Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 411.35 Ft USD 395.26 Ft CHF 437.64 Ft GBP 496.03 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91035 hozzászólás
#7485 wyctor77
2011-03-13 21:32:24

kúpkerék-tányérkerék leellenpőrzése legeccerűbben egy darab alufóliával megy.....smile laugh

Nincs profilkép
#7484 Lala5995
2011-03-13 21:31:06

Válasz #7483. hozzászólásra

Csöpi!
Orbitos átalakítást csináltam már! Először számolni kell, megéri, vagy sem! A hídtest fontos tényező. Orbit sem jó mindenféle! Milyen gépre akarod? 80-as, 82-es?

#7483 csöpi
2011-03-13 21:20:48

Válasz #7481. hozzászólásra
Nem lettem ki segitve.

#7482 atiss
2011-03-13 21:18:26

Válasz #7476. hozzászólásra

idén kb 10 váltót csináltam,de ennél az a gyanum,hogy
a belsö távtartó gyűrüt a volt gazda elesztergáltatta,a csapágyház kihuzatásakor keletkezett 3,5mili hézag!eredetileg 4 db orosz rugos alátéttel volt kihézagolva holott én a kupkereket 58ra szoktam állítani!smile pimp

#7480 csöpi
2011-03-13 21:10:04

Orbitos átalakitást ki csinált már

Nincs profilkép
#7479 oszi80
2011-03-13 21:08:13

Válasz #7474. hozzászólásra
hallotad már azt a kifejezést,hogy szól a traktor hátulja?

#7478 wyctor77
2011-03-13 21:07:02

Válasz #7456. hozzászólásra
533 IMT,dupla kuplungos...

#7477 wyctor77
2011-03-13 21:06:03

Válasz #7456. hozzászólásra

4 70%-os gumi,fülke kompresszor...2ezer euró....neked jó ár?(annyiért mehet tovább)

Nincs profilkép
#7476 Lala5995
2011-03-13 21:04:14

Válasz #7472. hozzászólásra

Mérni kell! Lehet, hogy mindkettő. Sőt előfordul, hogy be kell szerezni hézagoló alátéteket! Mire vagy kiváncs konkrétan?

Nincs profilkép
#7475 Lala5995
2011-03-13 21:02:13

Válasz #7454. hozzászólásra

Attis! Holnap keress!
A kupkereket kihézagolod. A csavarokat meghuzod. Koronás anyát bíztosítod. Utána jön az összeszerelés. De egy hézagolás lesz még! Ha ezt elmulasztod, morogni fog! A differenciálmü ház és a sebességváltó ház közé egy db tömítést és nem 3-at tegyél! Ezt azért írom, megy egy szerelő így hézagolt!? Sajnos a diffi ház fedelét le kell szerelni! Ha el jutsz eddig, szólj! Egy jó tanács! A hézagoláshoz lehet használni speciális jelzőfestéket. De megfelel pl a pillanatforrasztóhoz használt ón is. Ezzel több fognál ellenőrízd ! Lehet, hogy érdekes lesz az ellenőrzésnél mért adat. Az ón összelapul. Tolómérővel meg tudod mérni. A fogaskerekek kapcsolódásáról keresek képet. Fontos! Mindig párban cseréljük a kup és a tányérkereket!

#7474 atiss
2011-03-13 20:58:59

Válasz #7473. hozzászólásra

Ha az elsŐt csinálnám innám a szavaid!!De Olvasd el a 3,5
milis dolgot!!az 57,???Mellettitsmile laugh

Nincs profilkép
#7473 oszi80
2011-03-13 20:56:00

Válasz #7472. hozzászólásra
van egy tengelyed, két csapágyad, egy fogaskereked, egy kupkereked,két távtarto karikád,egy koronás anyád, meg hézagololemezed. szereld össze úgy ,hogy a kerék megszoruljon, a csapágyhézag jó legyen,és a kupkerék is a helyén legyen

#7472 atiss
2011-03-13 20:48:19

Válasz #7471. hozzászólásra

Ezzel nem mondtál nekem semmi,de semmi újat!!!
Nem az alkatrész cikkszáma meg ,h. 0.2 v 0.5lemet kell hozzá!!!!!!Én a szakszerű szerelésre vagyok kíváncsi!smile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#7471 Lala5995
2011-03-13 20:40:32

Válasz #7468. hozzászólásra

http://mtz50.kzsolt88.fotoalbum.hu/?get=/viewlarge/pictureid/9974285
Ez egy 550-es tipus. Hézagolás az 50-701259 cikkszámu alátétekkel!

#7469 csöpi
2011-03-13 20:33:58

Az a helyzet hogy mind kettőt hézagolnod kell.

#7468 atiss
2011-03-13 20:24:59

Válasz #7467. hozzászólásra

Váltós kérdésemre adsz választ???????smile biggrin

Nincs profilkép
#7467 Lala5995
2011-03-13 20:23:13

Válasz #7465. hozzászólásra

Van bent igazság! Az esztergályos elnagyolta a munkát. Ez okozza majd a gyakori kormánytengely után állítást, mig el nem fogy a lehetőség!

Nincs profilkép
#7466 oszi80
2011-03-13 20:18:41

Válasz #7463. hozzászólásra
a kupkerék tengely nem difi tengely. a hézagolo karika mérete nem szabvány. amúgy én is most javitottam egy 50es váltot, le borult a bakrol és szétvágta a jobb kezem. üdv

#7465 atiss
2011-03-13 20:17:59

Válasz #7464. hozzászólásra

Ezért van ráírva made in belorus!forgács sorja stbsmile biggrin

Nincs profilkép
#7464 Lala5995
2011-03-13 20:15:07

Válasz #7455. hozzászólásra

Jó képet tettél fel! Nézd meg a fogasívet! Van egy érdekesség rajt. Ami később hibát, vagy után állítást okoz! Ez egy tipikusan elnagyolt munka eredménye.

#7463 atiss
2011-03-13 20:10:46

Válasz #7460. hozzászólásra

Már egyszer mondtam Neked ,hogy igen!!!Tudod amikor a pihentetős ötletedet irkáltad!!!smile lol
csak azért kérdem mert az atippem ,hogy a távtartógyürűből az előző gazda elesztergáltatott,és most acsapágyházat 3,5milire lehet kihuzatni!!!!igy 57,8mil a kupkerék méret a váltóháztól smile confused

Nincs profilkép
#7462 Lala5995
2011-03-13 20:10:22

Válasz #7459. hozzászólásra

Attis te ráhibáztál! De a kérdés az volt, hogy tudod ellenőrizni? Mit kell leszerelni? Mi okohat nehézséget?

Nincs profilkép
#7460 oszi80
2011-03-13 20:06:06

Válasz #7454. hozzászólásra

A váltó difiműtengely nálad a kúpkeréktengely?

#7459 atiss
2011-03-13 20:05:59

Válasz #7458. hozzászólásra

nem a difi zár kapcsoló szelep alatt található két
lyukas hézagoló lemezekre gondoltál véletlenül???

Nincs profilkép
#7458 oszi80
2011-03-13 20:03:32

Válasz #7451. hozzászólásra

A fogasléc mögött található hézagoló lemezekkel.

#7457 atiss
2011-03-13 20:02:44

Válasz #7455. hozzászólásra

kelet agros a kép?????smile confused

Nincs profilkép
#7456 .Szabi.
2011-03-13 20:01:16

Válasz #7453. hozzászólásra

szeva!
jó áron?

#7454 atiss
2011-03-13 19:55:07

Válasz #7451. hozzászólásra

Szia!Ha így benne vagy az Mtz szerelésbe kérdeznék én is!!
Kérdésem az lenne,hogy a váltó difimű tengely szakszerű
kihézagolása hogyan történik??(hogy ne lazuljon föl és ne morogjon!!!!!!



A difi kapcsolóra gondoltál???smile confused

#7453 wyctor77
2011-03-13 19:54:34

.SZABI:..ma üzleteltem egy komplett traktort ha érdekel!

#7452 Szeni
2011-03-13 19:51:18

Válasz #7444. hozzászólásra

na arra kíváncsi lennék,h.ennek mi a tudományos magyarázata.

Nincs profilkép
#7451 Lala5995
2011-03-13 19:42:01

Válasz #7450. hozzászólásra

Egyet jegyezz meg! Én nem neveztelek faragatlannak, sem hülyének!
Amit irtál az egy nagy mellébeszélés! Ezért tettem megjegyzést! Ha megsértődtél az igazságon, akkor van az a lehetőség, hogy nem írsz! Nem futnak felesleges köröket emiatt sokan!
A szakmai tudás és a segítő szándék nem szégyen!
Szívesen segítek, ki megérdemli! De aki kioktat, ráadásul mellébeszél?
Egy kérdés! Hogy ellenőrized a fogasléc és a fogasív holtjátékát? Mit szerelsz le, hogy ezt beállítsd?
Ez egyszerü kérdés!

#7450 Szeni
2011-03-13 19:28:02

Válasz #7445. hozzászólásra

Most is ezt mondom.A nagy menetemelkedésű tömbhöz: ez azt jelenti,h. a nagy menetemelkedésű csigához tartozó nagy elmozdulást igénylő tömb.A tömb nem nagy menetemelkedésű,hanem csak az elmozdulási igénye nagyobb a másikénál.Nem bírom már másképp ragozni,h.megértsd,de végül is felesleges,mert úgy sem fogunk mi sokat beszélgetni.Én nem szeretem a faragatlan embereket,akik lehülyéznek másokat egy hibás hozzászólás miatt(főleg nem,ha az nem is volt hibás).Szerencsére nem sok ilyen ember van a fórumon.

Nincs profilkép
#7449 Lala5995
2011-03-13 19:27:39

Válasz #7446. hozzászólásra

Ha jársz alkatrész üzletben, vigyél magaddal tolómérőt! Mérd meg az eredeti, ragasztott tárcsa vastagságát! Ezen kívül a fékdob magasságát. A tárcsák lazán járjanak a tengelyen! Néha előfordul, hogy sorjás a borda. Ez az utángyártottra jellemző! Az esztergálással nem okoztál semmi problémát! Utángyártott betétnél a vastagság is okoz néha gondot. Például említem: a TLT szalagfék rövidebb volt a gyárinál! Be is szerelték. Állítani nem lehetett... Az eladó simán kicserélte!

Nincs profilkép
#7448 Lala5995
2011-03-13 19:13:20

Válasz #7447. hozzászólásra

Visszakeresned sem kell!
Én csak az írásodat másoltam be!
smile oops

#7447 Szeni
2011-03-13 19:11:13

Válasz #7445. hozzászólásra
Már nem akarom visszakeresni,de a tegnapi hozzászólásod után megírtam,h.a kis menetemelkedésű csigát temészetesen a kis menetemelkedésű ívhez lehet csak feltenni,de ezt én természetesnek gondoltam,és eszembe sem jutott,h. ezt valaki nem így gondolja.olvass vissza,nem volt olyan régen.

Nincs profilkép
#7446 trakitibi
2011-03-13 19:06:50

Válasz #7431. hozzászólásra

A féknyomlapban a golyók helyükön vannak, a golyók fészkei nincsenek megkopva, szépen járnak benne. A golyóknak adtam pici zsírt is. Megoldottam ma, bár nem tudom normális e? A két féktárcsámból, amik újjak, mindkét oldalából esztergán levettem 5 tizedet, ami a két tárcsánál, négy oldalnál 2 mm-t jelent. Így összerakva jó a fékem, nem fog be, és be tudtam állítani is. Új szegecselt tárcsák voltak. Nem tudtam más megoldást,úgy gondolom mindenem jó volt, és mégis...?
"De most tökéletes!"

Nincs profilkép
#7445 Lala5995
2011-03-13 19:05:27

Válasz #7443. hozzászólásra


Szeni! Ezt írtad!).Ha a Tiedben a nagy emelkedésű tömbhöz feltettek egy kis menetemelkedésű csigát, akkor azt a csigát tovább kell tekerni,h.produkálni tudja a nagyobb elmozdulást.
Ezt ugy másoltam be! Te írtad!!!
Kérlek, nézz utána! Az MTZ csiga menetemelkedése adott! A fogasív ahhoz való!
Kérlek, ne adj rossz tanácsot!

Nincs profilkép
#7444 Lala5995
2011-03-13 18:50:58

Egy megjegyzést teszek!
Én sem értek mindenhez. De az MTZ nehezen fog ki rajtam. A végzettségem gépésztechnikus. Mezőgazdasági gépszerelő, hidraulika és villamosságszerelő.
Egy kérdést tennék fel!
Mi okozza a 82-es első kerekének aláfordulását( befeszülését) hátramenetben, ha az elsőhajtás kényszerbe van kapcsolva? A hiba ugy jelentkezik, hogy hátrafelénem lehet visszaforgatni a kormányt. Csak előre menettel szünik meg a hiba. Elég pár centiméter. Ezt a hibát szántóföldön lehet leggyakrabban tapasztalni. Ha megnézzük, a kormányösszekötő nekifeszül a hídnak. A nyomtáv is megfelelő! A kormánygömbfejek,irányítókar,fogasív nem lóg. A csiga beállitása jó. Ezen kívül a tolattyu és a kormánytengely hézaga megfelelő. A választ le fogom írni! Csak egy ponton hárítható el a hiba! Alkatrész sem kell hozzá!Ezt a hibát már néhány traktoron sikerült elhárítanom! Akik megkerestek a hibával.

#7443 Szeni
2011-03-13 18:44:57

Válasz #7432. hozzászólásra

És ezzel mi a gond?Ha a nagy menetemelkedésű csiga-ívhez egy nagyobb elmozdulású vezértömb tartozik,és ha ehhez a nagy elmozdulású tömbhöz felteszel egy kis menetemelkedésű csiga-ív párt,akkor azokat tovább kell tekerni,h.a nagy elmozdulást produkálni tudják.Ezt írtam,és ezt mondom most is.Nem tudom,h. ebből hogy lett(szerinted)normál menetű anyába sűrű menetű csavar???????????????? Elmagyarázhatnád,már ha ilyen buzgón lehülyézel.

#7442 atiss
2011-03-13 18:41:38

Válasz #7441. hozzászólásra

Láttam már én is 1-2kormányművet!!smile biggrin
sőt katt a nevemresmile biggrin

Nincs profilkép
#7441 Lala5995
2011-03-13 18:35:42

Válasz #7440. hozzászólásra

Az orbitra átszerelésnél nem lesz szükség a vezérlőtolattyura sem. Ott is zárófedél kell.de olyan felszerelése esén, melyik nem tartalmaz nyomásszabályzót az orbit, akkor az eredetit kell felhasználni.Tolattyu maradhat. Csak a csöveket kell átalakítani. Az átalakítás során a nyomást is meg kell emelni! Ugyanis mechanikus összeköttetés megszünik.
Sok értelme nincs az átalakításnak! Helyette a kormánymü szakszerü javítása célravezetőbb!

#7440 atiss
2011-03-13 17:13:37

Válasz #7438. hozzászólásra

Ez gyári megoldás!!!smile thumbupcoolsmile thumbupcool

#7439 atiss
2011-03-13 17:12:55

Válasz #7437. hozzászólásra

ezek uoltak a köztes mtz 82.1-es trakik.Ök már 200as fékkel voltak szerelve!smile biggrin
Victorka!!öntvényt vassal.......???
Milyen szakember vagy?????????smile lolsmile lolsmile lol

#7438 Tóth Ferenc
2011-03-13 15:37:12

Válasz #7437. hozzászólásra

Mennyire szokott ez jó lenni?

Nincs profilkép
#7437 Lala5995
2011-03-13 15:33:10

Válasz #7435. hozzászólásra

Wyctor!
Ügyes megoldás! De szabálytalan!!! Helyette költségtakarékos megoldást ajánlok. A kormánycsigát ki kell venni.Helyét lezárni. Orbitot bekötni a munkahengercsöveihez. Ez egy gyári megoldás, amit rövid ideig alkalmaztak.

Nincs profilkép
#7436 turbos
2011-03-13 14:31:17

Üdv!A rinieri mulcsozó,zuzot ismeri valaki vélemény tapasztalat?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Csak a pénzért ne válts, vedd komolyan, másképp nem leszel sikeres
Csak a pénzért ne válts, vedd komolyan, másképp nem leszel sikeres
Megéri mindenkinek átállni, igazából a megtérülés ideje a kulcskérdés.
Január 1-jén indul a vidéki otthonfelújítási program
LOVARDA PANZIÓ LOVASBIRTOK TANYA ELADÓ
LOVARDA PANZIÓ LOVASBIRTOK TANYA ELADÓ

99.990.000 Ft

Fortschritt E 516 szivattyú/hidromotor
Fortschritt E 516 szivattyú/hidromotor

75.000 Ft

Eladó Dekt146 tápszállító
Eladó Dekt146 tápszállító

1.500.000 Ft

RZ-3,  RZ3,  RZ szárzúzót keresek!
RZ-3, RZ3, RZ szárzúzót keresek!

15 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]