Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 412.03 Ft USD 395.1 Ft CHF 446.43 Ft GBP 495.54 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90867 hozzászólás
#69517 mtz1221
2020-03-21 23:18:28

Válasz Sanyee #69516. hozzászólásáraNem fog le meni.Igen jobbak,csak arra figyelj dieselhez való legyen,nehogy benyomjanak benzineshez valót.

#69516 Sanyee
2020-03-21 22:38:59

Válasz mtz1221 #69511. hozzászólásáraKöszi!

Bár az sem gond ha egy fél bárt lemegy az olajnyomás.

Igaz, hogy a résszintetikus olajok jobbak, mint az ásványi?

Nincs profilkép
#69515 VDénes
2020-03-21 22:04:21

Válasz mtz1221 #69514. hozzászólásáraAkkor jól döntöttem. Köszönöm mégegyszer.
Igen tuti, már megnéztem, mert küldtek akkor katalógust is :D

#69514 mtz1221
2020-03-21 21:57:35

Válasz VDénes #69513. hozzászólásáraArmatrack lesz az,tavaly jött.Kis munkákra tökéletes kényelmes nem fárasztó csendes jó hidraulikás irányváltós stb,de föld munkára nem kellene belőle.Erőre kitartásra fogyasztásra a 1221-től jobb traktor nem létezik a nyugatiak közül sem földre nehéz munkára a kategóriájában.

Nincs profilkép
#69513 VDénes
2020-03-21 21:49:01

Válasz mtz1221 #69512. hozzászólásáraJaj azt gondoltam, hogy be tudod állítani, csak hogy akkor te is szoktad rendszeresen.
A HATTAT-ot utána vetted? Azért nem jobb az mint a 1221 nem? Anno a egy kereskedő nagyon rám akarta beszélni, hogy jobb mint a 6 hengeres MTZ.

#69512 mtz1221
2020-03-21 21:38:57

Válasz VDénes #69508. hozzászólásáraDe állítottam,csak átforgatva a szelepváltásokhoz.Nem vettem mikor neked ajánlottam nyitva volt egy pályázat csak gondoltam kicserélem egy újra.10000 óráig most már nem is fogok gondolkodni a cserén.Nyugati meg ebben a kategóriában nem is kellene,mert az újak sorba halnak be 4-5000 óráknál belőlük 5-7000 eurós javítási költségekkel.smile cursing

#69511 mtz1221
2020-03-21 21:00:24

Válasz Sanyee #69510. hozzászólásáraCsak hidegen vékonyabb,ami jobb is.90 fokon üzemi hőfokon ugyan az mint a 15w-40.

#69510 Sanyee
2020-03-21 20:50:23

Sziasztok!

Mtz-be tennétek 10w40 résszintetikus olajat?

Kicsit vékony, de jobb árba hoznának most mint a 20w50.

Nincs profilkép
#69509 VDénes
2020-03-21 20:43:44

Válasz Otika123 #69507. hozzászólásáraSzia

Fel lehet tenni, de azt általában ahogy az új gépeket is csak össze dobálják.
Szerintem még a vezérlés is el van téve bennük. Érdemes beállítatni a vezérlést benne és az elemek által nyomott mennyiséget belőni rendesen. Ha meg van rajta turbó szabályozó akkor azt is jól beállítani (LDA).
Úgyhogy én azt javaslom, hogy adagolóshoz vidd el. De én a régit újíttattam volna fel, ha nem robbant fel vagy ilyesmi.

Nincs profilkép
#69508 VDénes
2020-03-21 20:41:42

Válasz mtz1221 #69505. hozzászólásáraIgen valószínű, mert 2 teljes főtengely fordulat kell egy hengernek a teljes ciklushoz. (egy vez tengely átforduláshoz)

Azóta nem is állítottad a szelepeket?
Én 500 óránként szoktam ránézni a kicsikre. A nagyba még nincs annyi óra, de ha karantén lesz lehet ránézek a nagyra is.
Vettél új gépet azóta? Mármint nagyot.

Nincs profilkép
#69507 Otika123
2020-03-21 20:41:05

Az új adagolót fel lehet rakni egyböl? Jól fog működni nem kell ránézetni adagolóssal? Válaszokat előre is köszönöm.

Nincs profilkép
#69506 Lala5995
2020-03-21 20:35:33

Válasz mtz1221 #69505. hozzászólásáraNem számít! Nem vitatkozunk, hanem átadjuk egymásnak az információt! Kiigazitjuk egymást és segítünk másoknak!

#69505 mtz1221
2020-03-21 20:20:57

Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraÚgy néz ki rosszul emlékszem(10 éves a gép) ezek szerint 360 fokot hajthatott ő is ,nem pedig 180-at.smile oops

Nincs profilkép
#69504 Lala5995
2020-03-21 19:53:05

Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraAképe látható 3. és a 4. szelepemelő bütyök. A forgás az óramutató járásával meegyezö( szemből nézve) Igy kikövetkeztethető- nem hibáztál!

Nincs profilkép
#69503 Otika123
2020-03-21 18:34:49

Válasz Lala5995 #69499. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!

Nincs profilkép
#69502 Lala5995
2020-03-21 18:09:53

Válasz VDénes #69501. hozzászólásáraEllenőrizheti Önis! Ha az első hengernél megtalálta a hasznos ütem kezdetét(befecskendezés) A felső holtpontnál, forgassa el a főtengelyt 240 fokka! Amelyiknél szelepváltás lesz, annak a párjánál kell a következő befecskendezésnek lenni! Ahol mindkét szelep zárva! Tehát az elsőnél beáálítva, 240 fok. Mielőtt elérné a megadott fokot figyelje 2. hengernél a szelepváltást! Amelyik zár, az a kipufogó! Ekkor lehet állítani az 6-os hengernél mindkét szelepet. Töltési sorend adott. A gyár általi beállítással csak akkor próbálkozzon, ah biztosan a felsőholtpont közelében megy be a csap! Inkább a kétszeri körbeforditással, a szelepváltások figyelésével állítanám a helyébe!

Nincs profilkép
#69501 VDénes
2020-03-21 17:29:51

Válasz Lala5995 #69495. hozzászólásáraRemélem jól kalkuláltam, ha nem akkor kérem írja meg ne maradjon az enyém itt hibásan.
6 hengeresre
Szóval a gyújtási sorrend 1-5-3-6-2-4
Együtt járók 1-6, 5-2, 3-4
A szelepek sorba 1-k, 2-sz, 3-k, 4-sz, 5-sz, 6-k, 7-k, 8-sz, 9-k, 10-sz, 11-sz, 12-k

Remélem jól írtam! smile blushing

Nincs profilkép
#69500 Lala5995
2020-03-21 17:23:49

Válasz Lala5995 #69499. hozzászólásáraA D50 helyett a D240 tipus mehet!

Nincs profilkép
#69499 Lala5995
2020-03-21 17:22:55

Válasz Otika123 #69497. hozzászólásáraGyári UTN adagolót, a következő a felújitott megbizhatő forrásból, garanciával. Majd az Ukrán adagolót. Utána már mindegy, mert a többi nem sokat ér!

Nincs profilkép
#69498 Lala5995
2020-03-21 17:20:39

Válasz Toni12 #69496. hozzászólásáraAki megtalálja a csap helyét, még eredményre juthat! Itt sokan irták a befecskendezés kezdetét sem találják! Ráadásul volt már pár lendkerék, amaelyen rossz helyen volt a furat! Aki nem biztos a dolgában( nem tudja hol és milyen szelept állít) hatalmasat tévedhet! A Rábánál például az ellenőrzést a hagyományos módon ajánlották! Mert ugyebár te sem ott fejezed be az állítást, gogy csap be, állít, fordit, csap be, állít és KÉSZ! Ellenőrzés? A laikus pedig jobban jár, ha sokszor átforgatja a motort szelephézagállításnál! Nem 100-ra gondoltam!

Nincs profilkép
#69497 Otika123
2020-03-21 17:00:02

Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Egy új adagolot szeretnék venni az mtz 550-re. Ti melyiket ajálnátok?

Nincs profilkép
#69496 Toni12
2020-03-21 16:56:27

Válasz Lala5995 #69494. hozzászólásáraÉvek óta állítom a 50-est 80-ast szelepek zárva sűrítésen, ellenőrzés (stift a lyukon) nafta elsőn, osztótárcsa lyukon.
Van ennél pontosabb beállítás?

Nincs profilkép
#69495 Lala5995
2020-03-21 16:23:06

Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraKönnyen kiszámítható igy is a szelepek sorrendben hogy helyezkednek el(szívó és kipufogó)A kónyv szerint a 6. hengernél van a befecskendezés. Az fog végezni hasznos munkát. Vele együtt járó? Pedig nem nehéz!

Nincs profilkép
#69494 Lala5995
2020-03-21 16:17:12

Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraEzért is irtam, hogy a felső holtpont nem egyezik a befecskendezés kezdetével! A 180 fok pedig egyenesen kárt okoz az első állítás után! Pár fok(180) elég sok gondot okozhat!

Nincs profilkép
#69493 Toni12
2020-03-21 14:21:54

Válasz VDénes #69492. hozzászólásáraBocs!
A részemről sem okoskodás!
Ősi módszer a szelephézag állításra. Öreg szaki mutatta.
Egyik fönt van, másik lent. Amelyik fönt van azt állítod. Aztán tekered tovább a motort.
A 70-es években autószervizben dolgoztam egyetemi felvételi előtt, IFA-nál, Zsigulinálnál is alkalmaztuk. Jó az utóbbinál a szívó, kipufogót másképp állítottuk.
80-as motoromat ma is ezzel a módszerrel állítom.
Mondjuk én az összes szelepet 0,27-re.
Persze tanítanak tudományos módszereket, de ezt a mi imádott MTZ-k nem szereti. Munkára tervezték.
A szomszéd szuper gazdaságban állnak a drága gépek, egyszerű szoftverhiba miatt aratáskor, mikor a széna renden van. Az MTZ orrán-száján folyik az olaj, ezek dolgoznak.
Ezen meditálok már öreg koromra, miért kell egy traktort személyautó szintjére emelni, bonyolítani?

Nincs profilkép
#69492 VDénes
2020-03-21 13:34:13

Válasz mtz1221 #69453. hozzászólásáraNem okoskodás képpen csak a te hozzászólásodra passzol a legjobban.
MTZ 1221 - 6 hengeres motor szelephézag állítás a könyve szerint.

kép

Nincs profilkép
#69491 Lala5995
2020-03-21 10:44:03

Válasz oli003 #69488. hozzászólásáraElőször bakold fel, szedd le a kerekeket! Utána is ráérsz hátul emelni a fülkén. Kevés is elég a tank miatt. Ha pedig nagyon Bele akarsz merülni a munkába, abban az esetben először vedd le a fülkét!

Nincs profilkép
#69490 Lala5995
2020-03-21 10:41:42

Válasz mtz1221 #69485. hozzászólásáraEzt a módszert már a Rábában is alaklmazták! De nem ajánlották! Bár megtanították! Egy pici tévedés a felső holtpont körül más nagy hibát okozhat! Többen irták, nem pontos az előtöltés beállításáház a csapbehelyezés!( Amit én nem fogadok el)HA NINCS A FELSŐ HOLTPONT KÖZELÉBEN A DUGATTYÚ, ONNANTÓL INDUL A HIBÁK SOROZATA!A vezérműtengely bütyke általában 180 fokig sima! Sok kivétel van ettől. Tehát utána emeli a tőkét, nyitja a szelepet. A vezérlési diagram ismerete nélkül felelelőtlenség a szelephézagállítás két lépésben. A 6 hengeres motornál a felső holtpontnál és nem a töltés kezdetekor kell állítani a szelepeket! Kis eltérés és a féluton lévő dugattyuknál már valamelyik szelep kezd nyítni. A másik probléma, ahogy állított: a 180 fok! Pár fokot könnyű elnézni! Egy irás, mely alátaámasztja az állításomat:http://www.nye.hu/jmgt/sites/www.nye.hu.jmgt/files/oktsegedlet/toltetcsere(oravazlat).pdf

#69489 Gumóka
2020-03-21 09:39:05

Válasz oli003 #69488. hozzászólásáraIgen, hogy ki tudd forgatni a tankot. Utána szabad a pálya.

Nincs profilkép
#69488 oli003
2020-03-21 09:23:12

Sziasztok.
Mtz nagyfülkés-nél a hátsó hidat szét kell szednem azt szeretném kérdezni, hogy a fülkét meg kell emelni hozzá?

#69487 mtz1221
2020-03-21 07:26:00

Válasz Lala5995 #69483. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy 1 mm kell hogy legyen hanem arra gondoltam hogy inkább 1 tizeddel több legyen mint kevesebb.Nekem a 82-es is 4 tizedre van állítgatva több mint 20 éve,nincs annak sem semmi baja attól az 1 tizedtől.

#69486 ..MZ/X..
2020-03-21 07:25:17

Válasz Géza15 #69460. hozzászólásáraNem dolgozik bele a víztérbe? Vízpumpa ékszíjat le kell venni aztán figyelni.
Víz megfordul a hűtőben? Hűtő tiszta?
Nyomásveszteség mérést kellene csinálni, abból látni merre szökik a levegő a hengerből. Nagy valószínűséggel hengerfejes lehet.

#69485 mtz1221
2020-03-21 07:22:47

Válasz .Richard. #69480. hozzászólásáraJut még eszembe a szervizes megkereste a stift helyét ott beállított 6 szelepet majd átforgatta 180 fokot a főtengelyt és ott a maradék 6-ot.Lehet ha akarta volna akkor megkereshette ő is volna melyik melyik ha átforgassa egyesévvel.smile cursing

Nincs profilkép
#69483 Lala5995
2020-03-21 06:33:19

Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraJót sem tesz neki! Ha a vasat kis magasságból ütöd, vagy magasabbról, ugyanaz az eredmény? Ráadásul a szelep nyitása is kisébb! Bár ilyen értéknél nem jelentős! Nagy szelephézagnál a szelep felső felülete beverődik! Nem szép látvány, amely hosszu ideig ugy megy!

#69482 endypapa_20120
2020-03-21 06:31:53

Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásáraNagyobb terhelést kap a szelepszár, emelő rudak, tőke. nem viccből van kitalálva a hézag mértéke.

#69481 Gumóka
2020-03-21 06:27:14

Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraSiker!
A híd már esztergályosnál van, új csapokkal mellékelve, Ő majd legyárt hozzá mindent pontosan.
A két peremeshüvelyt úgy is le kellett venni, mert cserések. Így már ketten tudjuk cipelni.

Nincs profilkép
#69480 .Richard.
2020-03-20 22:13:41

Válasz mtz1221 #69479. hozzászólásárasmile thumbupaz majdnem az előírt. Az jó! Ha valaki baszik rá akkor lehet Elmegy a hézag,egy idő után ahogy verődik be a szelep de mire gyengélkedik vagy nehezen indul arra lehet kifullya a szelepet vagy az ülést akkor meg már felesleges állítani. Az a baj!!

#69479 mtz1221
2020-03-20 21:43:52

Most olvasom jobban mi zajlik itt.Azt akartam írni már legelsőre is,hogy kívülről nem tudom meg mondani mi a sorrend a szelepeknél,nem a gyújtás sorrendre gondolok.És persze ha le van a szelepdekni véve akkor meglehet a szelepváltásról állapítani ha valaki odafigyel.De ha nem akar figyelni mint én,akkor mindkettő 4 tizedre állítva is tökéletesen megy.Pár éve mikor elment a fejpakolásom akkor úgy állítottam ahogy könyveben volt,és nem volt másabb semmivel úgy sem.Azóta meg haladósan 4 tizedre mindet.De azt ti is nagyon jól tudjátok hogy nagyobb hézagtól még egy motornak sem lett baja.

Nincs profilkép
#69478 Lala5995
2020-03-20 21:08:36

Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraGyári cikkszám: 50-3000012-A /BY/

Nincs profilkép
#69477 Lala5995
2020-03-20 21:08:35

Válasz Lala5995 #69476. hozzászólásáraGyári cikkszám: 50-3000012-A /BY/

Nincs profilkép
#69476 Lala5995
2020-03-20 21:06:17

Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraSikerrel jártál?
Érdemes méregetni, mielótt perselyt gyártatsz! A kopott felület mélysége fontos lehet! Ha elbirna egy 80-ashoz való alátétet valamelyik oldalra, vagy a csap méretéhez gyártatsz- sokkal kevesebb gondod lesz majd!

Nincs profilkép
#69475 Lala5995
2020-03-20 21:03:30

Válasz .Richard. #69474. hozzászólásáraNem neki szántam! Ha nem tudná sem baj! A szerelőknek ez az alap! Amikor tanultuk a szakmát, ezzel kellett kezdeni! Motorok működése. 2 és a 4 ütemü motorok.Sok órán volt ez a téma!

Nincs profilkép
#69474 .Richard.
2020-03-20 20:29:41

Válasz Lala5995 #69473. hozzászólásáramtz1221 tudhatja csak nem agyalt rajt.

Nincs profilkép
#69473 Lala5995
2020-03-20 20:26:52

Válasz .Richard. #69472. hozzászólására A baj csak az, még azt sem tudhatják, mikor és melyiket állíthatják! Ha nincs szelepváltás ilyen motorokon, akkor a vele együtt mozgónál hogy állít?Kezdeni kell az alapokat megtanulni! A többi alkatrésznél sem tudhatják a technológiát! Javasolnám nekik a továbbképzést mielőtt más nagy értékü gépét szervizelik!

Nincs profilkép
#69472 .Richard.
2020-03-20 20:21:22

Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraNem téged minősítelek, nekik a dolguk a szerviz. Ha forgatja a főtengelyt akkor előbb nyit egy szelep. Az mi? Forgatja bezár. Forgat. Egyszer csak nyit egy forgat, aztán a mellette lévő, az előbbi meg bezár. Ott a szelepváltás. Amelyik bezárt az a kipufogó. Én így próbálnám. Ha másképp áll meg a motor akkor max többet forgatod mire meglátod. Biztos, hogy tudod, csak nem csináltad. Mert akkor rájönnél. négyütemű motor. Nem kell megsértődni, te is tudod, hogy megtalálnád!smile thumbup

Nincs profilkép
#69471 Lala5995
2020-03-20 20:19:15

Válasz mtz1221 #69470. hozzászólásáraLeirtam, hogy lehet megállapítani, melyik szelep a szívó! Nem akarom ismételni! De a gyengébbeknek is érthető legyen! Az iskolában ezek az alapok! Szelepváltás például! Szívó, süritő (majd a gyujtás vagy az üzemanyagbefecskendezés) terjeszkedési ütem, a legvégén a kipufogás! Kiőufogáskor melyik szelep van nyítva? A végén jön egy a gáznyomást kihasználó folyamat. A felső holtpont előtt kezdődik! nem más, mint a szelepváltás.Kipufogó zár. Vele együtt nyílik a szivó. Ha ezt megtalálja cvalaki, talán felismeri melyik szelep nyít,vagy éppen zár! Záró szelep nem lehet szívó! Igy egy lehetőség maradt! Vissza az iskolapadba a Versenyszerelőknek!

#69470 mtz1221
2020-03-20 19:58:19

Válasz .Richard. #69464. hozzászólásáraNem annyira marhák meg azért belőlem is többet kinézhetnél.smile angrySzívókat 0.3-ra kipufogókat 0.45-re kellene állítani könyv szerint.A fej két részből van és a középső kettőnél kívülről nem látni melyik a szívó melyik a kipufogó.

#69469 Gumóka
2020-03-20 14:14:29

Válasz Lala5995 #69468. hozzászólásáraOtt keresünk még, Bócsán kértem még segítséget, valószínű, csak ránézésre T-088 a hajtómű.

Nincs profilkép
#69468 Lala5995
2020-03-20 13:59:23

Válasz Gumóka #69467. hozzászólásáraEz az! A t088-ra talán az RZ szárzuzó tengelyévekl kellene próbálkozni! Bár azt is esztergáltatni kellene még! Az a hajtómű, ahogy a talajmaró alkatrészekből összeépített. Azért lehet olyan a hajtómű is. Vagy egy ujat érdemes venni. RZ-6 172 cikkszámu tengely, vagy az RZ-3 hajtóművében lévő lehet a megoldás.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Egy nagyon különleges nitrogénműtrágya gyártása kezdődött Indiában
Egy nagyon különleges nitrogénműtrágya gyártása kezdődött Indiában
Magasabb a nitrogéntartalma, mint a korábban használt karbamidnak.
Egy korábbi klímaváltozásnak köszönhetjük a mezőgazdaságot?
Egy korábbi klímaváltozásnak köszönhetjük a mezőgazdaságot?
Az évszakok és a mezőgazdaság forradalma: új elmélet született.
Husqvarna Fűnyírótraktor 0 űzemórás eladó
Husqvarna Fűnyírótraktor 0 űzemórás...

850.000 Ft

HW 80-11 pótkocsi
HW 80-11 pótkocsi

1.100.000 Ft

Claas Arion 610 - Front TLT - 2560 órás
Claas Arion 610 - Front TLT - 2560 órás

29.900.000 Ft

UN-053 rakodógép
UN-053 rakodógép

1.250.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]