Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.34 Ft USD 390.63 Ft CHF 433.46 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
#31686 kevesa
2014-04-25 12:21:43

Válasz #31718. hozzászólásra

Igen én is ilyesmire gondoltam csak még találtam olyan vékony kis valamit amit odarakhatnék és a rögzítést is kitalálni.

#31685 papa maci
2014-04-25 12:17:44

Válasz #31720. hozzászólásra

Trafó olaj.............. A sima napra olaj után is ki kellett cserélni a porlasztókat. Azért vigyáz még a végén rád fogják hogy lopod a trafó olajat smile laugh

#31684 prütyi
2014-04-25 12:14:50

Szevasztok!Mi lehet a probléma az 50-esemmel hogy ha izzítással nem indul el csak hidegindítóval?Előfordulhat hogy a porlasztói miatt?Mert idáig gázolajjal használtam de most trafóolaj van benne.Mikor elfogyott belőle a gázolaj-trafóolaj keverék csak tisztán trafóolajat kapott.Az tönkre tehette a porlasztókat?Válaszotokat előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#31683 KisHofi
2014-04-25 11:44:15

Válasz #31696. hozzászólásra

hogy néz ki az a relé?Fotó?

Nincs profilkép
#31682 KisHofi
2014-04-25 11:35:46

Válasz #31717. hozzászólásra

kikopottsmile hammer a fedlapjának kéne rászorítania ha jól emlékszem.próbáld meg kihézagolni valamivel,hátha.....smile glare

#31681 kevesa
2014-04-25 11:30:03

Ablaktörlő motort szedet már szét valaki?

Nekem hátul amikor bekapcsolóm csak zúg és nem csinál semmit.

A probléma a következő, leszedtem a burkolatot és van egy nagy fogaskerékszerű valami amiben csatlakozik egy kar az van összekötve magával a lapáttal és ahogy forog az mozgatja fel le és így töröl.

Nekem az a bajom hogy ez az összekötő kis állandóan kiesik a helyéből.

Ezt kellene valahogy orvosolni.

Erre várnék valami okosságot.

#31680 papa maci
2014-04-24 18:13:34

Válasz #31715. hozzászólásra
Ha van benne rövid-hosszú is. Akkor van ott is 1-2 alkatrész.

Nincs profilkép
#31679 Zsolti23
2014-04-24 18:08:01

Hali!
Mtz darázsderékból valami kopogó hang hallatszik alapjáraton! Hidraulika szivattyú kikapcsolva kardán kikapcsolva és akkor is hallatszik! Mi lehet szerintetek? Darázsderék felújítás sokba kerül?

#31678 papa maci
2014-04-24 05:49:17

Válasz #31706. hozzászólásra

Én arra gondoltam hogy ha rossz...akkor csere.

#31677 mtz1221
2014-04-23 23:05:21

Válasz #31712. hozzászólásra
Akkor nem szóltamsmile blushing

#31676 jozef19
2014-04-23 23:02:01

Válasz #31711. hozzászólásra

Az total andere,az akkor van ha beindult a 61 pont meghúz egy relét,de ez még be sem indult...

#31675 mtz1221
2014-04-23 22:54:23

Válasz #31707. hozzászólásra
Az egy inditásgátló relé,Ha a generátor vissza dolgozik neki akkor már hiába forditod a kulcsot semmi.+még a a fülke ventilátort is leálitja ha nincs töltés.Ugyhogy lehet keresgélni a hibátsmile biggrin

#31674 Szeni
2014-04-23 22:47:52

Az enyémmel már volt gond egyszer, azt hiszem, az izzító relé ragadt meg, és izzításkor már egyből indított is. Akkor néztem át ezeknek a reléknek a működését. Ezek keresztbe vezérlik egymást itt vagy öten.....az izzítás, az izzítási előtétellenállás megkerülője, az indítórelé, a töltésre indításgátló, és a töltés nélkül ventillátoráramlekapcsoló. Ráadásul nem olyan sorrendben voltak a relék felrakva, ahogy a kapcsolási rajz írta, alig bírtam kibogozni a vezetékek színe, meg a ki-kit vezérel alapján. Akkor felírtam ezeknek a reléknek a működését, de az enyém eredeti párhuzamkapcsolós, és nincs benne ez az elektronikus relé, de gondoltam, egy villamosságisnak ez nem jelent gondot.........vagy csak ezt én gondoltam????????

#31673 jozef19
2014-04-23 22:35:05

Válasz #31707. hozzászólásra

Húsz éve nem láttam közelröl,azóta azok is fejlödtek...

#31672 jozef19
2014-04-23 22:31:36

Válasz #31706. hozzászólásra

A meghúzás,elengedés nem ugyanakkor van..hiszterézis...

#31671 Szeni
2014-04-23 22:24:41

Válasz #31705. hozzászólásra

Csak nem akartam ész nélkül kidobálni belőle semmit, főleg akkor, ha nem tudom, h. mi az. Gondoltam, a legegyszerűbb, ha megkérdezek egy villamossági szerelőt, az megmondja, mi ez a relé, hogy működik, és majd utána eldöntöm, mi legyen vele.

#31670 Szeni
2014-04-23 22:17:20

Válasz #31703. hozzászólásra

Valóban lehet gond, ha a testkapcsoló felőli aksi kuka, mert indítás közben ez látja el a rendszert 12V-al, és ha az indító motor lekapja a feszültséget, akkor valamelyik mágnes elejtheti a vasmagot,de itt nem ez a gond

#31669 papa maci
2014-04-23 22:13:27

Válasz #31696. hozzászólásra

Akkor dobd ki azt a (biztonsági relét ) Relével már jártam úgy hogy a lábforrasztása elpattant..s bevariálta a rendszert.

#31668 Szeni
2014-04-23 22:13:15

Válasz #31699. hozzászólásra

A párhuzamkapcsoló behuzó mágnese 4 Ampert eszik. A bemenő indító vezetéket 10Amperrel terheltem, és így is tudta a 12Voltot. Tényleges indításkor a bemenő indító jel leesett 10,7 V-ra. Akkutoltőről teszteltem a behúzó tekercset. 9V- nál még behúzott. Ekkor néztem a testvezetékét, amit te mondtál, az is jó volt, külön testre semmit nem reagált........de leírtam h. mi a baj.... a kérdéseimre válaszoljon valaki !!!!!!!!

#31667 apuci
2014-04-23 22:09:03

Válasz #31702. hozzászólásra
Nekem hasonlóvolt a hangja és a bibi az volt hogy az egyik akku kuka voltsmile hammersmile hammer

#31666 Szeni
2014-04-23 22:05:13

Válasz #31699. hozzászólásra

Abba biztos lehetsz, h. az megfelelő. Két nap alatt volt időm a párhuzamkapcsoló minden ilyen jellegű hibalehetőségeit jópárszor átmérni, áthidalni külön vezetékkel......stb. A baj ott van, ahol mondom. A kérdéseimre várom a választ

#31665 ...:::Pisti:::...
2014-04-23 21:56:49

Válasz #31695. hozzászólásra
Magneton
Cseh

A litván is kínai szerintem

#31664 jozef19
2014-04-23 21:56:28

Válasz #31698. hozzászólásra

Villamos pesten van meg ...

#31663 jozef19
2014-04-23 21:55:36

Válasz #31696. hozzászólásra

A soros-párhuzamos kapcsoló 31-es pontja nem megfelelöen testelt...

#31662 Szeni
2014-04-23 21:52:19

Nem költőinek szántam a kérdést. A multkor még volt vagy 5 villamossági szerelő itt igen-igen nagy tudással........hová lettetek ? Mostanában teljesen ellaposodott a fórum, csak nem átpártoltatok valahová?

#31661 papa maci
2014-04-23 20:25:38

Kuplung tárcsa ki mire esküszik ?

#31660 Szeni
2014-04-23 18:26:15

Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 820.2 mtz, valaha feszültségosztós töltésű, 24-es önindítású volt, de át lett szerelve párhuzamkapcsolósra. A tünet: indításkor úgy szól az önindító, mint a géppuska. Kezdtem az önindító benntartó tekercsénél, majd rájöttem, h. a párhuzamkapcsoló adja a géppuskajelet az önindítónak, átmértem a párhuzamkapcsolót, és kiderült, h. már az is ugyanezt a jelet kapja......visszamentem az indító reléhez, és kiderült, h. az jó + jelet kap a gyújtáskapcsolótól, de a - ága a relének bemegy egy másik relébe. Ez valószínűleg egy üzem közbeni ráindításgátló biztonsági relé, és innentől van a gond, mert ez a biztonsági relé adja az indító relé vezérlő negatívjára a géppuska jelet. Ha ezt a biztonsági relét lekötöm, és adok az indító relé vezérlő ágának sima testet, akkor szépen működik minden. Ezt a biztonsági relét szétszedtem, és tele van elektronikus kütyükkel.
KÉRDÉS: Mi ez a relé valójában ?
Mit csinál, és pontosan honnan kapja a jeleket (bekötése)
Mivel ebből a gépből ki lett dobva a feszültségosztó, ezért ez miben változtatta meg ennek a relének a működését?
Hogy kell most ezt a relét bekötni, h. rendesen működjön, és mi től lehet ez a szaggatott jel, amit az indító relének ad?

Este jövök vissza, és megbeszéljük. Köszi.

#31659 Gergő87
2014-04-23 16:40:43

Melyik az az önindító amelyik jó ebből az újfajta áttételesből. Mert most volt fent kínai típus cirka 2 évet nem bírt az alkatrész most meg annyi lenne hozzá mint ha vennénk egy újat. Ja és most látom hogy oda is van írva hogy ( a nem árusítják tovább a kínait minőségi okok miatt) smile hammer De láttam ebből cseh fajtát meg littvánt. Ezek közül melyiket érdemes megvenni?

Nincs profilkép
#31658 kalcsob
2014-04-23 08:34:12

Válasz #31693. hozzászólásra

elírtam....
Szóval az anyag költség lett volna csak kb annyi mint ez készen.

Nincs profilkép
#31657 kalcsob
2014-04-23 08:32:46

Válasz #31685. hozzászólásra

Nem leták, hanm törő.
Fontos, volt, hogy tescos árban legyen, a súlyát tudtam, hogy legfeljebb homokon lenne elég. Számoltam, hogy mi van, ha mamag rakom össze, de legfeljebb ugyanennyibe lett volna a munkadíj. Egyébként a leták szerintem egyáltalán nem olcsó...
Ez a 2,3-as tárcsa 400 kg. Ugyanilyen munkaszélességűek általában 6-7-800 kg-osak. Úgyhogy kezdem a 200 kg pótsúllyal aztán meglátjuk. Vannak vasbeton oszlopaim, gyámok, áthidalók...azokkal tervezem súlyozni.

Nincs profilkép
#31656 Gergop
2014-04-23 08:32:17

Válasz #31691. hozzászólásra

az új kékek is így néznek ki

#31655 ..MZ/X..
2014-04-23 08:28:52

Válasz #31689. hozzászólásra

A felni színe lényegtelen, az miatt nem szólnak, ha meg csak a fülkét fested és az alváz, váltó marad az eredeti kék akkor az nem olyan nagy felület. Meg van adva, hogy x% feletti színt kell beírni a forgalmiba. Viszont érdekesen fog kinézni.smile blink

Nincs profilkép
#31654 Gergop
2014-04-23 08:23:20

kék 80as MTZ-t átlehet úgy festeni hivatalosan, hogy a fülkét feketére a felniket pedig szürkére, a többi rész maradna kék. Vagy így már belekötnének műszakin?, vagy éppen a rendőr, ha megállít smile biggrin

#31653 Gabesz2
2014-04-22 18:56:19

Válasz #31687. hozzászólásra
Annyit tudsz tenni, ha nem akarod szét húzni. (lehet csapágy kopás, bordák kopottak lehetnek stb...)
Nem kell kapcsoló szekrény csere. Leveszed az aljáról és fix 540-re állítod.
Beljebb kell nyomni a kapcsoló hüvelyt. Egy 1 cm-et biztosan megy beljebb és ekkor már talán nem feszegeti a kapcsoló villát.
A villát ne a horonyba , hanem eléje rakodsmile hammer és így fog beljebb kerülni a kapcsoló hüvely. A kapcsoló villát meg valahogy fixáld le. (szerintem belülről)

Nincs profilkép
#31652 Osztro
2014-04-22 18:22:46

Válasz #31680. hozzászólásra
Köszönöm a válaszokat. Megnéztem nem volt rögzítve eddig most hajtottam bele csavart de ugyan úgy átlehet kapcsolni. Megpróbálom először a kapcsoló cserét aztán meglátjuk.

#31651 gjoni
2014-04-22 17:53:42

Válasz #31685. hozzászólásra

Nekem a vadkert Agrósra hála ég nem kell súly még a kötöttbe is szépen harap!smile cowboy

Nincs profilkép
#31650 a2457
2014-04-22 16:00:33

Válasz #31684. hozzászólásra

leták tárcsa, felteszem.
bőven 2-3 mázsa kell rá.
nekem a méteres szélességűre kellett 1 mázsa, máskülönben csak gurult a traki után.

deszka öntőforma, a formába csövet kell tenni amin átmehet majd menetes szár. enneldarabnak U profil, átfúrod és anyát hegesztesz rája, hogy ne lazulhasson le. súlyokat felteszed így, és fakötésű, szóval jóbazinagy vastag anya meg csavar kombinációval lehet rögzíteni. a végén amikor meghúztál mindent akkor átfúrod az anyát és a menetes szárat is, oda lehet tenni sasszeget, aztán lekened sziloplasztal s ha le kell majd venni valamiért (festés, ilyesmi) akkor egyszerű lesz letekerni, nem rohad be.
beton súlyt nem célszerű szögletesre csinálni, ne legyen benne 90 fokos sarok mert ott kezd mállani. ovális forma jobban működik.rosz gumiból lehet vágni alá/fölé alátétet, akkor nem verődik annyira s szintén nem fog mállani.

több hasznos ötletem nincsen...

Nincs profilkép
#31649 kalcsob
2014-04-22 12:54:21

Válasz #31683. hozzászólásra

Igen, arra muszáj volt beruházni.
Még tesztelés alatt van. Kicsit könnyű, de majd segítünk rajta valahogy.

#31648 gjoni
2014-04-22 12:13:16

Válasz #31682. hozzászólásra

Jól néz ki a tárcsa is új úgy látom?smile thumbupcool

Nincs profilkép
#31647 kalcsob
2014-04-22 12:01:40

Egy kicsit megpróbáltam javítani az ötvenes kinézetén.
Sajna nincs róla képem, hogy milyen volt előtte, csak munkaközi illetve végállapot.

1.

2

3

#31646 jaminka
2014-04-22 08:06:41

Válasz #31679. hozzászólásra

Nem sokáig mert csak kínlódtam vele és meguntam,1hónapba 3-szor vettem bele átváltókapcsolót mert elkopott!

#31645 VESZTES:)
2014-04-21 21:36:02

Válasz #31674. hozzászólásra

Az átváltó tengely rögzítő lemeze szokodt kikopni leghamarabb, úgy tudod megnézni hogy lefixálod a csavarral és megpróbálod átváltani ha így rögzítve is tudod mind a két irányba mozgatni egy kicsit akkor az átváltó tengelyt rögzítő lemezestől cseréld!smile blink

Nincs profilkép
#31644 Osztro
2014-04-21 18:19:19

Válasz #31678. hozzászólásra

Medig tudtad igy használni?

#31643 jaminka
2014-04-21 13:28:19

Válasz #31677. hozzászólásra
A hasa alatt az átváltó kapcsoló végén van egy kis pöcök ami egy ilyen ékszíjtársás valamibe megy ami állítja a fordulatot!Igen a felújításhoz ketté kell húzni a váltónál!Ami a legvaloszínűbb szerintem,hogy lóg valamelyik csapágy!

Nincs profilkép
#31642 Osztro
2014-04-21 11:25:01

Melyik pöcökre gondolsz?

Nincs profilkép
#31641 Osztro
2014-04-21 11:17:09

Eddig nem figyeltem... Gondolom a felújításhoz ketté kell húzni a traktort?

#31640 jaminka
2014-04-21 11:13:08

Válasz #31674. hozzászólásra
szia!A kapcsoló végén a pöcköt nem koptatja?nekem tavaly nyáron csinálta ezt kaszálásnál meg bálázásnál,szétszedtem és rosszak voltak benne a csapágyak,tengelyek!Akkor felújítottam teljesen azóta nincs vele gondom!

Nincs profilkép
#31639 Osztro
2014-04-21 10:56:39

Sziasztok!
Segítségetek kérném abban: 80 as mtz-n a tlt fordulat állítót 540 es forulatra állítva, elég gyakran kidobja üresbe.... (terhelésnél) Mit lehet vele csinálni ? Most ideiglenesen a kerítés vezérdrót megoldotta a problémát.... Előre is köszönöm a válaszokat...

#31637 röfik
2014-04-20 22:04:33

Vedd le a kupkerék házat és meglátod mi a gond.smile confused

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
Extra hozzáadott értéket hordoznak.
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Az adatalapú döntéshozatal forradalmasítja a mezőgazdaságot.
Kombinátor
Kombinátor

600.000 Ft

Pótkocsi utánfutó
Pótkocsi utánfutó

950.000 Ft

Mörtl HT 250 tárcsás diszkés kasza fűkasza
Mörtl HT 250 tárcsás diszkés kasza...

680.000 Ft

6 darab törzskönyves Ile De France jerke eladó
6 darab törzskönyves Ile De France jerke...

110.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]