Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 407 Ft USD 392 Ft CHF 433.28 Ft GBP 489.48 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
#4236 Bankós István
2010-09-11 23:49:11

Válasz #4235. hozzászólásra
hidd el egy párszor én is magam előtt láttam már,és hivtam hozzá egy párszor szerelőt is,Szétszedték-összerakták, aztán egykétnap és ugyan az történt,egyszer aztán jött a műszaki és úgyvoltam vele ezt nekem kell meg oldanom.Sikerült, és ennyi a történet.

#4235 Czanik Sanyi
2010-09-11 23:44:03

Válasz #4234. hozzászólásra
Olyan jól leírtátok hogy magam előtt láttam!
smile thumbup

#4234 Bankós István
2010-09-11 23:43:01

Válasz #4233. hozzászólásra
Aha,tudod nekem is ez azért jött így be mert mtz-m. van. ha nem ez lenne, valószínű nem is tudnám milyen fék van a traktorokon.

#4233 Czanik Sanyi
2010-09-11 23:37:37

Válasz #4231. hozzászólásra

Igen, tudod autószerelőként ,rengeteg féket csináltam , de a traktorokét még nem, s az elvet írtam ami a busznál, tehernél van.!

#4232 Bankós István
2010-09-11 23:36:30

Válasz #4230. hozzászólásra
Majd beszámolsz de azér ne üssél agyon ha a tiédnél ez még is nagyobb.smile lol

#4231 Bankós István
2010-09-11 23:34:23

Válasz #4229. hozzászólásra
Oké Sanyi ezt jól kitárgyaltuk de semilyen tapasztalat csere, nem hiába való.Meg ennek a fórumnak ez is lenne az értelme.

#4230 Farkas István
2010-09-11 23:33:25

Válasz #4228. hozzászólásra

holnap mindenképpen utána járok,mert bosszant h. eddig nem vettem észre h. olyan kicsi a belső szerkezet működési hézaga!!!!

#4229 Czanik Sanyi
2010-09-11 23:30:40

Válasz #4227. hozzászólásra

Mtz féket még nem csináltam ,de most már nem fogna ki rajtam!smile rolleyes

#4228 Bankós István
2010-09-11 23:30:33

Válasz #4226. hozzászólásra
mondjuk én az ütésnek nem tulajdonítottam sokat bár ahhoz hogy egyponton elkapja lehetséges ez is miután a hézag csak pár tized volt amit tudott volna mozdulni és már is fog. Úgy gondoltam hogy rájöttem a hibára ez müszakinál volt és azóta jó. Eshet az eső nemprobléma és jó a fék is Próbáld ki.

#4227 Farkas István
2010-09-11 23:28:50

Fáradt vagyok,léptem,csőőőőő!

#4226 Farkas István
2010-09-11 23:23:56

Válasz #4225. hozzászólásra

Na ezt nem gondoltam volna,pedig ezek szabályzott felületek.Ha legközelebb szétszedem,megfuttatom a padban

#4224 Farkas István
2010-09-11 23:21:00

Válasz #4222. hozzászólásra

gyárilag nincsen vonalban a két sík ?

#4223 Farkas István
2010-09-11 23:19:06

Válasz #4221. hozzászólásra

lehet h. igazad lesz,én soha nem néztem h. ha visszarakom az összes cuccot a fékdobba,feljön-e a dob felső síkjáig vagy nem.Mostmár kíváncsi vagyok,sógorom most csinálja a féket,holnap megnézem az övét

#4222 Bankós István
2010-09-11 23:17:58

Válasz #4221. hozzászólásra
padba fordítottan áll kifelé hogy hozzáférjél,a felfekvőfelületet is síkrahúzod, ami a géptesthez illeszkedik, meg a vele párhuzamos belsőoldalt ahová a feradort nyom.

#4221 Bankós István
2010-09-11 23:12:32

Válasz #4219. hozzászólásra
na de erről beszéltem én sem akartam elhinni, kimértem a dobot meg egymáson a teljes belső cuccot egymásra illesztve,és 0.4-és 0,7tizedközött volt attól függően mekkorát ütött, a hézag öszesen.

#4220 Farkas István
2010-09-11 23:10:07

Válasz #4218. hozzászólásra

ez nem világos.A fékdobot szabályzod fel,de melyi oldalát,és melyik oldalhoz szab. hozzá?Hogy van befogva a z esztergapadba?

#4219 Farkas István
2010-09-11 23:07:35

Válasz #4217. hozzászólásra

Ha tippelnem kéne(soha nem mértem)szerintem az egész szerkezet belső holtjátéka kb 4-6 mm ,abból ítélve h.a golyók alaphelyzetből való kimozdulása legalább 6-8 mm,és e szerint a vastárcsák oldalirányú elmozdulása is megvan 4 mm legalább

#4218 Bankós István
2010-09-11 23:06:00

Válasz #4217. hozzászólásra
Azt a dobot belső oldalon amit utoljára felrakunk.

#4217 Farkas István
2010-09-11 23:02:36

Válasz #4216. hozzászólásra

Azt is meg lehetne fejteni ha tudnám pontosan h. mit szabályozol fel és főleg hogyan(mi a bázis amihez mit szabályozol).

#4216 Bankós István
2010-09-11 22:55:43

Válasz #4215. hozzászólásra
Most ez így mind szép amit leírtál de akkor miért működik az én módszerem amikor semmizsír és olaj és mondjuk annyi van hogy sikravannak afelületek szabályozva mert teszem hozzá az orosz szabályozás üt mint akutya.Amegfelelő hézag hiánya szerintem ebből is adódik.

#4215 Farkas István
2010-09-11 22:51:13

Válasz #4214. hozzászólásra

Na ezt elég volt kitalálnom.Persze h. nem csökkenti,semmi köze nincs a fékhatáshozsmile confused

#4213 Farkas István
2010-09-11 22:48:33

Válasz #4212. hozzászólásra

Mármint a fékhatást nem csökkenti-e a zsír?

#4212 Bankós István
2010-09-11 22:45:10

Válasz #4211. hozzászólásra
a zsíron hogy csúszhat nem?

#4211 Farkas István
2010-09-11 22:42:15

Válasz #4210. hozzászólásra

mi csökkent milyen hatást?

#4210 Bankós István
2010-09-11 22:40:36

Válasz #4209. hozzászólásra
és olcsó is.ami szintén nem lényegtelen.Ahatást nem csökkenti?

#4209 Farkas István
2010-09-11 22:37:15

Válasz #4208. hozzászólásra

A 82-esem 2 éve volt műszakin és még nincs vele gond.Az egyik barátom fél éve szintén műszakira készült.Mire odaértem a szilikonzsírral,már összerakták az egyik féket.A másikat megzsíroztam.A zsírozatlan egy hét múlva már ismét bekapott.A zsírossal azóta sincs gond.Ez a legjobb kontroll,kíváncsi leszek meddig bírja.

#4208 Bankós István
2010-09-11 22:27:34

Válasz #4207. hozzászólásra
ez új,és biztos müködik, ha mondod,végül is atapadást csökkented,és mennyi idő után kap be ujra?

#4207 Farkas István
2010-09-11 22:13:34

A fék azért kap be mert a ráfutó ágban lévő tárcsa befordítja a hozzá tartozó vas féktárcsát feszítési irányba,és az beékelődik.Ez akkor történik meg ha víztől és kevés használat eredményeképpen rozsdás lesz a fém féktárcsa 3 felfekvő felülete amivel a házhoz ér.A megoldás h.le kell csiszolni finoman az érintkező felületeket és megzsírozni.Én szilikonzsírt használok mert az nem keni el a tárcsát és tovább fennmarad a felületen.A hiba azonnal megszűnik.

#4206 Bankós István
2010-09-11 21:56:36

Válasz #4204. hozzászólásra
vizes ferradornál a tapadás sokkal nagyobb és csőkken a hézag is.De kipróbáltak már sok mindent, zsírozni agolyóka, vagyszárazra törőlni,rugókat cserélgetni mert ahőtöl kinyullik egyik sem ért semmit.mindenesetre tapasztalatból mondom .De mond el a te verziódat, hátha azt még nem ismerjük.

#4205 Czanik Sanyi
2010-09-11 21:50:02

Válasz #4204. hozzászólásra

Csak minden fék általánosságáról, mondtam István meg a tipusról!

#4204 Farkas István
2010-09-11 21:48:36

Válasz #4203. hozzászólásra

Na mostmár Ti sem egyeztek.Melyik az igaz??

#4203 Bankós István
2010-09-11 21:45:42

Válasz #4201. hozzászólásra

ha ez amegoldás sem hoz eredményt,nyomólap cserekompletten,de ezt is kikell mérni, mert alapbol konstrukciós hibás a találmányuk úgy ahogy van.kis hézag végett reagál azonnal alegkissebb vízre is nagynál még nemhallottam.

#4202 Czanik Sanyi
2010-09-11 21:45:42

Válasz #4201. hozzászólásra

Általánosságokban, nagy hézagnál a fékpofát nem finoman, hanem nagy erővel vágja a dobhoz.

#4201 Farkas István
2010-09-11 21:38:38

Válasz #4200. hozzászólásra

OK. Mostmár értem.És ha van vagy 4-6 mm hézag akkor mi van?

#4200 Bankós István
2010-09-11 21:35:29

Válasz #4199. hozzászólásra
Csak mert ez a megoldás.

#4199 Farkas István
2010-09-11 21:34:16

Válasz #4198. hozzászólásra

na ezt még nem hallottam.És miért ???????????????????

#4198 Bankós István
2010-09-11 21:31:29

Válasz #4188. hozzászólásra
Helló!
elsősorban a víztől van.Már amiért változik.Egyébként kevés a hézag a dob üreg és a lamellák között.először a tárcsáknál az állító csavaron vegyél visszább egy menetet, de ez nem biztos hogy ezt a problémát megoldja.Kikell szerelni, és kimérni a tárcsa vastagságot,mikor nyugalmi állapotban van, és mérd ki a dob üreget is, ha a kettő külömbsége kisebb mint 1mm akkor kikel esztergálni,szabályozni úgy hogy meglegyen az 1mm ezután többet nem foglya csinálni.

#4197 Farkas István
2010-09-11 21:27:18

Válasz #4188. hozzászólásra

olvass vissza,már régebben leítam h.mit kell vele csinálni ha bekap a fék

#4196 Czanik Sanyi
2010-09-11 21:18:03

Válasz #4194. hozzászólásra
Régen a volánnál mi is mostuk a hűtőket, azt hiszem háztartási sósaval/ ha jól emlékszem/ 1-2 liter tettünk a rendszer, de csak max 1/2óráig. Véleményem az manapság a fagyálló használata, vagy használt fagyállóval vagy 3 léböl kimosatni.
smile confused

#4194 Farkas István
2010-09-11 21:11:14

Először csak egy pár helyen,később szinte mindenhol-a cellák beforrasztásánál-szivárgás indult el.Elvittem a hűtőshöz,és rövid vizsgálat után felállította a diagnózist:ez újulni fog.Csak azért nem ájultam el,mert előzőleg,mikor a hűtő víz alá volt téve szivárgásvizsgálatra,kilőtte a dugót,és a kád víz felét rám löttyintette(már előre tudta,kit kell fellocsolni)A tandíj 200000 ft-ba került.Okos ember a más kárán tanul.

#4193 Farkas István
2010-09-11 21:03:06

kivettem a JD hűtőjét.Teleöntöttem 20%-os ecettel két napra.Utána imostam,visszatettem a gépbe.Közben érdeklődtem egy kémiatanár barátomtólaki a következőket mondta:ezk a savak(ecetsav,sósav,stb)nem bántják a rezet,viszont reakcióba lépnek a forrasztó ónnal,ezért ne nagyon vacakoljak sokáig vele.Mikor visszatettem a hűtőt,tettem még a vízbe egy kis trisót,járattam 10 percig,vártam kicsit h. hűljön a motor,aztán leengedtem,majd többször kimostam a hűtőt.A trisó sok piszkot kohozott a hűtőből,és örültem neki h.eredményes volt a beavatkozás,de pár nap mulva egy másik eredmény is bejelentkezett váratlanul

#4192 Farkas István
2010-09-11 20:52:09

Nem találtam meg h.hol beszéltük meg a hűtő vízkőtelenítését,ezért ide írom,mit remekeltem nemrég.

#4191 gergő07
2010-09-11 20:50:48

Válasz #4188. hozzászólásra

A kuplung tengely és a pedál közt van a rudazat,azon tudsz állítani.A fék nekem is csinál ilyet a párától,vagy mosáskor megy bele víz.Óvatosan meg szoktam vasalni,kicsit átmelegszik és már jó is.

#4190 Czanik Sanyi
2010-09-11 20:09:44

Válasz #4188. hozzászólásra
Féknél lehet rudazat/berohadás, sár, rozsda/ is, de majd segítenek akinek ilyen tipus van.
smile confused

#4189 Czanik Sanyi
2010-09-11 20:06:24

Válasz #4188. hozzászólásra

Konkrétan a típus állítását nem tudon, de minden kuplungnak úgy jó a beállítása ha a felengedés félútja után kezd fogni.smile confused

#4188 Zoli29
2010-09-11 20:02:29

Szisztok!!!

Lenne 2 kérdésem
mtz 820.1

Hol tudok a kuplungon állítani mert nagyon fent fog?
A fék eddig félig benyomtam onnan kezdett szépen fogni most meg épp hogy csak rá lápek a bal oldali blokkol. mi lehet vele?
Előre is köszönök minden segítséget

#4187 Czanik Sanyi
2010-09-11 08:41:50

Válasz #4182. hozzászólásra
Minden indulás előtt egy nap egyszer legalább: víz, olaj, bíztonsági berendezések/Vill, fék/stb.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Pedig az USA feloldotta a mexikói szarvasmarhaimport tilalmát.
Még bővülhet a hazai napraforgó-termesztés, érdemes belevágni
Benzines 4T Meghajtó Motor, 420cm³/15Le Vízszintes tengelyű 25mm, dupla ékszíj tárcsával * EuroMotor M61-190F * Lapvibrátor, Aggregátor stb.
Benzines 4T Meghajtó Motor, 420cm³/15Le...

114.990 Ft

E-golf magánszemélytől eladó
E-golf magánszemélytől eladó

5.500.000 Ft

New Holland TD95
New Holland TD95

6.300.000 Ft

New Holland TH7.42 Elite - 0%Áfa-Leszállítva
New Holland TH7.42 Elite -...

26.350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]