Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
énis minden olajat újra hasznosítok.
papírszűrő meg a hangszórómágnes elég jól kipucolja.
na nehogymár a hájend nyugati technológia eleve keveri az anyagba a motorolajat, a muszak meg letérdeljen tőle, lol.
bár mostmár muszkát kevesebbet fogom használni, a 130 lovas soros hathengeres forwarder (magyar gép, 1982 es) ugyanarra a munkára kevesebbet eszik mint a muszka póttal. (mi a ... fax...)
méghogy takarékos mtz, ó hogyne. akkor zabáljon csak, most gépes szezon van. így máris 400 forintot spóroltam a motorolaj árán ha úgy veszem. meg a hajtómű olaj árán is, meg minden olaj árán.
hogy haszna is legyen ennyivel tudok többet fizetni a minőségi olajokért.
ha valóban csökkenteni akarnánk azt a fenenagy külföldi energia függést, akkor állami pénzből üzemeltetett használt olaj újrahasznosítók lennének minden redves benzinkúton. beviszed az olajad, és valami nevbetséges ráfizetéssel adjanak helyette ugyanannyi liter gázolajat.
aztán akkor a sok paréj nem a földre engedné le otthon a kocsiból olajcserénél ami eleve környezetvédelmi szempont, másrészt meg kevesebb gázolajat kellene gyártani. kavarják szépen bele a kúton kaphatóba. ha dehidratálják, és egy korrekt centrifugálszűrőn átengedik, meg utánna egy bazinagy elektromágnesen akkor teljes nyugalommal mehet 1% ban az üzemanyaghoz. újabb dolog ahol a közmunkások tökéletesen ellennének. ekkora higításban nem árt semmiféle motornak.
a kenőanyagok meg ugye adalékolva vannak és kennek. a centrifugálással a kormot is jószerivel el lehet távolítani, mérget vennék rá hogy azon a pocsék pacsulin amit nálunk üzemanyagnak mernek hívni csak javítana eleve. ennek nem is itt lenne a helye hogy Én vagy más felvesse (biztosan nem csak énke jutottam erre a következtetésre) hanem már vagy tíz éve törvénynek kellene ezt elrendelni. ennyit a naaaagy sötétzöldekről.
de ugye tudjuk hogy a józan ész , meg az ésszerűség ebben az országban büntetendő dolog. hátmég az értelmes ötletek :D
Csepel porlasztócsúcs ha emlékeim nem csalnak nem jó az MTZ be ... Viszont ha felesleges, átveszem tőled,mert a 2 hengeres Steyr ba passzol :)
Igaz 15 éve nem volt hozzá nyúlva, és minusz 20 ba is kinlódás nélkül indul..... az mtzbe 2 évente kikell dobni, mert hugyozik mint egy prosztatás :)
ha tiszta én biztosan le nem engedném, hanem elkeverném gázolajjal aztán jólvanaz. semmi baja nem lesz neki.
majd gondolod amikor ezeket a masinákat tervezték akkor olyan minőségű gázolajok voltak mint most :)
nem azt mondom hogy bátran mindent bele kell önteni, csak azt hogy azért nem kényes egy technika ezse.
tankolj rá gázolajat, porlasztót cseréld ki, nézzétek meg hogy megvan e a nyomás, utánna próbáljad ki.
nincsen evvel baj.
Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.
Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.
őszintén...
turbós motorok tudnak úgy elszaladni hogy elkezdik az olajat benyomni a motorba. ezt azért sokan ismerik mint jelenséget.
ha nem sokkal sűrűbb mint a gázolaj akkor báremilyen olajjal elmegy a diesel, ha nem ilyen "korszerű" hdi meg Di meg ilyen turha hanem hagyományos szívó diesel.
a napraforgó olajjal sincsen semmi baj meg a repcével sem, csak azok sűrűbbek. azárt suzoktak "használt" sütőolajat erőltetni mert az már vékonyabb. a használt váltó/motor olajokkal sincsen semmi baj a világon ha elég vékony már, és forgács/egyébb szennyeződés ki van szűrve belőle.
lásd SiSu motorok, maguktól keverik folyamatosan a motorolajat az üzemanyagba. Tisztán is elmenne vele, keverve meg abszolute megy vele az is ami teljesen friss technológia.
a traktorodnak más gondjai is lehetnek, nem az a 20 liter trafó olaj tette be a kaput. porlasztó csúcs csere, meg mérjetek kompressziót, ha rendben vannak s mégse megy akkor adagoló beállítási gond is lehet.
a diesel lelkivilága voltaképp egyszerűnek mondható, jókor mennyen be anyag és megfelelően porlasztva. ha van elég nyomás meg oxyigén, és nyomsára gyullad az üzemanyag akkor menni fog. ha nem akkor meg nem.
Elméletileg simán menni kell vele, ha tiszta olaj volt. Nekem van egy Deutz motoros kompresszorom, a tiszta trafó olajjal simán ment, nem volt vele probléma. Hallottam már olyat is h az mtz be beleöntik a leengedett híg váltó olajat és állítólag ugyan úgy megy...
Igaz sűrű anyag ,de abban egy deka víz nincs felesben több száz litert kifüstöltem annak idején a Jumzommal ment az ,mint a doxa óra picit fehéret füstölt ,de se az adagoló se a porlasztó nem volt cserélve a 12 év alatt míg nálam volt !
Lengyel wuzetemet probáld az jobb tán,de a koporsos házu ruszki is elmegy.Ja meg normális nitrot tankoljál és nem lesz gond a gépezettel.A sporlásnak ára van általába.
Egy 20 literes kannával kaptam hogy próbáljam ki.Én nem is akartam bele önteni de a nagyapám elment vele tárcsázni és kifogyott a gázolaj és szó nélkül bele öntötték ezt a sűrű szart.Mikor én meg menni akartam az 50-essel az istenért nem indult el csak nyomta a kék füstöt.Na akkor derült ki hogy nem gázolaj van a tankba.Egy kicsit felidegesítettek a nagyszüleim ezzel az akcióval de már előtte szarok lehettek a porlasztok de ez a sűrű szar után gondolom végleg annyi lett nekik.Ezt nagyon utálom mikor az én gépemet viszik el és nekem kell kijavítani a hibát.
Szevasztok!Mi lehet a probléma az 50-esemmel hogy ha izzítással nem indul el csak hidegindítóval?Előfordulhat hogy a porlasztói miatt?Mert idáig gázolajjal használtam de most trafóolaj van benne.Mikor elfogyott belőle a gázolaj-trafóolaj keverék csak tisztán trafóolajat kapott.Az tönkre tehette a porlasztókat?Válaszotokat előre is köszönöm!
Nekem hátul amikor bekapcsolóm csak zúg és nem csinál semmit.
A probléma a következő, leszedtem a burkolatot és van egy nagy fogaskerékszerű valami amiben csatlakozik egy kar az van összekötve magával a lapáttal és ahogy forog az mozgatja fel le és így töröl.
Nekem az a bajom hogy ez az összekötő kis állandóan kiesik a helyéből.
Hali!
Mtz darázsderékból valami kopogó hang hallatszik alapjáraton! Hidraulika szivattyú kikapcsolva kardán kikapcsolva és akkor is hallatszik! Mi lehet szerintetek? Darázsderék felújítás sokba kerül?
Válasz #31707. hozzászólásra
Az egy inditásgátló relé,Ha a generátor vissza dolgozik neki akkor már hiába forditod a kulcsot semmi.+még a a fülke ventilátort is leálitja ha nincs töltés.Ugyhogy lehet keresgélni a hibát
Az enyémmel már volt gond egyszer, azt hiszem, az izzító relé ragadt meg, és izzításkor már egyből indított is. Akkor néztem át ezeknek a reléknek a működését. Ezek keresztbe vezérlik egymást itt vagy öten.....az izzítás, az izzítási előtétellenállás megkerülője, az indítórelé, a töltésre indításgátló, és a töltés nélkül ventillátoráramlekapcsoló. Ráadásul nem olyan sorrendben voltak a relék felrakva, ahogy a kapcsolási rajz írta, alig bírtam kibogozni a vezetékek színe, meg a ki-kit vezérel alapján. Akkor felírtam ezeknek a reléknek a működését, de az enyém eredeti párhuzamkapcsolós, és nincs benne ez az elektronikus relé, de gondoltam, egy villamosságisnak ez nem jelent gondot.........vagy csak ezt én gondoltam????????
Csak nem akartam ész nélkül kidobálni belőle semmit, főleg akkor, ha nem tudom, h. mi az. Gondoltam, a legegyszerűbb, ha megkérdezek egy villamossági szerelőt, az megmondja, mi ez a relé, hogy működik, és majd utána eldöntöm, mi legyen vele.
Valóban lehet gond, ha a testkapcsoló felőli aksi kuka, mert indítás közben ez látja el a rendszert 12V-al, és ha az indító motor lekapja a feszültséget, akkor valamelyik mágnes elejtheti a vasmagot,de itt nem ez a gond
A párhuzamkapcsoló behuzó mágnese 4 Ampert eszik. A bemenő indító vezetéket 10Amperrel terheltem, és így is tudta a 12Voltot. Tényleges indításkor a bemenő indító jel leesett 10,7 V-ra. Akkutoltőről teszteltem a behúzó tekercset. 9V- nál még behúzott. Ekkor néztem a testvezetékét, amit te mondtál, az is jó volt, külön testre semmit nem reagált........de leírtam h. mi a baj.... a kérdéseimre válaszoljon valaki !!!!!!!!
Abba biztos lehetsz, h. az megfelelő. Két nap alatt volt időm a párhuzamkapcsoló minden ilyen jellegű hibalehetőségeit jópárszor átmérni, áthidalni külön vezetékkel......stb. A baj ott van, ahol mondom. A kérdéseimre várom a választ
Nem költőinek szántam a kérdést. A multkor még volt vagy 5 villamossági szerelő itt igen-igen nagy tudással........hová lettetek ? Mostanában teljesen ellaposodott a fórum, csak nem átpártoltatok valahová?
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 820.2 mtz, valaha feszültségosztós töltésű, 24-es önindítású volt, de át lett szerelve párhuzamkapcsolósra. A tünet: indításkor úgy szól az önindító, mint a géppuska. Kezdtem az önindító benntartó tekercsénél, majd rájöttem, h. a párhuzamkapcsoló adja a géppuskajelet az önindítónak, átmértem a párhuzamkapcsolót, és kiderült, h. már az is ugyanezt a jelet kapja......visszamentem az indító reléhez, és kiderült, h. az jó + jelet kap a gyújtáskapcsolótól, de a - ága a relének bemegy egy másik relébe. Ez valószínűleg egy üzem közbeni ráindításgátló biztonsági relé, és innentől van a gond, mert ez a biztonsági relé adja az indító relé vezérlő negatívjára a géppuska jelet. Ha ezt a biztonsági relét lekötöm, és adok az indító relé vezérlő ágának sima testet, akkor szépen működik minden. Ezt a biztonsági relét szétszedtem, és tele van elektronikus kütyükkel.
KÉRDÉS: Mi ez a relé valójában ?
Mit csinál, és pontosan honnan kapja a jeleket (bekötése)
Mivel ebből a gépből ki lett dobva a feszültségosztó, ezért ez miben változtatta meg ennek a relének a működését?
Hogy kell most ezt a relét bekötni, h. rendesen működjön, és mi től lehet ez a szaggatott jel, amit az indító relének ad?
Melyik az az önindító amelyik jó ebből az újfajta áttételesből. Mert most volt fent kínai típus cirka 2 évet nem bírt az alkatrész most meg annyi lenne hozzá mint ha vennénk egy újat. Ja és most látom hogy oda is van írva hogy ( a nem árusítják tovább a kínait minőségi okok miatt) De láttam ebből cseh fajtát meg littvánt. Ezek közül melyiket érdemes megvenni?
Nem leták, hanm törő.
Fontos, volt, hogy tescos árban legyen, a súlyát tudtam, hogy legfeljebb homokon lenne elég. Számoltam, hogy mi van, ha mamag rakom össze, de legfeljebb ugyanennyibe lett volna a munkadíj. Egyébként a leták szerintem egyáltalán nem olcsó...
Ez a 2,3-as tárcsa 400 kg. Ugyanilyen munkaszélességűek általában 6-7-800 kg-osak. Úgyhogy kezdem a 200 kg pótsúllyal aztán meglátjuk. Vannak vasbeton oszlopaim, gyámok, áthidalók...azokkal tervezem súlyozni.
90956 hozzászólás
énis minden olajat újra hasznosítok.
papírszűrő meg a hangszórómágnes elég jól kipucolja.
na nehogymár a hájend nyugati technológia eleve keveri az anyagba a motorolajat, a muszak meg letérdeljen tőle, lol.
bár mostmár muszkát kevesebbet fogom használni, a 130 lovas soros hathengeres forwarder (magyar gép, 1982 es) ugyanarra a munkára kevesebbet eszik mint a muszka póttal. (mi a ... fax...)
méghogy takarékos mtz, ó hogyne. akkor zabáljon csak, most gépes szezon van. így máris 400 forintot spóroltam a motorolaj árán ha úgy veszem. meg a hajtómű olaj árán is, meg minden olaj árán.
hogy haszna is legyen ennyivel tudok többet fizetni a minőségi olajokért.
ha valóban csökkenteni akarnánk azt a fenenagy külföldi energia függést, akkor állami pénzből üzemeltetett használt olaj újrahasznosítók lennének minden redves benzinkúton. beviszed az olajad, és valami nevbetséges ráfizetéssel adjanak helyette ugyanannyi liter gázolajat.
aztán akkor a sok paréj nem a földre engedné le otthon a kocsiból olajcserénél ami eleve környezetvédelmi szempont, másrészt meg kevesebb gázolajat kellene gyártani. kavarják szépen bele a kúton kaphatóba. ha dehidratálják, és egy korrekt centrifugálszűrőn átengedik, meg utánna egy bazinagy elektromágnesen akkor teljes nyugalommal mehet 1% ban az üzemanyaghoz. újabb dolog ahol a közmunkások tökéletesen ellennének. ekkora higításban nem árt semmiféle motornak.
a kenőanyagok meg ugye adalékolva vannak és kennek. a centrifugálással a kormot is jószerivel el lehet távolítani, mérget vennék rá hogy azon a pocsék pacsulin amit nálunk üzemanyagnak mernek hívni csak javítana eleve. ennek nem is itt lenne a helye hogy Én vagy más felvesse (biztosan nem csak énke jutottam erre a következtetésre) hanem már vagy tíz éve törvénynek kellene ezt elrendelni. ennyit a naaaagy sötétzöldekről.
de ugye tudjuk hogy a józan ész , meg az ésszerűség ebben az országban büntetendő dolog. hátmég az értelmes ötletek :D
Válasz #31739. hozzászólásra
Itt az egyik falubeli külön tartályt csinált a 80-as ára és abba öntözte az étolajat ahol elment mindenhol ránottszelet illat volt :D
Válasz #31738. hozzászólásra
Csepel porlasztócsúcs ha emlékeim nem csalnak nem jó az MTZ be ... Viszont ha felesleges, átveszem tőled,mert a 2 hengeres Steyr ba passzol :)
Igaz 15 éve nem volt hozzá nyúlva, és minusz 20 ba is kinlódás nélkül indul..... az mtzbe 2 évente kikell dobni, mert hugyozik mint egy prosztatás :)
ha tiszta én biztosan le nem engedném, hanem elkeverném gázolajjal aztán jólvanaz. semmi baja nem lesz neki.
majd gondolod amikor ezeket a masinákat tervezték akkor olyan minőségű gázolajok voltak mint most :)
nem azt mondom hogy bátran mindent bele kell önteni, csak azt hogy azért nem kényes egy technika ezse.
tankolj rá gázolajat, porlasztót cseréld ki, nézzétek meg hogy megvan e a nyomás, utánna próbáljad ki.
nincsen evvel baj.
Válasz #31731. hozzászólásra
Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.
Válasz #31731. hozzászólásra
Akkor szerinted ha cserélek porlasztókat akkor ne engedjem le hanem keverjem gázolajjal?Had keveredjen?Itthon van csepel motorhoz eredeti új porlasztócsúcsaim az véletlenül nem kompatibilis az mtz-hez?Mert ez biztos hogy igazi csúcsok nem gagyi kínai.
őszintén...
turbós motorok tudnak úgy elszaladni hogy elkezdik az olajat benyomni a motorba. ezt azért sokan ismerik mint jelenséget.
ha nem sokkal sűrűbb mint a gázolaj akkor báremilyen olajjal elmegy a diesel, ha nem ilyen "korszerű" hdi meg Di meg ilyen turha hanem hagyományos szívó diesel.
a napraforgó olajjal sincsen semmi baj meg a repcével sem, csak azok sűrűbbek. azárt suzoktak "használt" sütőolajat erőltetni mert az már vékonyabb. a használt váltó/motor olajokkal sincsen semmi baj a világon ha elég vékony már, és forgács/egyébb szennyeződés ki van szűrve belőle.
lásd SiSu motorok, maguktól keverik folyamatosan a motorolajat az üzemanyagba. Tisztán is elmenne vele, keverve meg abszolute megy vele az is ami teljesen friss technológia.
a traktorodnak más gondjai is lehetnek, nem az a 20 liter trafó olaj tette be a kaput. porlasztó csúcs csere, meg mérjetek kompressziót, ha rendben vannak s mégse megy akkor adagoló beállítási gond is lehet.
a diesel lelkivilága voltaképp egyszerűnek mondható, jókor mennyen be anyag és megfelelően porlasztva. ha van elég nyomás meg oxyigén, és nyomsára gyullad az üzemanyag akkor menni fog. ha nem akkor meg nem.
Válasz #31732. hozzászólásra
Mtz50-hez nem hiszem, hogy van wuzetem porlasztó csúcs
Válasz #31732. hozzászólásra
Minden alkatrész szar sajnos mtz-hez.
Válasz #31728. hozzászólásra
Elméletileg simán menni kell vele, ha tiszta olaj volt. Nekem van egy Deutz motoros kompresszorom, a tiszta trafó olajjal simán ment, nem volt vele probléma. Hallottam már olyat is h az mtz be beleöntik a leengedett híg váltó olajat és állítólag ugyan úgy megy...
Válasz #31730. hozzászólásra
wuzeteme na azzal is megjártam ahol az adagolót vettem hamisított chinai volt az is Viszont a Kelet Agrósoknak van eredeti
Válasz #31728. hozzászólásra
Igaz sűrű anyag ,de abban egy deka víz nincs felesben több száz litert kifüstöltem annak idején a Jumzommal ment az ,mint a doxa óra picit fehéret füstölt ,de se az adagoló se a porlasztó nem volt cserélve a 12 év alatt míg nálam volt !
Válasz #31729. hozzászólásra
Lengyel wuzetemet probáld az jobb tán,de a koporsos házu ruszki is elmegy.Ja meg normális nitrot tankoljál és nem lesz gond a gépezettel.A sporlásnak ára van általába.
Lehet mtz-hez minőségi porlasztócsúcsokat kapni?Ha igen hol?Mert a habis csúcsokról csak rosszat hallottam.
Egy 20 literes kannával kaptam hogy próbáljam ki.Én nem is akartam bele önteni de a nagyapám elment vele tárcsázni és kifogyott a gázolaj és szó nélkül bele öntötték ezt a sűrű szart.Mikor én meg menni akartam az 50-essel az istenért nem indult el csak nyomta a kék füstöt.Na akkor derült ki hogy nem gázolaj van a tankba.Egy kicsit felidegesítettek a nagyszüleim ezzel az akcióval de már előtte szarok lehettek a porlasztok de ez a sűrű szar után gondolom végleg annyi lett nekik.Ezt nagyon utálom mikor az én gépemet viszik el és nekem kell kijavítani a hibát.
Válasz #31720. hozzászólásra
Legalább felesbe tankoltad volna ,nem szín tisztán
Válasz #31720. hozzászólásra
nem vagy normális,és még le is írod
Válasz #31720. hozzászólásra
elírtam NEM tankolni kéne!!!
Válasz #31720. hozzászólásra
ilyen jól megy,hogy trafóolajjal tankolod a gépet? küldhetnél nekem is pár litert,ha van-mondjuk nekem tankolni kéne
Válasz #31722. hozzászólásra
én műanyag kannából vágtam ki,Loctite IS
Válasz #31718. hozzászólásra
Igen én is ilyesmire gondoltam csak még találtam olyan vékony kis valamit amit odarakhatnék és a rögzítést is kitalálni.
Válasz #31720. hozzászólásra
Trafó olaj.............. A sima napra olaj után is ki kellett cserélni a porlasztókat. Azért vigyáz még a végén rád fogják hogy lopod a trafó olajat
Szevasztok!Mi lehet a probléma az 50-esemmel hogy ha izzítással nem indul el csak hidegindítóval?Előfordulhat hogy a porlasztói miatt?Mert idáig gázolajjal használtam de most trafóolaj van benne.Mikor elfogyott belőle a gázolaj-trafóolaj keverék csak tisztán trafóolajat kapott.Az tönkre tehette a porlasztókat?Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz #31696. hozzászólásra
hogy néz ki az a relé?Fotó?
Válasz #31717. hozzászólásra
kikopott a fedlapjának kéne rászorítania ha jól emlékszem.próbáld meg kihézagolni valamivel,hátha.....
Ablaktörlő motort szedet már szét valaki?
Nekem hátul amikor bekapcsolóm csak zúg és nem csinál semmit.
A probléma a következő, leszedtem a burkolatot és van egy nagy fogaskerékszerű valami amiben csatlakozik egy kar az van összekötve magával a lapáttal és ahogy forog az mozgatja fel le és így töröl.
Nekem az a bajom hogy ez az összekötő kis állandóan kiesik a helyéből.
Ezt kellene valahogy orvosolni.
Erre várnék valami okosságot.
Válasz #31715. hozzászólásra
Ha van benne rövid-hosszú is. Akkor van ott is 1-2 alkatrész.
Hali!
Mtz darázsderékból valami kopogó hang hallatszik alapjáraton! Hidraulika szivattyú kikapcsolva kardán kikapcsolva és akkor is hallatszik! Mi lehet szerintetek? Darázsderék felújítás sokba kerül?
Válasz #31706. hozzászólásra
Én arra gondoltam hogy ha rossz...akkor csere.
Válasz #31712. hozzászólásra
Akkor nem szóltam
Válasz #31711. hozzászólásra
Az total andere,az akkor van ha beindult a 61 pont meghúz egy relét,de ez még be sem indult...
Válasz #31707. hozzászólásra
Az egy inditásgátló relé,Ha a generátor vissza dolgozik neki akkor már hiába forditod a kulcsot semmi.+még a a fülke ventilátort is leálitja ha nincs töltés.Ugyhogy lehet keresgélni a hibát
Az enyémmel már volt gond egyszer, azt hiszem, az izzító relé ragadt meg, és izzításkor már egyből indított is. Akkor néztem át ezeknek a reléknek a működését. Ezek keresztbe vezérlik egymást itt vagy öten.....az izzítás, az izzítási előtétellenállás megkerülője, az indítórelé, a töltésre indításgátló, és a töltés nélkül ventillátoráramlekapcsoló. Ráadásul nem olyan sorrendben voltak a relék felrakva, ahogy a kapcsolási rajz írta, alig bírtam kibogozni a vezetékek színe, meg a ki-kit vezérel alapján. Akkor felírtam ezeknek a reléknek a működését, de az enyém eredeti párhuzamkapcsolós, és nincs benne ez az elektronikus relé, de gondoltam, egy villamosságisnak ez nem jelent gondot.........vagy csak ezt én gondoltam????????
Válasz #31707. hozzászólásra
Húsz éve nem láttam közelröl,azóta azok is fejlödtek...
Válasz #31706. hozzászólásra
A meghúzás,elengedés nem ugyanakkor van..hiszterézis...
Válasz #31705. hozzászólásra
Csak nem akartam ész nélkül kidobálni belőle semmit, főleg akkor, ha nem tudom, h. mi az. Gondoltam, a legegyszerűbb, ha megkérdezek egy villamossági szerelőt, az megmondja, mi ez a relé, hogy működik, és majd utána eldöntöm, mi legyen vele.
Válasz #31703. hozzászólásra
Valóban lehet gond, ha a testkapcsoló felőli aksi kuka, mert indítás közben ez látja el a rendszert 12V-al, és ha az indító motor lekapja a feszültséget, akkor valamelyik mágnes elejtheti a vasmagot,de itt nem ez a gond
Válasz #31696. hozzászólásra
Akkor dobd ki azt a (biztonsági relét ) Relével már jártam úgy hogy a lábforrasztása elpattant..s bevariálta a rendszert.
Válasz #31699. hozzászólásra
A párhuzamkapcsoló behuzó mágnese 4 Ampert eszik. A bemenő indító vezetéket 10Amperrel terheltem, és így is tudta a 12Voltot. Tényleges indításkor a bemenő indító jel leesett 10,7 V-ra. Akkutoltőről teszteltem a behúzó tekercset. 9V- nál még behúzott. Ekkor néztem a testvezetékét, amit te mondtál, az is jó volt, külön testre semmit nem reagált........de leírtam h. mi a baj.... a kérdéseimre válaszoljon valaki !!!!!!!!
Válasz #31702. hozzászólásra
Nekem hasonlóvolt a hangja és a bibi az volt hogy az egyik akku kuka volt
Válasz #31699. hozzászólásra
Abba biztos lehetsz, h. az megfelelő. Két nap alatt volt időm a párhuzamkapcsoló minden ilyen jellegű hibalehetőségeit jópárszor átmérni, áthidalni külön vezetékkel......stb. A baj ott van, ahol mondom. A kérdéseimre várom a választ
Válasz #31695. hozzászólásra
Magneton
Cseh
A litván is kínai szerintem
Válasz #31698. hozzászólásra
Villamos pesten van meg ...
Válasz #31696. hozzászólásra
A soros-párhuzamos kapcsoló 31-es pontja nem megfelelöen testelt...
Nem költőinek szántam a kérdést. A multkor még volt vagy 5 villamossági szerelő itt igen-igen nagy tudással........hová lettetek ? Mostanában teljesen ellaposodott a fórum, csak nem átpártoltatok valahová?
Kuplung tárcsa ki mire esküszik ?
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 820.2 mtz, valaha feszültségosztós töltésű, 24-es önindítású volt, de át lett szerelve párhuzamkapcsolósra. A tünet: indításkor úgy szól az önindító, mint a géppuska. Kezdtem az önindító benntartó tekercsénél, majd rájöttem, h. a párhuzamkapcsoló adja a géppuskajelet az önindítónak, átmértem a párhuzamkapcsolót, és kiderült, h. már az is ugyanezt a jelet kapja......visszamentem az indító reléhez, és kiderült, h. az jó + jelet kap a gyújtáskapcsolótól, de a - ága a relének bemegy egy másik relébe. Ez valószínűleg egy üzem közbeni ráindításgátló biztonsági relé, és innentől van a gond, mert ez a biztonsági relé adja az indító relé vezérlő negatívjára a géppuska jelet. Ha ezt a biztonsági relét lekötöm, és adok az indító relé vezérlő ágának sima testet, akkor szépen működik minden. Ezt a biztonsági relét szétszedtem, és tele van elektronikus kütyükkel.
KÉRDÉS: Mi ez a relé valójában ?
Mit csinál, és pontosan honnan kapja a jeleket (bekötése)
Mivel ebből a gépből ki lett dobva a feszültségosztó, ezért ez miben változtatta meg ennek a relének a működését?
Hogy kell most ezt a relét bekötni, h. rendesen működjön, és mi től lehet ez a szaggatott jel, amit az indító relének ad?
Este jövök vissza, és megbeszéljük. Köszi.
Melyik az az önindító amelyik jó ebből az újfajta áttételesből. Mert most volt fent kínai típus cirka 2 évet nem bírt az alkatrész most meg annyi lenne hozzá mint ha vennénk egy újat. Ja és most látom hogy oda is van írva hogy ( a nem árusítják tovább a kínait minőségi okok miatt) De láttam ebből cseh fajtát meg littvánt. Ezek közül melyiket érdemes megvenni?
Válasz #31693. hozzászólásra
elírtam....
Szóval az anyag költség lett volna csak kb annyi mint ez készen.
Válasz #31685. hozzászólásra
Nem leták, hanm törő.
Fontos, volt, hogy tescos árban legyen, a súlyát tudtam, hogy legfeljebb homokon lenne elég. Számoltam, hogy mi van, ha mamag rakom össze, de legfeljebb ugyanennyibe lett volna a munkadíj. Egyébként a leták szerintem egyáltalán nem olcsó...
Ez a 2,3-as tárcsa 400 kg. Ugyanilyen munkaszélességűek általában 6-7-800 kg-osak. Úgyhogy kezdem a 200 kg pótsúllyal aztán meglátjuk. Vannak vasbeton oszlopaim, gyámok, áthidalók...azokkal tervezem súlyozni.