Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 404.69 Ft USD 392.62 Ft CHF 430.85 Ft GBP 485.44 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91789 hozzászólás
#27039 mtz1221
2013-08-10 08:20:20

Válasz #27029. hozzászólásra
normális órával lett mérve,egy tehenészet mesterei ajánlották mert náluk valami 3vagonos mixert hajtanak velük és csak igy birnak pár hónapokat a szalagok.

#27038 VTR-es
2013-08-10 08:01:20

Válasz #27058. hozzászólásra
Szia ,az olajszűrőt kompletten(házastól) le kéne venni kitakarítani, tudom hogy nem olyan már ezen mint a régi ,de gondolom ebben sem csak az az egy szelep van amit állítottatok, a többit is kiszedni kitakarítani, meg van benne az a kis hőcserélő(csak tipp), nem e az is dugult. Amúgy a főtengelycsapok méreteit nem ellenőriztétek? Csapágysort biztos hogy jót adtak hozzá?

Nincs profilkép
#27037 csobicsabi
2013-08-09 21:45:06

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy Mtz-892 traktornál hogyan lehet az adagolót beállítani? Újabb típusú adagoló, és az összes elem adagnagyságát kellene növelni.
Köszi:

#27036 röfik
2013-08-09 21:16:30

Válasz #27057. hozzászólásra
Ez azért szált elmert eltörött a nyomo csö a szivattyutol a blokkig,kicseréltük a csövet.Ugy tünt hogy nem lett baja de aztán csak beállt vagyis eltörött a fötengely.Csere stb és ez lett a vége.Elötte komoly olajnyomás volt most meg nincs.Mechanikus ora van rajta sztem jo de van másik felteszem azt és proba.smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#27035 dárk
2013-08-09 20:02:27

Válasz #27055. hozzászólásra

vastagabb olajjal próbáltad már?
A múltkor szereltünk egy gépet amin nem volt olajnyomás mert a hajtókarnál ki tőrt és megrepedt a főtengely és elengedte a nyomást.Előtte meg olyat szereltünk ahol meg az olajszivattyú csöve repedt meg a forrasztásnál.

Nincs profilkép
#27034 dobó+
2013-08-09 17:08:58

Válasz #27055. hozzászólásra

Pedig azzal az olajnyomással nem lesz hosszú életű a géped ha csak fordulaton 1,5 bárt mutat.
Egy mechanikus órával meg kellene mérni a nyomást hátha csak elszált a műszered.
A motor nem kopog be kis fordulaton ?terhelésnél ?

Láttam már olyat hogy összerakás előtt a főtengelyt elfelejtették kifuvatni levegővel és 2-3 csapágyat lerendezett a benmaradt fémforgács.
De ezzel nem akarlak ijesztgetni.
Először próbálj rámérni a nyomásra aztán rá állítani.

#27032 röfik
2013-08-09 14:36:21

Válasz #27052. hozzászólásra

Ez az hogy fordulaton ebbe a kibaszott melegbe.Idegesit rendesen gondolhatod.Semmi kedvem szétszedni ujra,pedig most jön aneki valo melo tárcsázás,szántás szállitás 2 kocsival.Pedig ez lenne a vezérgép de a többi körbe dolgozza mostanába sajna.smile scaredsmile scared

#27031 MTZ-572
2013-08-09 14:29:27

Válasz #27052. hozzászólásra

Nekem alapjáraton 2-2,5bár meleg motornál,hidegen 2.5-3bár
ha 2200fordulton meleg motornál 3-3.5bár
hidegen 3.5-4,5közt!
de ez változó most megy olajcserére mig nem kezdödik a öszi munka!
üzemóra 265-270 van benne és még nálam van most lesz a 2ik csere!

Nincs profilkép
#27030 dobó+
2013-08-09 14:15:06

Válasz #27051. hozzászólásra

Az az olaj nagyon jó nekünk is az megy minden gépbe.
Egy sürvebb olajjal az a baj hogy télen a hidegindítással lesznek bajok.
Végül is az 1,5 bár nyomás is elégnek kell hogy legyen .
Ezt alapjáraton produkálja vagy fordulaton az a nem mindeggy.
Ha alapjáraton akkor minden oké.

#27029 röfik
2013-08-09 13:59:09

Válasz #27050. hozzászólásra

Szerintem bevan hajtva az állito csavar mert tökig bent van de olyan szar helyen van hogy nem lehet hozzá férni csak ha leveszem az egészet.Az egész vacak kisseb mint a régi tipusokon.Remélem igy is megy majd sokáig.Vagy sürübb olaj kéne bele.Agip 15w40 van benne.

Nincs profilkép
#27028 dobó+
2013-08-09 13:48:28

Válasz #27049. hozzászólásra

Az új főtengely és csapágy nem garancia semmire.
Azzal nem tudsz semmit csinálni mert lehet a csapágy és a főtengely is pontatlanul van megmunkálva.
Esetleg maradt egy kis fémforgács a főtengely furatában és az lerendezte az egyik csapágyat.
De ha gondolod fejebb veheted az olajnyomást az olajszűrőnél.
Olvass utána hogy is kell csinálni .

#27027 röfik
2013-08-09 13:31:17

Uj fötengellyel kicsi az olajnyomás 1.5bar üzemmelegen.Elötte majdnem 3bar volt.Csak fötengely és hajtokar csapágyak lettek cserélve minden maradt a régi.Mi lehet a gond..3-as motor??????smile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#27026 dobó+
2013-08-09 13:23:51

Válasz #27041. hozzászólásra

A tengelyirányú holtjáték elvesztése azért van mert valamelyik nyugvó csapágynál lehet bibi széppen eggyessével le kell venni a csapágyakat és minden levétel után megforgatni .
Hogy könnyebb legyen kiveheted a porlasztókat is.
A csapágyon látszódnia kellene hogy hol szorul .

#27025 röfik
2013-08-09 13:20:07

Válasz #27044. hozzászólásra

Az eleje független a hátuljátol.Ezen a diffizár elektronikus vagy még pedálos???Lehet mechanikus hiba is a difivel.smile confusedsmile confused

#27024 röfik
2013-08-09 13:16:11

Válasz #27045. hozzászólásra

Fülkébe a kezelö panelba vannak relék ellenörizni kell hogy jok e.A mágnes kapcsolo lent van a fékszerkezet elött.Kontakt hiba is elöfordulhat.Annyira nem zár a fedelek tömitése.Nekem 1025.3-nál volt érintkezés probléma.Nem hajtott sehogy,alapos tiszttás kontakt spray és jo.smile sleep

#27023 VTR-es
2013-08-09 12:59:39

Válasz #27043. hozzászólásra
Hali , annak a szorulásnak csak van valami oka ,külömben akkor az összesbe metabond kellene.

Nincs profilkép
#27022 kérdező
2013-08-09 12:55:11

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. MTZ 1025.2 elektronikus első kerék hajtás kapcsolóval. Ma a következőt produkálta szakaszos üzemre állítva nem kapcsol be. Direkt( folyamatos) hajtásnál sem hajt az eleje viszont világít az ellenőrző lámpa. Mindkét hátsó kerék hajt difizár megnyomása nélkül. Mi lehet a gond? Hol kezdjek neki? Hol lehet rajta a behúzó mágnese vagy nem tudom hogy mije.

#27021 gjoni
2013-08-09 12:44:50

Válasz #27042. hozzászólásra

smile thumbupaha igaz már kitárgyaltuk.

#27020 gjoni
2013-08-09 12:43:54

Válasz #27041. hozzászólásra

Kettő flakon Metabond és nem szorul 18000 ft nem olcsó de be jön, mondjuk én csak egyet szoktam beletenni a Goldot és suhansmile thumbupcool

Nincs profilkép
#27019 Apuka16
2013-08-09 12:39:26

Talán tudtok segíteni: MTZ 82 traktoromon hideg-indulásnál normálisan forgatja az önindító a lendkereket, de ha bemelegszik a motor (1-2 óra munka után), akkor az önindító csak erőlködik. Nagy nehezen megtaláltuk az okát: forgatás közben megszorul a főtengely, méghozzá úgy, hogy a hosszanti lógását is elveszti (tehát a megszorulási ponton a főtengelynek nincs tengelyirányú játéka).
Szerelő a műhelyben leengedte az olajat, levette az olajteknőt, és a főtengyely-csapágyazáson semmi rendellenesség sem látható, minden rendben van.
Tehát kész rejtély, hogy mitől szorul meg melegen a főtengely, de viszont megszorul, az biztos.

Lenne valakinek valami ötlete, hogy mi lehet ez a hibajelenség?smile helpsmilie

#27018 Sötét Paraszt
2013-08-09 12:05:56

Válasz #27032. hozzászólásra
Vagy esetleg nyit és nyit hehe.

#27017 MTZ-572
2013-08-09 11:21:08

Válasz #27038. hozzászólásra

Hát ja csak sok volt, és még egy kicsit folyik az olaj belöle!

#27016 gjoni
2013-08-09 11:11:57

Válasz #27036. hozzászólásra

Az már gyári rajta akkor jól jártál vele szürkesmile thumbup

#27015 MTZ-572
2013-08-09 10:48:52

Válasz #27036. hozzászólásra
Ez igy már igen,akkor a másikra van állitva!
Köszi!

Nincs profilkép
#27014 Pista1234
2013-08-09 10:41:43

Válasz #27031. hozzászólásra

nem, ezzel azt lehet állítani hogy ha két kocsit húzol akkor az elsőt vagy a hátsó billentse, felette a matricára rá is lenne írva csak úgy látom lefestették :)

#27013 MTZ-572
2013-08-09 10:05:39

Válasz #27034. hozzászólásra
Jó mert igy volt és akkor emelte a gép!

#27012 gjoni
2013-08-09 10:02:43

Válasz #27033. hozzászólásra

Két állás te nagyon vili kösd már össze a kurva géppel és emelj rá a pótkocsira mit csinál nem érted egy elzáró csapsmile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#27011 MTZ-572
2013-08-09 09:59:31

Válasz #27031. hozzászólásra

és hogy van zárva vagy nyitva? melyik hogy?

#27010 gjoni
2013-08-09 09:58:18

Válasz #27030. hozzászólásra

Bocs nyit és zár csapocskasmile tonguepsmile tongue

#27009 gjoni
2013-08-09 09:56:47

Válasz #27030. hozzászólásra

Ez egy egyszerű szelep nyit és tár ,ha nem emel a pót nyisd ki ennyismile tonguep

#27008 MTZ-572
2013-08-09 09:54:55

Helló 6.5t pótkocsit van elöl egy kar ,mire való és hova kell állitani?

#27007 Sötét Paraszt
2013-08-09 08:56:18

Válasz #27028. hozzászólásra

A könyv 0.9-1 Mpa-t ír a főső szelepre, azt hízagótad 12-re?
A gíp óráján nézted, vagy rákötötté vmi. normális órát?
A kis munkahenger neked nem ereszt?

#27006 mtz1221
2013-08-08 22:13:39

Válasz #27027. hozzászólásra
Izmosodni akarsz jobb kézre mi,(majd akkor buknak rád a picsák)smile oopsazért kell a rudazat.Nekem 3éve 12n van azóta birja pedig ujkorában kéthetente jártak a garanciások 9nél cserélgetni

#27005 Sötét Paraszt
2013-08-08 21:52:34

Válasz #27025. hozzászólásra

Főtekertük 10-re az nem elíg hehe?
Mondtam faternak cseréjük ki rudazatra a picsába hehe.
Mikor tavalyelőtt kukoricavetéskor lecsúszott a kapcsoló hehehe.
Azt az utsó pár sort elnyomta üresbe hehehe.
Most hogy níz ki a gógle tírkípen haha.

#27004 mtz1221
2013-08-08 20:45:32

Válasz #27024. hozzászólásra
ha annak is olajnyomás kapcsolja akkor tehetsz akármit,a váltó olajnyomását kell felvini 12bára és no problemo hahasmile hammersmile hammer

#27003 Sötét Paraszt
2013-08-08 18:54:08

Válasz #27022. hozzászólásra

Az mtz kihajtást nem a voogel zuzóhoz terveztík hehe.
Mi kicseréltük széles szalagosra a 1025-ön kíváncsi leszek mit mutat majd hehe.
Meg nem hatodikon kell zúzni a kétméteres sást hehe.

#27002 gjoni
2013-08-08 18:03:44

Válasz #27022. hozzászólásra

A fékpedál tengelyen van a bekapcsoló kar mtz betegség ,hogy be rohad nem ez kavar be neked? Amíg nem működik a kar tökéletesen nem lehet beállítani normálisan a szalagot csak tipp .Nekem folyamatosan ment a kardán és ezzel kezdte a szerelő ,hogy szét szedte a pedálról a rudazatát és felcsiszolta aztán zsírozta rögtön jó lett.smile cowboy

Nincs profilkép
#27001 asdfghjkléáű
2013-08-08 17:55:32

Tisztelt MTZ barátok!

Segitsetek!! A TLT kihalytáson a szallagok rendszeressen letépődnek. 2-3 napot tudunk vele dolgozni aztán szerelés. Már kicseréltük a hagyományosra( excenteresről) de most is megadta magát.Csak a hajtás a fék szallag annak semmi baja. Egy 2 m-es Vogelnut múlcsozót húzúnk a 82-es MTZ-vel.Bármi tippet szívessen várok!

Köszönettel: Balázssmile helpsmilie

Nincs profilkép
#27000 dagadtmadar
2013-08-08 15:38:22

Válasz #27020. hozzászólásra

nekünk mivel jól hűt a gép a termosztát folyamatosan 75-80C°on tartja így gondolom h nincs benne sok retek. Azt tervezem h késő ősszel majd ecetes vizet töltök bele mert akkor már minden estére leengedem a rendszert és azzal mosódik majd.
Tavaly csak enyhén sárgás víz jött ki belőle mert nem szoktunk fagyállóval feltölteni az egyik porlasztóperselynél hidegen csöpörög kifelé ha felmelegszik akkor már nem csepeg :D Annyiért meg nem bontom szét, ki tudja h össze lehet az a persely a hengerfejjel gyógyulva :D

#26999 Sötét Paraszt
2013-08-08 15:18:11

Válasz #27019. hozzászólásra

Sztem. csak a rézhűtőt mossák savval mivel nem bántja, a többi szerölvínyt nem hehe.

#26998 dárk
2013-08-08 14:48:30

Válasz #27016. hozzászólásra

Nem gondolod hogy pont a víz a legnagyobb gond?
Mert ügye a rozsdához 3 dolog kell,fém,víz,oxigén.
Fagyálló és desztillált víz,nem eső víz hanem gyári desztillált víz,így lesz hosszabb az élettartama a hűtőnek és a vízpumpának is +termosztát se rohad be télre.
Ha ki tudod mosatni vízzel és utána fagyállót öntesz akkor is rozsdás lesz mert a fagyálló megmarja a rozsdát és ilyen barnás lötyi jön majd belőle.
A tiszta sósav (tudok szerezni ha kell)szerintem nem jó mert egyik haver kért egyszer tőlem hogy a babettának a tankját kimossa a rozsdától,ki is szette tisztára de egy hét múlva olyan rozsdás lett ahogy megmarta hogy el lehetett dobni a tankot.
Tiszta sósav vagyis 99% a strandokon a medence mosóktól szerezhető be a leg könnyebben.

Nincs profilkép
#26997 dobó+
2013-08-08 14:36:25

Válasz #27017. hozzászólásra
Csak hát azt nem egyszerű beszerezni smile cursing
Pedig nagyon jó anyag egyszer egy decit kaptam valakitől és a kocsi fűtőradiátorát nagyon jól kipucolta .
Csak tényleg nem beszerezhető vegyi háztartási boltokban is csak a 20 %-os kapható.

#26996 Mf-es
2013-08-08 12:01:40

Válasz #26999. hozzászólásra

Tiszta sósavval.Dolgoztam hűtősnél,ezt alkalmazta.

#26995 kevesa
2013-08-08 10:53:34

Kimostam minden felé, de a hűtő lammellái között annyira bent van, hogy onnan ki sem lehet mosni csak így.

Egyébként amikor eldugult akkor ki lett véve a hűtő és állítólag ki mosta, de nagyon rozsdás trutyi folyik belőle most kb minden traktorozás után azzal kezdem a napot vízet leengedem és mosatom mindig mos ki rozsdát.

De ez teljes tiszta már sosem lesz.

Nincs profilkép
#26994 dobó+
2013-08-07 23:07:20

Az ecet sokat segíthet de az a baj hogy a hűtőben ha már elrakódott a csövezés azt nem bírja kimarni végig.
Inkább csak a beszűkült járatokból fogja kitakarítani a vízkövet és rozsdát.
Ha ez megvan akkor a trutyi leül a hűtő aljába és ott eldugítja a csapot és a csövek aljánál szűkületet okoz .
A megoldás egy hűtős lesz aki szétszereli és kitakarítja az egész hűtőt.

#26993 PBandi
2013-08-07 22:47:47

A hűtőtisztító szereket karbantartás-megelőzés szerűen kell használni úgy van értelmük.

#26991 apuci
2013-08-07 21:43:39

Válasz #27011. hozzászólásra
Igaz hogy ez már vagy 10 éve volt de 10000ft ki takarították és utána nem volt gond vele

#26990 konyal
2013-08-07 21:37:10

Válasz #27009. hozzászólásra

nálunk milliardos gépeken alkamazák

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Napraforgós “fun fact”-ek a történelem, a tudomány és a magyar agrárium világából
Napraforgós “fun fact”-ek a történelem, a tudomány és a magyar agrárium világából
8+1 érdekes tény a napraforgóról, amit még talán nem is hallottál.
A napraforgó talaj-előkészítésének és vetésének sarokpontjai
A napraforgó talaj-előkészítésének és vetésének sarokpontjai
A napraforgó termesztéstechnológiája igazából az elővetemény betakarításával...
5 m3-es szippantó,  1 tengelyes eladó
5 m3-es szippantó, 1 tengelyes eladó

950.000 Ft

Vogel&Noot 3 fejes eke
Vogel&Noot 3 fejes eke

290.000 Ft

Eladó üzemképesen,  kipróbálhatóan Detk 115 szippantó
Eladó üzemképesen, kipróbálhatóan Detk...

2.350.000 Ft

Eladó 8 m3-es vizes lajt
Eladó 8 m3-es vizes lajt

2.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]