Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.68 Ft USD 394.79 Ft CHF 438.21 Ft GBP 494.32 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90893 hozzászólás
#30893 Szeni
2014-02-27 18:03:33

Válasz #30925. hozzászólásra

Víz van az olajban. Tekerd ki az olajleeresztőt, és engedj ki belőle 50 csepp olajat.........vagy vizet, és akkor meglátod.

Nincs profilkép
#30892 Gergely Péter
2014-02-26 23:26:07

Sziasztok.Kérdésem lenne.Mtz82 kartergáz csőnél szürkés színű truty jön ki,víz nem fogy belőle,nem is forralja.Olajnyomás hidegen 3-3.5 melegen 2.5 alá nem megy.Szépen indul.Motorban van erő.Valakinek valami ötlet?
smile cursing

#30891 Szeni
2014-02-26 22:42:07

Válasz #30923. hozzászólásra

Nem. Leírtam az első h.sz.ban. A difit csak csapágyhézagra hézagolod, a difi fogaskerekét meg ( kúpkerék - tányérkerék ) a kúpkerékházzal hézagolod. Ha akarod, kiveszed az difi olajbeöntőjét, belenyúlsz egy vassal, és megfeszíted a tányérkereket, h. ne mozogjon. A kúpkerék házát meg addig hézagolod kifelé ( ahogy mondod, attól h. éppen elfordul a kúpkerék, azaz a foghézag nulla ) amíg a foghézag 2-4 mm lesz. A foghézagot a kúpkerék szár végén lévő kardáncsatlakozó tárcsa lyukkörén méred, magyarul : a négyből az egyik furatot figyeled, és a furat 2-4 mm-t fog elmozdulni oldalra. Hogy ehhez az elmozduláshoz pontosan mennyi hézagolót kell berakni, hát gőzöm sincs, majd meglátod.

#30890 Sanyee
2014-02-26 22:29:12

Válasz #30921. hozzászólásra

Difi tengelye akkor épphogy mozogjon.
Ezután még azt nem tudom, hogy honnan tudom, hogy mennyi lemezt vegyek ki a kúpkeréknél. Ha mondjuk addig összemenne lemez nélkül, hogy épphogy lehetne forgatni a fogaskerekeket, akkor attól a ponttól még tennék rá 0,2 hézagot az úgy jó lenne?

#30889 Szeni
2014-02-26 22:27:22

Válasz #30921. hozzászólásra

Na meg a fogaskerékhézagot kopottságtól függően ( jobb hijján hasraütésre) 2 - 4mm közé

#30888 Szeni
2014-02-26 22:24:36

Válasz #30919. hozzászólásra

Igen, a tengely annyit mozoghat hosszirányban (mármint a difi)
Egy összekopott fogaskerékpárnál már ne törődj vele, h. hogy illeszkedik a fog , hát természetesen úgy, ahogy az elmúlt 15 évben. Állítsd be a csapágyhézagot, és goooo.

#30887 Szeni
2014-02-26 22:20:54

Válasz #30918. hozzászólásra

Hát olyan 20-25%-al kevesebb

#30886 Sanyee
2014-02-26 22:13:56

Válasz #30916. hozzászólásra

Szóval akkor a difinél ha mozgatnám a tányérkereket akkor csak 0,1-0,15-öt mozoghatna csak el a tengely?
Az addig érthető, hogy akár felére is csökkenthető a kúpkeréknél a hézagolás, de honnan fogom tudni, hogy jól van-e összerakva, jó-e a fogaskerék illeszkedés?

#30885 mtz1221
2014-02-26 22:13:50

Válasz #30917. hozzászólásra
Nem is rossz gondolat,De az 2-2.5mm -r menyi lehet ha a fogak között mérnédsmile confused

#30884 Szeni
2014-02-26 22:10:17

Válasz #30916. hozzászólásra

Én az új fogaskerekek foghézagát sem állítom 0,4-re, mert mikor kézzel hajtom, jól érezhető, h. számolja a fogat (fogtőre jár) Ez a remegő hajtás kb 2- 2,5 mm-nél szűnik meg. Egy használt hidnál érdemes a szétszedés előtt lemérni a foghézagokat. és nagyjából azokat beállítani összeszereléskor, mert ha egy kopott fogaskerékpárnál beállítod az újhoz tartozó hézagot, akkor azt úgy össze kell húzni, h. a fogakat belekényszeríted a másik fogtövébe, ahol az még sosem járt, és persze, még teljesen kopásmentes. Na ettől a hézagolási módtól kezd el sírni egy felújított difi.

#30883 Szeni
2014-02-26 22:00:12

Válasz #30915. hozzászólásra

A difi kúpcsapágyainak a hézaga 0,1-0,15 mm
a kúpkerék csapágyhézaga is ennyi
Ezek után a kúpkereket hézagolod befelé a tányérkerékhez. A foghézagot a kardáncsatlakozó négylyukas peremes tárcsa furatainak lyukkörén méred, A foghézag új fogaskerekeknél 0,4-0,6 mm, de kopottnál kb2 - 4 mm legyen

#30882 Sanyee
2014-02-26 20:53:49

Válasz #30911. hozzászólásra

Ja azt nem mondtam, hogy régebbi szöghajátsos első hídról lenne szó a hézagolásnál.

#30881 Szeni
2014-02-26 20:53:21

Válasz #30912. hozzászólásra

Akinek egy csepp esze van, az megissza !!!! smile lol

#30880 Sanyee
2014-02-26 20:45:07

Így oldottuk meg a királycsap levételét.
A csap belsejébe 20-as anya van hegesztve.
Valamivel vastagabb lehet a régi csap, mert az újnál simán beleesik az anya ennél meg a csavar széleit le kellett csiszolni, hogy beférjen.
Laposvasból lett csinálva egy nagy alátét amit egy nagyobb persely végére tettünk és úgy rá a csavart. A csavar feje felé egy anya volt téve és ez volt tekerve, mikor már a perselybe hegesztett ponton is áttekertük a csavart.
Így is elég nehezen jött ki, sokat segített ha valaki kalapáccsal kopogtatja az öntvény oldalát.

Mtz királycsap

#30879 ...:::Pisti:::...
2014-02-26 20:30:11

A párolgás hőt von el.
Tegyél a kezedre egy kis alkoholt, hideg lesz mikor elillan

#30878 Sanyee
2014-02-26 20:24:28

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy miként kell hézagolni az első hajtást?
Most a tányérkerék 1-2 mm-re csavarhúzóval lehet mozgatni a házban jobbra-balra.
Illetve ha ez hézagolva lesz akkor miként hézagoljuk mellé a kardánkihajtás kúpkerekét?

#30877 mtz1221
2014-02-26 19:21:03

Válasz #30909. hozzászólásra
A süritett levegő sokkal hidegebb mint a kinti,csak mtz-nél nem tudom hogy menyire lenne olajos vagy füstös a levegő.nekem volt másik traktoron csak ott egyenest a szűrőböl ment a kompreszoba a csöve nem a szivótorokból.és a nyári préselésekben épen elviselhető tiszta levegő volt

#30876 kevesa
2014-02-26 19:12:44

Válasz #30908. hozzászólásra

Nah ilyenről se hallottam még.

És ez hogy működik, hogy fogja lehűteni a kabint?

#30875 mtz1221
2014-02-26 18:36:23

Válasz #30907. hozzászólásra
4 darab minél kisebb permetező fuvókát a fülke 4sarkába,annyi hogy bekel egy ülepitő-szűrőt (olyant mint az autófestők használnak a kompreszorokon)a fuvókák elé

#30874 kevesa
2014-02-26 18:01:31

Lassacskán előkerül a masinológia elkezdődnek a szőlőmunkák.

Valami jó kis megoldást várnék a klímatizálásra, nyáron elég jó idő szokott a fülkében lenni.

Találtam itt cégeket akik beszerelik a klímát olyan 200.000 környéke valami költség hatékonyabb megoldás esetleg?

Egy ventillátor már van beszerelve, annyiból jó hogy keringeti a levegőt kicsit.

#30873 laci 300
2014-02-25 22:01:57

Válasz #30883. hozzászólásra

Hát én nem hallotam ilyesmit,de nagyon nagy szakember lehet aki ilyet csinál vagy mond.smile thumbupcool

#30872 Sanyee
2014-02-25 21:00:11

Válasz #30903. hozzászólásra

Kb. annyit vettem le belőle, de kicsit keveselltem, azt hittem, hogy még maradhatott benne.

#30871 Szeni
2014-02-25 20:46:32

Válasz #30900. hozzászólásra

Valószínüleg bírja majd egy darabig, mivel ez a gép már kb 40 üó-t megy évente.

#30870 ATIS78
2014-02-25 20:46:31

Válasz #30902. hozzászólásra

utántőltésre is gondolj.....7 lityi elég bele

#30869 Sanyee
2014-02-25 20:43:41

Válasz #30897. hozzászólásra

A csavarokat levettem, remélem csak az alsó kar miatt látszott olyan nehezének.

Szervóoszlopba hány liter olaj szokott lenni vagy mennyi kellene bele?

#30868 Szeni
2014-02-25 20:43:16

Válasz #30900. hozzászólásra

Nem Szlovén, hanem "Belarusz " Nem emlékszem pontosan az árára, a 60 ezerből adtak vissza egy kicsit. Talán olyan 53 körül volt............kb.

#30867 mtz1221
2014-02-25 20:34:22

Válasz #30895. hozzászólásra
Akkor az szlovén lesz,ahoz meg nem fog kelenni alkatrész elég sokáig.az ára?smile sweatdrop

#30866 Szeni
2014-02-25 20:31:25

Válasz #30897. hozzászólásra

Én is egyedül szoktam......smile whistling pumpálom a zsiráf farkát........

#30865 Szeni
2014-02-25 20:27:33

Válasz #30894. hozzászólásra

Ajajjjjjj, rosszat sejtek !!!!!!!!!smile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scared
Ha úgy érzed, h. nem vagy ura a helyzetnek, v. kicsúszik a kezedből az irányítás, akkor nyissál egy topikot " segítség, betették a járomszeget smile scared " címmel, és mi segítünk, az utolsó leheletedig.....smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

#30864 ATIS78
2014-02-25 20:26:28

Válasz #30896. hozzászólásra

az alsó három-három csavarnál oldalankénz középen illesztő hüvelyen van majd pajszerral emeld meg..max 65 kg....egyedűl szoktam levenni

#30863 Sanyee
2014-02-25 20:22:56

Szerintetek a komplett szervóoszlop hány kiló lehet?

Még az irányítókart nem vettem le róla, remélem csak azért olyan nehéz még kicsit is megmozdítani.

#30862 Szeni
2014-02-25 20:19:38

Válasz #30893. hozzászólásra

Mem vagyok én magyartanár smile hammersmile hammersmile hammer Csak annyit tudok, h. amivel a 11 éves 1025-ösöm kijött, az 4 kw-os volt,ciril és szögletes a hátsó fedele. Ennek meg lekerekített sarku a fedele, 5kw-os, és nem olyan az írása.......tehát ez latin betűs. Most ilyennel jönnek ki a gépek. A ciril betűshöz lehet kapni cuccot, ( elég jó ára van smile sweatdrop ), nem tudom, h. ehhez az új fajtához lehet-e kapni majd valamit, v. lesz-e ember, ki majd tudja, h. melyikbe mi való smile confused

#30861 ATIS78
2014-02-25 20:14:00

Válasz #30892. hozzászólásra

igen elrabolt Valaki...smile love
de nem a nasa
smile biggrin

#30860 mtz1221
2014-02-25 20:07:49

Válasz #30889. hozzászólásra
Annak párja nincs,ciril vagy latin betűs

#30859 Szeni
2014-02-25 20:07:37

Válasz #30890. hozzászólásra

Már azt hittem, elrabolt a NASA smile smile
Igazán benézhetnél többször is, mert a kérdések jönnek, de a válaszok nemnagyon mennek. Főleg fődarabmegbontás terén vagyunk erősen legatyásodva smile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile lol

Nincs profilkép
#30858 Zsolti23
2014-02-25 20:07:32

Hali!
Olyan szokott lenni hogy az olajnyomásmérő óra csal? Mert új centrifugálszűrővel is leejtette a nyomást! Köszönöm!

#30857 ATIS78
2014-02-25 19:58:22

Válasz #30888. hozzászólásra

csak szolídan megjegyezném,hogy nem 30-as az a menet

36 x 3-as menet van a királycsapban a sima(szöghajtásos) és az egyenes hidasokban egyaránt....
a két tipusnál csak a csapok hossza különbözik

smile biggrin

#30856 Szeni
2014-02-25 19:54:38

Válasz #30887. hozzászólásra

Vettem egy ISKRA 24V 5kW önindítót a kicsi 82-esre.Úgy megtekeri, attól tartok egyszer kidobja belőle a blokkot smile scaredsmile scaredsmile scared

#30855 Szeni
2014-02-25 19:50:06

Válasz #30887. hozzászólásra

smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop Na ez nem semmi! Járatják az ember agyát hasztalan smile wackosmile wackosmile wacko .Még jó, h. rájöttél.
Ha jól emlékszem, valami ritka menet van a tengelyben, olyan csavart valószínüleg nem lehet kapni. Én csináltam először egy gyenge csavaros kivitelt, de azon úgy megmihálylott a menet,, h. már majdnem jövet lett smile wackosmile wackosmile wacko Ezért ajánlottam inkább a 10.9-es formátumot.

#30854 mtz1221
2014-02-25 19:41:06

Válasz #30886. hozzászólásra
De mi lenne ha csak a 30as csavart csináltatná hoszabra egy csővel alátátel meg anyával? Megvan miért melegedett eddig a hidrolikám,a drágák a gyarban ugyanazal a sűrű szúrós szagu olajal öntöték fel mint ami a váltóban is vansmile hammerkapott 46hlp-t és a gond megszünt

#30853 Szeni
2014-02-25 19:03:01

Válasz #30885. hozzászólásra

Még most jut eszembe, h. a tengelynek nem az aljában van a menet, hanem a külső részében, tehát a 22es csavarodnak nem kell kétszer olyan hosszúnak lenni, mint a tengely, hanem csak egyszer, + kb 30mm( 30-as csavar hossza) + a bazi nagy alátét vastagsága,+ a 22-es anya vastagsága, de ez az egész, nem lehet hosszabb, mint amennyi hely van neki a hátsó tengelynél. ( úgy emlékszem, h hátul talán az olajteknőbe, vagy valamibe beleakadt, és faragni kellett a végéből)

#30852 Szeni
2014-02-25 18:47:57

Válasz #30880. hozzászólásra

Hát, pontosan úgy, mint bármilyen másik kihúzó. A tengelyben van egy menet, kb 30x3 as, vagy valami hasonló. Abba csináltatsz egy csavart, ami olyan hosszú legyen, mint a menet, kb 25mm. Ezt ki kell fúrni olyan nagy fúróval, amit a menet még megenged, kb 22mm. Veszel egy 22-es acél csavart, aminek nem válik hátrányára, ha sűrű menet van rajta, és kétszer olyan hosszú, mint a tengely.. Az esztergályos leveszi a csavar fejét úgy, h. csak egy kb 26mm átmérőjű, és kb 4mm vastagságú fejrész maradjon meg.Ezt a fejrészt eressze bele a 30-as csavarba, és egy kicsit majd hegesztővel összecsiped. Keresel egy csövet, ami éppen hogy nagyobb átmérőjű legyen a tengelynél, és a hossza olyan legyen, mint a tengely hossza. Fogod a lépcsős csavarodat, beletekered a tengelybe, rádugod a csövet, rá egy bazi vastag alátétet, rá egy anyát, tekered ahogy bírod, ha nem indult meg, még annál is jobban, és már kinn is van......

#30851 VTR-es
2014-02-25 18:29:22

Válasz #30883. hozzászólásra
Mondjuk , ha csapágysort akarsz cserélni azt nem tudom hogy akarod kivitelezni főtengelykiszedés nélkül? A másik,, alapméretű csapágysorból van vagy 4 féle, nem gyártmányra gondolok hanem méretre , van erre egy táblázat majd valaki hátha fölteszei neked ide, Ha abba gondolkodsz hogy kicseréled a hajtókarcsapágyakat az működhet főtengelykiszedés nélkül , csak általában nyugvósor rosszabb állapotban szokott lenni, És még annyi hogy hiába nem akarod "esztergáltatni", amit nem esztergálni kell hanem köszörülni , ha annyira kopott vagy csíkos a hajtókar vagy a nyugvócsap úgy sem lesz jó, mindenképp köszörülni kell.

Nincs profilkép
#30850 Sz.Szabolcs
2014-02-25 16:28:36

Üdv szakik!


Lenne egy olyan problémám, hogy a gépem (82-es) megérett egy siklócsapágysor cserére, vettem is egy garnitúra H1-eset amit ha ráhúzok annyira rászorít hogy nem tudom a főtengelyt átfordítani.
Mondták nekem, hogy létezik a H1-ből 2 típus orosz meg ukrán ha minden igaz és az egyik lötyög a másik meg szorul rajta és hogy a kettőből kombináltak egy normális sort.
Hallottatok már ilyenről?
A főtengely kiszedése és esztergálása most nem opció mert használnom kéne a napokban.
Valami ötlet, hogy miért szorulhat a csapágy?
Vagy valakinek valami hasonló problémára esetleg megoldás?

Köszi szépen
Üdv.

Nincs profilkép
#30849 Simi83
2014-02-25 15:01:11

Hello! Volna egy kérdésem, remélem tudtok segíteni! Az a probléma az MTZ 82-ünknek, hogy az TLT 540 fordulatot folyamatosan kidobja, (kis terhelésnél is pl.: műtrágyaszóró) az alsó 540/1000 váltó kapcsolónál. Mi lehet a probléma és hogyan lehetne megjavítani?

#30848 Zoli26
2014-02-24 22:57:53

Viccen kívül az enyém annyira kopott volt legutoljára hogy kombinát fogoval kihuztam.De elöxör a gyárit én is kihuzoval szedtem ki

#30846 Szeni
2014-02-24 20:54:59

Válasz #30878. hozzászólásra

Természetesen kihúzóval.

#30845 Sanyee
2014-02-24 20:25:11

Királycsap kiszedésére tudtok mondani valamilyen megoldást szöghajtásos hídnál?
Hogy tudnám könnyen kivenni a csapot?

Királycsap

#30844 Sanyee
2014-02-24 20:10:58

Válasz #30876. hozzászólásra

Lehet. Vagy levegőt kap.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Többféle tényező okoz bizonytalanságot a piacon.
2024 tuti befektetései: arany, kávé, kakaó, tojás
2024 tuti befektetései: arany, kávé, kakaó, tojás
A mezőgazdasági termékek piacán nagy kilengések voltak, míg az ipari...
Kameruni kos birka
Kameruni kos birka

30.000 Ft

ELADÓ ZETOR Forterra 11441 (110 LE) - 1111 üó
ELADÓ ZETOR Forterra 11441 (110 LE) -...

13.500.000 Ft

Epple burgonyaszedő
Epple burgonyaszedő

850.000 Ft

GOOD YEAR
GOOD YEAR

65 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]