Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
#71086 Maszek Zs
2020-08-12 22:50:48

Válasz Géza15 #71071. hozzászólásáraEgy veszteség mérés lenne a leg jobb.Egy ilyennel
Itt ki derül minden. Legjobb lenne melegen.

#71085 rigás
2020-08-12 18:53:28

Válasz Selvin #71083. hozzászólásáraA jó ékszíjjal pöttyet gyorsabban forog a generátorod az, a fordulatszámmérő onnan kapja a referencia feszültséget ezért mutat többet.
Rá kell számolni, azt az ötszázat idővel megszokod.smile sweatdrop

#71084 VESZTES. :)
2020-08-12 18:10:41

Válasz Géza15 #71076. hozzászólásáraKorom a vízben,nekem volt már kétszer is hüvelyrepedésem és mind kétszer korom úszott a víz tetején a hűtőben.

Nincs profilkép
#71083 Selvin
2020-08-12 18:06:39

Sziasztok! Új ékszíjat raktam a hűtőventillátorhoz, azóta 500zal többet mutat a motorfordulatnál. Miért van ez, túl feszes? Az ékszíj ugyanolyan.

Nincs profilkép
#71081 Géza15
2020-08-12 17:49:00

Válasz .Richard. #71077. hozzászólásáraKöszi. A hengerfej körbe lett mérve amikor fel lett szerelve és mindenütt ugyanúgy fekszik fel.

Nincs profilkép
#71080 Géza15
2020-08-12 17:45:21

Válasz mtz1221 #71079. hozzászólásáraSzia 70998 hozászólásban leírtam. De lényeg hogy állóhelyzetben vagy vonuláskor nem történik semmi. Munka során a tágulási tartályban "ugrál" a víz és folyamatosan nő a szintje. Alapjáraton pedig visszaszívja a hűtőbe. Óra 80 °C fokot mutat.

#71079 mtz1221
2020-08-12 10:01:43

Válasz Géza15 #71076. hozzászólásáraNa még egyszer,hátha most figyelsz rám.Bene levő JÓ termosztátokkal ha megöntöd vizel hidegen hogy épp ellepje a hűtő celláit,ás olyan sebesség fokozatban dolgozol hogy az óra (rendes 100%jó,kipróbált) ne mutasson többet 90 foknál,akkor mi történik ???

Nincs profilkép
#71078 d-032a
2020-08-12 08:37:58

Válasz Géza15 #71071. hozzászólásáraA múltkor is majdnem hozzászóltam, de én nem "Mtz-s" vagyok, én zetornál kerestem a repedést.
Korábban azt írtad, hogy szerinted belefúj. Nem egyértelmű, hogy látszanak-e a hűtőben a buborékok?

Szinte mindent leírtak a szakik, de csak írok egy-két dolgot újra.

--- Ha valami új alkatrész, akkor sem vesszük láttatlanban biztosra, hogy jól működik.
--- Alaphelyzet, hogy a hibakeresésnél a termosztátok nem lehetnek benne.


--- Megnézni, hogy a vízpumpa valóban forgatja-e elég "gyorsan" a vízkörben a vizet.
--- Eléggé meleg motornál a vízpumpa ékszíját levéve nézni a befújást.
--- Hűtőt lekötni a motorról, alsó csövet ledugózni, hűtőt teleönteni, azután alól a dugót kikapni és figyelni a beöntőn,hogy a felső víztérből elég gyorsan eltűnik-e, "kizuhan-e" a víz a hűtőből.
---------------------------------------------------
Kérdezted, hogyan kellene a repedést keresni.(Én így.)
--- Hűtőt kivenni a körből, a motoron az összes csövet , egy kivtelével nyomásbiztosra ledugózni.
--- A motorról leszerelni az olajteknőt, kivenni a porlasztókat.
--- Motor-vízkört felönteni, vagy hálózati vizet rákötni.

--- Motort felmelegíteni. Vízhőmérőt figyelve óvatosan, de inkább jobb lenne a (téli)vízmelegítővel jól felfűteni.
--- Nyomást rajta tartani. Nagy esélyel könnyezni, vagy csepegni fog, ha van repedés.
--- Hengerenkét a dugattyú felső holtpont állásában is kellene figyelni mindeggyiket egy darabig.

Nincs profilkép
#71077 .Richard.
2020-08-12 07:19:25

Válasz Géza15 #71075. hozzászólására Egy herélt porlaszto. Pl. Csucs nélkül. Résolajnál levakolva. Süritési also holtpontnál feljebb egy kicsivel nyomatni.

Nincs profilkép
#71076 Géza15
2020-08-12 07:15:21

Válasz VESZTES. :) #71074. hozzászólásáraÚj hüvelyek vannak benne és azokból is lett már cserélve mert az egyiken volt valami repedés. Milyen koszra gondolsz? Ennek ilyen rozsda színű a vize.

Nincs profilkép
#71075 Géza15
2020-08-12 07:13:55

Válasz .Richard. #71072. hozzászólásáraMivel lehet ezt kivitelezni?

#71074 VESZTES. :)
2020-08-12 06:02:11

Válasz csferri #71073. hozzászólásáraHüvelyrepedés jele kox a vízben.

#71073 csferri
2020-08-11 23:09:29

Válasz Géza15 #71071. hozzászólásáraHüvelyrepedés nem lehet?

Nincs profilkép
#71072 .Richard.
2020-08-11 22:57:44

Válasz Géza15 #71071. hozzászólásáraPl. A porlaszto helyén megnyomatni süritésen minden hengert. 6 vagy 10 barral meleg motornál. Meg szokta mutatni ha bugyborékol. Attol még belefujhat ha jo a fej. Nem volt rola szo'hogy neme a központosito stiften ül föl a fej?

Nincs profilkép
#71071 Géza15
2020-08-11 22:37:28

Sziasztok! Még mindig kinlódunk a 1221 es motorjával mert valahol befúj, ha melegszik. Több szerelő is a hengerfejre gyanakszik, pedig meg lett nyomáspróbázva és minden ok vele. Valakinek van ötlete hogy hogyan lehetne megbizonyosodni a hengerfejről? Nem akarok 100 ezreket költeni egy újra úgy hogy nem is biztos hogy az a baja. Próbadarab meg nincs sajnos :(

Nincs profilkép
#71070 .Richard.
2020-08-10 22:10:31

Válasz Bzsr #71069. hozzászólásáraA tengelyen tömit az o gyűrű. Asszem egy van rajt.

Nincs profilkép
#71069 Bzsr
2020-08-10 21:49:00

A képen jelölt kormányoszlop részen folyik az olaj, tudja valaki hogy van mögötte valami tömítés?

#71068 ..MZ/X..
2020-08-10 19:39:46

Válasz sörhas #71066. hozzászólásáraEgy legalább 200 bar-os manométerrel már lehet mérni. Hidegen, melegen érdemes ránézni. Manométer menete többnyire zoll-os. Egy darab hidraulika csőre felhegesztesz vagy autogénnel felforrasztasz egy vízes karmantyút akkor könnyedén összeáll a szerkezet. Ha van valakinek a környéken teszter akkor kérd kölcsön vagy méress rá. Egy rendes műszerrel látni mit tud a rendszer. Ha Fehérvár környéki vagy szivesen segítek.
Mi egy magnust használunk, ez tud átfolyást, szabályozható terhelést, nyomást mindkét oldalon és hőmérsékletet mérni.

#71067 atisgyulai
2020-08-10 08:14:40

Válasz sörhas #71066. hozzászólásáraEgy gyorscsatlakozó+hidraulika csővel rákötsz egy órát az oldalsó, vagy hátsó kivezetésekre. Pl. amikkel porlasztót állítanak.
És alapjáraton rányomatsz.
Akár mindhárom kört megtudod mérni, külön-külön.

#71066 sörhas
2020-08-10 06:18:43

Válasz atisgyulai #71064. hozzászólásáraKöszi szépen.
Akkor probálkozunk.
Még egy buta kérdés.
Hogyan tudom egyszerüen megmérni a nyomást?

#71065 mtz1221
2020-08-10 01:09:56

Válasz Mihály #71063. hozzászólásáraTudsz ám bölcs dilgokat mondani.smile nonono

#71064 atisgyulai
2020-08-10 00:30:34

Válasz sörhas #71059. hozzászólásáraÜdv!
Ugyan így volt a miénk is.
Ha bemelegedett, nagyobb terhet már szinte fel sem akarta emelni, csak nagy gázzal, lassan.
Mielőtt bármit is cserélnél, mérj nyomást!
Nekünk hidegen alapjáraton nem akart 130 fölé menni.
Tekertem a nyomástartó szelepen befelé jócskán, de akkor is csak 160 körül volt.
Nyakas szelep csere után visszább is kellett venni. Alapjáraton 200 bar.
Ha kell, csak ezek után cserélj szivattyút. És akkor meg tekerd vissza a nyomást, mert szétvág valamit az új pumpa.
Azóta rakodtam egész nap trágyát, és nap végén is szépen emelt.
És sokkal kisebb gázzal eldolgozott.
Joystik gyorsít és finomít a melón. Mindenképp jobb. És max 1 kört vesz el.



Nincs profilkép
#71063 Mihály
2020-08-09 23:28:22

Válasz sörhas #71059. hozzászólására szerintem az Mtz kevés az olaj mennyisége ezért egy nagyon jó hűtőre lenne szükség hozzá ugye a hasonló nyugati gépeken közel 100 lityi olaj forog s az le tud hülni nem úgy mint az oroz ... kivétel az északi sarkonsmile surrendersmile surrender

#71062 csferri
2020-08-09 20:23:57

Válasz Nyomasek Bobo #71061. hozzászólásáraAz biztos igaz, de csak azért melegszik túl mert valahol a pumpa vagy a vez.tömb(Vagy mind 2) kopottsága miatt kis réseken(is) kell neki átmenni.

#71061 Nyomasek Bobo
2020-08-09 13:11:28

Válasz sörhas #71059. hozzászólásáraLehet az olaj melgedett túl. De ez csak laikus vélemény(20 liter van benne hűtés nélkül)

#71060 mtz1221
2020-08-09 11:44:24

Válasz sörhas #71059. hozzászólásáraÉn idén kezdtem vele,de yostik nélkül nem tudnák igy fél után. Nyakas szelepnél kezd a hiba feltárást. De ha reggel működik hideg olajnál,akkor a pumpa lesz.

#71059 sörhas
2020-08-09 10:32:33

Üdv szakik.
A hidraulikaszivattyú el tudd romlani?
Tegnap egésznap rakodoztam és a vége felé már nem akart emelni.
Ez olaj hiba,vagy szivattyú?
Másik kérdésem az lenne,hogy a 80mtz hez hogyan vált be a joystick?
Megéri e az árát?
Most néztem olyan 100000ft kb.

#71058 Maszek Zs
2020-08-09 10:04:40

Köszönöm mindenkinek!
Most lehúztam a vezetéket letesteltem világít a lámpa. Arra gondoltam mikor nincs elindítva,vílágít(jelezve,hogy jó) mikor elindul elalszik.
Hőfokmérő nem mutat de ott a gomba lessz rossz. De mint olvasom van több fajta ebből is.
Most cserélte az Édesapám így került ide és szeretném át nézni. Teljessen nem is de azért üzembiztos legyen.
Még a turbót kellene le cserélni mert olajos a szívórésznél.
Azt majd meg látjuk milyen lessz.
Majd még lesznek kérdéseim.smile blushing

#71057 Tomi81
2020-08-09 07:42:06

Válasz Maszek Zs #71053. hozzászólásáraAmúgy mi a baj? Nem méri a hőfokot vagy keveset/sokat mutat?

#71056 fexco
2020-08-09 07:07:56

Válasz Maszek Zs #71050. hozzászólásáravan ott,csak nem világit.ugyanaz,mint a olajnyomás,levegő,tltés.csak ez most nem 100fokos,ezért nem ég.a gázolajszintmérőd se világit,pedig ott is van led.majd ha kevés lesz benne az is fog.(narancssárgás)

#71055 csferri
2020-08-09 06:32:33

Válasz gazda001 #71045. hozzászólásáraIgen,kicsit sok neki hirtelen majd megszokja, amúgy ezek mind kartergázolnak kicsit (3 gyűrűs dugó).Ha klímás nem árt ilyenkor nagyobb melegbe lekapni az egyik oldali kis lemezt a motorháztetőről a hűtő mellett.

#71054 Tekergőkee
2020-08-09 06:25:08

Válasz Maszek Zs #71053. hozzászólásáraMeleg motornál egy lézeres hőmerővel rá mérsz az adónál a blokkra, már látod h rossz az adó vagy sem. Ebbe is gondolom ez az újfajta egy vezetékes van.
Én is vettem az olcsóbbat a habiba és egy hónap után ismét nem működött. Utána az agrorollnal vettem a drágábbat, két éve működik.

#71053 Maszek Zs
2020-08-09 05:57:25

Válasz mtz1221 #71051. hozzászólásáraA hf leteszteltem ott ugrált a mutató. Termosztáton nem mertem.

Nincs profilkép
#71052 blsjela
2020-08-09 00:45:29

Válasz gazda001 #71045. hozzászólásáraÉn kícseréltem 72 fokos termosztátra és ilyenkor 20w50es olajat használók . Igaz 920.3

#71051 mtz1221
2020-08-08 23:09:24

Válasz Maszek Zs #1049. hozzászólásáraLehet hogy az is rosz,de annak semmi köze a mutatóhoz. Ahogy írták testeld le a gombákat,ha nem mozdul a mutató\égő,akkor az óra körül keresgélj hogy van e áram rajta.

#71049 Maszek Zs
2020-08-08 23:02:57

Nem látok piros lámpát,de van gomba a termosztáton. Ha azt is le testelem világítani fog? Lehet az rossz?

#71048 gazda001
2020-08-08 22:30:45

Válasz mtz1221 #71046. hozzászólásáraEz nem eszi, legalább is eddig nem ette.....
Erő is van, indul is, füstje nincs, az olajban 180 óra van, első gyári olajat én ledobtam 20 óra után, meggyőző volt ami kijött belőle.....
Köszi a választ, remélem megembereli magát.

#71046 mtz1221
2020-08-08 22:22:34

Válasz gazda001 #71045. hozzászólásáraMajd 1000 óránál el fogja hagyni.Nekem is addig csinálta meg ette az olajat keveset.De ha eddig 80 fok körül dolgozott akkor lehet a 90-et még szokni kell neki.Én addig nem törődnék vele még két olajcsere között nem fogyaszt többet 1 liternél.

#71045 gazda001
2020-08-08 21:13:42

892.2 traktoron ma észre vettem, hogy a kartergáz kivezető cső alatt a motorblokk pereme olajnedves. Grúberoztam kb. 11 -ig, ekkor már jó meleg volt motorhő 90 fok körül, olajnyomás 2,5-3 között. A motorban 200 óra van, gyári új. Lehetett ez attól. hogy a túlzott melegben és igénybevétel hatására jobban gőzöl az olaj ? 15-40 es belarus olaj van benne. 5. ben húztam 15-20 cm mélyen, előtte tárcsázva volt már a föld. Előre is köszönöm.

#71044 Maszek Zs
2020-08-08 14:49:57

Válasz Tomi81 #71043. hozzászólásáraOk rá nézek. Gondolom a termosztát házon is letestelem akkor világít a lámpa. Mert ránéznék.

#71043 Tomi81
2020-08-08 13:55:05

Válasz Maszek Zs #71041. hozzászólásáraHa van piros lámpa az órába akkor kettő van. Ahogy Nyomasek úr írja, a forrásjelző a termosztátházba, ez kapcsolja a piros lámpát az órába, a mérő meg a szokásos helyen, a hengerfej bal hátsó sarkán. 99% hogy az a rossz. Letesteled, akkor vágja ki fullra az órát. Vegyél egy újat, kb egy ezres.

#71042 Nyomasek Bobo
2020-08-08 12:48:31

Válasz Maszek Zs #71041. hozzászólásáraA forrásjelző gondolom a termosztáthazon van...

#71041 Maszek Zs
2020-08-08 12:41:03

Üdv!
Csak hozzánk került egy 892.2 a hőfok mérő óra nem működik. Hogy tudnám hibát felderíteni? Ezen a fajtán tényleg 2 hőfok mérő gomba van? (1 forrást figyeli 1 víz hőmérsékletet?)

#71040 zsozsi51
2020-08-06 07:53:17

Válasz mtz1221 #71038. hozzászólásáraTúlságosan ideális pálya lett csinálva a lazításhoz.

Amúgy szép nagy kerekekekkel,(bár vékonyka) gurul a török.

#71039 ...:::Pisti:::...
2020-08-05 22:28:00

Próbáld meg vasalni kis sebességben.
Ha fényesedne kicsit a ferrodol lehet nem tapadna úgy rá, és nem rántaná be

#71037 mtz1221
2020-08-05 20:27:08

Válasz Nyomasek Bobo #71036. hozzászólásáranekem a nagyon 20mmrel szélesebb a ház a 82-től.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A napraforgó az egyik legfontosabb termesztett növényünk.
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mutatjuk, mi vonatkozik az elővásárlási jogra.
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ TARTÁLYKOCSI RAKTÁRKÉSZLETRŐL - ROYAL TRAKTOR
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ...

5.290.000 Ft

Mtz 82
Mtz 82

3.400.000 Ft

E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó
E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó

1.000.000 Ft

Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi
Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi

1.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]