Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 411.69 Ft USD 396.2 Ft CHF 437.45 Ft GBP 497.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90997 hozzászólás
#6497 wyctor77
2011-02-23 22:47:30

6 traktorom van...abból 2 a gép...emit elismerek és az JD...remélem egyetértenek a tisztelt kollégák velem...smile thumbup

Nincs profilkép
#6495 JD 4630
2011-02-23 22:43:01

Válasz #6490. hozzászólásra

na amit leirsz azt könyvben láttam(tanítani is akarták, de immunis voltam rá), szóval ez még a régi világban(50-es évek, aki az veti a szememre, hogy itthon később is annak is igaza van) volt módszer a házilag önött csapágyak korában.

#6494 wyctor77
2011-02-23 22:40:12

nekem nemkel...de köszönöm...elvagyok én a 4020-as JD-kelsmile thumbupcool

Nincs profilkép
#6493 JD 4630
2011-02-23 22:38:52

Válasz #6490. hozzászólásra

akkor elmesélem mi a korrekt módja ennek, lemarnak a hajtókar és a hajtókarfedél illeszkedő felületéből és utánna újramunkálják benne a futatot, nincs ebben semmi taknyolás, gányolás, elenben garantáltan nem szorul meg.

Nincs profilkép
#6492 vagnerdenes
2011-02-23 22:35:22

Válasz #6491. hozzászólásra

Köszönöm. Holnap veszem. Itt a fiókba van pont annyi. Az alsó fiókból esetleg küldhetek Önnek a minőségi, elsőosztályú, pontos, gyors segítségnyújtásért?

#6491 wyctor77
2011-02-23 22:29:57

sztem egy uj traktor....de minimum egy JOHN DEEREsmile laugh

Nincs profilkép
#6490 vagnerdenes
2011-02-23 22:27:31

Válasz #6463. hozzászólásra

Azért, mert el volt fordulva a csapágy a belsejébe. Régibe akkor belepréseltetni az újat, kidörzsáraztatni merőlegesre 38asra. Nekem meg nincs időm szarakodni, mert jobb dolgom is van, hogy küszködjek a hulladékkal mikor kell akkor fog megpusztulni ez a minőségi technika. Mert ha már el tudott fordulni a felső csapágy akkor gondolom milyen nagyon jó kis hajtókar lehet. Biztos tökéletes...

Nekem többet ér ha megy a traktor, nem a spórolás a lényeg elsősorban.

Kíváncsian várom mi lehet a megoldás szerinted

#6489 wyctor77
2011-02-23 22:16:31

József Attila is megirta anno......Ződsárgaződsárga....smile laugh

#6488 wyctor77
2011-02-23 22:14:28

OK JD....a gép az gép....JD forever... smile thumbup

Nincs profilkép
#6487 JD 4630
2011-02-23 21:53:45

Válasz #6485. hozzászólásra

Egyébként egyet értek veled, itthon(bár helyesebb úgy a gúnyhatár ezen oldalán) az emberek elfelejtették a mesterséget, helyette rohannak a boltba kacatokért és csodálkoznak ha nem jó.smile thumbupcool
(tisztelet a kivételnek!)

Nincs profilkép
#6486 JD 4630
2011-02-23 21:51:10

Válasz #6485. hozzászólásra

Nem neked szántam, hanem Gazdának, csak mellé nyomtam.

#6485 wyctor77
2011-02-23 21:47:01

JD 4630...ezt nekem leirod vajdasági magyarul?smile tongue

#6484 wyctor77
2011-02-23 21:45:23

felőlem...sértődött emberekkel nekem sincs miről vitázni...de.....mind1....sztem fél mesterember mérnöknek fogalma nincs hogy ellenőrizzenek le egy MTZ-traktor üzemképességét....vásárláskor..

Nincs profilkép
#6483 JD 4630
2011-02-23 21:45:22

Válasz #6477. hozzászólásra

Aki nem akar seggreülni, ne menjen a jégre.

Mi ezért visszük el felújítani a régi hajtókart is, és nem érnek ilyen meglepetések(néha a felújított jobb, mint az új)

A másik apró megjegyzés, ha vonalfuratva van a blokk és sikolva akkor a hajtokaron korigálják ki, a 2 másik beavatkozás okozta elolódásokat.

#6482 gazda001
2011-02-23 21:41:19

én nem tisztázok semmit, leírtam a műszaki véleményemet 12 év üzemi tapasztalattal ( az üzemmel együtt 20 év műszaki gyakorlattal ) a hátam mögött, a véleményemet továbbra is fenn tartom remélem a tulaj megfogadja és megméri a csapágyat. Veled nem vitatkozom mert korlátolt emberekkel nem szoktam. A témát a magam részéről lezártnak tekintem. Ha a szóban forgó MTZ tulajdonosa még szeretne kérdezni valamit neki természetesen válaszolok, ha érdemben tudok, mert veled ellentétben én nem állítom hogy mindenhez értek.
Mindenkinek jó éjszakát kívánik.

#6481 wyctor77
2011-02-23 21:40:48

de csak egy mafla paraszt vagyok....szerb:D

#6480 wyctor77
2011-02-23 21:39:35

gazda001...bocsi tanárur h leszóltalak :)

#6479 wyctor77
2011-02-23 21:37:58

neharagudj beleszóltam.......minden generáljavitás alapja a főtengely köszörülés....sajnálom ha valaki erre sajnálja pénzt!

#6478 wyctor77
2011-02-23 21:35:07

te gazda.....egyetemről fele annyi tudásod nincs mint egy "mafla parasztnak"
csak h tisztázzuk"

#6477 gazda001
2011-02-23 21:34:45

nem bp műszaki egyetem gépészmérnök műszaki tanári kar a mg gép javítást csak az élet hozta az egyetem után 8 év Rába motorgyár 4 év futóműgyár, jelenleg heti 12 órában óraadó műszakitanár adjunktus a győri szechenyin és melette a magángazdaság. Tényleg nem akartam nagyon okos lenni de a hiba oka valahol ott rejlik a csapágyhézag körül és az összes szakmai vélemény közül neked adok igazat mi szerint a fimomfúrás biztos az új hajtókar és csapágy lutri Ivánnal. De ha már ennyire meg van bontva akkor egy főtengely köszörülés biztos megoldott volna minden problémát.

#6476 wyctor77
2011-02-23 21:32:41

magírországnak(ami én állitólagos hazám is)még gépgyára se nincs!

#6475 wyctor77
2011-02-23 21:31:04

szentistván

#6474 wyctor77
2011-02-23 21:28:57

akkor gondolkozzatok!azt sem tudtátok anno m.o on mi a magánparasztság mikor mi már tudtuk....

Nincs profilkép
#6473 JD 4630
2011-02-23 21:27:44

Válasz #6471. hozzászólásra

Melyik egyetem Gödöllő?

#6472 Tóth Ferenc
2011-02-23 21:23:47

Válasz #6465. hozzászólásra

Részeg vagy te vagy bolond?
Itt mindenki normális hangnemben beszél a másikkal talán próbáld meg te is.smile thumbdownsmile cursing

#6471 gazda001
2011-02-23 21:23:14

tudod wyctor77 (most már nem ütöttem férre a nevedet) felénk az egyetemen mikor a gépészmérnökit csináltam azt tanították hogy ne úgy szereljünk hogy öregapám is így szokta. Vannak olyan szakmai kérdések amiket nem lehet kikerülni. A hogy vissza dobom a régit egy kicsit lötyög ugyan de jó lesz, vagy felkirnerezem a kisfej furatot és máris nem forog körbe a csapágy felénk is ismert kontárfogások. De olyan ember aki valamit is ad a szakmára és igényes a saját munkájára ilyet nem csinál. Te lehet hogy sok traktort összebuheráltál már de nem vagy tudatos szakmai ember az birtos a talicskámat nem bíznám rád. Tudod a szakma ott kezdődik hogy gondolkozni is szoktunk.

#6469 wyctor77
2011-02-23 21:20:43

hülyeség....

#6468 gergő07
2011-02-23 21:17:11

Válasz #6458. hozzászólásra

Gyűrű nélkül rakd össze először,és nézd meg hogy a dugattyú,a hüvelybe a motorhoz viszonyítva,előre,hátra tud-e mozogni.Ha egyik oldalba feszül az a baj.Ez ritkán fordul elő,de nem kizárt.

#6467 wyctor77
2011-02-23 21:15:06

hehhh kitlátok itt...a JD4630?.....aszittem csak a dzsoniknál okoskodik:)))))

Nincs profilkép
#6466 JD 4630
2011-02-23 21:12:49

Válasz #6463. hozzászólásra

Azt tény ha a régit finomfúratod, az biztos jó, az új meg zsákbamacska Ivánnál.

#6465 wyctor77
2011-02-23 21:12:38

te gazda001 vagmi a nicked....ha tudsz irni akkor beleugathatsz a mondandómba...

#6464 gazda001
2011-02-23 21:09:39

na haragudj vctor77 mi próbálunk segíteni, magam sem tegnep kezdtem a szakmát, de én nem kérkedek. LEHT HOGY NINCS IGAZAM, LEHT! De ha te annyira tudod a megoldást, akkor miért nem árulod el, hátha tanulnánk belőle mindannyian. Vagy akkor azt mondom hogy fingod sincs csak a pofád jár, azt könnyű, tudod iss egítő szándékkal szoktak írni az emberek, nagyképüsködőkre semmi szükség.

#6463 wyctor77
2011-02-23 21:09:34

Válasz #6449. hozzászólásra

f*aszért vettél uj hajtókarokat?látom nemhiába irtam h már bocs a meegnevezésért.....balfaszok vagytok ti magyarok....lószart is megvetetik veletek

#6462 gergő07
2011-02-23 21:04:58

Válasz #6458. hozzászólásra

Dugattyú derékszögét nézted?

#6461 wyctor77
2011-02-23 21:02:03

béna ujgazda magyaroksmile thumbdown

#6460 wyctor77
2011-02-23 20:59:37

neharagudjatok...de bénák vagytok!!!azt sem tudtátok mik a traktorok...mik a kombájnok mikor mi már javitottuk őket!ez egy beleszólás....de sztem megkéne halgatnotok minket....amugy..jómelót mindenkinek

#6459 gazda001
2011-02-23 20:53:50

na most már belementünk a sűrűjébe. Kezdjük az elején. A csapágy súrolhat azért is mert a forgattyús csap a főtengelyen oválra vagy kúposra kopott, a régi csapággyal. Tahát a főtengelycsapot is meg kellene mérni, de tudom hogy annak a kivétele nem egyszerű, mert ki kell venni hozzá a blokkot. Ezért javaslom hogy ha az új csapágy a mérés után az ok, akkor tedd vissza egy mérés erejéig a kiszerelt hajtókarodba a régi csapágyt, de azt ami benne volt!!!!!! És nézd meg hogy annak mekkora az alakeltérése és kiderül hogyan koptt el a csapod, Tehát vagy gyári hiba acsapágyon vagy a hajtórúg nagyfej furaton. Vagy a főtengelycsap kopott félre.

Nincs profilkép
#6458 vagnerdenes
2011-02-23 20:47:01

Válasz #6457. hozzászólásra

Okés megnézem. Van furatmérő óra. Hátha kiderül mi van vele.

Mert ha kiderül, hogy súrol bizonyos helyen a csapágy, akkor mi a teendő?

#6457 gazda001
2011-02-23 20:43:49

a polirozást tényleg komolyan írtam, de vigyázz tényleg csak az esetleges kenődéseket szedd le nehogy belecsiszolj a csapba mert akkor elmegy az olajnyomásod, Ha van jó esztergályos ismerősöd ajánlom a következőt: Szereld össze a hajtókart a csapággyal húzd meg a nagyfej csavarokat 14-15 kilóval ( tudomásom szerint ennyi az előírás) Ekkor furatmérő órával mérjétek körbe a beszerelt csapágy belső palástját, ha van ovalitás, vagy kúposság akkor gyári hiba van. Megengedett kúposság és ovalitás az általános szabályok szerint 0,005-0,008 mm max!!!de 0,01 mm már tényleg a csúcs.

Nincs profilkép
#6456 vagnerdenes
2011-02-23 20:38:03

Válasz #6454. hozzászólásra

H1es volt és olyan is lett visszatéve. Bár már mérgembe azt is megmértem, de azt úgyis csak mikrométerrel lehetne pontosan, mert a csapágyak közt különbségek csak századok vannak.

Nincs profilkép
#6455 vagnerdenes
2011-02-23 20:36:10

Köszönöm a hozzászólásokat

A csapágyakat megnéztem, előtte, hogy mind egyforma e. A hajtókarokat igaz csak tolómérővel mértem, de egyforma volt. Azért mértem mert nem nagyon bízok a boltosokba és viszem mindig milyen kell meg lemérem vétel előtt, hogy ne mást vegyek mint ami kell.

A hajtókar ki lett szedve szorulás után, de nem tudtunk forgatni annyit rajta, hogy a csapágyon legyen súrolásnyom, bár olajat raktunk rá, de valami csak látszana.

Hétvégén azt akarom majd megpróbálni, hogy fokozatosan meghúzni és úgy forgatni akkor hátha jelentkezik a csapágyon hol szorul. Az vajon járható út lenne e nem csinálok e vele kárt?

A csapágy nem fordult el. A főtengelyt néztük, de nem volt semmi kenődés színeződés, de lehet segítene a finom csiszolás.

#6454 gazda001
2011-02-23 20:32:01

még valami eszembe jutott. Amikor köszörülték anno a főtengelyt kapott valamilyen HI, HII HIII csapágysort. Most ugyanolyt tettél vissza???? Mert pl ha HI helyett beraktál egy HII-t annak ugye már egy lépcsővel kisebb a furata és meg fog szorulni.

#6453 Claastra
2011-02-23 20:24:30

Válasz #6449. hozzászólásra
Szedd szét a negyedik hajtókart és nézd meg hogy hol mennyire szorul ,látni fogod,ott fényesebb,de lehet ,hogy valami kosz került oda

#6452 gazda001
2011-02-23 20:22:44

a régi csapágy ami előtte volt a forgattyús csapon rákent magából vagy valami más mocskot a csapra. Ilyenkor ha új csapágyat dobok rá a régi főtengelyre mindig leveszem a derékszíjam, keverek egy kis finom (1500-2000-es )csiszolóport motorolajba, olyan jó tejföl sűrűségűt és rákenem a csapra meg a gatya szíjra átfűzöm a csapon a szíjat és felpolírozom a csapot. utána bőséges gázolajban lemosom a csapot. néhány század de még ezred is számít sokat!!
Vagy elfordult a csapágy de azt szerintem észre vetted volna de azért nézd meg! Ha a biztosító fül nincs a helyén az nagy gáz. Vagy Szerjózsa belekevert egy más sorozatú csapágyat a sorba . H jelű sorozat a csapágy hátoldalán, egyformának kell lennie!!!! Ha új a hajtókar bizti hogy a nagyfej furat egyforma,??? mert ha kisebb akkor is megszorul összehúzáskor. A dugattyú gondolom könnyen mozog ott talán nincs gond.
Több ötletem nincs, hakiderül tedd közzé légysíves.

#6451 Zoli26
2011-02-23 20:21:00

Válasz #6449. hozzászólásraLehez vonalba kell furatni a blokkot mert el van vetemedvel vagy csapágycsere,könnyen kell mennie mert szorul akkor be is lilulhat és eltörhet a csapágy

#6450 Hartmy
2011-02-23 20:14:25

Válasz #6449. hozzászólásra

Csapágyakat variáld, vagy vegyél másik garnitúrát. Ha szorul a főtengely akkor azokkal nem stimmel valami szerintem.smile rolleyes

Nincs profilkép
#6449 vagnerdenes
2011-02-23 20:05:56

Sziasztok

Lenne egy kérdésem. Most lett újrafűzve hüvely a 80-as MTZ-be, vettem másik hajtókarokat is, mert el volt valamelyik hajtókarba fordulva a felső csapágy. Kapott új hajtókar csapágyakat alúra is. Amikor rakjuk össze és húztuk meg a 4-dik hajtókarnál már meg se bírjuk fordítani (csővel a kulcson úgy forog) a főtengelyt, szorul mint az állat. Sokkal nehezebb forgatni, mint előtte (3 lehúzottal). Mi lehet a baja? A csapágyak egyformák a főtengely is csak egyformára lett leköszörülve még anno, mert az előző csapágyak is egyformák voltak. Kíváncsi vagyok a véleményekre. Hétvégén tudom csinálni csak, de közbe járatom rajta a fejem.

Nincs profilkép
#6448 lator
2011-02-23 19:26:56

Válasz #6442. hozzászólásra

A heveder csak próbára került fel és a segédkerék nem volt megfeszítve de ha teljesen kész lesz akkor teszek fel videót a tesztről és működik gyári kivitelbe csak nekünk nincs rá pénzünk egy szet több milliós tétel. Fém lánccal az orosz is gyártotta de már az 50-es évekbe a ferguson is csinálta akkor nem volt jó kövesút a mezőkön.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Ne csak főzeléket készíts a lencséből!
Ne csak főzeléket készíts a lencséből!
A fehérjékben gazdag hüvelyes remekül megállja a helyét a főételekben és a...
Gazdálkodási Napló vezetés online
Gazdálkodási Napló vezetés online
A Nébih eGN rendszerrel kapcsolatos tapasztalatok. Előnyök és nehézségek.
Kombinátor
Kombinátor

300.000 Ft

Szőlővessző-kihúzó
Szőlővessző-kihúzó

250.000 Ft

AMR hasító 27 t VPE27 - TLT + El. 6,6 kW 400 V
AMR hasító 27 t VPE27 - TLT + El. 6,6 kW...

6.850 EUR

Satex Field Master N 3000 szántóföldi sekélykultivátor
Satex Field Master N 3000 szántóföldi...

8.990 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]