Gázolaj árak 660 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 411.18 Ft USD 396.35 Ft CHF 435.92 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91399 hozzászólás
#79449 Gergő80
2022-06-13 21:23:42

Válasz Gumóka #79448. hozzászólásáraa régi fájtba a szelepek be tudnak verődni rugó elgyengülhet a nyomó szelep vissza engedi a levegőt plusz ha kopottak a gyűrűk ott is el tud szökni a nyomás

#79448 Gumóka
2022-06-13 21:02:14

A kompresszornál lehet hengerfejhiba, ha ugyan termel levegőt, de épp csak annyit, amit tüdővel is tudnék?
Tehát a légtartályba eljut a levegő, de nagyon kevés. Szivárgást nem találok sehol.

#79447 Gumóka
2022-06-13 20:24:54

Válasz Gergő80 #79446. hozzászólásáraIgazad van, de remélem ezt nem mostanába kell levenni a helyéről, aztán bármi lehet.
Kartergáza van már ennek is, bár még annyira nem látványos, meg szerencsére olajat se kell bele kannaszám borogatni.

De aztán még gyerek fejjel láttam én is jó motoros traktort, egyszercsak gőzölt a kartergáz csövön, egyszerűen elkopott a hüvely, aztán lement a víz.

#79446 Gergő80
2022-06-13 20:15:59

Válasz Gumóka #79445. hozzászólásáramindig a legrosszabbra kell számolni és ha apró a hiba amit találsz már van sikerélmény a szelephézag fogyás természetes fogy a szeleptányér meg a szelep ülék felülete egy idő után cserés de ha lent van valamiért a hengerfej érdemes össze csiszolni a felületeket e tökéletes zárás érdekébe meg akkor látszik igazan mi milyen állapotba van

#79445 Gumóka
2022-06-13 19:56:42

Válasz Gergő80 #79444. hozzászólásáraSzelep tetején nem láttam deformációt, csavarhúzóval megkoppintottam a himbát teljes kitekert csavarnál, aztán úgy mozdult hátra, utána állítottam vissza a hézagot.
Egyébként meg ne riogassál ilyenekkelsmile laugh

Van még 3 traktor, holnap azokat is átnézemsmile w00t

#79444 Gergő80
2022-06-13 19:43:36

Válasz Gumóka #79438. hozzászólásáranagy eséllyel kezd elfogyni a szelep ha nem akarsz sokat bontani aljas módon lenyomod a szelepet elvileg ki tudod oldalra fordítani a szelepemelő rudat a himbát eltudod távolítani a szeleptől és szólítod felex doktort finoman megdolgozod a szelep szár tetejét és össze rakod hajtod míg le nem kell venni a hengerfejet és akkor megleped egy marok szeleppel jó móka mos mikor újjá építettem az enyémet 1 nap volt mire meg süllyeszttettem meg bemartam a szelepfészkeket becsiszoltam a szelepeket de volt az új szelepek között is aminek a szárához hozzá kellett nyúlni mert kicsi volt a hézag

#79442 Gumóka
2022-06-13 19:32:11

Válasz .Richard. #79440. hozzászólásáraJól írod, kezdő bénázása volt ezsmile sweatdrop

Így már rendben van, hogy, mi, merre.
Megy

Nincs profilkép
#79440 .Richard.
2022-06-13 19:29:23

Válasz Gumóka #79438. hozzászólására1es henger szelepváltáson legyen. Hát tekerd ki az állitocsavart. Van olyan mikor a szelepszár beverődik a himba orrába. Igy csak szük hézagolo megy alá .de lehet szorul a himba a tengelyen igy a hézag a tolorudnál van. A himbákat huzogasd meg oldalra a tengelyen a rugo ellenében és akkor bejárja magát ha a kosztol szorul.

#79439 Gumóka
2022-06-13 19:24:17

Válasz Gumóka #79438. hozzászólásáraJó, meglett, olyan mintha a himba szorulna a tengelyen, kicsit rá kellett segíteni csavarhúzóval.smile sweatdrop

De működik.smile thumbup

#79438 Gumóka
2022-06-13 19:08:01

Válasz Gergő80 #79437. hozzászólásáraNa aztán olyankor mi van, ha a 4. Henger szívójánál sehogy sincs hézagom?
0,35 sehogy nem fér alá, mindegy, hova tekerem.

Ti azért ügyesebbek vagytok nálam smile smile

#79437 Gergő80
2022-06-13 18:34:33

Válasz Gumóka #79432. hozzászólásáradehogy baszod el jó lesz az a szelep váltás meg a befecskendezés nem egy főtengely állásnál van az első kereket szedd ki jobbra könnyebb hozzáférni a főtengely csavarhoz én a nyomaték kulcsot szoktam használni elég hosszú nem kell alatta bujkálni

Nincs profilkép
#79436 .Richard.
2022-06-13 18:31:51

Válasz Gumóka #79434. hozzászólásáraNem kell oda stift. A szelep maradjon meg mert ha nincs hézag kifujja a résen a szeleptányért. smile lolakkor lejöhet a fej. Általad

#79435 Gumóka
2022-06-13 18:30:05

Válasz .Richard. #79433. hozzászólásáraAztán végülis tojtam a stiftelésre, szemre kinéztem, csak kezdésnek begazoltam ezensmile lol

#79434 Gumóka
2022-06-13 18:28:58

Válasz .Richard. #79433. hozzászólásáraJaja, már összehoztam, még a hengerfej is megmaradtsmile lol

Nincs profilkép
#79433 .Richard.
2022-06-13 18:12:10

Válasz Gumóka #79432. hozzászólásárasmile wacko1es 4es dugo együtt jár. 2es 3mas együtt jár. Ha a 4es szelepváltáson van akkor az egyes süritési felső holtpont. Ott állitasz 2 szelephézagot. Ha az egyes váltáson akkor a 4est állitod. 2es váltáson akkor a 3mast. Ha 3mas a váltáson akkor a 2est. 1342 a gyujtási sorrend. De többféleképpen lehet még. smile lol

#79432 Gumóka
2022-06-13 18:01:56

Válasz .Richard. #79430. hozzászólásáraEgyébként kistifletem a szelepváltást az 1-4-nél is, csak utána még forgatok a motoron mire tényleges szelepváltás lesz valamelyiknél, aztán itt estem gondolkodóba...smile sweatdropsmile lol

#79431 Gumóka
2022-06-13 16:51:04

Válasz .Richard. #79430. hozzászólásáraHá' most van én vagyok hülye és nem értem, vagy fosok, hogy elb@szomsmile lol

Nincs profilkép
#79430 .Richard.
2022-06-13 16:41:26

Válasz Gumóka #79428. hozzászólásáraHa uj verziot társz fel akkor lesz egy ujabb. smile lol

#79428 Gumóka
2022-06-13 16:29:24

Válasz mtz1221 #79427. hozzászólásáraSzelephétag állítás. Keresővel végigolvastam a topikot erre vonatkozóan. Ahány ház, annyi szokás. Hogy a legcélszerűbb úgy beállítani, hogy jó legyen, ha sose csinált ilyet az emberke?

#79427 mtz1221
2022-06-13 15:41:15

Válasz gabika82 #79422. hozzászólásáraSzelep szár szimering, hamarabb. De egy nap szántás sem ártana meg neki előbb

#79426 Gergő80
2022-06-13 13:12:46

Válasz gabika82 #79422. hozzászólásárategyél bele 20w50 olajat dolgoztasd meg rendesen kitisztul a koromtól és jó lesz talán sose volt rendesen megterhelve

#79425 Gergő80
2022-06-13 13:07:13

Válasz Gumóka #79416. hozzászólásáraegy lik jobbra egy lik balra fedélnélkül indítás és ahol tetszika hangja ott tartós tesz de ne legyen nagyon kopogós a járása lemezt nem is találsz az újabbakon gyárilag nincs

#79424 Gergő80
2022-06-13 13:01:24

Válasz Bobi82 #79419. hozzászólására3 féle tltvel jöttek legalább kép kéné beazonosítani

Nincs profilkép
#79423 B.Bali
2022-06-13 10:03:50

Válasz gabika82 #79422. hozzászólásáraPróbálj olajat cserélni, valami minőségire. Én Total Rubia 15 -40 használom. Amit ez előtt próbáltam mindet csipegette, ebből minimális a fogyasztás.

#79422 gabika82
2022-06-13 09:54:30

Sziasztok adott egy gyári mtz 550e gyári butitott 80 motorral van benne 1200 óra és eszi az olajat a gép egy idős bácsié volt most került hozzám megkophatott volna a hűvely dugó,?

#79421 Gumóka
2022-06-13 01:14:40

Válasz mtz1221 #79420. hozzászólásáraRuszkitól miért is vártunk mást...smile sweatdrop

#79420 mtz1221
2022-06-12 22:48:59

Válasz Gumóka #79416. hozzászólásáraAz a röhejes némelyik állító tárcsa lukai nagyobbak egy mm-el mint a belemenő csavar. Ott hirtelen 10 fok el tud menni. smile cursing Tarts rá egy százas szöggel egy másik lukon keresztül és úgy húzd meg a csavarokat. Ha utána kell állítani, mindig egy felé tarts rá.

Nincs profilkép
#79419 Bobi82
2022-06-12 22:08:09

Üdv mindenkinek!
Mtz 550 Tlt szimering méretét meg tudná vki mondani?
Köszönöm!smile surrender

#79418 Gumóka
2022-06-12 21:38:55

Válasz Maszek Zs #79417. hozzászólásáraQrvára...smile lolsmile lol

De aztán ma nem buzeráltam, mert ténymegállapítást nyert, hogy lassan 4 éve nálam van ez a fostalicska, úgyhogy első körben szelephézagot kéne ellenőrizni...smile sweatdrop

#79416 Gumóka
2022-06-12 20:40:51

Válasz Maszek Zs #79415. hozzászólásáraEz idáig megvan, (kiolvastam a szakirodalmat), de kicsit még rá akartam pluszolni. Egyébként nézem, ezt a lemezt nem is lehet kapni hozzá, legalábbis habinál nem találtam cikkszám szerint, holnap még hívom az emberem, aztán ha nincs, akkor gyártok egyet smile smile

#79415 Maszek Zs
2022-06-12 20:20:34

Válasz Gumóka #79414. hozzászólásáraA motor jobb oldalán azt a stiftet akkor fordítod be mikor a 4-es henger szelep váltás van. Az adagolóról leveszed az 1 henger nyomócsövét. Rá teszel egy kapilláris csövet.
Tekerd az adagolót (teljes gáz ráhúzva) megjelenik a gázolaj. Majd a következő fordulatnál mikor megmozdul a gázolaj szint,ott lefikszálod.

#79414 Gumóka
2022-06-12 12:57:22

Az adagoló furatos tárcsájánál lévő rögzítő lemez, ez jól gondolom nem gyárilag így néz ki?

Illetve ha jól emlékszem balra forgatva ad + töltést, én ugyan a lemezt is ráfilceztem a tárcsára, meg az adagolótengelyt is a tárcsához, itt ha picit forgatok a tárcsán, akkor a sok lyuk közül kell kikeressem a passzolót?

Sose csináltam még ilyet... Sesmile sweatdrop

Nincs profilkép
#79413 adamka0523
2022-06-12 12:01:44

Válasz máris szomszéd #79409. hozzászólásáraValami hasonlóra gondoltam én is, mondjuk én pl vasfűrésszel gondoltam beletenni a ricniket, de keresek rá valami szakit aki megcsinálja. Ha ez se segít, akkor új dob+ szalag?

#79411 Gergő80
2022-06-11 22:36:33

Válasz Gergő80 #79407. hozzászólásáravatta új ötvenes tlt sikerült úgy beállítani letekerte a csonkot egy új hajtó dob tud segíteni meg a ricnizés is most csinálok egy nyolcvankettest azon meg lett dolgozva a dob a saját ötvenesembe be tettem a 80 as erősítettet azzal megbök a motor de csináltam egy egyeneshidast 110es fékhenger kapcsolja 3 bár nyomásnál már nem csúszik meg

Nincs profilkép
#79410 R Sándor
2022-06-11 22:19:35

Válasz máris szomszéd #79409. hozzászólásáraElég ha ad neki egy érintő fogást attól érdes lesz mert öntvény.

#79409 máris szomszéd
2022-06-11 22:08:20

Válasz adamka0523 #79408. hozzászólásáraA dobot fel kell recéztetni esztergályosal,aztán a motor fullad meg.

Nincs profilkép
#79408 adamka0523
2022-06-11 21:54:11

Válasz Gergő80 #79407. hozzászólásáraNálam is így van beállítva a kar, de ez sem elég. Létezik ezekben olyan kardán ami mondjuk a motort is megállítja ha nagy a terhelés? Vagy ez csak álom?

#79407 Gergő80
2022-06-11 13:12:53

Válasz adamka0523 #79406. hozzászólásárabukó csöves ötvenesnél a hátsó fékező szalagot csak annyira szoktam meghúzni épp csak megálljon a kardán járó motornál az első hajtó szalagot meg annyira hogy közép állás után már erővel keljen tolni a kart a rudazatba lévő rugó legyen elő feszítve

Nincs profilkép
#79406 adamka0523
2022-06-11 11:10:40

Sziasztok!

MTZ 50 TLT ügyben szeretnék segítséget kérni. Szártépőnél és kúpos hasítónál is többször előfordult már, hogy a motor alig terhelődik és csúszik a szalag belül. Próbáltam már utólag ráfeszíteni, de így sem az igazi és ha nagyobb terhelést kap csak csúszik. Milyen tuning létezik ahhoz, hogy ne legyen vele probléma és max közeli nyomatékot át tudjak adni a munkagépnek? Már azon gondolkodom, hogy összecsavarozom a szalagot az öntvénnyel, akkor csússzon meg ha akar. Most szövetes majdnem új fékszalag van beépítve, anno azt javasoltál, hogy olyant tegyek bele. Ferodolos nem jobb bele esetleg?

Nincs profilkép
#79405 .Richard.
2022-06-10 22:53:05

Válasz fexco #79403. hozzászólásáraHát én is ezt mondom. smile lolde nem van ugy az jol. smile lolmost kéne kifuvatni. De kint a szabadban. Sötétben. Esőben?smile lol

#79404 mtz1221
2022-06-10 22:46:18

Válasz fexco #79402. hozzászólásáraFenéket. Zárd el a bal csapot és fúj bele az ülepítőhöz menő csőbe kompresszorral. És ha már a kezedbe van, akkor zárd el a jobb csapot is (balt meg nyisd ki) és fújj oda is.smile cursing

#79403 fexco
2022-06-10 22:44:16

Válasz .Richard. #79401. hozzászólásáraEz a traktor kb 2006tól nem talajozik.úgyhogy tuti dugulás van.egyébbként soha semit nem vettem észre.(a nem tartós eröltetés miatt nyilván)
Akkor jóvanazúgy.......smile cowboy

#79402 fexco
2022-06-10 22:37:59

Válasz Gumóka #79400. hozzászólásáraReggel az lesz,hogy belevilágitok a tankba,ha üres,akkor oké hogy dugulás,akkor miért kell elzárnom a csapot?Azért kérdeztem RIchárdtól,hogy melyikből eszik.---a jobbosból.
Persze,most kimegyek,leszedem a két hátsót,kiveszem mindkét tankot,rakok bele egy-egylapát sodert,és reggelig ràzom felváltva.....mert jólesik....smile thumbup

Nincs profilkép
#79401 .Richard.
2022-06-10 22:28:49

Válasz fexco #79398. hozzászólásáraJa csak ha teletankolod szántasz vagy erölteted fogy a nafta a jobbol. Mert a bal nem tud átfolyni a jobba mert el van dugulva. Mert most a jobbol sem folyik a balba. Tehát földművelésnél megszivathat. smile wacko

#79400 Gumóka
2022-06-10 22:26:33

Válasz fexco #79398. hozzászólásáraHa nem folyik át, az üreset zárd el, de én csak megfújnám azt a csövetsmile cowboy

Még most, mert jól esiksmile lol

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Korszakalkotó innováció erózióvédelemre, árok- és csatornaburkolásra, tározók...
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
Mi is ott leszünk, keressetek minket a D pavilon D/15-ös standján.
Vegyesvirág méz üvegezve
Vegyesvirág méz üvegezve

2.000 Ft

Dió rönk eladó
Dió rönk eladó

80.000 Ft

Fendt 313 Vario Profi
Fendt 313 Vario Profi

28.099.000 Ft

Szelídgesztenye-rönk szeletek
Szelídgesztenye-rönk szeletek

25.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]