Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 411.69 Ft USD 399.52 Ft CHF 438.21 Ft GBP 488.76 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91316 hozzászólás
#20766 (Claastra)
2013-01-04 20:11:44

Válasz #20765. hozzászólásra

de azt irtad a megállás után megjavult,de akkor csak megint öt percre,valószínű szivattyűs

#20765 balisimson
2013-01-04 20:02:59

Válasz #20764. hozzászólásra

Elméletileg szűrő ott van mint a régiekben, felül a hidraulika tartály tetején, ha jól emlékszem hat csavar fogja. Mi a szivattyúra gyanakodtunk, picit nehezebb is a kormány mint ismerősöm ugyan ilyen gépén, sok ilyen korú mtz-n látom már hogy ki van cserélve.

#20764 (Claastra)
2013-01-04 17:54:43

Válasz #20763. hozzászólásra

nem rántja össze az olajszűrőt?(már ha van benne)

#20763 balisimson
2013-01-04 17:26:12

Sziasztok! Olyan problémánk lenne, mtz 82.1-es traktoron néha elmegy a kormány rásegítés ( orbitos) Megyek öt percet kb, utána lehetetlen kormányozni, várok egy két percet, utána megint jó és megszűnik a gond. Olaj van benne, azon kívül mi lehet a baja?smile confused

Nincs profilkép
#20762 fekivadasz
2013-01-04 16:01:18

Válasz #20759. hozzászólásra

Köszi azt hiszem megtaláltam őket.

Nincs profilkép
#20761 Tamás105
2013-01-04 15:42:46

Válasz #20760. hozzászólásra

Itt dugattyúk szorultak annyira elvoltak kokszosodva mikor felmelegedett bele szorultak hüvelyekbe de a hajtókarok be lesznek derék szögeltetve smile whistling

Nincs profilkép
#20760 VDénes
2013-01-04 14:58:56

Válasz #20758. hozzászólásra

Na de melegen se lehetett átforgatni.
Amint írod a dugók biztos nem szorultak bele. Csak a főtengelynél van illesztési probléma, meg a hajtókarok.
Én annyit csinálnék, hogy a hajtókar ha kinn van akkor azt összehúzni és megmérni furatmikrométerrel, hogy van e benne ovál vagy teljes kör e. Ha az jó, akkor tuti főtengely, ami nekem is volt. smile crying

#20759 Gabesz2
2013-01-04 14:35:05

Válasz #20751. hozzászólásra

AZ adagolón van beöntő, szintező és leeresztő csavar. Az adagoló hátsó deknijén találhatók ezek.

Nincs profilkép
#20758 Tamás105
2013-01-04 14:19:46

Válasz #20757. hozzászólásra

kulccsal át lehetett forgatni úgy nem szorult csak melegen

Nincs profilkép
#20757 VDénes
2013-01-04 14:16:29

Válasz #20754. hozzászólásra

Ha kulccsal sem lehetett átforgatni a motort akkor ott a főtengely sem ok. Attól lehet olajnyomás. Nekem olyan volt a főtengely, hogy össze vissza voltak az átmérők, rosszul volt köszörülve.

Nincs profilkép
#20756 Tamás105
2013-01-04 14:13:27

Válasz #20750. hozzászólásra

Ilyen dugattyúkat szettem ki belőle fsmile sweatdropsmile wacko

Nincs profilkép
#20755 Tamás105
2013-01-04 14:11:02

Válasz #20752. hozzászólásra

ja és dúgón 3 olajlehúzó gyűrű vol meg 1 olaj áteresztő kompreszió gyűrű sehol smile wackosmile wacko ezz egy vicc bontatlan gyári blokk volt 1500 órával smile lolsmile lol

Nincs profilkép
#20754 Tamás105
2013-01-04 14:08:00

Válasz #20752. hozzászólásra

A főtengelynek szerintem semmi baja nincs mert az olajnyomás az jó volt a gépbe csak ha felmelegedett akkor az istennek se akart beindulni úgy meg szorúlt, új akksival új ön indítóval sem indult

Nincs profilkép
#20753 Tamás105
2013-01-04 14:04:28

Válasz #20752. hozzászólásra

abból is kétfajta smile wackosmile wackosmile lol

Nincs profilkép
#20752 VDénes
2013-01-04 13:59:33

Válasz #20750. hozzászólásra

Én a főtengelyt is megnézném...
Hajtókar melyik fajta van benne?

Nincs profilkép
#20751 fekivadasz
2013-01-04 13:25:12

Hali!
Tudja Valaki ,hogy mtz 50 adagolóba mennyi olaj kell,hol kell betölteni es ellenőrizni?

Nincs profilkép
#20750 Tamás105
2013-01-04 10:20:39

Válasz #20741. hozzászólásra

Már úgy lesz két külömböző fajta dugattyú van benne smile cursing és ez gyári bontatlan motor volt az eszem megáll.. a hajtókar perselyek pedig oválisra vannak kopva de csapszeg meg szorul benne smile wacko szóval veszek inkább 4 hajtókart csapszeget meg dúgót... na még a vezérmű tengelyt ma cserélem ki, arra leszek kiváncsi milyen szarul van össze rakva a vezérlés smile wackosmile wacko

#20749 gazda001
2013-01-04 07:35:24

Válasz #20746. hozzászólásra

a 738-ban már leírtamsmile pimp

Nincs profilkép
#20748 dobó+
2013-01-03 23:13:45

Válasz #20736. hozzászólásra

Vidd el a hengert gépműhelybe ott megoldják a problémádat. Láttam már merci sprintert is szárazhüvelyesen és megy 5 éve a nagybani piacra.

#20747 csoppika
2013-01-03 21:57:58

Válasz #20745. hozzászólásra
Szerintem csináld azt , amit bukócsöves kollega javasolt. A cserélt szárazpersely van legalább olyan jó, mint a kínai mtz hüvely. A hátsó kertben öntött alu dugó meg sokszor a benzin motorban sem bírja.

Nincs profilkép
#20746 bukócsöves-50
2013-01-03 21:29:29

Válasz #20736. hozzászólásraSzoktak olyat csinálni , hogy száraz persely a hengerbe és mehet vissza a régi dugó ha még jó

#20745 Maszek Zs
2013-01-03 21:19:22

Válasz #20744. hozzászólásra Köszi. így van léghűtéses.Ezért kérdeztem ebbe a forum oldalba,mert itt sok jó szerelő olvasgat és jó tippeket tudnak adni!!!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#20744 csoppika
2013-01-03 21:04:06

Válasz #20742. hozzászólásra
Hali! Ha jól látom, ez egy léghűtéses motor? Keress valami jobb gépműhelyt. Ha a briggs blokkban ki tudják marással cserélni a hüvelyt, akkor lehet , hogy ebben is... Csak egy tipp.

#20743 Maszek Zs
2013-01-03 18:29:56

Válasz #20740. hozzászólásra Köszi oda figyelek.

#20742 Maszek Zs
2013-01-03 18:29:04

Válasz #20738. hozzászólásra Köszi tisztába vagyok a rizikóval arra gondoltam,hátha van valahol pont egy ilyen.Egyszer meg gyűrűztem és az MTZ gyűrű pont jó volt bele.Válla nincs de szerintem hordósra van kopva mert elégé gyenge mostanában. http://www.youtube.com/watch?v=OEMV0EbENGY Egy ilyen trakiról lenne szó!

#20741 Mc manó
2013-01-03 18:07:25

Válasz #20739. hozzászólásra

Üdv csak jó tanácsként mondom ne sporolj azon a két dugattyun érdemes ilyenkor mind a négyet kicserélni,a hüvelyt meg nagyon szépen polirozd fel föleg az égéstérnél nehogy össze szerelésnél eltörje az új gyürüt.smile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool

#20740 medikus
2013-01-03 13:29:10

Válasz #20736. hozzászólásra
A dugattyú kamrának mérete van köbcentiben!! Az nem lehet se kisebb, se nagyobb.Még a kialakítása sem mindegy! Öntesd le nyugodtan, jobban jársz!

Nincs profilkép
#20739 Tamás105
2013-01-03 12:05:24

Én most szettem szét a 82-esem mert zabálta az olajat a dúgók át vannak égve és 2 dúgó meg van repedve a kamránál a hengernek szinte nincs vállá meg takarítom a két dugót ami épp, veszek hozzá külön két dúgót ,meg egy szet gyűrű abból is a zöld dobozos becsiszolom a szelepek porcelán biztosítéknak a homokjával összerakom cseh turbót rá és meglátom hogy fog muzsikálni ..smile biggrinsmile biggrin

#20738 gazda001
2013-01-03 10:32:02

Válasz #20736. hozzászólásra

Még 1 dolog, a csapszegfurat és a dug. tető távolsággal qrván vigyáz!!! Elég néhány tized eltérés a gyári értékhez és elviszi a kompressziódat, vagy reped a hengerfej, nem beszélve arról ha ne adj isten beleér a dugó a hengerfejbe, mert a forgattyúkör sugara nincs szinkronban a dugattyú helyzetévelsmile w00tsmile wackosmile wackoottan qrva világot rendezhet a hengerben, elképzelhető hogy az eltérés korrigálható vastagabb hengerfejtömítéssel, de annak méretét akkor tudni kellene pontosan, és kérdés hogy olyat lehet-e szerezni. Szóval ez nem olyan eccerű kérdés, IFÁ-t dugúztak Rába persellyel és dugóval, de másról nemigen hallottam. Még azt tudnám elképzelni hogy 1 acél perselyt húzzál bele a régibe alapméretre fúrva, és a régi dugót meg gyűrűzd meg. Persze ehhez az kell hogy a régi perselyt fel tudd annyira fúrni hogy a belehelyezett új perselynek legalább 2-3mm fala legyen. Nem tom kiadja -e meg kell mérni?

#20737 gazda001
2013-01-03 10:23:26

Válasz #20736. hozzászólásra

hát..... így nehéz, dugattyút kb. resmile w00t, ha már ilyenben gondolkozol akkor előbb a dugót, és ahhoz furass, bár elég barkács szagúnak érzem a dolgot....Mondjuk az öntött kisipari dugó sem biztos hogy jobb, sőt, húúú mik vannak sokszor, nem mindegy az anyagminőség, ötvözeti összetétel, hőkezelés. stb.. de az öntő kisiparosok sokszor az Al ajtókilincset is beöntik, sajnos. Én inkább azt mondanám hogy bontott motor, bár az is lutri sokszor, de még mindig korrektebben hangzik mint a kb-re talált vagy valahol valamilyenre öntött dugó. Vagy ha már ilyen kis motor, multicar, vagy K-25, vagy T25 motor nem összahozható bele??? Nem tom ám csak ötletelek...smile confusedsmile confused

#20736 Maszek Zs
2013-01-03 09:12:59

BÚÉK mindenikek,ha már a dugattyúknál járunk a témába nekem olyan dugattyú kellene ami 110-töl nem sokkal nagyobb a csapszeg 40mm az átmérője és a teteje 67mm-er a csapszeg tetejétől és dugattyú élőkamrás legyen.Nem MTZ-be kell.Ez egy nyugati egy hengeres 15-le trakiba kell.Csak az a baja,hogy gyengül és ha meg furatom ne keljen 30000ezer ft-ér új dugattyút öntetni.Hátha lenne megoldás valami olcsóbb.Tudna valaki segíteni ebbe?

#20735 laci 300
2013-01-02 23:55:13

Válasz #20731. hozzászólásra

sajnos igazad van nagyon rosszak az alkatrészek talán egy kivételével van egy szett ami annyira talán nem rossz de az kb:70000ft a 4db henger szett.smile sad

Nincs profilkép
#20734 mardel
2013-01-02 22:44:48

Kösz a válaszod! Régi turbósra alakított 82-es! A teflon réteg nem sérül könnyebben vagy kopik előbb? Szarok az alkatrészek minőségei de ez van mindenben nyugatiban keletiben egyaránt de ezt legalább ki lehet fizetni változtatni meg úgysem tudunk rajta!Egy ismerősömnél van 1 82.1 es műanyag burkolatos 8000 óra körül de még motor nem volt bontva és ugyan annyi erő van benn mint akármelyik újban sőt! De nála olajcsere pontosan szűrők pucolva cserélve mindig.

#20733 röfik
2013-01-02 19:14:02

Válasz #20731. hozzászólásra

Ha minden jol illeszkedne akkor egy gyürü is elég lenne,nagy fordulatu verseny motoroknál van ilyen meg kisgép motoroknál.De mtz-nél sosem lessz jol megalkotva az tuti.Amugy meg jo motor az mtz-é,gyárilag szerelt ha vigyáznak rá és beválik sokat elmegy.Nálam 550-es motor 12 éves korában lett elöször megbontva sok ezer üh után.820-as 3500üh-nál lett hengerfejes,szelepek beverödtek de a forgattyus mechanizmus teljesen ép volt csapágyak is simák és a hüvely sem volt vállas,a gyürük jol illeszkedtek még.Szinte kár volt kicserélni mert a mostani alkatrészekkel nem biztos hogy ennyit elmegy.smile whistlingsmile whistling

#20732 fexco
2013-01-02 19:08:09

Válasz #20716. hozzászólásra
hali elhiszem.sajnos a mienk az nem orbitos.

#20731 röfik
2013-01-02 19:02:46

Válasz #20730. hozzászólásra

Szia.A teflonos dugonak sokkal jobb a surlodása kisebb az ellenálása és jobb a hötürése elméletileg.A zetor gyürük jobbak tovább birják talán.Ha nem turbos a motor akkor a sima és turbos dugo szerintem tök mindeggy,de ha turbos akkor mindenképpen a turbos dugo beszerelése javasolt ha sima 80-as motor lesz átalakitva akkor is jobb azt beszerelni.Minél több gyürü van egy dugattyun annál nagyobb a surlodás és a hiba lehetöség.Itt megoszlanak a vélemények minden szaki másra esküszik.A sima régi 80-as 5-4-3 gyürüs variáciok.A 820-asok 3 gyürüvel jöttek.A tubos motorok 3 gyürüsek.De szar mind én azt mondom.Egy normális alkatrészt nem lehet kapni.Felujitott .3-as motor nem ment 200 orát és nagyobb kartergáza volt mint egy régi motornak.smile whistling

Nincs profilkép
#20730 mardel
2013-01-02 16:48:56

üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem ha vala ki tudna segíteni hogy van e valami haszna ill. jelentősége mtz dugónál annak ha teflonos, a gyűrűk száma befolyásol e valamit, jobb e a zetor gyűrű mint az orosz, gyakorlati haszna van e ha turbós vagy nem turbós dugok kerülnek bele?

#20729 medikus
2013-01-02 12:34:29

Válasz #20725. hozzászólásra

Ha azt mondaná Kínai, megvennéd?! Ismerek olyan kombájn alkatrész forgalmazót aki azt mondja még most is az E 514 alkatrészre hogy az övé eredeti! Holott még a gyárat is bezárták 92 ben.Aztán meg az alkatrészt először ki kell javítani, majd utána be lehet szerelni!

#20727 röfik
2013-01-01 22:47:41

Válasz #20726. hozzászólásra

80-as uj hengerfej 2 honapot volt fenn és egy szeleptányérbol kitört egy darab,elgyengült a motor.60eft volt áfásan meg másik 60-ér felujitották most már jo.Azt már a boltba sem tudták megmondani hogy honnan származik.smile oops

Nincs profilkép
#20726 dagadtmadar
2013-01-01 22:38:33

Válasz #20725. hozzászólásra

ja ugyan így voltam az áramtalanítóval 3-at vettem 3 kül boltba
aztán úgy voltam vele vehetek én 10-et is mind szar kínai másolat így szétszedtem az eredeti oroszt ami benne volt kicseréltem benne az elgyengült rugót és a benne lévő ipari ezüstöt meghajtogattam h mindenhol felfeküdjön és voálá elvertem 6000-et és mégis a régi került vissza a gépbe pocsék ami a boltokban megy, de ez nekik ráfizetés vagy eladják a szart aztán vannak olyan emberek akiknek nincs annyi a pucában h visszavigyék és reklamáljanak.

#20725 röfik
2013-01-01 22:34:29

Válasz #20724. hozzászólásra

A habi is cseréli ha nem jo.Csak érdekes pl. egy szivattyu mikor a 3-ik válik be elég vadul néznek az emberre.Nagyon rossz minöségüek az alkatrészek és minden forgalmazo azt állitja hogy eredeti cccp.smile cursingsmile cursingsmile cursing

#20724 PBandi
2013-01-01 22:23:17

Válasz #20722. hozzászólásra

Ha én az egri agrokerbe be akarnám méretni biztos elküldenének a picsába

Nincs profilkép
#20723 dagadtmadar
2013-01-01 21:38:59

Válasz #20722. hozzászólásra

igazatok van megfogadom a tanácsot. ha venni kell akkor bolt ahol bemérik köszi :)

Nincs profilkép
#20722 VDénes
2013-01-01 21:35:38

Válasz #20721. hozzászólásra

A 26 ezres nem sok sz*rt érhet. Én csak úgy szoktam venni, hogy beméretem hidraulikásnál. 200Ft a bemérés, amelyik boltba nem adják így nem veszem onnan. Szivattyút is így vettem elvittem 3at aztán abból egy volt jó smile thumbdown mondtam a boltosnak is az meg visszatette a polcra... smile cursing

#20721 gazda001
2013-01-01 21:13:57

Válasz #20720. hozzászólásra

használt az rizikós, az csak akkor kell ha nem kárnek pénzt érte, nekem 1 szerelő tanácsolta hogy ne javítgassuk a régit, (itt a fórumon is ezen a véleményen voltak a nagy MTZ guruk) inkább csere, donor meg volt.....smile tonguepegyébként itt győrben 26-ért adtak volna újat rendesen pulton kersztül, úgy hogy használt 20-ért smile nononosmile nonono

Nincs profilkép
#20720 dagadtmadar
2013-01-01 21:09:01

Válasz #20719. hozzászólásra

ahha értem na majd ha javul az idő tavasszal még a munkálatok előtt egy szerelővel átnézetjük és hátha megmondja a problémának az okát, de ha cserélni kell a tömböt gondolom használtan 10-20e-ért be lehet szerezni.

#20719 gazda001
2013-01-01 21:04:19

Válasz #20717. hozzászólásra

3 karos van benne akkor is azt mondtam, P80-as tömb volt benne, levettem, és egy működő P80-as tömböt feltettem a helyére, csatlakozásokat ugyanoda visszakötöttem oszt go, megy szépen minden. Vannak állítólag régebbi P75-ös tömbel szerelt típusok is, nem tom én olyannal még nem találloztamsmile confused

Nincs profilkép
#20718 Madárka
2013-01-01 20:57:27

Válasz #20715. hozzászólásra

2db persely
2 db csap

Nincs profilkép
#20717 dagadtmadar
2013-01-01 20:45:05

Válasz #20713. hozzászólásra

Üdv ha jól emlékszem neked volt a 80-as traktorodon a 4 karos hidraulikával probléma. Neked a gépedben még a gyári hidraulika rendszer van és így cserélted ki a tömböt?
milyen típusú tömbre és hogyan kellett-e valamit változtatni?
köszi a választ!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Módosult a rendelet! Ez téged is érinthet
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
A felhívásokra többszörös volt a túljelentkezés.
Flexibilis tartaly 99 m3
Flexibilis tartaly 99 m3

500.000 Ft

John Deere 6140R-Front TLT-5600órás-0%Áfa-Leszállítva
John Deere 6140R-Front...

29.900.000 Ft

Szabványos mérőhely kialakítás - Villanyszerelés - Oneon hu
Szabványos mérőhely kialakítás -...

1.500 Ft

Piros rendszámos Mbp 6,5 tonnás billenős pótkocsi eladó
Piros rendszámos Mbp 6,5 tonnás billenős...

1.150.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]