Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.68 Ft USD 393.86 Ft CHF 436.49 Ft GBP 495.05 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90956 hozzászólás
Nincs profilkép
#31706 a2457
2014-04-26 09:34:04

énis minden olajat újra hasznosítok.
papírszűrő meg a hangszórómágnes elég jól kipucolja.
na nehogymár a hájend nyugati technológia eleve keveri az anyagba a motorolajat, a muszak meg letérdeljen tőle, lol.

bár mostmár muszkát kevesebbet fogom használni, a 130 lovas soros hathengeres forwarder (magyar gép, 1982 es) ugyanarra a munkára kevesebbet eszik mint a muszka póttal. (mi a ... fax...)
méghogy takarékos mtz, ó hogyne. akkor zabáljon csak, most gépes szezon van. így máris 400 forintot spóroltam a motorolaj árán ha úgy veszem. meg a hajtómű olaj árán is, meg minden olaj árán.
hogy haszna is legyen ennyivel tudok többet fizetni a minőségi olajokért.


ha valóban csökkenteni akarnánk azt a fenenagy külföldi energia függést, akkor állami pénzből üzemeltetett használt olaj újrahasznosítók lennének minden redves benzinkúton. beviszed az olajad, és valami nevbetséges ráfizetéssel adjanak helyette ugyanannyi liter gázolajat.
aztán akkor a sok paréj nem a földre engedné le otthon a kocsiból olajcserénél ami eleve környezetvédelmi szempont, másrészt meg kevesebb gázolajat kellene gyártani. kavarják szépen bele a kúton kaphatóba. ha dehidratálják, és egy korrekt centrifugálszűrőn átengedik, meg utánna egy bazinagy elektromágnesen akkor teljes nyugalommal mehet 1% ban az üzemanyaghoz. újabb dolog ahol a közmunkások tökéletesen ellennének. ekkora higításban nem árt semmiféle motornak.
a kenőanyagok meg ugye adalékolva vannak és kennek. a centrifugálással a kormot is jószerivel el lehet távolítani, mérget vennék rá hogy azon a pocsék pacsulin amit nálunk üzemanyagnak mernek hívni csak javítana eleve. ennek nem is itt lenne a helye hogy Én vagy más felvesse (biztosan nem csak énke jutottam erre a következtetésre) hanem már vagy tíz éve törvénynek kellene ezt elrendelni. ennyit a naaaagy sötétzöldekről.

de ugye tudjuk hogy a józan ész , meg az ésszerűség ebben az országban büntetendő dolog. hátmég az értelmes ötletek :D

#31705 jaminka
2014-04-26 08:11:50

Válasz #31739. hozzászólásra

Itt az egyik falubeli külön tartályt csinált a 80-as ára és abba öntözte az étolajat ahol elment mindenhol ránottszelet illat volt :D

Nincs profilkép
#31704 Osztro
2014-04-26 06:17:26

Válasz #31738. hozzászólásra

Csepel porlasztócsúcs ha emlékeim nem csalnak nem jó az MTZ be ... Viszont ha felesleges, átveszem tőled,mert a 2 hengeres Steyr ba passzol :)
Igaz 15 éve nem volt hozzá nyúlva, és minusz 20 ba is kinlódás nélkül indul..... az mtzbe 2 évente kikell dobni, mert hugyozik mint egy prosztatás :)

Nincs profilkép
#31703 a2457
2014-04-25 22:31:49

ha tiszta én biztosan le nem engedném, hanem elkeverném gázolajjal aztán jólvanaz. semmi baja nem lesz neki.
majd gondolod amikor ezeket a masinákat tervezték akkor olyan minőségű gázolajok voltak mint most :)
nem azt mondom hogy bátran mindent bele kell önteni, csak azt hogy azért nem kényes egy technika ezse.

tankolj rá gázolajat, porlasztót cseréld ki, nézzétek meg hogy megvan e a nyomás, utánna próbáljad ki.
nincsen evvel baj.

#31702 prütyi
2014-04-25 22:21:26

Válasz #31731. hozzászólásra

Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.

#31701 prütyi
2014-04-25 22:20:40

Válasz #31731. hozzászólásra

Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.

Nincs profilkép
#31700 a2457
2014-04-25 20:47:23

őszintén...
turbós motorok tudnak úgy elszaladni hogy elkezdik az olajat benyomni a motorba. ezt azért sokan ismerik mint jelenséget.
ha nem sokkal sűrűbb mint a gázolaj akkor báremilyen olajjal elmegy a diesel, ha nem ilyen "korszerű" hdi meg Di meg ilyen turha hanem hagyományos szívó diesel.
a napraforgó olajjal sincsen semmi baj meg a repcével sem, csak azok sűrűbbek. azárt suzoktak "használt" sütőolajat erőltetni mert az már vékonyabb. a használt váltó/motor olajokkal sincsen semmi baj a világon ha elég vékony már, és forgács/egyébb szennyeződés ki van szűrve belőle.
lásd SiSu motorok, maguktól keverik folyamatosan a motorolajat az üzemanyagba. Tisztán is elmenne vele, keverve meg abszolute megy vele az is ami teljesen friss technológia.

a traktorodnak más gondjai is lehetnek, nem az a 20 liter trafó olaj tette be a kaput. porlasztó csúcs csere, meg mérjetek kompressziót, ha rendben vannak s mégse megy akkor adagoló beállítási gond is lehet.
a diesel lelkivilága voltaképp egyszerűnek mondható, jókor mennyen be anyag és megfelelően porlasztva. ha van elég nyomás meg oxyigén, és nyomsára gyullad az üzemanyag akkor menni fog. ha nem akkor meg nem.

#31699 Gabesz2
2014-04-25 20:37:16

Válasz #31732. hozzászólásra

Mtz50-hez nem hiszem, hogy van wuzetem porlasztó csúcssmile confused

#31698 röfik
2014-04-25 20:18:27

Válasz #31732. hozzászólásra

Minden alkatrész szar sajnos mtz-hez.smile cryingsmile cryingsmile crying

Nincs profilkép
#31697 Osztro
2014-04-25 20:17:32

Válasz #31728. hozzászólásra

Elméletileg simán menni kell vele, ha tiszta olaj volt. Nekem van egy Deutz motoros kompresszorom, a tiszta trafó olajjal simán ment, nem volt vele probléma. Hallottam már olyat is h az mtz be beleöntik a leengedett híg váltó olajat és állítólag ugyan úgy megy...

#31696 gjoni
2014-04-25 20:12:21

Válasz #31730. hozzászólásra

wuzeteme na azzal is megjártam ahol az adagolót vettem hamisított chinai volt az is smile hammerViszont a Kelet Agrósoknak van eredetismile oops

#31695 gjoni
2014-04-25 20:10:32

Válasz #31728. hozzászólásra

Igaz sűrű anyag ,de abban egy deka víz nincs felesben több száz litert kifüstöltem annak idején a Jumzommal ment az ,mint a doxa óra picit fehéret füstölt ,de se az adagoló se a porlasztó nem volt cserélve a 12 év alatt míg nálam volt !smile oops

#31694 röfik
2014-04-25 19:21:02

Válasz #31729. hozzászólásra

Lengyel wuzetemet probáld az jobb tán,de a koporsos házu ruszki is elmegy.Ja meg normális nitrot tankoljál és nem lesz gond a gépezettel.A sporlásnak ára van általába.smile oops

#31693 prütyi
2014-04-25 14:16:38

Lehet mtz-hez minőségi porlasztócsúcsokat kapni?Ha igen hol?Mert a habis csúcsokról csak rosszat hallottam. smile thumbdown

#31692 prütyi
2014-04-25 14:11:38

Egy 20 literes kannával kaptam hogy próbáljam ki.Én nem is akartam bele önteni de a nagyapám elment vele tárcsázni és kifogyott a gázolaj és szó nélkül bele öntötték ezt a sűrű szart.Mikor én meg menni akartam az 50-essel az istenért nem indult el csak nyomta a kék füstöt.Na akkor derült ki hogy nem gázolaj van a tankba.Egy kicsit felidegesítettek a nagyszüleim ezzel az akcióval de már előtte szarok lehettek a porlasztok de ez a sűrű szar után gondolom végleg annyi lett nekik.Ezt nagyon utálom mikor az én gépemet viszik el és nekem kell kijavítani a hibát.

#31691 gjoni
2014-04-25 13:54:12

Válasz #31720. hozzászólásra

Legalább felesbe tankoltad volna ,nem szín tisztánsmile oops

#31690 (Claastra)
2014-04-25 12:43:31

Válasz #31720. hozzászólásra

nem vagy normális,és még le is írodsmile karatekasmile karatekasmile karateka

Nincs profilkép
#31689 KisHofi
2014-04-25 12:34:02

Válasz #31720. hozzászólásra

elírtamsmile oops NEM tankolni kéne!!!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#31688 KisHofi
2014-04-25 12:30:11

Válasz #31720. hozzászólásra

ilyen jól megy,hogy trafóolajjal tankolod a gépet? smile w00tsmile scaredsmile lol küldhetnél nekem is pár litert,ha van-mondjuk nekem tankolni kénesmile thumbup

Nincs profilkép
#31687 KisHofi
2014-04-25 12:24:50

Válasz #31722. hozzászólásra

én műanyag kannából vágtam ki,Loctite IS smile thumbupcool

#31686 kevesa
2014-04-25 12:21:43

Válasz #31718. hozzászólásra

Igen én is ilyesmire gondoltam csak még találtam olyan vékony kis valamit amit odarakhatnék és a rögzítést is kitalálni.

#31685 papa maci
2014-04-25 12:17:44

Válasz #31720. hozzászólásra

Trafó olaj.............. A sima napra olaj után is ki kellett cserélni a porlasztókat. Azért vigyáz még a végén rád fogják hogy lopod a trafó olajat smile laugh

#31684 prütyi
2014-04-25 12:14:50

Szevasztok!Mi lehet a probléma az 50-esemmel hogy ha izzítással nem indul el csak hidegindítóval?Előfordulhat hogy a porlasztói miatt?Mert idáig gázolajjal használtam de most trafóolaj van benne.Mikor elfogyott belőle a gázolaj-trafóolaj keverék csak tisztán trafóolajat kapott.Az tönkre tehette a porlasztókat?Válaszotokat előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#31683 KisHofi
2014-04-25 11:44:15

Válasz #31696. hozzászólásra

hogy néz ki az a relé?Fotó?

Nincs profilkép
#31682 KisHofi
2014-04-25 11:35:46

Válasz #31717. hozzászólásra

kikopottsmile hammer a fedlapjának kéne rászorítania ha jól emlékszem.próbáld meg kihézagolni valamivel,hátha.....smile glare

#31681 kevesa
2014-04-25 11:30:03

Ablaktörlő motort szedet már szét valaki?

Nekem hátul amikor bekapcsolóm csak zúg és nem csinál semmit.

A probléma a következő, leszedtem a burkolatot és van egy nagy fogaskerékszerű valami amiben csatlakozik egy kar az van összekötve magával a lapáttal és ahogy forog az mozgatja fel le és így töröl.

Nekem az a bajom hogy ez az összekötő kis állandóan kiesik a helyéből.

Ezt kellene valahogy orvosolni.

Erre várnék valami okosságot.

#31680 papa maci
2014-04-24 18:13:34

Válasz #31715. hozzászólásra
Ha van benne rövid-hosszú is. Akkor van ott is 1-2 alkatrész.

Nincs profilkép
#31679 Zsolti23
2014-04-24 18:08:01

Hali!
Mtz darázsderékból valami kopogó hang hallatszik alapjáraton! Hidraulika szivattyú kikapcsolva kardán kikapcsolva és akkor is hallatszik! Mi lehet szerintetek? Darázsderék felújítás sokba kerül?

#31678 papa maci
2014-04-24 05:49:17

Válasz #31706. hozzászólásra

Én arra gondoltam hogy ha rossz...akkor csere.

#31677 mtz1221
2014-04-23 23:05:21

Válasz #31712. hozzászólásra
Akkor nem szóltamsmile blushing

#31676 jozef19
2014-04-23 23:02:01

Válasz #31711. hozzászólásra

Az total andere,az akkor van ha beindult a 61 pont meghúz egy relét,de ez még be sem indult...

#31675 mtz1221
2014-04-23 22:54:23

Válasz #31707. hozzászólásra
Az egy inditásgátló relé,Ha a generátor vissza dolgozik neki akkor már hiába forditod a kulcsot semmi.+még a a fülke ventilátort is leálitja ha nincs töltés.Ugyhogy lehet keresgélni a hibátsmile biggrin

#31674 Szeni
2014-04-23 22:47:52

Az enyémmel már volt gond egyszer, azt hiszem, az izzító relé ragadt meg, és izzításkor már egyből indított is. Akkor néztem át ezeknek a reléknek a működését. Ezek keresztbe vezérlik egymást itt vagy öten.....az izzítás, az izzítási előtétellenállás megkerülője, az indítórelé, a töltésre indításgátló, és a töltés nélkül ventillátoráramlekapcsoló. Ráadásul nem olyan sorrendben voltak a relék felrakva, ahogy a kapcsolási rajz írta, alig bírtam kibogozni a vezetékek színe, meg a ki-kit vezérel alapján. Akkor felírtam ezeknek a reléknek a működését, de az enyém eredeti párhuzamkapcsolós, és nincs benne ez az elektronikus relé, de gondoltam, egy villamosságisnak ez nem jelent gondot.........vagy csak ezt én gondoltam????????

#31673 jozef19
2014-04-23 22:35:05

Válasz #31707. hozzászólásra

Húsz éve nem láttam közelröl,azóta azok is fejlödtek...

#31672 jozef19
2014-04-23 22:31:36

Válasz #31706. hozzászólásra

A meghúzás,elengedés nem ugyanakkor van..hiszterézis...

#31671 Szeni
2014-04-23 22:24:41

Válasz #31705. hozzászólásra

Csak nem akartam ész nélkül kidobálni belőle semmit, főleg akkor, ha nem tudom, h. mi az. Gondoltam, a legegyszerűbb, ha megkérdezek egy villamossági szerelőt, az megmondja, mi ez a relé, hogy működik, és majd utána eldöntöm, mi legyen vele.

#31670 Szeni
2014-04-23 22:17:20

Válasz #31703. hozzászólásra

Valóban lehet gond, ha a testkapcsoló felőli aksi kuka, mert indítás közben ez látja el a rendszert 12V-al, és ha az indító motor lekapja a feszültséget, akkor valamelyik mágnes elejtheti a vasmagot,de itt nem ez a gond

#31669 papa maci
2014-04-23 22:13:27

Válasz #31696. hozzászólásra

Akkor dobd ki azt a (biztonsági relét ) Relével már jártam úgy hogy a lábforrasztása elpattant..s bevariálta a rendszert.

#31668 Szeni
2014-04-23 22:13:15

Válasz #31699. hozzászólásra

A párhuzamkapcsoló behuzó mágnese 4 Ampert eszik. A bemenő indító vezetéket 10Amperrel terheltem, és így is tudta a 12Voltot. Tényleges indításkor a bemenő indító jel leesett 10,7 V-ra. Akkutoltőről teszteltem a behúzó tekercset. 9V- nál még behúzott. Ekkor néztem a testvezetékét, amit te mondtál, az is jó volt, külön testre semmit nem reagált........de leírtam h. mi a baj.... a kérdéseimre válaszoljon valaki !!!!!!!!

#31667 apuci
2014-04-23 22:09:03

Válasz #31702. hozzászólásra
Nekem hasonlóvolt a hangja és a bibi az volt hogy az egyik akku kuka voltsmile hammersmile hammer

#31666 Szeni
2014-04-23 22:05:13

Válasz #31699. hozzászólásra

Abba biztos lehetsz, h. az megfelelő. Két nap alatt volt időm a párhuzamkapcsoló minden ilyen jellegű hibalehetőségeit jópárszor átmérni, áthidalni külön vezetékkel......stb. A baj ott van, ahol mondom. A kérdéseimre várom a választ

#31665 ...:::Pisti:::...
2014-04-23 21:56:49

Válasz #31695. hozzászólásra
Magneton
Cseh

A litván is kínai szerintem

#31664 jozef19
2014-04-23 21:56:28

Válasz #31698. hozzászólásra

Villamos pesten van meg ...

#31663 jozef19
2014-04-23 21:55:36

Válasz #31696. hozzászólásra

A soros-párhuzamos kapcsoló 31-es pontja nem megfelelöen testelt...

#31662 Szeni
2014-04-23 21:52:19

Nem költőinek szántam a kérdést. A multkor még volt vagy 5 villamossági szerelő itt igen-igen nagy tudással........hová lettetek ? Mostanában teljesen ellaposodott a fórum, csak nem átpártoltatok valahová?

#31661 papa maci
2014-04-23 20:25:38

Kuplung tárcsa ki mire esküszik ?

#31660 Szeni
2014-04-23 18:26:15

Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 820.2 mtz, valaha feszültségosztós töltésű, 24-es önindítású volt, de át lett szerelve párhuzamkapcsolósra. A tünet: indításkor úgy szól az önindító, mint a géppuska. Kezdtem az önindító benntartó tekercsénél, majd rájöttem, h. a párhuzamkapcsoló adja a géppuskajelet az önindítónak, átmértem a párhuzamkapcsolót, és kiderült, h. már az is ugyanezt a jelet kapja......visszamentem az indító reléhez, és kiderült, h. az jó + jelet kap a gyújtáskapcsolótól, de a - ága a relének bemegy egy másik relébe. Ez valószínűleg egy üzem közbeni ráindításgátló biztonsági relé, és innentől van a gond, mert ez a biztonsági relé adja az indító relé vezérlő negatívjára a géppuska jelet. Ha ezt a biztonsági relét lekötöm, és adok az indító relé vezérlő ágának sima testet, akkor szépen működik minden. Ezt a biztonsági relét szétszedtem, és tele van elektronikus kütyükkel.
KÉRDÉS: Mi ez a relé valójában ?
Mit csinál, és pontosan honnan kapja a jeleket (bekötése)
Mivel ebből a gépből ki lett dobva a feszültségosztó, ezért ez miben változtatta meg ennek a relének a működését?
Hogy kell most ezt a relét bekötni, h. rendesen működjön, és mi től lehet ez a szaggatott jel, amit az indító relének ad?

Este jövök vissza, és megbeszéljük. Köszi.

#31659 Gergő87
2014-04-23 16:40:43

Melyik az az önindító amelyik jó ebből az újfajta áttételesből. Mert most volt fent kínai típus cirka 2 évet nem bírt az alkatrész most meg annyi lenne hozzá mint ha vennénk egy újat. Ja és most látom hogy oda is van írva hogy ( a nem árusítják tovább a kínait minőségi okok miatt) smile hammer De láttam ebből cseh fajtát meg littvánt. Ezek közül melyiket érdemes megvenni?

Nincs profilkép
#31658 kalcsob
2014-04-23 08:34:12

Válasz #31693. hozzászólásra

elírtam....
Szóval az anyag költség lett volna csak kb annyi mint ez készen.

Nincs profilkép
#31657 kalcsob
2014-04-23 08:32:46

Válasz #31685. hozzászólásra

Nem leták, hanm törő.
Fontos, volt, hogy tescos árban legyen, a súlyát tudtam, hogy legfeljebb homokon lenne elég. Számoltam, hogy mi van, ha mamag rakom össze, de legfeljebb ugyanennyibe lett volna a munkadíj. Egyébként a leták szerintem egyáltalán nem olcsó...
Ez a 2,3-as tárcsa 400 kg. Ugyanilyen munkaszélességűek általában 6-7-800 kg-osak. Úgyhogy kezdem a 200 kg pótsúllyal aztán meglátjuk. Vannak vasbeton oszlopaim, gyámok, áthidalók...azokkal tervezem súlyozni.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Terménypiaci tendenciák, jogszabályváltozások, vetőmagárak, AKG-tudnivalók
Terménypiaci tendenciák, jogszabályváltozások, vetőmagárak, AKG-tudnivalók
Az Agroinform.hu decemberi szakcikkeinek és szakmai híreinek összefoglalója.
Forradalmi szimulációs rendszer segítheti az árvízvédelmet
Forradalmi szimulációs rendszer segítheti az árvízvédelmet
Az árvízi védekezés új szintje – egy új rendszer valós idejű forgatókönyvekkel.
Schwarzmüller 3A-Almksh-e
Schwarzmüller 3A-Almksh-e

1.900.000 Ft

LEY 5 mázsás takarmánykeverő és terménydaráló kombináció
LEY 5 mázsás takarmánykeverő és...

430.000 Ft

Gabonavetőgép
Gabonavetőgép

300.000 Ft

Szalma bála
Szalma bála

6.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]