Gázolaj árak 619 Ft Benzin árak 600 Ft EUR 396.98 Ft USD 365.9 Ft CHF 414.25 Ft GBP 473.71 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

92257 hozzászólás
Nincs profilkép
#39407 Mtz 550E
2015-08-19 21:17:59

Válasz medikus #39459. hozzászólásáraA behuzótekercsre egybe megy le a vezeték! Nem üzemel!

Nincs profilkép
#39406 Tomszi
2015-08-19 21:17:16

Válasz Mtz 550E #39458. hozzászólásáraHa mindent megkerülve viszel áramot az önindító behúzómágnesére, csak próbaként, akkor ki tudod szűrni hogy az indítórelé jó-e. Ha ekkor mindig indul akkor az önindító jó. Amúgy ez a legrosszabb hiba, ha nem mindig csinálja.

#39405 medikus
2015-08-19 21:14:30

Válasz Mtz 550E #39456. hozzászólásáraFelesleges áramszálat vinni.Az van a műszerfalban!Akkor inkább az indító kapcsolótól vigyél le vezetéket az indító behúzó tekercsre!Még egy kérdés.A sebességváltó üres kapcsolója üzemel még rajta?Az indítás azon keresztül megy!!!smile thumbup

Nincs profilkép
#39404 Mtz 550E
2015-08-19 21:12:12

Válasz Tomszi #39457. hozzászólásáraPróbáltam gyújtáskapcsolóról átdugtam a vezetéket nyomógombra ott is indított 3-4-5 rendesen utána csak kat kat!

Nincs profilkép
#39403 Tomszi
2015-08-19 21:08:11

Válasz Mtz 550E #39454. hozzászólásáraOlyan is van hogy a gyújtáskapcsoló már odavan és hol indít hol nem. Sokaknak mániája hogy nemkell kulcs, csavarhúzóval vagy sasszeggel is elindul (kulcs helyett, nem feltételezem hogy te ezt csináltad).

Nincs profilkép
#39402 Mtz 550E
2015-08-19 21:06:03

Úgy nem lenne jó hogy az önindítótól felvinnék egy új vezetéket az ampermérőre onnan egy másik újat pedig a gyújtáskapcsoló betápra!

Nincs profilkép
#39401 Tomszi
2015-08-19 21:05:51

Válasz Mtz 550E #39449. hozzászólásáraSzerintem meg hívj hozzá egy villanyszerelőt aki tényleg ért hozzá! Ne haragudj, de ezer képet feltettél róla, meg írtak rá sokat, de szerintem nemigazán vagy képben még a járművillamosság alapjaival sem. smile cowboy ami nem baj, csak akkor nem kell belematatni. Úgy szeretem azokat az embereket (nem rád gondolok, hisz nem is ismerlek) akik azzal kezdik hogy odatekerni az adagolónak (azt se tudja ám mit, de hallotta hogy azon kell valamit állítani) meg nem kell kulcs összezárom az önindítót, de ha megkérdem tőle "aztán melyik kábeleket is?" akkor csak a fejét vakarja.

Nincs profilkép
#39400 Mtz 550E
2015-08-19 21:02:54

Válasz medikus #39452. hozzászólásáraAkkor igen indult! Most is 6-8-szor indul kulccsal de van hogy csak kattog de kintről összezárom indul!

Ha hívom a szerelőt akkor biztos indulni fog mindig!

#39398 medikus
2015-08-19 20:59:10

Válasz Mtz 550E #39449. hozzászólásáraAkkor mikor kicserélte indult? Ha igen,lámpázd le a kapcsolót,hogy ad e kifelé áramot ha rányomod indításra!Nekem ez 1/4 óra lenne,de a távgyógyítás mint írtam is nehéz ügy! Ha nem megy,hívd a szerelőt!

#39396 medikus
2015-08-19 20:56:25

Válasz Mtz 550E #39447. hozzászólásáraKívül mit zársz össze, mivel,mikor indul?

Nincs profilkép
#39395 Mtz 550E
2015-08-19 20:55:22

Válasz medikus #39448. hozzászólásáraBiztos hogy jó van bekötve villamosságszerelő cserélte pár hónapja!

#39394 medikus
2015-08-19 20:51:25

Válasz Mtz 550E #39447. hozzászólásáraA gumi nyomása rá van írva a gumi oldalfalára!!!!Max nyomás! Az indító kapcsolót biztos hogy jól kötötted be?Hány kivezetéses? Fotó?

Nincs profilkép
#39393 Mtz 550E
2015-08-19 20:48:23

Válasz medikus #39446. hozzászólásáraHa nem kattan sehol akkor nincs benne relé igaz? Akkor mi lehet a másik probléma hogy nem indul mindig kulccsal csak kintről összezárva?

Gumi nyomás: elől: 1.1-2-6
hátul: 0.8-1.1

Létezne ez a guminyomás mert ez gyári adat elvileg!
Hátul a 15.5R38 Radial KAMA
elől: 11.2R20 Voltyre
Milyen nyomáson kell ezeket használni?

#39392 medikus
2015-08-19 20:36:35

Válasz Mtz 550E #39445. hozzászólásáraLekötöd az indítóról a behúzó mágnes vékony vezetéket és hallgatod hol kattan!!!Ami kattan az az indító relé!smile thumbup

Nincs profilkép
#39391 Mtz 550E
2015-08-19 20:32:57

Válasz medikus #39444. hozzászólásáraAzt hogyan lehet a legegyszerűbben leellenőrizni hogy van-e indításkor relé a műszerfalba?

#39390 medikus
2015-08-19 20:27:59

Válasz Mtz 550E #39441. hozzászólásáraEgyszer már volt hozzá szerencsém!Abban 2 relé,vagy vezérlő doboz volt!!!Az egyik ellenőrzi az izzítást,indítást,és úgy ad áramot az indító relének!Nálunk amit javítottam ez az ellenőrző relé volt rossz!Annak a relének a dobozára az van írva Oroszul Busz. A busz magyarul van.Ezt a relét keresd,és az abbólsmile thumbup kimenő vezetékek egyike megy az indító relére!

Nincs profilkép
#39389 Mtz 550E
2015-08-19 20:24:51

Válasz fexco #39442. hozzászólásáraHali!
Már kicseréltem nem is mtz-é van benne hanem egy német minőségű!

#39388 fexco
2015-08-19 20:19:44

Válasz Mtz 550E #39441. hozzászólásáracseréld ki a gyujtáskspcsolót.ennyi az egész!!!ezzel kellett vvolna kezdened,hogy ezt a képet bedobod!smile cowboy

Nincs profilkép
#39387 Mtz 550E
2015-08-19 20:16:01

Válasz medikus #39440. hozzászólásáraHali!
Nagyműszerfalas Mtz-ről van szó!

#39386 medikus
2015-08-19 19:47:24

Válasz Gabesz2 #39438. hozzászólásáraElőször rögzítsétek már le,hogy milyen típusú az Mtz!!Mert ami műszerfal képet fel tett,az a nagy műszerfalas Mtz-é!Az oldal burkolat mellett belül vannak relék.A nagy msmile thumbupűszerfalason kívül nincs relé a hidraulika tartályon!

#39385 Gabesz2
2015-08-19 19:45:51

Válasz Gabesz2 #39438. hozzászólásáraHogy még jobban összekeverjelek.smile thumbup


http://img.index.hu/imgfrm/7/4/2/8/BIG_0010947428.jpg


Egy ilyet keress. Csavarosan vannak rögzítve a kábelek. ( nem rátűzős)

A töltőáramkörre (ahogy a képen jelölik) megy az a kábel amit először kérdeztél és onnan az ampermérőhöz. A gyujtáskapcsoló amit kapcsol (50-es) az megy behúzó mágnes jelűre.

#39384 Gabesz2
2015-08-19 19:38:24

Válasz Mtz 550E #39429. hozzászólásáraA motorháztérben van a relé egy nagy fekete és alatta az indító relé.
Az indítómotor felőli részen a hidraulika tartályon.

Nincs profilkép
#39383 a2457
2015-08-19 18:32:18

Válasz Tomi81 #39435. hozzászólásárajaaaaaaajjj.... leesett, durrant, atombomba ehhez képpest csak egy pezsgőspalack.

én kérek elnézést :D

Nincs profilkép
#39382 Richard.
2015-08-19 18:21:05

Válasz Szeni #39433. hozzászólásáraKérdés,csuszkále 1centit a főtengely. smile confused

#39381 Tomi81
2015-08-19 18:19:14

Válasz a2457 #39434. hozzászólásáraElindult írt, nem beindult.
Először én is csak lestem. Utána rájöttem

Nincs profilkép
#39380 a2457
2015-08-19 18:16:22

Válasz Szeni #39431. hozzászólásáraegy jó okot mondj rá miért ne indulna be.

#39379 Szeni
2015-08-19 18:12:52

Most olvasom tovább, Richárdé lesz a nyerő ötlet.......

#39378 Szeni
2015-08-19 18:09:15

Válasz a2457 #39424. hozzászólásárasmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop Na, csak rá jöttem huszadjára, h. nem bírja megtekerni benyomott kuplunggal. smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop Ez nyomcsapágy meg villacsere lesz.

#39377 Szeni
2015-08-19 18:04:59

Válasz a2457 #39424. hozzászólásáraMiért? A tied elidul benyomott kuplunggal?smile blinksmile blinksmile blink

Nincs profilkép
#39376 Mtz 550E
2015-08-19 15:37:30

Szerintetek ilyen nyomáson lehet használni a gumikat? Elvileg gyári adat!

Gumiabroncsok nyomása
elöl: 1,1-2,6 bar
hátul: 0,8-1,1 bar

Nincs profilkép
#39375 Mtz 550E
2015-08-19 15:13:20

Válasz Gabesz2 #39428. hozzászólásáraHali!
Ma az ampermérő sarúit felcsiszoltam és meghúztam rendesen!
A képen piros nyíllal jelölt lenne a relé? Mert minden vezetéket lehúztam róla akkor is indított?

#39374 Gabesz2
2015-08-19 14:12:56

Válasz Mtz 550E #39422. hozzászólására"Ahogyan gondolod. A hiraulika tartály önindító felé eső oldalán kell lennie.A beöntő előtt.Felül egy nagyobb relé,alatta egy kisebb ez a relé kapcsolja az önöndítót."

Megnéztem egy pár hozzászólásodat. A fentieket neked írták a válaszod az volt, hogy neked ott nincs relé.

Tehát ha nincs relé, akkor az a fránya kábel egyenesen felmegy az ampermérőhöz. Hogy csatlakozó van-e beiktatva azt nem tudnám megmondani.

Azt sem tudom megmondani így, hogy melyik aramkörben van hiba. A kapcsolóhoz bemenő vagy kimenő kábelekben.

Nincs profilkép
#39373 a2457
2015-08-19 12:26:39

Válasz Richard. #39426. hozzászólásárafelengedett kuplungnál ha szorul, énis inkább erre gyanakodnék, de benyomott kuplungnál nem.

Nincs profilkép
#39372 Richard.
2015-08-19 12:00:33

Válasz jaminka #39423. hozzászólásáraLehet kuplung,de mielött szétszedßl bármit,nézd meg,hogy a főtengelyt neme nyomod ki a hűtő irányába, ezáltal beleérhet a lendkerék akármibe,vagy elöl a főtengely fogaskereke,vagy ami még adódik körülötte. Axiál csapágy elkopott,egy példa. Öninditó helyén benézel,valaki benyomja a kuplungot,aztán felengedi,valaki meg visszanyomja a lendkereket a váltó felé és meglátod,mennyit csúszik hátra. Egyszer egy multukár motor volt hasonló tünetes,ott a csapágyat megette,.

#39371 jaminka
2015-08-19 11:56:19

Válasz a2457 #39424. hozzászólásáraazt megnéztem,hogy a villák és a kinyomó csapágy között van kb 3-5mm hézag,az egész szerkezet kompletten lett cserélve talán 1 éve zsír újra!

Nincs profilkép
#39370 a2457
2015-08-19 11:45:35

Válasz jaminka #39423. hozzászólásárafuu...
ott valami vagy elszabadult, vagy ritka rosszul vanbeállítva a kuplung és kiemel annyit hogy beleér valamibe.

szét kéne húzni, de legalább a kémlelő ablakon benézni hogy a villák jók e, nincsen eltörve semmi, stb..
sanda gyanúm szerint érdemes egy teljes szerkezet cserér felkészülni lélekben.

#39369 jaminka
2015-08-19 11:39:55

Sziasztok!Mtz82 benyomott kuplunggal nem idul el!Az áttételes önindító nem bírja meghajtani.Ha elindul benyomom a kuplung akkor meg olyan hangot ad mintha valami elérné és korcog!

Nincs profilkép
#39368 Mtz 550E
2015-08-18 21:13:39

Válasz Gabesz2 #39417. hozzászólásáraAz önindítótól jövő pozitív vezetéknek az útját letudnád nekem írni pontosan hogy holnap végig menjek rajta felcsiszolni vagy cserélni egyes vezetékeket!

Nincs profilkép
#39367 Mtz 550E
2015-08-18 21:10:05

Válasz Gabesz2 #39420. hozzászólásáraHogy érted hogy 50-es az a kimenő?
Nem tudom mit csináljak ma is sokszor bentről csak kattog de kintről összezárom meg indul szépen!
Gyújtáskapcsoló jó fajta német minőség mágneskapcsoló is jó mert akkor meg kintről sem indulna!

Nincs profilkép
#39365 nemcsa
2015-08-18 21:04:27

Üdv. Mindenkinek !
Jönnek elő a dolgok sorban az 50 -esen .Nem indult izzítással csak spray -vel.A visszajelző spirál nagyon lassan izzott fel.Ma megmértem a feszültséget izzítás közben hengerenként csökkent 5,5 voltról 0,4 volt -ig .Gondolom ez nem normális .Hol lehet a hiba?smile karateka

Nincs profilkép
#39364 Mtz 550E
2015-08-18 21:01:10

Válasz Gabesz2 #39417. hozzászólásáraHali!
Sztem nem direkt szállal van megcsinálva! Mert az önindítónál barnás színű a vezeték a gyújtáskapcsoló betáplálója meg kék színű ezzel adok áramot a műszerfalra is!

#39363 Gabesz2
2015-08-18 20:57:32

Válasz Mtz 550E #39415. hozzászólására"vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)"

Na igen, neked ezt azért ajánlottam , akkor mert feltételeztem, hogy be vannak neked kötve a különböző relék.
Viszont lehet, hogy már ezek neked ki vannak iktatva és direkt szállal oldották meg az 50-est. Tehát, ebben az esetben felesleges. smile confused


Nincs profilkép
#39362 Mtz 550E
2015-08-18 20:26:07

Hali!
Valaki leírná hogy az önindítótól a pozitív szálnak az útja hogy merre megy pontosan? Ha a gyújtáskapcsolóig vinnék be egy másik szálat egy az egybe az önindítótól abból van valami baj?

Nincs profilkép
#39361 Mtz 550E
2015-08-18 17:21:50

Hali Gabesz 2!

Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)

Korábban is volt ilyen gondom csak azóta se javítottam meg!

Gabesz 2 akkor ezt ajánlottad! Még most is működhet?

Nincs profilkép
#39360 a2457
2015-08-18 16:06:58

nemtudom azon milyen munkahenger van, van amin van egy elzáró szelep, az is megehet hogy annak van baja.
ha kihelyezett ponton mérsz akkor ez hamar ki fog derülni, ha ott megvan a nyomás akkor érdemes a munkahengert megvizsgálni.

Nincs profilkép
#39359 Hali Laci
2015-08-18 15:43:11

Én azt tudnám javasolni, hogy mindenképpen először mérj egy nyomást és csak utána kezdj el költeni. Hasonló tünetekkel küzdöttem mostanság én is és vezérműtömb csere majd hidraulika szivattyú csere lett a vége. Pedig mindkettőben alig volt üzemóra.Ne sajnáld a mérést mert rögtön kimutatható hogy hol a hiba.

#39358 prütyi
2015-08-18 14:38:00

Sziasztok!Egy 50-es mtz-nek azok a tünetei ha valami munkaeszköz van a hárompontján nem tudja megemelni de a hidraulika le is fojtsa a motorját a gépnek ha emelni akarnánk. Mi lehet a probléma?A vezérműtömb meg a szivattyú nem olyan régi. Talán a szűrője teli van rakodva? Nem az enyém a gép nekem csak meg kéne csinálnom.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
HARDI permetezőgépek – Precízió a gyümölcsösök és szőlőültetvények növényvédelmében
HARDI permetezőgépek – Precízió a gyümölcsösök és szőlőültetvények növényvédelmében
HARDI ültetvényes permetezőgépek akár 4000 literes tartálykapacitással.
Milliószámra pusztították a kártevő rágcsálókat ezek a madarak
Milliószámra pusztították a kártevő rágcsálókat ezek a madarak
Természetes kártevőirtóként ingyen dolgoznak a mezőgazdaságnak!
IMANTS 230 -as ÁSÓGÉP
IMANTS 230 -as ÁSÓGÉP

2.250.000 Ft

KRONE KW 8.82 -es RENDTERÍTŐ,  RENDKEZELŐ,  8 ROTOROS
KRONE KW 8.82 -es RENDTERÍTŐ,...

2.850.000 Ft

KRONE KW 7.70 -es RENDTERÍTŐ,  RENDKEZELŐ. 6 ROTOROS
KRONE KW 7.70 -es RENDTERÍTŐ,...

2.850.000 Ft

Lemken Juwel 8
Lemken Juwel 8

8.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]