Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 407 Ft USD 390.32 Ft CHF 429.55 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91542 hozzászólás
Nincs profilkép
#32542 roli555
2014-07-29 11:12:14

Igen járó motornál meg se moccan de amint leállítom leengedi

#32541 rigás
2014-07-29 11:05:01

Válasz #32576. hozzászólásra

Most olvastam újra. Tehát leállított motornál enged vissza csak, ezek szerint járó motornál fixen tartja az eszközt?!
Így már bonyolultabb a dolog lehet az antislip, a tömb azon belül is a kúpos (nyakas) szelep hibája, de nagy valószínűséggel nem az említett olajfolyás az oka.

#32540 rigás
2014-07-29 10:55:04

Válasz #32577. hozzászólásra
ahogy már mondták a vízpumpát cseréld, akkor is ha jónak tűnik olcsóbb mit egy hűtő!smile surrender

Jó értem nem törött hanem elhajlott, de akkor is egy lehetséges okkal kevesebb.

Egyébként pocsék munkát végzett az a fránya lapát, sajnálom!smile crying

#32539 rigás
2014-07-29 10:46:59

Válasz #32576. hozzászólásra
Ott csak a gömbcsapok ó gyűrűi kopottak azért ereszti az olajat, attól nem enged le a hidraulikád.
Látom van antislipped, nem tudom szoktad e használni, hidroakkuja megvan e, mert ha azzal van gond vagy nem a megfelelő állásba van (semleges/kikapcsolt illetve lezárt) attól is leengedhet.
Nem tudom nem ismerem az előzményeket, viszont ha még nem lett volna én először munkahenger karmantyúzással kezdeném minden mást csak azután ha az nem hoz eredményt.

#32538 jaminka
2014-07-29 08:41:54

Válasz #32564. hozzászólásra

Rahoker-től származik eddig meg voltam vele elégedve.
Gabesz2:lapát nem törött le csak vmitől meg görbült,lehet,hogy ágaskodott egy kicsit és mozoghatott annyit a hűtő hogy elérje a ventillátor és belekaphatott,de szerintem ha így is volt a lapátnak nem kellett volna meg görbülnie.A kocsit leakasztottam az úton csak jött egy másiktraktoros és odébb kellett húzni,utána betoltam a kocsit ehy diófa alá annyira hogy az egyik ága ott volt a traktor elejénél,de ha az görbitette volna meg akkor rögtön ki lyukadt volna és még utána hűztam a tuskót,ahogy kijött a tusko benyomtam a kuplungot meg a féket és utána csattant.

Nincs profilkép
#32537 roli555
2014-07-29 08:40:26

Na ismét van időm így folytatom a javítgatást....mtz 80 kisfülkésről van szó.Hiba még mindig ugyan az ha leáll a motor leenged a hidraulika...de most fedeztem fel hogy ahol csatlakozik a kar ott elég szépen folyik az olaj....lehet hogy elkopott bent vmi és így elveszti a nyomást? bal szélső csavarnál folyik.....

#32536 papa maci
2014-07-28 22:24:51

Válasz #32572. hozzászólásra

Neki esek a napokba......Még a tengely is cserélve volt...valamint új a kulissza !

#32535 gjoni
2014-07-28 22:23:51

Válasz #32561. hozzászólásra

Nagyon jó ,de megeszi a lendkereket nyom lapot ,mert ugye a kerámia bitang kemény anyag !

#32533 Szeni
2014-07-28 22:21:28

Válasz #32569. hozzászólásra

Nemigazán tudok rá mit mondani. Én még nem láttam ferdén mart fogaskereket, de minden elképzelhető.Ha mégis van ilyen, azt könnyen ki lehet szúrni, mert a fog nem párhuzamos a tengellyel. Ha ez nem is látszik, de lehet mérni, illetve a fogak kopási képén is meg kell h. mutatkozzon, amit mégiscsak lehet látni. Jártunk már úgy, h. a villa reteszelő golyójának a hornyát kellett egy kicsit igazítani, mert már lekopott a sarka, és okozott már ilyet egy görbe tengely is. Bármi lehet a gond, látni kellene, és mérni. Így csak vaktában lövöldözünk, habár valaki így is bele találhat, de igazából a műszeres hibafeltárás többet ér.

#32532 rigás
2014-07-28 22:12:54

Válasz #32565. hozzászólásra

Itt vagyok!!!smile surrender
Már mint egy nem normális.smile wackosmile wackosmile wacko

smile lol

Nincs profilkép
#32531 Istify74
2014-07-28 21:59:26

Válasz #32568. hozzászólásra

Nagyon szépen köszönöm,ésszel bánok vele,csak aki utoljára használta,nem érezte a gépet.Köszi mégegyszer!Rendes vagy!

#32530 papa maci
2014-07-28 21:58:27

Válasz #32565. hozzászólásra

Hohoooo kolléga.....Váltó sebesség kidobálós észrevételemre rá néznél kicsit lejjebb.smile blush

#32529 papa maci
2014-07-28 21:55:54

Válasz #32561. hozzászólásra

Tolom az igét !!!!! Homlok rakós verzióra "ajánlott"-állítólag. Mivel azt kissé nehezményezik szét húzni. Dee van 1 nagy bibi vele....Ez megeszi még a lendkereket is. De addig bitang jó !!!!

#32528 Gabesz2
2014-07-28 21:53:22

Válasz #32562. hozzászólásra
Egyre figyelj oda, itt is valszeg eltörött a hűtőventilátor lapát és az baszta szét.
Egyszer úgy jártam, hogy két ventilátor lapát törött el és másodjára szúrta ki a hűtőt. Már reklamáltam a boltosnál, hogy szarok a ventilátor lapátok és törnek...
Majd ez egyik szaki (30 éves Tsz-es múlt) adta tippet, hogy a vízpumpa a rossz. Kicseréltem a vízpumpát és azóta nem volt ventilátor törés....

Nincs profilkép
#32527 Istify74
2014-07-28 21:45:15

Válasz #32565. hozzászólásra

Na látod!!!Te például a kérdésemre válaszoltál?????Ilyen válaszok nem érdekelnek,azokból van elég!!!!!!!!!

#32526 Szeni
2014-07-28 21:37:33

Válasz #32561. hozzászólásra

Ezek szerint itt vannak nemnormálisak is ??????smile scaredsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#32525 Istify74
2014-07-28 21:32:29

Válasz #32562. hozzászólásra

Honnan vetted a hűtőt?

#32523 jaminka
2014-07-28 21:24:23

Válasz #32550. hozzászólásra
Szerintem a csattanás attól lehetett hogy nyomás alatt volt a hűtő és akkor b*szta ki!Sajnos ezt már nem lehet javittatni cserés!smile hammersmile hammer
Mindig olyankor van gondja amikor menni kéne,van még bálázni való de ha minden igaz akkor holnap jön az új hűtő meg a ventillátor (igaz szerintem utángyártott mert fele annyi mint a gyári,de szántásnál tartotta a hőfokot!)Jah és ez a hűtő kb 5 hónapos volt!

Nincs profilkép
#32522 Istify74
2014-07-28 21:22:04

Szép estét mindenkinek!Mtz kerámia kuplungtárcsáról van valakinek tapasztalata?Ma raktam vele össze először a kedvenc gépemet.Normális hozzászólóknak köszönöm!

#32521 röfik
2014-07-28 21:03:42

Válasz #32559. hozzászólásra

Jo helyen keresed a problémát hüvely,dugo,gyürü,hengerfely.Olajnyomás jo akkor a fötengely még birja.smile whistling

Nincs profilkép
#32520 homi
2014-07-28 20:46:28

Az lenne a kérdésem ,mivel az 550esen 4010-es kcr van sokat ment negyed gázon és most már elkezdte a kipufógon fujni az olajat és folyik le a blokk oldalán is elől és hátul a kipufogó tömítésnél.A hüvelyezés biztos, nem tudom a főtengellyel kéne-e foglalkozni mivel az olajnyomás jó,Ja gondolom a motor 80-as,most nézek utána az áraknak és közlöm a tulajjal, a motor kivételhez nincsen időm és emelőm se .Remélem a hüvelyezéssel és a hengerfej javítással megszünik a baj.Várom hozzászolásaitokat ,tanácsaitokat jövö héten szét kéne dönteni.Előre is köszönöm. Zsolt

Nincs profilkép
#32519 Andris86
2014-07-28 17:53:06

Sziasztok! MTZ 82.0 tudja valaki hogy a gyújtáskapcsoló melyik lábára milyen színű saru megy?

Nincs profilkép
#32518 Mtz 550E
2014-07-28 17:38:05

Válasz #32556. hozzászólásra

A másik vezeték a piros szinű az a gyújtáskapcsolótól jön direktbe ahogy ma néztem!

#32517 Gabesz2
2014-07-28 17:20:22

Válasz #32555. hozzászólásra

Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)

Nincs profilkép
#32516 Mtz 550E
2014-07-28 17:15:01

Van a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó el van oxidállódva.
itt a feszültség az oxid miatt lecsökken így nem tud meghúzni a mágnes tekercs és csak kattog. viszont ha kívülről összezárják azonnal indúl.

kijavítás: elindulúnk visszafele a mágnestekercs vezérlőszálától és mikor elérjük a sokpólusú csatlakozót, akkor levágjuk ezt a szálat és a másik oldalon a vele szemben lévő párját megkeressük és egy komolyabb vezetékkel összekötjük.
én legutóljára 6-os sarut préseltem rá és egy 6-os csavarral kötöttem össze.

itt megjegyezném ez a csatlakozó felelős a tompított lámpa csap éppen pislákol, vagy egyáltalán nem világít hibajelenségért is.

Valaki tudja értelmezni melyik az a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó? Mert nekem is valamikor csak kattog de kintről mindig indít rendesen ha összezárom!

Nincs profilkép
#32515 Mtz 550E
2014-07-28 17:11:05

Válasz #32552. hozzászólásra

Ampermérőhöz megy? Mert látod levettem úgy nem is indit nincs áram alatt az egész gép!

#32514 Gabesz2
2014-07-28 17:10:52

Válasz #32547. hozzászólásra
Figyelj arra, ha törik a ventilátor lapát, akkor az vízpumpa cserés lesz.smile thumbup

#32513 Gabesz2
2014-07-28 17:08:19

Válasz #32551. hozzászólásra
Az ampermérőhöz megy. Miért kell másik, max az az érintkezőket kell csiszolni vagy cserélni.

Nincs profilkép
#32512 Mtz 550E
2014-07-28 17:02:14

Hali!
A képen mutatott vezetéknek a másik végét hová kell kötni? Mert ha az van tényleg eloxidálódva a csatlakozónál azért nem indít mindig akkor ez a vezeték helyett kívülről húzok be egy másikat!

Nincs profilkép
#32511 a2457
2014-07-28 15:42:08

Válasz #32547. hozzászólásra

no rendben, de mi lett a hűtővel?
mi csattant ?

#32510 röfik
2014-07-28 13:10:53

Válasz #32547. hozzászólásra

Szépen le offolta a hütöt.Cserés.smile cursing

Nincs profilkép
#32509 Geryyy
2014-07-28 11:54:58

sziasztok! 820.2 es traktoron a bal első guminak a külső fele kétszer annyira elvan kopva mint a belső fele. Most ahogy lemostam egyszerre feltünt. Ez 2 hét alatt kb, gabonát hordtunk vele és elötte nem kopott igy a gumi egyenletesen kopott ugyanugy mint a két felével. Mi lehet ennek az oka?

#32508 jaminka
2014-07-28 10:39:59

Sziasztok!Tegnap amíg aratták a zabunkat a föld végén volt egypár tuskó,vittem is magammal ásót meg drótkötelet mondom pár perc aztán kint lesz az összes.Megástam az elsőt ráakasztottam be 4-be nem is igen rúgott a kerék m ár kint is volt,közben a kombájnos fogott egy akkora medvét,hogy alig bírták kiszedni amíg ők küszködtek a macival én ástam tovább a tuskót arra is ráakasztottam megveszítettem a kötelet már kint volt a tuskó amikor egyszer csak csattanik valami akkorát mint az állat jön oda fater,hogy mi van?Mondom neki nem tudom,nézegeti a gépet hát folyott a hűtőből a víz kb fél perc alatt az összes elfolyott,leállítottam jobban megnéztük és elgörbítette a ventillátor lapátot, kb 1 km-re volt otthontól,hát valahogy majd haza kell menni kértem 20 liter vizet egy kannába azzal locsoltem a blokkot.Elindultunk hazafele húztam az mbp-t félig rakottan zabbal vonópaddal mert arra könyebb volt ráakasztani a kocsit 6-8-9 mentünk is elég rendesen elértünk olyan 350-40 méterre elkezd nyikorogni az ékszíjtárcsa megálltunk,láttuk,hogy elgörbült még 1 lapát úgy döntött fater,hogy vegyük le az ékszíjat ne,hogy még az is elszakadjon,végül nagy nehezen hazaértünk.Ez volt a tuskó átka!smile hammersmile hammer

#32507 PBandi
2014-07-28 08:05:21

Válasz #32545. hozzászólásra

Majd -20C fokban kiderül.Indít rendesen semmivel nincs szarabb hangja mint annak amit kölcsönkaptam ,Valószínű ez az első szénkefe garnitúra lehetett benne.Az apró különbség az az újhoz képest ,hogy így került 1700pénzbe a négy szénkefe plusz vettem 1garnitúra támasztórúgót pár forintért.Nálunk csak Agroker van ők csak Hitachi-t tartanak az 21800+fa azaz 27686Ft. Majd egy barátokmtól jön jóárasan új tartaléknak jó leszsmile lol

#32506 Gabesz2
2014-07-28 06:36:13

Válasz #32538. hozzászólásra

Ha szénkefék elkopnak, akkor általában a perselyek is kopnak. smile biggrin
Az a gond a kopott perselyekkel, hogy megnő az önindító áram felvétele és hidegindításnál ez problémát jelenthet. Ezt próbapadon, jól lehet látni és mérni.
Egy új önindítóval viszont jó pár évig nincs gond. (persze hozzáértő ember kezében, ismerek olyan embert, aki szinte évente szétéget egyet)


#32505 apuci
2014-07-27 21:43:27

Válasz #32543. hozzászólásra
Igen én úgy vettem ki az írásából hogy ki kerüli a sokpólusú csatit

Nincs profilkép
#32504 Mtz 550E
2014-07-27 21:38:00

Válasz #32542. hozzászólásra

Az a vezeték megy rá a relé-re is? Most akkor lényegegében a sokpólusú csatlakozót kerülnék ki azzal az egy vezetékkel ami a behuzómágnesre megy rá?

#32503 apuci
2014-07-27 21:33:28

Válasz #32541. hozzászólásra
Műszerfalba megy bele alulról,le kell bontani az oldalfalakat és akkor meg látod

Nincs profilkép
#32502 Mtz 550E
2014-07-27 21:25:50

Válasz #32495. hozzászólásra

Hali!
Tudnál segiteni hogy azt a sokpólusú csatlakozót merre keressem? Műszerfalba valahol? (nagyműszerfalas)

#32501 VMisi
2014-07-27 21:07:01


Nyitotta: Ákos87 2014-07-26 18:21:36

Új hozzászólás
válasz erre >> | #1. hozzászólás, Ákos87 küldte be 2014-07-26 18:21:38-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra

Üdvözlök Mindenkit!

Érdeklődni szeretnék, hogy esetleg valaki próbálkozott-e már azzal, hogy egy kicsit erősebbé tegye a "hagyományos" MTZ hidraulika rendszert. Ha igen milyen módszerekkel sikerült ezt elérni, pl.: milyen vezérműtömböt, illetve szivattyút tett bele, stb. Előre is köszönöm a válaszokat.

#32500 .Martin.
2014-07-27 20:08:40

Válasz #32523. hozzászólásra
válasz #32522 hozzászólásra

Örök hála!

Ez volt a gond!smile thumbupcool

#32499 PBandi
2014-07-27 11:25:36

Válasz #32503. hozzászólásra

a2457,Szeni kösz a tanácsokat jó lett az önindítóm ,fater kimérte a tekevseket minden jó ,kapott 4 szénkefét meg a behúzómágnes 2 nagy csavarján kellett még húzni.Az a szép ,hogy mielőtt szétszedtem bevittem egy menő helyi autóvill.-hoz aki főleg önindítóval ,generátorral foglalkozik(nagy fekete A6 Audi a ház előtt ,nagy arc stb.) megpörgette próbapadon szerinte csapágyas ,kuka az egész jobban járok ha veszek újat ő nem foglalkozik vele.Ezzel szemben a csapágyazásnak semmi baja csak a szénkefék voltak szarrákopva.Tököm kivan az ilyen "szakikkal".

#32498 jaminka
2014-07-27 10:13:19

Válasz #32529. hozzászólásra
bocs rosszul írtam a 7-edik fogaskereke lett cserélve és azóta dobálja nekem a 9-et!Pedig a fogaskerekén nem látszódott semmi!smile hammersmile hammer

#32497 gjoni
2014-07-27 07:56:55

Válasz #32532. hozzászólásra

Köszi az infót azt is megnézzüksmile thumbup

Nincs profilkép
#32496 Titika
2014-07-27 06:55:41

Válasz #32533. hozzászólásra

Nem saját, ezt a netten kerestem. Igaz hogy amit hajtottam az sem az enyém. Azért nem tudtam jobb képet csinálni,mert szabin vagyok.

#32495 apuci
2014-07-26 21:25:08

Válasz #32531. hozzászólásra
Én tavaly javítottam a váltót és fordítva raktam bele azt a láncszem szerű dolgot ami vezérli az indítás gátlót,amikor megfordítottam jó lett!

#32494 Wilde
2014-07-26 21:23:20

Válasz #32532. hozzászólásra
Úgy néz ki ez a gép mintha még nem is dolgozott volna

Nincs profilkép
#32493 Titika
2014-07-26 20:03:19

Válasz #32528. hozzászólásra

Szia!
A pirossal jelzett helyen van egy szelep. Ha jól emlékszem két nyolcas csavar fogja. Azt kivettük és nagyon finoman,vízpapírral meg csiszoltuk,olajjal be kentük és kész.( avas olaj volt rajta,ragadt a mocsoktól) Azóta nem volt gondunk.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mindenki kapott még egy kis időt az eGN benyújtásához!
Hirdetés
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Soronkénti elzárással rendelkezik a gép, így 1 százalék alá csökkenthetők az...
MTZ-82 traktor
MTZ-82 traktor

4.500.000 Ft

Piaci ponty, ponty
Piaci ponty, ponty

1.000 Ft

Massey Ferguson 6S155 - 0%Áfa-Leszállítva
Massey Ferguson 6S155 -...

39.000.000 Ft

Mtz 82
Mtz 82

2.650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]