Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mikesmith #72182. hozzászólásáraA lengyel fűkasza már csak ilyen "vicces" szerkezet!
A nyáron engem többször is megviccelt egyszer mindjárt egymásután kétszer, és nem is kicsit.
Majd meg szakadtam a röhögéstől...
Válasz SUX #72181. hozzászólásáraigen jó lehet.
nekem is valami hasonló kompromisszumot kellett kötnöm mert az utángyártott alkatrész nem lett jó a gép meg kellett, de gyorsan.
Nálam a kupolakerékből kitört, vagy inkább kiporlott egy fog és kattogó hangot adott menet közben. Mintaszerűen, és szakszerűen mindkét fogaskereket párba cserélve minden gyári szerelési utasítást betartva akartam megcsinálni csak a gagyi alkatrész és a szoros határidő akkor ezt nem tette lehetővé. A lényeg, 6 vagy 7 éve csináltam azóta belement a trakiba több mint 2000 üzemóra és működik. Ha ez neked is összejön nem panaszkodhatsz azt gondolom.
Válasz rigás #72177. hozzászólásáraKöszönöm! A gyári összerakás (hajigálás) kevés foghézagot adott, mivel a kúpkerék fogvégek nem voltak meg. Gondolom, ha játszok vele és tetszetősen, halkan jár miközben forgatom és nem kotyog túlságosan, akkor jó lehet.
Válasz mtz1221 #72175. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod! :)
Felemelve,megindítva is csak csúszik a szíj.Viszont kézzel ha pörgetem a dobokat (leállítva TLT kihajtás) úgy megy ahogy annak rendje módja..Ezért nem érteni a jelenség okát.
Válasz SUX #72176. hozzászólásáraelméletileg így kéne, de a második mondatodban leírtak alapján csinálhatod kiindulásnak jó onnan lehet finomítani.
Igen szöget nem nagyon lehet állítani az esetek többségében szerintem nem is kell, ha mégis kellene néhány tized mm-ről van szó és annyit talán hagy.
Sajnos molyolós meló de érdemes jól megcsinálni mert másképp idő előtti kopás-fogtörés lehet belőle.
Én most emlékezetből próbálok segíteni hisz évekkel ezelőtt csináltam és mint korábban írtam, az utángyártott kúpkerékkel megjártam.
az a lényege, hogy a megfelelő foghézag mellett a fogaskerekek fogai a fogszöggel párhuzamosan kapjanak egymásba, mert csak így oszlik el optimálisan a terhelés.
egy kép:
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraKöszönöm a választ. A kérdésem: a szerelt reduktorfedelet szedjem le és rakjam vissza egyre beljebb addig a pontig, amíg a fogaskerekek össze nem érnek rendesen?
Jelenlegi probléma, hogy kissé kattogva megy. Valószínűleg nincs foghézag. Ha csak kifele moccantom a két menetes fülbe tekert csavarral az nem elég? Addig a pontig, amíg hiba nélkül jár?
A 820-as reduktor fedelét csak egyenletesen tudom minden oldalról lehúzni, egyébként megszorul. Szöget nem tudok állítani csak távolságot. Vagy tévedek?
Válasz mikesmith #72174. hozzászólásáraNem a szíj,én sosem tágítottam meg még őket.Felemelve megindítva mit csinál ? Ha úgy megindul akkor a dob alján a csúszótányér csapágyaira tipelnék.
Sziasztok!
Pár hónapja nem jártam itt.Építkezünk és szinte mindent én építek(gányolok)egymagam. :) Megdögölni nincs időm.
A lényeg,hogy szeretnék kaszálni az öreg Mtz 50-essel.A kasza egy lengyel "Famarol Z125" típusú kétdobos kasza.Mikor leraktam 4-5 hónapja tudtam is én,hogy le kell lazítani a 4 ékszíját.Nem.Szóval jó volt.Most meg hiába húztam koppra a szíjfeszítőt csak füstöl a nyomorult a dobok nem mozdulnak..Felemelve kézzel hajtva megy minden mechanika szépen..Szerintetek a 4 szíj lesz a ludas?Hülyére nyúltak és már nem lehet őket megfeszíteni annyira hogy ne csússzanak?Köszönöm szépen a válaszaitokat!
Üdv Mindenkinek!
Válasz SUX #72169. hozzászólásáraA hézagoló lemezekkel nem csak foghézagot állítasz, hanem ezekkel lehet beállítani a fogaskerekek helyes-optimális futását is.
Én először fémtisztára mostam mindkét fogaskereket, majd spec. festék hiányában egyszerűen bekrétáztam a fogaskerekeket és próba
ezt addig kell próbálgatni amíg a fogaskerekek egyenletes a fogak alsó síkjával párhuzamos nyomot nem hagynak egymáson, ha ez megvan ezután lehet a két oldalon a hézagolókat arányosan növelve vagy csökkentve beállítani a foghézagot.
Ha valami nem érthető kérdezz, megpróbálom leírni érthetőbben.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraNa közben megnéztem a polcon "ominózus" fogaskereket, tara részemről ez ügyben megkövetve mert jobs utángyártott nem tara. Fene tudja miért tarára emlékeztem.
A lényeg,hogy nem tudtam összehozni az eredeti kupolakerékkel úgy ált volna jól nagyjából ha reduktorház alján semmi hézagoló felül meg több mint 1centi.
Válasz Gumóka #72163. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Jelenleg 5 db 0,5 és 1 db 0,8-as hézagoló van benne. 3,3 mm összesen. Tudom növelni mondjuk 3,6-ra. Az vajon sok?
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraA bolt szerint eredeti, kb 7600 HUF volt. Ami benne volt, az új korától fogva ott volt , a fogvégeket már lekoptatta. Állítólag rossz hézagolás miatt. Ezért vettem újat, ezek szerint nem biztosan jót. Kipróbálom nagyobb hézagolással, ha így sem jó, akkor csere. Köszönöm a választ!
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraSzerintem a szerkezettel van valami, én is nagyon sokat kinlódtam vele aztán vettem bele százlábut de abból is a Rus Disket szettben csapágy, szerkezet, tárcsa,/ mindhárom egyféle legyen Fontos/ 3 éve van benne nem kellett hozzányúlni pedig Homlokrakodó is van.
A luk tudtom szerint nem egyszettbe van.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraItt szerintem az a lényeg, hogy nem lehet a kétfélét vegyíteni.
Tavaly ismerősöm 80-asából kitört a könyöktengely mit kaptunk a boltba, tarát.
Na azzal is megszívtam mert mikor beszereltem, a tarás tengelyen a kerék irgalmatlan befelé dőlt.
Na vettünk a másik oldalra is egyet így most már nullás kerék összetartással nagyjából vezethető lett a gép de a gumit ugyanúgy félrenyalja mint a 82-esek többsége.
Így most ott tartunk, hogy a közeljövőben kap két eredeti bontott könyöktengelyt.
Közben, arra gondoltam az után gyártó cég a tengely szögét nem a 80-as hanem a szöghajtásos 82-eshez állíthatta be... talán...
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraNekem a Tara eddig jó, bár én csak féktengelyt raktam be belőle, ami fogaskerék volt, a többi kuplung és féktárcsa volt.
De a szöghajtásom egyik rövid-hosszú tengelypárja is tara, azt előttem cserélték, én ugye a rugókat és a peremes hüvelyt cseréltem ott, azt is vissza tudtam hézagolni, igaz a rövid tengely két csapágyát kellett bőven felhézagolni, mert a peremes hüvelynél hézagoló nélkül is volt akkora foghézag, mint ide Jeruzsálem
De ott mindkét oldalt kellett piszkálni, a másik tengelypár pedig gyári volt.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáramilyen fogaskereket vettél, eredetit vagy utángyártottat? Azért kérdem mert pár éve cserélnem kellett a fogaskerékpárt (kupola és kúpkerék) de csak kupola kereket kaptam eredetit a kúpkerék tara utángyártott volt amire letették a boltban a nagy esküt, hogy az ám űberfaxa. az volt nem passzoltak a fogszögek lehetetlen volt összehézagolni a két kereket a fogak hátulja felé járt akár mit csináltam vele. két napi küszködés után feladtam és visszatettem a kissé kopott de még használható régi kúpkereket az eredeti hézagolással. És láss csodát a fogak szépen párhuzamosan kaptak egymásba a kopás miatt egy kicsit (0.2mm) venni kellett ki a hézagoló lemezekből, de köszöni szépen jól van így megy már nehány éve.
MTZ 820-asom van. Az egyik reduktort újítottam fel. Csapágyat cseréltem, hézagot sikerült beállítani. Az alsó kis fogaskereket csapágyakkal cseréltem, a nagy tányérkereket nem. Összehúztam a régi ( külső)hézagolókkal, de egy kissé kattogva megy, ha forgatom. A kopás miatt van ez vagy nagyobb hézagot kellene állítani? Mi a véleményetek?
Válasz B.Bali #72158. hozzászólásáraIgen azt néztük a kiszedet szerkezeten hogy bitang nagy rúgók vannak ebben az erősítet kuplungszerkezetben,de tényleg kurva nehéz ezt benyomni egy átlagos mtz-hez képest.
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraÉn is így jártam,újkorától nehéz volt benyomni a pedált így ment vagy 10 évig kb. A tárcsa elkopott utánna,kapott egy új orosz
kuplung szetett, még nehezebb lett.
Ez se volt benne sokáig,mérgembe vettem bele Luk szetett.
Azóta hallottam több embertől hogy a rúgóból 1 vagy 2 menetet levágnak, nem emlékszem pontosan, és sokat könnyűl a pedál és mégse csúszik meg a kuplung
Adott egy 82.1-es erősítet kuplungszerkezettel. Tavasszal kapta ezt a szerkezetet a gép de előtte is ugyan ilyen volt benne. Panaszkodott a tulaj hogy nem emel ki nem tudja még sebességből kivenni illetve utána betenni sem. Hát az a szerelő aki tavasszal cserélte ritka szarul állította be a kinyomó villákat. Na ezt beállítottam rendesen,most már lehet vele rendesen váltani,DE kurva nehéz benyomni a pedált. A tengelyek csapok nincsennek beállva. Létezhet hogy a kuplungszerkezet rúgói olyan kurva erősek? Az eredeti szerkezet elméletileg nem volt ilyen kemény.
Kérdés. Mostanában elkezdte a hidraulika megmakacsolni magát. Vonatott tárcsánál valami miatt. A kar alap helyzetben is tudom súly miat föl le mazgatni mitől lehet?
Válasz laszlo.horvath2 #72153. hozzászólásáraA hidraulika elosztót (tömböt), itt úgy gondolom kizárhatjuk mint hiba forrást. Marad a munkahenger, és a helyzet erő szabályzó.
A munkahenger is el tudja engedni az olajat ha rosszak a dugattyú karmantyúk, és a helyzet erő szabályzó is ez utóbbi csücskösebb mert nem feltétlen javítható.
Úgy rémlik Mtz 1221 és Vénkgabi kollégák merültek ebbe bele több kevesebb sikerrel (ha rosszul írtam a nickeket elnézést az érintettektől!)
Nekem nem volt még bajom a h. e. szabályzóval egy kivétellel az ülés melletti kart egy gumigörgő pozicionálja na az szakadt szét és esett ki így nem maradt a kar semleges állásba hol emelt hol süllyesztett magától.
így szerintem először érdemes átnézni a szabályzó rudazatát ha az rendben akkor a munkahenger a következő ha mégsem javul akkor egy új szabályzó.
De, előtte azért várj egy kicsit hátha jönnek nálam tapasztaltabb kollégák újabb jobb javaslatokkal.
Válasz rigás #72152. hozzászólására2008-as évjárat és igen az ülés mellett van a kar, tehát helyzet és erőszabályzós.Próbáltam a két beállításban és a hiba ugyanúgy fenn áll.
köszönöm!
Válasz Saca12 #72149. hozzászólásáraAzt én nem tudom csak azt, hogy Gyártó függő Voltyre, kama, rosava, belshina stb. mind különbözőek lehetnek mint köröm nagyságra mint profil kialakításra. szóval ha tudod, hogy melyik márkát akarod talán meg tudja mondani neked valaki mekkora körme van.
nekem új voltyrekkel lett körbegumizva néhány gép de nem méregettem a profil mélységet annyi biztos, hogy kisebb mint a taurusé.
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, abban hogy az MTZ 820-asom hidraulikája nem megfelelően működik.Ha vontatok egy munkaeszközt pl:XT tárcsa ami farsúlyos felemeli a hidraulika függesztő kart, addig míg le nem ér a földre a hátsó tagok. Amit cseréltem és néztem, javítottam szűrő és nyomás tartó irányító "nyakas" szelep.
Válasz medikus #72145. hozzászólásáraUgye le kell nullázni. Mikor le nulláztam ennyit mutatott rácsatlakoztattam és ennyit mutatott továbbra is. Úgy gondoltam,hogy akkor nulla.
91586 hozzászólás
Válasz mikesmith #72182. hozzászólásáraA lengyel fűkasza már csak ilyen "vicces" szerkezet!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
A nyáron engem többször is megviccelt egyszer mindjárt egymásután kétszer, és nem is kicsit.
Majd meg szakadtam a röhögéstől...
Válasz mtz1221 #72180. hozzászólásáraÉs nem is akarják tudni!![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz SUX #72181. hozzászólásáraigen jó lehet.![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
nekem is valami hasonló kompromisszumot kellett kötnöm mert az utángyártott alkatrész nem lett jó a gép meg kellett, de gyorsan.
Nálam a kupolakerékből kitört, vagy inkább kiporlott egy fog és kattogó hangot adott menet közben. Mintaszerűen, és szakszerűen mindkét fogaskereket párba cserélve minden gyári szerelési utasítást betartva akartam megcsinálni csak a gagyi alkatrész és a szoros határidő akkor ezt nem tette lehetővé. A lényeg, 6 vagy 7 éve csináltam azóta belement a trakiba több mint 2000 üzemóra és működik. Ha ez neked is összejön nem panaszkodhatsz azt gondolom.
Válasz mtz1221 #72180. hozzászólásáraEste meg a kanapén alszol, ha meglátja az asszony![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz mtz1221 #72179. hozzászólásáraOké.Köszi! De hogy állásában elromoljon..Nyáron..Vicc.. :)
Válasz rigás #72177. hozzászólásáraKöszönöm! A gyári összerakás (hajigálás) kevés foghézagot adott, mivel a kúpkerék fogvégek nem voltak meg. Gondolom, ha játszok vele és tetszetősen, halkan jár miközben forgatom és nem kotyog túlságosan, akkor jó lehet.
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraMár többször leírtam a körömlakk erre van kitalálva,csak a nők nem tudják.![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Válasz mikesmith #72178. hozzászólásáraAkkor pedig bontás lesz,nem a tányér csapágyak.Vedd le a tetejét a dobok felett,hátha látni valamit.
Válasz mtz1221 #72175. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod! :)
Felemelve,megindítva is csak csúszik a szíj.Viszont kézzel ha pörgetem a dobokat (leállítva TLT kihajtás) úgy megy ahogy annak rendje módja..Ezért nem érteni a jelenség okát.
Válasz SUX #72176. hozzászólásáraelméletileg így kéne, de a második mondatodban leírtak alapján csinálhatod kiindulásnak jó onnan lehet finomítani.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201105161024_mtz_820_els_hajt_s.jpg)
Igen szöget nem nagyon lehet állítani az esetek többségében szerintem nem is kell, ha mégis kellene néhány tized mm-ről van szó és annyit talán hagy.
Sajnos molyolós meló de érdemes jól megcsinálni mert másképp idő előtti kopás-fogtörés lehet belőle.
Én most emlékezetből próbálok segíteni hisz évekkel ezelőtt csináltam és mint korábban írtam, az utángyártott kúpkerékkel megjártam.
az a lényege, hogy a megfelelő foghézag mellett a fogaskerekek fogai a fogszöggel párhuzamosan kapjanak egymásba, mert csak így oszlik el optimálisan a terhelés.
egy kép:
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraKöszönöm a választ. A kérdésem: a szerelt reduktorfedelet szedjem le és rakjam vissza egyre beljebb addig a pontig, amíg a fogaskerekek össze nem érnek rendesen?
Jelenlegi probléma, hogy kissé kattogva megy. Valószínűleg nincs foghézag. Ha csak kifele moccantom a két menetes fülbe tekert csavarral az nem elég? Addig a pontig, amíg hiba nélkül jár?
A 820-as reduktor fedelét csak egyenletesen tudom minden oldalról lehúzni, egyébként megszorul. Szöget nem tudok állítani csak távolságot. Vagy tévedek?
Válasz mikesmith #72174. hozzászólásáraNem a szíj,én sosem tágítottam meg még őket.Felemelve megindítva mit csinál ? Ha úgy megindul akkor a dob alján a csúszótányér csapágyaira tipelnék.
Sziasztok!
Szóval jó volt.Most meg hiába húztam koppra a szíjfeszítőt csak füstöl a nyomorult a dobok nem mozdulnak..Felemelve kézzel hajtva megy minden mechanika szépen..Szerintetek a 4 szíj lesz a ludas?Hülyére nyúltak és már nem lehet őket megfeszíteni annyira hogy ne csússzanak?Köszönöm szépen a válaszaitokat!
Pár hónapja nem jártam itt.Építkezünk és szinte mindent én építek(gányolok)egymagam. :) Megdögölni nincs időm.
A lényeg,hogy szeretnék kaszálni az öreg Mtz 50-essel.A kasza egy lengyel "Famarol Z125" típusú kétdobos kasza.Mikor leraktam 4-5 hónapja tudtam is én,hogy le kell lazítani a 4 ékszíját.Nem.
Üdv Mindenkinek!
Válasz SUX #72169. hozzászólásáraA hézagoló lemezekkel nem csak foghézagot állítasz, hanem ezekkel lehet beállítani a fogaskerekek helyes-optimális futását is.
Én először fémtisztára mostam mindkét fogaskereket, majd spec. festék hiányában egyszerűen bekrétáztam a fogaskerekeket és próba
ezt addig kell próbálgatni amíg a fogaskerekek egyenletes a fogak alsó síkjával párhuzamos nyomot nem hagynak egymáson, ha ez megvan ezután lehet a két oldalon a hézagolókat arányosan növelve vagy csökkentve beállítani a foghézagot.
Ha valami nem érthető kérdezz, megpróbálom leírni érthetőbben.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraNa közben megnéztem a polcon "ominózus"
fogaskereket, tara részemről ez ügyben megkövetve mert jobs utángyártott nem tara. Fene tudja miért tarára emlékeztem.![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
A lényeg,hogy nem tudtam összehozni az eredeti kupolakerékkel úgy ált volna jól nagyjából ha reduktorház alján semmi hézagoló felül meg több mint 1centi.
Válasz Gazdász35 #72167. hozzászólásáraDe egyszettbe van minden a Luk-nál is
Válasz SUX #72168. hozzászólásáraFogaskereket párban cserélünk!Ha cserélünk!
Válasz Gumóka #72163. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Jelenleg 5 db 0,5 és 1 db 0,8-as hézagoló van benne. 3,3 mm összesen. Tudom növelni mondjuk 3,6-ra. Az vajon sok?
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraA bolt szerint eredeti, kb 7600 HUF volt. Ami benne volt, az új korától fogva ott volt , a fogvégeket már lekoptatta. Állítólag rossz hézagolás miatt. Ezért vettem újat, ezek szerint nem biztosan jót. Kipróbálom nagyobb hézagolással, ha így sem jó, akkor csere. Köszönöm a választ!
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraSzerintem a szerkezettel van valami, én is nagyon sokat kinlódtam vele aztán vettem bele százlábut de abból is a Rus Disket szettben csapágy, szerkezet, tárcsa,/ mindhárom egyféle legyen Fontos/ 3 éve van benne nem kellett hozzányúlni pedig Homlokrakodó is van.
A luk tudtom szerint nem egyszettbe van.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraItt szerintem az a lényeg, hogy nem lehet a kétfélét vegyíteni.
Tavaly ismerősöm 80-asából kitört a könyöktengely mit kaptunk a boltba, tarát.
Na azzal is megszívtam mert mikor beszereltem, a tarás tengelyen a kerék irgalmatlan befelé dőlt.
Na vettünk a másik oldalra is egyet így most már nullás kerék összetartással nagyjából vezethető lett a gép de a gumit ugyanúgy félrenyalja mint a 82-esek többsége.
Így most ott tartunk, hogy a közeljövőben kap két eredeti bontott könyöktengelyt.
Közben, arra gondoltam az után gyártó cég a tengely szögét nem a 80-as hanem a szöghajtásos 82-eshez állíthatta be... talán...
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraNekem a Tara eddig jó, bár én csak féktengelyt raktam be belőle, ami fogaskerék volt, a többi kuplung és féktárcsa volt.
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
De a szöghajtásom egyik rövid-hosszú tengelypárja is tara, azt előttem cserélték, én ugye a rugókat és a peremes hüvelyt cseréltem ott, azt is vissza tudtam hézagolni, igaz a rövid tengely két csapágyát kellett bőven felhézagolni, mert a peremes hüvelynél hézagoló nélkül is volt akkora foghézag, mint ide Jeruzsálem
De ott mindkét oldalt kellett piszkálni, a másik tengelypár pedig gyári volt.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáramilyen fogaskereket vettél, eredetit vagy utángyártottat? Azért kérdem mert pár éve cserélnem kellett a fogaskerékpárt (kupola és kúpkerék) de csak kupola kereket kaptam eredetit a kúpkerék tara utángyártott volt amire letették a boltban a nagy esküt, hogy az ám űberfaxa. az volt
nem passzoltak a fogszögek lehetetlen volt összehézagolni a két kereket a fogak hátulja felé járt akár mit csináltam vele. két napi küszködés után feladtam és visszatettem a kissé kopott de még használható régi kúpkereket az eredeti hézagolással. És láss csodát a fogak szépen párhuzamosan kaptak egymásba a kopás miatt egy kicsit (0.2mm) venni kellett ki a hézagoló lemezekből, de köszöni szépen jól van így megy már nehány éve.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáraMindenképp újra kell hézagolni. A kerékagy forgatásával úgy is érezni fogod, hogy van e hézag, illetve mekkora.
MTZ 820-asom van. Az egyik reduktort újítottam fel. Csapágyat cseréltem, hézagot sikerült beállítani. Az alsó kis fogaskereket csapágyakkal cseréltem, a nagy tányérkereket nem. Összehúztam a régi ( külső)hézagolókkal, de egy kissé kattogva megy, ha forgatom. A kopás miatt van ez vagy nagyobb hézagot kellene állítani? Mi a véleményetek?
Válasz rigás #72151. hozzászólásáraKöszi a választ
Válasz blsjela #72155. hozzászólásáraNincs retesz?
Válasz B.Bali #72158. hozzászólásáraIgen azt néztük a kiszedet szerkezeten hogy bitang nagy rúgók vannak ebben az erősítet kuplungszerkezetben,de tényleg kurva nehéz ezt benyomni egy átlagos mtz-hez képest.
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraÉn is így jártam,újkorától nehéz volt benyomni a pedált így ment vagy 10 évig kb. A tárcsa elkopott utánna,kapott egy új orosz
kuplung szetett, még nehezebb lett.
Ez se volt benne sokáig,mérgembe vettem bele Luk szetett.
Azóta hallottam több embertől hogy a rúgóból 1 vagy 2 menetet levágnak, nem emlékszem pontosan, és sokat könnyűl a pedál és mégse csúszik meg a kuplung
Adott egy 82.1-es erősítet kuplungszerkezettel. Tavasszal kapta ezt a szerkezetet a gép de előtte is ugyan ilyen volt benne. Panaszkodott a tulaj hogy nem emel ki nem tudja még sebességből kivenni illetve utána betenni sem. Hát az a szerelő aki tavasszal cserélte ritka szarul állította be a kinyomó villákat. Na ezt beállítottam rendesen,most már lehet vele rendesen váltani,DE kurva nehéz benyomni a pedált. A tengelyek csapok nincsennek beállva. Létezhet hogy a kuplungszerkezet rúgói olyan kurva erősek? Az eredeti szerkezet elméletileg nem volt ilyen kemény.
Válasz szg2 #72148. hozzászólására![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Kérdés. Mostanában elkezdte a hidraulika megmakacsolni magát. Vonatott tárcsánál valami miatt. A kar alap helyzetben is tudom súly miat föl le mazgatni mitől lehet?
Válasz laszlo.horvath2 #72153. hozzászólásáraA hidraulika elosztót (tömböt), itt úgy gondolom kizárhatjuk mint hiba forrást. Marad a munkahenger, és a helyzet erő szabályzó.![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
A munkahenger is el tudja engedni az olajat ha rosszak a dugattyú karmantyúk, és a helyzet erő szabályzó is ez utóbbi csücskösebb mert nem feltétlen javítható.
Úgy rémlik Mtz 1221 és Vénkgabi kollégák merültek ebbe bele több kevesebb sikerrel (ha rosszul írtam a nickeket elnézést az érintettektől!)
Nekem nem volt még bajom a h. e. szabályzóval egy kivétellel az ülés melletti kart egy gumigörgő pozicionálja na az szakadt szét és esett ki így nem maradt a kar semleges állásba hol emelt hol süllyesztett magától.
így szerintem először érdemes átnézni a szabályzó rudazatát ha az rendben akkor a munkahenger a következő ha mégsem javul akkor egy új szabályzó.
De, előtte azért várj egy kicsit hátha jönnek nálam tapasztaltabb kollégák újabb jobb javaslatokkal.
Válasz rigás #72152. hozzászólására2008-as évjárat és igen az ülés mellett van a kar, tehát helyzet és erőszabályzós.Próbáltam a két beállításban és a hiba ugyanúgy fenn áll.
köszönöm!
Válasz laszlo.horvath2 #72150. hozzászólásáraHányas évjáratú 820-as?
Helyzet erő szabályzós, vagy is az ülés melletti karral emeli süllyeszti a függesztést?
Válasz Saca12 #72149. hozzászólásáraAzt én nem tudom csak azt, hogy Gyártó függő Voltyre, kama, rosava, belshina stb. mind különbözőek lehetnek mint köröm nagyságra mint profil kialakításra. szóval ha tudod, hogy melyik márkát akarod talán meg tudja mondani neked valaki mekkora körme van.
annyi biztos, hogy kisebb mint a taurusé.
nekem új voltyrekkel lett körbegumizva néhány gép de nem méregettem a profil mélységet
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, abban hogy az MTZ 820-asom hidraulikája nem megfelelően működik.Ha vontatok egy munkaeszközt pl:XT tárcsa ami farsúlyos felemeli a hidraulika függesztő kart, addig míg le nem ér a földre a hátsó tagok. Amit cseréltem és néztem, javítottam szűrő és nyomás tartó irányító "nyakas" szelep.
Üdvözlet mindenkinek! Tudja-e valaki, hogy egy új mtz hátsó guminak mennyi a profilmélysége? Szóval mekkora a köröm egy új orosz 13.5 R38 gumin?
Válasz Maszek Zs #72147. hozzászólásáraItt nagyjából le van írva hogy mit tudsz megnézni, szerintem érdemes átmérni.
http://www.szakalmetal.eu/letoltes/hasznos-tippek/tippek-tanacsok/akkumulator-teszteles
Válasz Maszek Zs #72146. hozzászólásáraEgyenlőre úgy mértem,hogy a kulcs nem volt bent a többi is ennyi volt.
Válasz medikus #72145. hozzászólásáraUgye le kell nullázni. Mikor le nulláztam ennyit mutatott rácsatlakoztattam és ennyit mutatott továbbra is. Úgy gondoltam,hogy akkor nulla.
Válasz Maszek Zs #72143. hozzászólásáraEz mi? 5000miliamper?Másik kábeleken(pirosak) mértél valamit?
Válasz medikus #72142. hozzászólásáraNem lehet olyan műszert venni amit oda csavarokhoz( beiktatni) utána a biztosítékok helyére betenni és úgy mérni?
Válasz medikus #72142. hozzászólásáraCsomó vezeték van rajta eddig még vagy nem jól mértem,de nem volt.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201101191335_20201024_142935.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201101191358_20201025_064327.jpg)
Válasz Maszek Zs #72141. hozzászólásárajónak tűnik!Mekkora az áram fogyasztás?Miliamper?
Válasz medikus #72138. hozzászólásáraMég egy-két kép dokumentumokról![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201101184853_screenshot_20201101_184621_drive.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201101184918_screenshot_20201101_184520_drive.jpg)
Válasz medikus #72138. hozzászólásáraBe se zárom. A kulcs is kihúzva azt ennyi.
Válasz medikus #72134. hozzászólásáraHát egy ilyen van.
40A-ig
De mindjárt megnézem,mit ír a könyve.
Válasz Maszek Zs #72137. hozzászólásáraNE riasztóval zárd be!
Válasz mtz1221 #72133. hozzászólásáraEgy próbát meg ér. Most is leveszem mindíg mikor beállok a garázsba így működik.