Gázolaj árak 640 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 402.25 Ft USD 383 Ft CHF 426.62 Ft GBP 485.2 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91932 hozzászólás
#78882 mtz1221
2022-03-18 09:04:22

Válasz atisgyulai #78880. hozzászólásáraÉs hogy teszedbe veszed ki a dugókat ??? Benyúlsz a csövekhez és azokat mozgatod ??? Amúgy lehet nagyobb karimájú dugókat is venni, ami ráhúzható a külső nútra, ahova belülre a zégereket raktad.

#78881 medikus
2022-03-18 08:26:19

Válasz kis Zombi #78879. hozzászólásáraTegyél rá eredetit,menetes kupakkal,az nem megy tele semmivel!smile thumbup

#78880 atisgyulai
2022-03-18 08:00:01

Válasz kis Zombi #78879. hozzászólásáraEgyszerű a dolog, tisztán kell tartani!
És mindig használom a dugókat.
Azt mondjuk nem értem, hogy tud összerozsdálni.
Ha használják a csatlakozót, akkor az mindig olajos egy kicsit.
Inkább az szokott a probléma lenni, hogy rárakodik vastagon a por.
Én levegővel szoktam lefuvatni.

Nincs profilkép
#78879 kis Zombi
2022-03-18 05:27:16

Válasz envagyok2 #78878. hozzászólásáraEz mind igaz addig amíg új a csatlakozó. Cégnél is hasonló megoldással vannak rögzítve a hidraulika csatlakozók, A gumi "vakdugót" szinte soha nem használják mert igen szar belerakni , ezért rendszeresen teliverik sárral, és szépen összerozsdálnak.


Nem fikázni akartam ezt a megoldást, csak leírtam az árnyoldalait is.

Nincs profilkép
#78878 envagyok2
2022-03-17 21:48:53

Válasz atisgyulai #78876. hozzászólásáraén meg kis likkal átfúrtam a csatlakozók mellett a lemezt, és odakötöttem a gumi dugót, mert így, ha cserélni akarsz, akkor ki kell szedni az egész csatlakozót. plusz ha kiveszed dugót, akkor esetleg visszacsúszik a tömlőn a tömbig. de ugyan így csináltam meg mindent, a furatokat koronás fúróval csináltam kicsit nagyobbra, és vettem nagy alátétet, azt esztergán pont méretre, így oldottam meg a pontos méretet.
és ahogy mondod, nincs olajos kéz meg kesztyű, meg hideg, bedugom, kihúzom.

#78877 mtz1221
2022-03-17 21:42:43

Válasz atisgyulai #78876. hozzászólásáraOk képernyőn látom már őket. Qva jó megoldottad. smile thumbup

#78876 atisgyulai
2022-03-17 19:31:05

Válasz mtz1221 #78874. hozzászólásáraAzok is hagyományosak.
A fülke alatti vízszintes lemez külső éléhez van hegesztve egy függőleges lemez.
Azon van 6 furat, ami pontosan akkor mint a csatlakozó külső átmérője.
A csatlakozón van jó pár nút.
A lemezen kívül és belül is zeeger gyűrű van, az tartja helyén.
Arra kell figyelni, hogy a lemez vastagsága pont olyan legyen, hogy a két zeeger között nem lötyögjön!
smile rolleyes

Nincs profilkép
#78875 Malaj
2022-03-17 19:11:21

Válasz mtz1221 #78874. hozzászólásáraHelló.
Ha jól látom a hagyományos csatlakozó, a nútoknál zégerrel befogatva. Így a külső gyűrű lesz fix, amit normál esetben fogsz és húzol vagy tolsz a kezeddel. Így meg a tömlőt tolod, vagy húzod. Tehát ugyanúgy működik, csak "fordítva".

#78874 mtz1221
2022-03-17 19:01:06

Válasz atisgyulai #78872. hozzászólásáraA 6-ost nem tudom kinézni. Azok is hagyományosak és megfogadtad a külső részét valahogy, vagy gyári gyorskioldósok ???? Ha gyáriak akkor van belőle hagyományos is, vagy mindbe a vastagvégű
"KAN" kell ???

#78872 atisgyulai
2022-03-17 17:50:01

Valaki érdeklődött a kihelyezett csatlakozók elhelyezéséről:
A kiindulás mindkét esetben, a fülke hátsó-alsó részén, az akkutartó alatt lévő 4db behegesztett 8-as anya.
Ahhoz kifúrva egy laposvas, és tovább építve a képeken látható két változat.
A 6-os kivitelezése szerintem praktikusabb. Nem kell a trakin lévő csatlakozó záró reteszét hátratolni csak egyszerűen beletolni a csatlakozót. Leakasztáskor csak meghúzni, és szépen old. Nem mellesleg, ha véletlenül leakad a munkaeszköz, a csöveket nem szaggatja le, mert akkor is szétold!
4-es "fix" csatlakozó:

6-os, "önkioldós":

Nincs profilkép
#78870 envagyok2
2022-03-17 16:56:20

hátha valaiki másikat nem olvassa, de kenivágja a témát:
"a VAU típusú szelepek működési célját valaki le tudná írni? ezek két irányú nyomásszabályzók tulajdonképp?
és pl a VAU 50-160 bar az mit jelent? ebben a tartományban működnek, és mi van akkor,ha csak 40 baros a betáp? ezt teljesen elengedik kerülő úton? tehát ha hidroomtor elé teszünk egy ilyet, akkor ennek a nyitó nyomása 50 bar, és a maxiomális nyomása pedig 160, de ezt tudom lejjebb is állítani?"

#78866 endypapa_20120
2022-03-17 09:05:25

Válasz kis Zombi #78864. hozzászólásáraKöszönöm! Megnézem!

Nyomásra állítottam, Mankós szárban a hüvelyekre tettem zsírzót, lezsíroztam, munkahengert felújítottam. Nyomásszabályzó szelep (golyó) verődött, azt még cserélem. Így viszonylag jól műküdik menet közben. Álló helyzetben még fennáll a probléma.

Nincs profilkép
#78864 kis Zombi
2022-03-17 06:51:24

Válasz endypapa_20120 #78838. hozzászólásáraA fogasléc fogasív fog hézagot a difizár kapcsoló szeleppel állítod be, ezért raknak alá kívülről hézagoló alátétet. Ha túl nagy a hézag a fogasléc és fogasív között, az okozhat hasonló tünetet. Amikor megemeled az elejét a csiga tengellyel forgatod. Beindított motornál a munkahenger a rásegítene, de befeszül a fogasléc, mivel túl nagy a hézag. Nem emlékszem mekkora hézag nak kell lenni,de biztos hogy milliméter alatt .

#78862 mtz1221
2022-03-16 19:23:46

Válasz fexco #78861. hozzászólásáraNekünk így volt a kék. 2000-től 12-ig vízzel ment addig nem volt soha semmi baja. Utána jöttek a hengertömítés hűtő víz pumpa stb problémák.smile cursing Az a röhejes kb addig dolgozott is mint az állat, azóta csak tingli/tangli.

#78861 fexco
2022-03-16 19:01:40

Válasz mtz1221 #78860. hozzászólásáranálam a 82esen cseréltem a gyári hűtőt habis aluminiumra.kb 3évet birt,felfagyálozva.előszőr a hűtösapkát totál széttmarta(nemkellett kiherélni)utána meg a hűtőt marta ki.azóta csapviz van benne.nemfolyik sehol!smile pimp

#78860 mtz1221
2022-03-16 18:43:13

Válasz HirdetőS #78859. hozzászólásáraHeréld ki a a hűtősapkát, meg csapvízzel menyen októberig, hátha be áll.smile thumbup

Nincs profilkép
#78859 HirdetőS
2022-03-16 18:35:09

Válasz mtz1221 #78842. hozzászólásáraHüvely garnitúrát is kapott újat, kicsit járatjuk még, hátha a rendszerben maradt még trutyi és az jön ki belőle.

#78858 endypapa_20120
2022-03-16 12:04:13

Válasz atisgyulai #78856. hozzászólásáraAzt a kockát cserélted, amin a nyomás szabályozó szelep van?

#78856 atisgyulai
2022-03-15 22:03:56

Válasz endypapa_20120 #78852. hozzászólásáraNekem is volt hasonló gond rakodóssal.
Ha valahol visít a szivattyú, akkor az jó.
Én kockát cseréltem nyomásszabályozóval, meg a dugattyúra 2 karmantyút raktam a gumigyűrű helyett. Esztergályossal 2mm-el szélesebbre húzattam a nútot. Úgy kaptam rávalót.
A gumigyűrű nem sokat bírt.
Még egy dolog eszembe jutott!
A munkahenger száránál is van gumigyűrű!!! Azt cserélted? Ha az kivan, akkor is ezt csinálja! Visszaereszt az oszlopba.
A karmantyúzást mindenképp ajánlanám, mert az új gumigyűrűt is elcsíphette.
Lentebb, lehajtásoknál nem hinném hogy gond lenne. Az nem tudja megfogni.

Nincs profilkép
#78855 .Richard.
2022-03-15 21:27:30

Válasz mtz1221 #78854. hozzászólásáraVagy szivattyu kopott. Mindenképp olajnyomás a lényeg. Ha az nincs kapufa. Ha van akkor görbe szorul valami.

#78854 mtz1221
2022-03-15 21:24:22

Válasz .Richard. #78850. hozzászólására80 bár meleg olajnál. Ha kitekeri mindkét oldalra és valamelyiknél sokkal kevesebb lesz a nyomás, akkor tényleg O gyűrű lesz. Viszont ha megkopik a kocka akkor is képes így csinálni, mert később ad nyomást a munkahengernek, mint ahogy te hajtod a fogaslécet.

#78853 mtz1221
2022-03-15 21:20:20

Válasz endypapa_20120 #78851. hozzászólásáraSzabadon, de ha áthajtod jobbra ballra látod ha valahol csökken nagyon a hézag, szóval görbe a tengely valahol.

#78852 endypapa_20120
2022-03-15 21:13:26

Válasz .Richard. #78850. hozzászólásáraHolnap rápróbálok. ha más nem, veszek egy kockát, szivattyút. Aztán ha akkor sem jó, marad a mankósban a hüvely. Addigra teljesen fel lesz akkor már újítva.smile pimp

#78851 endypapa_20120
2022-03-15 21:11:13

Válasz mtz1221 #78849. hozzászólásáraMilyen foghézagot? A csigánál? Ott levett tetőnél szabadon lóg a tengely.

Nincs profilkép
#78850 .Richard.
2022-03-15 21:11:04

Válasz endypapa_20120 #78848. hozzászólásáraHa nem érte baj akkor nem görbül el azért mert kormányozol vele. Nyomást kell mérni a kocka tetején! Nincs elég olajnyomás ott az lesz a hiba. Az tuti. Feltéve ha a munkahenger jo. Esetleg probáld meg a nyomástartot befele egy fél kört tekerni. Aztán megint . Ha.lesz javulás kevés az olajnyomás. Asszem 60bár??? Kell neki.

#78849 mtz1221
2022-03-15 20:15:51

Válasz endypapa_20120 #78848. hozzászólásáraLe kellene venni a szervóoszlop tetejét, és felemelt elsőkerekeknél, átforgatni és mérni a foghézagokat.

#78848 endypapa_20120
2022-03-15 19:57:00

Válasz .Richard. #78847. hozzászólásáraMunkahengert rendbe tettem.
Ezek szerint vagy a hüvely szorul a "mankóban", vagy elgörbült a kormányoszlopban a tengely?

Nincs profilkép
#78847 .Richard.
2022-03-15 19:46:05

Válasz endypapa_20120 #78838. hozzászólásáraMunkahenger szár o gyűrű tünet . Meg olaj nyomásmérés kell!!!!!!!

#78846 Gumóka
2022-03-15 19:34:18

Válasz endypapa_20120 #78845. hozzászólására80, vagy 82? 82-nél elvileg ha jól megnézed, látni kellene, hogy kopott e a reduktorhüvely/ peremeshüvely. Ha nagyon függőlegesen áll a kerék, ott lehet a hiba, de megemeléskor, visszaengedéskor nézni kell, ott is lehet látni, ha mozdul egyik a másikba. Ott be tud feszülni, meg azért is tud szitálni az eleje.

Még a gyári kormányművet próbáltam megmenteni én is, a munkahengert én úgy raktam össze, hogy a dugattyú összeszerelve pihent a mélyhűtőben, a hengert meg összerakás előtt forró vízben melegítettem, még véletlenül se csípje meg a gumigyűrűt.

#78843 Maszek Zs
2022-03-15 18:53:41

Válasz endypapa_20120 #78838. hozzászólásáraCsizmába nem lehet gond? Mert ha meg emeled nem fog feszülni.
Enged le a földre kösd ki az egyik kereket próbáld ki úgyanígy mint ahogy mindod. Majd a másik kerékkel ugyan ez. Ha egyszer nem csinálja akkor annál a keréknél lesz a hiba amelyik nincs felkötve.

#78842 mtz1221
2022-03-15 18:08:08

Válasz HirdetőS #78840. hozzászólásáraNem az égesterbe, mert nagyobb a nyomás mint a víz rendszerben. Azt mondtad volt motor felújítás, hengert nem cseréltetek ?

#78841 mtz1221
2022-03-15 18:02:18

Válasz endypapa_20120 #78838. hozzászólásáraMunkahenger száron az Ogyurut kicserélted ?

Nincs profilkép
#78840 HirdetőS
2022-03-15 15:39:21

Válasz mtz1221 #78834. hozzászólásáraElvileg jó minden, amint lesz idő leszedem az olajteknőt és felöntöm a rendszert meleg vízzel.

Ha hüvely repedés lenne, nem az égéstérbe menne? Fehéren füstölne gondolom?


Nincs profilkép
#78839 HirdetőS
2022-03-15 15:35:42

Válasz Maszek Zs #78836. hozzászólásáraKöszönöm az ötleteket kipróbálom!

#78838 endypapa_20120
2022-03-15 15:21:18

Visszakerestem, volt már, de ez mégis más. ????
Sziasztok mi lehet a hiba? Balra könnyen fordul a kormány, jobbra meg alig bírom forgatni. Egyenes állás után jobbra "erőltetve" sír a szivattyú (erőlködik).
Megemelem az elejét, terhelés nélkül simán működik. Leengedem, megy balra, jobbra simán. Megint jobbra, vissza balra, és újra jelentkezik a probléma, egyenes állástól nem akar jobban jobbra menni.
Munkahengert rendbe szedtem. Talán a vezérlő "kocka"? Gondoltam a tengelyre is, de ha görbült volna, nem menne egyszer sem jobbra könnyen. Vagy tévedek?

#78837 Maszek Zs
2022-03-15 14:25:22

Válasz envagyok2 #78826. hozzászólásáraNa felhívtam. Ha jól emlékszik a tartály oldalába lett csak bele kötve valami fedélen. Olyan magasan, hogy a teteje mindegyiknek egyforma magasan volt. De ha rakodót akarsz tenni akkor nem tudom.

#78836 Maszek Zs
2022-03-15 14:20:05

Válasz rocska64 #78835. hozzászólásáraEgyszer jártunk így de meleg vízzel öntötük fel ott a rögtön látszik is.

Nincs profilkép
#78835 rocska64
2022-03-15 09:22:20

Válasz HirdetőS #78828. hozzászólásáraNekem is ugyan ez volt, hüvely repedés lett a vége.Ugy lehet meg tudni le kel venni a henger fejet es az olaj teknőt,föl önteni szinig vizel a blokkot es a motor ala kel tenni egy darab papirt és fogod latni hol csöpög.

#78834 mtz1221
2022-03-15 09:18:50

Válasz HirdetőS #78831. hozzászólásáraHa nincs benne hőcserélő (motorolajat hűti a hűtővízzel) akkor csak a blokk maradt.smile sweatdrop Blokkban ahova a henger O gyűrűi zárnak nem volt a helyük körbe rothadva vagy öntéshiba valamelyiknél ???

Nincs profilkép
#78833 rocska64
2022-03-15 09:04:56

Válasz HirdetőS #78830. hozzászólásáraNem mindegy hogy hideg motornal vagy melegnel.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Műtrágyázás: pont, ahová kell, pont, amennyi kell! +VIDEÓ
Műtrágyázás: pont, ahová kell, pont, amennyi kell! +VIDEÓ
Minél nagyobb a szintkülönbség, annál nagyobb fejtörést okoz.
Sokkoló mértékben megugrott a csontos csirkemell ára
Sokkoló mértékben megugrott a csontos csirkemell ára
Miközben a vágócsirke termelői ára alig emelkedett.
Gaspardo 6-soros vetőgép
Gaspardo 6-soros vetőgép

2.900.000 Ft

HW6011/Weimar kerék
HW6011/Weimar kerék

40.000 Ft

Valtra traktor gyári Grammer légrugós ülés
Valtra traktor gyári Grammer légrugós...

210.000 Ft

12 db választási Holstein bika
12 db választási Holstein bika

1.620.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]