Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Halihó!
Levegős difizár...Pár napja kicseréltem a difizár lamellákat, fedelet, membránt, külső fedelet(már lemezre), csatlakozó szelepet tengely O-gyűrűket. 2.-ban kipróbáltam a bálarakásnak támaszkodva...minden fasza.
Aztán ma kimentem szántani. A kezdés után mikor elmerült az eke, semmit sem fogott már. Hazajöttem, szétszedtem, persze melege volt. Féktisztító, új lamellák bele, újra semmi eredmény. Levegőt tartja, de nem zár össze rendesen. Mi lehet a gond? Annyi látszik, mintha a fék felőli félházon 5 centi helyett csak 2-2.5cm fogna. A többi lamella teljes szélességben egyforma fényes volt. Mi lehet a gond még?
Olaj leeresztés a váltóból osztómű levétel oldalról és leselkedni mi lehet a baj !Nekem vagy két éve csak kulisszát kellett cserélni.Azért bekandikáltunk nincs -e más bibi ,mert dobálta kifelé a terepet
a lista végtelen.
sem kizárt hogy a villák szarakodnak, lehet kapcsolóköröm kopás, istentudja.
szét kell így is meg úgy is húzni és belenézni.
empirikus példa, én biztos atomjaira szedném és kicserélnék mindent ami kopott, vagy közelebb jár a végéhez mint az elejéhez az életének. s boldogan nyugtáznám a rászánt hetet, mondván újabb néhányezer üzemóráig rendben van a dolog. más lehet megtalálja az 1 darab dolgot amitől mormog, lehet ez akár egy darab csapágynak is a hangja, kicseréli, majd nem annyira sokkal később másmiatt meg megint megáll a masina.
amiből majd kiderül hogy mán nem jó gépek ezek :D mert sűrűn romlik el.
kedvencem amikor egy tengelyen van 2 darab csapágy, egyik láthatóan lóg, s csak azt cserélik, a másika meg nem.
mer az még jó.
hát igen,nem az MTZváltó tehet róla,ha recseg. Meghát ugye az ablakmosó tartályom! Az javithatatlan. Gabinak,pedig olyanja nincs is. Akkor meg minek sir?Én az utólsó sorral nem értek egyet!! Gabika nem egy kategória,hanem "A" kategória!
550, igen, a traktor sebessége is számít.
ezt meg a motorfordulatot kell összehozni, függően attól hogy hanyadikba akarod tenni.
ha nemtudod hogyan működik egy váltó, akkor nenagyon kísérletezz vele :D
a reccsenés mentes váltásnak is nagyjából ugyanez a titka. szinkronos váltónál a szinkron gyűrűk teszik meg a fordulatszám szinkronizálást helyetted. ezért szinkronos.
ezek a váltók meg nem szinkronosak. elsőkörben valóban inkább azt kellene csinálnod hogy megnézni ha mást nem youtube on hogyan működnek ezek a fajta váltók, megérteni mitől recseg, mi a szinkron fordulat fogalma, majd kuplungolással jól váltani. aztán úgy jó ezer üzemórával később lehet ügyeskedni a váltóval.
9 ből 6 ba visszaváltani nem lehetetlen, csak ha kivette 9 ből fékkel még lassítani kell sokat. ugyanezt visszafele max erős leejtőn lehetne megpróbálni de sok értelmét nem látnám.
azt meg le merem fogadni hogy váltó probléma mtz-vel leginkább 2 okból szokott lenni. vagy akitől vette az akinek gondja van vele nem értette a működését és folyton recsegősen váltott, vagy az nem értette hogy működik akinek gondja akad vele.
kuplunggal/dupla kuplunggal/kuplung nélkül, ha valaki tud rendesen váltani akkor sokáig ki kell hogy bírja. manapság azért elégsokmindenkinek van úgy traktorja hogy sokat nem ért hozzá. amikor még a traki sokkal értékesebb volt nem sűrűn fordult elő hogy olyanra bízzák aki nem feltétlen rendelkezik műszaki ismeretekkel.
na leszólni nem akarok evvel egy tulajt sem azok közül akik legalább érdeklődnek.
megtanulni sose késő. de sokan vannak akik egyszerűen bekönyvelik hogy ilyen, aztán rángatják a váltókart észnélkül, helytelen a fokozatválasztás, rugdalják a kuplungot.
nem szeretem az mtz-t mint traktort, lehetne jobb gép is, a híréhez képpest a valóságban nem annyira jó mint mondják.
de ha valaki nem érti a működését csak kínozza, akkor mindegy milyen gép. idő előtt fog elromlani. a traktorozás is egy szakma, meg kell tanulni. érteni kell milye hogyan működik legalább annyira hogy rendeltetés szerűen tudja az illető használni. ez így korrekt, ennyit a legroszabb gép is megérdemel, az mtz meg nem a legrosszabb.
szűűűrke barátunk meg nem csinált nagy marhaságot az olajteknővel. énis levettem amikor megjött az mtz, sőt, minden gépről levettem kitakarítani amikor megjöttek.
persze nem kell 100 óránként vagy olajcserénként. 1x amikor megjön, meg mondjuk 1000 óra után talán.
az indok az hogy sokan cserélnek úgy olajat hogy hideg motornál csak leeresztik aztán jóóóvanaz. az mtz teknőjében volt is "olajsár" bőven ennek az okán.bár nem teljesen világos nekem egyszerű halandónak hogyan lehetett benne annyi trutyi. nem akkora meló hogy szökőévente ne legyen rá az embernek fél órája. meg nem is kötelező. ajánlani se szoktam, tudom hogy műszakilag elméletileg fölösleges teljesen. annyi hogy jobban alszok tőle, megtettem amit többé kevésbé értelmes korlátokon belül meg lehet tenni. a legtöbb mtz tulajhoz képest nincsen is annyi bajom vele.
ugyanaz mint a hidraulika gondok, akik a környéken segítséget kértek anyázni anyáztak rajta hogy hogyan csináltam meg, de amikor már jó hosszú ideje nem csöpög semmi, és működik minden rendeltetés szerűen azért csak megköszönték hogy alaposan végeztem a dolgot.
(mm jó, nyakas szeleppel nem lehet mit csinálni, az fog halványan könnyezni ameddig világ a világ és csak hidrosila tömb van mtz-hez.)
teszem hozzá azért ettől még gabika egy kategória :D
1 DANIKA952.2 | 2014-11-27 12:12:46
#865293. hozzászólás
[ Törlés ] [ Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra ]
üdv ki milyen véleménnyel van az mtz 45 ről
kis motor inditást át lehet e alakitani elektromosra alaktrész lehet e még kapni hozzá mennyire egyezik meg az 50 es mtz vel válaszokat előre is köszönöm
Válasz #34245. hozzászólásra
offspringes gaby szürke mtz-vel
az olajcserénél szerintem azért vette le a kartert mert azt hitte disznót öl,lehet tettek alá lavort is.
Azt elfelejtettem mondani, azért recseg a váltó mert meg kellene tanulnod váltani. Mond muternak főzzön betűtésztás parilevest aztán abban gyakorolhatsz kicsit, utána majd menni fog a szürkében is.
No de ki kérdezte ezt szürke barbár barátom? Jó neked, te kened vágod a technikát hamar szétkapjátok mint foxi a rongyot. Aztán meg legyen ember a környéken aki összeszereli. 2 éve készülsz egy nyamvadt szelephézag ellenőrzésre.
A barátom,ujitotta fel a gépet,és 100eft kerül vagy 3 éve és még ugy szerezte hogy haveri alapon egész fogaskerek tört el amugy 200 lett volna!
Egy baj van az MTZVEl,nincs szinkronba a váltó és ezért recseg a váltó !
Valaki azt mondta nekem,hogy ne kapcsoljam be a felezöt,mert elromlik,csak disznek van benne azt mondta a régi traktoros barátom,vannak ilyenek 4 éve mindig használom és mégis jó a felezö,hogy is van ez?
Ha dolgozni is szeretnél vele akkor nem érdemes foglalkozni a géppel. Már az 50-es is határeset, sok alkatrészt nem kapni már hozzá. Alakítgatják át őket 80-ra. Inkább keress egy kisfülkés 80-ast, árban nem sokkal több viszont egyszerűbb vele az élet.
Hali!
Vissza váltásnál az is számít hogy milyen gyorsan gurul még a gép? Amelyik sebességbe vissza akarok váltani az alá kell csökkenteni a gép sebességét? És mekkora gázfröccs kell mennyi fordulatig?
Asszem a termosztáton lévő a kis piros ledet működteti,ha túlmalegedett,a blokkon lévő meg a mutatót. Én belebigyesztettem egy másik órát a kabinba mert a gyári kb 20fokot csalt.
am csak azért szeretem így csinálni mert ugyan nem lassul le 9-ben motorfékkel eléggé még rá kell fékeznem kicsit de szépen összehozható és egy váltást megspórolok nem szeretek váltogatni :D
Na mindegy én így szoktam főleg ha műútról hajtok le fél méterrel lentebb lévő szar földútra :D
ROLI& FERI KÉRDEZI !!!!Sziasztok!
Vtz tornádón csúszott a kuplung.
Széthúztuk a traktort,a kuplungtárcsát kicseréltük újra.
Összeraktuk, utána meg nem emelt ki a kuplung,pedig az állító csavarokon állítottunk.
Mi lehet a gond vele?
Én ugy tudom azért recseg a váltó,mert nincs szinkronba a váltó,ugy mint a kocsiban vagy a uj trakikba!
De az hülyeség,hogy 9böl 6ba tesz,mert az már nagyon lassul,mi ha 9be megyübk,és 8ba tesszük vissza,inkább a felezö szokott recsegni,váltáskor nem recseg,csak akkor ha kettö közzé megy,mert már a váltó kar kéne bele egy uj annyira ki van kopva és mikor váltol néha elmozdul,mikor beteszed .De csak néha fordul elö
Válasz #34214. hozzászólásra 9böl
ne 6ba tedd,hanem 8ba. utánna vissza rakhatod simán a sebességet,mint az autón. 8-7-6ba. 9-6ba nagy fordulatkülönbség kell. nix értelme.
hello ha nem tévedek az óra egik saruja kapja pozitivot a negativ testet meg a hőgombán keresztül (hőgomba ellenálása a hő hatására változik)és ennek ellánáls fügvényében tér ki(mutatja az óra a hőmérsékletet) ha letesteled 0 az ellenálás csak az ora belső ellánálása lesz igy maximális kitérése lesz ha nem jol tudom kérem javitsatok ki tévedni emberi dologok
üdv ki milyen véleménnyel van az mtz 45 ről
kis motor inditást át lehet e alakitani elektromosra alaktrész lehet e még kapni hozzá mennyire egyezik meg az 50 es mtz vel válaszokat előre is köszönöm
ha ez így megy tovább én elhiszem h lehet kuplung nélkül váltani sőt én is van h 1-1 sebességet csak átlökök :D
de folyamatosan az már művészet.
sok idő lehet kiérezni megtanulni ismerni kell a gépedet mint a tenyeredet hallásból kell a motorfordulatra figyelni nem az óra szerint :D
A másik meg aki még finoman kuplunggal váltani nem tud annak nem ajánlanám a kuplung nélküli váltást...
lassan 3 éve traktorozgatok most jutottam el oda h minden sebességet gond nélkül reccsenésmentesen tudok pakolgatni :D
de még 9-ből 6-ba van h összehúzom a derekát :D
10-ből 1x
Aki meg barbár módjára neki áll rángatni a váltókart hát készüljön fel h vastag pénztárcára lesz szükség mikor a váltóbox kikerül a gépből :D
Keress rá helicoil menetjavítóra. Nem kell komplett készletet venni. Elég ha bemész a böhlhoffba és csak a menetfúrót és a pár betétet veszed meg. Egy csavarból tudsz behajtót készíteni. A kiment menetek helyét fel kell fúrni, helicoil menetet bele, aztán a betétet.
Többet nem lesz gondod vele, örök lesz mint a szegénység. 10.9-es vagy 12.9-es csavart tegyetek bele jól megtépve.
Válasz #34208. hozzászólásraegyébként sebességváltáskor nem hülyeség a kormányt állitani,mikor bevette a főuton a 9et,akkor meg visszavesz robotpilótábol,azt megy. Amúgy is le van huzva a kormánygömbfej ráhegesztett anyával,nem megy le az útrol.
Válasz #34203. hozzászólásra
"nézd meg ha felengedted a kuplungot mennyit pörög a motor"
Ezt annyira nem értem hogy akarod mondani mindegy majd megtanulom lassan!
Minél jobban lelassaul a gép annál kisebb gázfröcs kell visszaváltásnál minél gyorsabban gurul annál nagyobb gázfröcs kell ez lenne a lényeg nem?
ha 9 be felpörgeted 2000-2200 ra, akkor nem tudsz 8 ba kapcsolni.
megkell várnod hogy lelassulj, és maujd mielőtt 8 ba teszed kell felpörgetni.
próbáld ki, huzassad ki 2000 ig 8 ba, majd kuplungolással tedd 9 be, normális váltás.
nézd meg ha felengedted a kuplungot mennyit pörög a motor.
9 be ennyire kell lelassítanod, és akkor tudod 8 ba visszatenni ha előtte felpörgeted közel 2000 re a fordulatot.
+ a kövi bekezdést is olvasd el, amit:
mtz1221 -nek szánok elsősorban.
be tudom tenni, de akkor alacsony alapjáratot kell állítani.
8 hosszuból szoktam "kétkézzel" váltani 9 rövidre.
8 rövid-9rövid,
vagy 8 hosszu 9 hosszu nemigen kivitelezhető.
a meglátásod helyes :D
írnom kellett volna hogy ekkora lépcsőnél kell a kisváltót is használni, máskülönben ez télleg nehezen megy/menne.
Válasz #34191. hozzászólásra
Ebbe az MTZbe nem lehetne a váltót meghosszabitani,vagy nagyobb kart venni,hogy ne kéne lenyulni,és felezöt is meghosszabitani,hogy kézre álljon és nem nyulkálni és beleverni a fejem a kormányba ,vagy váltáskor tegyem arébb a kormányt ?
Nincs értelme?
Válasz #34198. hozzászólásra Bele kell nyulni hogy alatta maradt-e ép menet,ha igen akkor csináltatni bele egy tőcsavart és anyát a tetejére.Ha nem akkor meg csináltatni egy mm/rel nagyobb csavart és oda vissza csavarásal bele erőltetni.
90909 hozzászólás
Halihó!
Levegős difizár...Pár napja kicseréltem a difizár lamellákat, fedelet, membránt, külső fedelet(már lemezre), csatlakozó szelepet tengely O-gyűrűket. 2.-ban kipróbáltam a bálarakásnak támaszkodva...minden fasza.
Aztán ma kimentem szántani. A kezdés után mikor elmerült az eke, semmit sem fogott már. Hazajöttem, szétszedtem, persze melege volt. Féktisztító, új lamellák bele, újra semmi eredmény. Levegőt tartja, de nem zár össze rendesen. Mi lehet a gond? Annyi látszik, mintha a fék felőli félházon 5 centi helyett csak 2-2.5cm fogna. A többi lamella teljes szélességben egyforma fényes volt. Mi lehet a gond még?
Válasz #34250. hozzászólásra
Olaj leeresztés a váltóból osztómű levétel oldalról és leselkedni mi lehet a baj !Nekem vagy két éve csak kulisszát kellett cserélni.Azért bekandikáltunk nincs -e más bibi ,mert dobálta kifelé a terepet
Válasz #34250. hozzászólásra
a lista végtelen.
sem kizárt hogy a villák szarakodnak, lehet kapcsolóköröm kopás, istentudja.
szét kell így is meg úgy is húzni és belenézni.
empirikus példa, én biztos atomjaira szedném és kicserélnék mindent ami kopott, vagy közelebb jár a végéhez mint az elejéhez az életének. s boldogan nyugtáznám a rászánt hetet, mondván újabb néhányezer üzemóráig rendben van a dolog. más lehet megtalálja az 1 darab dolgot amitől mormog, lehet ez akár egy darab csapágynak is a hangja, kicseréli, majd nem annyira sokkal később másmiatt meg megint megáll a masina.
amiből majd kiderül hogy mán nem jó gépek ezek :D mert sűrűn romlik el.
kedvencem amikor egy tengelyen van 2 darab csapágy, egyik láthatóan lóg, s csak azt cserélik, a másika meg nem.
mer az még jó.
Válasz #34250. hozzászólásra
Nem került bele valami csavar,vagy már anya a váltóba?
Mert ezek nagy csunya dolgot tud müvelni,ha bele kerül
Szerintetek mi lehet a gond mtz 820 nál,terepben a váltóbol halk darálós hang hallatszik szerintetek mi lehet?
Válasz #34248. hozzászólásra
hát igen,nem az MTZváltó tehet róla,ha recseg. Meghát ugye az ablakmosó tartályom! Az javithatatlan. Gabinak,pedig olyanja nincs is. Akkor meg minek sir?Én az utólsó sorral nem értek egyet!! Gabika nem egy kategória,hanem "A" kategória!
550, igen, a traktor sebessége is számít.
ezt meg a motorfordulatot kell összehozni, függően attól hogy hanyadikba akarod tenni.
ha nemtudod hogyan működik egy váltó, akkor nenagyon kísérletezz vele :D
a reccsenés mentes váltásnak is nagyjából ugyanez a titka. szinkronos váltónál a szinkron gyűrűk teszik meg a fordulatszám szinkronizálást helyetted. ezért szinkronos.
ezek a váltók meg nem szinkronosak. elsőkörben valóban inkább azt kellene csinálnod hogy megnézni ha mást nem youtube on hogyan működnek ezek a fajta váltók, megérteni mitől recseg, mi a szinkron fordulat fogalma, majd kuplungolással jól váltani. aztán úgy jó ezer üzemórával később lehet ügyeskedni a váltóval.
9 ből 6 ba visszaváltani nem lehetetlen, csak ha kivette 9 ből fékkel még lassítani kell sokat. ugyanezt visszafele max erős leejtőn lehetne megpróbálni de sok értelmét nem látnám.
azt meg le merem fogadni hogy váltó probléma mtz-vel leginkább 2 okból szokott lenni. vagy akitől vette az akinek gondja van vele nem értette a működését és folyton recsegősen váltott, vagy az nem értette hogy működik akinek gondja akad vele.
kuplunggal/dupla kuplunggal/kuplung nélkül, ha valaki tud rendesen váltani akkor sokáig ki kell hogy bírja. manapság azért elégsokmindenkinek van úgy traktorja hogy sokat nem ért hozzá. amikor még a traki sokkal értékesebb volt nem sűrűn fordult elő hogy olyanra bízzák aki nem feltétlen rendelkezik műszaki ismeretekkel.
na leszólni nem akarok evvel egy tulajt sem azok közül akik legalább érdeklődnek.
megtanulni sose késő. de sokan vannak akik egyszerűen bekönyvelik hogy ilyen, aztán rángatják a váltókart észnélkül, helytelen a fokozatválasztás, rugdalják a kuplungot.
nem szeretem az mtz-t mint traktort, lehetne jobb gép is, a híréhez képpest a valóságban nem annyira jó mint mondják.
de ha valaki nem érti a működését csak kínozza, akkor mindegy milyen gép. idő előtt fog elromlani. a traktorozás is egy szakma, meg kell tanulni. érteni kell milye hogyan működik legalább annyira hogy rendeltetés szerűen tudja az illető használni. ez így korrekt, ennyit a legroszabb gép is megérdemel, az mtz meg nem a legrosszabb.
szűűűrke barátunk meg nem csinált nagy marhaságot az olajteknővel. énis levettem amikor megjött az mtz, sőt, minden gépről levettem kitakarítani amikor megjöttek.
persze nem kell 100 óránként vagy olajcserénként. 1x amikor megjön, meg mondjuk 1000 óra után talán.
az indok az hogy sokan cserélnek úgy olajat hogy hideg motornál csak leeresztik aztán jóóóvanaz. az mtz teknőjében volt is "olajsár" bőven ennek az okán.bár nem teljesen világos nekem egyszerű halandónak hogyan lehetett benne annyi trutyi. nem akkora meló hogy szökőévente ne legyen rá az embernek fél órája. meg nem is kötelező. ajánlani se szoktam, tudom hogy műszakilag elméletileg fölösleges teljesen. annyi hogy jobban alszok tőle, megtettem amit többé kevésbé értelmes korlátokon belül meg lehet tenni. a legtöbb mtz tulajhoz képest nincsen is annyi bajom vele.
ugyanaz mint a hidraulika gondok, akik a környéken segítséget kértek anyázni anyáztak rajta hogy hogyan csináltam meg, de amikor már jó hosszú ideje nem csöpög semmi, és működik minden rendeltetés szerűen azért csak megköszönték hogy alaposan végeztem a dolgot.
(mm jó, nyakas szeleppel nem lehet mit csinálni, az fog halványan könnyezni ameddig világ a világ és csak hidrosila tömb van mtz-hez.)
teszem hozzá azért ettől még gabika egy kategória :D
1 DANIKA952.2 | 2014-11-27 12:12:46
#865293. hozzászólás
[ Törlés ] [ Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra ]
üdv ki milyen véleménnyel van az mtz 45 ről
kis motor inditást át lehet e alakitani elektromosra alaktrész lehet e még kapni hozzá mennyire egyezik meg az 50 es mtz vel válaszokat előre is köszönöm
Válasz #34245. hozzászólásra
offspringes gaby szürke mtz-vel
az olajcserénél szerintem azért vette le a kartert mert azt hitte disznót öl,lehet tettek alá lavort is.
Válasz #34244. hozzászólásra
Ja a fejét kellene már kipucolni egy sokkolóval!
Válasz #34243. hozzászólásra
Persze, mert még nem látott olyat belülről. Meg valami okos tanácsadója megmondta neki, hogy 100 üó után ki kell pucolni.
Válasz #34240. hozzászólásra
szövege van ,de tehetség semmi az olajcseréhez is levette az egész kartert
kuplungot ....ki nehogy már ne tudjátok beállitani akkor nem jól csináltátok mit tekergettek egyáltalán?
Moderátor által módosítva: 2016-09-16 11:22:05
Válasz #34237. hozzászólásra
Azt elfelejtettem mondani, azért recseg a váltó mert meg kellene tanulnod váltani. Mond muternak főzzön betűtésztás parilevest aztán abban gyakorolhatsz kicsit, utána majd menni fog a szürkében is.
Válasz #34237. hozzászólásra
No de ki kérdezte ezt szürke barbár barátom? Jó neked, te kened vágod a technikát hamar szétkapjátok mint foxi a rongyot. Aztán meg legyen ember a környéken aki összeszereli. 2 éve készülsz egy nyamvadt szelephézag ellenőrzésre.
Válasz #34237. hozzászólásra
hiszen mondta! nem használod,nem romlik el! el fog romolni!! megmondta....
Válasz #34218. hozzászólásra
Bocs hogy belevauzok de az 50esen anyák vannak a hengerfejen,Azt is meglehet 180-ra tépni?
Válasz #34235. hozzászólásra
A barátom,ujitotta fel a gépet,és 100eft kerül vagy 3 éve és még ugy szerezte hogy haveri alapon egész fogaskerek tört el amugy 200 lett volna!
Egy baj van az MTZVEl,nincs szinkronba a váltó és ezért recseg a váltó !
Valaki azt mondta nekem,hogy ne kapcsoljam be a felezöt,mert elromlik,csak disznek van benne azt mondta a régi traktoros barátom,vannak ilyenek 4 éve mindig használom és mégis jó a felezö,hogy is van ez?
Válasz #34235. hozzászólásra
és még az anyag is benne van nem adnám semmiért a kis rozsdaboglyát :D
Válasz #34216. hozzászólásra
Ha dolgozni is szeretnél vele akkor nem érdemes foglalkozni a géppel. Már az 50-es is határeset, sok alkatrészt nem kapni már hozzá. Alakítgatják át őket 80-ra. Inkább keress egy kisfülkés 80-ast, árban nem sokkal több viszont egyszerűbb vele az élet.
Válasz #34233. hozzászólásra
igen pont ez az a gép sebességéhez kell hangolni a fordulatot a sebességváltáshoz
Válasz #34227. hozzászólásra
Hali!
Vissza váltásnál az is számít hogy milyen gyorsan gurul még a gép? Amelyik sebességbe vissza akarok váltani az alá kell csökkenteni a gép sebességét? És mekkora gázfröccs kell mennyi fordulatig?
Válasz #34230. hozzászólásra
Pedig közben azis megadja magát,meg manapság veszel egy újat,és lehe pont olyan sz@r mint a régi.
Válasz #34226. hozzászólásra
Asszem a termosztáton lévő a kis piros ledet működteti,ha túlmalegedett,a blokkon lévő meg a mutatót. Én belebigyesztettem egy másik órát a kabinba mert a gyári kb 20fokot csalt.
Válasz #34218. hozzászólásra
Köszi szépen!
Válasz #34223. hozzászólásra
oké mester majd tőled tanulok!
am csak azért szeretem így csinálni mert ugyan nem lassul le 9-ben motorfékkel eléggé még rá kell fékeznem kicsit de szépen összehozható és egy váltást megspórolok nem szeretek váltogatni :D
Na mindegy én így szoktam főleg ha műútról hajtok le fél méterrel lentebb lévő szar földútra :D
ROLI& FERI KÉRDEZI !!!!Sziasztok!
Vtz tornádón csúszott a kuplung.
Széthúztuk a traktort,a kuplungtárcsát kicseréltük újra.
Összeraktuk, utána meg nem emelt ki a kuplung,pedig az állító csavarokon állítottunk.
Mi lehet a gond vele?
Egy kis segitség MTZ váltó fokozatok!
Válasz #34222. hozzászólásra
Én ugy tudom azért recseg a váltó,mert nincs szinkronba a váltó,ugy mint a kocsiban vagy a uj trakikba!
De az hülyeség,hogy 9böl 6ba tesz,mert az már nagyon lassul,mi ha 9be megyübk,és 8ba tesszük vissza,inkább a felezö szokott recsegni,váltáskor nem recseg,csak akkor ha kettö közzé megy,mert már a váltó kar kéne bele egy uj annyira ki van kopva és mikor váltol néha elmozdul,mikor beteszed .De csak néha fordul elö
Válasz #34214. hozzászólásra 9böl
ne 6ba tedd,hanem 8ba. utánna vissza rakhatod simán a sebességet,mint az autón. 8-7-6ba. 9-6ba nagy fordulatkülönbség kell. nix értelme.
Válasz #34216. hozzászólásra
szerintem a 45-ös volt a legjobb mtz.
teljesen más mint a 50-es.
sokkal jobb a váltóját szinte lehetetlen agyonütni.
Válasz #34217. hozzászólásra
hello ha nem tévedek az óra egik saruja kapja pozitivot a negativ testet meg a hőgombán keresztül (hőgomba ellenálása a hő hatására változik)és ennek ellánáls fügvényében tér ki(mutatja az óra a hőmérsékletet) ha letesteled 0 az ellenálás csak az ora belső ellánálása lesz igy maximális kitérése lesz ha nem jol tudom kérem javitsatok ki tévedni emberi dologok
Válasz #34218. hozzászólásra
Jahhh, ne egylépésben, hanem legalább 3-ban, és a hengerfejet belülről kifelé átlósan.....bocs...
Válasz #34215. hozzászólásra
Hajtókar 140 Nm, nyugvócsapágy 160 Nm, Hengerfej 180 Nm
üdv ki milyen véleménnyel van az mtz 45 ről
kis motor inditást át lehet e alakitani elektromosra alaktrész lehet e még kapni hozzá mennyire egyezik meg az 50 es mtz vel válaszokat előre is köszönöm
Üdv Mindenkinek!
50-es MTZ hengerfej anyáit,valamint a hajtókar anyáit hány Nm-el kell lehúzni?
ha ez így megy tovább én elhiszem h lehet kuplung nélkül váltani sőt én is van h 1-1 sebességet csak átlökök :D
de folyamatosan az már művészet.
sok idő lehet kiérezni megtanulni ismerni kell a gépedet mint a tenyeredet hallásból kell a motorfordulatra figyelni nem az óra szerint :D
A másik meg aki még finoman kuplunggal váltani nem tud annak nem ajánlanám a kuplung nélküli váltást...
lassan 3 éve traktorozgatok most jutottam el oda h minden sebességet gond nélkül reccsenésmentesen tudok pakolgatni :D
de még 9-ből 6-ba van h összehúzom a derekát :D
10-ből 1x
Aki meg barbár módjára neki áll rángatni a váltókart hát készüljön fel h vastag pénztárcára lesz szükség mikor a váltóbox kikerül a gépből :D
Válasz #34211. hozzászólásra
azt meghagyom Gabinak.
hátha neki sikerül sebességbe tenni úgyis :D
Válasz #34205. hozzászólásra
Keress rá helicoil menetjavítóra. Nem kell komplett készletet venni. Elég ha bemész a böhlhoffba és csak a menetfúrót és a pár betétet veszed meg. Egy csavarból tudsz behajtót készíteni. A kiment menetek helyét fel kell fúrni, helicoil menetet bele, aztán a betétet.
Többet nem lesz gondod vele, örök lesz mint a szegénység. 10.9-es vagy 12.9-es csavart tegyetek bele jól megtépve.
Lassan oda lyukadunk ki,hogy már induláskor sem kuplungoltok!!
Válasz #34208. hozzászólásraegyébként sebességváltáskor nem hülyeség a kormányt állitani,mikor bevette a főuton a 9et,akkor meg visszavesz robotpilótábol,azt megy. Amúgy is le van huzva a kormánygömbfej ráhegesztett anyával,nem megy le az útrol.
Válasz #34203. hozzászólásra
"nézd meg ha felengedted a kuplungot mennyit pörög a motor"
Ezt annyira nem értem hogy akarod mondani mindegy majd megtanulom lassan!
Minél jobban lelassaul a gép annál kisebb gázfröcs kell visszaváltásnál minél gyorsabban gurul annál nagyobb gázfröcs kell ez lenne a lényeg nem?
Válasz #34207. hozzászólásra
már megvan a hiba
rövid a váltó kar.
Válasz #34206. hozzászólásraTalán megtörténik ma a hibafeltárás.....
Válasz #34202. hozzászólásra ugy látom ma már párszor beverted.
Köszi szépen holnap meg próbáljuk! ilyen menet rögzitővel be kenjük azért?
Válasz #34202. hozzászólásraannyira rövid a kar,h. Nagyon sokszor beütöd a fejedet a kormányba??? Az nem jó egy nap sokszor!
Válasz #34196. hozzászólásra
ha 9 be felpörgeted 2000-2200 ra, akkor nem tudsz 8 ba kapcsolni.
megkell várnod hogy lelassulj, és maujd mielőtt 8 ba teszed kell felpörgetni.
próbáld ki, huzassad ki 2000 ig 8 ba, majd kuplungolással tedd 9 be, normális váltás.
nézd meg ha felengedted a kuplungot mennyit pörög a motor.
9 be ennyire kell lelassítanod, és akkor tudod 8 ba visszatenni ha előtte felpörgeted közel 2000 re a fordulatot.
+ a kövi bekezdést is olvasd el, amit:
mtz1221 -nek szánok elsősorban.
be tudom tenni, de akkor alacsony alapjáratot kell állítani.
8 hosszuból szoktam "kétkézzel" váltani 9 rövidre.
8 rövid-9rövid,
vagy 8 hosszu 9 hosszu nemigen kivitelezhető.
a meglátásod helyes :D
írnom kellett volna hogy ekkora lépcsőnél kell a kisváltót is használni, máskülönben ez télleg nehezen megy/menne.
Válasz #34191. hozzászólásra
Ebbe az MTZbe nem lehetne a váltót meghosszabitani,vagy nagyobb kart venni,hogy ne kéne lenyulni,és felezöt is meghosszabitani,hogy kézre álljon és nem nyulkálni és beleverni a fejem a kormányba ,vagy váltáskor tegyem arébb a kormányt ?
Nincs értelme?
Válasz #34198. hozzászólásra Bele kell nyulni hogy alatta maradt-e ép menet,ha igen akkor csináltatni bele egy tőcsavart és anyát a tetejére.Ha nem akkor meg csináltatni egy mm/rel nagyobb csavart és oda vissza csavarásal bele erőltetni.