Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR412.03 FtUSD395.1 FtCHF446.43 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz VDénes #69513. hozzászólásáraArmatrack lesz az,tavaly jött.Kis munkákra tökéletes kényelmes nem fárasztó csendes jó hidraulikás irányváltós stb,de föld munkára nem kellene belőle.Erőre kitartásra fogyasztásra a 1221-től jobb traktor nem létezik a nyugatiak közül sem földre nehéz munkára a kategóriájában.
Válasz mtz1221 #69512. hozzászólásáraJaj azt gondoltam, hogy be tudod állítani, csak hogy akkor te is szoktad rendszeresen.
A HATTAT-ot utána vetted? Azért nem jobb az mint a 1221 nem? Anno a egy kereskedő nagyon rám akarta beszélni, hogy jobb mint a 6 hengeres MTZ.
Válasz VDénes #69508. hozzászólásáraDe állítottam,csak átforgatva a szelepváltásokhoz.Nem vettem mikor neked ajánlottam nyitva volt egy pályázat csak gondoltam kicserélem egy újra.10000 óráig most már nem is fogok gondolkodni a cserén.Nyugati meg ebben a kategóriában nem is kellene,mert az újak sorba halnak be 4-5000 óráknál belőlük 5-7000 eurós javítási költségekkel.
Fel lehet tenni, de azt általában ahogy az új gépeket is csak össze dobálják.
Szerintem még a vezérlés is el van téve bennük. Érdemes beállítatni a vezérlést benne és az elemek által nyomott mennyiséget belőni rendesen. Ha meg van rajta turbó szabályozó akkor azt is jól beállítani (LDA).
Úgyhogy én azt javaslom, hogy adagolóshoz vidd el. De én a régit újíttattam volna fel, ha nem robbant fel vagy ilyesmi.
Válasz mtz1221 #69505. hozzászólásáraIgen valószínű, mert 2 teljes főtengely fordulat kell egy hengernek a teljes ciklushoz. (egy vez tengely átforduláshoz)
Azóta nem is állítottad a szelepeket?
Én 500 óránként szoktam ránézni a kicsikre. A nagyba még nincs annyi óra, de ha karantén lesz lehet ránézek a nagyra is.
Vettél új gépet azóta? Mármint nagyot.
Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraAképe látható 3. és a 4. szelepemelő bütyök. A forgás az óramutató járásával meegyezö( szemből nézve) Igy kikövetkeztethető- nem hibáztál!
Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraEllenőrizheti Önis! Ha az első hengernél megtalálta a hasznos ütem kezdetét(befecskendezés) A felső holtpontnál, forgassa el a főtengelyt 240 fokka! Amelyiknél szelepváltás lesz, annak a párjánál kell a következő befecskendezésnek lenni! Ahol mindkét szelep zárva! Tehát az elsőnél beáálítva, 240 fok. Mielőtt elérné a megadott fokot figyelje 2. hengernél a szelepváltást! Amelyik zár, az a kipufogó! Ekkor lehet állítani az 6-os hengernél mindkét szelepet. Töltési sorend adott. A gyár általi beállítással csak akkor próbálkozzon, ah biztosan a felsőholtpont közelében megy be a csap! Inkább a kétszeri körbeforditással, a szelepváltások figyelésével állítanám a helyébe!
Válasz Lala5995 #69495. hozzászólásáraRemélem jól kalkuláltam, ha nem akkor kérem írja meg ne maradjon az enyém itt hibásan.
6 hengeresre
Szóval a gyújtási sorrend 1-5-3-6-2-4
Együtt járók 1-6, 5-2, 3-4
A szelepek sorba 1-k, 2-sz, 3-k, 4-sz, 5-sz, 6-k, 7-k, 8-sz, 9-k, 10-sz, 11-sz, 12-k
Válasz Otika123 #69497. hozzászólásáraGyári UTN adagolót, a következő a felújitott megbizhatő forrásból, garanciával. Majd az Ukrán adagolót. Utána már mindegy, mert a többi nem sokat ér!
Válasz Toni12 #69496. hozzászólásáraAki megtalálja a csap helyét, még eredményre juthat! Itt sokan irták a befecskendezés kezdetét sem találják! Ráadásul volt már pár lendkerék, amaelyen rossz helyen volt a furat! Aki nem biztos a dolgában( nem tudja hol és milyen szelept állít) hatalmasat tévedhet! A Rábánál például az ellenőrzést a hagyományos módon ajánlották! Mert ugyebár te sem ott fejezed be az állítást, gogy csap be, állít, fordit, csap be, állít és KÉSZ! Ellenőrzés? A laikus pedig jobban jár, ha sokszor átforgatja a motort szelephézagállításnál! Nem 100-ra gondoltam!
Válasz Lala5995 #69494. hozzászólásáraÉvek óta állítom a 50-est 80-ast szelepek zárva sűrítésen, ellenőrzés (stift a lyukon) nafta elsőn, osztótárcsa lyukon.
Van ennél pontosabb beállítás?
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraKönnyen kiszámítható igy is a szelepek sorrendben hogy helyezkednek el(szívó és kipufogó)A kónyv szerint a 6. hengernél van a befecskendezés. Az fog végezni hasznos munkát. Vele együtt járó? Pedig nem nehéz!
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraEzért is irtam, hogy a felső holtpont nem egyezik a befecskendezés kezdetével! A 180 fok pedig egyenesen kárt okoz az első állítás után! Pár fok(180) elég sok gondot okozhat!
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraBocs!
A részemről sem okoskodás!
Ősi módszer a szelephézag állításra. Öreg szaki mutatta.
Egyik fönt van, másik lent. Amelyik fönt van azt állítod. Aztán tekered tovább a motort.
A 70-es években autószervizben dolgoztam egyetemi felvételi előtt, IFA-nál, Zsigulinálnál is alkalmaztuk. Jó az utóbbinál a szívó, kipufogót másképp állítottuk.
80-as motoromat ma is ezzel a módszerrel állítom.
Mondjuk én az összes szelepet 0,27-re.
Persze tanítanak tudományos módszereket, de ezt a mi imádott MTZ-k nem szereti. Munkára tervezték.
A szomszéd szuper gazdaságban állnak a drága gépek, egyszerű szoftverhiba miatt aratáskor, mikor a széna renden van. Az MTZ orrán-száján folyik az olaj, ezek dolgoznak.
Ezen meditálok már öreg koromra, miért kell egy traktort személyautó szintjére emelni, bonyolítani?
Válasz mtz1221 #69453. hozzászólásáraNem okoskodás képpen csak a te hozzászólásodra passzol a legjobban.
MTZ 1221 - 6 hengeres motor szelephézag állítás a könyve szerint.
Válasz oli003 #69488. hozzászólásáraElőször bakold fel, szedd le a kerekeket! Utána is ráérsz hátul emelni a fülkén. Kevés is elég a tank miatt. Ha pedig nagyon Bele akarsz merülni a munkába, abban az esetben először vedd le a fülkét!
Válasz mtz1221 #69485. hozzászólásáraEzt a módszert már a Rábában is alaklmazták! De nem ajánlották! Bár megtanították! Egy pici tévedés a felső holtpont körül más nagy hibát okozhat! Többen irták, nem pontos az előtöltés beállításáház a csapbehelyezés!( Amit én nem fogadok el)HA NINCS A FELSŐ HOLTPONT KÖZELÉBEN A DUGATTYÚ, ONNANTÓL INDUL A HIBÁK SOROZATA!A vezérműtengely bütyke általában 180 fokig sima! Sok kivétel van ettől. Tehát utána emeli a tőkét, nyitja a szelepet. A vezérlési diagram ismerete nélkül felelelőtlenség a szelephézagállítás két lépésben. A 6 hengeres motornál a felső holtpontnál és nem a töltés kezdetekor kell állítani a szelepeket! Kis eltérés és a féluton lévő dugattyuknál már valamelyik szelep kezd nyítni. A másik probléma, ahogy állított: a 180 fok! Pár fokot könnyű elnézni! Egy irás, mely alátaámasztja az állításomat:http://www.nye.hu/jmgt/sites/www.nye.hu.jmgt/files/oktsegedlet/toltetcsere(oravazlat).pdf
Válasz Lala5995 #69483. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy 1 mm kell hogy legyen hanem arra gondoltam hogy inkább 1 tizeddel több legyen mint kevesebb.Nekem a 82-es is 4 tizedre van állítgatva több mint 20 éve,nincs annak sem semmi baja attól az 1 tizedtől.
Válasz Géza15 #69460. hozzászólásáraNem dolgozik bele a víztérbe? Vízpumpa ékszíjat le kell venni aztán figyelni.
Víz megfordul a hűtőben? Hűtő tiszta?
Nyomásveszteség mérést kellene csinálni, abból látni merre szökik a levegő a hengerből. Nagy valószínűséggel hengerfejes lehet.
Válasz .Richard. #69480. hozzászólásáraJut még eszembe a szervizes megkereste a stift helyét ott beállított 6 szelepet majd átforgatta 180 fokot a főtengelyt és ott a maradék 6-ot.Lehet ha akarta volna akkor megkereshette ő is volna melyik melyik ha átforgassa egyesévvel.
Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraJót sem tesz neki! Ha a vasat kis magasságból ütöd, vagy magasabbról, ugyanaz az eredmény? Ráadásul a szelep nyitása is kisébb! Bár ilyen értéknél nem jelentős! Nagy szelephézagnál a szelep felső felülete beverődik! Nem szép látvány, amely hosszu ideig ugy megy!
Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraSiker!
A híd már esztergályosnál van, új csapokkal mellékelve, Ő majd legyárt hozzá mindent pontosan.
A két peremeshüvelyt úgy is le kellett venni, mert cserések. Így már ketten tudjuk cipelni.
Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraaz majdnem az előírt. Az jó! Ha valaki baszik rá akkor lehet Elmegy a hézag,egy idő után ahogy verődik be a szelep de mire gyengélkedik vagy nehezen indul arra lehet kifullya a szelepet vagy az ülést akkor meg már felesleges állítani. Az a baj!!
Most olvasom jobban mi zajlik itt.Azt akartam írni már legelsőre is,hogy kívülről nem tudom meg mondani mi a sorrend a szelepeknél,nem a gyújtás sorrendre gondolok.És persze ha le van a szelepdekni véve akkor meglehet a szelepváltásról állapítani ha valaki odafigyel.De ha nem akar figyelni mint én,akkor mindkettő 4 tizedre állítva is tökéletesen megy.Pár éve mikor elment a fejpakolásom akkor úgy állítottam ahogy könyveben volt,és nem volt másabb semmivel úgy sem.Azóta meg haladósan 4 tizedre mindet.De azt ti is nagyon jól tudjátok hogy nagyobb hézagtól még egy motornak sem lett baja.
Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraSikerrel jártál?
Érdemes méregetni, mielótt perselyt gyártatsz! A kopott felület mélysége fontos lehet! Ha elbirna egy 80-ashoz való alátétet valamelyik oldalra, vagy a csap méretéhez gyártatsz- sokkal kevesebb gondod lesz majd!
Válasz .Richard. #69474. hozzászólásáraNem neki szántam! Ha nem tudná sem baj! A szerelőknek ez az alap! Amikor tanultuk a szakmát, ezzel kellett kezdeni! Motorok működése. 2 és a 4 ütemü motorok.Sok órán volt ez a téma!
Válasz .Richard. #69472. hozzászólására A baj csak az, még azt sem tudhatják, mikor és melyiket állíthatják! Ha nincs szelepváltás ilyen motorokon, akkor a vele együtt mozgónál hogy állít?Kezdeni kell az alapokat megtanulni! A többi alkatrésznél sem tudhatják a technológiát! Javasolnám nekik a továbbképzést mielőtt más nagy értékü gépét szervizelik!
Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraNem téged minősítelek, nekik a dolguk a szerviz. Ha forgatja a főtengelyt akkor előbb nyit egy szelep. Az mi? Forgatja bezár. Forgat. Egyszer csak nyit egy forgat, aztán a mellette lévő, az előbbi meg bezár. Ott a szelepváltás. Amelyik bezárt az a kipufogó. Én így próbálnám. Ha másképp áll meg a motor akkor max többet forgatod mire meglátod. Biztos, hogy tudod, csak nem csináltad. Mert akkor rájönnél. négyütemű motor. Nem kell megsértődni, te is tudod, hogy megtalálnád!
Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraLeirtam, hogy lehet megállapítani, melyik szelep a szívó! Nem akarom ismételni! De a gyengébbeknek is érthető legyen! Az iskolában ezek az alapok! Szelepváltás például! Szívó, süritő (majd a gyujtás vagy az üzemanyagbefecskendezés) terjeszkedési ütem, a legvégén a kipufogás! Kiőufogáskor melyik szelep van nyítva? A végén jön egy a gáznyomást kihasználó folyamat. A felső holtpont előtt kezdődik! nem más, mint a szelepváltás.Kipufogó zár. Vele együtt nyílik a szivó. Ha ezt megtalálja cvalaki, talán felismeri melyik szelep nyít,vagy éppen zár! Záró szelep nem lehet szívó! Igy egy lehetőség maradt! Vissza az iskolapadba a Versenyszerelőknek!
Válasz .Richard. #69464. hozzászólásáraNem annyira marhák meg azért belőlem is többet kinézhetnél.Szívókat 0.3-ra kipufogókat 0.45-re kellene állítani könyv szerint.A fej két részből van és a középső kettőnél kívülről nem látni melyik a szívó melyik a kipufogó.
Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraEz az! A t088-ra talán az RZ szárzuzó tengelyévekl kellene próbálkozni! Bár azt is esztergáltatni kellene még! Az a hajtómű, ahogy a talajmaró alkatrészekből összeépített. Azért lehet olyan a hajtómű is. Vagy egy ujat érdemes venni. RZ-6 172 cikkszámu tengely, vagy az RZ-3 hajtóművében lévő lehet a megoldás.
90867 hozzászólás
Válasz Sanyee #69516. hozzászólásáraNem fog le meni.Igen jobbak,csak arra figyelj dieselhez való legyen,nehogy benyomjanak benzineshez valót.
Válasz mtz1221 #69511. hozzászólásáraKöszi!
Bár az sem gond ha egy fél bárt lemegy az olajnyomás.
Igaz, hogy a résszintetikus olajok jobbak, mint az ásványi?
Válasz mtz1221 #69514. hozzászólásáraAkkor jól döntöttem. Köszönöm mégegyszer.
Igen tuti, már megnéztem, mert küldtek akkor katalógust is :D
Válasz VDénes #69513. hozzászólásáraArmatrack lesz az,tavaly jött.Kis munkákra tökéletes kényelmes nem fárasztó csendes jó hidraulikás irányváltós stb,de föld munkára nem kellene belőle.Erőre kitartásra fogyasztásra a 1221-től jobb traktor nem létezik a nyugatiak közül sem földre nehéz munkára a kategóriájában.
Válasz mtz1221 #69512. hozzászólásáraJaj azt gondoltam, hogy be tudod állítani, csak hogy akkor te is szoktad rendszeresen.
A HATTAT-ot utána vetted? Azért nem jobb az mint a 1221 nem? Anno a egy kereskedő nagyon rám akarta beszélni, hogy jobb mint a 6 hengeres MTZ.
Válasz VDénes #69508. hozzászólásáraDe állítottam,csak átforgatva a szelepváltásokhoz.Nem vettem mikor neked ajánlottam nyitva volt egy pályázat csak gondoltam kicserélem egy újra.10000 óráig most már nem is fogok gondolkodni a cserén.Nyugati meg ebben a kategóriában nem is kellene,mert az újak sorba halnak be 4-5000 óráknál belőlük 5-7000 eurós javítási költségekkel.
Válasz Sanyee #69510. hozzászólásáraCsak hidegen vékonyabb,ami jobb is.90 fokon üzemi hőfokon ugyan az mint a 15w-40.
Sziasztok!
Mtz-be tennétek 10w40 résszintetikus olajat?
Kicsit vékony, de jobb árba hoznának most mint a 20w50.
Válasz Otika123 #69507. hozzászólásáraSzia
Fel lehet tenni, de azt általában ahogy az új gépeket is csak össze dobálják.
Szerintem még a vezérlés is el van téve bennük. Érdemes beállítatni a vezérlést benne és az elemek által nyomott mennyiséget belőni rendesen. Ha meg van rajta turbó szabályozó akkor azt is jól beállítani (LDA).
Úgyhogy én azt javaslom, hogy adagolóshoz vidd el. De én a régit újíttattam volna fel, ha nem robbant fel vagy ilyesmi.
Válasz mtz1221 #69505. hozzászólásáraIgen valószínű, mert 2 teljes főtengely fordulat kell egy hengernek a teljes ciklushoz. (egy vez tengely átforduláshoz)
Azóta nem is állítottad a szelepeket?
Én 500 óránként szoktam ránézni a kicsikre. A nagyba még nincs annyi óra, de ha karantén lesz lehet ránézek a nagyra is.
Vettél új gépet azóta? Mármint nagyot.
Az új adagolót fel lehet rakni egyböl? Jól fog működni nem kell ránézetni adagolóssal? Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz mtz1221 #69505. hozzászólásáraNem számít! Nem vitatkozunk, hanem átadjuk egymásnak az információt! Kiigazitjuk egymást és segítünk másoknak!
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraÚgy néz ki rosszul emlékszem(10 éves a gép) ezek szerint 360 fokot hajthatott ő is ,nem pedig 180-at.
Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraAképe látható 3. és a 4. szelepemelő bütyök. A forgás az óramutató járásával meegyezö( szemből nézve) Igy kikövetkeztethető- nem hibáztál!
Válasz Lala5995 #69499. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!
Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraEllenőrizheti Önis! Ha az első hengernél megtalálta a hasznos ütem kezdetét(befecskendezés) A felső holtpontnál, forgassa el a főtengelyt 240 fokka! Amelyiknél szelepváltás lesz, annak a párjánál kell a következő befecskendezésnek lenni! Ahol mindkét szelep zárva! Tehát az elsőnél beáálítva, 240 fok. Mielőtt elérné a megadott fokot figyelje 2. hengernél a szelepváltást! Amelyik zár, az a kipufogó! Ekkor lehet állítani az 6-os hengernél mindkét szelepet. Töltési sorend adott. A gyár általi beállítással csak akkor próbálkozzon, ah biztosan a felsőholtpont közelében megy be a csap! Inkább a kétszeri körbeforditással, a szelepváltások figyelésével állítanám a helyébe!
Válasz Lala5995 #69495. hozzászólásáraRemélem jól kalkuláltam, ha nem akkor kérem írja meg ne maradjon az enyém itt hibásan.
6 hengeresre
Szóval a gyújtási sorrend 1-5-3-6-2-4
Együtt járók 1-6, 5-2, 3-4
A szelepek sorba 1-k, 2-sz, 3-k, 4-sz, 5-sz, 6-k, 7-k, 8-sz, 9-k, 10-sz, 11-sz, 12-k
Remélem jól írtam!
Válasz Lala5995 #69499. hozzászólásáraA D50 helyett a D240 tipus mehet!
Válasz Otika123 #69497. hozzászólásáraGyári UTN adagolót, a következő a felújitott megbizhatő forrásból, garanciával. Majd az Ukrán adagolót. Utána már mindegy, mert a többi nem sokat ér!
Válasz Toni12 #69496. hozzászólásáraAki megtalálja a csap helyét, még eredményre juthat! Itt sokan irták a befecskendezés kezdetét sem találják! Ráadásul volt már pár lendkerék, amaelyen rossz helyen volt a furat! Aki nem biztos a dolgában( nem tudja hol és milyen szelept állít) hatalmasat tévedhet! A Rábánál például az ellenőrzést a hagyományos módon ajánlották! Mert ugyebár te sem ott fejezed be az állítást, gogy csap be, állít, fordit, csap be, állít és KÉSZ! Ellenőrzés? A laikus pedig jobban jár, ha sokszor átforgatja a motort szelephézagállításnál! Nem 100-ra gondoltam!
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Egy új adagolot szeretnék venni az mtz 550-re. Ti melyiket ajálnátok?
Válasz Lala5995 #69494. hozzászólásáraÉvek óta állítom a 50-est 80-ast szelepek zárva sűrítésen, ellenőrzés (stift a lyukon) nafta elsőn, osztótárcsa lyukon.
Van ennél pontosabb beállítás?
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraKönnyen kiszámítható igy is a szelepek sorrendben hogy helyezkednek el(szívó és kipufogó)A kónyv szerint a 6. hengernél van a befecskendezés. Az fog végezni hasznos munkát. Vele együtt járó? Pedig nem nehéz!
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraEzért is irtam, hogy a felső holtpont nem egyezik a befecskendezés kezdetével! A 180 fok pedig egyenesen kárt okoz az első állítás után! Pár fok(180) elég sok gondot okozhat!
Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraBocs!
A részemről sem okoskodás!
Ősi módszer a szelephézag állításra. Öreg szaki mutatta.
Egyik fönt van, másik lent. Amelyik fönt van azt állítod. Aztán tekered tovább a motort.
A 70-es években autószervizben dolgoztam egyetemi felvételi előtt, IFA-nál, Zsigulinálnál is alkalmaztuk. Jó az utóbbinál a szívó, kipufogót másképp állítottuk.
80-as motoromat ma is ezzel a módszerrel állítom.
Mondjuk én az összes szelepet 0,27-re.
Persze tanítanak tudományos módszereket, de ezt a mi imádott MTZ-k nem szereti. Munkára tervezték.
A szomszéd szuper gazdaságban állnak a drága gépek, egyszerű szoftverhiba miatt aratáskor, mikor a széna renden van. Az MTZ orrán-száján folyik az olaj, ezek dolgoznak.
Ezen meditálok már öreg koromra, miért kell egy traktort személyautó szintjére emelni, bonyolítani?
Válasz mtz1221 #69453. hozzászólásáraNem okoskodás képpen csak a te hozzászólásodra passzol a legjobban.
MTZ 1221 - 6 hengeres motor szelephézag állítás a könyve szerint.
Válasz oli003 #69488. hozzászólásáraElőször bakold fel, szedd le a kerekeket! Utána is ráérsz hátul emelni a fülkén. Kevés is elég a tank miatt. Ha pedig nagyon Bele akarsz merülni a munkába, abban az esetben először vedd le a fülkét!
Válasz mtz1221 #69485. hozzászólásáraEzt a módszert már a Rábában is alaklmazták! De nem ajánlották! Bár megtanították! Egy pici tévedés a felső holtpont körül más nagy hibát okozhat! Többen irták, nem pontos az előtöltés beállításáház a csapbehelyezés!( Amit én nem fogadok el)HA NINCS A FELSŐ HOLTPONT KÖZELÉBEN A DUGATTYÚ, ONNANTÓL INDUL A HIBÁK SOROZATA!A vezérműtengely bütyke általában 180 fokig sima! Sok kivétel van ettől. Tehát utána emeli a tőkét, nyitja a szelepet. A vezérlési diagram ismerete nélkül felelelőtlenség a szelephézagállítás két lépésben. A 6 hengeres motornál a felső holtpontnál és nem a töltés kezdetekor kell állítani a szelepeket! Kis eltérés és a féluton lévő dugattyuknál már valamelyik szelep kezd nyítni. A másik probléma, ahogy állított: a 180 fok! Pár fokot könnyű elnézni! Egy irás, mely alátaámasztja az állításomat:http://www.nye.hu/jmgt/sites/www.nye.hu.jmgt/files/oktsegedlet/toltetcsere(oravazlat).pdf
Válasz oli003 #69488. hozzászólásáraIgen, hogy ki tudd forgatni a tankot. Utána szabad a pálya.
Sziasztok.
Mtz nagyfülkés-nél a hátsó hidat szét kell szednem azt szeretném kérdezni, hogy a fülkét meg kell emelni hozzá?
Válasz Lala5995 #69483. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy 1 mm kell hogy legyen hanem arra gondoltam hogy inkább 1 tizeddel több legyen mint kevesebb.Nekem a 82-es is 4 tizedre van állítgatva több mint 20 éve,nincs annak sem semmi baja attól az 1 tizedtől.
Válasz Géza15 #69460. hozzászólásáraNem dolgozik bele a víztérbe? Vízpumpa ékszíjat le kell venni aztán figyelni.
Víz megfordul a hűtőben? Hűtő tiszta?
Nyomásveszteség mérést kellene csinálni, abból látni merre szökik a levegő a hengerből. Nagy valószínűséggel hengerfejes lehet.
Válasz .Richard. #69480. hozzászólásáraJut még eszembe a szervizes megkereste a stift helyét ott beállított 6 szelepet majd átforgatta 180 fokot a főtengelyt és ott a maradék 6-ot.Lehet ha akarta volna akkor megkereshette ő is volna melyik melyik ha átforgassa egyesévvel.
Válasz Gumóka #69481. hozzászólásáraSok sikert!
Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraJót sem tesz neki! Ha a vasat kis magasságból ütöd, vagy magasabbról, ugyanaz az eredmény? Ráadásul a szelep nyitása is kisébb! Bár ilyen értéknél nem jelentős! Nagy szelephézagnál a szelep felső felülete beverődik! Nem szép látvány, amely hosszu ideig ugy megy!
Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraNagyobb terhelést kap a szelepszár, emelő rudak, tőke. nem viccből van kitalálva a hézag mértéke.
Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraSiker!
A híd már esztergályosnál van, új csapokkal mellékelve, Ő majd legyárt hozzá mindent pontosan.
A két peremeshüvelyt úgy is le kellett venni, mert cserések. Így már ketten tudjuk cipelni.
Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraaz majdnem az előírt. Az jó! Ha valaki baszik rá akkor lehet Elmegy a hézag,egy idő után ahogy verődik be a szelep de mire gyengélkedik vagy nehezen indul arra lehet kifullya a szelepet vagy az ülést akkor meg már felesleges állítani. Az a baj!!
Most olvasom jobban mi zajlik itt.Azt akartam írni már legelsőre is,hogy kívülről nem tudom meg mondani mi a sorrend a szelepeknél,nem a gyújtás sorrendre gondolok.És persze ha le van a szelepdekni véve akkor meglehet a szelepváltásról állapítani ha valaki odafigyel.De ha nem akar figyelni mint én,akkor mindkettő 4 tizedre állítva is tökéletesen megy.Pár éve mikor elment a fejpakolásom akkor úgy állítottam ahogy könyveben volt,és nem volt másabb semmivel úgy sem.Azóta meg haladósan 4 tizedre mindet.De azt ti is nagyon jól tudjátok hogy nagyobb hézagtól még egy motornak sem lett baja.
Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraGyári cikkszám: 50-3000012-A /BY/
Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraGyári cikkszám: 50-3000012-A /BY/
Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraSikerrel jártál?
Érdemes méregetni, mielótt perselyt gyártatsz! A kopott felület mélysége fontos lehet! Ha elbirna egy 80-ashoz való alátétet valamelyik oldalra, vagy a csap méretéhez gyártatsz- sokkal kevesebb gondod lesz majd!
Válasz .Richard. #69474. hozzászólásáraNem neki szántam! Ha nem tudná sem baj! A szerelőknek ez az alap! Amikor tanultuk a szakmát, ezzel kellett kezdeni! Motorok működése. 2 és a 4 ütemü motorok.Sok órán volt ez a téma!
Válasz Lala5995 #69473. hozzászólásáramtz1221 tudhatja csak nem agyalt rajt.
Válasz .Richard. #69472. hozzászólására A baj csak az, még azt sem tudhatják, mikor és melyiket állíthatják! Ha nincs szelepváltás ilyen motorokon, akkor a vele együtt mozgónál hogy állít?Kezdeni kell az alapokat megtanulni! A többi alkatrésznél sem tudhatják a technológiát! Javasolnám nekik a továbbképzést mielőtt más nagy értékü gépét szervizelik!
Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraNem téged minősítelek, nekik a dolguk a szerviz. Ha forgatja a főtengelyt akkor előbb nyit egy szelep. Az mi? Forgatja bezár. Forgat. Egyszer csak nyit egy forgat, aztán a mellette lévő, az előbbi meg bezár. Ott a szelepváltás. Amelyik bezárt az a kipufogó. Én így próbálnám. Ha másképp áll meg a motor akkor max többet forgatod mire meglátod. Biztos, hogy tudod, csak nem csináltad. Mert akkor rájönnél. négyütemű motor. Nem kell megsértődni, te is tudod, hogy megtalálnád!
Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraLeirtam, hogy lehet megállapítani, melyik szelep a szívó! Nem akarom ismételni! De a gyengébbeknek is érthető legyen! Az iskolában ezek az alapok! Szelepváltás például! Szívó, süritő (majd a gyujtás vagy az üzemanyagbefecskendezés) terjeszkedési ütem, a legvégén a kipufogás! Kiőufogáskor melyik szelep van nyítva? A végén jön egy a gáznyomást kihasználó folyamat. A felső holtpont előtt kezdődik! nem más, mint a szelepváltás.Kipufogó zár. Vele együtt nyílik a szivó. Ha ezt megtalálja cvalaki, talán felismeri melyik szelep nyít,vagy éppen zár! Záró szelep nem lehet szívó! Igy egy lehetőség maradt! Vissza az iskolapadba a Versenyszerelőknek!
Válasz .Richard. #69464. hozzászólásáraNem annyira marhák meg azért belőlem is többet kinézhetnél.Szívókat 0.3-ra kipufogókat 0.45-re kellene állítani könyv szerint.A fej két részből van és a középső kettőnél kívülről nem látni melyik a szívó melyik a kipufogó.
Válasz Lala5995 #69468. hozzászólásáraOtt keresünk még, Bócsán kértem még segítséget, valószínű, csak ránézésre T-088 a hajtómű.
Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraEz az! A t088-ra talán az RZ szárzuzó tengelyévekl kellene próbálkozni! Bár azt is esztergáltatni kellene még! Az a hajtómű, ahogy a talajmaró alkatrészekből összeépített. Azért lehet olyan a hajtómű is. Vagy egy ujat érdemes venni. RZ-6 172 cikkszámu tengely, vagy az RZ-3 hajtóművében lévő lehet a megoldás.