Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 411.02 Ft USD 394.48 Ft CHF 438.79 Ft GBP 494.07 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90901 hozzászólás
Nincs profilkép
#16451 Salas
2012-06-22 18:38:38

Tisztelt Kollegák,

Bio üzemanyagból többet fogyaszt a gép?

#16450 Kiss Attila
2012-06-22 18:14:43

Válasz #16447. hozzászólásra

Eddig nem adott neki nyomást? Ha kikapcsolom a helyzetszabályzót vagy átteszem erőszabályzóra vagy semleges állásba akkor is emel, csak akkor nem ha az "N" állásban van a kar az ülés mellett. (most így használom a külső kört) DE így pl bálázásnál rá-rá kell emelni a vonorúdra mert szépen lassan lejjebb engedi (eddig tartotta a h szabályzó) Nem akartam túl bonyolultan leírni így sikerült.

#16449 Kiss Attila
2012-06-22 18:04:40

Válasz #16447. hozzászólásra

Elmondanád részletesebben, h hol találom? Nem igazán értem. Eddíg működött eggyszerre minden. A helyzetszabályozó tartotta a kaszát szintben a kihelyezett pedíg emelte ki kanyarodáskor, és nem csinált ilyet. Egyik pillanatról a másikra kezdte el. Akkor eddíg miért volt jó így? nem is lehetett volna?

Nincs profilkép
#16448 DREDD
2012-06-22 12:56:30

Válasz #16399. hozzászólásra

Az ülés alatt kapcsold üresbe a kardánt utána a kardánkuplung karján találsz egy furatot /egy hosszú 10 -es csavart tekerj be a furaton keresztül a hátsóhíd házába ez a kar közép állása/ vedd fel a kis deknit a két állítócsavart tekerd befelé így feszited a szalagokat a lényeg egyforma legyen a feszités!ilyenkor a kardáncsonk nem forog hátul.Engedd egyformán vissza a szalagokat először 2 forditsd mindkettön utána fél fordulatonként enged mindkettöt és ahol megbírod forditani a kardánt kézzel ott a jó! Vedd ki a középállás t rögzitő csavart és állitsd a kardánkuplungot a rúgót szoritsd!A lemez deni biztositsa a szalagállító csavarokat elfordulás ellen, erre figyelj!de nem biztos, több megoldást is alkalmazott az orosz.

#16447 Jakabjóska
2012-06-22 09:12:56

Válasz #16446. hozzászólásra

Üdv.!

Ha a külső kört használod, akkor kapcsold ki a helyzetszabályzást. A vezérlőtömb a vezérlővezetéken (vékony fémcső a két tömb között) keresztül nyomást ad a szabályzónak, ezáltal először felemeli a hátsó munkahengert.

#16446 Kiss Attila
2012-06-21 18:42:15

Sziasztok. Hidraulikával kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni. 920.3 ról van szó. H bármelyik kihelyezett hidraulikakört használom teljesen mindegy milyen irányba, akkor a hátsó függesztőművet is emeli a legfelső pontig. majd ha zárt helyzetbe kerül a külső tömb, vagyis nem használom, akkor visszaengedi a helyzetszabályzóval eredetileg beállított magasságba. Ha nincsenek működtetve a kihelyezett körök akkor a helyzetszabályzó tökéletesen működik. Nem igazán értek a hidraulikához. Most mi lehet a hiba? Nagyon remélem valaki tud segíteni. Előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#16445 Lala5995
2012-06-20 18:51:05

Válasz #16442. hozzászólásra
A fedelekben lévő tömítés csere segíthet.
A képen 1-es számmal jelzett.
http://agrotechtorg.ru/ware/1221/1221-22.JPG

Nincs profilkép
#16443 Lala5995
2012-06-20 18:39:32

Válasz #16417. hozzászólásra

Azért tud elindulni, mert négyütemű benzinmotor. A Diesel motorba az adagoló nyomja nagy nyomással a porlasztón keresztül a hengerbe.Benzin motornál általában a szívócsőbe juttatják az üzemanyagot.
A négyütemű Diesel motor (MTZ)elindulhat fordítva, ha lejtőn hátra gurulva előremeneti sebességben felengedik a kuplungot. Ez adagolósra igaz!(Mechanikus adagoló).
Ha elindul fordítva a motor, valószínűleg kicsi lehet az előtöltése.
A légszűrőben ki kell cserélni a betéteket, mert elégtek! Olajat is pótolni kell!

Nincs profilkép
#16442 kérdező
2012-06-20 12:39:24

Sziasztok!!!

kérdezni szeretnélek Titeket hogy mtz 1025.2n döl az erőszabályzóból az olaj csak jövőhéten tudnak hozzá hozni olcsón eredeti belarus szabályzót addig hogyan lehet lekötni? elég ledugózni a vezetékeket vagy össze kell kötni valamelyiket valamelyikkel? kérlek segítsen vki aki már csinált ilyet. elég sűrgős lenne. Előre is köszönöm!!smile smilesmile smilesmile smilesmile smile

#16441 RoBeE
2012-06-20 12:08:16

Válasz #16422. hozzászólásra

Nekünk a 95-ös 80-as is szitált, mert az irányítókar ki volt kopva, magyarul laza volt. meg lett gólyalábazva, perselyezve. Egy kicsit egyhűlt a
szitálása. Gömbfejeket érdemes kicserélni, és pontossan beállítani, ha így se jó, akkor szét kell bontani az oszlopot. Lehet hogy fogasrúd van kikopva, sok minden lehet.

#16440 Gábor0(Claastra)
2012-06-20 09:28:10

Válasz #16439. hozzászólásra

nem is kell elpotyázni,jól néz ki eladod biztos,hogyis mondják (amig l... van addig veréb is)smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

#16439 Bárány
2012-06-20 08:35:55

Válasz #16438. hozzászólásra

Akkor most adjam kétszázért?smile blink
Lesz új gazdája, ha nem előbb, akkor utóbb. Nem sürgős.

#16438 Gábor0(Claastra)
2012-06-20 08:07:17

Válasz #16436. hozzászólásra

baszki jó üzlet vetted 600-é.nyuztad 18 évet és smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#16437 Tomi.106
2012-06-20 07:47:18

Válasz #16433. hozzászólásra

Működik minden,csak ha sokszor van indítgatva,akkor pár nap alatt az egyik akksiból elfogy a mennykő.Azt kiderítettem,hogy egyáltalán nem tölti.

#16435 fexco
2012-06-20 00:01:19

Válasz #16429. hozzászólásra

jol néz ki meg biztos jo is,de azért 2 milla egy majdnem20éves80asé??smile devilsmile devil

Nincs profilkép
#16434 Norbi94
2012-06-19 22:38:45

Hello!
Mtz vásárlásán gondolkodom. A véleményeket kérném.
80-as és 82-es előny ill hátrány érdekelne.
Pótkocsizásra, gréderezésre, út javítására használnám.smile cowboy

Nincs profilkép
#16433 dobó+
2012-06-19 22:18:40

Válasz #16415. hozzászólásra

A traki orrában van egy doboz benne egy biztosítékkal.
Ezt keresd meg valahol a hűtő előtt van.
A műszerfalban a középső bizticsoport bal szélső biztije a töltés ezt is ellenőrizd.
Nézd meg hogy a generátorhoz menő vezetékek nem sérültek-e meg esetleg nem égtek rá a kipufogóra.

A töltés úgy van ebben a gépben hogy a (ülésből nézve) a balos aksi fixen le van testelve. A pozítívja megy az áramtalanítóra majd az áramtalanítóról megy a jobbos aksi -ra és a jobbos+ megy az önindítóra.
Az önindítón 24 volt van mindig.
Az önindítótól megy egy szál a traki orrában lévő dobozhoz ami tölti a jobbos aksit (illetve a balost is mert 24 volt os)Ide az áram a generátortól jön külön vezetéken.

A balos aksit a generátor tölti a generátortól az önindító felett lévő elosztódobozba megy egy vastag fekete szál innen megy az összes 12 voltos fogyasztó (műszerfal világítás stb.)
És innen megy le az aksihoz hátra az áramtalanító kapcsolóra az a fekete vékonyabb vezeték et tölti a balos aksit 12 volttal.

Működik a trakiban minden fogyasztó nem ment el a villany a műszerfalból megy minden?

Nincs profilkép
#16432 Matthyas
2012-06-19 21:55:38

Üdv mindenki.

Munkagép felakasztást ki hogy végzi, baleset kinél történt?

#16431 Antesz
2012-06-19 21:51:32

köszönöm mindenkinek a segitséget a könnyebb tlt bekapcsolással kapcsolatban,
holnap fogok rajta állítani remélem nem fogom elcseszni.

#16430 mtz1221
2012-06-19 21:40:41

Válasz #16418. hozzászólásra
keres akor 1 szerelöt nekem van biztositék az szokot elmeni és a balt ojankor nem tölti

#16429 Bárány
2012-06-19 21:28:27

Válasz #16428. hozzászólásra

Még az is lehet, hogy meg is siratjuk. Az ember nehezen feledi az elsőt...smile blush
És ez még az eredeti festés. Nem lett telibe fújva, csak itt-ott javítva, ha kellett.
De úgyse hiszi senki. Amíg meg nem nézi.

#16428 Szeni
2012-06-19 21:24:07

Válasz #16426. hozzászólásra

Ez valóban jól néz ki.Az én 82-esem is 94-es,de abban már 3600 üzemóra van. Abban az időben nagy divatja volt az 550-es MTZ-knek,első pillantásra azt hittem,h.ez is 50-es

#16427 Szeni
2012-06-19 21:13:13

Válasz #16424. hozzászólásra

OK.Nem nagyon értem,mert az én gépemen nam a tlt bakon van a gáz,de biztosan igazad van.smile thumbupsmile thumbup

#16426 Bárány
2012-06-19 21:10:06

Mellesleg van egy csinoska Natasa itt nálunk eladósorban. Katt a nevemre,

#16425 Szeni
2012-06-19 21:09:25

Válasz #16414. hozzászólásra

Egy normális szalag lefolytja a 80-as motort.Ha egyszer megcsúszik,megcsúszik máskor is,(kivéve persze a kivételesen nagy terhelést,pl. ha a szártépő kereke beleesik egy nyomba, és hasán akad az egész),- és ha megcsúszik,akkor megég,és egyre jobban csúszni fog.Ezért tehát nem csúszhat meg,mert az mindíg egy lépés a halálhoz vezető úton,és ez az út nem hosszú.

#16424 Bárány
2012-06-19 21:08:18

Válasz #16423. hozzászólásra

A TLT kapcsolö karja a fülkében ahhoz a kulisszához, vagy minek nevezzem, amiben van. Ebben van a kézigáz is.
Ha itt a kar fel tud ülni, az gáz.
Erre gondoltam.
(Hajdanán saját bőrömön tapasztaltam...smile blushEgyik lső MTZ-s önszopatásom volt.smile biggrin)

#16423 Szeni
2012-06-19 21:00:58

Válasz #16413. hozzászólásra

Néha még engem is megzavarsz,például most smile confusedsmile confusedsmile confused hogy ütközik,és minek,v. minek nem smile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile wacko

#16422 domi 106
2012-06-19 15:46:47

82 es MTZ kormánya szitál valaki tudna véleményt mondani miért? A kormánymű új az összekötők újak.

#16421 Tomi.106
2012-06-19 14:24:17

Válasz #16420. hozzászólásra

vízszintes tengelyű szárzúzó 210 széles

Nincs profilkép
#16420 turbos
2012-06-19 13:51:24

Válasz #16419. hozzászólásra

Milyen munkagép van a turbós gép hátulján?

#16418 Tomi.106
2012-06-19 13:25:46

Válasz #16416. hozzászólásra

Ott nincs biztosíték.
Van egy lapos kis doboz(talán fesszabályzó),aminek van három kivezetése.A középsőn nagyobb feszültség,a szélsőkön kisebb van.Plusz jön még belőle ki két vezeték,5-6cm hosszúak,dugóval a végén.Nem tom mi ez a kis valami,de úgy tűnik működik.Nem lehet a gond talán az áramtalanítóban? A két akksi egy egy pólusa rá van kötve,az egyiket tölti a másikat nem.

Nincs profilkép
#16417 kolok0520
2012-06-19 12:41:54

Üdv!Az lenne a kérdésem hogy mért indul el a motor hátrafelé egy mtz 50 esben?Lefuladt dombon felfelé rakodt potkocsival és gurult hátra kuplungot felengedtem 5 ben és elindult hátrafelé!Mitöl van ez?

#16416 mtz1221
2012-06-19 12:03:10

Válasz #16415. hozzászólásra
legelöször a hütöelején cseréld ki a biztositékot

#16415 Tomi.106
2012-06-19 11:48:51

Üdv!
Ha sokat lazítasz rajta természetesen megcsúszhat a másik is.Ahogy Szeni írta,meg kell keresni a középutat.



Egy kérdésem nekem is volna.
Valami oknál fogva nem tölti az egyik akksit a generátor.
820.2-es mtz-ről van szó.

Mi lehet a gond? Hol keressem a hibát?

#16414 Antesz
2012-06-19 10:18:11

szóval a fékező szalag csúszhat meg s nem a hajtó?
ha állítok rajta akkor vetésnél pl nem csúszhat a szalag?

#16413 Bárány
2012-06-19 09:59:35

Válasz #16412. hozzászólásra

És ezért fontos, hogy a fülkében a kar ne tudjon felütközni, hanem valóban a rugó nyomja végállásokba.

#16412 Bárány
2012-06-19 09:58:00

Válasz #16411. hozzászólásra

A szalag nem állítódik, csak az az erő változik, ami a szalagot feszíti. Van valami leírás a beállításra, de a gyakorlatban, ha egy kézzel nehezen ugyan, de azért normálisan tudod kapcsolni, akkor jó.
Persze, ha más gond nincs. Pl. a rudazat egyébként könnyen jár.

#16411 Antesz
2012-06-19 07:43:54

na most állítódik vagy sem.
rájöttem hogy ha feljebb tekerem a csavart kevésbé kell összenyomnia a rugót s ezáltal könnyebb be s ki kapcsolni.
de a szalag állítódik ilyenkor?

#16410 Szeni
2012-06-18 23:23:51

Az orbitról veszi le a kormányszivattyú nyomását (16 bart) és egy taposó szelepen keresztül adja a diffizárnak.

#16408 jasi
2012-06-18 22:39:04

Válasz #16406. hozzászólásra

Köszi a segítséget smile smile de lenne még itt egy dolog, orbitos trakinál milyen szeleppel oldották meg a difizárat gyárilag? mert ugye a réginél a kormányoszlopon volt .. az szabályozta. orbitosnál? hova van bekötve? mert gondolom ott is valamilyen olaj szelep lehet...smile confused

#16407 rigás
2012-06-18 22:32:08

Válasz #16401. hozzászólásra
Üdv Bárány!
Köszi, hogy válaszoltál helyettem Antesz kollégának. Én még most értem haza a telepről, Mert "munka van" ahogy öcsém szokta volt mondani. smile smile

#16406 Szeni
2012-06-18 22:28:25

Válasz #16391. hozzászólásra

semmi baja nem lesz a munkahengernek.Ez a határoló akkor jó,ha védeni akarunk valamit vele,pl:a szártépő kardánját v. a CYCLO hidroszivattyúját a vonólap túlemelése okozta károsodásoktól

#16405 Szeni
2012-06-18 22:23:51

Válasz #16399. hozzászólásra

De elállítódik vele,mert az a csavar egy rugóra támaszkodik,és ha kijjebb (feljebb)tekered,akkor a rugó kevésbé feszíti a fékszalagot,és esetleg megcsúszhat a kardán nagyobb terhelésnél.Ha túlzottan be van tekerve a csavar,akkor pedig nehéz kapcsolni.A középutat kell eltalálnod.

#16404 Szeni
2012-06-18 22:17:09

Válasz #16403. hozzászólásra

A 160 bar nem bírta kinyomni, egy fogó meg igen?

#16403 Bárány
2012-06-18 21:49:13

Válasz #16402. hozzászólásra

Az én tapasztalatom az, hogy a kivitelezés - orosz szokás szerint - nem üti meg a szintet. Más traktoron használom pl. ezt a határoló funkiót. Talán nem véletlenül általában nem ilyen szeleppel oldják meg.
Itt két újonnan vásárolt gépen is végül ki lett iktatva, mert rendszeresen beragadt. Fújkodtuk, pucoltuk spréztük, míg végül elég lett a vesződésből.
Marha idegesítő volt rendszeresen fogóvak kihúzkodni.

Nincs profilkép
#16402 dobó+
2012-06-18 21:40:44

Válasz #16395. hozzászólásra

Valóban sokan nem használják ez olyan régi traktoros berögződés hogy ami újítás fejlesztés az minden rossz!
Gyorsan vakoljuk le szedjük ki hegesszük le stb.
És az eredménye is meglátszik a sok törött összehorpasztott hátsó szélvésőn és keretén a sok rongált rendszámtáblán a sok letört rendszám világításon és a sok aksitartó lemezen.
Pedig csak egy kis odafigyelés kellene!
Ezzel nem akarok megbántani senkit csak sok ilyet lát az ember.
smile biggrin
A minap volt szó a vonóerő szabályzóról is azt is a legtöbb esetben a traktorosok nagy része tisztelet a kivételnek az sem tudja mire való!
Így ha valami gebasz van az az első hogy kiiktatják lebutitják a gépet!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
A szankciók ellenére az oroszok piaci részesedése a legnagyobb Európában.
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Többféle tényező okoz bizonytalanságot a piacon.
Zetor proxima 100 mtz
Zetor proxima 100 mtz

9.900.000 Ft

SPC 4/6 soros vetőgép eladó
SPC 4/6 soros vetőgép eladó

380.000 Ft

Daf xf cf
Daf xf cf

1.950.000 Ft

Volvo terberg  10x8 billencs
Volvo terberg 10x8 billencs

2.990.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]