Gázolaj árak 644 Ft Benzin árak 625 Ft EUR 415.45 Ft USD 403.39 Ft CHF 443.66 Ft GBP 501.25 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91046 hozzászólás
#7246 Szeni
2011-03-08 20:15:50

Válasz #7244. hozzászólásra

Ez egyáltalán nem logikus lépés,ha álló motornál nagy a holtjáték.

#7245 Szeni
2011-03-08 20:14:17

Válasz #7242. hozzászólásra

Nézd meg h.mikor ugrik a kormány, akkor a csiga kormány felőli vége,ami pár centire áll ki a kormányműből,együtt forog-e a kormánykerékkel.Ha álló motornál ekkora a holtjáték,akkor lehet h.az összekötő hüvelyben mozog az összekötő szár,v. a kormányoszlop alján a kardánkeresztben mozog az összekötő,v. kiment a kereszt.Kezesd a mechanikus hibát a kormányműig!!!!!!

Nincs profilkép
#7244 szoltán
2011-03-08 20:14:08

Válasz #7243. hozzászólásra
Ha jár a motor,akkor a mielőtt a csiga megmozdítaná a fogasívet,a tolatyú rávezéreli az olajnyomást a munkahengerre,és ennek kellene elmozdítani a fogasívet,nem a csigatengelynek.Ezért lényeges,a fogasív-fogasléc hézagolása.Azért át kellene nézni az irányítókart,és a trapézkarokat is,mert találkoztam olyan hibával,hogy látszólag szorosra volt húzva minden,de az irányítókarban fél bordányi kopás volt.

#7243 Hogel
2011-03-08 19:56:59

Csak így nem is értem hogy lehetne jó a holtjáték, ha a fogasív még meg sem moccan mikor már félig körbetekertem a kormányt, mert szoltán leírása szerint a csigatengely hosszirányba előbb elmozdul.Hiszen az az elmozdulás-kb fél centi - alsóhangon fél kormányfordulatnyi.

#7242 Hogel
2011-03-08 19:53:02

Na így már ÉRTEM!!! Szóval a kormány holtjáték -ez a kb 120 fok álló motornál van.Ha beindítom a motort, akkor olyat tapasztalok, hogy kb 10 fok elfordítása után érzem, hogy már mindjárt moccanna a kerék, de aztán mintha "átugrana rajta" egy újabb kb 30 fok múlva kezdi el fordítani a kereket.Visszafele ugyanez.De nem tud semmi "átugrani, mert a fogas-kerekes-csigás-léces hóbelevancok mind újak.

#7241 Szeni
2011-03-08 19:49:31

Válasz #7239. hozzászólásra

Nem szeretek jósolni,mert nem sokat ér,de szerintem az irányító kar mozog a tengelyen,csak nem tudja meghúzni,mert az alátét felütközött a borda végén.smile wink

#7240 Szeni
2011-03-08 19:45:31

Válasz #7237. hozzászólásra

Két fajta holtjáték van:
1. mechanikus: csiga-fogasív között
fogasív-fogasléc között
+ ehhez jön még a kormány és csiga közötti
holtjátékok
2. hidraulikus holtjáték:
a csiga nyugalmi állapotából való elmozdulástól a munkahenger(kerekek)elindulásáig eltelt kormánymozdulat.
Nagyon jó szoltán kérdése: mennyi a holtjáték álló motornál?????????????

Nincs profilkép
#7239 szoltán
2011-03-08 19:38:19

Válasz #7238. hozzászólásra

Köszönöm szépen.

#7238 Szeni
2011-03-08 19:35:39

Szoltán is jót magyaráz,csak egy kicsit magasabb szinten,mint amit Te megértesz,úgyhogy kicsit figyelj ide,ha meg akarod érteni.Amúgy sok szoltán napját érjünk!!!!!!!!!!!!!!!!!

#7237 Szeni
2011-03-08 19:31:48

Válasz #7231. hozzászólásra

A szervó működése:
- a fogasív a sz. tengelyen keresztül,irányító kar,összekötőkön keresztül kapcsolódnak a kerekekhez.Ez a rendszer alaphelyzetben áll.
- A kormány össze van kötve a csigával
- Ha kicsit megtekered a kormányt,( az az a csigát),akkor az álló fogasíven feltámaszkodva a csiga elmozdul hosszirányban.A csigával együtt mozog a hidraulika vezérlő tolattyú (ennek a végén van a koronás anya).
- mivel a tolattyú kimozdult, olajnyomást ad a munkahenger egyik oldalának,ami a fogaslécen keresztül elfordítja a szervótengelyt, és ezzel együtt a kereket.
- a fogasív elmozdulása azonban a másik oldalon ( mivel ez egy iker fogasív), visszatolja középállásba a csigát,ezzel együtt a hidr. vezérlő tolattyút,és ezzel megszűnik az olajnyomás a munkahenger egyik oldalán,és így megáll az egész rendszer ebben a kissé elfordult állapotban. folyt.köv.

Nincs profilkép
#7236 szoltán
2011-03-08 19:27:52

Válasz #7231. hozzászólásra

Csak még egy kérdés:EZ a holtjáték járó motornál is ekkora?

Nincs profilkép
#7235 szoltán
2011-03-08 19:24:36

Válasz #7233. hozzászólásra

Ezek szerint nem olvastad el amit tegnap írtam!A csiga a csapágyakkal azért mozog hosszirányba mert így működteti a hidraulikus vezérlést.A vezérlő szelepben"kocka"van egy cső tolattyú,ami hosszabb mint a vezérlő tömb külső háza.Mikor meghúzod,szigorúan a 2-mkp,nyomatékkal a koronás anyát,akkor a két tárcsás csapágyat ennek a cső tolattyúnak feszíted neki mindkét végén.A hosszirányú mozgás,a csőtolattyú,és a vezérlőház hosszának a különbsége.Ha visszanézed a hozzászólásaimat,találsz metszeti képet a kormányműről.

Nincs profilkép
#7234 4964
2011-03-08 19:22:32

Válasz #7233. hozzászólásra

Nálunk a faluban több gépben is kompletten cseréltek kormányművet mert egyszerűen sose volt jó.
Igaz ezek 25-30 évet ment gépek voltak.

#7233 Hogel
2011-03-08 19:13:57

Ezt nem hiszem.A youtubon nézett videókban jó a holtjáték .Tehát tuti hogy be lehet állítani.

Nincs profilkép
#7232 4964
2011-03-08 18:55:41

Válasz #7231. hozzászólásra

az a régi fajta szervó jó sose lesz, csak esetleg kissé jobb lesz mint volt.
Szerintem hosszabb távon érdemesebb átszerelni orbitra,
ami olajat elfolyat a kormányoszlop évek alatt abból már kijön az átszerelés 1 része.
Meg ha szét van az egész kormánymű kopva akkor annak a felújítása se olcsó.

#7231 Hogel
2011-03-08 18:47:25

Még minig kormányholtjáték.Ma összeraktam a szervót.Fogaslécet, fogasívet, csigát kicseréltem.Koronás anyát csigatengely végén meghúztam, szervótengyely csavart alul felül megtéptem,Gömbcsuklók nem lötyögnek,irányítókart nem sedtem le, de az szerintem tuti hogy nincs kikopva, mert akkor látnám hogy csak a tengely forog, az meg nem.És a holtjáték még mindig legalább 120 fok.Egyszerűen nem értem mi lehet még.
Amit nem birok felfogni, az az, hogy ha egyszer a csigatengely végén a koronás anya meg van szorítva, akkor mégis mitől tud az a nyamvadt csigatengely előre hátra mozogni, ha forgatom a kormányt.Miért kell abban a csapágyaknak előre hátra csúszkálni?Mert az excenteresdihez annak semmi köze.

Nincs profilkép
#7230 baltibb
2011-03-07 23:15:57

Válasz #7229. hozzászólásra

Tibor az a E 303-as eladó, vagy csak lefotóztad?

#7229 Diesel Tibor
2011-03-07 22:31:43

Válasz #7228. hozzászólásra

Csak mert ÉN azóta tudok róluk amióta TE terjeszted az igét.smile thumbup

#7228 wyctor77
2011-03-07 22:22:51

Válasz #7227. hozzászólásra

anno szállitottak israelbe,afrikába meg tito barátikör országaiba is

#7227 Diesel Tibor
2011-03-07 22:17:19

Válasz #7226. hozzászólásra

Ezek a masinák csak a Jugo területein vannak ,vagy van más országokban is????smile confused

#7226 wyctor77
2011-03-07 21:44:11

Válasz #7225. hozzászólásra
smile thumbupde vannak galériámba amik nemenyémek....de legkisebbtől legnagyobbigsmile laugh

#7225 Diesel Tibor
2011-03-07 21:40:49

Válasz #7222. hozzászólásra

Na ha felraktad akkor egy fotót róla ide ,had lássunk már egy össze rakott SZERB traktort.smile drool

#7224 wyctor77
2011-03-07 21:31:14

Válasz #7223. hozzászólásra
majd a nehéztárcsa+kembridzs henger rendbeteszi egymenetbe...aztán jöhet a kultivátor majd a vetés.....zabbal már jól elvagyok maradva...mindig febr 20.-a után már fődbevót tévesmile sweatdrop

#7223 Czanik Sanyi
2011-03-07 21:28:43

Válasz #7222. hozzászólásra

Nem lesz egyszerű morzsalékossá tenni, ......??????smile confusedsmile rolleyes

#7222 wyctor77
2011-03-07 21:23:36

Válasz #7221. hozzászólásra
majd holnap megkapja me 4 vasat teszem rá...

#7221 Diesel Tibor
2011-03-07 21:13:07

Válasz #7220. hozzászólásra

Akkor csak ügyes gyerek vagy TEsmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropOr súlyok nem hiányoznak szántáskor??

#7220 wyctor77
2011-03-07 21:09:15

Válasz #7219. hozzászólásra
gyári...csak anno darabokban került hozzánk...összeraktuk...megteccett megmaradt....hav meg nemkőmán többsmile whistling

#7219 Diesel Tibor
2011-03-07 21:07:49

Válasz #7218. hozzászólásra

Gyárilag összeszerelt ,vagy már te bütykölted bele??,Mellesleg küldjek még egy kis hohohohohóóóót hozzád??smile thumbup

#7218 wyctor77
2011-03-07 21:03:24

Válasz #7217. hozzászólásra

2 kihuppantó az SK munka,de nem MAZ,merci 170es

#7217 Diesel Tibor
2011-03-07 21:01:12

Válasz #7214. hozzászólásra

Van ám hangzavar evvel a két kipuffantóval,,,,,, a fülkében igaz-e??Milyen moci ,csak nem MAZ???smile confused

Nincs profilkép
#7216 dwed
2011-03-07 20:57:56

Válasz #7211. hozzászólásra

Szép estét! A darázsderékban lévő kapcsoló adta meg magát! Kicseréltük, már minden ok! Köszi mindenkinek a segítséget

Nincs profilkép
#7215 szoltán
2011-03-07 20:56:03

Válasz #7210. hozzászólásra

A "függőleges"tengely hosszirányú mozgását is le kell ellenőrizni,és beállítani,a fogasív rögzítőanyáját is ellenőrizd,a fogasléc fogasív közti hézagolást is célszerű ellenőrizni.A fogasléc összekapcsolását a munkahenger rúddal,ellenőrizni ha már így szét szedted.De mielőtt nekiáll az ember mindent elállítgatni,meg szétszedni előtte a külső mechanikus részeket kell átvizsgálni:"könyök tengelyek"perselyei trapézkarok,irányítókar rögzítése,kormányösszekötők ellenőrzése.Ha itt minden rendben,akkor lépjünk tovább.Legalábbis én így kezdem a hiba felderítését.

#7214 wyctor77
2011-03-07 20:55:56

Válasz #7213. hozzászólásra
ma szántogattam...mondom bemutatom a csodagépemsmile laugh

#7213 Diesel Tibor
2011-03-07 20:54:58

Válasz #7212. hozzászólásra

Adgyon....mi ez az új avatar kép????smile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile wacko

#7211 Diesel Tibor
2011-03-07 20:46:40

Válasz #7209. hozzászólásra

Na mi újság a gardán kapcsolóval?????smile cowboy

Nincs profilkép
#7210 szoltán
2011-03-07 20:39:10

Üdv!Csak egy pár gondolat a kormányműhöz:A függőleges tengelyen alul,felül borda van,és kúpos.Az MTZ kormányműve,egy SAGINAV rendszerű kormánymű,tehát a csigatengelynek,hosszirányba mozdulni kell mivel így tudja vezérelni a tolattyút.A csigatengely végén a koronás anyát már írtam én is,hogy 2-mkp nyomatékkal kell meghúzni.Nagyobb nyomatékkal való meghúzása a tolattyú deformálódásához beszorulásához vezethet,ami balesetet okozhat.A hidraulikus egység hibakeresését, javítását,Lehetőleg nyomásméréssel kezdjük.Ebből sok minden megállapítható.

Nincs profilkép
#7209 dwed
2011-03-07 20:04:32

Válasz #7206. hozzászólásra

Én apumtól tanultam még pár éve, mikor nekiálltam kiszedni a váltóban lévő csapágyházat csavarhúzóval meg kalapáccsal! smile lol smile lol smile lol

#7208 wyctor77
2011-03-07 19:47:40

Válasz #7201. hozzászólásra
ugyanmá...eccerűbb hidegvágóznismile laughsmile thumbup

#7206 Hogel
2011-03-07 19:44:53

Válasz #7201. hozzászólásra

Na erre magamtól sose jöttem volna rá.
De valld be te se magadtól jöttél rá :)

Nincs profilkép
#7205 .Szabi.
2011-03-07 19:41:34

Válasz #7202. hozzászólásra

holnap megnézem,nem voltam ott a szétszerelésnél.....

#7204 wyctor77
2011-03-07 19:29:31

Válasz #7200. hozzászólásra
csak ősszel kukorica maghordásban van fölsúlyozva....

#7203 wyctor77
2011-03-07 19:27:44

Válasz #7200. hozzászólásra
nálunk meg még sok is.....azért vannak súlyok leszedve

#7202 wyctor77
2011-03-07 19:26:46

Válasz #7199. hozzászólásra
lesz.....de sztem kell h passzoljon...hány csavaros?(6?)

Nincs profilkép
#7201 dwed
2011-03-07 19:24:12

Válasz #7193. hozzászólásra

A szervófedélbe van két darab furat amibe menet van! Ezekbe belehajtasz két db csavart és szépen lejön a fedél! De figyelj hogy egyszerre hajtsd őket, mert eltörhet a fedél!

Nincs profilkép
#7200 4964
2011-03-07 19:22:48

Válasz #7197. hozzászólásra
nálunk ez a súly elég kevés lenne,az nh ugyanennyi lóerőnél 7500 kiló és mégis csak kaparászunk vele. Egy használható 8200 vagy 8300 ra fáj a fogam, de majd meglátjuk év vége felé mik lesznek a lehetőségek.

Nincs profilkép
#7199 .Szabi.
2011-03-07 19:20:22

Válasz #7198. hozzászólásra

ráírjuk,hogy "használt gépalkatrész garancia nélkül".
80eft-ig vámmentesen hozható be árú.
visszük a lendkereket is,ha az esetleg nem passzol lesz ott rávaló ?

#7198 wyctor77
2011-03-07 19:16:42

Válasz #7196. hozzászólásra
van....ha ugy oké.....adásvételi akk semmigond

#7197 wyctor77
2011-03-07 19:14:50

Válasz #7195. hozzászólásra
5000kg+500első súlyozás(ami nincs rajta)+500 hátsó kerekekbe(ami szintén nincs rajta)

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Pannon régióban a Pannon régiónak nemesítve: avagy Selsem szójafajták Magyarországon
Pannon régióban a Pannon régiónak nemesítve: avagy Selsem szójafajták Magyarországon
A Selsem szóják egyik óriási előnye az elnyújtott virágzás, így a jó kötődés...
Hirdetés
Szójázz velünk, ismerd meg a Karintiával a jövő növényét!
Szójázz velünk, ismerd meg a Karintiával a jövő növényét!
Hosszú távon is stabil kereslet várható a hazai, minőségi, GMO-mentes szója...
JOHN DEERE 6330 TRAKTOR
JOHN DEERE 6330 TRAKTOR

11.500.000 Ft

JOHN DEERE 6145 M TRAKTOR,  CommandQuad Plus AUTOMATA váltóval,  5950 üzemórával 2018-as
JOHN DEERE 6145 M TRAKTOR, CommandQuad...

23.800.000 Ft

Deutz-Fahr Rendkezelő,Rendterítő
Deutz-Fahr Rendkezelő,Rendterítő

140.000 Ft

VOGEL-NOOT 7 m gabonacsiga
VOGEL-NOOT 7 m gabonacsiga

220.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]