Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
hali
nemtud valaki bács kiskun megyébe olyan személyt, aki tud adni hivatalos, számlás igazolás az új motor beüzemeléséről. Csak akkor ér az 1 év garancia ha van egy hivatalos szerelőtől igazolásom...
üdv! marjtok egymást,ne kóstlgassátok! Ne illessétek egymást csúnya szvkkal,mikor a jó istn mindnkit megálldtt lgalább két kézzel! szó nélkül tgytek a dlgotokat! nm csak a riten lhetám prsztkodni! itt is let! Érdeklődnék! Kérdésem lenne! Pár embrtől hallottam,h. a mtz váltó kupkerék,le szok néha esni,meg a koronás anya letekeredik. állitólag az én gépem is igy járt új korában az előző tulajnál. Volt tulaj mondta. a fogaskerék,mindn váltóban bordás tengelyen van,v, retesz,v. valami ékkel van rögzitve? amúgy nem értem,h. mitől,meg, h. eshet le,ha a tengely a helyén van. igazábol,csak a rengeteg üzemóra,meg a nagy terhelés ölheti meg. nem? szántóföldön meg tapadás nem lhet olyan hatalmas,ezért,terhelni sem lhet rettenetesen,h. beszarjn,mert elpörög a kerék. hacsak nem,betonon sújjal terhelve rugatja valaki nagy tehert húzva. v,mi végzi ki? Nem értem. Valaki látott már ilyen esetet?
Én is kérdeztem mtz átalakitást kör adagolora választ nem kaptam itt még és nem hergelem magam rajta.Amugy fain lett 1025-ös lett tuningolva és feléböl meg van mint az eredeti és még az elötöltést is állitja üzemközbe.Iveco 4 hengeres motor adagoloja van rajta bosch mechanikus turbos fejjel.Még facább lenne elektronikus vezérléssel ecü kéne hozzá az még agyalás alatt van.
Ebből a hozzászólásból nagyjából le is mérhető az értelmi szinted.Eleve provokatívan tetted fel a kérdést ,Szeni nem beszólt csak viccelődött.Amúgy senki nem néz le senkit általában előbb-utóbb mindenki választ kap a kérdéseire sokszor még akkor is ha gyermetegen teszi fel.
Jól van naaaaa ! Van ki kenegeti van ki szeretné...De ezért vagyunk itt. Néha hecceljük egymást. Attól még frankó a kis csapat. Télen nagyobb a műsor...akkor ropit -szotyit pakolok a gép elé.
Válasz #32600. hozzászólásra
Nézz vissza,normálisan kérdeztem,de annyi bunkó választ kaptam itt már,le kellett szögeznem,normális kérdésre,normális választ várok.Erre Drága,mindenki által védett Szeni,beszólt!!Lenézik itt a kisembereket!!! Pont ezért már sokszor töröltettem magam innen és ezt jó lenne,ha valami,vagy valaki benfentes is olvasná!!!Köszönöm!
Tavaly egész évbe szarakodtam a vezérlö szelepekkel.Gondolt egyet és a hidrolika megállt.Persze kinn a földön.A nyomás állito szelep kis furatánál van egy kis lemez darabka ott volt a gubanc,bontott tömböl kimütöttem és avval azota mükszik facául.Uj szürö friss olaj ment bele.Én is arra gondoltam egyböl hogy valalami kosz miadt ragadt le a kupos szelep és nyomás fokozodás szétdurrantotta a szivattyut.Kibontáskor nem látszott semmi.Át lett alakitva gumi csövesre.Mert kisseb szivattyu lett hozva szivo csö hosszab volt otthon azzal felment nyomo ágon meg hajtok de átereszcsavaros fejböl kitört a csö.Flex neki alul felül 22-es közcsvar ráheggeszt és 100-as csövel bekötve fain.Egy helyen könnyezik még a heggesztés az a helyszinen müthetö.Direlkt felsem raktam a burkolatot hogy lássam a fejleményeket.Trágyát szortam vele de ott csak a horgot emelte,van egy kis kaszálni valo ott lehet emelgetni aztán ha jo végleges összerakás.
Sziasztok!Egy ember segített,aki normálisan válaszolt a kérdésemre!Köszi,nagyon jó a gép,reccsenés mentesesen lehet váltani.Köszi annak az egy normális embernek,aki a kérdésemre válaszolt és nem a kötekedést kereste.Mert abból sajna itt többen vannak.....
Át lehet alakítani, de előbb az a kérdés, most milyen a rendszer. Két akksi, 12V indítómotor, vagy 2 akksi 24V indító feszültségosztóval, v. párhuzamkapcsolóval ?????????????????????????????????
Elég régen néztem már a hidraulika rajzát, de ha jól emlékszem, az MTZ-jé úgy van megoldva, h. a biztonsági szelep nem közvetlen engedi le a túl nagy nyomást hanem nyitó vezérlést ad a kúpos (nyakas) szelepnek. Azt tudjuk, h. ritkán előfordul, h. a kúpos szelep eldugul, és nem zár be, azaz nem emel a hidraulika. Ez az olajban keringő szennyeződésektől van. Mivel ez a szelep a fő olajáramlás útjában van, ezért hamar megtalálja a szennyeződés. Van azonban olyan hiperaktív szennyeződés, ami nem fér a bőrében, ( sokszor hidraulikacsőből leváló gumidarab) ami mindenképpen fel akarja fedezni az egész rendszert, és elkezd olyan zugokba is bemászni, amibe a jólnevelt szennyeződés nem. Na ekkor van a baj, mert addig-addig, h. egyszercsak megtalálja ezt az amúgy félreeső helyen lévő biztonsági szelepet. Ez a szelep elég kicsi, és könnyen eldugul. Mostmár csak annyi kell, h. pont akkor nyomd le a kart, és a rendszerben pont akkor kelljen kinyitni a biztonsági szelepnek (pl. végállásba ütközik a munkahenger) , és mivel a biztonsági szelep dugulásban van, ezért gyakorlatilag nem nyit semilyen rés, amin elmehetne az olaj, és ekkor osztódik a szivattyú háza. Szűrőcsere, esetleg olajcsere, ha szükséges, végesetben rendszertakarítás.
Válasz #32590. hozzászólásra
Antislip nélkül:
A mésodik képen a visszaömlő csövet levakdugóztam egy csavarral, ha már nem akarod bele visszatenni az antislippet azt a csövet le is lehet vágni és behegeszteni.
Remélem nem értettük egymást félre, nekem kis fülkés 50-esekről vannak képeim. Viszont úgy tudom nagy eltérések nincsenek a két gép hidraulika rendszerébe, leszámítva azt amit már lentebb említettem.
Antislippes verzió:
Ha én így járnék, biztosan megkeresném az okát. Legelőször megnézném a vázat, utána meg az orröntvényt, h. hány darabban van, mert igencsak valószínű, h. többen, mint kellene.
Annyira nem vészes. Én már iktattam is ki és építettem is be igaz kis fülkés 50-esekbe. A munkahengerhez vezető csövek kivételével tudtommal nincs különösebb eltérés a két típus között. ja, a 80-as szivattyú nagyobb teljesítményű esetünkben viszont ez most lényegtelen.
Ha kéred tudok feltenni ide képeket mindkét verzióról.
igen, csöveket kell lekötni, munkahengert meg közvetlen a tömbre.
röfik, ezek a szivattyúk ilyenek. mind.
bármikor fojga magát, aztán ha szétszeded a rotoroknál látsz majd 2 vese alakú baszkuranciát. na azok megrepednek, egy pici darabka abból bemegy a rotorhoz, aztán szivattyúnak annyi.
3 év nagyon sok idő :D
amikor teszel fel másikat, akkor mielőtt bármit tennél még a boltba bontsad ki. vedd le a takarócuccot onnan ahol az olajcsövek mennek rá. nézzél bele.
ha sorjás a furat mint az állat kérjél helyből másikat.
otthon mielőtt feltennéd, fogjad be satuba.
öntsél bele olajat, bemenő oldal nézzen felfele. járasd meg kézzel (villáskulccsal) ha netán nem voltak jók a gyárban (megesik) akkor fog kijönni még belőle szemét.
hátuljáról amikor evvel végeztél egyesével vedd ki a csavarokat, menetragasztót neki, és úgy tedd vissza. Egyszerre csak 1 et, egymással szembelevőkkel csináld. jó faszájosan húzzad meg, de figyelj mert aluminimumos, nehogy megszakadjon. Régi szivattyún kísérletezz mit visel el. fel úgy rakjad a szivattyút, hogy ahova felmegy azt csiszoló vászonnal dörzsöld tisztára, nyomjál rá abból a veres motortümítő pasztából egy vékony réteget. erre megy egy klingerit réteg, amire megen megy egy ilyen veres trutymó réteg.
kicsit hadd húzzon meg a tömítő, akkor leszen frankó.
felteszed a szivattyút, elsőnek a rámanő csöveket csavarozd rá.
a szivattyú csavarjait csak kapasd fel hogy álljon valahogy.
a csöveknél is ugyanez a tömítéses játék megy.
ha nagyon jót akarsz magadnak akkor a szivattyú és a tömb közti fém csövet kiváltos egyúttal tömlőre. jövőben sokkal könyebb az élet, és nem fog folyatni ott akkor már soha.
ha meghúztál mindent, akkor lehet a szivattyút fogó csavarokat is, istenesen oda kell tépni.
ameddig evvel szórakozol, eressz le egy keveset a hidraulika olajból.
tegyed be a mélyhűtőbe, hamar ki fog derülni hogy vizes e.
a szuszogóba iván nem tett deszikátort, így val.szeg az lessz.
kavitációs hatás szokja még megenni a szivattyút, meg a tömböt is.
ha ez így van, nem kell okoskodni olaj csere.
hidraulia szűrőt is cseréld ki, akkor is ha nem koszos vagy nem vizes az olajad.
első olyan nap végén amikor van is használva a hidraulika, és be is meelgszik még meleg állapotában a csöveknek, meg a szivattyú tartó csavarjainak húzzál utánna. nem kell sajnálni, csak olyan ivánosan.
mondanom nem kell, bárhol áteresz csavar van meg rézkarika azt simára kellesz óvatosan csiszolni, lángon kimelegíteni és hirtelen hűteni.
van aki vízben hűti, és mélyhűtőből kivett olajban szoktam.
mennél hirtelenebben hűtöd le annál jobb.
de ne csak beledobjad, hanem mozgassad benne, akkor fog klafán hűlni.
ha mindent jól csinálsz, akkor elégsokáig jó lessz, és télen se fog olyan "lusta" lenni első pár emelésnél. általában az azért szokott lenni mert vizes az olaj aztán nem annyira szereti a dolgot.
hidraulika olaj mondanom sem kell felejtős ha ivánról van szó, sima motorolaj az bőségesen megteszi. azt szereti.
Még nem volt szerencsém hozzá,de ami csövek mennek bele a vezértömbtöl kiiktatni,a munkahenger felé menö csöveket a vezértömbre kötni.Majd komolyabb szakik fent lesznek megmondják a tuttit.
Mtz 550-esnél teljesen jol müködö hidrolika.Aztán hipp-hopp szétreccsent a szivattyu.Mi okozhatta?vezértömbbe szelep rendbe voltak.Kicseréltem most mükszik ujjra.Csak nehogy megismétlödjön.Kb 3éve lehetett fenn a szivattyu.
kúpos szelepre nemigen gyanakodnék.
első körben kiiktatnám az antiszlippet úgy ahogy van.
onnantól, ha járó motornál is visszaejt, akkor megkell nézni a munkahengert,
ha az rendben akkor a tömböt ahogyan van eldobnám.
ha meg antiszlip nélkül nem enged vissza, akkor simaliba hogy hol a gond forrása.
ha van más gép amin jó a hidraulika, és véletlen tömlőt is tudsz szerezni megpróbálhatod kiszerelés nélkül rádugni, csak tömlővel. megsasolni hogy visszaenged e teher alatt. emelj fel vele egy ekét mondjuk.
gyorsan ki lehet vele zárni a munkahenger karmantyú gondot.
Most olvastam újra. Tehát leállított motornál enged vissza csak, ezek szerint járó motornál fixen tartja az eszközt?!
Így már bonyolultabb a dolog lehet az antislip, a tömb azon belül is a kúpos (nyakas) szelep hibája, de nagy valószínűséggel nem az említett olajfolyás az oka.
Válasz #32576. hozzászólásra
Ott csak a gömbcsapok ó gyűrűi kopottak azért ereszti az olajat, attól nem enged le a hidraulikád.
Látom van antislipped, nem tudom szoktad e használni, hidroakkuja megvan e, mert ha azzal van gond vagy nem a megfelelő állásba van (semleges/kikapcsolt illetve lezárt) attól is leengedhet.
Nem tudom nem ismerem az előzményeket, viszont ha még nem lett volna én először munkahenger karmantyúzással kezdeném minden mást csak azután ha az nem hoz eredményt.
Rahoker-től származik eddig meg voltam vele elégedve.
Gabesz2:lapát nem törött le csak vmitől meg görbült,lehet,hogy ágaskodott egy kicsit és mozoghatott annyit a hűtő hogy elérje a ventillátor és belekaphatott,de szerintem ha így is volt a lapátnak nem kellett volna meg görbülnie.A kocsit leakasztottam az úton csak jött egy másiktraktoros és odébb kellett húzni,utána betoltam a kocsit ehy diófa alá annyira hogy az egyik ága ott volt a traktor elejénél,de ha az görbitette volna meg akkor rögtön ki lyukadt volna és még utána hűztam a tuskót,ahogy kijött a tusko benyomtam a kuplungot meg a féket és utána csattant.
Na ismét van időm így folytatom a javítgatást....mtz 80 kisfülkésről van szó.Hiba még mindig ugyan az ha leáll a motor leenged a hidraulika...de most fedeztem fel hogy ahol csatlakozik a kar ott elég szépen folyik az olaj....lehet hogy elkopott bent vmi és így elveszti a nyomást? bal szélső csavarnál folyik.....
Nemigazán tudok rá mit mondani. Én még nem láttam ferdén mart fogaskereket, de minden elképzelhető.Ha mégis van ilyen, azt könnyen ki lehet szúrni, mert a fog nem párhuzamos a tengellyel. Ha ez nem is látszik, de lehet mérni, illetve a fogak kopási képén is meg kell h. mutatkozzon, amit mégiscsak lehet látni. Jártunk már úgy, h. a villa reteszelő golyójának a hornyát kellett egy kicsit igazítani, mert már lekopott a sarka, és okozott már ilyet egy görbe tengely is. Bármi lehet a gond, látni kellene, és mérni. Így csak vaktában lövöldözünk, habár valaki így is bele találhat, de igazából a műszeres hibafeltárás többet ér.
90779 hozzászólás
zz! Én onnan messze vok. amúgy milyen új motortod van? Mennyiért adták,ha nam titok?
hali
nemtud valaki bács kiskun megyébe olyan személyt, aki tud adni hivatalos, számlás igazolás az új motor beüzemeléséről. Csak akkor ér az 1 év garancia ha van egy hivatalos szerelőtől igazolásom...
üdv! marjtok egymást,ne kóstlgassátok! Ne illessétek egymást csúnya szvkkal,mikor a jó istn mindnkit megálldtt lgalább két kézzel! szó nélkül tgytek a dlgotokat! nm csak a riten lhetám prsztkodni! itt is let! Érdeklődnék! Kérdésem lenne! Pár embrtől hallottam,h. a mtz váltó kupkerék,le szok néha esni,meg a koronás anya letekeredik. állitólag az én gépem is igy járt új korában az előző tulajnál. Volt tulaj mondta. a fogaskerék,mindn váltóban bordás tengelyen van,v, retesz,v. valami ékkel van rögzitve? amúgy nem értem,h. mitől,meg, h. eshet le,ha a tengely a helyén van. igazábol,csak a rengeteg üzemóra,meg a nagy terhelés ölheti meg. nem? szántóföldön meg tapadás nem lhet olyan hatalmas,ezért,terhelni sem lhet rettenetesen,h. beszarjn,mert elpörög a kerék. hacsak nem,betonon sújjal terhelve rugatja valaki nagy tehert húzva. v,mi végzi ki? Nem értem. Valaki látott már ilyen esetet?
Válasz #32614. hozzászólásra
Bocs mellé ment......
Válasz #32611. hozzászólásra
???Az nem én voltam
Válasz #32612. hozzászólásra
Sufni tuning euro3-4 mtz diesel engine.Hehe.Turbo is lefuj most már rendesen mint ujj korába.
Én is kérdeztem mtz átalakitást kör adagolora választ nem kaptam itt még és nem hergelem magam rajta.Amugy fain lett 1025-ös lett tuningolva és feléböl meg van mint az eredeti és még az elötöltést is állitja üzemközbe.Iveco 4 hengeres motor adagoloja van rajta bosch mechanikus turbos fejjel.Még facább lenne elektronikus vezérléssel ecü kéne hozzá az még agyalás alatt van.
Válasz #32610. hozzászólásra
Hoppá mi lett a motorral (megszorulós) ?
Válasz #32603. hozzászólásra
Ebből a hozzászólásból nagyjából le is mérhető az értelmi szinted.Eleve provokatívan tetted fel a kérdést ,Szeni nem beszólt csak viccelődött.Amúgy senki nem néz le senkit általában előbb-utóbb mindenki választ kap a kérdéseire sokszor még akkor is ha gyermetegen teszi fel.
Válasz #32608. hozzászólásra
De azért az mtz a király.Hogy mindenkinek igaza legyen.
Válasz #32603. hozzászólásra
Van saját anyád
Válasz #32603. hozzászólásra
Talán ismét ideje lenne töröltetni a regisztrációdat, kivételesen most véglegesen
A mindenki általi védelmemet nem lehetne inkább felcserélni mindenki által fizetett egy-egy sörre??????????????????
Válasz #32602. hozzászólásra
Jól van naaaaa ! Van ki kenegeti van ki szeretné...De ezért vagyunk itt. Néha hecceljük egymást. Attól még frankó a kis csapat. Télen nagyobb a műsor...akkor ropit -szotyit pakolok a gép elé.
Válasz #32600. hozzászólásra
Anyád hátsó fele menstruál!!!!
Válasz #32600. hozzászólásra
Nézz vissza,normálisan kérdeztem,de annyi bunkó választ kaptam itt már,le kellett szögeznem,normális kérdésre,normális választ várok.Erre Drága,mindenki által védett Szeni,beszólt!!Lenézik itt a kisembereket!!! Pont ezért már sokszor töröltettem magam innen és ezt jó lenne,ha valami,vagy valaki benfentes is olvasná!!!Köszönöm!
Válasz #32600. hozzászólásra
Válasz #32566. hozzászólásra
De az is lehet ha TE normálisan kérdeztél volna(nem úgy hogy menstruálsz),akkor rendes választ is kapsz
Válasz #32595. hozzászólásra
Tavaly egész évbe szarakodtam a vezérlö szelepekkel.Gondolt egyet és a hidrolika megállt.Persze kinn a földön.A nyomás állito szelep kis furatánál van egy kis lemez darabka ott volt a gubanc,bontott tömböl kimütöttem és avval azota mükszik facául.Uj szürö friss olaj ment bele.Én is arra gondoltam egyböl hogy valalami kosz miadt ragadt le a kupos szelep és nyomás fokozodás szétdurrantotta a szivattyut.Kibontáskor nem látszott semmi.Át lett alakitva gumi csövesre.Mert kisseb szivattyu lett hozva szivo csö hosszab volt otthon azzal felment nyomo ágon meg hajtok de átereszcsavaros fejböl kitört a csö.Flex neki alul felül 22-es közcsvar ráheggeszt és 100-as csövel bekötve fain.Egy helyen könnyezik még a heggesztés az a helyszinen müthetö.Direlkt felsem raktam a burkolatot hogy lássam a fejleményeket.Trágyát szortam vele de ott csak a horgot emelte,van egy kis kaszálni valo ott lehet emelgetni aztán ha jo végleges összerakás.
Sziasztok!Egy ember segített,aki normálisan válaszolt a kérdésemre!Köszi,nagyon jó a gép,reccsenés mentesesen lehet váltani.Köszi annak az egy normális embernek,aki a kérdésemre válaszolt és nem a kötekedést kereste.Mert abból sajna itt többen vannak.....
Válasz #32586. hozzászólásra
Szakemberes.Nagyjábol igy ment össze.
Válasz #32589. hozzászólásra
Át lehet alakítani, de előbb az a kérdés, most milyen a rendszer. Két akksi, 12V indítómotor, vagy 2 akksi 24V indító feszültségosztóval, v. párhuzamkapcsolóval ?????????????????????????????????
Válasz #32583. hozzászólásra
Elég régen néztem már a hidraulika rajzát, de ha jól emlékszem, az MTZ-jé úgy van megoldva, h. a biztonsági szelep nem közvetlen engedi le a túl nagy nyomást hanem nyitó vezérlést ad a kúpos (nyakas) szelepnek. Azt tudjuk, h. ritkán előfordul, h. a kúpos szelep eldugul, és nem zár be, azaz nem emel a hidraulika. Ez az olajban keringő szennyeződésektől van. Mivel ez a szelep a fő olajáramlás útjában van, ezért hamar megtalálja a szennyeződés. Van azonban olyan hiperaktív szennyeződés, ami nem fér a bőrében, ( sokszor hidraulikacsőből leváló gumidarab) ami mindenképpen fel akarja fedezni az egész rendszert, és elkezd olyan zugokba is bemászni, amibe a jólnevelt szennyeződés nem. Na ekkor van a baj, mert addig-addig, h. egyszercsak megtalálja ezt az amúgy félreeső helyen lévő biztonsági szelepet. Ez a szelep elég kicsi, és könnyen eldugul. Mostmár csak annyi kell, h. pont akkor nyomd le a kart, és a rendszerben pont akkor kelljen kinyitni a biztonsági szelepnek (pl. végállásba ütközik a munkahenger) , és mivel a biztonsági szelep dugulásban van, ezért gyakorlatilag nem nyit semilyen rés, amin elmehetne az olaj, és ekkor osztódik a szivattyú háza. Szűrőcsere, esetleg olajcsere, ha szükséges, végesetben rendszertakarítás.
Válasz #32590. hozzászólásra
Antislip nélkül:
A mésodik képen a visszaömlő csövet levakdugóztam egy csavarral, ha már nem akarod bele visszatenni az antislippet azt a csövet le is lehet vágni és behegeszteni.
Válasz #32590. hozzászólásra
Remélem nem értettük egymást félre, nekem kis fülkés 50-esekről vannak képeim. Viszont úgy tudom nagy eltérések nincsenek a két gép hidraulika rendszerébe, leszámítva azt amit már lentebb említettem.
Antislippes verzió:
Válasz #32589. hozzászólásra
Kicsi önindítóval egy aksival is beindul
Válasz #32577. hozzászólásra
Ha én így járnék, biztosan megkeresném az okát. Legelőször megnézném a vázat, utána meg az orröntvényt, h. hány darabban van, mert igencsak valószínű, h. többen, mint kellene.
Válasz #32587. hozzászólásra
Rigás üdvözöllek engem érdekelne kisfülkés80-om van előre is köszönöm.
Létezik 82.0 (2001-es), hogy a mostani 2 akksis megoldást lecseréljem egy nagyra? Nem találtam még sajnos méretben megfelelő akksit ami beférne.
Válasz #32584. hozzászólásra
Szerinted hol van az antislip?
A kormány vagy az ülés alatt?
Válasz #32584. hozzászólásra
Annyira nem vészes. Én már iktattam is ki és építettem is be igaz kis fülkés 50-esekbe. A munkahengerhez vezető csövek kivételével tudtommal nincs különösebb eltérés a két típus között. ja, a 80-as szivattyú nagyobb teljesítményű esetünkben viszont ez most lényegtelen.
Ha kéred tudok feltenni ide képeket mindkét verzióról.
Válasz #32583. hozzászólásra
igen, csöveket kell lekötni, munkahengert meg közvetlen a tömbre.
röfik, ezek a szivattyúk ilyenek. mind.
bármikor fojga magát, aztán ha szétszeded a rotoroknál látsz majd 2 vese alakú baszkuranciát. na azok megrepednek, egy pici darabka abból bemegy a rotorhoz, aztán szivattyúnak annyi.
3 év nagyon sok idő :D
amikor teszel fel másikat, akkor mielőtt bármit tennél még a boltba bontsad ki. vedd le a takarócuccot onnan ahol az olajcsövek mennek rá. nézzél bele.
ha sorjás a furat mint az állat kérjél helyből másikat.
otthon mielőtt feltennéd, fogjad be satuba.
öntsél bele olajat, bemenő oldal nézzen felfele. járasd meg kézzel (villáskulccsal) ha netán nem voltak jók a gyárban (megesik) akkor fog kijönni még belőle szemét.
hátuljáról amikor evvel végeztél egyesével vedd ki a csavarokat, menetragasztót neki, és úgy tedd vissza. Egyszerre csak 1 et, egymással szembelevőkkel csináld. jó faszájosan húzzad meg, de figyelj mert aluminimumos, nehogy megszakadjon. Régi szivattyún kísérletezz mit visel el. fel úgy rakjad a szivattyút, hogy ahova felmegy azt csiszoló vászonnal dörzsöld tisztára, nyomjál rá abból a veres motortümítő pasztából egy vékony réteget. erre megy egy klingerit réteg, amire megen megy egy ilyen veres trutymó réteg.
kicsit hadd húzzon meg a tömítő, akkor leszen frankó.
felteszed a szivattyút, elsőnek a rámanő csöveket csavarozd rá.
a szivattyú csavarjait csak kapasd fel hogy álljon valahogy.
a csöveknél is ugyanez a tömítéses játék megy.
ha nagyon jót akarsz magadnak akkor a szivattyú és a tömb közti fém csövet kiváltos egyúttal tömlőre. jövőben sokkal könyebb az élet, és nem fog folyatni ott akkor már soha.
ha meghúztál mindent, akkor lehet a szivattyút fogó csavarokat is, istenesen oda kell tépni.
ameddig evvel szórakozol, eressz le egy keveset a hidraulika olajból.
tegyed be a mélyhűtőbe, hamar ki fog derülni hogy vizes e.
a szuszogóba iván nem tett deszikátort, így val.szeg az lessz.
kavitációs hatás szokja még megenni a szivattyút, meg a tömböt is.
ha ez így van, nem kell okoskodni olaj csere.
hidraulia szűrőt is cseréld ki, akkor is ha nem koszos vagy nem vizes az olajad.
első olyan nap végén amikor van is használva a hidraulika, és be is meelgszik még meleg állapotában a csöveknek, meg a szivattyú tartó csavarjainak húzzál utánna. nem kell sajnálni, csak olyan ivánosan.
mondanom nem kell, bárhol áteresz csavar van meg rézkarika azt simára kellesz óvatosan csiszolni, lángon kimelegíteni és hirtelen hűteni.
van aki vízben hűti, és mélyhűtőből kivett olajban szoktam.
mennél hirtelenebben hűtöd le annál jobb.
de ne csak beledobjad, hanem mozgassad benne, akkor fog klafán hűlni.
ha mindent jól csinálsz, akkor elégsokáig jó lessz, és télen se fog olyan "lusta" lenni első pár emelésnél. általában az azért szokott lenni mert vizes az olaj aztán nem annyira szereti a dolgot.
hidraulika olaj mondanom sem kell felejtős ha ivánról van szó, sima motorolaj az bőségesen megteszi. azt szereti.
Válasz #32584. hozzászólásra
Még nem volt szerencsém hozzá,de ami csövek mennek bele a vezértömbtöl kiiktatni,a munkahenger felé menö csöveket a vezértömbre kötni.Majd komolyabb szakik fent lesznek megmondják a tuttit.
Antislip kiiktatása mennyire bonyolult? Bocsi csak nemrég vettem a traktort és még nagyon tanuló cipőben vagyok műszakilag
Mtz 550-esnél teljesen jol müködö hidrolika.Aztán hipp-hopp szétreccsent a szivattyu.Mi okozhatta?vezértömbbe szelep rendbe voltak.Kicseréltem most mükszik ujjra.Csak nehogy megismétlödjön.Kb 3éve lehetett fenn a szivattyu.
Válasz #32581. hozzászólásra
kúpos szelepre nemigen gyanakodnék.
első körben kiiktatnám az antiszlippet úgy ahogy van.
onnantól, ha járó motornál is visszaejt, akkor megkell nézni a munkahengert,
ha az rendben akkor a tömböt ahogyan van eldobnám.
ha meg antiszlip nélkül nem enged vissza, akkor simaliba hogy hol a gond forrása.
ha van más gép amin jó a hidraulika, és véletlen tömlőt is tudsz szerezni megpróbálhatod kiszerelés nélkül rádugni, csak tömlővel. megsasolni hogy visszaenged e teher alatt. emelj fel vele egy ekét mondjuk.
gyorsan ki lehet vele zárni a munkahenger karmantyú gondot.
Igen járó motornál meg se moccan de amint leállítom leengedi
Válasz #32576. hozzászólásra
Most olvastam újra. Tehát leállított motornál enged vissza csak, ezek szerint járó motornál fixen tartja az eszközt?!
Így már bonyolultabb a dolog lehet az antislip, a tömb azon belül is a kúpos (nyakas) szelep hibája, de nagy valószínűséggel nem az említett olajfolyás az oka.
Válasz #32577. hozzászólásra
ahogy már mondták a vízpumpát cseréld, akkor is ha jónak tűnik olcsóbb mit egy hűtő!
Jó értem nem törött hanem elhajlott, de akkor is egy lehetséges okkal kevesebb.
Egyébként pocsék munkát végzett az a fránya lapát, sajnálom!
Válasz #32576. hozzászólásra
Ott csak a gömbcsapok ó gyűrűi kopottak azért ereszti az olajat, attól nem enged le a hidraulikád.
Látom van antislipped, nem tudom szoktad e használni, hidroakkuja megvan e, mert ha azzal van gond vagy nem a megfelelő állásba van (semleges/kikapcsolt illetve lezárt) attól is leengedhet.
Nem tudom nem ismerem az előzményeket, viszont ha még nem lett volna én először munkahenger karmantyúzással kezdeném minden mást csak azután ha az nem hoz eredményt.
Válasz #32564. hozzászólásra
Rahoker-től származik eddig meg voltam vele elégedve.
Gabesz2:lapát nem törött le csak vmitől meg görbült,lehet,hogy ágaskodott egy kicsit és mozoghatott annyit a hűtő hogy elérje a ventillátor és belekaphatott,de szerintem ha így is volt a lapátnak nem kellett volna meg görbülnie.A kocsit leakasztottam az úton csak jött egy másiktraktoros és odébb kellett húzni,utána betoltam a kocsit ehy diófa alá annyira hogy az egyik ága ott volt a traktor elejénél,de ha az görbitette volna meg akkor rögtön ki lyukadt volna és még utána hűztam a tuskót,ahogy kijött a tusko benyomtam a kuplungot meg a féket és utána csattant.
Na ismét van időm így folytatom a javítgatást....mtz 80 kisfülkésről van szó.Hiba még mindig ugyan az ha leáll a motor leenged a hidraulika...de most fedeztem fel hogy ahol csatlakozik a kar ott elég szépen folyik az olaj....lehet hogy elkopott bent vmi és így elveszti a nyomást? bal szélső csavarnál folyik.....
Válasz #32572. hozzászólásra
Neki esek a napokba......Még a tengely is cserélve volt...valamint új a kulissza !
Válasz #32561. hozzászólásra
Nagyon jó ,de megeszi a lendkereket nyom lapot ,mert ugye a kerámia bitang kemény anyag !
Válasz #32571. hozzászólásra
Válasz #32569. hozzászólásra
Nemigazán tudok rá mit mondani. Én még nem láttam ferdén mart fogaskereket, de minden elképzelhető.Ha mégis van ilyen, azt könnyen ki lehet szúrni, mert a fog nem párhuzamos a tengellyel. Ha ez nem is látszik, de lehet mérni, illetve a fogak kopási képén is meg kell h. mutatkozzon, amit mégiscsak lehet látni. Jártunk már úgy, h. a villa reteszelő golyójának a hornyát kellett egy kicsit igazítani, mert már lekopott a sarka, és okozott már ilyet egy görbe tengely is. Bármi lehet a gond, látni kellene, és mérni. Így csak vaktában lövöldözünk, habár valaki így is bele találhat, de igazából a műszeres hibafeltárás többet ér.
Válasz #32565. hozzászólásra
Itt vagyok!!!
Már mint egy nem normális.
Válasz #32568. hozzászólásra
Nagyon szépen köszönöm,ésszel bánok vele,csak aki utoljára használta,nem érezte a gépet.Köszi mégegyszer!Rendes vagy!
Válasz #32565. hozzászólásra
Hohoooo kolléga.....Váltó sebesség kidobálós észrevételemre rá néznél kicsit lejjebb.