Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak660 FtBenzin árak641 FtEUR410.68 FtUSD394.01 FtCHF434.78 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nem szeretem, mikor egy problémára azt javasoljátok,h.csinálja máshogy,v.menjen másfelé stb. Az én régi akksi töltőmre is azt mondtátok,h. vegyek másikat. Ha adva van egy probléma,én azt szeretem megoldani,ha lehet,és nem mondom,h. könnyebb utat kell választani.
Valószínüleg jobb lenne,ha a lemez vonalban tartaná azt a kis hüvelyt, de az én kisfülkésem is így ment évekig ( lötyögősen). Nem tudom,h. tudnád vonalban visszahegeszteni?Talán esztergapadon?
Izlés kérdése,nekem égnek áll a hajam,mikor kapar a gép,és benyomom a kuplungot,és mire leveszem a kézi gázt,úgy felbőg a motor,h. majd ki ugrik.Én sokkal jobban tudom a lábgázt használni
Válasz #13860. hozzászólásra
Az avataromon lévő területen nem ritkán kell használni az első hajtás+difizár. Ha már levegősre csinálták, akkor keresem a kényelmesebb megoldást.
Válasz #13847. hozzászólásra
Akkor a régi mechanikus taposósokat hogy működtették?
A pedálozás csak sokadrangú kérdés. 47-es szartaposó mindent elér különben is.
A lényegesebb kérdés a csatlakozó lötyögése. Arra mit mondasz?
Értem én,de olyankor kár eröltetni.A tekercs lakkozás is az eröltetéstöl pereg le.A régi Aro oninditót ha sokáig kinozták,kiolvadt a kommutátorbol a forrasztás..
Kaptam ilyen anyagot,két fajtát is.Mondták,h. nagyon drága,és 1000 fokig hőálló ( a szigetelő szalag kinézetű).Hittem is,meg nem is.Mikor haza mentem,rátettem az igen csak bő gázzal menő kályhára ( platra) Gondoltam,illik neki elolvadni, , de semmi . Fogtam egy fát,és rányomtam. Még csak el sem vetemedett !!!!!!!!!!! Az a kályha simán volt 400 fok.
JJJaaaajjjjjjj , ha minden optimális lenne,akkor nem dumálnánk itt ennyit, és szerelő se kellene!! Én arról beszélek,mikor hidegben lassan tekeri,és minden tekerés után egyre jobban bízik az ember benne, h. na majd mooost , na majd mosssstt , aztán mégsem, és mikor kiszáll, látja,h. az önindítóról leolvadt a hó,és enyhén gőzöl . Na ekkor sem olvad le?????????????????????????? Miért teszel úgy,mintha nem értenéd,mit kérdezek?
Azt mondod,h. egy alumíniummal (vagy mivel)leforrasztott szénkefe vezetéket simán kicserélhetünk ónos forrasztással,és egy téli,magas amortizációs rátával rendelkező hidegindításnál sem fog leolvadni?????????????????????????
Ha taposós a diffizár,akkor a következő az események menete:Elakadásnál benyomjuk a kuplungot,kapcsolgatunk előre, hátra, teszteljük a gumikat,a kuplungot,az első hajtást stb. Hogy ez még jobban sikerüljön, vadul nyomjuk a gázt,váltáskor vissza engedjük,majd hirtelen megint ráugrunk , tehát mindkét lábunk el van foglalva.Aki ezek után még mindig nincs megelégedve a saját produkciójával,és még ki is akar hajtani a kátyúból,annak rá kellene nyomni a diffi zárat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . Na most jön az a probléma,h. a harmadik lába nem mindenkinek éri el a taposós diffizárat .Aki tehát ilyen génhibával született,az csináljon magának kézzel kapcsolható diffizárat!!!!!!!!
A váltó fedélen megtaláltam mind a két oldalon a kábeleket. Mit kell megnézni, vagy hogy tudom megnézni az e a ludas? A kilométer jeladóhoz hogy tudok hozzáférni?
köszi
Ha már az előbb difizárról volt szó vannak kérdéseim. Akinek van tapasztalata, szivesen várom a válaszát.
Amit Szeni írt az olajos difizárral kapcsolatban azt osztom. Még annyit, hogy olajosnál, a kormány elmozdítása után nem mindig érzékelem a difizár működését, vagyis hogy zár-e még, vagy már feloldott.
A másik ami miatt a levegős miatt vagyok, hogy a haveromnak egyszer a kormányoszlopból az összes olaja elment, mert valami gebasz volt a zárnál. Szerencsére csak 100 m-t kellett menni kenyérszervóval.
1./Szóval a lenti rajzon nyíllal jelzett csonk mennyire lehet, vagy egyáltalán lehet-e lötyögős a fedélben, levegős difizárnál?
2./ Szeretném a vezérlését taposópedállal megoldani. Tud- e valaki ilyenről? Ha igen milyen a szelep, és hogy van a pedálhoz építve, vagy milyen pedálos szelepet keressek?
Felemelt állapotban álló motornál figyeljük a süllyedést,majd lenyomjuk emelésbe a hidraulika kart.Ekkor nyomás alá kerül a tömbön keresztül a hidraulika szivattyú is.Ekkor hirtelen esik az eke vége (ha visszacsapó szelep van benne akkor nem esik,és nem is kap nyomást a szivattyú) kb 10 centit,majd,az eddigitől kicsit nagyobb sebességgel enged lefelé a hidraulika.Na,ebből a sebességből lehet következtetni a szivattyú állapotára.Ha ez a sebesség kb 5 cm/másodperc alatt marad,akkor jó a szivattyú.Ha ezt a tesztet párszor megcsináljuk évente a gépünkkel,akkor megszokja a szemünk a süllyedést,és egyből észre vesszük,ha változás van a rendszerben,illetve ezzel a módszerrel tesztelhetjük a megvásárolni kívánt gép hidraulikáját is.
Na,ennyi duma már nem megy ingyen!!!!!! ,jösztök egy sörrel!!!!!!!!!!!!!
Még valamit: a hidraulika rendszert könnyen lehet tesztelni,legalább is a régi fajta tömbbel szereltet,amibe nincs visszacsapó szelep a kijövő ágban,és viszonylag pontosan lehet következtetni a részegységek állapotára.Ha meleg olajnál felemelünk egy ekét,majd leállítjuk a motort,akkor nyomás alatt van a munkahenger és a vezértömb tolattyúja.Ekkor illik az eke végének 0,5 cm/másodperc süllyedési sebesség alatt maradni.Ha ettől gyorsabban enged lefelé,akkor gond van.A vezértömb kopása nem szokott hirtelen jelentősen változni,ezért ha évente ezt a tesztet megcsináljuk párszor,akkor a szemünk megszokja a süllyedési sebességet.Ha 1-2 hónap mulva ettől jelentősen eltér (növekedett a sebesség)akkor általában a munkahenger adta meg magát.
Ha nem a CICLO-t akarod vele hajtatni,akkor nem kell neked nagy szivattyú,ezt elhiheted.Nekem a 1025-ösön,mikor emelem a vetőgépet,addig nincs is baj,amíg a vetőgép emeledik,de mikor kikoppan az emelő munkahenger,és már csak a nyomjelző vékony munkahengerét kell nyomni egy szükítőn keresztül,úgy ordít a biztonsági szelep,h. rossz hallgatni.Olcsón árulnak külsőre olyan szivattyút,amilyen az 50-es MTZ-ken volt (kb 12000 ft),de ha jót akarsz venni,utána jársz,h.milyen van a mostani 82-es MTZ-ken.A multkor csináltam egy havernak,akkor láttam a belsejét,sokkal jobb a rendszere,mint a régieknek.Nyomással keni a perselyeket,de a perselyek külső oldaláról visszavezeti az olajat a szívó oldalra.Ennek pl az is előnye,h. nincs nyomás alatt a behajtó tengely szimmeringje.Egy ilyen szivattyút kell venni,és azzal (meg jó olajjal,meg szűrővel)nem lesz gond egy darabig.
Mondtam már egy párszor,h. tessék a kérdést pontosabban feltenni,és elmondani minden körülményt,részletet, mert így is nehéz jó tanácsot adni,azzal meg úgy sem mentek semmire,ha valaki egy rossz kérdésre bedob valami megalapozatlan választ.Nagy nehezen csak rá jövök,h. nem a diffinél kell olajnyomásnak lenni,hanem a diffizárban.A régi 82-es MTZ-ben 10-11 bar a nyomás,amit a kormánymű biztosít.Ennek a rendszernek az a baja,h.1. (rögzített)állásban X fokos kormányelfordulásra leold.Ha tehát húz a gép a sárban egy jó kocsi kukoricát,akkor biztos,h. időnként megtekerjük a kormányt,aztán vissza egyenesbe.Na ezt nem bírja a tárcsa.Ha ezt megcsinálod a diffizárral néhányszor,a tárcsának annyi.Nem beszélve arról,mikor szántásnál pörög a bal kerék,megáll a traktor,és valaki akkor húzza be.Ez sima gyilkosság.A levegős diffizár csak 7 bart tud, de ha ráadod, az nem kapcsolgatja magát ki-be,ezért sokkal tartósabb lesz.Az olajosnak se lenne semmi baja,csak a fix állásában is rögzíthetőnek kellene lenni.A kormányra kioldós állást szántásnál lehet használni,de jól kell az ekét beállítani (egyik feszítő lakat se feszüljön)hogy a kormány egyenesen álljon szántás közben,és csak forduláskor kelljen neki kioldani.
Válasz #13833. hozzászólásra
Akkor neked se taknyol a munkahenger bírja, a sógorom 952.3-ast vett azon meg hagyományos c 100-as van mi a különbség vajon ? A szivattyút nagy bontással jár kicserélni, mert a padlólemez alatt van?
Hello tibi7!
A sebességmérő jeladó a hátsó híd féltengely belső vége felől, a nagy tányérkerék fölött van, kivülről a difi fedélen, elektromos vezeték . Mindkét oldalon van.Ha a fordulat ugrál akkor a generátornál kell kutakodni.
Nekem 820.2-es van, annak a fordulatszám jeladója a generátornál van. Elektronikus az óra, és a vezeték, azt nézd meg. Lehet a generátor a ludas, nekem már egyszer leégett a tekercse és akkor nekem is ugrált ill. rosszúl mutatta a fordulatszámot.
Üdv.: aranyi
Üdv nekem gyárilag nem a négyszög végű C 100-as munkahenger van benne ,hanem kerek az egész elejétől a tetejéig az milyen típusú nem tudod? Azt mondta az egyik traktoros barátom ez jobb csak nem tudom miért.Egy biztos elmúlt tíz éves és még nem taknyol!
Valaki tudna-e segíteni, MTZ 920.3-as műanyag burkolatos traktorál a kilométer óra jeladót hol találom?Össze vissza mér (pl. terep 3 féllel megyek és 40km/h-t mutat), mit nézzek meg esetleg még? köszi
Létezik valami nagyobb teljesítményű hidraulika szivattyú
820.2 MTZ-hez? Úgy vettem észre,hogy ami rajta van,kezdi elhagyni az élet.Aztán ha meg csere,akkor tennék rá jobbat,ha van.
"hát jó duma" igen... és nem a pontos illesztésről híresek az biztos.
Utána már megnéztem a katalógust, nem golyó van benne, hanem henger alakú szelep.
Nem elektromos az óra, azokat tudom, hogy nem sokat ér.... ez mechanikus.
Egy időben az elektromos jeladó gombák belselyét összecserélte a ruszki, a sebességváltó olajnyomás adójával... ilyesmit hallottam.
De ez is olyan mint a kocka Lada-é, az se jó semmire...
Szivattyú csövei nem lazák, elméletileg. Egy éve volt lent a karter, akkor ott átnéztem a csavarkötéseket.
Üzem közben nem ingadozik a nyomás, akkor folyamatosan tartja. Csak ha egyszer leáll, utána van mikor fél bárral kevesebb lesz és úgy marad akár egész nap, ha közben nincs leállítva.
Az az igazság,h. nagyon jó duma az,h.szelepfészek kopás,de valójában én nem nagyon bírom elképzelni ennél az olajszűrőnél,mert itt alapban is van akkora illesztési hézag,ami soha nem lesz egy agyonkopott John Deere-nál sem.A multkor félbe maradtam az olajszűrő teljes ismertetésével,de ha jól emlékszem,volt olyan kép,amin látni lehetett a nagyobbik fajta olajgombát (jeladót).Ez a jeladó az enyémen már a harmadik,de már nem is érdekel,h. évek óta max 1,5 bart mutat.Gyárihibás és kész.Ha lesz időm,majd utána járok,lehet az újak már jobbak,vagy teszek rá Rábáét, v. a zetorét, de az a legvalószínűbb,h.úgy marad ahogy van,fontosabb dolgom is van nála.Ha a tieden is ilyen az adó,akkor valószínüleg az a baja,de szokott lenni még olajszivattyú környéki lazulás,v. törés is,úgyhogy figyelni kell,nehogy baj legyen belőle.
Láttam, jól belemerítetted magad az olajszűrő kompozícióba.
Az a jelenség, hogy elindítom a gépet, 2,5 bar az olajnyomás, leállítom és újra indítom, 3 Bar az olajnyomás. Így változik indításról indításra, de van amikor egyforma marad.
Ez a golyósszelep, fészkének kopásából ered? (erre gondolok, de nem vagyok benne 100%-ig biztos)
Halli!
Sajnos a télen megfagytam az MTZ -be,szuper fűtés volt évekig, el sem fagyasztottam és egyszer csak eltünt belőle.Meg köszönném,ha valakinek volna valami jó ötlete!
JUSZUF
Az még semmi,de ez a kép valami 11 megás,és egy mozdony kellene neki,h. odébbvigyem.Próbáltam tömöríteni,de majdnem belegebedt a képvarázslóm.Az én tudásom úgy látszik kevés ehhez.
91417 hozzászólás
Nem szeretem, mikor egy problémára azt javasoljátok,h.csinálja máshogy,v.menjen másfelé stb. Az én régi akksi töltőmre is azt mondtátok,h. vegyek másikat. Ha adva van egy probléma,én azt szeretem megoldani,ha lehet,és nem mondom,h. könnyebb utat kell választani.
Válasz #13863. hozzászólásra
valamint...használom a kezemet....
Válasz #13860. hozzászólásra
Valószínüleg jobb lenne,ha a lemez vonalban tartaná azt a kis hüvelyt, de az én kisfülkésem is így ment évekig ( lötyögősen). Nem tudom,h. tudnád vonalban visszahegeszteni?Talán esztergapadon?
Válasz #13863. hozzászólásra
én meg nem járok olyan helyre ahol elakadna az mtz...
oda mással járok...
Válasz #13858. hozzászólásra
Izlés kérdése,nekem égnek áll a hajam,mikor kapar a gép,és benyomom a kuplungot,és mire leveszem a kézi gázt,úgy felbőg a motor,h. majd ki ugrik.Én sokkal jobban tudom a lábgázt használni
Válasz #13858. hozzászólásra
Á én nem nézek ki értelmesnek!
Válasz #13860. hozzászólásra
Az avataromon lévő területen nem ritkán kell használni az első hajtás+difizár. Ha már levegősre csinálták, akkor keresem a kényelmesebb megoldást.
Válasz #13847. hozzászólásra
Akkor a régi mechanikus taposósokat hogy működtették?
A pedálozás csak sokadrangú kérdés. 47-es szartaposó mindent elér különben is.
A lényegesebb kérdés a csatlakozó lötyögése. Arra mit mondasz?
Válasz #13858. hozzászólásra
Vagy ne akadjon el..
Válasz #13847. hozzászólásra
Vagy értelmes ember lévén....használja a kézigáz kart ha a lába problémát okoz.....és máris kezdődhet a jelenet.....
Válasz #13855. hozzászólásra
Az már ürtechnika..
Válasz #13854. hozzászólásra
Értem én,de olyankor kár eröltetni.A tekercs lakkozás is az eröltetéstöl pereg le.A régi Aro oninditót ha sokáig kinozták,kiolvadt a kommutátorbol a forrasztás..
Válasz #13853. hozzászólásra
Kaptam ilyen anyagot,két fajtát is.Mondták,h. nagyon drága,és 1000 fokig hőálló ( a szigetelő szalag kinézetű).Hittem is,meg nem is.Mikor haza mentem,rátettem az igen csak bő gázzal menő kályhára ( platra) Gondoltam,illik neki elolvadni, , de semmi . Fogtam egy fát,és rányomtam. Még csak el sem vetemedett !!!!!!!!!!! Az a kályha simán volt 400 fok.
Válasz #13852. hozzászólásra
JJJaaaajjjjjjj , ha minden optimális lenne,akkor nem dumálnánk itt ennyit, és szerelő se kellene!! Én arról beszélek,mikor hidegben lassan tekeri,és minden tekerés után egyre jobban bízik az ember benne, h. na majd mooost , na majd mosssstt , aztán mégsem, és mikor kiszáll, látja,h. az önindítóról leolvadt a hó,és enyhén gőzöl . Na ekkor sem olvad le?????????????????????????? Miért teszel úgy,mintha nem értenéd,mit kérdezek?
Válasz #13852. hozzászólásra
Azt mivel mérted?
Válasz #13850. hozzászólásra
Ha a motor normálisan indul max pár másodperig van áram alatt,ez idö alatt ha nincs zárlat valahol sose olvad le..
Válasz #13849. hozzászólásra
A tekercs lakkozása mennyinél olvad ( ég)le ?????.Mert a szövetnek látszó szigetelés a kábelek végén simán bírja a 400 fokot.
Válasz #13849. hozzászólásra
Na erre én is rájöttem,de melegszik,vagy nem????????????????????????????????????????????? Nálad még soha nem olvadt le????????,
Válasz #13848. hozzászólásra
Ha csak az öninditó 200fok fölé nem melegszik az meg ne üljön traktorba..
Válasz #13845. hozzászólásra
Azt mondod,h. egy alumíniummal (vagy mivel)leforrasztott szénkefe vezetéket simán kicserélhetünk ónos forrasztással,és egy téli,magas amortizációs rátával rendelkező hidegindításnál sem fog leolvadni?????????????????????????
Válasz #13843. hozzászólásra
Ha taposós a diffizár,akkor a következő az események menete:Elakadásnál benyomjuk a kuplungot,kapcsolgatunk előre, hátra, teszteljük a gumikat,a kuplungot,az első hajtást stb. Hogy ez még jobban sikerüljön, vadul nyomjuk a gázt,váltáskor vissza engedjük,majd hirtelen megint ráugrunk , tehát mindkét lábunk el van foglalva.Aki ezek után még mindig nincs megelégedve a saját produkciójával,és még ki is akar hajtani a kátyúból,annak rá kellene nyomni a diffi zárat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . Na most jön az a probléma,h. a harmadik lába nem mindenkinek éri el a taposós diffizárat .Aki tehát ilyen génhibával született,az csináljon magának kézzel kapcsolható diffizárat!!!!!!!!
Válasz #13834. hozzászólásra
A váltó fedélen megtaláltam mind a két oldalon a kábeleket. Mit kell megnézni, vagy hogy tudom megnézni az e a ludas? A kilométer jeladóhoz hogy tudok hozzáférni?
köszi
Válasz #13844. hozzászólásra
Ponthegesztve szoktak álltalában,de nyugodtan forraszhatod utólag.A forrasztás 200fok felett olvad le...
Tisztelt Kollegák,
MTZ-n lévő kicsi öníndítóban a szénkefe csere hogyan működik? Gondolom nem cinnel van forrasztva....
Ha már az előbb difizárról volt szó vannak kérdéseim. Akinek van tapasztalata, szivesen várom a válaszát.
Amit Szeni írt az olajos difizárral kapcsolatban azt osztom. Még annyit, hogy olajosnál, a kormány elmozdítása után nem mindig érzékelem a difizár működését, vagyis hogy zár-e még, vagy már feloldott.
A másik ami miatt a levegős miatt vagyok, hogy a haveromnak egyszer a kormányoszlopból az összes olaja elment, mert valami gebasz volt a zárnál. Szerencsére csak 100 m-t kellett menni kenyérszervóval.
1./Szóval a lenti rajzon nyíllal jelzett csonk mennyire lehet, vagy egyáltalán lehet-e lötyögős a fedélben, levegős difizárnál?
2./ Szeretném a vezérlését taposópedállal megoldani. Tud- e valaki ilyenről? Ha igen milyen a szelep, és hogy van a pedálhoz építve, vagy milyen pedálos szelepet keressek?
Válasz #13839. hozzászólásra
Kifejthetnéd az MTZ fagyálló hatásait a kóbór kutyák szervezetére..Ez érdekelne..
Válasz #13839. hozzászólásra
Nekem szántad Szeni ezt mind?
Válasz #13835. hozzászólásra
A c-110-es nagyobb teljesítményű munkahenger.7 éves a gépem még nem cseréltem szivattyút sosem.
Felemelt állapotban álló motornál figyeljük a süllyedést,majd lenyomjuk emelésbe a hidraulika kart.Ekkor nyomás alá kerül a tömbön keresztül a hidraulika szivattyú is.Ekkor hirtelen esik az eke vége (ha visszacsapó szelep van benne akkor nem esik,és nem is kap nyomást a szivattyú) kb 10 centit,majd,az eddigitől kicsit nagyobb sebességgel enged lefelé a hidraulika.Na,ebből a sebességből lehet következtetni a szivattyú állapotára.Ha ez a sebesség kb 5 cm/másodperc alatt marad,akkor jó a szivattyú.Ha ezt a tesztet párszor megcsináljuk évente a gépünkkel,akkor megszokja a szemünk a süllyedést,és egyből észre vesszük,ha változás van a rendszerben,illetve ezzel a módszerrel tesztelhetjük a megvásárolni kívánt gép hidraulikáját is.
Na,ennyi duma már nem megy ingyen!!!!!! ,jösztök egy sörrel!!!!!!!!!!!!!
Még valamit: a hidraulika rendszert könnyen lehet tesztelni,legalább is a régi fajta tömbbel szereltet,amibe nincs visszacsapó szelep a kijövő ágban,és viszonylag pontosan lehet következtetni a részegységek állapotára.Ha meleg olajnál felemelünk egy ekét,majd leállítjuk a motort,akkor nyomás alatt van a munkahenger és a vezértömb tolattyúja.Ekkor illik az eke végének 0,5 cm/másodperc süllyedési sebesség alatt maradni.Ha ettől gyorsabban enged lefelé,akkor gond van.A vezértömb kopása nem szokott hirtelen jelentősen változni,ezért ha évente ezt a tesztet megcsináljuk párszor,akkor a szemünk megszokja a süllyedési sebességet.Ha 1-2 hónap mulva ettől jelentősen eltér (növekedett a sebesség)akkor általában a munkahenger adta meg magát.
Válasz #13828. hozzászólásra
Ha nem a CICLO-t akarod vele hajtatni,akkor nem kell neked nagy szivattyú,ezt elhiheted.Nekem a 1025-ösön,mikor emelem a vetőgépet,addig nincs is baj,amíg a vetőgép emeledik,de mikor kikoppan az emelő munkahenger,és már csak a nyomjelző vékony munkahengerét kell nyomni egy szükítőn keresztül,úgy ordít a biztonsági szelep,h. rossz hallgatni.Olcsón árulnak külsőre olyan szivattyút,amilyen az 50-es MTZ-ken volt (kb 12000 ft),de ha jót akarsz venni,utána jársz,h.milyen van a mostani 82-es MTZ-ken.A multkor csináltam egy havernak,akkor láttam a belsejét,sokkal jobb a rendszere,mint a régieknek.Nyomással keni a perselyeket,de a perselyek külső oldaláról visszavezeti az olajat a szívó oldalra.Ennek pl az is előnye,h. nincs nyomás alatt a behajtó tengely szimmeringje.Egy ilyen szivattyút kell venni,és azzal (meg jó olajjal,meg szűrővel)nem lesz gond egy darabig.
Mondtam már egy párszor,h. tessék a kérdést pontosabban feltenni,és elmondani minden körülményt,részletet, mert így is nehéz jó tanácsot adni,azzal meg úgy sem mentek semmire,ha valaki egy rossz kérdésre bedob valami megalapozatlan választ.Nagy nehezen csak rá jövök,h. nem a diffinél kell olajnyomásnak lenni,hanem a diffizárban.A régi 82-es MTZ-ben 10-11 bar a nyomás,amit a kormánymű biztosít.Ennek a rendszernek az a baja,h.1. (rögzített)állásban X fokos kormányelfordulásra leold.Ha tehát húz a gép a sárban egy jó kocsi kukoricát,akkor biztos,h. időnként megtekerjük a kormányt,aztán vissza egyenesbe.Na ezt nem bírja a tárcsa.Ha ezt megcsinálod a diffizárral néhányszor,a tárcsának annyi.Nem beszélve arról,mikor szántásnál pörög a bal kerék,megáll a traktor,és valaki akkor húzza be.Ez sima gyilkosság.A levegős diffizár csak 7 bart tud, de ha ráadod, az nem kapcsolgatja magát ki-be,ezért sokkal tartósabb lesz.Az olajosnak se lenne semmi baja,csak a fix állásában is rögzíthetőnek kellene lenni.A kormányra kioldós állást szántásnál lehet használni,de jól kell az ekét beállítani (egyik feszítő lakat se feszüljön)hogy a kormány egyenesen álljon szántás közben,és csak forduláskor kelljen neki kioldani.
Válasz #13833. hozzászólásra
Akkor neked se taknyol a munkahenger bírja, a sógorom 952.3-ast vett azon meg hagyományos c 100-as van mi a különbség vajon ? A szivattyút nagy bontással jár kicserélni, mert a padlólemez alatt van?
Válasz #13831. hozzászólásra
Hello tibi7!
A sebességmérő jeladó a hátsó híd féltengely belső vége felől, a nagy tányérkerék fölött van, kivülről a difi fedélen, elektromos vezeték . Mindkét oldalon van.Ha a fordulat ugrál akkor a generátornál kell kutakodni.
Nekem 820.2-es van, annak a fordulatszám jeladója a generátornál van. Elektronikus az óra, és a vezeték, azt nézd meg. Lehet a generátor a ludas, nekem már egyszer leégett a tekercse és akkor nekem is ugrált ill. rosszúl mutatta a fordulatszámot.
Üdv.: aranyi
Válasz #13832. hozzászólásra
üdv!
Az c-110-es lesz.Nekem is olyan van,nincs vele gond,csak a szivatyú mekkenik meg úgy érzem.
Válasz #13828. hozzászólásra
Üdv nekem gyárilag nem a négyszög végű C 100-as munkahenger van benne ,hanem kerek az egész elejétől a tetejéig az milyen típusú nem tudod? Azt mondta az egyik traktoros barátom ez jobb csak nem tudom miért.Egy biztos elmúlt tíz éves és még nem taknyol!
Valaki tudna-e segíteni, MTZ 920.3-as műanyag burkolatos traktorál a kilométer óra jeladót hol találom?Össze vissza mér (pl. terep 3 féllel megyek és 40km/h-t mutat), mit nézzek meg esetleg még? köszi
Válasz #13827. hozzászólásra
Üdv!
Én egyszer kíváncsiságból lemértem és 9,5bár volt az olajnyomás.
Ezért sem értem miért jó levegősre átalakítani.
Válasz #13828. hozzászólásra
nem kell ahhoz nagyobb csak jó legyen
Üdv hozzáértők!
Létezik valami nagyobb teljesítményű hidraulika szivattyú
820.2 MTZ-hez? Úgy vettem észre,hogy ami rajta van,kezdi elhagyni az élet.Aztán ha meg csere,akkor tennék rá jobbat,ha van.
mijen olaj nyomas kell legyen a difinel ,?ki mit tud javasolni,?,{:confuhttp://www.agroinform.com/forum.php?act=addAddon&tid=1235#sed:}
Válasz #13824. hozzászólásra
"hát jó duma" igen... és nem a pontos illesztésről híresek az biztos.
Utána már megnéztem a katalógust, nem golyó van benne, hanem henger alakú szelep.
Nem elektromos az óra, azokat tudom, hogy nem sokat ér.... ez mechanikus.
Egy időben az elektromos jeladó gombák belselyét összecserélte a ruszki, a sebességváltó olajnyomás adójával... ilyesmit hallottam.
De ez is olyan mint a kocka Lada-é, az se jó semmire...
Szivattyú csövei nem lazák, elméletileg. Egy éve volt lent a karter, akkor ott átnéztem a csavarkötéseket.
Üzem közben nem ingadozik a nyomás, akkor folyamatosan tartja. Csak ha egyszer leáll, utána van mikor fél bárral kevesebb lesz és úgy marad akár egész nap, ha közben nincs leállítva.
Csak egy picit zavaró a dolog...
Válasz #13824. hozzászólásra
Az enyémen ugyan ez a gond volt megcsináltam mechanikusra ,érdekes most jó az olajnyomás addig csak egyet mutatott!
Válasz #13823. hozzászólásra
Az az igazság,h. nagyon jó duma az,h.szelepfészek kopás,de valójában én nem nagyon bírom elképzelni ennél az olajszűrőnél,mert itt alapban is van akkora illesztési hézag,ami soha nem lesz egy agyonkopott John Deere-nál sem.A multkor félbe maradtam az olajszűrő teljes ismertetésével,de ha jól emlékszem,volt olyan kép,amin látni lehetett a nagyobbik fajta olajgombát (jeladót).Ez a jeladó az enyémen már a harmadik,de már nem is érdekel,h. évek óta max 1,5 bart mutat.Gyárihibás és kész.Ha lesz időm,majd utána járok,lehet az újak már jobbak,vagy teszek rá Rábáét, v. a zetorét, de az a legvalószínűbb,h.úgy marad ahogy van,fontosabb dolgom is van nála.Ha a tieden is ilyen az adó,akkor valószínüleg az a baja,de szokott lenni még olajszivattyú környéki lazulás,v. törés is,úgyhogy figyelni kell,nehogy baj legyen belőle.
Szeni,
Láttam, jól belemerítetted magad az olajszűrő kompozícióba.
Az a jelenség, hogy elindítom a gépet, 2,5 bar az olajnyomás, leállítom és újra indítom, 3 Bar az olajnyomás. Így változik indításról indításra, de van amikor egyforma marad.
Ez a golyósszelep, fészkének kopásából ered? (erre gondolok, de nem vagyok benne 100%-ig biztos)
Halli!
Sajnos a télen megfagytam az MTZ -be,szuper fűtés volt évekig, el sem fagyasztottam és egyszer csak eltünt belőle.Meg köszönném,ha valakinek volna valami jó ötlete!
JUSZUF
Válasz #13820. hozzászólásra
Köszönöm mentem az irodalmat!
Válasz #13799. hozzászólásra
Kapcsolási rajz a 820-as típusé. 82-eshez keresni fogok.
http://www.scribd.com/doc/67051724/36/A-m%C5%B1szaki-karbantartasi-es-beallitasi-m%C5%B1veletek-tartalma-es-sorrendjehttp://agrotechtorg.ru/ware/800/800-28.JPGhttp://agrotechtorg.ru/ware/800/800-29.JPGhttp://agrotechtorg.ru/ware/800/800-30.JPG
Válasz #13818. hozzászólásra
Az még semmi,de ez a kép valami 11 megás,és egy mozdony kellene neki,h. odébbvigyem.Próbáltam tömöríteni,de majdnem belegebedt a képvarázslóm.Az én tudásom úgy látszik kevés ehhez.
Válasz #13815. hozzászólásra
Bocs Szeni rossz cím! Helyesen barkogomor62@gmail.com