Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 404.53 Ft USD 389.41 Ft CHF 429.55 Ft GBP 484.5 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91610 hozzászólás
#2910 Diesel Tibor
2010-05-14 20:28:22

Válasz #2909. hozzászólásra

Ez a meg oldás,és aztán egy még nagyobb pótkocsi.smile thumbup

#2909 FRANKENSTEIN
2010-05-14 19:50:34

Válasz #2907. hozzászólásra
Vegyél nagyobb traktort!

#2908 Farkas István
2010-05-14 19:32:04

Válasz #2905. hozzászólásra

mindegy h.mit húzol,csak ne legyen több a ténylegesen húzott teher a megengedettnél.Ha a rendőr szivóskodik,mond meg neki h.ez az országos közlekedésfelügyelet állásfoglalása.Most jut eszembe h.ezt lehet h.a KPM honlapján is megtalálod

#2906 FRANKENSTEIN
2010-05-14 13:43:06

Válasz #2905. hozzászólásra

Esetleg a "vagy más" megoldható!smile biggrin

#2905 olahpal
2010-05-14 08:48:45

hali

mit tudok tenni, ha egy pótkocsi össztömege több mint a trakim vontathat? van lehetőség olyan vizsgáztatásra ahol kevesebb össztömeget adhatok meg? vagy más?

udv

Nincs profilkép
#2904 JD 4630
2010-05-13 22:50:10

Válasz #2903. hozzászólásra

Dizeleknél több kell egy picit szerintem, mint a benyásoknál, mert nem pörögnek annyit.

Pl. jdn 2200-t forog max és 2.5-3 bár körül van és kell is lennie az olajnyomásnak.

#2903 FRANKENSTEIN
2010-05-13 22:42:20

Válasz #2902. hozzászólásra

Ne feled! a google a legjobb barát :)


A legtöbb ember meggyőződése alapján: OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es vastagságú (=viszkozitás vagy sűrűség) olajat kellene használnunk. A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett. Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban. Ez így viszont csak részben igaz. A következőkben egy Ferrari 575 Maranello-t hozunk fel példaként, képzeljük el, hogy egy ilyen autónk van. Birtokában vagyunk a témához szükséges összes adatnak, így tanulságos lehet, hogy egy 12 hengeres 485 lóerős autó esetében mit is jelenthet a legjobb motorolaj megtalálása. Tegyük fel, hogy ezt az autót városban használjuk. A kezelési könyv szerint 6000-res főtengely fordulatszám esetén az olajnyomásnak 5,15 Bar-nak kell lennie. Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre. Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. A nagyobb nyomás nem jelent előnyt, mivel az az olaj nagyobb áramlási ellenállása miatt alakulhat ki. Emlékezzünk a korábban leírtakra, az olaj áramlása az, amely alapvetően a kenés mértékét meghatározza.

#2902 Farkas István
2010-05-13 22:32:38

Válasz #2896. hozzászólásra

Nem ismertem ezt az összefüggést v. irányelvet,sőt igazából nem is láttam olyan motort aminél ezt célozták volna.

Nincs profilkép
#2901 Zsolti20
2010-05-13 21:49:39

Köszi a segítséget!

#2900 Diesel Tibor
2010-05-13 21:39:18

Válasz #2899. hozzászólásra

Biztos rálehetne valahogy eszkábálni,a magyar ember nagyon találékony,de még egyszer minek.A 9-dik,:kuplung kiveszem 8-ból kuplung beteszem 9-be.De volt egy szezonja az Mtz-nek amelyiknek a darázsderekában is volt egy fékező a nyeles tengelyen,ez egy jó dolog volt de az újabbakon már nincs.Ezt úgy tudod meg,hogy kijön a kuplung kar a darázs derékből és rögtön mögötte úgy 10cm-re még egy kar.

Nincs profilkép
#2899 Zsolti20
2010-05-13 21:26:45

Én már nagyjából hozzá szoktam! Csak ha más megy vele annak szokatlan mert nem találja a sebességeket! De amúgy erre is lehet tenni meg van a helye?

Meg nem tudod ha 9-be teszem minek recseg nagyon? Többi sebességbe alig van hangja!

#2898 Diesel Tibor
2010-05-13 21:20:58

Válasz #2897. hozzászólásra

Zsolti nyugodt legyél az olajnyomás ha 2bár az már szinte tökéletes.Az óldalváltóra meg minek, két napot dolgozol folyamatosan és hozzá szoksz.smile cowboy

Nincs profilkép
#2897 Zsolti20
2010-05-13 21:05:07

Géppel magába mentem és akkor volt melegen 2.3-as az olajnyomás! Akitől vettük az azt mondta hogy ennyi volt mindig!

És még annyit hogy az oldalváltósra nem lehet tenni sebességváltókar vezetőt?

#2896 FRANKENSTEIN
2010-05-12 22:27:54

Válasz #2895. hozzászólásra

Azt mondják hogy 1 motornak 1000fordulat/perc-enként 0.7 bar nyomás az ideális.
Az az 1000nél 0.7 , 2000nél 1.4, 3000nél 2.1 és így tovább...

#2895 Farkas István
2010-05-12 22:21:26

Válasz #2893. hozzászólásra

ezt az összefüggést nem értem

#2894 Farkas István
2010-05-12 22:20:13

Válasz #2892. hozzászólásra

mikor 2,3 ? hidegen,melegen,szántás közben,alapjáraton,félfordulaton?????????????????????? pontosan írd le a problémát!

#2893 FRANKENSTEIN
2010-05-12 21:00:53

Válasz #2892. hozzászólásra

Elméletileg 0.7/ 1000rpm vagyis 2200as fordulaton 1,54bar, kérdés mit ír a könyve, de nem hiszem hogy 2 felett gond lehet.

Nincs profilkép
#2892 Zsolti20
2010-05-12 20:57:30

Akkor az a lényeg hogy 2-alá ne menjen? Akkor a 2.3-as elég?

Nem tudom hogyan kell új témát létre hozni! A kertitox Na 10-es permetezőhöz drágák a fúvókák?

#2891 FRANKENSTEIN
2010-05-12 20:56:24

Válasz #2890. hozzászólásra

Hehe! Azt hidegen kéne állítani, és attól nem lesz magasabb a nyomás, h a nyomáshatároló szelepet megspannolja, mikor a csapágy engedi el vagy a szivattyú a gyenge.

#2890 Farkas István
2010-05-12 20:53:03

Válasz #2888. hozzászólásra

elől felül menet közben befelé tekerve fordulaton ne legyen több 3-nál

#2889 FRANKENSTEIN
2010-05-12 20:48:09

Válasz #2888. hozzászólásra

Azon sehogy, csak felújítással, de ne aggódj az elég!

Nincs profilkép
#2888 Zsolti20
2010-05-12 20:42:59

Hali!
Az olajnyomáson hogyan lehet állítani? Mert nekem meleg motornál csak 2.3 körül van!

#2887 Lacus704
2010-05-11 22:05:06

És nem a vég sebességnél derül ki h hány Le rőssmile thumbup 50 es motorral is megy annyit ha jó mindene. Zsolti tegyél rá turbót én azt javaslom. Megéri én is tettem rá tapasztalatsmile thumbupcool

#2886 Lacus704
2010-05-11 22:02:57

Akkor igen 80assmile thumbupcool

Nincs profilkép
#2885 Zsolti20
2010-05-11 21:03:35

Az enyém 1996-os oldalváltós nagy műszerfalas és felezős akkor 80-as motor van benne! Mert jobb oldalt van az olaj beöntő rész!

#2884 Diesel Tibor
2010-05-10 22:56:35

Válasz #2883. hozzászólásra

Na Zsolti itt a válasz bármennyi lehet 50-80-ig,nézd meg a forgalmiját mennyi kw és számold ki lóerőbe,de ez csak akkor igaz ha még eredeti a motor.

#2883 Lacus704
2010-05-10 22:50:06

Nekem is 550 es van forgalmiba az szerepel de ezek között is van különbség. Az enyém 1990 es és 80 as motorral van szereleve nem oldal váltós de felezős és annyi különbséggel,hogy nincs rajta dekompresszor(pillangó szelep) láttam már olyat is amibe nincs felező 80as motorja van még is 550 van a papírban és persze vannak az oldalváltós középen 2lámpás 550ek 80as motorral dekompresszorral felezővel. Van olyan 550es amibe tényleg 50 es motor van az olaj beöntő a bal oldalt van a kompresszor helyén, nincs felező izzítógyertyás és persze LE-ben is gyengébb.

#2882 Diesel Tibor
2010-05-10 22:25:46

Válasz #2879. hozzászólásra

Beírtam a gogléba minden traktort kiír csak az 55-öst nem leli, de szerintem 55lo mert a nevében általában benne van pl 820.2 ez ugye 82lo.Amúgy a sima 80-as 38-at megy gyári beáálítással.

#2881 FRANKENSTEIN
2010-05-10 22:07:00

Válasz #2880. hozzászólásra

Neeem, az josey!
Én csak olyat keresek, ami engem érdekel.

#2880 Diesel Tibor
2010-05-10 21:57:01

Válasz #2879. hozzászólásra

Majd FRANKI mindjárt megírja azóta már beütötte a keresőbe,hogy MTZ 55.Ő nagy rá kereső.smile thumbup

Nincs profilkép
#2879 Zsolti20
2010-05-10 21:52:26

Válasz #2878. hozzászólásra

Akkor most valójában hány lóerős akkor 80-van? Mert ugyan úgy 33-t megy sebességre mint a 80-as!

#2878 Diesel Tibor
2010-05-10 21:47:58

Válasz #2877. hozzászólásra

Ha minden igaz akkor 80-as motor van benne de levan csökkentve a fordulat és a főtengelyről hiányoznak a pótsúlyok. A lóerő 70-e??smile confused

Nincs profilkép
#2877 Zsolti20
2010-05-10 21:42:38

Jó estét!
Most vettünk egy MTZ 550EM-t igaz hogy ezeknek már 70 lóerős a motorjuk?

#2876 Diesel Tibor
2010-05-10 21:23:37

Válasz #2875. hozzászólásra

Lehet,hogy az irányjelző automatával keverismile scared,de a bekötési sorrend ott is ugyan az.

#2875 Farkas István
2010-05-10 21:15:06

Válasz #2870. hozzászólásra

Te meg ne próbáld csőbe húzni a gyanútlan fórumozókat.Mindenki tudja h.a fülkében nincs is fesszabályzó.Az a kormánymű elejére van felcsavarozva.

#2873 Farkas István
2010-05-10 21:10:30

Egyszer olvastam itt egy hozzászólást ami nagyon tetszett,és talán ide is beillene:"benneteket sem az eszetekért fognak elrabolni"smile smilesmile smilesmile smilesmile smile

#2872 Diesel Tibor
2010-05-10 20:55:57

Válasz #2870. hozzászólásra

A fesz szabályzót úgy szoktuk bekötni,hogy a régiről húzom le a vezetéket egyesével és dugom az újra rá szépen sorba.Ha ez így nem jött be akkor csatlakozom az előttem szólóhoz.smile thumbup

#2871 FRANKENSTEIN
2010-05-10 20:14:52

Válasz #2870. hozzászólásra

A sorrend az tökmindegy, csak jó helyre kösd!smile biggrin

Nincs profilkép
#2870 tsibike
2010-05-10 13:27:14

Sziasztok!
Az alábbihoz szeretnék segítséget kérni:
Az MTZ 50 es traktor fülkében lévő feszültségszabályozójának 4 vezetékének bekötési sorrendje az akkumulátorhoz és a generátorhoz.
Köszi!

Nincs profilkép
#2869 szoltán
2010-05-09 14:56:55

Válasz #2868. hozzászólásra

Létezett 50-es MTZ gyárilag is alacsonyabb,de szélesebb kerekekkel.Az ún.sivatagi változat.18,4x15-30 as gumikkal.Felénk elég sok futott belőlük.Ezek nem voltak gyorsabbak,mint a normál MTZ.

Nincs profilkép
#2868 agrárgyerek
2010-05-09 14:07:49

Ha akarod utána tudok nézni,a fősulinak van egy egész jó kis régi idők gépeiről való könyvtára,de szerintem is nagyobb,de az öreg ezt mondta,lehet lecserélték kisebbre ,mert vmi supre zetor kerekét is említette,majd rákérdek tőle is,de elég brutális lehetett az tény,mert a 920.3akba a 40 is elég kemény,hát akkor ebbe.

#2867 Tóth Ferenc
2010-05-09 14:03:32

Válasz #2866. hozzászólásra

A képenn szerintem nagyobb gumival van mint az eredeti ötvenes, alig fér el a sárvédő alatt. A szélessége nem határoz a sebességhez. smile thumbupcool

Nincs profilkép
#2866 agrárgyerek
2010-05-09 13:55:46

Hát ja ja elméletileg,igazad van,de azért tettek rá szélesebb kereket hogy biztonságosabb legyen,és kényelmesebb az úton,és nehezebben pörög ki pl hóban,meg hamarabb eléri a végsebességét a gép,ezt hidd el nekem,talán 16.5r36os gumi volt alatta de erre nem vennék mérget,tahát nem számottevően kisebb.

#2865 Tóth Ferenc
2010-05-09 13:20:11

Válasz #2862. hozzászólásra

meg állítólag a hátsó kerekük is szélesebb volt mint az eredi 50eseké,meg alacsonyabb,így plusz sebességet értek el vele
Ha a kerék alacsonyabb lett volna mint az eredeti, akkor lassabban ment volna. Minden esetre izgalmas lehetett 50 felett menni vele.smile thumbup

Nincs profilkép
#2864 agrárgyerek
2010-05-09 12:28:41

Válasz #2863. hozzászólásra

Jha még egy eszembe jutott, a tank alul volt méretezve ,mondta ilyenkor mikor napi 150-200 kmert is ment vele,napközbe tankolni kellett mert volt úgy hogy kitankolt,szóval nem volt gázoljabarát,mondta is hogy 2-3 évig voltak csak a tszbe,utána ifákra váltottak,de nem sok van belőlük mo-on,mert ekkor már sok gép közül lehetett választani ami lehet lasabb volt de többet bírt,mint pl zt,john deere 4630,illetve mesélt olyat is hogy t-150es is volt ami meg 70-80-al is tudodtt menni na,ezt már nem nagyon akarom elhinni ,de ki tudja ,ezt az 50est is soká nem akartam elhinni.

Nincs profilkép
#2863 agrárgyerek
2010-05-09 12:22:55

Válasz #2861. hozzászólásra

De állítólag ,nem nagyon bírta a váltó sokáig,ez az öreg aki mesélte boldogkői hunyadi tszből szállított terményt Miskolc mellé,az kb 40-50km,és mondta volt hogy naponta 4-5x is megjárta terményhordáskorepl,3.5tonnás pótkocsival ,amin legtöbbször 50-60 mázsa termény volt,azt mondta ezt vitte,de a váltó nem sokáig bírta általában egy évig ,a difire nem panaszkodott az öreg,annyit mondott még hogy a kipufogócső is egyenes volt ezzel is plusz lóerőket értek el,de télen teleesett vízzel ami nem igazán volt jó a motornak.

Nincs profilkép
#2862 agrárgyerek
2010-05-09 12:16:58

Válasz #2861. hozzászólásra

Helló!Igen 50es motor detto,de az adagoló nem az vmi más.Nekem ezt egy idős bácsi mesélte hogy anno a tsz be volt olyan 50es ami45-50et ment ,nem nagyon akartam elhinni,de utánnanéztem és igaz,a super 50esket cserélgették le,ezekre ,mert ezek gyorsabbak voltak még annál is és,jobb volt őket javítani ,illetve olcsóbb volt bele a cucc,mert terményért cserébe az oroszok elhalmozták alkatrészekkel a tszeket,meg állítólag a hátsó kerekük is szélesebb volt mint az eredi 50eseké,meg alacsonyabb,így plusz sebességet értek el vele ,tipikusan szállítótraktornak gyártották ,mert akkori gépek lassuak voltak ,mint pl dutra.Ezt mesélta az öreg,jah meg azt hogy fékeket,minden hónapba ellenőrizni kellett előírta a tszcsé.Majd még rákérdezek az öregtől tud-e vmi infót.

#2861 FRANKENSTEIN
2010-05-09 09:44:44

Válasz #2860. hozzászólásra

Kösz!
Ez 50es motor lehet benne?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mini gazdaságtól a nagyüzemig, mindenhol kiváló alternatíva ez a környezetkímélő termésnövelő +VIDEÓ
Új adók 2025-ben – van, ahol kerítésadót vezettek be
Új adók 2025-ben – van, ahol kerítésadót vezettek be
Az önkormányzatok többféle helyi adót vetettek ki.
Mélyásó kanalak különböző méretben,  tipusban 100.000 Ft-tól eladók
Mélyásó kanalak különböző méretben,...

1.000.000 Ft

Eladó Manitou trágyavilla
Eladó Manitou trágyavilla

1.000.000 Ft

620/70R 38 XM 27 méretű gumi eladó
620/70R 38 XM 27 méretű gumi eladó

120.000 Ft

Eladó 340/85 R 28 -as gumi
Eladó 340/85 R 28 -as gumi

40.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]