Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.84 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Egyszer a régi 50-esen már állítottam, vagy 5-6 éve és nem emléxem mindenre, lehet hogy villás kulcs is paszol rá, mintha rémlene, de a beleejtés az gázos nagyon, maj figyelek, ez a rákötés nem rossz ötlet, köszönöm
Nem támaszt semmit,egyszerű állítani rajta viszont ha fogóval fogod tekerni akkor vigyázz nehogy beleessen kössél egy drótot rá mielőtt tekergeted akkor nagy baj nem lehet.
Köszönöm, ma este megkezdtem (volna) a kuki szártépést, de befullad 3. fokozatban is ill, bekapcsoláskor nehezen pörög fel, bár kuki szár is van rendesen közel 10 t/ha után, úgy 50-100 méter után szép lassan megáll a kardán, ha visszatolatok felpörög, pedig egyenletesen megyek és egyenletesen pörgetem a motort is. Más baja nincs szerintem
Öninditósan nem próbáltam,mert az tünt föl,h. A kar,olyan,mintha oda lenne hegesztve a fedélhez.teljesen merev.azt föladtam. Dizel villamos hajtást ruszki testvérünk előszeretettel alkalmazta M62 116 tonnás mozdonyán. Pár évet dolgoztam mozdonyműhelyben, direkt hajtással inditota a fődinamó. 12hengeres kétütemű v. motor,dupla turbó,roots fuvó állandó hajtással nyomta neki a levegőt. Rettentő mocskos egy gép volt. 1 henger,kb.13literes volt. 6Villanymotor hajtja a 6kerékpárt az alján. Difi természetesen nix .1villanymoco 4tonna,kbebböl jó 2tonna réz. Szerintem ezért aréz mennyiségért nem csinálnak villanyosat. Túl sok lenne szerintem az előállitás. De,lhet,h. Tévdek. Magyar masina is van még d,+villany.
Ha csúszik a kardán hajtás, akkor leveszem a kis deknit a munkahenger végénél és kikapcsolt helyzetben a felül lévő csavaron csvarok jobbra egyet, akkor szorítok a fékszalagokon. Jól emlékszem??? Vagy másként van? Erősítsetek, vagy cáfoljatok meg!
Szevasztok!Valamelyikőtöknek nincs az mtz-jén elsőkeréksúly?Az lenne a kérdésem hogy eredetileg milyen csavarral fogatták fel mert sima csavarokkal nem lehet rendesen központosítani. Ha valaki tudja akkor kérem ossza meg velem tudását, mert addig nem akarom feltenni míg nem központos.Választ előre is köszönöm!Ilyen keréksúlyra gondolok!
SZiasztok. uj vagyok ezen az oldalon, lenne egy kérdésem ,hogy tudok szántani uúszoba mert nincs rajta a hidroakkumláto ,és hol lehet kapni, mtz50-röl van szó köszönöm a válaszokat.
ha csak 1 lovat elrabol valami az is fájós 2 deci óránként kb.
persze világot nem lehet vele menteni, de mondjuk ne egy embert nézzél, hanem mondjuk százezer traktort. egy 24 órás műveletben. ott már jobban körvonalazódik a helyzet.
felsorolni is heéz volna mennyi mindenen lehetne változtatni hogy fogysztásban jobb legyen egy masina.
egyenlőre azt csodálom hogy diesel-elektromos hajtásláncot még nem vetették be. mai technikával a generátor 95% körül tudna teljesíteni, szabályzó elektronika is 80% volna biztosan, a motor meg szintén 95% körül.
30% alatti veszteség a hajtásláncban év valódi fokozatmentes váltó, mindkét irányba. tetszene.
Urak!
Gondolkozott már valaki rajta, hogy a gyári elemes hidraulika szűrőt valami értelmesebbre kicserélje? Papír betétesen rágódok, de a gyárihoz le kell cserélni a tartály tetejét is. Azt meg nem kapni sehol.
Viszont egy tartályba szerelhető visszafolyó szűrő simán beszerelhető lenne egy kis lakatos munkával. LINK Ilyeneket találtam, nem is vészes az ára és szerintem megoldható lenne. A tisztítás egyszerűbb és a szűrés is fényévekkel jobb.
üdv! én nem tom kikapcsolni a TLTt. az ülés alattira gondolok.lehetetlen a kart elforditani. talán vmi reteszelő golyó,v. stift szorulhat a helyén. pótkocsizáskor meg billentés miatt mindig megy a szivattyú! azt nem érdemes kikapcsolnom. 1,5 km. a száritó. addig meg felesleges kikapcsolni. az igaz,ez a sok "segédüzemi" ketyere amit a keréken kivül hajt,tuti h. elvihet vagy 10 lóeröt is,v,néha többet.ha kompresszort,meg mindnt egybeveszünk. elsőhajtás,plusz olaj meg csapágy forgatás,összejön a veszteség. éjjeli melónál reflektorok,azok meg megint nem gázolajat termelnek.
elvileg egy lengő biztosíték foglalat valami 5 amper körüli biztivel, és csinálhat neki kábelt közvetlen az akksi + ról is.
testet meg nyilván nem az akksiról kéne, hogy a testkapcsoló leoldja ezt is.
Válasz #33710. hozzászólásra
3 hónapja kaptam ezt a 80-ast.
Vetőgép miatt van benne a szivargyújtó.
Majd megnézem neked pontosan mi hol van, ha tudok készítek képet.
Én is lassan bicegtetve egyik kézzel tartva másikkal "lökdösve" óvatosan kapcsolom be a finomabb gépeknél. De elvileg a gépnek bírnia kéne, pl a zetorunknál nincs kecmec, hidraulikus bekapcsolású ott nem lehet játszani
egyetértek, buzi egy megoldás, és valóban úgy műxik ahogyan írod.
nem tesz jót semminek.
úgy szoktam amikor nagyritkán ezen van a körfűrész, hogy leállított motornál kapcsolom be, majd indítózok :(...
sem tökéletes, de még mindíg jobb.
igazán lehetne egy pedálos kardán kuplung mint a vtz ken meg a t-30 asokon... lehetne szépen indítani eszközöket :(
Próbáltam lassan engedni, de akármilyen lassan engedem, félútig nem megy a kihajtás, majd ha félig visszaengedtem akkor hirtelen egyszer csak bekapcsol... És nagyon erősen kell fognom..... de így is csattanva kapcsol hirtelen..
Lehet valami gond a gép kihajtásával, kapcsolással? beállítási gond? vagy egyéb?
Az 50-es nél nincs ilyen gondom, ott javítottam is a kihajtást, szalagokat cseréltem, beállítottam...stb...
Mtz50 esem volt/van azt használtam javarészt. Vásároltam egy mtz 820.1 es gépet, amivel ezidáig semmi gondom, csupán kicsit furcsa az 50-es hez képest a tlt-je számomra, de lehet hogy csak számomra az, mert ez igy normális ezeknél!?
Míg a régi 50-esnél fékkarral kapcsoltam ki-be , illetve semleges állapotba a már bekapcsolt tlt-t, és bekapcsoláskor a fékkart mozditva szépen lassan elindult a hajtás.
A 820-nál a kart kapcsolva, hirtelen átcsapódik a kar és hirtelen elindul a kihajtás. Nekem drasztikus, hirtelennek tűnő a kapcsolás. és a ráakasztott eszköz nyekken egyet, amikor megkapja a hirtelen hajtást.
Ez igy normális ezeknél,vagy valami nincs rendben nálam.? Számomra furcsa ez a hirtelen drasztikus kapcsolás. ( a kar átcsattan erőteljesen kacsoláskor) Úgy érzem a ráakasztott gépnek hosszabb távon nem tesz jót. (nincs felpörgés mint az 50-esnél, hanem hirtelen váltással hirtelen kapcsolás van.
Köszönöm.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem... Felújítanám az öreg bukó csövesemet és nem tudom, hogy milyen színeket használtak eredetileg, illetve azt nem tudom, hogy milyen kombinációkban voltak...pl a feni egy színű volt, vagy a perem pl sárga..segítségeteket előre is köszönöm.
ha számítana tényleg, és valóban alacsony fogyasztásra törekednének, akkor eleve 2 ütemű diesel lenne a trakikban.
170 g/kw/h ra le lehet nyomni vele a fajlagos fogyasztást, cserében nehéz gyártani :D
de megsúgom, kb a kakaó harmada odavész a váltóban meg a difiben, meg a többiben. a kakaó többi része odavész a hűtőventillátorban, meg egyebekben. aztán eleve a kakaó jórésze odavész hő formájában.
volumetrikus hatásfokot a turbó simán 100% fölé tolja, abban hiba nincsen, tehát a downsizing mehet. akinek nemtetszik a turbóluk, annak a kétütemű diesel tetszene mivel azokon muszály mennie a feltöltésnek különben nem műxik. kisfordulaton főtengelyről hajtott, amint a kipuffogógáz is tudja vinni centrifugál kuplung leoldja a főtengelyről és csak a kipuff.gáz hajtja.
ez mind klaffa, csak túl drága volna gyártani.
termál hatásfokot növelni bűn nehéz volna és rettenetesen drága is lenne, bár teszem hozzá több mint a kakaó fele hő formájában el is vész még mielőtt a váltóhoz érne.
lehet rajta gyógyítani de túlsokba kerülne..
marad a hajtáslánc még amin lehet javítani, jobb csapágyakkal, egyszerűsített sebességszámmal. meg ha feleslegesen nem hajtatunk semmit. mtz-nél is voltak/vannak ilyen próbálkozások, ezvégett lehet a tlt fele a kihajtást kikapcsolni. a tsz paraszt tévedése hogy csak a kopás megelőzése végett (most nem a tlt bekapcsolásról beszélünk, hanem arról a karról ami eleve magát a hajtást szünteti meg a tlt bolygóműve felé) pótkocsizás, szántás, egyebek közben amikor nem kell értelmetlen még azokat a fogaskerekeket is kergetni az olajban.
kb. sokat nem ér, de megpróbálták.
drága lenne kisebb veszteségű hajtóműveket kitalálni.
ezvégett erőlködnek hidrohajtáson meg egyebeken.
a sok powershift fokozat pl. itt pont visszaüt fogyasztásban, elvileg ha fogyasztás és nyomaték szempontjából jó fordulaton tudod tartani a gépet akkor kb. pont elvész amit nyernél vele.
hidrohajtásnál ha minden stimmel ugyan van egy folyamatos de viszonylag nagy veszteség, cserében széles határok közt tudsz játszani a fordulattal. alapvetően ez az amire nincsen szükség a mezőgazdaságban.
nagyobb masinákon volna csak hely diesel-elektromos hajtáslánc felépítésére, a mai technológiával egy roppant nagy hatásfokú hajtásláncot lehetne felépíteni, de cserében fizikailag nagy volna az apparátus ahogy van.
úgyhogy jól látod, ugyan a motorok környezetkímélőbbek és jobb hatásfokúak mintsenem voltak, de cserében sokkal szűkebb az optimális tartomány amiben szeretnek dolgozni. ezt orvoslandó egy bonyolultabb hajtásláncot igényelnek, aminek a vesztesége nagyobb.
végeredményben a gép ugyanannyit fogyaszt a munkára nagyjából, de jobb az emissziós mutatója.
viszont költségesebb gyártani.
végeredményben aki megveszi az fizet többet, valamivel meg kevesebb a káros gáz kibocsájtás.
a világon minden gép kompromisszumok sora, és semmi több.
ha egy nyugati gép motorját belevágod az mtz be, akkor sokkal jobb a fogyasztás. mert nem tekeri a klímát, a 40 sebességet, kisebb hidraulika szivattyút teker, kisebb generátort teker mert nem bőg 50 kompjúter a masinában, és így tovább.
úgy megéreznéd hogy sokat fejlődött a dolog.
Hát,vhogy igy is lhet számolni,de ez már fejlesztőmérnöki meglátás. akiröl irtam,elmondása szerint nem birja,,ha nem tolhatja a mtznek! Aztán megjelelt a csilli villi t150nnel. Meg,h. Bődületesen eszik. Amúgy rendes szavahihető csóka,percre pontosan érkezik,ha valami elintéznivaló van! Értem én,h. Motortipusonként változik,h.melyik,mekkora fordulaton adja le a legtöbb nyomatékot, meg mikor mennyit eszik.ami sok embert megtéveszt,mert tényleg az a köztudat,h. Pörög,akkor ereje is van. Na most,ki pörget pl egy autót 5500as fordulaton? ,csak jelentős fogyasztáscsökkenést szerintem nem lhet elérni környezetbarát motorokkal sem. Azonos feltételek közt földet művelni,azonos idő alatt azonos lóerejü géppel,régi,tip,meg új tip. Összehasonlitva szerintem 10%fogyasztáskülönbségnél több nem lenne. Lhet,h.tévedek,de ha valaki próbálta már lenne szives példát hozni az esetről? Amúgy lehet,h.rosszul gondolom.
namost ez a fogyasztás kérdés nem így működik.
a motornak van egy fajlagos fogyasztása.
ezt g/kw/h ban mérik, vagy g/Le/h ban.
egy Kw (vagy lóerő mértékegységtől független) leadásához ha egy órán át kell leadnia hány gramm üzemanyagot fogyaszt.
ennek van egy görbéje is.
fordulatszám függő.
okosabb emebr ezt megnézni és máris tudja hogy hogyan tud spórolni a fogyasztáson. az a tökéletlen tévhit hogy üvegen kell járatni csak mert turbós , nos az itt dől meg hogy egy baromság.
aztán emiatt szoktak a t-150 fogyasztására is panaszkodni.
minnél jobban ki van hegyezve egy motor, annál szűkebb az a tartomány ahol a fajlagos fogyasztása meg a leadott teljesítménye optimális.
innentől a hajtáslánc vesztesége ami még játszik.
52 milió sebességfokozatnyi fogaskereket tekerni nehezebb mint 10 fokozatra valóét. ráadásul az emisszióis követelmények (lásd euro 4 meg 5) rontanak a motorok hatásfokán.
nem a szél hordta össze hogy miért t-150 est szoktam vezérgépnek ajánlani. akinek van némi műszaki érzéke az találhat magának belőle nagyon legföljebb 1.5 milióért olyat amihez adnak egy 5 fejes ekét.
aztán amikor a t-150 megfáradt ledolgozik annyit hogy lehessen venni 160 lovas zetorkát, annak meg ugyanúgy jó az 5 fejes eke.
pótkocsizni meg a t-150 tud 40 el, vagy némi ármánykodás árán még többel is.
ez a rábamotoros t-150 is egy baromság ahogyan van.
teljesen üveghangon jobb a fajlagos fogyasztása,
ésszel használva meg az eredeti v6 os egy takarékos motornak számít.
viszonylag jól lehet tippelni a következőkből:
mondjuk ha van egy trakim, amit ki akarok váltani, és annyak a fajlagos fogyasztása mondjuk (csak az egyszerűség kedvéért) 300 gramm/kw/h, akkor szépen mögnézem hogy fogyasztott nekem egy hektáron mondjuk 22 liter gázolajat, ami megfelel (egyszerűség kedvéért) literenként 850 gramnak , akkor lehet matekozni belőle.
18700 grammot fogyasztott hektáronként, fajlagosan 300 gramm/kw/h val ezt kapom ha elosztom őket egymással : 62.3
ha most veszek helyette egy gépet, és aggódom hogy 80 helyett 120 lovas, majd jól lezabálja a gatyámat, de azt látom hogy annak 270 gramm/kw/h a fajlagos fogyasztása, akkor annyit kell csak tennem, hogy a 62.5 et megszorzom a 270 el, kapok 16830 grammot, ami nagyjából 19,8 liternek felel meg.
azt fogom látni hogy még jobban is járhatok vele fogyasztásban, de nyilván hozzá fogom adni hogy több benne a sebesség mondjuk, meg a gépezet is nehezebb, stb.. de elmondhatom hogy kb. max ugyanannyit fog enni, csak hamarabb végzek az egy hektárommal.
nyilván ehhez megnézem a mostani gépemet mekkora fordulaton használom, a hozzátartozó fajlagos fogyasztással.
meg megnézem az újgépet is hogy melyik fordulaton kell nézzem a fajlagos fogyasztást.
aztán sanyi.
na most hogy mtz-nél maradjunk, a 6 hengeres mtz-k fogyasztása spec jónak hat.
emitten van e, egy lista az mtz motorokról meg a fajlagos fogyasztásukról.
aztán ordít belőle melyikeknél van "némi többlet fogyasztás" , meg melyik motor takarékosabb. d-260.1 220 g/kw/h , és 155 lóerő, a másik véglet meg d-260.14s2 , ez meg csak 140 ló de 245 g/ kw /h val gyengébb és 10% köré tehető amivel többet fog fogyasztani mint a 150 lovas.
a t-150 esé meg ha jól emlékszem 165 ló, és 230 g/kw/h.
nagy titkok nincsennek, az öreg d-243 mas mtz 226 g/kw/h val megy.
aki tudja használni ugyanazt a munkát ugyanannyi üzemanyagból kihozza vele, a különbség marginális. csupán a gép és a hozzá illő munkaezsköz tömegéből tevődik össze.
úgyhogy csak mítosz az hogy a t-1501 torkos volna.
van olyan 140 lovas mtz motor amivel borítékolhatóan több gázolaj kell ughyanarra a munkára mint a t-150 es nek.
feétve ha a kezelője tudja is használni.
nem a nagyobb gépektől kell félni, hanem a buta emberektől.
de azoktól rettenetesen.
leginkább mert nekik semmit nem kell igazolni semmivel, anélkül is igazuk van.
Gyárihibás a gombája. Én is cseréltem egy párat, de aztán meguntam, és nekiálltam, h kis átalakítással megjavítsam a rendszert. A fő baj nem az volt, h. kamu jelet adott, hanem az, h. engedte az olajat. A javított állapothoz a következő út vezet : fogod a bekrepált gombát, befogod a satuba finoman, a testet ráteszed a satu rögzítő csavarjára, az elektródával meg egy pici pöttyöt nyomsz a gomba lyukára. Ezek után tuti h. nem fogja engedni az olajat. Vissza a helyére, a műszerfalból az égőjét pedig be kell tenni a pótizzókészletbe, h. meglegyen, ha kell. Ezek után biztosan jó lesz a rendszer, és nem fog ok nélkül beriasztani.
Üdv! Oli! Visszaolvasol találó ilyen témát! Nézzük forditva a dolgot! Süritési felső holtpontban nyomasd meg egyenként levegővel a hengereket a porlasztóknál vmi odacsavarozható megoldással. 8bárral legalább,azt nézd a hütőt mikor buforog a levegő bele. Elötte fékezd be,meg 9be rakd be. Hátha menni akar. Igy sem lesz hiba,akko nyugtatót vegyél be!
éppen hogy csak kivillan egy fél másodpercre, de ezt is csak most vettem észre hogy éjszak kombinátoroztam és a sötétbe látni hogy ki akar villani de nem teszi csak halványan! akkor most mi a helyzet?
Tiszteletem mindenkinek.
Szeretnék segítséget kérni tőletek,50-es motor nyomja ki a vizet 70-80 foknál a hűtőből,hengerfejpakolást kicseréltem,de ugyan az rendesen beledolgozik a hűtőbe valamelyik henger befogom a hűtő tetejét és kajak nyomás lessz benne. Azt szeretném megkérdezni,tőletek hogy szerintetek hűvely repedés vagy hengerfej repedés lehet bár én még nem talákoztam mtz hengerfejrepedéssel,sőt még nem is hallotam ilyet,hogy hengerfej megreped rajta.
Zoli
91752 hozzászólás
Válasz #33742. hozzászólásra
Egyszer a régi 50-esen már állítottam, vagy 5-6 éve és nem emléxem mindenre, lehet hogy villás kulcs is paszol rá, mintha rémlene, de a beleejtés az gázos nagyon, maj figyelek, ez a rákötés nem rossz ötlet, köszönöm
Válasz #33741. hozzászólásra
Nem támaszt semmit,egyszerű állítani rajta viszont ha fogóval fogod tekerni akkor vigyázz nehogy beleessen kössél egy drótot rá mielőtt tekergeted akkor nagy baj nem lehet.
Válasz #33740. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
ha leveszem a deknit jön vele, remélem az nem támaszt semmit
Válasz #33739. hozzászólásra
Szerintem a váltó levegőzője lehet,de ezt csak tippelem még nem néztem meg tüzetesebben,mi lehet az.
Válasz #33737. hozzászólásra
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile blush](/oldforum/images/smiles/blush.gif)
Apropó, mi az a nagy csavar ami az állítócsavarok feletti kis dekniből kiáll, az mire való??
Válasz #33737. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Köszönöm, ma este megkezdtem (volna) a kuki szártépést, de befullad 3. fokozatban is ill, bekapcsoláskor nehezen pörög fel, bár kuki szár is van rendesen közel 10 t/ha után, úgy 50-100 méter után szép lassan megáll a kardán, ha visszatolatok felpörög, pedig egyenletesen megyek és egyenletesen pörgetem a motort is. Más baja nincs szerintem
Válasz #33735. hozzászólásra
Kikapcsolt helyzetben amelyik lazább,kézzel tekerhető azon állítsál a másikon nem fogsz tudni mivel az feszül ilyenkor,tehát nem tudod összekeverni.
Öninditósan nem próbáltam,mert az tünt föl,h. A kar,olyan,mintha oda lenne hegesztve a fedélhez.teljesen merev.azt föladtam. Dizel villamos hajtást ruszki testvérünk előszeretettel alkalmazta M62 116 tonnás mozdonyán. Pár évet dolgoztam mozdonyműhelyben, direkt hajtással inditota a fődinamó. 12hengeres kétütemű v. motor,dupla turbó,roots fuvó állandó hajtással nyomta neki a levegőt. Rettentő mocskos egy gép volt. 1 henger,kb.13literes volt. 6Villanymotor hajtja a 6kerékpárt az alján. Difi természetesen nix .1villanymoco 4tonna,kbebböl jó 2tonna réz. Szerintem ezért aréz mennyiségért nem csinálnak villanyosat. Túl sok lenne szerintem az előállitás. De,lhet,h. Tévdek. Magyar masina is van még d,+villany.
Válasz #33733. hozzászólásra
Akkor az alsón hajtsak be ezek szerint??
Válasz #33731. hozzászólásra
akkor kérlek magyarázd el az úszo helyzetet mert nem tudom kezdö vagyok köszi
Válasz #33730. hozzászólásra
Kikapcsolt helyzetben a kikapcsoló fékszalag feszes, az van fönt. A bekapcsoló szalag laza, azon tudsz behajtani.
Válasz #33730. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile crying](/oldforum/images/smiles/crying.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz #33728. hozzászólásra
Hidroaku az úszóhoz nem kell.
Ha csúszik a kardán hajtás, akkor leveszem a kis deknit a munkahenger végénél és kikapcsolt helyzetben a felül lévő csavaron csvarok jobbra egyet, akkor szorítok a fékszalagokon. Jól emlékszem??? Vagy másként van? Erősítsetek, vagy cáfoljatok meg!![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Szevasztok!Valamelyikőtöknek nincs az mtz-jén elsőkeréksúly?Az lenne a kérdésem hogy eredetileg milyen csavarral fogatták fel mert sima csavarokkal nem lehet rendesen központosítani.
Ha valaki tudja akkor kérem ossza meg velem tudását, mert addig nem akarom feltenni míg nem központos.Választ előre is köszönöm!Ilyen keréksúlyra gondolok!
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20141020201213_kerek.jpg)
SZiasztok. uj vagyok ezen az oldalon, lenne egy kérdésem ,hogy tudok szántani uúszoba mert nincs rajta a hidroakkumláto ,és hol lehet kapni, mtz50-röl van szó köszönöm a válaszokat.
Válasz #33724. hozzászólásra
ha csak 1 lovat elrabol valami az is fájós 2 deci óránként kb.
persze világot nem lehet vele menteni, de mondjuk ne egy embert nézzél, hanem mondjuk százezer traktort. egy 24 órás műveletben. ott már jobban körvonalazódik a helyzet.
felsorolni is heéz volna mennyi mindenen lehetne változtatni hogy fogysztásban jobb legyen egy masina.
egyenlőre azt csodálom hogy diesel-elektromos hajtásláncot még nem vetették be. mai technikával a generátor 95% körül tudna teljesíteni, szabályzó elektronika is 80% volna biztosan, a motor meg szintén 95% körül.
30% alatti veszteség a hajtásláncban év valódi fokozatmentes váltó, mindkét irányba. tetszene.
Urak!![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Gondolkozott már valaki rajta, hogy a gyári elemes hidraulika szűrőt valami értelmesebbre kicserélje? Papír betétesen rágódok, de a gyárihoz le kell cserélni a tartály tetejét is. Azt meg nem kapni sehol.
Viszont egy tartályba szerelhető visszafolyó szűrő simán beszerelhető lenne egy kis lakatos munkával. LINK Ilyeneket találtam, nem is vészes az ára és szerintem megoldható lenne. A tisztítás egyszerűbb és a szűrés is fényévekkel jobb.
Válasz #33724. hozzászólásra
Próbáld meg úgy kikapcsolni, hogy álló motornál, de miközben forgatod a kulccsal rápöccintel az önindítóra.
üdv! én nem tom kikapcsolni a TLTt. az ülés alattira gondolok.lehetetlen a kart elforditani. talán vmi reteszelő golyó,v. stift szorulhat a helyén. pótkocsizáskor meg billentés miatt mindig megy a szivattyú! azt nem érdemes kikapcsolnom. 1,5 km. a száritó. addig meg felesleges kikapcsolni. az igaz,ez a sok "segédüzemi" ketyere amit a keréken kivül hajt,tuti h. elvihet vagy 10 lóeröt is,v,néha többet.ha kompresszort,meg mindnt egybeveszünk. elsőhajtás,plusz olaj meg csapágy forgatás,összejön a veszteség. éjjeli melónál reflektorok,azok meg megint nem gázolajat termelnek.
Válasz #33722. hozzászólásra
elvileg egy lengő biztosíték foglalat valami 5 amper körüli biztivel, és csinálhat neki kábelt közvetlen az akksi + ról is.
testet meg nyilván nem az akksiról kéne, hogy a testkapcsoló leoldja ezt is.
Válasz #33710. hozzászólásra
3 hónapja kaptam ezt a 80-ast.
Vetőgép miatt van benne a szivargyújtó.
Majd megnézem neked pontosan mi hol van, ha tudok készítek képet.
Válasz #33718. hozzászólásra
Még nem álltam neki, majd hüvelyezni fogom.
Válasz #33716. hozzászólásra
Nyilván ezen is van rásegítő rugó...........azon már hangoltam így érezhetőbb a kapcsolás.
Válasz #33716. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Én is lassan bicegtetve egyik kézzel tartva másikkal "lökdösve" óvatosan kapcsolom be a finomabb gépeknél. De elvileg a gépnek bírnia kéne, pl a zetorunknál nincs kecmec, hidraulikus bekapcsolású ott nem lehet játszani
Válasz #33714. hozzászólásra
Meg van már az 50-es baja?
Válasz #33716. hozzászólásra
egyetértek, buzi egy megoldás, és valóban úgy műxik ahogyan írod.
nem tesz jót semminek.
úgy szoktam amikor nagyritkán ezen van a körfűrész, hogy leállított motornál kapcsolom be, majd indítózok :(...
sem tökéletes, de még mindíg jobb.
igazán lehetne egy pedálos kardán kuplung mint a vtz ken meg a t-30 asokon... lehetne szépen indítani eszközöket :(
Válasz #33714. hozzászólásra
Próbáltam lassan engedni, de akármilyen lassan engedem, félútig nem megy a kihajtás, majd ha félig visszaengedtem akkor hirtelen egyszer csak bekapcsol... És nagyon erősen kell fognom..... de így is csattanva kapcsol hirtelen..
Lehet valami gond a gép kihajtásával, kapcsolással? beállítási gond? vagy egyéb?
Az 50-es nél nincs ilyen gondom, ott javítottam is a kihajtást, szalagokat cseréltem, beállítottam...stb...
Válasz #33713. hozzászólásra
na persze rátarthatsz ha gondolod mint ahogy az előttem szóló írta ![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Ez így normális semmi baja nem lesz
Válasz #33713. hozzászólásra
Erősen kell fogni a kart és lassan hátra engedni...
Mtz50 esem volt/van azt használtam javarészt. Vásároltam egy mtz 820.1 es gépet, amivel ezidáig semmi gondom, csupán kicsit furcsa az 50-es hez képest a tlt-je számomra, de lehet hogy csak számomra az, mert ez igy normális ezeknél!?
Míg a régi 50-esnél fékkarral kapcsoltam ki-be , illetve semleges állapotba a már bekapcsolt tlt-t, és bekapcsoláskor a fékkart mozditva szépen lassan elindult a hajtás.
A 820-nál a kart kapcsolva, hirtelen átcsapódik a kar és hirtelen elindul a kihajtás. Nekem drasztikus, hirtelennek tűnő a kapcsolás. és a ráakasztott eszköz nyekken egyet, amikor megkapja a hirtelen hajtást.
Ez igy normális ezeknél,vagy valami nincs rendben nálam.? Számomra furcsa ez a hirtelen drasztikus kapcsolás. ( a kar átcsattan erőteljesen kacsoláskor) Úgy érzem a ráakasztott gépnek hosszabb távon nem tesz jót. (nincs felpörgés mint az 50-esnél, hanem hirtelen váltással hirtelen kapcsolás van.
Köszönöm.
Válasz #33707. hozzászólásra
Tessék, gyári fotó:
[kep1]
[kep2]
Válasz #33707. hozzászólásra
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20141019160107_rian_587285.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20141019160154_rian_592971.jpg)
Tessék, gyári fotó:
Válasz #33704. hozzászólásra
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Hova kötötted be? Esetleg minek a biztosítékjára? És azt a kettes konzolt felcsavaroztad vagy hogy áll az meg?
Válasz #33706. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Én is kikapcsolom mind a kettőt ha pótkocsizok
Válasz #33706. hozzászólásra
mán arra mondom hogy nem a fölös kopás megelőzésére volt az kitalálva hanem arra hogy ne jelentsen fölös terhet a motornak.
egyébbiránt egyetértek, így is kell. ki kell őket kapcsolni, mérhető a különbség.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem... Felújítanám az öreg bukó csövesemet és nem tudom, hogy milyen színeket használtak eredetileg, illetve azt nem tudom, hogy milyen kombinációkban voltak...pl a feni egy színű volt, vagy a perem pl sárga..segítségeteket előre is köszönöm.
Válasz #33705. hozzászólásra
A tlt kikapcsolŕs nem hülyeség ,sőt ha pótkocsit húzok én még a hidraulikaszivattyút is le kapcsolom feleslegesen hajt amikor semmi szükség rá.
Válasz #33703. hozzászólásra
ha számítana tényleg, és valóban alacsony fogyasztásra törekednének, akkor eleve 2 ütemű diesel lenne a trakikban.
170 g/kw/h ra le lehet nyomni vele a fajlagos fogyasztást, cserében nehéz gyártani :D
de megsúgom, kb a kakaó harmada odavész a váltóban meg a difiben, meg a többiben. a kakaó többi része odavész a hűtőventillátorban, meg egyebekben. aztán eleve a kakaó jórésze odavész hő formájában.
volumetrikus hatásfokot a turbó simán 100% fölé tolja, abban hiba nincsen, tehát a downsizing mehet. akinek nemtetszik a turbóluk, annak a kétütemű diesel tetszene mivel azokon muszály mennie a feltöltésnek különben nem műxik. kisfordulaton főtengelyről hajtott, amint a kipuffogógáz is tudja vinni centrifugál kuplung leoldja a főtengelyről és csak a kipuff.gáz hajtja.
ez mind klaffa, csak túl drága volna gyártani.
termál hatásfokot növelni bűn nehéz volna és rettenetesen drága is lenne, bár teszem hozzá több mint a kakaó fele hő formájában el is vész még mielőtt a váltóhoz érne.
lehet rajta gyógyítani de túlsokba kerülne..
marad a hajtáslánc még amin lehet javítani, jobb csapágyakkal, egyszerűsített sebességszámmal. meg ha feleslegesen nem hajtatunk semmit. mtz-nél is voltak/vannak ilyen próbálkozások, ezvégett lehet a tlt fele a kihajtást kikapcsolni. a tsz paraszt tévedése hogy csak a kopás megelőzése végett (most nem a tlt bekapcsolásról beszélünk, hanem arról a karról ami eleve magát a hajtást szünteti meg a tlt bolygóműve felé) pótkocsizás, szántás, egyebek közben amikor nem kell értelmetlen még azokat a fogaskerekeket is kergetni az olajban.
kb. sokat nem ér, de megpróbálták.
drága lenne kisebb veszteségű hajtóműveket kitalálni.
ezvégett erőlködnek hidrohajtáson meg egyebeken.
a sok powershift fokozat pl. itt pont visszaüt fogyasztásban, elvileg ha fogyasztás és nyomaték szempontjából jó fordulaton tudod tartani a gépet akkor kb. pont elvész amit nyernél vele.
hidrohajtásnál ha minden stimmel ugyan van egy folyamatos de viszonylag nagy veszteség, cserében széles határok közt tudsz játszani a fordulattal. alapvetően ez az amire nincsen szükség a mezőgazdaságban.
nagyobb masinákon volna csak hely diesel-elektromos hajtáslánc felépítésére, a mai technológiával egy roppant nagy hatásfokú hajtásláncot lehetne felépíteni, de cserében fizikailag nagy volna az apparátus ahogy van.
úgyhogy jól látod, ugyan a motorok környezetkímélőbbek és jobb hatásfokúak mintsenem voltak, de cserében sokkal szűkebb az optimális tartomány amiben szeretnek dolgozni. ezt orvoslandó egy bonyolultabb hajtásláncot igényelnek, aminek a vesztesége nagyobb.
végeredményben a gép ugyanannyit fogyaszt a munkára nagyjából, de jobb az emissziós mutatója.
viszont költségesebb gyártani.
végeredményben aki megveszi az fizet többet, valamivel meg kevesebb a káros gáz kibocsájtás.
a világon minden gép kompromisszumok sora, és semmi több.
ha egy nyugati gép motorját belevágod az mtz be, akkor sokkal jobb a fogyasztás. mert nem tekeri a klímát, a 40 sebességet, kisebb hidraulika szivattyút teker, kisebb generátort teker mert nem bőg 50 kompjúter a masinában, és így tovább.
úgy megéreznéd hogy sokat fejlődött a dolog.
Válasz #33702. hozzászólásra
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20141018235227_img_20140703_020043.jpg)
Szia!
Nekem így van elhelyezve a szivargyújtó 2 csatlakozó
Hát,vhogy igy is lhet számolni,de ez már fejlesztőmérnöki meglátás.
akiröl irtam,elmondása szerint nem birja,,ha nem tolhatja a mtznek! Aztán megjelelt a csilli villi t150nnel. Meg,h. Bődületesen eszik. Amúgy rendes szavahihető csóka,percre pontosan érkezik,ha valami elintéznivaló van! Értem én,h. Motortipusonként változik,h.melyik,mekkora fordulaton adja le a legtöbb nyomatékot, meg mikor mennyit eszik.ami sok embert megtéveszt,mert tényleg az a köztudat,h. Pörög,akkor ereje is van. Na most,ki pörget pl egy autót 5500as fordulaton? ,csak jelentős fogyasztáscsökkenést szerintem nem lhet elérni környezetbarát motorokkal sem. Azonos feltételek közt földet művelni,azonos idő alatt azonos lóerejü géppel,régi,tip,meg új tip. Összehasonlitva szerintem 10%fogyasztáskülönbségnél több nem lenne. Lhet,h.tévedek,de ha valaki próbálta már lenne szives példát hozni az esetről? Amúgy lehet,h.rosszul gondolom.
szivargyújtó ajzatot kötött be valaki mtz-be? esetleg tudnátok segíteni tippekkel vagy talán képpel hogy hova raktátok?![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz #33685. hozzászólásra
namost ez a fogyasztás kérdés nem így működik.
a motornak van egy fajlagos fogyasztása.
ezt g/kw/h ban mérik, vagy g/Le/h ban.
egy Kw (vagy lóerő mértékegységtől független) leadásához ha egy órán át kell leadnia hány gramm üzemanyagot fogyaszt.
ennek van egy görbéje is.
fordulatszám függő.
okosabb emebr ezt megnézni és máris tudja hogy hogyan tud spórolni a fogyasztáson. az a tökéletlen tévhit hogy üvegen kell járatni csak mert turbós , nos az itt dől meg hogy egy baromság.
aztán emiatt szoktak a t-150 fogyasztására is panaszkodni.
minnél jobban ki van hegyezve egy motor, annál szűkebb az a tartomány ahol a fajlagos fogyasztása meg a leadott teljesítménye optimális.
innentől a hajtáslánc vesztesége ami még játszik.
52 milió sebességfokozatnyi fogaskereket tekerni nehezebb mint 10 fokozatra valóét. ráadásul az emisszióis követelmények (lásd euro 4 meg 5) rontanak a motorok hatásfokán.
nem a szél hordta össze hogy miért t-150 est szoktam vezérgépnek ajánlani. akinek van némi műszaki érzéke az találhat magának belőle nagyon legföljebb 1.5 milióért olyat amihez adnak egy 5 fejes ekét.
aztán amikor a t-150 megfáradt ledolgozik annyit hogy lehessen venni 160 lovas zetorkát, annak meg ugyanúgy jó az 5 fejes eke.
pótkocsizni meg a t-150 tud 40 el, vagy némi ármánykodás árán még többel is.
ez a rábamotoros t-150 is egy baromság ahogyan van.
teljesen üveghangon jobb a fajlagos fogyasztása,
ésszel használva meg az eredeti v6 os egy takarékos motornak számít.
viszonylag jól lehet tippelni a következőkből:
mondjuk ha van egy trakim, amit ki akarok váltani, és annyak a fajlagos fogyasztása mondjuk (csak az egyszerűség kedvéért) 300 gramm/kw/h, akkor szépen mögnézem hogy fogyasztott nekem egy hektáron mondjuk 22 liter gázolajat, ami megfelel (egyszerűség kedvéért) literenként 850 gramnak , akkor lehet matekozni belőle.
18700 grammot fogyasztott hektáronként, fajlagosan 300 gramm/kw/h val ezt kapom ha elosztom őket egymással : 62.3
ha most veszek helyette egy gépet, és aggódom hogy 80 helyett 120 lovas, majd jól lezabálja a gatyámat, de azt látom hogy annak 270 gramm/kw/h a fajlagos fogyasztása, akkor annyit kell csak tennem, hogy a 62.5 et megszorzom a 270 el, kapok 16830 grammot, ami nagyjából 19,8 liternek felel meg.
azt fogom látni hogy még jobban is járhatok vele fogyasztásban, de nyilván hozzá fogom adni hogy több benne a sebesség mondjuk, meg a gépezet is nehezebb, stb.. de elmondhatom hogy kb. max ugyanannyit fog enni, csak hamarabb végzek az egy hektárommal.
nyilván ehhez megnézem a mostani gépemet mekkora fordulaton használom, a hozzátartozó fajlagos fogyasztással.
meg megnézem az újgépet is hogy melyik fordulaton kell nézzem a fajlagos fogyasztást.
aztán sanyi.
na most hogy mtz-nél maradjunk, a 6 hengeres mtz-k fogyasztása spec jónak hat.
http://www.mtzequipment.com/sites/default/files/products/diesel%20engines/Technical%20characteristics%20of%20Diesel%20engines%20of%20MMP.pdf
emitten van e, egy lista az mtz motorokról meg a fajlagos fogyasztásukról.
aztán ordít belőle melyikeknél van "némi többlet fogyasztás" , meg melyik motor takarékosabb. d-260.1 220 g/kw/h , és 155 lóerő, a másik véglet meg d-260.14s2 , ez meg csak 140 ló de 245 g/ kw /h val gyengébb és 10% köré tehető amivel többet fog fogyasztani mint a 150 lovas.
a t-150 esé meg ha jól emlékszem 165 ló, és 230 g/kw/h.
nagy titkok nincsennek, az öreg d-243 mas mtz 226 g/kw/h val megy.
aki tudja használni ugyanazt a munkát ugyanannyi üzemanyagból kihozza vele, a különbség marginális. csupán a gép és a hozzá illő munkaezsköz tömegéből tevődik össze.
úgyhogy csak mítosz az hogy a t-1501 torkos volna.
van olyan 140 lovas mtz motor amivel borítékolhatóan több gázolaj kell ughyanarra a munkára mint a t-150 es nek.
feétve ha a kezelője tudja is használni.
nem a nagyobb gépektől kell félni, hanem a buta emberektől.
de azoktól rettenetesen.
leginkább mert nekik semmit nem kell igazolni semmivel, anélkül is igazuk van.
Válasz #33697. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Gyárihibás a gombája. Én is cseréltem egy párat, de aztán meguntam, és nekiálltam, h kis átalakítással megjavítsam a rendszert. A fő baj nem az volt, h. kamu jelet adott, hanem az, h. engedte az olajat. A javított állapothoz a következő út vezet : fogod a bekrepált gombát, befogod a satuba finoman, a testet ráteszed a satu rögzítő csavarjára, az elektródával meg egy pici pöttyöt nyomsz a gomba lyukára. Ezek után tuti h. nem fogja engedni az olajat. Vissza a helyére, a műszerfalból az égőjét pedig be kell tenni a pótizzókészletbe, h. meglegyen, ha kell. Ezek után biztosan jó lesz a rendszer, és nem fog ok nélkül beriasztani.
Üdv! Oli! Visszaolvasol találó ilyen témát! Nézzük forditva a dolgot! Süritési felső holtpontban nyomasd meg egyenként levegővel a hengereket a porlasztóknál vmi odacsavarozható megoldással. 8bárral legalább,azt nézd a hütőt mikor buforog a levegő bele. Elötte fékezd be,meg 9be rakd be. Hátha menni akar. Igy sem lesz hiba,akko nyugtatót vegyél be!
Válasz #33697. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Haldoklik
Válasz #33687. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
éppen hogy csak kivillan egy fél másodpercre, de ezt is csak most vettem észre hogy éjszak kombinátoroztam és a sötétbe látni hogy ki akar villani de nem teszi csak halványan! akkor most mi a helyzet?
Válasz #33695. hozzászólásra
Hüvelyrepedés.
Tiszteletem mindenkinek.
Szeretnék segítséget kérni tőletek,50-es motor nyomja ki a vizet 70-80 foknál a hűtőből,hengerfejpakolást kicseréltem,de ugyan az rendesen beledolgozik a hűtőbe valamelyik henger befogom a hűtő tetejét és kajak nyomás lessz benne. Azt szeretném megkérdezni,tőletek hogy szerintetek hűvely repedés vagy hengerfej repedés lehet bár én még nem talákoztam mtz hengerfejrepedéssel,sőt még nem is hallotam ilyet,hogy hengerfej megreped rajta.
Zoli
Válasz #33693. hozzászólásra
Mondjuk gyenge a szivattyú. Vagy jó az olajnyomás, viszont rossz az érzékelő (gomba).