Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 413.74 Ft USD 401.77 Ft CHF 440.14 Ft GBP 494.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91215 hozzászólás
Nincs profilkép
#4515 Zsolti20
2010-10-06 19:44:39

Még annyit hogy a cenrifugál szűrőhöz tömítést lehet kapni?

Nincs profilkép
#4514 Zsolti20
2010-10-06 19:17:38

Hali!
És hogyha kicserélném a fékszalagokat újra nem lenne egyszerűbb nem kéne vele küszködni! Mert ismerős mondta ha már megégett akkor már felesleges húzni rajta!

#4513 csoppika
2010-10-06 15:45:35

Válasz #4501. hozzászólásra
Nemt tudom... Az uj gepek allitolag mar ezzel az erositett Szerkezettel jonnek. Jobban birjak a balazot is...

#4512 Farkas István
2010-10-05 22:41:20

Válasz #4496. hozzászólásra

Ez a jó gondolat.Azzal adsz erőkart a rugónak,ha a rugó és a feszítő csavar találkozási pontját távolabb viszed a tengelytől.Ez viszont a rugót jobban össze akarja nyomni ,mikor kikapcsoláskor át fordul a holtponton.Ha hosszabb rugót alkalmazunk és távolabbról támasztjuk meg,ez a "felkoppanás" kiküszöbölhető.Ha ilyen speciális a helyzeted,legyen speciális a kardánod issmile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool

#4511 Lacus704
2010-10-05 22:31:26

van egy 2 soros orkánom az kéri az erőt. nem tudom ismerős e neked az a gép silózónak is lehet használni de én levettem a nyakát így szét teríti a cuccotsmile rolleyes azzal van leginkább gond. a kasza meg a bálázó nem jelent gondot különösebben de ahol igazán kéne az erő ott meg nem megy..lassan elő kell venni megint ideje lesz jobban át néznem h mi lehet vele a baj..

#4510 Lacus704
2010-10-05 22:28:10

Válasz #4506. hozzászólásra

hátt most bementem a kereskedésbe nem tudtam a polcon megállapítani melyik a gyári és az utángyártottsmile biggrin lehet eredeti nincs is csak kevés kereskedőnél. a vastagabb szalag ami faxábbnak tűnik az meg nem fér rá a dobra

#4509 Farkas István
2010-10-05 22:27:37

Válasz #4508. hozzászólásra

Mármint a fékező oldal

#4508 Farkas István
2010-10-05 22:26:36

Válasz #4505. hozzászólásra

A holtponton túli oldal maradhat eredeti beállítással

#4507 Lacus704
2010-10-05 22:26:33

Válasz #4504. hozzászólásra

Hát már alapból nem a gyári rugó van bennesmile lol egy vastagabb és erősebb...valami nagy vasból szerezték nekem az ukránok..de erős is az tuti..tervezők is hibásaksmile lol de leginkább akik legyártják a selejt szar utángyártott szemetet

#4506 Farkas István
2010-10-05 22:24:21

Válasz #4504. hozzászólásra

Ha tényleg ekkora a gond,megéri,de azt hallottam h.ilyen gondok csak az utángyártott fékszalagokkal vannak,az Orosszal nincsenek

#4505 Lacus704
2010-10-05 22:24:13

ja és a fékszalaggal nincs gond ha csak pár menetet tekerek rá akkor is megállítja

#4504 Farkas István
2010-10-05 22:21:18

Válasz #4502. hozzászólásra

Na ekkor jön az h.szidom az idióta tervezőt,és át kell alakítani a rugót.Minél hosszabb a rugó,és minél messzebbről van megtámasztva,annál jobb a rendszer.Tessék átalakítani

#4503 Lacus704
2010-10-05 22:20:51

vagy a másik eset volt h hajtott ugyan a tlt de a kar nem állt meg vagyis nem billentette át a rugót és kézzel tartottam h ne kapcsoljon kismile whistlingsmile thumbdown ugyhogy kisérletezgettem vele de a szalag miatt nem akart sikerülni tökéletesresmile thumbdown mióta kicseréltem a szalagokat azóta nem erős a tlt-m nem folytogatja a motort ha terhelem és ez elég gáz... meg idegesítő

#4502 Lacus704
2010-10-05 22:17:45

Válasz #4500. hozzászólásra

Igen csak az volt a probléma h átbillentette a rugót és nem tudtam kifelé kapcsolni..lábbal nyomtam vissza rugót nyugalmi állapotba

#4501 Farkas István
2010-10-05 22:16:41

Válasz #4497. hozzászólásra

Ez marhaság.A súrlódás a felülettől nem függ!Ha a kicsi nem fogja meg,a nagy sem.

#4500 Farkas István
2010-10-05 22:14:31

Válasz #4495. hozzászólásra

Ezt nem egyszerű elmondani.Sokan ott hibáznak,hogy ráállítanak a fékszalagra,és ezzel még tovább rontják a helyzetet,mert a kapcsoló kar oldal irányú kitérése a holtponttól ezzel csökken.Mivel a rugó erőkarja egyenlő a kapcsoló tengely és a rugó hatásvonalának merőleges távolságával,ezért a rugót a ráállítás megfosztja az erőkarjától,tehát még gyengébben fogja húzni a fékszalagot és jobban csúszik.Ha ezt érted, akkor innen már egyszerű a megoldás:adni kell több erőkart a rugónak,azaz nyitni kell annyit a fékszalagon amennyit a rudazat elbír,és feszíteni a rugón,amíg át tud fordulni a holtponton.Ezt még nem sokan értették,de ha Te érted,kivesézhetjük a kérdést

#4499 Lacus704
2010-10-05 22:13:15

Válasz #4498. hozzászólásra

ez az ami sosincs elég elfekvőbensmile lol

#4498 Lacus704
2010-10-05 22:12:50

Válasz #4497. hozzászólásra

ez eddig okésmile lol csak a 60 ropival van a bajsmile lol

#4497 csoppika
2010-10-05 22:07:15

Válasz #4491. hozzászólásra
A nagyok mar 60 ropiert erositett szerkezetet vesznek:-))) Szelesebb szalag...jobban birja...allitolag...

#4496 Lacus704
2010-10-05 21:59:41

Válasz #4494. hozzászólásra

Mert arra gondoltam h azt a kis kart amit a rugó feszít amikor kapcsolom a tlt-t azon állítok hátrább pár cm-t vagy az nem jó ötlet?

#4494 Farkas István
2010-10-05 21:56:27

Válasz #4489. hozzászólásra

Ez egy általános beállítás,de ha még ekkor is csúszik,akkor lehet még rajta tuningolni.

#4493 Lacus704
2010-10-05 21:54:43

Válasz #4492. hozzászólásra

Láttam az új fajta szallagot azokon van ez meg sima és próba ként tettem rá nem mély persze de be bordáztam. hátha nem csúszik meg olyan könnyen mint előtte..mondjuk most nemtom mitől lett jobb h a kalapács használt neki vagy a bordasmile biggrin

#4492 Farkas István
2010-10-05 21:51:17

Válasz #4491. hozzászólásra

A bordák mire kellenek bele?

#4491 Lacus704
2010-10-05 21:48:21

Nekem is szokott szarakodni a tlt de a szalagok miatt mert szar utángyártott cuccokat lehet kapni ami nem pászol rá a dobra rendesen és feszítéskor nem éri mindenhol tökéletesensmile blink és emiatt könnyen megcsúszik. ha meg nagyon rá állítok vagy nem lehet rendesen befelé kapcsolni vagy rendesen kismile blink már most utoljára mikor szétszedtem kalapácsal meg kocogtattam a szallagokata h pászoljanak jobban és előtte flexel vágtam bele keresztbe és hosszába bordákat kaszával jobban ment meg zúzóval de majd az orosz 2 soros orkánnal kiderülsmile lol az meg szokta fingatni rendesensmile lol

#4490 Balka Zoltán
2010-10-05 21:45:28

http://mtz80.kzsolt88.fotoalbum2.hu/?get=/viewlarge/pictureid/10109553
a 2 es számu billenő anyákba kapnak bele az állítócsavarok

#4489 Farkas István
2010-10-05 21:43:53

A lapított fejű csavaroknak mindig előre felé vonalba kell állni a biztosítás miatt!Holtpont rögzítő csavar ki.Rugó vissza,és addig tekered befelé a rugó feszítőt,amíg a kardán kapcsoló kart kb 6-7 kg erővel(gyengébbek kedvéért 60-70 N erővelsmile smile)kell bekapcsolni.Ha a szerkezeti egységek jók akkor ezzel a beállítással jól kellene működni a TLTnek.

#4488 Balka Zoltán
2010-10-05 21:41:15

ha igy csinálod mint kolléga mondja akkor tökéletes lessz!

#4487 Farkas István
2010-10-05 21:34:22

Még az egész előtt kitekerheted a kapcsolókar rugóját,és az így tehermentesült rudazatot könnyen ellenőrizheted h. nincs-e összehajolva,könnyen mozog-e és nincs -e belerohadva a blokkba a bemenő tengely.

#4486 Farkas István
2010-10-05 21:30:16

Válasz #4485. hozzászólásra

Nincs.Ez a kép az alsó részt (bolygóházat)mutatja.

Nincs profilkép
#4485 Zsolti20
2010-10-05 21:20:25


Itt ezen a képen rajta van az a két csavar?

Nincs profilkép
#4484 Zsolti20
2010-10-05 21:18:01

Válasz #4483. hozzászólásra

Köszönöm a segítséget lassan mennem kell!

#4483 Farkas István
2010-10-05 21:13:00

A fedél belső oldalán van egy lemez(a régi gépeken)ami mellé simul a két lapított fejnek,ezzel biztosítja elfordulás ellen.(ezt figyeld meg mert visszaszerelésnél lényeges h.a helyén legyen).Ebben az állásban(középső)mind a két csavarnak kicsit lazának kellene lenni.Tekert be kézzel mindkét csavart ameddig bírod(ha kicsit szorul a csavar,akkor fogóvald e akkor csak"jól hozzáhúzod",majd 3 teljes fordulatot kitekered mindkettőt.Ekkor a kardáncsonknak szabadon kell forogni.Ha szorul,még egy ford. kifelé.(mindjárt jövök vissza

#4481 Farkas István
2010-10-05 21:01:39

húzza be a kart valaki közép állásba,hátul ahol a rugó nyomja a kapcsoló kart,(aminek a tengelye bemegy a váltóba)a kapcsoló karba van egy furat.Beledugsz egy 10-es csavart és beletekered a blokkba.Ezzel rögzíted a középső állást(felső holtpont).Kiveszed a munkahenger hátsó csapját,"emelésben" behuzatod a munkahenger szárát és alápóckolod h.ne legyen utban.Leveszed a kis ablakot,és alatta van két ellapított fejü csavar.Itt vagy?

#4480 csoppika
2010-10-05 21:01:19

Válasz #4476. hozzászólásra
Kell lenni egy pontnak, ahol kezzel el kell tudni forgatni a tengelyt. En egyebkent szivem szerint nem is allitanek az enyemre feket. Felesleges. Volt egy vontatott kombajnunk, azt nem fogta meg. A kaszam racsnis. A rendkezelomhoz pont nem kene fek. A permetezohoz sem. Csak annyi, hogy az olaj?(nem tudom kepes-e) eppen ne forgassa kikapcsolva...

Nincs profilkép
#4479 Zsolti20
2010-10-05 20:54:28

Válasz #4478. hozzászólásra

Segítenél akkor beállítani?

#4478 Farkas István
2010-10-05 20:50:42

Válasz #4476. hozzászólásra

ha gondolod elmondom h.állítsd be rendesen,mert ezek a szemre állítási tippek után nem lesz jó

Nincs profilkép
#4477 Zsolti20
2010-10-05 20:48:43

Válasz #4475. hozzászólásra

Nincs még most van először Mtz-k!

Nincs profilkép
#4476 Zsolti20
2010-10-05 20:48:09

Válasz #4473. hozzászólásra

És hogy ha kézzel nem bírom elforgatni a kapcsoló középálásába akkor jól van beállítva a fékszalag?

#4475 Farkas István
2010-10-05 20:46:36

Válasz #4474. hozzászólásra

Van valamilyen szerelői képzettséged?

#4473 csoppika
2010-10-05 20:40:47

Válasz #4471. hozzászólásra
Probald meg az allitast ugy, ahogy Lacus mondja. Tekerj a csavaron befele picit. Aztan ha ketten vagytok, az egyiktek uljon be, es ovatosan tartsa meg valahol kozeptajon a kardankapcsolot, igy egy ponton kezzel(vagy csofogoval, vagy a munkageppel, ami rajta van) el kell tudnod tekerni a kardant hatul. Mivel a 80-ason nincs szabadonfuto fokozat a kardanon, csak igy tudod leellenorizni, hogy nem hajt-e es fekez-e egyszerre a kardan...

Nincs profilkép
#4471 Zsolti20
2010-10-05 20:11:07

Válasz #4469. hozzászólásra

Vettünk egy szártépőt és ma voltam kipróbálni! Eddig amit elkértünk az kisebb volt a gép is meg a szöghajtó is rajta!

Lényegébe mikor elsőnek bekapcsolom akkor pörög fel nehezen utána már nem fogja meg! Amúgy 80-som van!

#4470 csoppika
2010-10-05 20:08:28

Válasz #4468. hozzászólásra
50-esed, vagy 80-asod van?

#4469 csoppika
2010-10-05 20:06:50

Válasz #4468. hozzászólásra
Es egesz idaig uzemelt? Mert ha igen, akkor lehet elkopott a hajtoszalag...

Nincs profilkép
#4468 Zsolti20
2010-10-05 19:59:41

Mert volt olyan ma hogy beálltam a sorba még lese engedtem rendesen vagy 3 góré volt alatta és az is megfogta már!

Nincs profilkép
#4467 Zsolti20
2010-10-05 19:56:49

Válasz #4466. hozzászólásra

Hogy érted hogy érintőlegesen? Nagyon sokat se jó rajta húzni? Képet tudnál róla mutatni? Hány fékszalag van benne mikor szokták azt cserélni?

#4466 Lacus704
2010-10-05 19:48:41

Válasz #4465. hozzászólásra

Állítani kell a tlt szallagokon. Hátul a munka henger alatt vedd le a kis deknit és a hozzád közelebb eső szallagon kell húzni. Érintőlegesen,kardán be ki kapcsolgatásával beállítod

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Többek között arról kérdezték őket, mennyire elégedettek a pénzügyi támogatás...
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
A Horsch alapító tulajdonosának véleményét kérdeztük több témában.
Omikron OSK-5,5H Kombinátor
Omikron OSK-5,5H Kombinátor

1.990.000 Ft

Cobo légrugós ülés
Cobo légrugós ülés

130.000 Ft

Rabewerk Super Albatros 140M - 3+1
Rabewerk Super Albatros 140M - 3+1

1.450.000 Ft

Szalagfűrész lapélező fűrészlap élező élezőgép
Szalagfűrész lapélező fűrészlap élező...

380.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]