Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 409.5 Ft USD 379.36 Ft CHF 426.08 Ft GBP 489.48 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

92109 hozzászólás
Nincs profilkép
#2759 rongyos
2010-04-16 15:48:39

Válasz #2758. hozzászólásra

marad a jeladó a legjobb megoldás- a tököm költ annyit sorvezetőre. inkább építek otthon belőle egy szaunát

#2758 Sanyee
2010-04-16 15:32:26

Válasz #2757. hozzászólásra

Egy 500 ezer forintos sorvezető persze, hogy mér sebességet, ugyanúgy mint egy 10 ezer forintos jeladó, amit ha egyszer kicserélsz akkor lehet, hogy megoldódna a gond.

Nincs profilkép
#2757 rongyos
2010-04-16 14:04:21

Válasz #2755. hozzászólásra

Köszönöm a választ! Igazad van, írhattam volna 7 szegmenses kijelzőt is, mint ahogy a80-as évek végén tanultuk számítástechnikából....

Hidraulika..? Hmmm...az MTZ-n mindig is szar volt.....majd megnézetem egy elektro szakival. De már látom, hogy a sorvezető lesz a megoldás.....az mér sebességet is?

#2756 Sanyee
2010-04-16 11:02:33

Válasz #2753. hozzászólásra

Köszi a választ. 1/3-ból javítanák fel mint az új 3 hónap garanciával, meg nyomásmérést is csinálnak rajta. Nem tudom, ha nem nagy a repedés rajta, akkor érdemes lenne megcsináltatni, csak attól félek, hogy meggyengül és akkor tényleg nem ér semmit.

#2755 Sanyee
2010-04-16 10:58:55

Válasz #2754. hozzászólásra

Azért ez az LCD kiírás dúrva volt, mert nem az.
Nincs benne kilométer óra spirál, ha digitálisan jelzi ki a sebességet. A fordulatszámmérőt is valamilyen elektronika irányítja. Amúgy a jeladó olyan 10 ezer körül lehet, szóval nem a legolcsóbb.
Az a 2 ... kiírás mintha nekünk is lett már volna. Nem éreztetek valami hibát a kormányzásban vagy a hidraulika működésében?

Nincs profilkép
#2754 rongyos
2010-04-16 07:45:50

Kedves MTZ használók!

a kérdésem a következő lenne, a 820.2 típusú traktorom műszerfalán - LCD rész - a sebességet nem mutatja a műszer, hanem csak annyit, hogy 2 és egy aposztróf o mellette.... Mi lehet a baja, a jeladó, vagy a kilométer óra spirál?? Vagy ez az agyon dicsért többfunkciós műszerfal órája?

#2753 FRANKENSTEIN
2010-04-15 22:21:53

Válasz #2752. hozzászólásra

Nem gyengül meg, nem edzett, de nagyon macerás,a gyakorlatban nem minden öntvény hegeszthető.
Tekintetbe véve, hogy az mtz hengerfej viszonylag olcsó, nem érdemes "barkácsolni".

#2752 Sanyee
2010-04-15 22:17:56

(Felteszem ide is a kérdésemet, talán jobban is illik ehhez a topikhoz.)
Sanyee

Sziasztok!
Szerintetek egy repedt hengerfejet érdemes felújítani? Vékony hajszálrepedés lehet ami átengedi a vizet ezt fújnák be majd hevítenék fel. (Úgy ahogy szokták más öntvény hengerfejnél.) Ez így mennyire lenne strapabíró? Hallottam olyat is, hogy meggyengül az anyaga és nem ér semmit. Valakinek volt hasonló esete?

#2751 apuci
2010-04-15 20:28:44

Válasz #2750. hozzászólásra
szerintem a generátort jobban jársz ha szét szeded mert én a vízszivattyúnál úgy jártam hogy azt mondták két fajta van és közben legalább három.ha nincs rajta akkor nem lehet zsírozni mert van olyan is

Nincs profilkép
#2750 Ferjol
2010-04-15 19:23:09

Sziasztok! Hányas csapágyak kellenek az Mtz generátorba. Nekem még nincs ki, de a múltkor le kellett venni és zúgott egy kicsit. Gondoltam most ebbe a rossz időbe kicserélném. A vízpumpa csapágyat lehet zsírozni? A könyve azt írja, hogy lehet, de én gombot nem találtam.

#2749 Sz J
2010-04-11 21:17:58

Válasz #2748. hozzászólásra

Remélem tudtam segíteni. Én akkor csak hobbista vagyok melletted. Egy öreg 85ös domit űzök 4-5éve 100haon. Mielőtt megvettem szinte csak képen láttam kombájnt. :)

Nincs profilkép
#2748 Béres István
2010-04-11 20:30:02

köszönöm az összes információt én eddig ugy pótoltam hogy kivágtam egy rosz rostából a lamellát és rézzel beforrasztottam végülis énsem ma kezdtem E 512 516 517 majd claas 106 208 Lexin 440
netalán valamiben tudok segiteni nagyon szivesen 30 9 655 689

#2747 Sz J
2010-04-11 20:18:24

Válasz #2746. hozzászólásra

Mikor betetted a pálcákat akkor visszateszed az állítórudazatot. Aztán becsukott pozícióba állítod. Maxx 1 kattanást hagyod "nyitva" aztán ekkor a z új lamellát odateszed a mellette lévő megvezeti az újat. És ráheggeszted a pácára. Nagyon óvatosan mert papírvékony lemezből van. És így mész szépen sorba.

Nincs profilkép
#2746 Béres István
2010-04-11 20:07:18

még egy utolsó kérdés mijyen módon állitod össze a lamellákat?

#2745 Sz J
2010-04-11 20:04:45

Válasz #2741. hozzászólásra

párszáz ft/db. Én 10000ft ért rendeltem postaköltséggel együtt. Kb 1/ét kicseréltem a lamelláknak és még maradt is tartalékba.

Nincs profilkép
#2744 Maksanyi
2010-04-11 20:03:58

Válasz #2722. hozzászólásra

Olajemelövel nézd meg, hogy rugózik-e a teleszkópja illetve a guminyomást ellenőrizd. Ha kicsit behajlik a gumid akkor jó.

#2743 Sz J
2010-04-11 20:02:56

Válasz #2741. hozzászólásra

Igen, beteszed a pálcákat aztán ráheggeszted a lamellákat. Én úgy tettem be a pálcákat hogy beteszem a egyik szélére és középre majd kicsit meggörbítem és beugrasztom a másik szélén is. Aztán visszaegyenesítem. Középen az állítórudazatot ki kell bontani máskép nem tudod betenni a pálcákat.

Nincs profilkép
#2742 Maksanyi
2010-04-11 20:00:15

Válasz #2721. hozzászólásra

Az olajszivattyú nyomócsövét a kartellba nézd meg, lehet hogy repedt-törött.

Nincs profilkép
#2741 Béres István
2010-04-11 19:59:31

ezekszerint külön szállitják a pálcákat és arosta elemet

Nincs profilkép
#2740 Maksanyi
2010-04-11 19:58:00

Válasz #2724. hozzászólásra

És tökéletesen leeszi a gumit.

#2739 Sz J
2010-04-11 19:54:19

Válasz #2738. hozzászólásra

Üdv!

Komárom. Combelt kft. Rendelsz tőlük lamellákat és pálcákat. És minimális műszaki érzékkel és egy co hegesztővel pár óra alatt újjá tudod varázsolni a rostádat. Nekem kb az 1/4ét keltt cserélni megvolt tizenezer forintból postaköltséggel együtt. Ha nem mersz valamiért nekifogni akkor ők fel is újítják de akkor az húzósabb árban van. Bár akkor valósdzínűleg kicserélk az összeset nem foltoznak.

Nincs profilkép
#2738 Béres István
2010-04-11 19:49:51

Jó estét kívánok.SzJ-től szeretnék érdeklődni a kombájn zsalusrostában lamella cserélési technikáról. Előre is köszi a segítséget.
beresistvan66@gmail.com

#2737 Sz J
2010-04-11 16:19:30

Válasz #2736. hozzászólásra

Én évekig állítottam futóművet szgkkon. De csapterpesztést sehol se hallottam. Futóművel kapcsolatos fogalmak:-összetartás,-kerékdőlés,-csapdőlés,-utánfutás. Az összetartást ma kerék vízszintes középvonalába mérjük szerintem. Bár szgk-kon az is fokba van megadva nem mm-be. Nekem van egy régi kisfülkés MTZ 80-82es könyvem abba tutira úgy van megadva hogy 4-8mm között. De az újabb könyvek már lehet mást írnak. Amúgy ezek az adatok, tipusonként változnak nem is kicsit.

#2736 Balka Zoltán
2010-04-11 12:44:31

3 éve végeztem és akkor ugy tanultuk hogy az összetartás 1-1.5 cm lehet mtz ket áltakában 1 cm re szoktuk álítani . tehát elöl mérve az elsö kerekek közt 1 cm rel kisebb a táv mint hátul mérve . ja és a mérést a talajtól kb 40 cm re végezzük ( a csapterpesztés miatt .) smile thumbupcool

#2735 Sz J
2010-04-11 06:34:24

Válasz #2721. hozzászólásra

Havernak egyszer ugyanez a jelenség. A Bronzpersely volt kiesve az olajpompából. Olajleeresztésnél ott guringázott a leeresztő furatnál. Ez javítva lett azóta tökéletes.

#2734 Sz J
2010-04-11 06:30:58

Válasz #2729. hozzászólásra

Üdv!

Mert a széttartást a kerékdőlés kompenzálja. SZGK-nál hajtott első kerék esetén általába nulás vagy negatívos összetartás(széttartás) van. Nem tudom MTZ hogy viselkedne ha széttartásra lenne állítva. Gyári értéke aszem 4-8mm de akkor lekajálja a gumik külső szélét. :S

Nincs profilkép
#2733 miki79
2010-04-11 03:56:58

Kösz Apuci!
Úgy néz ki megoldódott. Mindig ki kell faggatni a pilótát a részletekről!Ha átteszik a függesztőorsók alját az első furatba, akkor persze hogy nehéz lesz az ártatlannak.

#2732 jasi
2010-04-10 20:44:15

Válasz #2729. hozzászólásra

Köszi a választ.
csak azért érdeklődöm ennyire mert mostanság lesz új gumi téve az elejére, és nem szeretném h lekajálja hamar. mert ami most van rajta, az eléggé meg lett gyalázva.

#2731 Tóth Ferenc
2010-04-10 20:34:32

Válasz #2729. hozzászólásra

Az MTZ-ét lehet nullásra vagy csak nagyon kicsi óösszetartásra állítani akkor nem eszi a gumit.

#2730 apuci
2010-04-10 20:11:36

Válasz #2725. hozzászólásra
szevasz miki,én egy 952.3-al melózok nálam is volt még garaciális idő alatt ilyen gond, a szervizes álított a nyomáson és meg volt oldva a gond

#2729 Hartmy
2010-04-10 19:27:23

Válasz #2722. hozzászólásra

Azért eszi, mert ha összetartás van akkor a jobb oldali balra, a baloldali jobbra törekszik, de a gép egyenesen halad és ezért minimálisan mindig csúsznak a kerekek. Emiatt a csúszás miatt rágja a gumit.
Lehet nem épp erre voltál kíváncsi, de ez jutott eszembe válasznak. Ha nem lenne összetartás nem kopna annyira a gumi, de akkor azt hiszem az irányítás nehezebb lenne.
Széttartásnál nincs ötletem miért eszi kevésbé. smile unsuresmile aikidosmile aikidosmile aikido

#2728 FRANKENSTEIN
2010-04-10 19:26:36

Válasz #2727. hozzászólásra

"turbo: KTP 6"
írhattál volna OTP-t is!smile biggrin
A hideg olajnyomással ne foglalkozz! Az csak azt mutatja, hogy mennyire van beállítva a leeresztő szelep.
Teljes fordulaton mennyi a nyomás?
Előtöltést mennyire állítottátok?

#2727 Pem Lackó
2010-04-10 16:13:07

MTZ 892 1998 kiadás. ora szerint 2600 ü.ora volt bent esztétikailag olajfojásilag nagyon jó.de ette az olajat és nagyon nehezzen indult el meg a kompresszio is csekély volt. ezét lett felújítva, fötengely nem tört el, de viszont már volt köszörülve.
a turbo: KTP 6
adagoló: 2455 (tudtam leolvasni mert kopott)
elöre is köszi

#2726 BELARUS892
2010-04-10 15:24:23

Válasz #2721. hozzászólásra

mikori a gép?
és hogy tört el a főtengely?
milyen adagoló és turbó van rajta?

Nincs profilkép
#2725 miki79
2010-04-10 14:46:00

Üdvözletem Uraim!
Van egy szívatós problémám, gondoltam feldobom, hátha valaki járt már hasonlóan:
MTZ 952.2 emelő hidraulikája tökéletesen működött helyzet szabályzóval, és most is működik, csak nehezebb munkagépet nem emel fel teljesen. Az utolsó 8-10 mm hiányzik a munkahenger száron nézve, így a tehermentesítőt nem lehet beakasztani.
Ha nincs rajta semmi, akkor viszont felemel rendesen, tehát a munkahenger szár anya lazulás kizárva.
Egyébként meg is tart mindent, emel is gyorsan, meg minden ok, "csak" ennyi a jelenség.
De ez nagyon zavar...

#2724 endypapa
2010-04-10 13:44:41

Válasz #2713. hozzászólásra

Összetartásnak kell lenni.
1,5-2cm az eleje és a hátulja közti különbség.

#2723 endypapa
2010-04-10 13:41:56

Válasz #2721. hozzászólásra

Szelephimba tengelyt nézted?
Esetleg a tengelyre csatlakozó cső jól van felfogatva?
Karterban olajszivattyú csatlakozások tömítettsége?

#2722 jasi
2010-04-10 12:58:17

Üdv! köszönöm a segítségeteket!!!smile thumbup
akkor megpróbálom így beállítani.
de akkor miért eszi a gumit tulajdonképp??smile confused
erre van valami gyógymód??

#2721 Pem Lackó
2010-04-10 12:50:30

Mtz 892 teljes felújítás után főtengely, csapágyak,hüvely,stb. 140 ü.ora új olaj(15-40w) és az olajnyomás hidegen 3-4.5 között van viszont melegen terhelés után alap járaton 0.5-1 re esik le.vettem rá új olakszüröt kompletten,de változás nincs! mit tegyek olajszivatyú csere? és még nehezen indul hidegen,adagoló porlasztó,belöve. egyébként nagyon jól müködik és az ereje kiváló. irjatok,hogy mit nézzün meg rajt.előre is köszi.Lackó 892

#2720 Diesel Tibor
2010-04-09 21:06:43

Válasz #2718. hozzászólásra

Nincs mit,évente 1-2szer megolajozod és ez legyen a legnagyobb szerviz.smile lol

#2719 apuci
2010-04-09 21:00:01

Válasz #2718. hozzászólásra
ha poros helyen dolgozol akkor sűrűbben kell olajozni
smile thumbup

#2718 Balka Zoltán
2010-04-09 20:45:28

Válasz #2704. hozzászólásra

köszönöm a tegnapi segítséget! tényleg bevált . mihelyt megérezte a csavarlazító aromáját egyszerre könnyen járt a kar. ( meg is olajoztam egyszerre :) )

smile thumbup

Nincs profilkép
#2717 Maksanyi
2010-04-09 20:26:00

Válasz #2713. hozzászólásra
Kerékösszetertás 0-3 mm a hivatalos. A 0-1 mm összetartás az a legjobb

#2716 Mf-es
2010-04-09 20:16:24

Válasz #2706. hozzászólásra

Kerezsd a fogyasztáscsökkentős topikot,ott kitárgyaltuk,árral együtt.

#2715 Hartmy
2010-04-09 19:18:25

Válasz #2713. hozzászólásra

Elméletben minden járműnél összetartásnak kell lennie, így a gépeknél is. Széttartásra azért állítják, hogy hátha kevésbé eszi a gumit, de hivatalosan összetartásnak kell lennie. Én így tudom. smile cowboy

Nincs profilkép
#2714 trakis001
2010-04-09 17:02:08

énsem hiszek az ijen hüjeségekben,csak kiváncsi lennék hogy mit kérhetnek egy ijen szerkentyüért.smile cowboysmile cowboy

#2713 jasi
2010-04-09 17:00:35

Sziasztok! segítséget kérnék tőletek.
átalakítottam az MTZ 82 orbitosra, de viszont a kerekeknél összetartást vagy széttartást kell állítani? mert valaki ezt mondja valaki azt.... melyiket állítsam és mennyire??smile helpsmilie
előre is köszi!

#2712 FRANKENSTEIN
2010-04-09 16:23:18

Válasz #2708. hozzászólásra

Én neked szívesen ráolvasok a traktorodra 1 varázsigét, fele ennyi pénzért, és garantálok ugyan annyi fogyasztáscsökkenést smile biggrin
Akkora marhaság van oda írva, hogy szinte fáj.smile thumbdownsmile sweatdropsmile hammersmile censored

Nincs profilkép
#2711 trakis001
2010-04-09 14:40:30

Az én öreg mtz met 74 ben gyártották,nem nagyon van alatta reggel olaj 1 2 csepp de a hidrolikával bármit csinálok mindig szivárog.de ojan mtz t még énsem láttam amejikböl ne fojna az olaj.smile cowboysmile cowboysmile cowboy

#2710 Hartmy
2010-04-09 13:52:30

Válasz #2708. hozzászólásra

Vagy baromi sokat javít a fogyasztáson, vagy nagyon olcsó smile cowboy

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
5 gyakori tévhit a növénytermesztők körében
5 gyakori tévhit a növénytermesztők körében
Ne hagyd, hogy kárba vesszen a munkád!
Mi történt az utazási kedvezménnyel?
Mi történt az utazási kedvezménnyel?
Van, akinek rendkívül megterhelő a többletköltség.
John Deere 6155M - CommandQuad-GPS Navigáció
John Deere 6155M - CommandQuad-GPS...

28.500.000 Ft

LEY terménydaráló
LEY terménydaráló

170.000 Ft

Carraro Aricube VL 95
Carraro Aricube VL 95

9.190.000 Ft

GRUBER terménydaráló
GRUBER terménydaráló

190.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]