Válasz nemcsa #39700. hozzászólásáraElektromos vagy mechanikus? Beraksz mellé egy másikat, és akkor a kettőt össze tudod hasonlítani. Az hogy a mechanikus működik-e, ahhoz elég megmelegíteni az érzékelő részt öngyújtóval, és már el is indul a mutató (ezt elvileg nem szabadna csinálni, nekem egyikre rá van írva, de nem lett baja mikor kipróbáltam). A mechanikusból a gáz tud elmenni, ha megtörik, vagy nem elég óvatosan szedik ki.
Válasz a2457 #39693. hozzászólásáraHelló.
Két db 100as van benne, majd át lesz alakítva 24V-ra egy Ifa párhuzam kapcsolóval, rendes méretű vezetékkel, nem cérnaszállal.
Igen nekem is a nagy teljesítmény lenne a cél.
Viszont a setart-tal vannak fenntartásaim.
Eleve, hogy áttételesnek írja. Ez valóban az? Mert én nem látom rajta. Másik meg hogy egyikszer 4.5KW-nak írja, egy mondattal lejjebb meg 3.2-nek ami nagyon nem mindegy.
magnetonnak két baja van.
egyik hogy nem csípi ha hosszan kell indítózni, másik hogy allergiás rá ha gyenge akksiról, és/vagy vékony kábellel van bekötve.
ez a setart indító sem néz ki rosszul, be merném vállalni.
de akármit is veszel, a lényeg hogy áttételes legyen, minnél nagyobb teljesítményű, és rendes méretű nagy indítási áramú akksijaid legyenek, megfelelő vezetékezéssel.
Kollégának felújított litván van, panasza nincsen rá évek óta és ő is mint én, inkább télen használja a masinákat.
Két kérdésem lenne.
Honnan jöhet a hagyományos kormányoszlopba nagy mennyiségű fémreszelék. A kormány egyben van, szervo működik, de az olaj tele van fémreszelékkel.
Áttételes önindítóból 12V-osból melyiket érdemes venni? Magneton már nem a régi minőség. Van idehaza egy jobs is, működik szépen pár éve, de ahhoz meg nincs alkatrész.
nem kötelező mtz adagolónak lenni mtz motoron :D
teljesen biztos vagyok benne hogy..ha találsz egy jó adagolóst akkor az tud helyette ajánlani más adagolót amit ismer és patentra be is tud állítani :D
röfik füstjére visszatérve, ahogy írod egyre inkább azt mondanám hogy sok anyagot kap, és feltehetőleg csak az egyik henger.
vagy max 2 henger kap sokat, a másik kettő túl keveset. ez a szemetebb helyzet, mert járhat tök kiegyensúlyozottan így, csak füstöl, és kevés az erő :D
550-esen a 21 éve alatt 3x volt adagolo felujitva porlasztok többször cserélve és az mindig jo lett meg megy most is.Motor forgattyus része bontatlan meg hüvely-dugo is gyári még.
Válasz VTR-es #39673. hozzászólásáraNa ezzel megfogtál.Boltba sem tudják melyik hová valo.Remélem hogy jo van benne.De garanciás szerelö is mondta hogy gyárilag is volt össze vissza szerelve gép és nem akart normálisan müködni pedig számok kodok alapján az valo hozzá és a nem bele valoval müködött rendesen.
Jo adagolo is lehet szar itt mindenre van példa már.Normál üzemi terhelésre tartós terhelésre mondom a füstöt,nem olyan vészes de füstöl állandoan.Huzza a tárcsát és folyamatosan nyomja,felpörgéskor rendesen az oké de utána is marad füst csova.Mig le nem rottyant teljesen füstmentesen müködött,inditás felpörgés kigyorsitáskor nyomott füstöt.Terhelve munkagépekkel is füstmentesen dolgozott,lehet többet se lessz már olyan mint volt akármit csinálunk-csináltatunk vele.Amugy tavaly gabona aratáskor tünt fel hogy erötlen és füstölget aztán szép lassan mult ki.Adagolo és porlasztok teljesen tropára mentek.Az a baj hogy a boltba sem értenek hozzá hogy milyen alkatrész melyik tipusba valo.1025-öshöz is adagolo elem és porlaszto csucs is van piros-zöld-kék-sárga kupakos csomagolásba eredeti orosz mindés egy se jo.Adagolosok is esküsznek rá hogy ez a jo az a jo oszt egy se jo vagy csak ideig oráig és megint nem megy normálisan a gép.1025-ös nagyon érzékeny az üzemanyag ellátásra ha valami stikli van vele mindjárt csökken a teljesitmény,meg a turbo lefujás is megszünik akkor már tudom hogy porlaszto-adagolo javitás következik.Ezért kapta a köradagolot.
Válasz rsándor #39680. hozzászólására Én nem állítottam így, ez eszembe sem jutott volna. Én egy előzőleg ellenőrzött, ( és jónak minősített elemekkel rendelkező) adagolót ellenőriztem házilag.
Válasz Szeni #39679. hozzászólására Azért írtam mert az ue 28 ason valamikor mi is így állítottuk az adagolót. Tavaly télen nem indult a motorpal adagolós mtz és én is így állítottam be ezen a ket középső henger kb 3xosát nyomta a két szélsőnek, beállítottam egyformára teljesen gatya lett,szólóban alig bírt menni aztán adagoló le és úgy lett vissza állítva padon.kihúztam vele a telet de nemsokára teszek rá egy hagyományos utn adagolót csak abban meg tengelyt kell cserélni 25-ös átmérőjűre a meghajtó köröm miatt.
Válasz rsándor #39678. hozzászólásáraEz teljesen igaz, ha teljes gázt adsz neki, de én csak annyi gázt adtam neki, h. éppen jól elinduljon a porlasztás, ugyanis egy üzemihez hasonló adagmennyiségnél voltam kiváncsi az az adagolásra. Ez a köbcenti kb bő 50 befecskendezésre jött ki....ahogy naggyából számoltam.
Válasz Szeni #39676. hozzászólására Amit az indítómotorral tekert adagolón látsz az csak az indító töltet , járó motornál telejsen más a motor fordulata és a nyomott értékek is pláne egy használt adagolónál.
Ha sokat kap, de más baja nincsen, akkor az csak akkor füstöl rovid ideig, mikor hirtelen gázt adok, vagy teljes terhelésnél (túlterhelésnél). Ezeket az eseteket kivéve nem füstöl, amelyik gép sokat kap.
Nekem elkezdett darabosan füstölni a gép. Kimondottan úgy, mintha egy porlasztó becsepegett volna. Porlasztó csere, még mindíg füstöl. Adagoló beállítás.... még mindíg füstöl, de már kopog is. Na, kinyírtam a motort, túl sokáig jártam vele füstösen..... Motor szétborít, semmi gond Na ez nem semmi.... . Összeraktam, lekaptam a kipufogót, csak a középső lyukon dobja a füstöt. Hát mi a bánat lehet vele, mikor most néztam végig minden hengert, kompresszió is egyforma...... Nyomok néhány fröccsöt,......fröccs után közvetlen, mikor motorfékkel megy a motor, dob egy füstöt az egész motor. Hát, ha így szereti, akkor dobjon. Tapogatom a kipufogó füstöket, hát... nem! Először lelazítom a magasnyomásu csöveket. Mikor a hármast leoldom, megszűnik a füst ! Na ez a hibás !!!!! Igen ám, de nem változik a motor járása (fordulata). Leoldom az elsőt, akkor is megszűnik a füst, de erősen változik a hang Kezdett ledifferálni az agyam, meg egy kicsit füstölni is. visszahúzom a csöveket, tapogatom a kipufogó nyílásokat egész kicsi fordulaton. Az egyes lő akkorát, mint egy álgyú, utána a hármas egy erőtlen füstöt. Nagynehezen rájövök, h. az egyes odavág neki, az utána jövő hármas meg motorfék állapotba megy, azért löki a füstöt, és azért szünik meg a füst az egyes henger kikapcsolásakor, mert nem dobja meg a főtengelyt, és ezért olyankor szépen dolgozik a hármas is, és megszűnik a füstje. Nadehát ez az állapot csak akkor lehetséges, ha a beállított adagoló mégse jó. Kiforgatom a porlasztókat, aláteszek 4 kémcsövet, önindító.... akémcsövekben az eredmény: 3, 4, 4, 5, köbcenti -A prostituált annyát !!!!! - Adagolót elvittem egy másik adagolóshoz, igazából nem is volt adagolós, de beállította úgy, h.már majdnem jó lett. Megszünt a kopogás, meg a füstnek is 80%-a. Egyenlőre megyek tovább, ha majd lesz időm, keresek egy jó adagolóst, és beállíttatom rendesen.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraPorlasztók jók lettek betéve,? A lapkásból is van 2 féle, a .3-asokba tuti másmilyen való mint .2 vagyis lemezmotorháztetősbe, teljesen más a dugattyúkamra.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáracsak simán túlsok anyagot kap.
ha sokat ment így akkor kapjad lefele majd a turbó és a motor közti gyüjtőt, teli lesz korommal. ki kell pucolni, nagyobb keresztmettszet legyen szegénynek.
ezt csak ha a kajából vissza van véve.
jobb ha olyan állítja be aki érti az adagoló témát, és helyben a gépen tud állítani rajta teherheléses kört futva.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraSzerintem pròbàld meg a règi,vagy màsik fajta porlasztòval. Könnyebb,mint màst bontani. Turbò miatt az előgyujtàst hova kène àllìtani? Mèg talán ez is segíthet.
Válasz Tomszi #39668. hozzászólásáraGyárilag turbos utn,igy kértem hogy ilyen legyen olcsobb javitani mint a motorpalt.Meg még jobban is megy-ment mint a palos verziok.
Válasz röfik #39667. hozzászólására1500 óra után fel kell újítani az adagolót, ez igen, ennyit érnek kb. az új. MTZ-k, és ezzel nem azt szólom le akinek ilyen van. Szerintem kicsit sok anyagot kap, azért füstöl.
Gyárilag is UTN adagolós volt? De az a hagyományos UTN adagoló mint a 80, 82-eseken? vagy a turbósra való, mondjuk biztosan az.
Hamár igy benne vagyunk a témában.892.2-es trakesz 1500 üo van benne.Motor szerintem rendbe kartergáz szinte nincsen.Adagolo felujitva porlasztok cserélve minden bemérve gyári értékeket mutatott probapadon.Sajnos már javitani kellet Utn adagolos lapkás porlasztoval.Turbo is cserélve lett elfosta magát 0.5-0.6 bar nyom terheléssel mérve van rajta most is az ora.Üresjáraton szinte megse mozdul a mutato tárcsáztam délelött vele és szépen dolgozik az ujj turbo tkp-6.Levegöszürö betétek cserélve tegnap és friss olaj az aljába.Indul jol és erös de füstöl,na ez miért van?????????Mig gyári volt szinte füstmentesen ment terhelésen most meg huzza a kondenz csikot pedig nem erölködik.Hozzá tartozik a történethez hogy 8 elemböl lett összeválogatva az adagolo mire jo lett.
Válasz Gabesz2 #39663. hozzászólására IGEN a motorkerékpárokon és a személy gépkocsikon de a traki bírja a valtrám is, meg az mtz is, a kombájn is, évek óta.
Azt mindenki elfelejti, hogy a bedugult getvás légszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni.
Találkoztam már olyan géppel ami csak hidegindítóval indult még melegen is, nem ment, erőtlen volt, melegedett. Szétborították, összerakták a motorját még mindig nem volt változás. Feleslegesen kidobtak rá egy csomó lóvét. Elég volt egy garnitúra madárfészek bele és láss csodát már ment is vígan, pöcc-röff indult.
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraAttól hogy az adagoló rendben (padon beállítva), még nem biztos hogy jókor kapja a befecskendezést. Ha soká, tehàt túl kicsi az előbefecskendezési szög, akkor szokott erőtlen lenni, és melegedni.
Ha hamar, tehàt túl nagy az előbefecskendezési szög, akkor is melegszik, csak akkor kopogós a motor hangja.
Válasz dolfi #39658. hozzászólására Én a hűtőt nagy nyomásúval szoktam mosni oda vissza 2x3x magas gaz szártépőzésekor akár naponta aztán semmi melegedés!!
Szántáskor nem tudok elég mélyen szántani 3 fejjel, mert túlmelegszik, fújja kifelé a fizet.
Peddig nem is erőlködik vagy füstől.
Lehetne erősebb is, hüvelydúgózva volt a télen. Szerintem feleslegesen mert nem volt koppot. De nem lett erősebb. Hüvelydúgózás előtt is így melegedett.
gondolom volt olyan hogy nem fagyállós víz volt benne, meghán az sem mindegy melyik fajta fagyálló van benne és meddig.
elég ha maguk a cellák elkezdenek rohadni.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMondok egy személyes példát van egy frankó 550esünk és miután vettünk egy Forrás2000axi vm permetezőt nem boldogultunk a hűtésével vagyis már ott baj volt h kevés volt a paci(5000üzemóra) és nem bírta kipörgetni a ventillátort na meg ki is dobta a vizet.
A haverom 80asáról átraktuk az adagolót na így már erő lett de a víz mégiscsak kijött.
Hűtő ki, kitisztít kívül belül új vízszivattyú mert a régi már amúgy is lógott és 6os plasztik ventillátor lapát.
A hűtés már ezerszer jobb lett főleg a rázógéppel a legnagyobb melegbe is épp csak elment zöldig addig meg a zöld végén tanyázott, na jó mondom akkor a hűtés kipipálva, de a permetezővel a vizet továbbra is kilökte(még mindig 80as adagoló)és fűstölt is rendesen(feketét), sok jó ismerős akkor turbó kell, annyiból értettem egyet ewel h nem akartam szétpörgetni a motort mert a 80as 2200pörög+egy pici a turbósok meg1800-gyári érték. Úgyhogy következett a turbósítás+adagoló+porlasztó átállítás minden ment is szépen de a víz kijött de csak a permetezővel na ezután trisó a hűtőbe kétszer de semmi javúlás.
Áh már nem voltam ideges de közbe megjött a kartergáz is mikor a permetezőt pörgettem(5500 üzemóra) na akkor mondom télen motorfelújítás(na meg mondom akkor a blokk is ki lesz takarítva a vízkőtől-de szinte alig volt benne) meg is történt a hüvely nem is de a gyűrűk kopottak voltak+hengerfej felújítás szép bejáratás 60üzemórán át.
Permetező felakasztak 2kör a gyömölcsösbe víz újra ki akart jönni ventíllátor kikapcs 300 méter megtétele után a víz már a fehér-zöld határán ventillátor úrja bekapcs hűtősapka fel a víz megint a piros határán...de azt figyeltem meg h miután a termosztát kinyitott a hűtőből a cella fölötti térből hiányzott a víz, újra feltöltöttem ismét zöld közepén lévő óraállásnál a víz jött ki a túlfolyón de csak annyi h a cellák fölötti térből eltűnt a víz. Következett a meggyrázás 12nap 90üzemóra a gép tökéletes volt még a zöldig se ment el a legnagyobb melegben sem és víz sem kellett bele.
Ahol dolgozgattunk és a gazda értett a géphez megkérdeztem h szerinte mi lehet a baj mindenki tanácstalan.
Na jó mondom akkor kap egy új hűtőt és láss csodát este 8ra beraktam a hűtőt még 28fok volt tiszta víz a tartályba és irány a gyümölcsös,megjavult a hűtés fehér zöld határán azóta a víz a permetezővel.
De ez csak az Én példám de attól h tisztának tűnik a hűtő nem bízti h az is és úgy voltam vele ha nem ez a baj akkor eladom régi hűtőt de így marad ott.
Nem akarok vakon tanácsot adni Én ebbe az irányba mennék. A terep kettő az a 3. nálad?
Elnézést mindenkitől a hosszúra nyúlt írásért. Várom a kritikákat hozzászólásokat mert Én is már sokat gondolkoztam azon h mit tudtam volna megspórolni...
itt van/volt 2 elvetemültebb darab ami.. szívó motoros volt és úgy kapott tkp7 es turbós hogy dugattyú nem lett turbósra cserélve, kaját is dobtak rá rendesen. tippem szerint felülről súrolták a 100 lovat.
hirtelen jutott több földhöz a gazdájuk, nem volt más opció.
azokon volt valami autónak a hűtője vellanyventivel együtt,menetirány szerint jobb oldalon a motortartó nyúlványra csavarozva egy bakon. de igazából nem szokott gond lenni a hűtéssel.
egy másik maszek tuning szokott lenni leesztergáltatni a szíjtárcsát, gorsabban forgatja a vizet és gyorsabban tekeri a ventillátort. de ilyen marhaságok csak akkor szükségesek ha túl van terhelve szerencsétlen masina.
igazából az "áttörést" az hozná ha elektromos lenne a ventillátorja, esetleg a vízpumpával együtt. hogy ne motor fordulatszám függő legyen a hűtés.
igazából apró modernizálással az mtz is rentábilis gép, csakhát az évek során annyi minden összejön rajtuk amin lehetne modernizálni, hogy összeadva már.. nem éri meg :D
szóval egy yebességgel vissza, és magasabb fordulaton ha más nem segít. a taknyolás/gányolás dolognak nem vagyok híve, korrektül jobb hűtést csinálni neki meg drága móka volna.
Válasz emcett #39653. hozzászólásáraEz is igaz,de ez már a pilóta figyelmére van bízva. Sajna,hijába birja a gép a nagy erölködést,ha melegszik. én is azt mondom,hogy akkor eggyel vissza. Feltéve ugye,ha a motor,meg a hűtő,termosztt,vizcső,vizpumpa mind jól csinálja a dolgát. Különben vége. Fanatikus módjára meg csak a gyári beállítással lehet megvédeni a motort.
Válasz Richard. #39652. hozzászólásáraÉn inkább arra gondoltam adagolóbeállítástól függetlenül, hogy ha eggyel alacsonyabb fokozatban nyomatékcsúcson dolgozik a motor, ami az optimális fordulatszámot jelenti, akkor az a fordulatszám általában elegendő szokott lenni normál körülmények között a megfelelő hűtéshez is. Szerintem.
Válasz emcett #39651. hozzászólásáraAzért a melegedéshez hozzájárul a füst csavar,több kaja megetetése.ha a gyári értéken van az adagoló,nehéz megfőzni,csak legfeljebb minusz két sebesség,azt lassabban megy.kevés kaja,kevés hőfejlődés. Inkább legyen több kaja neki,de abban a sebességben menjen,amiben még lehül. Ez meg a pilóta figyelmére van bízva. Szerintem.
92247 hozzászólás
Válasz nemcsa #39700. hozzászólásáraElektromos vagy mechanikus? Beraksz mellé egy másikat, és akkor a kettőt össze tudod hasonlítani. Az hogy a mechanikus működik-e, ahhoz elég megmelegíteni az érzékelő részt öngyújtóval, és már el is indul a mutató (ezt elvileg nem szabadna csinálni, nekem egyikre rá van írva, de nem lett baja mikor kipróbáltam). A mechanikusból a gáz tud elmenni, ha megtörik, vagy nem elég óvatosan szedik ki.
üdv. hogy lehet a vízhőfok órát tesztelni?
Válasz Zsolesz100 #39698. hozzászólásáraHolnap megnézem ,de kúrva erősen teker az ruti
Válasz gjoni #39697. hozzászólásáraÉrtem.
Még lehet beszélünk róla, ha újban nem találok valami bizalomgerjesztőt.
Jól emlékszem, hogy ezek nem áttételesek? Hány KW-os ez amúgy? Mert valami 5 körülit szeretnék.
Köszi
Válasz Zsolesz100 #39691. hozzászólásáraNem tettem vissza és tényleg erősebben teker,ez a magnwton is szerintem már chinai!
Válasz Dekalb #39694. hozzászólásáraOlyan mint az első képen van? Nem áttételes?
Válasz a2457 #39693. hozzászólásáraHelló.
Két db 100as van benne, majd át lesz alakítva 24V-ra egy Ifa párhuzam kapcsolóval, rendes méretű vezetékkel, nem cérnaszállal.
Igen nekem is a nagy teljesítmény lenne a cél.
Viszont a setart-tal vannak fenntartásaim.
Eleve, hogy áttételesnek írja. Ez valóban az? Mert én nem látom rajta. Másik meg hogy egyikszer 4.5KW-nak írja, egy mondattal lejjebb meg 3.2-nek ami nagyon nem mindegy.
Válasz a2457 #39693. hozzászólásáravegyétek meg a gyári iskra-t igaz 40 pénz , nekem már 10 éve az egyik gép de még ne volt levéve..
magnetonnak két baja van.
egyik hogy nem csípi ha hosszan kell indítózni, másik hogy allergiás rá ha gyenge akksiról, és/vagy vékony kábellel van bekötve.
ez a setart indító sem néz ki rosszul, be merném vállalni.
de akármit is veszel, a lényeg hogy áttételes legyen, minnél nagyobb teljesítményű, és rendes méretű nagy indítási áramú akksijaid legyenek, megfelelő vezetékezéssel.
Kollégának felújított litván van, panasza nincsen rá évek óta és ő is mint én, inkább télen használja a masinákat.
Válasz ..MZ/X.. #39690. hozzászólásáraNa ha ideérnek a szakik úgy látom nagy önindító mustra lesz
Válasz gjoni #39688. hozzászólásáraCsak nem tetted vissza a gépre?


Olvasom az elejérőt a topicot, és most pont ott tartok amikor, megdöglött az egyik akksid, és lecserélted az önindítót is.
Pedig a videón mintha a Kamazzal jobban tekert volna nem?
Én is pont úgy akarom átalakítani az indítáts, mint ahogy a Tieden van.
Urak!
Két kérdésem lenne.
Honnan jöhet a hagyományos kormányoszlopba nagy mennyiségű fémreszelék. A kormány egyben van, szervo működik, de az olaj tele van fémreszelékkel.
Áttételes önindítóból 12V-osból melyiket érdemes venni? Magneton már nem a régi minőség. Van idehaza egy jobs is, működik szépen pár éve, de ahhoz meg nincs alkatrész.
Válasz rsándor #39675. hozzászólásáraAtyaságos úristen :D
Mi kerül ennyibe?
Egy adagolóelem 8 ezer forint körül van.
Válasz Zsolesz100 #39687. hozzászólásáraNekem van egy huszasért kamaz 24 -s
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy ki melyik tipusú 24V-os önindítót venné. Hátha van tapasztalat is.
Első Második Harmadik
Illetve. Erről a párhuzamkapcsolóról mik a vélemények?
Gyári Ifát sehol nem kapni már, még nálunk az Ifa boltban is csak ez az utángyártott sz@r van.
Köszi
nem kötelező mtz adagolónak lenni mtz motoron :D
teljesen biztos vagyok benne hogy..ha találsz egy jó adagolóst akkor az tud helyette ajánlani más adagolót amit ismer és patentra be is tud állítani :D
röfik füstjére visszatérve, ahogy írod egyre inkább azt mondanám hogy sok anyagot kap, és feltehetőleg csak az egyik henger.
vagy max 2 henger kap sokat, a másik kettő túl keveset. ez a szemetebb helyzet, mert járhat tök kiegyensúlyozottan így, csak füstöl, és kevés az erő :D
550-esen a 21 éve alatt 3x volt adagolo felujitva porlasztok többször cserélve és az mindig jo lett meg megy most is.Motor forgattyus része bontatlan meg hüvely-dugo is gyári még.
Válasz VTR-es #39673. hozzászólásáraNa ezzel megfogtál.Boltba sem tudják melyik hová valo.Remélem hogy jo van benne.De garanciás szerelö is mondta hogy gyárilag is volt össze vissza szerelve gép és nem akart normálisan müködni pedig számok kodok alapján az valo hozzá és a nem bele valoval müködött rendesen.

Válasz rsándor #39675. hozzászólásáraKb. annyiér ráteszik a köradagolot és jobb lesz,meg tartosabb elméletileg.
Jo adagolo is lehet szar itt mindenre van példa már.Normál üzemi terhelésre tartós terhelésre mondom a füstöt,nem olyan vészes de füstöl állandoan.Huzza a tárcsát és folyamatosan nyomja,felpörgéskor rendesen az oké de utána is marad füst csova.Mig le nem rottyant teljesen füstmentesen müködött,inditás felpörgés kigyorsitáskor nyomott füstöt.Terhelve munkagépekkel is füstmentesen dolgozott,lehet többet se lessz már olyan mint volt akármit csinálunk-csináltatunk vele.Amugy tavaly gabona aratáskor tünt fel hogy erötlen és füstölget aztán szép lassan mult ki.Adagolo és porlasztok teljesen tropára mentek.Az a baj hogy a boltba sem értenek hozzá hogy milyen alkatrész melyik tipusba valo.1025-öshöz is adagolo elem és porlaszto csucs is van piros-zöld-kék-sárga kupakos csomagolásba eredeti orosz mind
és egy se jo.Adagolosok is esküsznek rá hogy ez a jo az a jo oszt egy se jo vagy csak ideig oráig és megint nem megy normálisan a gép.1025-ös nagyon érzékeny az üzemanyag ellátásra ha valami stikli van vele mindjárt csökken a teljesitmény,meg a turbo lefujás is megszünik akkor már tudom hogy porlaszto-adagolo javitás következik.Ezért kapta a köradagolot.



Válasz rsándor #39680. hozzászólására
Én nem állítottam így, ez eszembe sem jutott volna. Én egy előzőleg ellenőrzött, ( és jónak minősített elemekkel rendelkező) adagolót ellenőriztem házilag.
Válasz Szeni #39679. hozzászólására Azért írtam mert az ue 28 ason valamikor mi is így állítottuk az adagolót. Tavaly télen nem indult a motorpal adagolós mtz és én is így állítottam be ezen a ket középső henger kb 3xosát nyomta a két szélsőnek, beállítottam egyformára teljesen gatya lett,szólóban alig bírt menni aztán adagoló le és úgy lett vissza állítva padon.kihúztam vele a telet de nemsokára teszek rá egy hagyományos utn adagolót csak abban meg tengelyt kell cserélni 25-ös átmérőjűre a meghajtó köröm miatt.
Válasz rsándor #39678. hozzászólásáraEz teljesen igaz, ha teljes gázt adsz neki, de én csak annyi gázt adtam neki, h. éppen jól elinduljon a porlasztás, ugyanis egy üzemihez hasonló adagmennyiségnél voltam kiváncsi az az adagolásra. Ez a köbcenti kb bő 50 befecskendezésre jött ki....ahogy naggyából számoltam.
Válasz Szeni #39676. hozzászólására Amit az indítómotorral tekert adagolón látsz az csak az indító töltet , járó motornál telejsen más a motor fordulata és a nyomott értékek is pláne egy használt adagolónál.
Ha sokat kap, de más baja nincsen, akkor az csak akkor füstöl rovid ideig, mikor hirtelen gázt adok, vagy teljes terhelésnél (túlterhelésnél). Ezeket az eseteket kivéve nem füstöl, amelyik gép sokat kap.
Nekem elkezdett darabosan füstölni a gép. Kimondottan úgy, mintha egy porlasztó becsepegett volna. Porlasztó csere, még mindíg füstöl. Adagoló beállítás.... még mindíg füstöl, de már kopog is. Na, kinyírtam a motort, túl sokáig jártam vele füstösen..... Motor szétborít, semmi gond

Na ez nem semmi....
. Összeraktam, lekaptam a kipufogót, csak a középső lyukon dobja a füstöt. Hát mi a bánat lehet vele, mikor most néztam végig minden hengert, kompresszió is egyforma.....
. Nyomok néhány fröccsöt,......fröccs után közvetlen, mikor motorfékkel megy a motor, dob egy füstöt az egész motor.
Hát, ha így szereti, akkor dobjon. Tapogatom a kipufogó füstöket, hát... nem! Először lelazítom a magasnyomásu csöveket. Mikor a hármast leoldom, megszűnik a füst ! Na ez a hibás !!!!! Igen ám, de nem változik a motor járása (fordulata).
Leoldom az elsőt, akkor is megszűnik a füst, de erősen változik a hang 



Kezdett ledifferálni az agyam, meg egy kicsit füstölni is. 

visszahúzom a csöveket, tapogatom a kipufogó nyílásokat egész kicsi fordulaton. Az egyes lő akkorát, mint egy álgyú, utána a hármas egy erőtlen füstöt. Nagynehezen rájövök, h. az egyes odavág neki, az utána jövő hármas meg motorfék állapotba megy, azért löki a füstöt, és azért szünik meg a füst az egyes henger kikapcsolásakor, mert nem dobja meg a főtengelyt, és ezért olyankor szépen dolgozik a hármas is, és megszűnik a füstje. 

Nadehát ez az állapot csak akkor lehetséges, ha a beállított adagoló mégse jó. Kiforgatom a porlasztókat, aláteszek 4 kémcsövet, önindító.... akémcsövekben az eredmény: 3, 4, 4, 5, köbcenti 

-A prostituált annyát !!!!! -
Adagolót elvittem egy másik adagolóshoz, igazából nem is volt adagolós, de beállította úgy, h.már majdnem jó lett. Megszünt a kopogás, meg a füstnek is 80%-a. Egyenlőre megyek tovább, ha majd lesz időm, keresek egy jó adagolóst, és beállíttatom rendesen.
Válasz dolfi #39672. hozzászólására Nekem a szívó motorra való motorpál adagoló felújítására mondtak 150 000-et fél év!!!!!!! garanciával.
Válasz röfik #39669. hozzászólásáraÍgy nem lehet megmondani, h. miért füstöl. Kérdés, h. mikor füstöl? Mennyire, és hogyan?
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraPorlasztók jók lettek betéve,? A lapkásból is van 2 féle, a .3-asokba tuti másmilyen való mint .2 vagyis lemezmotorháztetősbe, teljesen más a dugattyúkamra.
Mennyibe kerülhet egy túrbós motorpal adagoló felújitása?
Válasz röfik #39667. hozzászólásáracsak simán túlsok anyagot kap.
ha sokat ment így akkor kapjad lefele majd a turbó és a motor közti gyüjtőt, teli lesz korommal. ki kell pucolni, nagyobb keresztmettszet legyen szegénynek.
ezt csak ha a kajából vissza van véve.
jobb ha olyan állítja be aki érti az adagoló témát, és helyben a gépen tud állítani rajta teherheléses kört futva.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraSzerintem pròbàld meg a règi,vagy màsik fajta porlasztòval. Könnyebb,mint màst bontani. Turbò miatt az előgyujtàst hova kène àllìtani? Mèg talán ez is segíthet.
Válasz Tomszi #39668. hozzászólásáraGyárilag turbos utn,igy kértem hogy ilyen legyen olcsobb javitani mint a motorpalt.Meg még jobban is megy-ment mint a palos verziok.
Válasz röfik #39667. hozzászólására1500 óra után fel kell újítani az adagolót, ez igen, ennyit érnek kb. az új. MTZ-k, és ezzel nem azt szólom le akinek ilyen van. Szerintem kicsit sok anyagot kap, azért füstöl.
Gyárilag is UTN adagolós volt? De az a hagyományos UTN adagoló mint a 80, 82-eseken? vagy a turbósra való, mondjuk biztosan az.
Hamár igy benne vagyunk a témában.892.2-es trakesz 1500 üo van benne.Motor szerintem rendbe kartergáz szinte nincsen.Adagolo felujitva porlasztok cserélve minden bemérve gyári értékeket mutatott probapadon.Sajnos már javitani kellet Utn adagolos lapkás porlasztoval.Turbo is cserélve lett elfosta magát 0.5-0.6 bar nyom terheléssel mérve van rajta most is az ora.Üresjáraton szinte megse mozdul a mutato tárcsáztam délelött vele és szépen dolgozik az ujj turbo tkp-6.Levegöszürö betétek cserélve tegnap és friss olaj az aljába.Indul jol és erös de füstöl,na ez miért van?????????
Mig gyári volt szinte füstmentesen ment terhelésen most meg huzza a kondenz csikot pedig nem erölködik.Hozzá tartozik a történethez hogy 8 elemböl l
ett összeválogatva az adagolo mire jo lett.
Válasz Gabesz2 #39663. hozzászólására IGEN a motorkerékpárokon és a személy gépkocsikon de a traki bírja a valtrám is, meg az mtz is, a kombájn is, évek óta.


Válasz ..MZ/X.. #39664. hozzászólásárajogos, jár a pont.
Azt mindenki elfelejti, hogy a bedugult getvás légszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni.
Találkoztam már olyan géppel ami csak hidegindítóval indult még melegen is, nem ment, erőtlen volt, melegedett. Szétborították, összerakták a motorját még mindig nem volt változás. Feleslegesen kidobtak rá egy csomó lóvét. Elég volt egy garnitúra madárfészek bele és láss csodát már ment is vígan, pöcc-röff indult.
Válasz rsándor #39660. hozzászólásáraElőbb írták, hogy a nagynyomású víz, elhajlítja a lamellákat
Válasz a2457 #39659. hozzászólásáraRendben vannak.
Új kora óta ilyen,most kb. 8000 üzemórás.
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraAttól hogy az adagoló rendben (padon beállítva), még nem biztos hogy jókor kapja a befecskendezést. Ha soká, tehàt túl kicsi az előbefecskendezési szög, akkor szokott erőtlen lenni, és melegedni.

Ha hamar, tehàt túl nagy az előbefecskendezési szög, akkor is melegszik, csak akkor kopogós a motor hangja.
Válasz dolfi #39658. hozzászólására Én a hűtőt nagy nyomásúval szoktam mosni oda vissza 2x3x magas gaz szártépőzésekor akár naponta aztán semmi melegedés!!
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraadagoló rendben ?
porlasztó rendben ?
vízpumpa rendben ?
ha igen akkor valami nagyobb hiszti van, nem kellene hogy melegedjen, és nem kéne gyengének sem lennie.
Válasz Zotya-83 #39656. hozzászólásáraA terep kettő nálam a hátramenet mellett van
A hütő pár éves és tiszta.
Szántáskor nem tudok elég mélyen szántani 3 fejjel, mert túlmelegszik, fújja kifelé a fizet.
Peddig nem is erőlködik vagy füstől.
Lehetne erősebb is, hüvelydúgózva volt a télen. Szerintem feleslegesen mert nem volt koppot. De nem lett erősebb. Hüvelydúgózás előtt is így melegedett.
gondolom volt olyan hogy nem fagyállós víz volt benne, meghán az sem mindegy melyik fajta fagyálló van benne és meddig.
elég ha maguk a cellák elkezdenek rohadni.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMondok egy személyes példát van egy frankó 550esünk és miután vettünk egy Forrás2000axi vm permetezőt nem boldogultunk a hűtésével vagyis már ott baj volt h kevés volt a paci(5000üzemóra) és nem bírta kipörgetni a ventillátort na meg ki is dobta a vizet.
A haverom 80asáról átraktuk az adagolót na így már erő lett de a víz mégiscsak kijött.
Hűtő ki, kitisztít kívül belül új vízszivattyú mert a régi már amúgy is lógott és 6os plasztik ventillátor lapát.
A hűtés már ezerszer jobb lett főleg a rázógéppel a legnagyobb melegbe is épp csak elment zöldig addig meg a zöld végén tanyázott, na jó mondom akkor a hűtés kipipálva, de a permetezővel a vizet továbbra is kilökte(még mindig 80as adagoló)és fűstölt is rendesen(feketét), sok jó ismerős akkor turbó kell, annyiból értettem egyet ewel h nem akartam szétpörgetni a motort mert a 80as 2200pörög+egy pici a turbósok meg1800-gyári érték. Úgyhogy következett a turbósítás+adagoló+porlasztó átállítás minden ment is szépen de a víz kijött de csak a permetezővel na ezután trisó a hűtőbe kétszer de semmi javúlás.
Áh már nem voltam ideges de közbe megjött a kartergáz is mikor a permetezőt pörgettem(5500 üzemóra) na akkor mondom télen motorfelújítás(na meg mondom akkor a blokk is ki lesz takarítva a vízkőtől-de szinte alig volt benne) meg is történt a hüvely nem is de a gyűrűk kopottak voltak+hengerfej felújítás szép bejáratás 60üzemórán át.
Permetező felakasztak 2kör a gyömölcsösbe víz újra ki akart jönni ventíllátor kikapcs 300 méter megtétele után a víz már a fehér-zöld határán ventillátor úrja bekapcs hűtősapka fel a víz megint a piros határán...de azt figyeltem meg h miután a termosztát kinyitott a hűtőből a cella fölötti térből hiányzott a víz, újra feltöltöttem ismét zöld közepén lévő óraállásnál a víz jött ki a túlfolyón de csak annyi h a cellák fölötti térből eltűnt a víz. Következett a meggyrázás 12nap 90üzemóra a gép tökéletes volt még a zöldig se ment el a legnagyobb melegben sem és víz sem kellett bele.
Ahol dolgozgattunk és a gazda értett a géphez megkérdeztem h szerinte mi lehet a baj mindenki tanácstalan.
Na jó mondom akkor kap egy új hűtőt és láss csodát este 8ra beraktam a hűtőt még 28fok volt tiszta víz a tartályba és irány a gyümölcsös,megjavult a hűtés fehér zöld határán azóta a víz a permetezővel.
De ez csak az Én példám de attól h tisztának tűnik a hűtő nem bízti h az is és úgy voltam vele ha nem ez a baj akkor eladom régi hűtőt de így marad ott.
Nem akarok vakon tanácsot adni Én ebbe az irányba mennék. A terep kettő az a 3. nálad?
Elnézést mindenkitől a hosszúra nyúlt írásért. Várom a kritikákat hozzászólásokat mert Én is már sokat gondolkoztam azon h mit tudtam volna megspórolni...
itt van/volt 2 elvetemültebb darab ami.. szívó motoros volt és úgy kapott tkp7 es turbós hogy dugattyú nem lett turbósra cserélve, kaját is dobtak rá rendesen. tippem szerint felülről súrolták a 100 lovat.
hirtelen jutott több földhöz a gazdájuk, nem volt más opció.
azokon volt valami autónak a hűtője vellanyventivel együtt,menetirány szerint jobb oldalon a motortartó nyúlványra csavarozva egy bakon. de igazából nem szokott gond lenni a hűtéssel.
egy másik maszek tuning szokott lenni leesztergáltatni a szíjtárcsát, gorsabban forgatja a vizet és gyorsabban tekeri a ventillátort. de ilyen marhaságok csak akkor szükségesek ha túl van terhelve szerencsétlen masina.
igazából az "áttörést" az hozná ha elektromos lenne a ventillátorja, esetleg a vízpumpával együtt. hogy ne motor fordulatszám függő legyen a hűtés.
igazából apró modernizálással az mtz is rentábilis gép, csakhát az évek során annyi minden összejön rajtuk amin lehetne modernizálni, hogy összeadva már.. nem éri meg :D
szóval egy yebességgel vissza, és magasabb fordulaton ha más nem segít. a taknyolás/gányolás dolognak nem vagyok híve, korrektül jobb hűtést csinálni neki meg drága móka volna.
Válasz emcett #39653. hozzászólásáraEz is igaz,de ez már a pilóta figyelmére van bízva. Sajna,hijába birja a gép a nagy erölködést,ha melegszik. én is azt mondom,hogy akkor eggyel vissza. Feltéve ugye,ha a motor,meg a hűtő,termosztt,vizcső,vizpumpa mind jól csinálja a dolgát. Különben vége. Fanatikus módjára meg csak a gyári beállítással lehet megvédeni a motort.
Válasz Richard. #39652. hozzászólásáraÉn inkább arra gondoltam adagolóbeállítástól függetlenül, hogy ha eggyel alacsonyabb fokozatban nyomatékcsúcson dolgozik a motor, ami az optimális fordulatszámot jelenti, akkor az a fordulatszám általában elegendő szokott lenni normál körülmények között a megfelelő hűtéshez is. Szerintem.
Válasz emcett #39651. hozzászólásáraAzért a melegedéshez hozzájárul a füst csavar,több kaja megetetése.ha a gyári értéken van az adagoló,nehéz megfőzni,csak legfeljebb minusz két sebesség,azt lassabban megy.kevés kaja,kevés hőfejlődés. Inkább legyen több kaja neki,de abban a sebességben menjen,amiben még lehül. Ez meg a pilóta figyelmére van bízva. Szerintem.