Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Faterral múltkor számoltuk,a kiskombájnon van 98as gyártású szij is,ami még birja,legalább 1helyen megy fél kört megtekerve,5kereket pörget.igaz erre csak 20centi áll rendelkezésre. Meg hlyére van húzva,különben átfordul a rohadt.De,még birja. Egyébként 6méteres,és a legolcsóbb holmi. Generátor meg a szivattyú azé nyirja az illen kötélhajtásokat.. Szentem drága ékszij tovább tart!
Válasz #32886. hozzászólásra
a mostani ékszíjak elmennek 150000-km-t egy autóban.
A motorvezérlő számítógép az új gépeken már csak akkor ad gázolajat indításkor ha érzékel olajnyomást. Azért hajtatja magát többet mint a régiek. Nem lenne rossz ötlet az elektromos meghajtás, csak az a gond hogy olyanra terveznék hogy gyakran szétmenjen és ne nagyon lehessen javítani csak cserélni.
Lásd mtz áramtalanító kapcsoló. Sok félét gyártanak de én még jóval nem találkoztam.
Nekem az 550esen,volt ékszij 19 széles asszem ,bordázott,olyan bordás,h. Ugy van beleköszörülve,kb.4miliméterenként a borda,azt mikor összeért,sürübbre vette a köszörülést olyan 2 molis közökre. Elérte az alkotó azt,h. Naponta annyit nyullott,h. A generátor nem töltött 100fordulat felett. Ha 6szor urtánhuztam 7szer is megnyúlt. Azt kiakadtam. Most vmi 17széles optibellt v. Mi a nyavaja van rajt. Ez utánhuzás nélkül tuti. Kb 400ü.órája rajt van. Gyárilag bordázott,nem köszörült. Kicsit már repedezik a borda belseje,szántásra lecserélem. Ez nekem bevált.
passzolok,
nekem bazira bejönne ha ezek vellamosak lennének és nem volna ékszíj a gépen..
persze bosszantó volna ha menetközbe elmenne az olajzás, de nem volna nagy trükk 1 darab mágnesszelepet berakni az üzemanyaghoz ami leáll ítja ivánt ha nincs olajnyomás..
volna hátulütője, de összességében több előnyét látom mint hátrányát..
ékszíjból ígyis heti szinten száll el, megfrordult már fejben hogy kihugyozok rá valamit, de a generátort nemtudom hogy tudnám biztos helyre tenni, és elérni hogy ne ékszíj hajtányos legyen.
rühellem az ékszíjakat.
Válasz #32873. hozzászólásra
Az orosz elektronikától ments meg uram minket!!!
Sok évig voltam TV műszerész tudom miről beszélek, a színes tévéjük felrobbant, a junoszty meg a tévék állatorvosi lova volt.
Üdv! Mtz nix messze a hoffertől! Köbcentiben lemarad,kb.2000rel. Hoffer6000felett van,ha jól emléxem. Meg kétütemű izzófejes hengerfej. Körmös kerékbis van ivánra hátra. Kihajtható körmökkel. Ollant látott már valaki? Videot láttam róla. Amúgy ivánban van fűtés meg rádió! Hoffer attol azé lemaradt. De ahárom ekefejet évszakokat húzgálta.
Az azért túlzás, hogy Hoffher kellene.
De mint ahogy írtam, pont az fog elveszni az mtz-kből ami miatt eddig vették. Ha meg már ez is elektromos meg cr, meg adblue, akkor már inkább tényleg vmi nyugati.
Nincsen az új szériákkal se baj csak mikor már sorozatgyártás van, mikor ki jön egy új típus az első pár száz darab még jó utána mind fos A haverék lemez burkolatos 1025 már 9 éves rögtön az elsők között vették bitang jó gép mindenre használják 7000 óra felett jár motor adagoló még nem volt javítva gumi csere volt rajta ,meg egy kuplung szett ennyi
Akkor nektek Hoffer kellene, kevés benne az elektronika, és körmöskerékkel még defektet sem kapnátokAmúgy pont azt csinálnád elektromosra egy motoron amit véletlen sem lenne szabad, olaj és vízszivattyú
Nem a csapágy mérete volt a problematika,hanem,h. amit adnak a megmért csapra,az tényleg odavalósie! mert ugye kifizeti az illető ha elhozza. Beépited,utána meg nem akarják cserélni a dolgokat.Tisztelet a kiv. mindenhogy babra meló,dehát,ha egy csapágyat valamiért kibszarint,valami ott hiba lhet. az illető,olajnyomása mennyi lehetett? v.mi a hiba oka? az viszont megint egy kérdés,h.a megmért,meg jól illesztett csapágyhoz,a forgócsap mennyi ezer ü.órát ment,azt mennyire ovális. lhet,h. éppen ezért keni el a csapágyat. akko meg marad a köszörü. Azért egy misét megér vetésidőben!
Szerintetek miért nem a valós km/ó mutatja az mtz 820.2 röl van szó.Régebben 2000/p nél 30km/órával ment,most 2000/pnél 32km/órát mutat de eddig 2250/p fordult,most meg 2100/p forog és 34,5km a vége.
gondolhatod milyen kellemetes lehet neki amikor légtechnikai probléma van :D
főleg hogy rugóerőtárolós légfékes a berendezés, az onnét el nem megy ameddig meg nem csinálod.
és persze hogy a legnagyobb sárgödör legalján a falál faszája után 2 km el történik mindíg ilyen.
én magamrészéről a szinkron váltót sem tartom jó ötletnek munkagépbe.
mi a bánatnak.. meg fokozat mentes váltó meg mittudomén...
ha jót akarnának lenne megint kétütemű diesel, aztán hadd szóljon sima egyszerű mechanikus váltóval.
inkább váltanám ki elektro motorsra a vízpumpát olajszivattyút, hűtőventillátort. ha ilyen elektronika volna azt csípném. mert nem volnának ékszíjak, olajnyomásom motorindítás előtt is lenne már, hűtés is étvágy szerint ahogyan kell, hőmérséklet által beszabályozva.
ha meg még akarnak fogyasztást csökkenteni akkor a kompresszor is legyen elektromos. amikor nyomáson van egyszerűen kapcsoljon ki, és kész. majd bekapcsol ha fékezek vagy valami más elviszi a nyomást.
neméretm miért a nem hasznos újításokat akarják erőltetni minden áron.
Köszönöm a segítséget!
Ennek a rugó helyettesítő csőnek utána lesek, ha mást nem leesztergálunk egyet.
Felniben nem tudom mi a jó falvastagság, habiban szoktunk vásárolni mióta a tszből mentett készlet megfogyott. Néztem is, hogy a habis ár majd fel a keletagrónál lévő felninek.
Melyik az a falvastagság ami jónak mondható és melyik a gyengébb?
Azért ez nem ilyen egyszerű. Van aki így megcsinálja, aztán megy egy darabig a gép és jön a következő generál.
Van ide kitalált "mérőműszer" a neve plastigauge ezzel nem kell szétbontani mindent, meg lehet mérni a siklócsapágyak illesztését. A lényeg, hogy minimum 20°C legyen a környezeti hőmérséklet, ez most nyáron nem akadály.
azért bekéne látni a világnak,h. az űrtechnika a kukoricaföldön nem a legjobb választás! elektronikusan vezérelt pneumatikus kuplungmunkahenger,mechanikusan működteti a kuplungot! meg még mi a fcmat nem raknak bele a szrba süllyedezni? még egy távolsági buszba haggyán.
biztos vagyok benne hogy lesz egy szerelő réteg arra specializálódva hogy az ilyen új belarusokbók kidobja ami nem oda való.
pl az összes fölös elektronikát, és vissza alakítson mindent hagyományos sima mechanikus paraszti adagolósra.
nekem pl erdőben szintén nem hiányzik ilyesmi.
van ismerősöm aki forwardert csináltatott úgy meg hogy már nincsen benne kompjúter, meg joystick vezérlésű daru se.
sima , 2 darab 3 karos tömb van benne,
váltójának nem volt rudazata hanem légmunkahenger csinálta a dolgokat, az is ki lett bacarintva belőle. megy az bowdennel is.
egyedül az irányváltó maradt félig-meddig a régi, mert az a hidromotor meg a szivattyú kapcsolatát változtatja hogy forgás irányt váltson a szekér.
kuplung sem levegős, ezeddig amikor váltott elektromosan akkor a mágnes szelepek nyomtak levegőt a légmunkahengerbe ami a kuplkungot emelte ki. mostmár az is pedálos, bowdenes.
motort is kidobta belőle, túl fejlett volt.
6 hengeres ifa van benne mostmár.
és kész, év eleje óta csak simán működik.
nincs darusebesség állítás meg motoros állítható ülés nyomás érzékelővel hogy megálljon ha a pilóta tömege nem nyomja az ülést, meg semmi ilyen buz!ság.
a másik ugyanolyan forwarderje meg amire nem maradt pénz lebutítani fele annyit dolgozik mert valami folyton szarakodik benne.
Vn szerelő! gondolom koszos a gázolaj,szűrő,stb. bekrta a másik porlasztódat is. melegszik,mert 1 henger alig megy csak hátráltatja a többit. ,azt sok gázolajat éget,abbol meg meleg van. gázolajban mocsok van szerintem.
hát,jelölést én még nem láttam,de itt mindn lhetséges. Valaki talán többet tud ilyen érdkességekről. utángyártott,előgyártott stb.mérd meg a forgócsapot,azt van egy méreted,ahhoz adnak egy csapágyat ,azt beteszed. meghuzod, érzékkel, megnézed rendessen.,h. a csapágyfedél,a hajtókar 2 darabja össze ült e. porlasztót ki kéne venni mindet,hidroszivattyut kikapcsolni,h. könnyedén foroge kézzel a tengely. Vagy,,igazábol a tuti az,ha a halytókarba rakod előbb a csapágyat,azt megméred.pontosan mekkora a belseje. ehhez meg ki kéne huzni a dugót,h. ezt meg lehessen csinálni. szerintem egy hngerfelyezést megér,h. kiszeded a dugót,azt utána vissza mindnt. ha megbiszható,tudja mit áruló boltos van,akkor talán a helyén érdemes babrálni,de ezt neked kell eldönteni
Pont ezen agyaltam a minap, hogy ezzel a sok újítással meg CR meg Adblue-s f@szommal, pont azt a vásárlóréteget fogja elveszíteni a belarus amelyikből él. (legalábbis Mo-n). Mert miért vesz az ember ilyen traktort?
Egyszerű, két km-es körzetben biztos ért hozzá vki, olcsó az alkatrész stb.
Ha már laptop kellesz ehhez is, meg aranyárba lesz a sok kis elektromos biz-basz, akkor már elgondolkodik a paraszt, hogy akkor már miért ne vmi nyugati technikát vegyek?
5-10év múlva traktort kelleszz venni, bajba leszek...Vagy javítom a mostanit míg szét nem hullik...
Üdv! Hajtókar csapágyat cserélhető egyenként is,hengerfejet sem kell levenned! Ha leveszed,akkor is alulról kinlódsz,csak a helyére rakd ahogy a hornyok mutatják! V,eldöntöd,h. mi legyen.Amúgy,nem tom,h. az mtzn minek ilyen cr motoros bolondságokat csinálni! attól nem sok lóeröt nől,aki meg azt a kis teljesitménynövekedést kihasználja,lhet,h. nem előnyös a hagyományos mtz motornak. agyik ismerősömnek, MF valahányasai vannak, 3évesek, Lucas adagolós,csak a leállitó elektromos,ahogy néztem. az miért nem jó megoldás az ivánra? évekig elketyegne bsztatás nélkül.
Szerintem az gyári alap méret jelölése.Hajtokar csapágyakat lehret alulrol cserélni hengerfej bontással ha a csap jo akkor érdemes de mind a 4-et cserélni kell.A forgattyus csap csapágyait teljes bontással lehet csak.
Üdvözlök minden mtz-ést egy kérdésem lenne mit jelent a hajtókar csapágyon h1,p1,egyik hajtókarcsapágyam kopog egyet cseréljek vagy egybe a négyet és még egy kérdés alulról kilehet cserélnimire kell figyelni
Hát ezen jó nagy a csiga, és most rendeltetés szerűen működik, a gazdának ez előtt a 2 lóval gyengébb adagolós változat volt, és van összehasonlítási alapja, azt mondta ez most van olyan erős, viszont ott nem tudta mert nem látta mennyi a turbónyomás, itt meg látni.
Szépen füttyen, én azt feltételezem, hogy ugyanez lehet a 160lovason is, csak ott nagyobb nyomáson
Hát a szerviz nem fog rádugni semmit mert nincs neki mit, iszonyatosan meg fogja szopni aki ilyet vesz, mert nem sokan tudnak majd mit kezdeni vele eleinte, én rá akarok menni a témára a lehető legnagyobb mélységekbe mert érdekel a téma $$$
Érdekel a téma.Épp hét elején néztem egy uj .5 1221-et az már adblus még cifrább paripa.Furcsa lesz majd a gazdáknak biztos hogy hivni kell a szervizt és laptoppal kezdenek hozzá nem kulcsokkal vagy kalapistával hehe.
Hát semmivel nem rugalmasabb, bár felénk nincs csak 89-2es így a 6 hengeresnél nincs tapasztalatom, szerintem mint minden commonrail-esített rendszernél inkább hátrányává válik mint előnyévé.
Egyébként tényleg bosch, a szenzorok is, csak ezek még azt is telibe fújták feketével mint a motort.
Egy nagyon komoly Raccor szűrő van benne, ami külön is kapható akárhol.
Kíváncsi leszek mit tudok belőle kihozni a klaviatúrával, lassan eljön az ideje hogy az MTZ-nél is egérrel tekerjük a füstcsavaron
Befecskendezö rendszer elemei tényleg bosch vagy valami koppincs mert ezek az ujj dolgok nem igazán tartosak az mtz-én.Mennyivel rugalmasabb a motor igy cr rendszerrel mint a sima adagolos???Fogyasztás jobb???Mert szerintem a motor mechanikus elemei azonosak csak a nitro rendszert modositották hogy megfeleljen az unios faszságnak.
Sziasztok nemrég érkezett egy megkeresés részemre az új Common Rail MTZ 1221.4 -es gép meghibásodással kapcsolatban, én jelentősebb hányadban autók soros és párhuzamos diagnosztizálásával foglalkozom, de nem áll távol hozzám a gazdálkodás tavalyig zöldséget termeltem és csak másod állás és hobby volt a diagolás, és van is a családban MTZ több db most is.
Szóval a tünet hogy kevés üzemóra után elment az erő, most van benne 300, nem veszi terhelésen a fordulatot, a garanciális javítás az állítólagos diagnosztikai technikai háttér hiánya miatt nem valósulhatott meg, csak pingvinezek a traktor mellett.
Nekem sikerült paramétereznem terhelés közben, és meg is találtam a baját, miután el lett hárítva a hiba, a traktor megfelelően vette a lapot terhelten is.
Terhelésnek egy igen nagy nehéz tárcsát kapott, fasza kis Békési fekete földben.
Ami miatt itt vagyok, aki már ismeri ezeket a "modern" MTZ-ket, valós e az információ, miszerint a 160lovas teljes egészében egyezhet a 132 lovassal, csak teljesítmény leadásban más?
Ami miatt fontos, hogy igény lenne hogy a motorvezérlő szoftverét picit módosítsam, kapjon egy kis erőt is.
Azt néztem ki belőle hogy az iveco-kamionoknál és ami ebbe a családba tartozik, edc7-es ECU van rajta, és a szintén kamionoknál általános befecskendező injektor, minden bosch, és van egy igen komoly gázolajszűrője is. Technológiailag nincs akadálya hogy optimalizáljam.
Turbónyomást kicsit keveselltem 0.6 ig ment fel, de lehet ez szokványos egy fix geometriájú feltöltőnél, igaz 0.6on már füttyent.
Cél a szokásos több erő kevesebb fogyasztás, több termelés.
Amit biztosra tudok, hogy a C100-as szára megegyezik a hosszú és a rövid csavaros verzióban is. Amúgy egyik sem egy új konstrukció 1968-as alkatrész katalógusban már szerepel mindkettő.
Sziasztok!A kormány gondjaim sajnos nem szüntek meg balra könnyebb de jobbra nem.Ezért gondoltam arra,hogy megcsinálom orbitosra,de nem a lenti munkahengeresre,hanem ami a kormányoszlopon van munkahenger arra akarnám rákötni.A kérdés az ,hogy ez lehetsége-e?Ha igen akkor az ns14-es szivattyúhoz jó-e ez az orbit:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/?mod=webshop_product&cla=webshop_product&fun=product&pid=1967&wid=2831&flypage=flypage_default.html Ha valaki oldotta már meg így az orbitot az segíte ebben a dologban?
Egy kérdéssel fordulok hozzátok MTZ 80-assal! Vettem új porlasztó csúcsokat be lettek állítva és kicseréltem őket, jó minden!Megtárcsáztunk kb 6 Hektárt és elkezdett füstölni, és a hangja is megváltozott erőtlenné vált, gondoltam hogy az egyik porlasztó.Egyesével fellazítottam a porlasztókon a csöveket és a 3. hengernél elmaradt a füst! Még jó hogy volt 1 db porlasztóm tartalékba így gyorsan ki is cseréltem!Sajnos 1,5 hektár szántás után a jelenség újra előjött sőt még a vizet is nagyon forralta!Szerintetek mi lehet ennek az oka?Hengerfej tömítés?Adagoló?
Nagyon sokszor jártunk már úgy, h. jól ment a gép, (tűrhetően) aztán valami ok miatt adagolóshoz került az adagoló, és akkor jöttünk rá, h. mennyivel jobb lett a felújítás után. Nem pénz egy beállítás, lehet h. nem is kell rajta semmit cserélni, csak korrigálni a beállítást. Ezt mindenképpen javaslom. Az elejével kapcsolatban : Én még nem láttam, de állítólag van hozzá az első rugó helyettesítő vascső. Homlokrakodónál ez valószínüleg jó lenne. Igaz, h. nem lenne rugózása, de legalább megmaradna a csapágyon fordulás. Amúgy az egyenes hidasnak sincs rugózása, meg annyi leült elejű gépet láttam már, nem hiszem, h. ez az átalakítás bajt csinálna. Ha esetleg nincs boltban, nem nagy valami egy esztergályossal csináltatni. A csavaros felni messze földön híres a törési képességéről, még homlokrakodó se kell hozzá. A hegesztett sokkal erősebb, csak oda kell figyelni a falvastagságára, mert manapság annyi vacak felni van forgalomban, én mindenképpen megnézném vagy 3-4 helyen, mielőtt megvenném.
Sziasztok.Olyan dolog érdekelne Mtz 820 már a nagy műszerfalas de még nem a digitális órás.Milyen kilométer órát és fordulatszámmérőt lehetne bele operálni hogy permetezéskor pontos adatokat tudjak?Válaszotok előre is köszönöm.
Újabb kérdés.
Tköm tele van a rakodóson évente elmegy az első hídban a rugó. Létezik ebből valami erősített vagy menjek a rugókováshoz és csináltassak egyet?
Teli felni mennyivel bírja jobban a terhelést mint a csillagos? A csillagos folyton megreped a füleknél, hiába vannak letépve rajta a csavarok.
Teljesen gyári a motor, nem volt benne cserélve semmi.
UTN van most rajta, de elkezdett dadogni, vesztett az erejéből. Rendbe kellene tenni kicsit az üa rendszert. Mikor magkapta a turbót akkor oda lett neki csavarva, azóta ment szépen nem volt gond.
tomi, bármelyik, még akár a régi 50 es is tudja, gyári kerék mérettel.
úgy kell, hogy van mindnek egy trükkje.
kell hozzá egy bazi hosszú és meredek leejtő, aztán kirakod üresbe.
elfogja érni az 50 et :D
90901 hozzászólás
Faterral múltkor számoltuk,a kiskombájnon van 98as gyártású szij is,ami még birja,legalább 1helyen megy fél kört megtekerve,5kereket pörget.igaz erre csak 20centi áll rendelkezésre. Meg hlyére van húzva,különben átfordul a rohadt.De,még birja. Egyébként 6méteres,és a legolcsóbb holmi. Generátor meg a szivattyú azé nyirja az illen kötélhajtásokat.. Szentem drága ékszij tovább tart!
Válasz #32886. hozzászólásra
Baszdki mi lenne veled ha kombájnod lennenem tudnál aratni a sok ékszij miatt?
Válasz #32886. hozzászólásra
a mostani ékszíjak elmennek 150000-km-t egy autóban.
A motorvezérlő számítógép az új gépeken már csak akkor ad gázolajat indításkor ha érzékel olajnyomást. Azért hajtatja magát többet mint a régiek. Nem lenne rossz ötlet az elektromos meghajtás, csak az a gond hogy olyanra terveznék hogy gyakran szétmenjen és ne nagyon lehessen javítani csak cserélni.
Lásd mtz áramtalanító kapcsoló. Sok félét gyártanak de én még jóval nem találkoztam.
Nekem az 550esen,volt ékszij 19 széles asszem ,bordázott,olyan bordás,h. Ugy van beleköszörülve,kb.4miliméterenként a borda,azt mikor összeért,sürübbre vette a köszörülést olyan 2 molis közökre. Elérte az alkotó azt,h. Naponta annyit nyullott,h. A generátor nem töltött 100fordulat felett. Ha 6szor urtánhuztam 7szer is megnyúlt. Azt kiakadtam. Most vmi 17széles optibellt v. Mi a nyavaja van rajt. Ez utánhuzás nélkül tuti. Kb 400ü.órája rajt van. Gyárilag bordázott,nem köszörült. Kicsit már repedezik a borda belseje,szántásra lecserélem. Ez nekem bevált.
Válasz #32880. hozzászólásra
passzolok,
nekem bazira bejönne ha ezek vellamosak lennének és nem volna ékszíj a gépen..
persze bosszantó volna ha menetközbe elmenne az olajzás, de nem volna nagy trükk 1 darab mágnesszelepet berakni az üzemanyaghoz ami leáll ítja ivánt ha nincs olajnyomás..
volna hátulütője, de összességében több előnyét látom mint hátrányát..
ékszíjból ígyis heti szinten száll el, megfrordult már fejben hogy kihugyozok rá valamit, de a generátort nemtudom hogy tudnám biztos helyre tenni, és elérni hogy ne ékszíj hajtányos legyen.
rühellem az ékszíjakat.
Válasz #32873. hozzászólásra
Az orosz elektronikától ments meg uram minket!!!
Sok évig voltam TV műszerész tudom miről beszélek, a színes tévéjük felrobbant, a junoszty meg a tévék állatorvosi lova volt.
Üdv! Mtz nix messze a hoffertől! Köbcentiben lemarad,kb.2000rel. Hoffer6000felett van,ha jól emléxem. Meg kétütemű izzófejes hengerfej. Körmös kerékbis van ivánra hátra. Kihajtható körmökkel. Ollant látott már valaki? Videot láttam róla. Amúgy ivánban van fűtés meg rádió! Hoffer attol azé lemaradt. De ahárom ekefejet évszakokat húzgálta.
Válasz #32880. hozzászólásra
Az azért túlzás, hogy Hoffher kellene.
De mint ahogy írtam, pont az fog elveszni az mtz-kből ami miatt eddig vették. Ha meg már ez is elektromos meg cr, meg adblue, akkor már inkább tényleg vmi nyugati.
Válasz #32880. hozzászólásra
Nincsen az új szériákkal se baj csak mikor már sorozatgyártás van, mikor ki jön egy új típus az első pár száz darab még jó utána mind fos A haverék lemez burkolatos 1025 már 9 éves rögtön az elsők között vették bitang jó gép mindenre használják 7000 óra felett jár motor adagoló még nem volt javítva gumi csere volt rajta ,meg egy kuplung szett ennyi
Válasz #32849. hozzászólásra
Neked a kékben van rúgó,az enyém mikor hozzám került egy nagy edzet alátét volt a csapágy felett.Én raktam bele rugókat.
Válasz #32877. hozzászólásra
Akkor nektek Hoffer kellene, kevés benne az elektronika, és körmöskerékkel még defektet sem kapnátokAmúgy pont azt csinálnád elektromosra egy motoron amit véletlen sem lenne szabad, olaj és vízszivattyú
Nem a csapágy mérete volt a problematika,hanem,h. amit adnak a megmért csapra,az tényleg odavalósie! mert ugye kifizeti az illető ha elhozza. Beépited,utána meg nem akarják cserélni a dolgokat.Tisztelet a kiv. mindenhogy babra meló,dehát,ha egy csapágyat valamiért kibszarint,valami ott hiba lhet. az illető,olajnyomása mennyi lehetett? v.mi a hiba oka? az viszont megint egy kérdés,h.a megmért,meg jól illesztett csapágyhoz,a forgócsap mennyi ezer ü.órát ment,azt mennyire ovális. lhet,h. éppen ezért keni el a csapágyat. akko meg marad a köszörü. Azért egy misét megér vetésidőben!
Szerintetek miért nem a valós km/ó mutatja az mtz 820.2 röl van szó.Régebben 2000/p nél 30km/órával ment,most 2000/pnél 32km/órát mutat de eddig 2250/p fordult,most meg 2100/p forog és 34,5km a vége.
Válasz #32874. hozzászólásra
gondolhatod milyen kellemetes lehet neki amikor légtechnikai probléma van :D
főleg hogy rugóerőtárolós légfékes a berendezés, az onnét el nem megy ameddig meg nem csinálod.
és persze hogy a legnagyobb sárgödör legalján a falál faszája után 2 km el történik mindíg ilyen.
én magamrészéről a szinkron váltót sem tartom jó ötletnek munkagépbe.
mi a bánatnak.. meg fokozat mentes váltó meg mittudomén...
ha jót akarnának lenne megint kétütemű diesel, aztán hadd szóljon sima egyszerű mechanikus váltóval.
inkább váltanám ki elektro motorsra a vízpumpát olajszivattyút, hűtőventillátort. ha ilyen elektronika volna azt csípném. mert nem volnának ékszíjak, olajnyomásom motorindítás előtt is lenne már, hűtés is étvágy szerint ahogyan kell, hőmérséklet által beszabályozva.
ha meg még akarnak fogyasztást csökkenteni akkor a kompresszor is legyen elektromos. amikor nyomáson van egyszerűen kapcsoljon ki, és kész. majd bekapcsol ha fékezek vagy valami más elviszi a nyomást.
neméretm miért a nem hasznos újításokat akarják erőltetni minden áron.
Válasz #32849. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget!
Ennek a rugó helyettesítő csőnek utána lesek, ha mást nem leesztergálunk egyet.
Felniben nem tudom mi a jó falvastagság, habiban szoktunk vásárolni mióta a tszből mentett készlet megfogyott. Néztem is, hogy a habis ár majd fel a keletagrónál lévő felninek.
Melyik az a falvastagság ami jónak mondható és melyik a gyengébb?
Válasz #32870. hozzászólásra
Azért ez nem ilyen egyszerű. Van aki így megcsinálja, aztán megy egy darabig a gép és jön a következő generál.
Van ide kitalált "mérőműszer" a neve plastigauge ezzel nem kell szétbontani mindent, meg lehet mérni a siklócsapágyak illesztését. A lényeg, hogy minimum 20°C legyen a környezeti hőmérséklet, ez most nyáron nem akadály.
azért bekéne látni a világnak,h. az űrtechnika a kukoricaföldön nem a legjobb választás! elektronikusan vezérelt pneumatikus kuplungmunkahenger,mechanikusan működteti a kuplungot! meg még mi a fcmat nem raknak bele a szrba süllyedezni? még egy távolsági buszba haggyán.
Válasz #32867. hozzászólásra
biztos vagyok benne hogy lesz egy szerelő réteg arra specializálódva hogy az ilyen új belarusokbók kidobja ami nem oda való.
pl az összes fölös elektronikát, és vissza alakítson mindent hagyományos sima mechanikus paraszti adagolósra.
nekem pl erdőben szintén nem hiányzik ilyesmi.
van ismerősöm aki forwardert csináltatott úgy meg hogy már nincsen benne kompjúter, meg joystick vezérlésű daru se.
sima , 2 darab 3 karos tömb van benne,
váltójának nem volt rudazata hanem légmunkahenger csinálta a dolgokat, az is ki lett bacarintva belőle. megy az bowdennel is.
egyedül az irányváltó maradt félig-meddig a régi, mert az a hidromotor meg a szivattyú kapcsolatát változtatja hogy forgás irányt váltson a szekér.
kuplung sem levegős, ezeddig amikor váltott elektromosan akkor a mágnes szelepek nyomtak levegőt a légmunkahengerbe ami a kuplkungot emelte ki. mostmár az is pedálos, bowdenes.
motort is kidobta belőle, túl fejlett volt.
6 hengeres ifa van benne mostmár.
és kész, év eleje óta csak simán működik.
nincs darusebesség állítás meg motoros állítható ülés nyomás érzékelővel hogy megálljon ha a pilóta tömege nem nyomja az ülést, meg semmi ilyen buz!ság.
a másik ugyanolyan forwarderje meg amire nem maradt pénz lebutítani fele annyit dolgozik mert valami folyton szarakodik benne.
Vn szerelő! gondolom koszos a gázolaj,szűrő,stb. bekrta a másik porlasztódat is. melegszik,mert 1 henger alig megy csak hátráltatja a többit. ,azt sok gázolajat éget,abbol meg meleg van. gázolajban mocsok van szerintem.
hát,jelölést én még nem láttam,de itt mindn lhetséges. Valaki talán többet tud ilyen érdkességekről. utángyártott,előgyártott stb.mérd meg a forgócsapot,azt van egy méreted,ahhoz adnak egy csapágyat ,azt beteszed. meghuzod, érzékkel, megnézed rendessen.,h. a csapágyfedél,a hajtókar 2 darabja össze ült e. porlasztót ki kéne venni mindet,hidroszivattyut kikapcsolni,h. könnyedén foroge kézzel a tengely. Vagy,,igazábol a tuti az,ha a halytókarba rakod előbb a csapágyat,azt megméred.pontosan mekkora a belseje. ehhez meg ki kéne huzni a dugót,h. ezt meg lehessen csinálni. szerintem egy hngerfelyezést megér,h. kiszeded a dugót,azt utána vissza mindnt. ha megbiszható,tudja mit áruló boltos van,akkor talán a helyén érdemes babrálni,de ezt neked kell eldönteni
Válasz #32864. hozzászólásra
A hajtókar csapágyon van valami méret jelölés vagy össze rakom az ujjal és kiderül hogy jó-e vagy nem
Válasz #32868. hozzászólásra
Csak az a baj, hogy az alkatrész is olyan amilyen...
De csak javítjuk tákoljuk, és örökös lesz mint a nyomorúság
tomi! Ha van alkatrész,nem baj,ha széthullik!
Válasz #32866. hozzászólásra
Pont ezen agyaltam a minap, hogy ezzel a sok újítással meg CR meg Adblue-s f@szommal, pont azt a vásárlóréteget fogja elveszíteni a belarus amelyikből él. (legalábbis Mo-n). Mert miért vesz az ember ilyen traktort?
Egyszerű, két km-es körzetben biztos ért hozzá vki, olcsó az alkatrész stb.
Ha már laptop kellesz ehhez is, meg aranyárba lesz a sok kis elektromos biz-basz, akkor már elgondolkodik a paraszt, hogy akkor már miért ne vmi nyugati technikát vegyek?
5-10év múlva traktort kelleszz venni, bajba leszek...Vagy javítom a mostanit míg szét nem hullik...
Üdv! Hajtókar csapágyat cserélhető egyenként is,hengerfejet sem kell levenned! Ha leveszed,akkor is alulról kinlódsz,csak a helyére rakd ahogy a hornyok mutatják! V,eldöntöd,h. mi legyen.Amúgy,nem tom,h. az mtzn minek ilyen cr motoros bolondságokat csinálni! attól nem sok lóeröt nől,aki meg azt a kis teljesitménynövekedést kihasználja,lhet,h. nem előnyös a hagyományos mtz motornak. agyik ismerősömnek, MF valahányasai vannak, 3évesek, Lucas adagolós,csak a leállitó elektromos,ahogy néztem. az miért nem jó megoldás az ivánra? évekig elketyegne bsztatás nélkül.
Válasz #32864. hozzászólásra
Köszi a választ te egy igazi ÚR vagy :)!!!
De közben a gazda úgy döntött vesz egy újjat.
Válasz #32863. hozzászólásra
Szerintem az gyári alap méret jelölése.Hajtokar csapágyakat lehret alulrol cserélni hengerfej bontással ha a csap jo akkor érdemes de mind a 4-et cserélni kell.A forgattyus csap csapágyait teljes bontással lehet csak.
Üdvözlök minden mtz-ést egy kérdésem lenne mit jelent a hajtókar csapágyon h1,p1,egyik hajtókarcsapágyam kopog egyet cseréljek vagy egybe a négyet és még egy kérdés alulról kilehet cserélnimire kell figyelni
Válasz #32860. hozzászólásra
Hát ezen jó nagy a csiga, és most rendeltetés szerűen működik, a gazdának ez előtt a 2 lóval gyengébb adagolós változat volt, és van összehasonlítási alapja, azt mondta ez most van olyan erős, viszont ott nem tudta mert nem látta mennyi a turbónyomás, itt meg látni.
Szépen füttyen, én azt feltételezem, hogy ugyanez lehet a 160lovason is, csak ott nagyobb nyomáson
Válasz #32859. hozzászólásra
Hát a szerviz nem fog rádugni semmit mert nincs neki mit, iszonyatosan meg fogja szopni aki ilyet vesz, mert nem sokan tudnak majd mit kezdeni vele eleinte, én rá akarok menni a témára a lehető legnagyobb mélységekbe mert érdekel a téma $$$
Válasz #32856. hozzászólásra
turbónyomás a 1025.3nál terhelve 0.9 bár.
neked többnek kellene lenni nem hiába van nagyobb turbó rajta.
Válasz #32858. hozzászólásra
Érdekel a téma.Épp hét elején néztem egy uj .5 1221-et az már adblus még cifrább paripa.Furcsa lesz majd a gazdáknak biztos hogy hivni kell a szervizt és laptoppal kezdenek hozzá nem kulcsokkal vagy kalapistával hehe.
Válasz #32857. hozzászólásra
Hát semmivel nem rugalmasabb, bár felénk nincs csak 89-2es így a 6 hengeresnél nincs tapasztalatom, szerintem mint minden commonrail-esített rendszernél inkább hátrányává válik mint előnyévé.
Egyébként tényleg bosch, a szenzorok is, csak ezek még azt is telibe fújták feketével mint a motort.
Egy nagyon komoly Raccor szűrő van benne, ami külön is kapható akárhol.
Kíváncsi leszek mit tudok belőle kihozni a klaviatúrával, lassan eljön az ideje hogy az MTZ-nél is egérrel tekerjük a füstcsavaron
Válasz #32856. hozzászólásra
Befecskendezö rendszer elemei tényleg bosch vagy valami koppincs mert ezek az ujj dolgok nem igazán tartosak az mtz-én.Mennyivel rugalmasabb a motor igy cr rendszerrel mint a sima adagolos???Fogyasztás jobb???Mert szerintem a motor mechanikus elemei azonosak csak a nitro rendszert modositották hogy megfeleljen az unios faszságnak.
Sziasztok nemrég érkezett egy megkeresés részemre az új Common Rail MTZ 1221.4 -es gép meghibásodással kapcsolatban, én jelentősebb hányadban autók soros és párhuzamos diagnosztizálásával foglalkozom, de nem áll távol hozzám a gazdálkodás tavalyig zöldséget termeltem és csak másod állás és hobby volt a diagolás, és van is a családban MTZ több db most is.
Szóval a tünet hogy kevés üzemóra után elment az erő, most van benne 300, nem veszi terhelésen a fordulatot, a garanciális javítás az állítólagos diagnosztikai technikai háttér hiánya miatt nem valósulhatott meg, csak pingvinezek a traktor mellett.
Nekem sikerült paramétereznem terhelés közben, és meg is találtam a baját, miután el lett hárítva a hiba, a traktor megfelelően vette a lapot terhelten is.
Terhelésnek egy igen nagy nehéz tárcsát kapott, fasza kis Békési fekete földben.
Ami miatt itt vagyok, aki már ismeri ezeket a "modern" MTZ-ket, valós e az információ, miszerint a 160lovas teljes egészében egyezhet a 132 lovassal, csak teljesítmény leadásban más?
Ami miatt fontos, hogy igény lenne hogy a motorvezérlő szoftverét picit módosítsam, kapjon egy kis erőt is.
Azt néztem ki belőle hogy az iveco-kamionoknál és ami ebbe a családba tartozik, edc7-es ECU van rajta, és a szintén kamionoknál általános befecskendező injektor, minden bosch, és van egy igen komoly gázolajszűrője is. Technológiailag nincs akadálya hogy optimalizáljam.
Turbónyomást kicsit keveselltem 0.6 ig ment fel, de lehet ez szokványos egy fix geometriájú feltöltőnél, igaz 0.6on már füttyent.
Cél a szokásos több erő kevesebb fogyasztás, több termelés.
Válasz #32851. hozzászólásra
Kikérem magamnak én paraszt vagyok! ()
Amit biztosra tudok, hogy a C100-as szára megegyezik a hosszú és a rövid csavaros verzióban is. Amúgy egyik sem egy új konstrukció 1968-as alkatrész katalógusban már szerepel mindkettő.
Válasz #32853. hozzászólásra
Én a helyedben alsó munkahengeresre csinálnám meg. Kicsivel persze hosszabb árban.
De lehet kapni kompletten szettben:
szett 1
felső munkahengershez még
Sziasztok!A kormány gondjaim sajnos nem szüntek meg balra könnyebb de jobbra nem.Ezért gondoltam arra,hogy megcsinálom orbitosra,de nem a lenti munkahengeresre,hanem ami a kormányoszlopon van munkahenger arra akarnám rákötni.A kérdés az ,hogy ez lehetsége-e?Ha igen akkor az ns14-es szivattyúhoz jó-e ez az orbit:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/?mod=webshop_product&cla=webshop_product&fun=product&pid=1967&wid=2831&flypage=flypage_default.html Ha valaki oldotta már meg így az orbitot az segíte ebben a dologban?
Egy kérdéssel fordulok hozzátok MTZ 80-assal! Vettem új porlasztó csúcsokat be lettek állítva és kicseréltem őket, jó minden!Megtárcsáztunk kb 6 Hektárt és elkezdett füstölni, és a hangja is megváltozott erőtlenné vált, gondoltam hogy az egyik porlasztó.Egyesével fellazítottam a porlasztókon a csöveket és a 3. hengernél elmaradt a füst! Még jó hogy volt 1 db porlasztóm tartalékba így gyorsan ki is cseréltem!Sajnos 1,5 hektár szántás után a jelenség újra előjött sőt még a vizet is nagyon forralta!Szerintetek mi lehet ennek az oka?Hengerfej tömítés?Adagoló?
Hellň úrak!!
A munkaheger szár mind egyfoma?
Vagy van különbbség köztük.(a rövid meg a hosszú
csavaros között)
Válasz #32848. hozzászólásra
Én is régen készülök már rá! Állítólag a bicikli óra a legolcsóbb
Válasz #32846. hozzászólásra
Nagyon sokszor jártunk már úgy, h. jól ment a gép, (tűrhetően) aztán valami ok miatt adagolóshoz került az adagoló, és akkor jöttünk rá, h. mennyivel jobb lett a felújítás után. Nem pénz egy beállítás, lehet h. nem is kell rajta semmit cserélni, csak korrigálni a beállítást. Ezt mindenképpen javaslom. Az elejével kapcsolatban : Én még nem láttam, de állítólag van hozzá az első rugó helyettesítő vascső. Homlokrakodónál ez valószínüleg jó lenne. Igaz, h. nem lenne rugózása, de legalább megmaradna a csapágyon fordulás. Amúgy az egyenes hidasnak sincs rugózása, meg annyi leült elejű gépet láttam már, nem hiszem, h. ez az átalakítás bajt csinálna. Ha esetleg nincs boltban, nem nagy valami egy esztergályossal csináltatni. A csavaros felni messze földön híres a törési képességéről, még homlokrakodó se kell hozzá. A hegesztett sokkal erősebb, csak oda kell figyelni a falvastagságára, mert manapság annyi vacak felni van forgalomban, én mindenképpen megnézném vagy 3-4 helyen, mielőtt megvenném.
Sziasztok.Olyan dolog érdekelne Mtz 820 már a nagy műszerfalas de még nem a digitális órás.Milyen kilométer órát és fordulatszámmérőt lehetne bele operálni hogy permetezéskor pontos adatokat tudjak?Válaszotok előre is köszönöm.
Újabb kérdés.
Tköm tele van a rakodóson évente elmegy az első hídban a rugó. Létezik ebből valami erősített vagy menjek a rugókováshoz és csináltassak egyet?
Teli felni mennyivel bírja jobban a terhelést mint a csillagos? A csillagos folyton megreped a füleknél, hiába vannak letépve rajta a csavarok.
Válasz #32823. hozzászólásra
Teljesen gyári a motor, nem volt benne cserélve semmi.
UTN van most rajta, de elkezdett dadogni, vesztett az erejéből. Rendbe kellene tenni kicsit az üa rendszert. Mikor magkapta a turbót akkor oda lett neki csavarva, azóta ment szépen nem volt gond.
Válasz #32842. hozzászólásra
Hogy ez eszembe sem jutott...
Válasz #32841. hozzászólásra
Az enyém szintén, 35km/h a vége
Válasz #32840. hozzászólásra
Lehet hogy "sáros" a gépezet.
Válasz #32838. hozzászólásra
tomi, bármelyik, még akár a régi 50 es is tudja, gyári kerék mérettel.
úgy kell, hogy van mindnek egy trükkje.
kell hozzá egy bazi hosszú és meredek leejtő, aztán kirakod üresbe.
elfogja érni az 50 et :D
Válasz #32840. hozzászólásra
a 920.3ban nem ilyen váltó van ugyhogy ez nagyon meglehet piszkálva.
nekünk a 1025.3 35km/h-t tud 2300as fordulaton.