Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 407 Ft USD 390.32 Ft CHF 429.55 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91544 hozzászólás
#36643 medikus
2015-02-15 12:23:47

Válasz #36692. hozzászólásra
Nincs ott semmi bonyolult dolog.Nálad nem is látom a diferenciál relét!Az indító relének onnan kellene negatívot kapni! smile thumbup

Nincs profilkép
#36642 Zoller
2015-02-15 12:01:49

Válasz #36691. hozzászólásra

Meg kellene nézned a jeladókat a fülke alatt benézel előlről a fékdobok környékén, mindkét oldalon van 1-1 db kábelcsoki megy rá lehet hogy csak le van esve.

Nincs profilkép
#36641 szg1
2015-02-15 10:55:59

Válasz #36671. hozzászólásra

Köszi! Próbálok rá vigyázni..

Nincs profilkép
#36640 szg1
2015-02-15 10:55:00

Válasz #36670. hozzászólásra

Szia!
Az ötvenesemben áttételes ukrán indítómotor van, kb. azzal egyforma a sebessége.

#36639 Jakabjóska
2015-02-15 09:19:50

Válasz #36687. hozzászólásra

Elhiszem, hogy működött. Azt akartam írni, ahogyan ezt már megtették most előttem, hogy egy próba erejéig hagyd ki belőle a reteszelőt. Az a baj ezzel, hogy kissé túlbonyolította az orosz ezt a relé ad áramot a másik relének, az a harmadik relével letesteli a másodikat és kiiktatja a az elsőt..............

#36638 Tobszi
2015-02-15 08:02:36

A digitális km órám nem működik, állandóan 0,3-at mutat.
Tud valaki megoldást rá??

#36637 Gabesz2
2015-02-15 07:54:28

Válasz #36687. hozzászólásra

Nem kell elfelejteni a reteszelőt. Próbáld meg, hogy működik-e úgy, hogy a piros kábel helyére kötsz egy test kábelt. Ha így működne, akkor tudni fogod, hogy melyik áramkörben van a hiba.smile thumbup

#36636 medikus
2015-02-15 07:45:32

Válasz #36687. hozzászólásra
Mert a műszerfalból valószínű nem negatívot kap!Ne műszerrel nézd,hanem lámpával!smile thumbup

Nincs profilkép
#36635 a2457
2015-02-14 22:34:10

Válasz #36687. hozzászólásra

akkor nagyon mázlis vagy :D

#36634 prütyi
2015-02-14 21:39:48

Válasz #36686. hozzászólásra

Miért kellene elfelejteni ezt a reteszelőt vadi új kora óta benne van és müködött!Ahogy láttam ez a piros kábel a műszerfalból jön elmegy a váltóhoz onnan jön vissza az indító reléhez!Én multiméterrel méregettem ott a dolgokat és elméletileg a pirosnál ott volt a negatív akkor kap testet nem?a sárga kábellel is néztem meg szürke kábellel is indítás helyzetben!Ezért nem értem hogy miért nem indít!

#36633 Jakabjóska
2015-02-14 21:03:47

Válasz #36685. hozzászólásra

A szürke jön a kapcsolótól. A pirosat kösd le a testre, a váltókar reteszelőt felejtsd ki. A relé bekapcsolásakor a narancs színű vezetéktől ad áramot a zöldnek. Ugyanazt csinálja, mint amikor az önindítónál összezárunk csavarhúzóval.
A kis relé a műszerfalban arra van, hogy a ventillátor álló motornál ne kapjon áramot

#36632 prütyi
2015-02-14 20:32:39

Válasz #36683. hozzászólásra

Bocs elírtam!Ha a szürkét zárom össze a zölddel akkor indulna.

#36630 prütyi
2015-02-14 20:31:20

Válasz #36680. hozzászólásra

Ha a kéket zárom össze a zölddel akkor akarna indulni.

Nincs profilkép
#36629 a2457
2015-02-14 20:25:26

Válasz #36681. hozzászólásra

a kénsav nehezebb mint a víz.
amikor merül az akksi akkor a kénsav lebomlik. amikor töltöd, újra formálódik.
de nem keveredik el egyből a vízzel, hanem az akksi alján (csepptöltéskor is) magasabb a kénsav koncentráció mint az akksi felső részében. emiatt tud elszulfátosodni az akksi akkor is ha csepptöltőn van sokáig.

#36628 medikus
2015-02-14 19:32:37

Válasz #36675. hozzászólásra
Amikor csepp töltésen van az akku évekig,akkor hogy szulfátosodik?

Nincs profilkép
#36627 Claaastra
2015-02-14 19:10:29

Válasz #36677. hozzászólásra És ha összezárod a zöldet a pirossal indúl???

#36626 medikus
2015-02-14 19:06:35

Válasz #36676. hozzászólásra
Közvetlen indítás után mértem az akkut.

#36625 medikus
2015-02-14 19:02:11

Válasz #36677. hozzászólásra

A második képen a fűtőmotor reléje van!Ha jól van bekötve,csak járó motornál megy a fűtőmotor!

#36624 prütyi
2015-02-14 18:35:02

Sziasztok!Még mindég azzal a problémával küzdök hogy még mindég nem indul a 82 esem kulccsal!Az indító relét az előző oldalakon mutatott módon kötöttem be de a biztonság kedvéért csatolok majd egy képet!Nem tudom hogy mi a baja mert a képen látható szürke kábeleken a kapcsolótol eljut az áram.A narancs sárga vezetékben állandó áram van.A piros test kábel a a váltó mellé megy az indítás gátló hoz!A kérdésem az hogy a relénél nem csak akkor szabadna ott negatívnak lenni-e ha oldalra van húzva a váltókar?Mert most folyamatosan ott van a negatív!Másik kérdés az hogy a műszerfalba találtam egy relét azt nem tudom hogy mire szolgál azt a második képen jelölöm!Bocsánat a hosszú írásélt de elektronikával nem vagyok képbe!

#36623 mtz1221
2015-02-14 17:27:57

Válasz #36672. hozzászólásra
Fönt a traktoron mérd meg,enyire azért nem hülyék az oroszok sem.Nekem a bal aksit 13.5 V-al a jobbat 14.2 vel tölti.

#36622 Plútó
2015-02-14 17:23:09

Válasz #36672. hozzászólásra
Üdv.

Az mindegy,hogy mire van használva az aksi, a töltőfeszültségnek akkor is megfelelőnek kell lenni.Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie.Ha a gépen túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk. Gyakorlatilag ilyenkor az összes víz is "kiforrhat" belőle.
Ha egy ilyen akkumulátor dugóját kicsavarjuk, akkor a dugók felületén sötétszürke iszaplerakódást láthatunk. Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
Az akkumulátor belső ellenállása megnő ,kapacitása csökken.
Sok esetben az a helyzet, hogy a gép teszi tönkre az akkumulátort.
Ha a gép hibájának a kijavítása nélkül cserélünk akkut, akkor az új akkumulátor is hamar tönkre fog menni.

Nincs profilkép
#36621 a2457
2015-02-14 17:20:51

Válasz #36672. hozzászólásra

az hallod igencsak durva...
eleve hogy nincsen bizti önmagában merénylet, a 12.3 meg fel se fogja tölteni az akksit csak ölni.

#36620 emcett
2015-02-14 15:42:31

Válasz #36672. hozzászólásra

Nekünk mind a kettőben van biztosíték, de cseszhetjük, ha a nagyéban kiolvad a műanyag része is, meg úgy általában nem látja el a funkcióját egyikben sem...smile cursing

#36619 medikus
2015-02-14 15:21:07

Válasz #36669. hozzászólásra
Ezekbe nem rakott semmilyen biztosítékot!Itt van a munkája!Ma bemértem egyet!A váltóáramú oldalon fordulaton el érte a 20 voltot!!Egyenáramú oldalon,ugyanakkor csak 12.3 volt van.Tehát minimális szinten tölti csak azt az akkut,ami ennek a szabályzónak a rendszerén van.Nincs is rá nagyon szükség,mert csak indításra használja azt az akkut!smile thumbup

#36618 gjoni
2015-02-14 14:39:45

Válasz #36667. hozzászólásra

Sok szerencsét hozzá

#36617 Szeni
2015-02-14 14:32:36

Válasz #36667. hozzászólásra

Na és hogy bírja tekerni? Úgy, mint egy 24V-os, vagy jobban?

#36616 csoppika
2015-02-14 07:28:03

Válasz #36666. hozzászólásra
Az ökör orosz miért nem rakott lemez biztosítékot,mint a targoncáknál van...

Nincs profilkép
#36615 a2457
2015-02-14 00:08:33

Válasz #36667. hozzászólásra

nincsen baj a párhuzamosított akksikkal, 12 voltos indító esetén :D
az tiszta ügy, egy feszültségre vannak töltve, baj nem lesz ameddig az egyik ki nem fingik. mert huzza magával a másikat.

turbós motoroknak a kompressziója alacsonyabb mint a szívó motoroké. amikor már dolgozik a turbó és elve valamennyire sűrített levegő megy a motorba akkor áll be a normál viszony.
emiatt érzed nyomatékszegénynek az alacsony fordulatot. ez így rendben is van.

Belshina i keményebb fajta gumi, mint a voltyre, sanszos hogy jól látod és azért pattog az eleje.

Nincs profilkép
#36614 szg1
2015-02-13 23:46:37

Sziasztok!
Most regisztráltam mert vettem egy 2014-es gyártású 892.2-t. Ha nem haragszotok, megosztanék néhány (számomra) érdekes tapasztalatot: Ezen a gépen már megint 12V-os önindító van, kisebb mint a régiek, de nem áttételes. A 2db 12V 100Ah akku nemes egyszerűséggel párhuzamosan van kötve. A kompresszor még mindig a szívócsőbe van kötve gyárilag. Cseh Motorpal adagoló van rajta. A hengerfej izzítógyertyás de nem a régifajta 50-es gyertyák vannak benne. Az ötvenes után roppant gyenge alapjárat közelében, nem nagyon van nyomatéka de fordulaton megjön az ereje, persze ez teljesen jogos. Ahol az ötvenes kilencben meghal, ott ez vígan seper nyúlban, pedig sokkal gyorsabb a gép. Úgy látom hogy nem feltétlenül a rugózatlan első híd, hanem inkább a Belshina gumik (vagy a felnik?) miatt pattog. Ha olyan fázisba kerül a 4 gumi, pl. egy kanyar után teljesen elmúlik a pattogás aztán egy újabb kanyar és visszajön. Egyébként 42-t megy óra szerint :)

Nincs profilkép
#36613 a2457
2015-02-13 23:45:00

Válasz #36665. hozzászólásra

azt azért nem annyira szabad :D
bár kétség kívül az is le fog oldani valamikor.

inkább próbáld a biztosíték foglalatot kicserélni rajta vagy kivezetékezni, és egy nagyobb/jobb kontaktú biztit betenni.

másik "trükk" lehet ha 2 bizti foglalat van, és párhuzamoan van két biztosíték. mondjuk egy 10 amperes helyett 2 darab 5 amperes.
ennek az a lényege hogy 2x nagyobb a biztosíték kontakt felülete. s akkor nem fog szénné égni a kapcsolati pont.

megpróbálhatod lengő biztosítékházzal is, autóhifisek közt találsz olyat ami kifejezetten nagyáramú. nem vészes összeg, és biztosan nem gyújtod vele magadra a gépet.

#36612 mtz1221
2015-02-13 22:29:11

Válasz #36653. hozzászólásra
Ha a fesszabályzón elmegy a bizti,akkor is ezt csinálja.Én most ujabban bekenem cinpasztával és ugy dugom bele,de már erősen gondolkodom hogy belecinezek egy réz darabot.

#36611 ..MZ/X..
2015-02-13 22:05:57

Válasz #36652. hozzászólásra

Ne kínlódj műhellyel. Bemész a böllhoffhoz és megveszed a helicoil menetfúrót, pár betétet hozzá és kész. D1, D2, D3 ez a betétek méret jelölése. A behajtó szerszámot odahaza egy csavarból megköszörülöd. Árban ott vagy mintha valakivel megcsináltatnád, a szerszám meg megvan ha legközelebb kellene.

Nincs profilkép
#36610 a2457
2015-02-13 21:40:42

Válasz #36660. hozzászólásra

hát az biztos hogy jól látod.
ez a megoldás nem megoldás.
vagy átszerelni mindent 24 voltra, vagy az indítás végett párhuzamkapcsolót neki.

13.5 voltra kéne töltsön, de 14.4 nek kéne lennie az akksin ha jár a motor fordulaton.

#36609 medikus
2015-02-13 21:37:32

Válasz #36660. hozzászólásra
Amelyik kevesebb töltést kap,az csak indításkor van használva!

Nincs profilkép
#36608 Richard.
2015-02-13 20:52:28

Válasz #36659. hozzászólásra

Ja,értem! Árakra már nem emléxem. Tavaszi occsó mtz motort meg lhet,hogy a téltábornok megnyomatta suttyomban egy fagyos éjszakán,azt leárazták. toto lotto.. sok sikert!smile thumbup ugye mennyivel megbizhatóbb egy léghűtéses... nix emberi mulasztás!

#36607 csoppika
2015-02-13 19:45:52

Válasz #36658. hozzászólásra
Akkor ezt jól megoldotta az orosz. Egy jó akksi nyugalomban szerintem kb 13.5V. Ha ez csak 12.5-öt tölt, akkor elég hamar kifekteti az egyik akksit...

#36606 Maszek Zs
2015-02-13 19:29:49

Válasz #36657. hozzászólásra

De tetszett nézni! smile thumbup Csak irtam, hogy olcsón kéne a motor.Amúgy meg is is szeretném! smile biggrin

#36605 medikus
2015-02-13 19:27:59

Válasz #36653. hozzászólásra
Hétvégén bemérek egy jót,pontos válasz akkor.Ha jól emlékszem,nincs 13-14 volt ezen a szabályzón,illetve aksin.Csak annyit tölt,hogy az indítást elbírja!A másik akkuról megy minden,amit a generátor tölt!Pontosabbat holnap!smile thumbup

Nincs profilkép
#36604 Richard.
2015-02-13 18:35:29

Válasz #36656. hozzászólásra

Hirdetéseket nem tetszett nézni? Ott volt régebben. Jófogáson. Akkor most a traki combosodik,vagy a kombine épül?smile thumbup

#36603 Maszek Zs
2015-02-13 15:19:00

Üdv! Tud valaki 80-as motort eladót, nekem valami olcsó kellene!!?

Nincs profilkép
#36602 mogyu46
2015-02-13 14:18:10

Válasz #36654. hozzászólásra

Fronthidraulikára feltéve valamit, mondjuk egy 1000 literes tartályt gondoltuk megoldani az ellensúlyozást, illetve a munkahengerhez mostanában kerül be a tehermentesítő. Így jó lehet, vagy kisebb tartály illene hozzá? Akad dimbes-dombos terület.

#36601 csoppika
2015-02-13 13:29:36

Válasz #36652. hozzászólásra

Szerintem a gyári első súlyokra még tegyél valamit... A hidraulikát ki fogja nyírni, mert nem tudod rögzíteni...

#36600 csoppika
2015-02-13 13:27:27

Válasz #36646. hozzászólásra
Hali! Haver 820.2-esén mértem jópár napja a töltést. Egyik akksi jó, a másik 12egész valahány volt, fordulatra sem nagyon emelkedett, emlékeim szerint. Ezt a kütyüt nemrég cserélte. Meg az egyik akksit, mert megdöglött... Megint ezzel lehet gond? (gondolom nem gyári került bele...)
Az órák a műszerfalon a kombináltban össze vissza mutatnak...

Nincs profilkép
#36599 mogyu46
2015-02-13 13:17:12

1000 literes függesztett permetezővel elbírhat egy 52-es? Illetve beszakadt hengerfejtőcsavar javításra keresek műhelyt, ahol van HeliCoil vagy BaerCoil.

Nincs profilkép
#36598 Dongetos
2015-02-12 22:37:40

Válasz #36599. hozzászólásra

Jó dolog kivétel könnyű-rövid munkagépnél mert van úgy vagy sikerül hátraborítani felvételkor. De ezt nézd meg bohr.hu! Sztem ez a tuti...

Nincs profilkép
#36597 a2457
2015-02-12 22:08:13

Válasz #36645. hozzászólásra

jól látod, a nehéz féltengelynek nagy a tehetetlensége.
nem lesz ettől baja a belső csapágynak.

#36596 medikus
2015-02-12 20:47:40

Válasz #36647. hozzászólásra
Nincs az annyira meg illesztve,hogy problémás legyen beütni!Nem véletlen kopik,verődik ki!smile thumbup

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mindenki kapott még egy kis időt az eGN benyújtásához!
Mindenki kapott még egy kis időt az eGN benyújtásához!
Február 3-án éjfélig végezhető el az adatszolgáltatás.
Hirdetés
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Soronkénti elzárással rendelkezik a gép, így 1 százalék alá csökkenthetők az...
Német gyártmányú,  9 kapás 2m-es grúber eladó
Német gyártmányú, 9 kapás 2m-es grúber...

520.000 Ft

MTZ-82 traktor
MTZ-82 traktor

4.500.000 Ft

Piaci ponty, ponty
Piaci ponty, ponty

1.000 Ft

Massey Ferguson 6S155 - 0%Áfa-Leszállítva
Massey Ferguson 6S155 -...

39.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]