Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 408.16 Ft USD 393.39 Ft CHF 431.97 Ft GBP 487.8 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91560 hozzászólás
#17560 mtz1221
2012-08-03 23:19:34

Válasz #17558. hozzászólásra
tiéd a gyári mind ugy ál amugy erefelé 1olcso kinai gedor kulcsba belehegesztenek Lalaku betonvast labdát a végére és le is lehet veni ha nem tetszik

Nincs profilkép
#17559 Mezítlábas
2012-08-03 21:56:47

Válasz #17558. hozzászólásra

Valakinek nem tetszett úgy, ahogy volt.
Ha beszélni tudnának ezek a vasdarabok, akkor jó pár "szakember" értő kezének tevékenységére derülne fény.... smile lol smile wacko smile hammer

#17558 dárk
2012-08-03 21:49:14

Válasz #17557. hozzászólásra

Ja úgy lesz.
Szerintem az enyém lett variálva azért is van már 6lapfeje.

Nincs profilkép
#17557 Mezítlábas
2012-08-03 21:47:21

Válasz #17555. hozzászólásra

Nincs mit!
Nem láttam rajta hegesztés nyomot vagy ilyesmit.
Szerintem ez ekkora volt gyárilag is. Ez pont abban a félkörben helyezkedik el.
Meghosszabbítod és készen is vagy. smile thumbupcool

#17556 dárk
2012-08-03 21:38:34

Válasz #17552. hozzászólásra

Az enyémen meg 6lap fejű a kialakítása.

#17555 dárk
2012-08-03 21:32:18

Válasz #17552. hozzászólásra

Hát igen tényleg kintebb van,az enyém meg 5cm rövidebb.
Köszi a képet.

#17554 ATIS78
2012-08-03 21:15:05

Válasz #17551. hozzászólásra

nemrég csináltam egy 820.4-nek a váltóját és abba spz-csapágyak uóltak..mellékelten jegyzem meg a gépbe még nem volt 100üzemóra...
ez az otk pecsét is érdekes mert találkoztam már kerek ill háromszög alakú béjjeggel...

kormánymű...mikor a sajátomat csináltam...szétkaptam megnéztem ..méregettem a ház perselyeit(pitmantengely érintkezési pontjain..)fogasléc...csap...stb fogasív csiga...munkahenger...kolrmány kocka és ha mindent kicserélek ami kellett volna bele akkor kb 55000ft lett volna...vettem bele egy újat39+25%fa(anno)

Nincs profilkép
#17553 Mezítlábas
2012-08-03 20:59:30

Válasz #17540. hozzászólásra

Ez az az MTZ, amit szívem szerint, szívesen elmennék megnézni!
Gratulálok, profi munka!

Nincs profilkép
#17552 Mezítlábas
2012-08-03 20:52:24

Dárk,
az ígért fotók.:





#17551 laci 300
2012-08-03 20:46:55

Válasz #17547. hozzászólásra

A csapágyak 97% eredeti zsirpapiros csomagolású Made in Russia,a tengelyek,fogaskerekek,TLT,abban voltak ténylek 30ével ezelötti gyártmányúak az az ocsmány zsirós jó oroszos felületi kinézetü cúcsok mármint ahol nem voltak megmunkálva a csapágy illesztések kivételével stb fennáló maradék pedig tinker angolcsapágyal lett potolva a váltó kúpkerék tengely kúpgörgös csapágya pl ilyen volt 1db 19500ft. a TLT alkatrész pl új gyártású volt ilyen bronz szinü felirat volt rajta Made in Belarus "otk" de volt ilyen fogaskerék is,(Minöségi CX,codes,kbs,jap,csapágy sehová nem lett beépitve!)Azt már meg nem mondom neked hogy a hüvely kiálás mennyi volt a réginél az a része még tavaly decemberben készült. Voltak ilyen mitudomén feketés szürkés tengely fogaskerék rajta volt azon is az otk Made in Belarus felirat volt amelyiken fehér matricával vonalkods az biztos nem 30 ével ezelötti gyártás.szervónál elég sok mindent pl akár hogy is akartuk az eredeti formát tartani az eredet i difizár kapcsolo részt kidobtam a francba ás az 50es támaszát tettem ahelyére azt hézagoltam vissza szivattyú munkahenger dugattyút kellet cserélni mert szét barkácsolták,stb elég sok mindent,könyök tengelyek perselyek,összekötö fejek,lendkerék nyomó lap,hátsó féltengelyek tehát ilyen nagyobb alkatrészek is.A forgattyús tengely hosszirányú mozgása a jól emlékszem ez kérdezted majdnem semmi 0-0,01mm.

Nincs profilkép
#17550 DREDD
2012-08-03 20:43:23

Válasz #17530. hozzászólásra

Az első fülkebakok ott ahol fel vannak csavarozva a fülkére szerintem szanaszét van repedve ,ezért is remeghet a fülke.

#17548 dárk
2012-08-03 20:08:21

Válasz #17545. hozzászólásra

Igen ez a baj,ezért nem tudja a becsületes eladni a gépet.
Neki egy jó 20 évig biztos nem kell akkor a géphez nyúlni.smile thumbup

#17547 ATIS78
2012-08-03 20:08:15

Válasz #17545. hozzászólásra

Szép a gép Lacismile thumbupcool
De lenne egy kérdésem
Amikor beleláttatok a derekába...milyen gyártmányú csapágyakra cseréltétek a régi csapágyakat,valamint a váltónál milyen gyártmányú alkatrészeket szereltetek be...és ezen alkatrészek színét le tudnád írni???

Motornál milyen érték volt a hüvelykiállás???
és a főtengely hosszrányú játéka milyen értékű???
A kormányműben cseréltetek valamit,mechanikus és hidraulikus alkatrészekre gondolok

Válaszodat előre is köszismile smile

#17546 laci 300
2012-08-03 20:04:04

Válasz #17544. hozzászólásra

Erröl rongyember forumtársunk többet tudna mondani én nem ismerem a céget csak hallotam róluk!

#17545 laci 300
2012-08-03 20:01:12

Válasz #17543. hozzászólásra

Hát ez igy van teljesen jól látod,én pl ezt az mtzt igy hogy elválaltam megcsinálni a gazdájának egyrészt azért mert 15 éve ismerjük egymást,másrész 100km van közöttünk és ott feléjük nem igazán vállal senki javitást,harmadrészt én olyan restaurátor beállitotságú vagyok a faterom mellet felnöve bellém nöt a szakma igaz szeretete és ilyen esetbe a kokányolásnak nincs semmi helye és a gazdája is azt kérte legyen neki egy ilyen régi tipusú 80 Mtz traktora mit 10-15 évig tudjon használni.És ez volt az egyetlen motiváciom amiért megcsináltam neki mert áldozot rá nagyon sokat sok honapig a mühelyben állt a gép egyrészt több száz munka óra van benne másrtészt meg Minksi kapcsolatokon keresztúl Oroszországból hozzatúk az alkatrészek 90%-át!Mert az itteni alkatrészekkel kár is hozzáfogni ekkora munkának mert ezek egy nagy rakás sza..k! Én pl ezért is nem nagyon szivesen javitok már MTZt mert ha hozatva van elég sok idö és min dúpla pénz mint a kinai!Ez a gép alkatrészekel,festékel,teljes villamositásal,teljes újra kárpitózásal,új gúmikal 2,8millió ennyit senki nem szokot áldozni egy Mtzre és itt nyúgodt szivel mivel azért az alkatrész is elfogadható és ismerem a gazdáját hogy nagyon fog rá vigyázni 10év garanciát vállalok neki rá. Egyébként 15ha területen fog dolgozni a gép tehát nem lesz szét hajtva.Más téma jó pár darb régi Mercedes-Benz aútót javitótam régeben Közzötük nagy kedvencem volt a W123 aminek pl a motorját németországból ismerösök elhozták teljes felújitásra mert az ottani szerelöi árak borzalmasak és az a lényeg hogy pl újságban olvastam irta az ember nagy mellényel hogy frissen felújittot motoral eladó W123/300D 130000ft-ért csak az a probléma hogy eredeti alkatrészekkel 1millióba kerül a motor alkatrész ezzel csak azt akartam mondani mindegy hogy autó traktor polszki vagy BMW de 50-100ezer forintból nem lehet azt mondani fel van újitva föleg nem pont eladás elött.teljesen hülyére vesszik az embereket.És ne haragúgjatok ha kicsit többet irtam akelleténél.

#17544 bala
2012-08-03 19:29:47

Válasz #17539. hozzászólásra
Üdv!
Melyik cég foglalkozik ilyenekkel? MTz felújításokkal? Esetleg van honlapjuk?

#17543 dárk
2012-08-03 18:43:14

Válasz #17540. hozzászólásra

A legnagyobb baj szerintem ott van hogy elmész venni egy gépet egy használtat akkor mindig az eladó elkezdi sorolni hogy mi lett rajta megcsinálva,ezek a dolgok általában motor váltó kuplung meg minden olyan dolog amit nem is lehet látni igazán.
Ja és akkor jön a téli eladása a gépnek,sehol egy olajfolt meg olajsár.
Én mikor vettem az enyémet,rengeteg olyat néztem meg amire azt mondták fel van újitva,nem is láttam mást csak felújitottat,meg olyat ami erdőn dolgozott de fel let újitva aztán ami új volt rajta az csak a festék volt.
Ezért én azt mondom hogy csak az van felújitva amit az ember saját maga csinál.Mert akkor nincs olyan hogy mondjuk főtengely törés miatt főtengelyt cserélek de csapágyat meg nem mert igaz picit kotyog de nem veszek másikat 100ft ért mert jó az még majd mikor eladom a gépet megmondom hogy fel van újitva.

Nincs profilkép
#17542 dobó+
2012-08-03 17:26:56

Válasz #17539. hozzászólásra

Ilyen szintű felújítás csakis magán célra szabad csinálni.
Mi hw 6011-es pótot újítunk fel saját használatra és óriási meló az is .
Egy ilyen mtz felújítás több hónapos projekt az tuti és rengeteg munkaóra ez megfizethetetlen.
Az alkatrészárakról nem is beszélve.
Mindamellett a mostani alkatrészminőségek mellett lehet többet árt mint használ egy ilyen átszedés.

#17541 rongyember
2012-08-03 17:11:35

Válasz #17540. hozzászólásra

kb.2 misi+fa...de igazad van nincs aki ennyi pénzt adna érte,max.1.5 de azt is visítvasmile lol

#17539 laci 300
2012-08-03 15:05:44

Válasz #17445. hozzászólásra

Egy ilyen mtz mit érhet sac?Ez 9 fö darabjára volt szétbontva homokszorás után elsöhid,motor,kuplungház,váltó,diffi,féltengelyek, hidraulika egység,fülke, és ezen bellül mindegyik apró darabjára a fülkének is csak a csupasz váza volt! És a képen még nem volt de most van rajta 4db új gumi is.Már csak azért kérdezem mert mondod hogy van egy cég aki újjit fel mtzket na ez az mtz fel lett ujjitva.De szerintem nem sok ember volna az országban aki ezt a nyolcvanast megvenné.Igazam lehet-e?Mert azok ott csak javitotak nem felújittotak.Mielött félre értenél nem okoskodni és kötekedni akarok csak azt mondani ha egy mtz fel van újitva akkor az olyan összeg hogy szerintem lehet vagy 5 ember az országban aki meg is venné.ennek a gépnek van gazdája ez nem is eladásra készült mert felét sem adnák meg érte.

#17538 rongyember
2012-08-03 13:57:05

Válasz #17526. hozzászólásra

nekem is rezeg főleg terepben de az nem fülketartó hanem váltócsapágysmile lol

Nincs profilkép
#17536 Mezítlábas
2012-08-03 12:21:13

Válasz #17535. hozzászólásra

Estére csinálok neked 1-2 képet.

#17535 dárk
2012-08-03 12:18:10

Válasz #17533. hozzászólásra

Megpróbálok vele valamit majd mert így nem sokat ér.

#17534 dárk
2012-08-03 12:16:06

Válasz #17530. hozzászólásra

Nézd meg a vízpumpa alatt található motor tartó gumibak állapotát és csavarjai nem e estek ki főleg a középső csavar.

Nincs profilkép
#17533 Mezítlábas
2012-08-03 12:15:17

Válasz #17531. hozzászólásra

Nekünk meg sincs a kis fedél. Filc van beszabva az aljába, aztán eltakarja. Mondjuk a nagy lemezt az ülés alól külön ki lehet venni, ott körbe van vágva.
Csak a kar feje látszik ki.
Egy kis félkör bevágás nekem is rémlik.
Másképp nem lehet felszerelni egy pocizója van.

Lehet ám a mienké a "tuning". Majd estére megnézem, lehet hozzá hegesztettek. Most nem megyek ki rohadt meleg van, a traktor meg kint áll a napon....

Szerintem told meg egy kicsit, hogy kiérjen a lemez síkjából. Akkor könnyedén ráteszed a kulcsot és fordítod.

#17532 dárk
2012-08-03 12:09:59

Válasz #17530. hozzászólásra

Szerintem nem lenne jó mert nem bírna mozogni a gumi bak,vagyis a csavar.
Ha a motorház is nagyon rezeg ha felnyitod akkor szerintem nem is biztos hogy az a fülke tartó gumibak a ludas az egész miatt.

#17531 dárk
2012-08-03 12:07:24

Válasz #17529. hozzászólásra

Nem tudom,mondjuk ha azt a kis ablakot felveszem akkor van a lemezbe vágva egy félkőr alakó luk,gondolom itt lehetne rátenni a kulcsot de azt csak ha ez be van kapcsolva akkor lehet mert kikapcsolt álapoában nem is lehet látni ezt a kart,a képen most be van kapcsolva(teljesen hátrafelé van nyomva).
Aztán lehet hogy valamikor szétszerelték és nem állították be ezt a kart rendesen és el van fordulva.
Azért rakhattak volna hozzá egy 5 10cm vasat hogy kilógjon a fülke lemezéből.
Lehet elfogyott a vas érc azért ilyen rövid.

Nincs profilkép
#17530 Zsolti20
2012-08-03 12:01:56

Válasz #17528. hozzászólásra

Nem vettem észre hogy valahol hozzá érne meg ahogy levan csatolva a motorháztető az is rezeg vele együtt!
Ha nagyon meghúznám az se lenne jó?

Nincs profilkép
#17529 Mezítlábas
2012-08-03 11:58:57

Válasz #17527. hozzászólásra

Akkor vagy a mienkét tuningolták meg, vagy a tiédből vágtak valamikor... smile confused

#17528 dárk
2012-08-03 11:56:24

Válasz #17526. hozzászólásra

Próbáltad már lazábbra hagyni?
Nem ér neki a fülke valahol a gépnek?

#17527 dárk
2012-08-03 11:54:54

Válasz #17523. hozzászólásra

Nem lóg ki belőle,sőt mikor üres állásba vagy teljesen előre van kapcsolva még a pipakulcs se megy rá.

Nincs profilkép
#17526 Zsolti20
2012-08-03 11:53:50

Válasz #17525. hozzászólásra

Hát általában ha kisebb fordulaton megyek vele vagy ha pótkocsit húzok!

#17525 rongyember
2012-08-03 11:47:40

Válasz #17524. hozzászólásra

állandóan "remeg"?

Nincs profilkép
#17524 Zsolti20
2012-08-03 11:42:53

Hali!
A fülketartó gumibakot mennyire szoktátok meghúzni? Mert rázkódik meg berezonál a fülkém mit lehetne csinálni nagyfülkés!

Nincs profilkép
#17523 Mezítlábas
2012-08-03 11:36:08

Válasz #17522. hozzászólásra

Pipakulcsot szánt rá a ruszki...

De várjál csak. Kisfülkésnél, kilóg a padlólemez síkjából a feje. Simán rátudom tenni a 17-19-est...
Ki szoktam kapcsolni, mikor nem kell a kardán. Ne hajtsa feleslegesen a hátsóhídba a dolgokat.....

Tiédből nem lóg ki?

#17522 dárk
2012-08-03 11:24:23

Válasz #17521. hozzászólásra

Arra gondoltam hogy elhajlítom ezt a kart hogy előre felé nézzen a kuplug pedállal szembe és mikor kiér a lemezek mögül ott még hajtok rajta felfelé egy kicsit hogy ne akadjon bele a lábam és így talán jobb lesz,mert szerintem azt a gyártó se gondolta komolyan hogy azon a hozzáférhetetlen helyen lehet bármit is kapcsolgatni.

Nincs profilkép
#17521 Mezítlábas
2012-08-03 11:16:34

Válasz #17520. hozzászólásra

Mondjuk ez nálam is nehézkes.... Szintén kisfülkés 80-as. smile rolleyes

#17520 dárk
2012-08-03 10:59:55

Válasz #17518. hozzászólásra

Nem a bekapcsolással volt gondom hanem a ki kapcsolás ment nehezen,de csak sikerült.

#17519 Czanik Sanyi
2012-08-03 10:35:15

Válasz #17517. hozzászólásra

Lóerő, talaj, típus függő, max 25-30cm.Átlagosan 12-20cm.

Nincs profilkép
#17518 Mezítlábas
2012-08-03 10:23:00

Válasz #17516. hozzászólásra

Az újakba már kivezették. smile thumbupcool

Úgy lehet a legkönnyebben bekapcsolni az útarányost, hogy beteszed 1-be és lassan engeded fel a kuplungot.
Közben a kart fordítod és szépen "beugrik".
Egyébként a könyv is így írja....

#17517 fexco
2012-08-03 10:18:23

nemigazán idevág atéma:a gruberokkal maximmum müvelési mélység??

#17516 dárk
2012-08-03 10:06:35

sikerült
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem is lesz bonyolult kirakni azt a kart hozzáférhető helyre,nem is értem mért nem tették oda ki már gyárilag.

#17515 rongyember
2012-08-03 06:15:41

Válasz #17506. hozzászólásra

igazad van,az is el volt törve...fasza megoldás az a szar rugó

#17514 rigás
2012-08-02 23:25:05

Válasz #17513. hozzászólásra


Ide másolom neked Szeni kolléga egy régebbi hozzászólását
ez az előírt. Igaz 80-ashoz írta.


A motorba tegyél 15 liter 15w-40 es motorolajat.A szervóba ugyanebből 6 litert.A váltóba 40 liter 85w-140 hajtóműolajat.A hidraulikába 20 liter P-46 vagy valami hasonló hidraulika olajat,de ettől hígabb ne legyen

Én a váltót kicsit túl szoktam tölteni úgy 3-4literrel ártani nem árt viszont jobb lesz a kenés és "finomabb" lesz a váltó.

Nincs profilkép
#17513 Salas
2012-08-02 22:54:09

Tisztelt Kollegák,

MTZ váltóba elég az egyfokozatú hajtóműolaj? Gyártó mit ír, tudja valaki?

Köszönöm,

#17512 rigás
2012-08-02 22:53:35

Válasz #17510. hozzászólásra
Tudom, hogy meg tudod oldani.smile smile

Sajnos 80-asban nem vagyok képben (főleg a kis fülkésben) mert az nekünk nincs, én meg csak a saját gépeinket bütykölöm.smile mellow

#17511 rigás
2012-08-02 22:47:16

Válasz #17474. hozzászólásra
Meglátszik, hogy "vasárnapi" szerelő vagyok!smile wacko

Van még két hibalehetőség talán a leggyakoribbról feledkeztem meg, ez pedig a kuplungfedél és a csőtengely hibája itt is a bordát szokta kinyalni a kuplungfedélből amennyiben a csőtengely bordái is kopottak azt is érdemes cserélni. ezért viszont a kulungharangnál szét kell húzni a traktort.

Van még egy hibalehetőség ez pedig a nyeles tengely és a 185-ös tengelyt összekötő persely. lekell venni a sebváltó fedél előtt lévő deknit, és az alsó tengelyen lehet látni egy átmenő stift tartja a helyén, ha az eredeti van benne akkor van rajta egy olajszóró lemez is. érdemes megnézni mielőtt széthúznád a gépet.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
LG napraforgó-hibrid: kiváló genetika, ami csodákra is képes!
Még ilyet! Ez a gazda rengeteget spórol a műtrágyán – saját maga gyártja! +VIDEÓ
Zetor orrsúly
Zetor orrsúly

300.000 Ft

Tönkebúza hántoltan,  minősített, BIO gazdálkodásból eladó
Tönkebúza hántoltan, minősített, BIO...

400 Ft

Automata bálabontó gépsor Tomahawk 505M eladó
Automata bálabontó gépsor Tomahawk 505M...

5.000.000 Ft

Borona eladó
Borona eladó

120.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]