Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 403.06 Ft USD 389.11 Ft CHF 426.08 Ft GBP 483.79 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91789 hozzászólás
#23789 PBandi
2013-03-10 09:54:44

Válasz #23788. hozzászólásra

Így már elhiszem.

#23788 VTR-es
2013-03-10 09:27:46

Válasz #23787. hozzászólásra
Mert a kompresszor magyar gyártmány és más gépen is alkalmazták ahol esetleg nem kapott olajat a fő rendszerből. Ha nem hiszed vedd le a váltóról kompletten és meglátod hogy nincs ott semmi ami ami visszatartaná az olajat.smile thumbup

#23787 PBandi
2013-03-10 09:17:05

Válasz #23785. hozzászólásra

Akkor mi a f...ért van rajta beöntő meg leengedő csavar?

#23786 röfik
2013-03-10 07:50:38

Válasz #23785. hozzászólásra

smile thumbupsmile thumbupLegalább nem rohad össze a szelep rendszer a kondenzviztöl a levegörendszerben.

#23785 VTR-es
2013-03-10 07:46:22

Válasz #23784. hozzászólásra

Hali. Dehogynem, az keni, az is baj hogy azt a sűrű ragadós váltóolajat nem tudja a kompresszor olajlehúzó(áteresztő) gyűrűje kezelni, ezért olajos az 50-esek levegőrendszere.smile hammersmile hammer

#23784 röfik
2013-03-10 07:09:47

Válasz #23783. hozzászólásra

Az 50-esen nem a válto olaj keni???????????smile confused

#23783 Rönó
2013-03-10 06:27:02

Sziasztok!
Ez a kompresszor-olajzás téma most már engem is érdekelne az 50-esem miatt. Az a helyzet hogy sehol nem olvastam olyat hogy külön olajozni kellene. Viszont a meglévő olajbetöltő, illetve leeresztő nyílás a józan ész szerint mást diktál..!
Üdv: Rönósmile confused

#23782 röfik
2013-03-09 22:19:10

Válasz #23781. hozzászólásra

Mailt megkaptad????smile thumbupcool

#23781 mtz1221
2013-03-09 21:33:46

Válasz #23780. hozzászólásra
ezt benéztem,azt hitem még mindig az adagoló a témasmile wacko

#23780 mtz1221
2013-03-09 21:08:46

Válasz #23778. hozzászólásra
amelyikbe kel önteni annak az alján van egy réz tulfojó csö,amelyiknek nincs azt a motor keni és leálitás után visza is folyik az olajteknöbe

#23779 jozef19
2013-03-09 18:56:01

Válasz #23756. hozzászólásra

Kuplung nélkül könnyü,de kerék nélkülaz már nehezebb...

#23778 Gabesz2
2013-03-09 17:01:42

Válasz #23777. hozzászólásra
Azt láttam én is, de nívó csavart nem látok sehol. Ezért kérdeztem, hogy olajat kell bele tölteni és mennyit vagy megy bele a váltóból. (szóró olajzás)

#23777 PBandi
2013-03-09 16:40:35

Válasz #23766. hozzászólásra

Van rajta leengedő meg betöltő csavar ,saját olajteknője van.

#23776 Rönó
2013-03-09 09:33:29

Válasz #23771. hozzászólásra

Szia!
Nem a blokkon van hanem a váltóházon, oldalt, ott ahol az 50-esnek. Legalább is ami nállunk van nagyfülkés 550-es annak ott van. Igaz annak a motorkódja is D-50.
Üdv: Rönó

Nincs profilkép
#23775 VDénes
2013-03-09 09:23:19

Válasz #23772. hozzászólásra

Nyíregyházán is van aki javít vezértömböket.

#23774 röfik
2013-03-09 08:29:32

Válasz #23763. hozzászólásra

CCCP Power shift gearboxsmile devilsmile devilsmile devil

Nincs profilkép
#23773 dagadtmadar
2013-03-09 08:20:05

Válasz #23772. hozzászólásra

igen ezt hallottam én is hogy házilag nem érdemes barkácsolni.

#23772 vénkabi
2013-03-09 08:11:51

Válasz #23770. hozzászólásra
A vezértömböt házilag nem tudod javítani, csak a karok gömbcsuklóinak a tömítését. Állítólag Egerben van valami cég akik javítanak, de közelebbit nem tudok róluk.

Nincs profilkép
#23771 Salas
2013-03-09 07:53:29

Válasz #23766. hozzászólásra

Az szerintem olyan mint a 80-asé. A blokkon van és a motorolaj keni. Jól mondom?

Nincs profilkép
#23770 dagadtmadar
2013-03-09 07:50:38

Válasz #23769. hozzászólásra

igen ez megvan és pont ez is lényeg, hogy reteszelhető mert ami most a gépben van az 2/1 - 222 van de nincs úszó állása egyiknek sem. Azt halottam, hogy nem érdemes javítani.
Mivel benne van még minden a gépben ezért gondolkodom a 3/4- 222 ben mert azzal minden működne a gépben lenne rögzített állása a karoknak és úszó állása is.
csak mivel kiírták h 1025 ezért filózok hogy beszerelhető-e a 80-as gépbe.

#23769 vénkabi
2013-03-09 07:27:23

Válasz #23768. hozzászólásra
Hogy ne kelljen keresgélni:

#23768 vénkabi
2013-03-09 07:25:09

Válasz #23721. hozzászólásra
"Így kép meg leírás alapján annyiban külömbözik h a 80-asba írt az 3/1 a 1025-ösbe írt az 3/4.
Én idővel szeretnék a gépünkbe venni egy R80 3/4 - 222 est."

A különbség nem látszik rajta, de a bele az egy kicsit más. A 3/1-es nem tudja kezelni a helyzet-erő szabályozót. Ahhoz a 3/4-es jelű kell.

A 3/4 222 jelűben a 222 a karok rögzíthetőségét jelenti, vagyis hogy pl egy hidromotort akarsz működtetni a karral, akkor a kart nem kell folyamatosan nyomni , mert reteszelődik.

Korábban valaki feltette ennek a leírását itt, keresd vissza!

#23766 Gabesz2
2013-03-09 06:46:08

Válasz #23765. hozzászólásra

Az 550-es kompresszora, hogy oldották meg a kenést?
Kell bele olajat önteni vagy a váltóból kapja?

#23765 AtoZz
2013-03-09 01:47:48

Válasz #23723. hozzászólásra

na igen,ez mind szép és jó,de 2féle képpen van megoldva az olajozása,vagy központis,azaz olajnyomásról van neki levéve(van 1 kis furat amin kapja az olajat,vezérlésfelöl)ennek nincs a hátulján egy kanyargós csö(talán furat sem a részére),másikba pedig megy 2dcl motorolaj,ennek van a hátulján az a bizonyos kanyargós csö,viszont van egy szemering a meghajtótengelyen a vezérlés felöl,mondjuk van mindkettönek elönye/hátránya,központisnál ha visszaenged az adagoló,befolyik a motorolajba a nafta,természetesen javitás/olajcsere,másiknál ha beereszt a pumpa,akkor jól láthatóan azona csövön ereszti kifelé az olaj/nafta keveréket,igaz ebben illik idönként olajat cserélnismile tonguep remélem érthetö voltam smile lol

Nincs profilkép
#23764 dagadtmadar
2013-03-09 00:05:13

én lépek aludni holnap jó bulim lesz a permetezővel!
Jó éjt!

#23763 .Man
2013-03-08 23:47:44

Válasz #23746. hozzászólásra

Kipörgeti, akkor ki üres, majd összevárja a fordulatszámot a fogaskerekek között és be a másikba. Egyszerűnek hangzik, de sokat kell menni a géppel, hogy ráérezzen az ember smile biggrin Én egyszer kétszer gyakorlatoztam, volt hogy belejöttem, de apámat néha figyelem, ő nagyon sokszor így vált.

Nincs profilkép
#23762 dagadtmadar
2013-03-08 23:31:56

Válasz #23761. hozzászólásra

de a habinak is írtam email-t csak nem írnak vissza :s

#23761 Gumóka
2013-03-08 23:30:09

Válasz #23760. hozzászólásra

Én sem látok különbséget.

Nincs profilkép
#23760 dagadtmadar
2013-03-08 23:26:46

Válasz #23759. hozzászólásra

hát nem tudom én csak arra vagyok kíváncsi, hogy a kis fülkés 80-asba be lehet-e szerelni? Mert ma este megmutattam apának ő is azt mondta h kép alapján egyformának tűnik.

#23759 Gumóka
2013-03-08 23:13:47

Válasz #23721. hozzászólásra

Öregapám 1025.2-es trakijába úgy volt, hogy 2 kihelyezett kör volt hátul, 1 a fülke alatt, vagyis a a függesztőszerkezetet a helyzet-erőszabályozó karral működtetted, a műszerfalnál lévő 3 kar a kihelyezetteket működtette. A gép 2003-as kiadás volt. Lehet ez a különbség?

#23758 Gumóka
2013-03-08 23:09:59

Válasz #23746. hozzászólásra

Nekem is szokott sikerülni :) De jártam a régi munkahelyemen olyan 80-assal, hogy kidobálta a 9-et, valszeg kulisszás volt már, annál is simán visszalöktem. Mondjuk annak már a difije is úgy morgott, hogy a muter már messziről tudta az irodába, hogy jövök smile biggrin

Nincs profilkép
#23757 VDénes
2013-03-08 23:05:19

Válasz #23754. hozzászólásra

Vissza kell venni a gázt. Megfigyeled gáz, elveszi alapjáratra és áttolja a fokozatba aztán megint gáz. De ezzel elég durván el lehet törni a fogakat ha nem érzi az ember.

#23756 Szeni
2013-03-08 23:04:06

Válasz #23754. hozzászólásra

Természetesen nem.Felfelé csak fordulatesésnél válthatsz.A videón ez jól látszik.Minél nagyobb a két sebesség között a különbség,annál nagyobbat kell ejteni a fordulaton-értelem szerüen.

Nincs profilkép
#23755 VDénes
2013-03-08 23:03:31

Válasz #23746. hozzászólásra

Nem lesz a váltónak semmi baja, ha nem recsegteti befelé. Én is így járok az MTZ-vel. Felfelé mondjuk azért szoktam használni a kuplungot, de visszafelé sosem.

Nincs profilkép
#23754 dagadtmadar
2013-03-08 23:00:25

Válasz #23753. hozzászólásra

Meg erről halottam is, hogy minden sebesség tartományban van egy bizonyos fordulat amikor kapcsolat megszakítás nélkül válthatsz másik sebességbe, de akkor a 2 sebesség között is tartani kell a fordulatot?

Nincs profilkép
#23753 dagadtmadar
2013-03-08 22:58:39

Válasz #23751. hozzászólásra

tudom, hogy nem így csinálta, de valahol írták h a pótkocsi húzásnál h kisebb legyen a lendület vesztés kuplung nélkül dobja át országútiba majd 8-ba persze 5-el indult.

#23751 Maszek Zs
2013-03-08 22:56:48

Válasz #23749. hozzászólásra Ő se így csinálta!!!!!Nekem egyszer sikerült 6-8-9 majd vissza de már régensmile blush

#23750 Szeni
2013-03-08 22:56:34

Válasz #23747. hozzászólásra

Ez a gyerek tud vezetni,illetve tudja h. mit csinál smile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool Valaha egy hónapig jártam a trabantommal kuplung nélkűl,mert eltört a pedál.Valahogy az is így nézett ki.A végén már olyan jól ment,h. elég volt visszaállni a normális üzemre.

Nincs profilkép
#23749 dagadtmadar
2013-03-08 22:53:22

Válasz #23748. hozzászólásra

és a terepből országútiba, majd vissza ugyan abba a sebességbe ahhoz mennyire kell érezni a gépet?

#23748 Maszek Zs
2013-03-08 22:49:51

Válasz #23747. hozzászólásra Ha jól ismered a gépedet meg lehet csinálni.De 8 és 9 között nagy a különbség ott nem biztos.De többi nem gáz!!smile thumbupcool

Nincs profilkép
#23747 dagadtmadar
2013-03-08 22:47:35

Válasz #23746. hozzászólásra

https://www.youtube.com/watch?v=00Gd2R_xPt0

Nincs profilkép
#23746 dagadtmadar
2013-03-08 22:46:38

Ezt mégis hogy csinálják?
Nem öli meg vele a váltót?
https://www.youtube.com/watch?v=00Gd2R_xPt0

#23745 Maszek Zs
2013-03-08 22:46:35

Válasz #23744. hozzászólásra Csinálok lehet egy videót majd a felújításról!!!

#23744 Maszek Zs
2013-03-08 22:44:22

Válasz #23743. hozzászólásra Legyetek többször a jövő hétvégén lehet lesz egy pár kérdésem.smile thumbup

#23742 Szeni
2013-03-08 22:40:21

Válasz #23693. hozzászólásra

Ha valakit érdekel ez a műszaki téma,olvassa el a kolléga által betett oldalt.Elég jól érthető módon mond el pár alapdolgot a motorok működésével kapcsolatban.

#23741 Maszek Zs
2013-03-08 22:37:23

Válasz #23739. hozzászólásra Köszi a válaszokat.Én is utána érdeklődtem kicsit jobban,és ugyan ez a válasz jött minden honnan.De azért jó látni,hogy "mindenki"úgy tudja ahogy én!!!!!smile lolsmile lol

Nincs profilkép
#23740 dagadtmadar
2013-03-08 22:25:42

Válasz #23739. hozzászólásra

Ezt is jó tudni :)
Köszönjük

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nagy árat fizet a világ a dubaji csokoládé fő alapanyagáért
Hirdetés
A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele
A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele
A napraforgótáblák tápanyagtartalmát jobban figyelembe kell venni, ha nem...
Komáromi kb. 216 sorközművelő kultivátor
Komáromi kb. 216 sorközművelő kultivátor

500.000 Ft

Babérmeggy,  Tiszafa,  Korallberkenye,  Leylandi ciprus,  Smaragd tuja,  Hortenzia termelőtől eladó
Babérmeggy, Tiszafa, Korallberkenye,...

1.300 Ft

Fenyő- és dísznövény-szaporítóanyag csemete: Nordmann,  Normand,  Ezüst,  Luc,  Tiszafa,  Leylandi ciprus,  Hamis Ciprus
Fenyő- és dísznövény-szaporítóanyag...

50 Ft

Babérmeggy,  korallberkenye,  leylandi ciprus,  tiszafa,  hortenzia,  smaragd tuja termelőtől eladó
Babérmeggy, korallberkenye, leylandi...

1.300 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]