Válasz #20527. hozzászólásra
Ezt innen nehéz elmagyarázni.Ha az enyém lenne én rátenném az 50-es tömböt a helyzetszabályzót pedig ledobnám róla.Akkor nem kell a vékony csövet se bekötni.Ami a szivattyú alól megyen cső hátra azt kiiktatni,Egyszerű mert a közcsavar helyett egy vakcsavart kell betenni.Az ülés alatti munkahengerhez két huszas gumicső egyből a vezértömbből. Egy visszafolyó ami a helyzetszabályzóból jön a tartályhoz azt kell elvakolni és tökéletes lesz,olyan mint az 50-esé
Az erőszabályzót hol mikor kellene használni? (milyen üzemmódban,munkagéphez stb... Azt gondoltam, hogy a helyzetszabályzót erőszabályzásra állítom és az ülés melletti karral tudom állítani az erőt , hogy milyen erővel emelje. ( hasonlóan az anitslip tekerő gomjához) Tehát akkor ez téves, hogy szántásnál ezt használom antislip helyett!
Na akkor most mit is csináljak? Vegyem le mindkét tömböt, ami a 80-ason volt azt dobjam el, ami az 50-esről lejött azon meg cseráljem a jobb oldali vakcsvart a 80-ból kivett olajviszavezető csavarra osz gooooo?????
Válasz #20525. hozzászólásra
Hát nem egészen.Az antiszlipet állítani kellett.volt egy tekerő a jobb térded előtt a műszerfal alatt.Annak az volt a lényege,hogy az ekét állandóan emelési helyzetbe tartotta,éppen annyira,hogy ne jöjjön ki a földből,Így súlyozta a hátsó kereket. Az erőszabályzónál,van egy mechanikus rész .Azt hiszem 6 rugó és annak a helyzetét érzékeli rudazaton keresztül az erőszabályzó.
Az erőszabályozás az tulajdonképpen olyan mint az anitslip, csak szélesebb a tartományban?
Régóta van MTZ traktorom, de ezeket nem szoktam használni. Most van egy újszerű, majd kipróbálom rajta.
Igen teljesen egyforma a két vezérlőtömb,össze is szokták keverni.Ez viszont nem jelenti azt,hogy ne lehetne bárhol használni őket .Ha fel van szerelve,akkor a tömb jobb oldalán van egy azt hiszem 12-es menettel ellátott furat.Ez megvan az 50-es és 80-as tömbön is.Az 50-esnél vakcsavar a 80-asnál egy csatlakozó van benne.Ezért a 80-as tömbből kell a résolajat visszavezetni a tartályba.Úgy szoktuk csinálni,hogy kifurjuk a leeresztő csavart,bemeneteljük és ide kötjük be a vékony csövet.
üdv.
olyan gondom van , hogy ma inditani akartam a 1025.3at izzitok majd inditom és nem indúl csak tekeri meg füstölget ezután megpumpáltam a tápszivattyút utána inditás és ugyse ment,aztán behúztuk ugy meg egyből indúlt majd leállitottam utána már indúlt .tegnapi inditásnál izzitással még pöcre indúlt hidegen. mi lehet a probléma?
Ha egy forma az 50-es és 80-a vezértömb.Akkor miért van, hogy állítólag az 50-es vezértömbből vissza kell vezetni az olajat a tartályba egy külön csövön. ( eredetileg ez a cső az ülés alatti helyzetszabályzóhoz csatlakozik.
Az úgy normális .Leengeded előretolva,majd visszahúzod a 4-5 állás közzé Így majdnem egy sebességgel gyorsabban tudsz menni,csak így kell az ekét hozzá állítani.
hali,
csatlakozva a hidraulikás témához az nem baj ha nekem a 820-mtz szántásnál az oldalsó kart a tolom a 4-5 számhoz
s az ekét elkezdi emelgetni.
de ha teljesen előre tolom akkor semmi rángatás.
az ülés alatti kart állítsam vmerre vagy így normális?
Miért kevered? Az Mtz -50-es traktoron is van antiszlip és köze nincs a helyzetszabályzóhoz mert az nincs rajta.Az antiszlip az kerékcsúszáscsökkentő nem erőszabályzó Teljesen külön egységet képez.Az 50-es tömböt nyugodtan fel lehet tenni, csak pár helyre vakcsavar kell és így ki van iktatva az ülés alatti erő és helyzet szabályzó is.
Válasz #20513. hozzászólásra
Az igaz, hogy minden vezértömbben 3 elem van, de az 50-es és a 80-as tömb nem egy forma. Én az 50-est nem ismerem. A80-as Hidrosilanak van 3/1-es és 3/4-es változata. Ez utóbbi az e-h szabályzós rendszerhez van. Ha nincsen e-h szabályzód és antiszlipped, akkor talán jó lehet az 50-es tömb is.
Na várj csak! minden MTZ 3 karos, hahóóó nekem van 1 bukóvázas 50-es donorom, ami nem hidraulika probléma miatt lett donorizálva, ha arról levesezm az uccsó pillanatig működő tömböt akkor azt a 80-asra fel tudom tenni ?????? Húúú az qrva nagy segítség lenneműködhet ez így??
Válasz #20511. hozzászólásra
Ezt nem egészen értem, mert az erőszabályozó-antiszlip-hidroakkumulátor működése összefügg, egy rendszert képez. Hidroakku nélkül nincs antiszlip, antiszlip nélkül pedig nincs erőszabályozás.
Működtető karja az antiszlipnek van, az akkunak nincsen, annak a szerepe, hogy az erőszabályozó jelzésére az antiszlippen keresztül a felygüjtött nyomást továbbitsa a munkahengerhez, hogy emelje meg a munkaeszközt.
Válasz #20509. hozzászólásra
Ne keverjétek már a kollégát az erőszabályzó és az antislip két külön történet.A hidroakummulátor az antiszliphez tartozik és a hidraulika karok mellett van a működtető karja. Az erő és helyzetszabályzó tömbje pedig az ülés alatt van,és attól függ ,hogy melyik van bekapcsolva,hogy a kis kart melyik rudazatba billented.
Válasz #20505. hozzászólásra
Nos neked egy jól működő hidraulikád van,csak meg kell tanulni használni. Az MTZ -ken minden vezérlőtömb 3 elemet (útszelepet) tartalmaz amihez 3 kar tartozik. Amelyiken 4.kar van az az antiszlippé.Ehhez külön tömb tartozik.Az antszlípnek 3 helyzete van bekapcsolt ,kikapcsolt és zárt.Ha bekapcsolt helyzetbe teszed az antiszlip kart és hátsó hidraulikát próbálod emelni előfordulhat hogy nem,vagy lassan emel. Az ülés mellett ,ha megvan a kar és le van kötözve mint általában akkor ahhoz nem kell nyulni.Jó lesz az
Válasz #20508. hozzászólásra
Sokan nem szeretik az e-h szabályzót pedig nagyon kényelmes a helyzetszabályozás, és pontos magasságot tart. Én erőszabot nem használok, ezért az antiszlippet és a hidroakkumulátort kiiktattam belőle, hogy ne bolondítsa még jobban az olaj útját. Helyzetszab nélkül el sem tudnék képzelni dolgozni, nem kell előre nyújtózkodni, ha hátrafelé nézel akkor is kézre áll a kar, nagyon finoman lehet korrigálni, stb...
Válasz #20506. hozzászólásra
Az enyém az általános felépítésű, amit elég romos hidraulikával vettem, és nagyon sokat szenvedve mindent kicseréltem rajta, de még mindig nem tökéletes.
Valószínű találsz ugyanilyet, és akkor csak a veztömböt kell cserélni. Az ülés alatt benne van-e az erő-helyzet szabályozó? Lehet, hogy te ezt mondod antiszlippnek?
Válasz #20505. hozzászólásra
Kicsit zavaros amit írsz! Ha 80, 82 vagy ennek megfelelő felépítésű gépről van szó akkor....
A szabályzót nem tudod kikapcsolni? Az ülés alatt bal oldalon a szabályzón lévő jobbra-balra billenő a tárcsák hornyába beakadó háromszög alakú kapcsoló közép állásában van kikapcsolva. Ez nem jelenti azt, hogy a szabályzó ekkor nem vesz részt az emelésben, mert ekkor is azon keresztül folyik az olaj, csak a mennyiséget a vezérlőmű (jobb szélső) karral szabályozod.
Ha viszont a bekapcsolt (jobbra, a traki közepe felé elbillentett, és horonyba beakadt kapcsoló) helyzet szabályozáson van és az ülés mellett jobb oldalon lévő ricnis tárcsán lévő karral nem tudsz szabályozni, vizsgáld meg a rudazatot, hogy kapcsolódik-e a3 pont tengelyhez. Ha igen akkor az rúdon lévő állító csavarral be kell játszani a semleges pontot, ami az ülés melletti karnak a ricnis tárcsa kb közepe táján van.
fú hát ahogy olvasom nekem szükségem lesz egy vezértömb szerelőre mert nekem benne van a szabályzó és nem tudom kikapcsolni valamiért nem értek hozzá most vettük a gépet nem rég motorikusan hibátlan de a hidraulikával nem vagyok kibékülve nagyon nem. szóval a vezérlő nem szabályoz pedig ki akartam próbálni csak leengedi az eszközt úszóba utána meg semmi hiába rakom emelési pozícióba. mikor kikapcsolom akkor a jobb oldali szélső karral tudok emelni süllyeszteni. jobbról a 2. kar antislip az szerintem működik rendesen ja karoknak nincs üres állása nem tudom miért.
jobbról nézve a 3-4 kar lenne a kihelyezett kör, de amikor használnám a 3 pontot üzemelni csak vagy nagy ritkán a működtetett munkahengert. sajna nem tudom mi lehet megbontani meg nem merem magam mert félek h nagyobb bajt csinálok mint hasznot mert míg a 3 pont megy addig még tudok vele dolgozni, de ez hosszú távon szerintem nem egészséges.
remélem találok a környéken egy jó szerelőt aki kedvező áron dolgozik és megmondja h mi a baj és h orvosolható-e mert ha sokba van a javítás akkor mindegy ha veszek rá egy 3 karost a többit meg kidobom belőle, de ez a leges legutolsó gondolatom
szeretném ezt a gépet úgy használni ahogy legördült a szallagról, mert elméletileg még az eredeti gyári alkatrészei vannak igaz mi vagyunk a 3. gazdája a gép németből került a 2. gazdájához.
Válasz #20502. hozzászólásra
Az igaz, hogy ez a legbiztosabb megoldás, de a csővek biztos, hogy nem fognak passzolni! Annak a hajlítgatásával meg egy darabig el lehet bíbelődni. Én már csináltam!
Válasz #20496. hozzászólásra
Akkor viszont vagy nem megy olaj a dugattyúhoz, vagy abban van eldugulva a furat. Szedd szét! Rosszabb már nem lesz. Persze csak akkor, ha most nem használod a gépet.
Ha másik karral való működtetésével vissza enged akkor valami nagyon nem gömbölyű, mert annak is meg kellene tartani!
Üdv, akinek kis MTZ-Belarus 320-a van annak ajánlom ezt a linket, a megnyitás után lehet megnézni a posztereket, persze itt is katt! Lehet hogy egyszer még jól jön.
Valamit hallottam én még annó, hogy jöttek be az országba olyan mtzék a mit az orosz belföldi piacra szánt ezek lennének a kék illetve a barna színűek?
Akkor ebbe valószínű nincs erőszabályzó, így az a kis kar sem , mert az az erőszabályzón van.
Azért kérlek írd meg mi volt a baj mert kíváncsi vagyok de nagyon!
Válasz #20478. hozzászólásra
hát nem csodálatos az MTZ ahány annyi féle,a karok működése fel van cserélve,a baloldali 1-2 kar a kihelyezett kör,a 3 kar pedig a három pontot működteti próbáld meg az ülés melleti kart teljesen hátra tolni hátha jó lessz
Válasz #20482. hozzászólásra
No ezen a gépen nem a valódi MTZ 80-as vezérlőtömb van, mert azokon pontosan fordítva van. Balról az 1. és 2. a kihelyezett körök, 3. az antiszlip, 4. vagyis a jobb szélső, a hátsó munkahenger vagy 3. pont müködtető karja.
A kar lenyomása könnyebb vagy nehezebb lett-e mint amikor jól működött? Ha nem változott akkor nem rugótörés, hanem esetleg valami dugulás.
Ha a csövön nem jön olaj a vezértömbből akkor az a vezérlő dugattyú nem működik. Ha szétszeded is nem biztos, hogy tudod javítani, mert alkatrészt csak bontottból tudsz bele rakni. Ha szétveszed vigyázz, hogy a dugattyúkat ne cseréld össze, sőt ne forgasd el, mert a vezérlőfuratok más helyre kerülnek.
Tanulásképpen érdemes szétszedni, mert ha eddig működött, és nincsen eltörve, akkor valószínüleg valahol dugult.
Én is erre gondoltam, csak én sem értem mi a fene köze van a hibához. Minden esetre ennek fényében egy próbát megérne. De azt írja neki az oldalsó ülés melletti kar az antislipp, lehet nincs a gépébe erőszabályzó?
Válasz #20464. hozzászólásra
Azt én sem tudom mi köze, de a haverom még TSZ időben szállított,és azt a kart ha átfordította akkor nem bírták lebillenteni a platót.Ezért mikor Ő nem dolgozott senki nem ment az Ő gépével!!!Írtam már, nézd meg a 10. oldal19968 hozzászólásnál a képet.Én a 2 számú karról beszélek!
1995-ös és nem volt még tömb cserélve, ma ígértek 25-ért rá, de addig nem akarok venni míg nem tudom meg hogy valóban kell-e? hogyan nézzem hogy kitámaszt-e a kar????
92231 hozzászólás
Válasz #20528. hozzászólásra
Ezt kell használni szántásnál,jobb mint az antiszlip ,mert nem melegíti fel az olajat A nyugati gépeknél is ez van,csak kicsit komolyabb a konstrukció
Válasz #20527. hozzászólásra
Ezt innen nehéz elmagyarázni.Ha az enyém lenne én rátenném az 50-es tömböt a helyzetszabályzót pedig ledobnám róla.Akkor nem kell a vékony csövet se bekötni.Ami a szivattyú alól megyen cső hátra azt kiiktatni,Egyszerű mert a közcsavar helyett egy vakcsavart kell betenni.Az ülés alatti munkahengerhez két huszas gumicső egyből a vezértömbből. Egy visszafolyó ami a helyzetszabályzóból jön a tartályhoz azt kell elvakolni és tökéletes lesz,olyan mint az 50-esé
Válasz #20527. hozzászólásra
Ja!
Válasz #20526. hozzászólásra
Az erőszabályzót hol mikor kellene használni? (milyen üzemmódban,munkagéphez stb... Azt gondoltam, hogy a helyzetszabályzót erőszabályzásra állítom és az ülés melletti karral tudom állítani az erőt , hogy milyen erővel emelje. ( hasonlóan az anitslip tekerő gomjához) Tehát akkor ez téves, hogy szántásnál ezt használom antislip helyett!
Válasz #20522. hozzászólásra
Na akkor most mit is csináljak? Vegyem le mindkét tömböt, ami a 80-ason volt azt dobjam el, ami az 50-esről lejött azon meg cseráljem a jobb oldali vakcsvart a 80-ból kivett olajviszavezető csavarra osz gooooo?????
Válasz #20525. hozzászólásra
Hát nem egészen.Az antiszlipet állítani kellett.volt egy tekerő a jobb térded előtt a műszerfal alatt.Annak az volt a lényege,hogy az ekét állandóan emelési helyzetbe tartotta,éppen annyira,hogy ne jöjjön ki a földből,Így súlyozta a hátsó kereket. Az erőszabályzónál,van egy mechanikus rész .Azt hiszem 6 rugó és annak a helyzetét érzékeli rudazaton keresztül az erőszabályzó.
Válasz #20524. hozzászólásra
Az erőszabályozás az tulajdonképpen olyan mint az anitslip, csak szélesebb a tartományban?
Régóta van MTZ traktorom, de ezeket nem szoktam használni. Most van egy újszerű, majd kipróbálom rajta.
Válasz #20521. hozzászólásra
Befelé a helyzetszabályzás,kifelé kapcsolva az erőszabályzás van bekapcsolva. Én a helyzetszabályzót szoktam használni.
Válasz #20522. hozzászólásra
Ha egy formák akkor miért kell az olajat visszavezetni. Miért nem elég a vakdugó.
Válasz #20519. hozzászólásra
Igen teljesen egyforma a két vezérlőtömb,össze is szokták keverni.Ez viszont nem jelenti azt,hogy ne lehetne bárhol használni őket .Ha fel van szerelve,akkor a tömb jobb oldalán van egy azt hiszem 12-es menettel ellátott furat.Ez megvan az 50-es és 80-as tömbön is.Az 50-esnél vakcsavar a 80-asnál egy csatlakozó van benne.Ezért a 80-as tömbből kell a résolajat visszavezetni a tartályba.Úgy szoktuk csinálni,hogy kifurjuk a leeresztő csavart,bemeneteljük és ide kötjük be a vékony csövet.
Válasz #20518. hozzászólásra
helyzet vagy erőszabályzásra van állítva ?
üdv.
olyan gondom van , hogy ma inditani akartam a 1025.3at izzitok majd inditom és nem indúl csak tekeri meg füstölget ezután megpumpáltam a tápszivattyút utána inditás és ugyse ment,aztán behúztuk ugy meg egyből indúlt majd leállitottam utána már indúlt .tegnapi inditásnál izzitással még pöcre indúlt hidegen. mi lehet a probléma?
Válasz #20516. hozzászólásra

Ha egy forma az 50-es és 80-a vezértömb.Akkor miért van, hogy állítólag az 50-es vezértömbből vissza kell vezetni az olajat a tartályba egy külön csövön. ( eredetileg ez a cső az ülés alatti helyzetszabályzóhoz csatlakozik.
Válasz #20517. hozzászólásra
Az úgy normális .Leengeded előretolva,majd visszahúzod a 4-5 állás közzé Így majdnem egy sebességgel gyorsabban tudsz menni,csak így kell az ekét hozzá állítani.
hali,
csatlakozva a hidraulikás témához az nem baj ha nekem a 820-mtz szántásnál az oldalsó kart a tolom a 4-5 számhoz
s az ekét elkezdi emelgetni.
de ha teljesen előre tolom akkor semmi rángatás.
az ülés alatti kart állítsam vmerre vagy így normális?
Válasz #20514. hozzászólásra
Miért kevered? Az Mtz -50-es traktoron is van antiszlip és köze nincs a helyzetszabályzóhoz mert az nincs rajta.Az antiszlip az kerékcsúszáscsökkentő nem erőszabályzó Teljesen külön egységet képez.Az 50-es tömböt nyugodtan fel lehet tenni, csak pár helyre vakcsavar kell és így ki van iktatva az ülés alatti erő és helyzet szabályzó is.
Válasz #20513. hozzászólásra
Persze, hogy kipróbálhatod vele elviekben működni is kell neki, mondjuk a csövek biztos nem fognak passzolni.
Na ott van az udvaron az alkatrész...
Válasz #20513. hozzászólásra
Az igaz, hogy minden vezértömbben 3 elem van, de az 50-es és a 80-as tömb nem egy forma. Én az 50-est nem ismerem. A80-as Hidrosilanak van 3/1-es és 3/4-es változata. Ez utóbbi az e-h szabályzós rendszerhez van. Ha nincsen e-h szabályzód és antiszlipped, akkor talán jó lehet az 50-es tömb is.
Válasz #20510. hozzászólásra


Húúú az qrva nagy segítség lenne
működhet ez így??
Na várj csak! minden MTZ 3 karos, hahóóó nekem van 1 bukóvázas 50-es donorom, ami nem hidraulika probléma miatt lett donorizálva, ha arról levesezm az uccsó pillanatig működő tömböt akkor azt a 80-asra fel tudom tenni ??????
Válasz #20511. hozzászólásra
Ezt nem egészen értem, mert az erőszabályozó-antiszlip-hidroakkumulátor működése összefügg, egy rendszert képez. Hidroakku nélkül nincs antiszlip, antiszlip nélkül pedig nincs erőszabályozás.
Működtető karja az antiszlipnek van, az akkunak nincsen, annak a szerepe, hogy az erőszabályozó jelzésére az antiszlippen keresztül a felygüjtött nyomást továbbitsa a munkahengerhez, hogy emelje meg a munkaeszközt.
Válasz #20509. hozzászólásra
Ne keverjétek már a kollégát az erőszabályzó és az antislip két külön történet.A hidroakummulátor az antiszliphez tartozik és a hidraulika karok mellett van a működtető karja. Az erő és helyzetszabályzó tömbje pedig az ülés alatt van,és attól függ ,hogy melyik van bekapcsolva,hogy a kis kart melyik rudazatba billented.
Válasz #20505. hozzászólásra
Nos neked egy jól működő hidraulikád van,csak meg kell tanulni használni. Az MTZ -ken minden vezérlőtömb 3 elemet (útszelepet) tartalmaz amihez 3 kar tartozik. Amelyiken 4.kar van az az antiszlippé.Ehhez külön tömb tartozik.Az antszlípnek 3 helyzete van bekapcsolt ,kikapcsolt és zárt.Ha bekapcsolt helyzetbe teszed az antiszlip kart és hátsó hidraulikát próbálod emelni előfordulhat hogy nem,vagy lassan emel. Az ülés mellett ,ha megvan a kar és le van kötözve mint általában akkor ahhoz nem kell nyulni.Jó lesz az
Válasz #20508. hozzászólásra
Sokan nem szeretik az e-h szabályzót pedig nagyon kényelmes a helyzetszabályozás, és pontos magasságot tart. Én erőszabot nem használok, ezért az antiszlippet és a hidroakkumulátort kiiktattam belőle, hogy ne bolondítsa még jobban az olaj útját. Helyzetszab nélkül el sem tudnék képzelni dolgozni, nem kell előre nyújtózkodni, ha hátrafelé nézel akkor is kézre áll a kar, nagyon finoman lehet korrigálni, stb...
Válasz #20506. hozzászólásra
Az enyém az általános felépítésű, amit elég romos hidraulikával vettem, és nagyon sokat szenvedve mindent kicseréltem rajta, de még mindig nem tökéletes.
Valószínű találsz ugyanilyet, és akkor csak a veztömböt kell cserélni. Az ülés alatt benne van-e az erő-helyzet szabályozó? Lehet, hogy te ezt mondod antiszlippnek?
Válasz #20505. hozzászólásra
Kicsit zavaros amit írsz! Ha 80, 82 vagy ennek megfelelő felépítésű gépről van szó akkor....
A szabályzót nem tudod kikapcsolni? Az ülés alatt bal oldalon a szabályzón lévő jobbra-balra billenő a tárcsák hornyába beakadó háromszög alakú kapcsoló közép állásában van kikapcsolva. Ez nem jelenti azt, hogy a szabályzó ekkor nem vesz részt az emelésben, mert ekkor is azon keresztül folyik az olaj, csak a mennyiséget a vezérlőmű (jobb szélső) karral szabályozod.
Ha viszont a bekapcsolt (jobbra, a traki közepe felé elbillentett, és horonyba beakadt kapcsoló) helyzet szabályozáson van és az ülés mellett jobb oldalon lévő ricnis tárcsán lévő karral nem tudsz szabályozni, vizsgáld meg a rudazatot, hogy kapcsolódik-e a3 pont tengelyhez. Ha igen akkor az rúdon lévő állító csavarral be kell játszani a semleges pontot, ami az ülés melletti karnak a ricnis tárcsa kb közepe táján van.
Válasz #20504. hozzászólásra



de majd hajtogatom a csöveket

tartok tőle ha ennyi féle van belőle akkor kapcsiból fogok olyat találni mint ami volt ratra, sőőőtt abból van a kerítés
fú hát ahogy olvasom nekem szükségem lesz egy vezértömb szerelőre mert nekem benne van a szabályzó és nem tudom kikapcsolni valamiért nem értek hozzá most vettük a gépet nem rég motorikusan hibátlan de a hidraulikával nem vagyok kibékülve nagyon nem. szóval a vezérlő nem szabályoz pedig ki akartam próbálni csak leengedi az eszközt úszóba utána meg semmi hiába rakom emelési pozícióba. mikor kikapcsolom akkor a jobb oldali szélső karral tudok emelni süllyeszteni. jobbról a 2. kar antislip az szerintem működik rendesen ja karoknak nincs üres állása nem tudom miért.
jobbról nézve a 3-4 kar lenne a kihelyezett kör, de amikor használnám a 3 pontot üzemelni csak vagy nagy ritkán a működtetett munkahengert. sajna nem tudom mi lehet megbontani meg nem merem magam mert félek h nagyobb bajt csinálok mint hasznot mert míg a 3 pont megy addig még tudok vele dolgozni, de ez hosszú távon szerintem nem egészséges.
remélem találok a környéken egy jó szerelőt aki kedvező áron dolgozik és megmondja h mi a baj és h orvosolható-e mert ha sokba van a javítás akkor mindegy ha veszek rá egy 3 karost a többit meg kidobom belőle, de ez a leges legutolsó gondolatom
szeretném ezt a gépet úgy használni ahogy legördült a szallagról, mert elméletileg még az eredeti gyári alkatrészei vannak igaz mi vagyunk a 3. gazdája a gép németből került a 2. gazdájához.
Válasz #20503. hozzászólásra

Hát egy ugyan olyat vegyen,oszt cső
Válasz #20502. hozzászólásra
Az igaz, hogy ez a legbiztosabb megoldás, de a csővek biztos, hogy nem fognak passzolni! Annak a hajlítgatásával meg egy darabig el lehet bíbelődni. Én már csináltam!
Válasz #20499. hozzászólásra


Vegyél rá egy újat ,,a rosszat meg add oda a gyerekeknek játszani.Nem éri meg vele bajlódni ,hidd el nekem.
Válasz #20478. hozzászólásra

elolvastam még egyszer figyelmesen ezt a hozzászólásod, a lényeg, hogy ebben a gépben a hidraulika másképp működik mint a többi mtz-ben.
Igazából én a tömbre tippelek annak is a középső elemére, amennyiben a dugulást kizárhatjuk.
Sajnos a távjavítás nehéz ügy, bár néhány fénykép a tömbről a csövekről az antislippről, szóval a hidraulikáról sokat segíthet.
Válasz #20496. hozzászólásra
Akkor viszont vagy nem megy olaj a dugattyúhoz, vagy abban van eldugulva a furat. Szedd szét! Rosszabb már nem lesz. Persze csak akkor, ha most nem használod a gépet.
Ha másik karral való működtetésével vissza enged akkor valami nagyon nem gömbölyű, mert annak is meg kellene tartani!
Válasz #20497. hozzászólásra


Én is kívŕncsi vagyok qrvŕn
Üdv, akinek kis MTZ-Belarus 320-a van annak ajánlom ezt a linket, a megnyitás után lehet megnézni a posztereket, persze itt is katt! Lehet hogy egyszer még jól jön.
http://www.bztda.com/dlja_pokupatelej/posters/
Válasz #20492. hozzászólásra
így már más a leányzó fekvése!


de nagyon!
Valamit hallottam én még annó, hogy jöttek be az országba olyan mtzék a mit az orosz belföldi piacra szánt ezek lennének a kék illetve a barna színűek?
Akkor ebbe valószínű nincs erőszabályzó, így az a kis kar sem , mert az az erőszabályzón van.
Azért kérlek írd meg mi volt a baj mert kíváncsi vagyok
Válasz #20494. hozzászólásra
Nem változott semmi, ugyanolyan ellenŕllŕsa van mint volt
Válasz #20493. hozzászólásra
mindenki próbŕlt segíteni, köszönöm, de okosabb nem lettem


Csodaszép
Válasz #20492. hozzászólásra
A kar lenyomása könnyebb vagy nehezebb lett-e mint amikor jól működött?
Válasz #20478. hozzászólásra
hát nem csodálatos az MTZ ahány annyi féle,a karok működése fel van cserélve,a baloldali 1-2 kar a kihelyezett kör,a 3 kar pedig a három pontot működteti próbáld meg az ülés melleti kart teljesen hátra tolni hátha jó lessz
Válasz #20491. hozzászólásra

Dezső bátyám ennek a vezérlő tömbnek az oldalán csak 3 kar van,antiszlip az ülés mellett jobbról ez 1 kék 80-as
Válasz #20482. hozzászólásra
No ezen a gépen nem a valódi MTZ 80-as vezérlőtömb van, mert azokon pontosan fordítva van. Balról az 1. és 2. a kihelyezett körök, 3. az antiszlip, 4. vagyis a jobb szélső, a hátsó munkahenger vagy 3. pont müködtető karja.
A kar lenyomása könnyebb vagy nehezebb lett-e mint amikor jól működött? Ha nem változott akkor nem rugótörés, hanem esetleg valami dugulás.
Ha a csövön nem jön olaj a vezértömbből akkor az a vezérlő dugattyú nem működik. Ha szétszeded is nem biztos, hogy tudod javítani, mert alkatrészt csak bontottból tudsz bele rakni. Ha szétveszed vigyázz, hogy a dugattyúkat ne cseréld össze, sőt ne forgasd el, mert a vezérlőfuratok más helyre kerülnek.
Tanulásképpen érdemes szétszedni, mert ha eddig működött, és nincsen eltörve, akkor valószínüleg valahol dugult.
Válasz #20488. hozzászólásra
Még a kisfülkés 80-ban is volt,max már kidobták belőle.
Válasz #20488. hozzászólásra

1995-ös abba lenni kell(ene)
Válasz #20484. hozzászólásra

Én is erre gondoltam, csak én sem értem mi a fene köze van a hibához. Minden esetre ennek fényében egy próbát megérne. De azt írja neki az oldalsó ülés melletti kar az antislipp, lehet nincs a gépébe erőszabályzó?
Válasz #20485. hozzászólásra

pontosan. köszi a képet
Válasz #20484. hozzászólásra
nálunk valamikor még a tsz világban a szakik a "ne nyulj hozzá" mondták.
Válasz #20482. hozzászólásra

Így szépen egy vonalban kell állni a vezérlő karoknak, ha valamelyik lejjebb van az kitámaszthat.
Válasz #20464. hozzászólásra
Azt én sem tudom mi köze, de a haverom még TSZ időben szállított,és azt a kart ha átfordította akkor nem bírták lebillenteni a platót.Ezért mikor Ő nem dolgozott senki nem ment az Ő gépével!!!Írtam már, nézd meg a 10. oldal19968 hozzászólásnál a képet.Én a 2 számú karról beszélek!
Válasz #20423. hozzászólásra

Nos addig keresgettem, hogy találtam cuccot a kismotorhoz mtz-re, van sok minden nézzétek meg, nem tűnnek nagyon drágának. Spen Kft
Válasz #20480. hozzászólásra
1995-ös és nem volt még tömb cserélve, ma ígértek 25-ért rá, de addig nem akarok venni míg nem tudom meg hogy valóban kell-e? hogyan nézzem hogy kitámaszt-e a kar????