Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR414.42 FtUSD402.74 FtCHF441.31 FtGBP493.58 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok. Tudna valaki segíteni abban hogy egy 82es mtznek csináltuk a felezőjét kicseréltűk a nyelestengelyt a felezőnek a két fogaskerekét meg a felezőhüvelyt és kidobálja a hosszut. Mi lehet ennek az oka?
Válasz Rózsa Zoltán :) #69200. hozzászólásáraGyűrű csere nem mindig jó! Ha vállas a henger, eltörhet a gyűrű! Bemelegedés után ne alapjáraton, de teljes gázon se járasd sokat!Bemelegíteni is jobb egy kissé emelt gáz.Ha röpsulyos a kuplung, akkor forogjon a kaszapenge!
Kis terhelés jót tesz. Utána kellene majd kicsit nagyobb a második tanknál! De ne teljes terhelést!Utána olajat le. Ha sok a fém, akkor lesz baj.
Válasz Lala5995 #69197. hozzászólásáraEzt is azért irtam le, hogy ne hagyja senki figyelmen kívúl az ellenőrzést, tisztitást! Zetorról is irhattam volna, hogy nem elég összerakni! Hanem a CRYSTAL sorozatnál ellenőrizni is kell a sebességváltó olajnyomását! A szűrők tisztitását se hagyjuk ki.Igy nem kell pár nap mulva ujrakezdeni!
Válasz mtz1221 #69192. hozzászólásáraNem találós kérdés akart lenni! A figyelmet akartam felhívni a rossz gyári szerelésre. Amelyből motorblok csere lett. Pedig csak egy furás és tisztitás, majd ujra dugózás lett volna. A hiba kezdetén az adagolónál jelentkező egyenletlen járás, fura hang volt. Uj adagoló szintén igy járt. Pedig a vezérmű fogaskerék elárulta volna a hibát.2. adagoló megszorult. A 3. adagoló az egyenletlen járás után adagolóshoz került. Aki észrevette a kopást a tengely perselyénél. (4UTNM-1111162-10 Szerelési karima) kopása jelezte. Egy kis odafigyeléssel a garanciát végző cég kb 1 milliót takarított volna meg! Az adagoló nem kapott kenést- ez volt a lényeg! A Zöld, nagyra tartott gépnél egy tömitésen egy furat hiányzott- több milliós kár volt! Amit a tulajdonossal szerettek volna megfizettetni! De a csere alkalmával is rosszat építettek be....
Válasz Lala5995 #69190. hozzászólásáraLátod ez a szakma.A perkins szárazperselyes.(Általában).Mielőtt még támadások középpontja lennék.Csak azért kérdeztem mert még ilyennel nem találkoztam.Ismerem az mtz motort mert már nem egyet csináltam,és ez nem vagánykodás.
Válasz Lala5995 #69189. hozzászólásáraMost ez találós kérdés ? Gondolom elzárja valahol az utat az 1-ső főtengelycsapágy meg a blokk oldalán húzódó olajkanális között az utat.De ez tomit majdcsak nem érinti.Esetleg az hogy bütykös tengely perselye megfordult és elzárta a felmenő olajat.
Válasz zt tomi #69186. hozzászólásáraA hüvely alsó tömítő gumilya. Az ha már elöregedett nem kell a hüvelynek felcsuszni szorulhat mint a beton de ha pár századot mozdul eresztheti a vizet. Főleg ha zár a hűtősapka. Azt ne kérdezd meg,mi köze ennek a sapkához!
Válasz zt tomi #69188. hozzászólásáraMegkaptad az értelmes választ a hozzászólóktól! Ellenőrizni kell a csapágyakat és az olajfuratokat ! Ha neked ez nem értelmes, akkor van baj! MTZ nem Perkins! Bár próbálták összehozni... Perkinsből szedje ki, aki akarja! Legalább szidni fogja a tervezőt, gyártót!
A hiba, amelyről már irtam: A záródugó rossz szerelése a gyárban. Milyen hibát okozhat? A képen 48-as alkatrészből kettőt tesznek egy helyett, mi lesz? Egy kell elöl, egy hátul. Ha ezt duplán sajtolják be? A cikkszáma: 50-1002326-V
Válasz Lala5995 #69187. hozzászólásáraHát szerintem ezt a témát hagyjuk,mert okos választ nem tud senki adni,csak a témához nem kapcsolódó okoskodót.Gondolom ti már sokkal több motort megcsináltatok mint én.Perkins motorból is ki tud jönni a hüvely a dugattyú által?
Válasz zt tomi #69183. hozzászólásáraEbben azért sem lennék biztos, mert a le nem húzott hengerfejnél voltak olyan erők, amelyek megmozgatták a hüvelyeket! De te ezt is jobban tudod!
Válasz zt tomi #69183. hozzászólásáraIgaz! A szorulást meg amire az öreg tömités képes ne keverd! De ha benne lesz a viz amit ott ereszt le akkor beszoptad! Miattam forgathatod! Egy laposvas hüvelyleszoritonak a volt munkahelyemen azért volt kitalálva. Hengerfejcsavar aláfogatva tartja a persely peremnél.
Válasz .Richard. #69178. hozzászólásáraHát azért azt nem nyomja ki,mert nagyobb erő kell a hüvely kihúzásához,mint az az erő amit a gyűrűk sűrlòdása átad a hüvelynek.
Válasz Lala5995 #69181. hozzászólásáraA hiba pontos leirását ugy sem tudjuk meg! Valószinüleg megtartja magának, hogy ne kelljen beismernie a tévedését!
Válasz Lala5995 #69179. hozzászólásáraLeg egyszerűbb lenne Ha levegővel a lyukon meg lenne nyomatva akkor a vezértengely furatokon akadálytalanul szenyelne. Ha Alulrol látni akkor nem az az utolso forgocsap a hiba. Ha szenyel akkor középen nem megy bele az olaj . Ki lehetne silabizálni. De szerintem bonthatja a motor elejét.
Válasz .Richard. #69178. hozzászólásáraItt kezdődik a szakma! Olajnyomás és egyéb kérdések-érdekes téma!
Például az új traktoroknál néha előfordul, hogy egy záródugó helyett kettőt nyomat be a dolgozó. Utána nem lesz kenés például az adagolómeghajtó fogaskereék perselyénél.
%0-esnél, amennyiben ablakos- könnyen meg lehet állapítani a hibát. Ha nem ablakos, akkor az olajteknő levételével meglesz a hiba. Amennyiben tudja a szerelő, mit és hogyan keressen!
Válasz zt tomi #69175. hozzászólásáraHa olyan jó szerelő vagy, miért nem tudod a hiba okát?
A vezérmütengelytől nem megy fel az olaj. Tehát a vezérmütengely csapágyánál is lehet hiba! Ja, értem- az a csapágy, nem csapágy! Amikor egy csapágy hangot ad, akkor már van baj! De előtte is lehet gondja! Én is láttam egyet- mást! Például ilyen hibát is!De azért köszönöm a kioktatást!
Olajnyomás egy hibás csapágy miatt növekedhet!Sok motornál ez a csapágyhiba jele! De lehet olyan is, amikor csökken a nyomás! Még érdemes lesz a könyvek tanulmányozása!
Válasz Lala5995 #69170. hozzászólásáraGondolom láttál már MTZ motort nem egyet te is.A blokkban megy le egy cső ami kb 10-12 mm átmérőjű és abban van a furat.Ezt is kivettem és kicseréltem a gumigyűrűket rajta.Belül tiszta.Tehát a vezérmű tengelyig lemegy ez a cső.Onnan nem megy fel az olaj.A hüvely meg hogy a faxba tudna kijönni????????Nem értem.Mi fogja kitolni??????Ha a csapágy elkenődik vagy netán elforog akkor a hangja is egy icipicikét csúnyácska lenne!És az olajnyomás csökkenne az biztos.Szerelő vagyok 23 éve már láttam egyet s mást.Csak ilyennel még soha nem találkoztam,és egy barátom aki garis szerelő az sem .Úgyhogy csak azért kérdezetem hátha valaki találkozott már ilyennel.Ezek az alap dolgok amiket itt írnak ezekkel tisztában vagyok.
Válasz gabika82 #69167. hozzászólásáraSima csavart tegyél! Ha tőcsavart tennél, akkor csak olyan hosszu férne el, amely az anyán túllógva sem érné el a szelepfedelet!
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraFel lett cserélve az olajcső tőcsavarja.Bár találkoztam már olyannal hol mindkét csavar biztosító csapos volt. Elfordulhatott a himbatengely és jöhetett a gond. Vagy szimplán dugulás a feljövő furat és környékén.
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni ,hogy 80-ast turbózom meg és milyen hüvely garnitúrát vegyek bele? Azt mondják,hogy a 3gyűrűst tegyem bele nem melegszik annyira.Márkára melyiket vegyem meg?A horse power szettet néztem de ér az ennyit?Tud anyival többet mint amennyivel többe kerül?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Válasz zt tomi #69169. hozzászólásáraÉrtem én, hogy a hengerfej nem volt a helyén! De miért nem lehet gond a csapágyaknál? A hengerfejtömités csere előtt vol olajnyomás a szelepeknél? Valószinüleg előtte sem lehetett nagy olajnyomás.A csapágynál nem csak elszökik az olaj! Hanem mi lehet még? Aki nem az elsőt csinálja-tudja!
Például elfordul a házban a csapágy, vagy elkenődik. Ilyenkor inkább nő az olajnyomás. Mert valahol nem lesz elégséges kenés. A drótot azért ajánlottam, hogy a furatban esetleg a dugulást megoldja, amikor a motor forog, van olajnyomás. Függetlenül a hengerfejtől! De a hengerfej nélküli inditózásnál figyelni kell a hüvelyekre! Ha megmozdul, lesz gond!
Válasz Lala5995 #69163. hozzászólásáraNem olvastad el rendesen amit írtam.A hengerfej nem volt fent mikor megjárattuk önindítóval.Az felnyomta 3 bár ig,és akkor is csak könnyezett.Tehát a tömítésnek ehhez semmi köze.Ez nem az első volt amit csináltam.Ha a csapágyaknál lenne gond,akkor nem lenne járó motornál 4 bár,mert akkor nagy lenne a résveszteség.
Válasz Anti ygh866 #69162. hozzászólásáraNekem az egyiken csak ilyen van. Ha málik a többiről erre cserélem. Nagyon jól bírja, nem keményedik meg, repedezik ki mint a gumi. Awab bilinccsel nem szabad használni mert az elvágja, gbs-t használok mindenhova.
Sziasztok!olyan kérdésem lenne a 80 as hengerfejnél van a szelephimbasornak 4 tőcsavarja ugye ami fogja a szelephimbasor végén ugye 2 furat van ugye egyik a tőcsavar másikba meg sima csavatr tegyek?
Most ne a szántást nézzétek!A hütővíz hőmérséklet szerintetek normális megfelelő értéket mutat?,még sosem volt a zöld mezőben, tavalyi BY 86fokos termosztát van benne,
Válasz zt tomi #69161. hozzászólásáraA hengerfej a helyén! Egy acélhuzalt dugj a furatba! 1-1,5 mm átmérőjüt. Ha legalább 12-13 cm-t lemegy, akkor maj mehet le az olajteknő! A csapágyaknál lehetnek gondok. Mindenképpen hengerfejtömítés csere lesz! Igy akkor kellene magforgatni a motort. Olaj legyen az olajteknőben! Ha rendesen megy az olaj, akkor egy másik tömítés- odafigyelve a felrakásnl, jó lesz!
Válasz zt tomi #69159. hozzászólásáraSzét kellene akkor szedni a centrifuga szűrő szelepeit,valahol ott lesz a gond.Meg ha már lent van akkor megnyomatni levegővel,majdcsak nem ejtettek bele valamit a blokkba felülről az olaj lukon.
Válasz mtz1221 #69157. hozzászólásáraEzek alap dolgok.Nem itt van a gond.A teljes sztori a következő.Szóltak,hogy kinyomta a tömítést és meg kellene csinálni.Nem értem rá,és ők kicserélték.Szóltak,hogy nem indul nézzem meg.Nem mindig fordul át a motor rendesen.Kimentem és néztem,hogy körbe a tömítésnél vizes.Nem húzták le rendesen.Nehezen beindítottuk úgy hogy nem rajta a szelepdekli,mert azt hittem elsőre,hogy azért nem fordul át mert valamelyik szelep kitámaszt.De nem ez volt a gond mert a szelephézag jó volt.Nehezen beindult,és menet közben vettem észre,hogy nincs olajzása a himbáknak.Na ekkor én leszedtem a hengerfejet mert úgy is új tömítés kell.Hengerfej nélkül önindítózva néztük,hogy az olajzó furaton jön e föl olaj a blokknál,de csak szinte könnyezett.Bent a mutató meg már 3 bárt mutatott.Tehát már a hengerfej alatt van a gond.
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraA régi tömítést oda mértétek az újhoz ?A blokk jobb hátsó sarkán jön fel az olaj egy kb 16 mm-es lukon.De a hengerfejen el van tolva az ugyanakkora luk oldalra,így kb 2 mm-en tud elmenni csak az olaj.Ha nem volt helyén mm-re pontosan a tömítésen,akkor elzártad az olaj útját.A himbák nem voltak szét szedve,mert a talpán jön fel az olaj,ha össze lettek cserélve ott is elzárhattad az olaj útját.
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraHa nem a tömítés a hiba akkor talán a himbatengelyen lévő lyuk nix egy helyen a bekötőcsavarral. Eredetileg ott egy csapos csavar van aminek a hegye bele megy a himbatengelybe, hogy ne járj így.
91205 hozzászólás
Válasz Celtises #69204. hozzászólásáraA fedél jól lett visszatéve a fedél új uj benne a rugó is. A villa irányára megcserélve erre mire gondolsz?
Válasz T tomika #69203. hozzászólásáraA fedelet hogy raktad vissza?
Nincs megcserélve a villa iránya?
Reteszelés fogott?
Sziasztok. Tudna valaki segíteni abban hogy egy 82es mtznek csináltuk a felezőjét kicseréltűk a nyelestengelyt a felezőnek a két fogaskerekét meg a felezőhüvelyt és kidobálja a hosszut. Mi lehet ennek az oka?
Válasz Lala5995 #69201. hozzászólásáraHonnan engedje le a 2T motorból?
Válasz Rózsa Zoltán :) #69200. hozzászólásáraGyűrű csere nem mindig jó! Ha vállas a henger, eltörhet a gyűrű! Bemelegedés után ne alapjáraton, de teljes gázon se járasd sokat!Bemelegíteni is jobb egy kissé emelt gáz.Ha röpsulyos a kuplung, akkor forogjon a kaszapenge!
Kis terhelés jót tesz. Utána kellene majd kicsit nagyobb a második tanknál! De ne teljes terhelést!Utána olajat le. Ha sok a fém, akkor lesz baj.
Üdv Hölgyek Urak.
Itt mindíg pörög az élet.
Nem MTZ kérdésem lenne ha nem haragszotok......
De ezen a fórumon sok okos szerelő megfordul.
Benzínes 2T fűkaszát gyürű csere után hogyan kell bejáratni?
Mondjuk alapjáraton ki ketyeg egy tank benzínt?
Köszönöm
Válasz Lala5995 #69197. hozzászólásáraEzt is azért irtam le, hogy ne hagyja senki figyelmen kívúl az ellenőrzést, tisztitást! Zetorról is irhattam volna, hogy nem elég összerakni! Hanem a CRYSTAL sorozatnál ellenőrizni is kell a sebességváltó olajnyomását! A szűrők tisztitását se hagyjuk ki.Igy nem kell pár nap mulva ujrakezdeni!
Válasz Nyomasek Bobo #69195. hozzászólásáraEbből is sok probléma lehet! Ha elkopott, elfordult-marad, jó az ugy..
Válasz mtz1221 #69192. hozzászólásáraNem találós kérdés akart lenni! A figyelmet akartam felhívni a rossz gyári szerelésre. Amelyből motorblok csere lett. Pedig csak egy furás és tisztitás, majd ujra dugózás lett volna. A hiba kezdetén az adagolónál jelentkező egyenletlen járás, fura hang volt. Uj adagoló szintén igy járt. Pedig a vezérmű fogaskerék elárulta volna a hibát.2. adagoló megszorult. A 3. adagoló az egyenletlen járás után adagolóshoz került. Aki észrevette a kopást a tengely perselyénél. (4UTNM-1111162-10 Szerelési karima) kopása jelezte. Egy kis odafigyeléssel a garanciát végző cég kb 1 milliót takarított volna meg! Az adagoló nem kapott kenést- ez volt a lényeg! A Zöld, nagyra tartott gépnél egy tömitésen egy furat hiányzott- több milliós kár volt! Amit a tulajdonossal szerettek volna megfizettetni! De a csere alkalmával is rosszat építettek be....
Válasz Lala5995 #69190. hozzászólásáraLátod ez a szakma.A perkins szárazperselyes.(Általában).Mielőtt még támadások középpontja lennék.Csak azért kérdeztem mert még ilyennel nem találkoztam.Ismerem az mtz motort mert már nem egyet csináltam,és ez nem vagánykodás.
Válasz mtz1221 #69192. hozzászólásáraÉrzésem szerint egy sima generálnál a vez tengely csapágyait nem szokták nagyon babrálni...
Válasz mtz1221 #69192. hozzászólásáraNagy a nyomás de nincs olaj. Talán az utolsó válasz,vagy a vwzértengely egyáltalán nem kap olajat.
Válasz Lala5995 #69190. hozzászólásáraMiért szidná a gyártót.Nálunk elviszed a blokkot fizetsz hengerenként 100 eurót,és kapsz egy generálozott fűzött blokkot,amivel 10000+ órát megleszel.
Válasz Lala5995 #69189. hozzászólásáraMost ez találós kérdés ? Gondolom elzárja valahol az utat az 1-ső főtengelycsapágy meg a blokk oldalán húzódó olajkanális között az utat.De ez tomit majdcsak nem érinti.Esetleg az hogy bütykös tengely perselye megfordult és elzárta a felmenő olajat.
Válasz zt tomi #69186. hozzászólásáraA hüvely alsó tömítő gumilya. Az ha már elöregedett nem kell a hüvelynek felcsuszni szorulhat mint a beton de ha pár századot mozdul eresztheti a vizet. Főleg ha zár a hűtősapka. Azt ne kérdezd meg,mi köze ennek a sapkához!
Válasz zt tomi #69188. hozzászólásáraMegkaptad az értelmes választ a hozzászólóktól! Ellenőrizni kell a csapágyakat és az olajfuratokat ! Ha neked ez nem értelmes, akkor van baj! MTZ nem Perkins! Bár próbálták összehozni... Perkinsből szedje ki, aki akarja! Legalább szidni fogja a tervezőt, gyártót!
A hiba, amelyről már irtam: A záródugó rossz szerelése a gyárban. Milyen hibát okozhat? A képen 48-as alkatrészből kettőt tesznek egy helyett, mi lesz? Egy kell elöl, egy hátul. Ha ezt duplán sajtolják be? A cikkszáma: 50-1002326-V
Válasz Lala5995 #69187. hozzászólásáraHát szerintem ezt a témát hagyjuk,mert okos választ nem tud senki adni,csak a témához nem kapcsolódó okoskodót.Gondolom ti már sokkal több motort megcsináltatok mint én.Perkins motorból is ki tud jönni a hüvely a dugattyú által?
Válasz zt tomi #69183. hozzászólásáraEbben azért sem lennék biztos, mert a le nem húzott hengerfejnél voltak olyan erők, amelyek megmozgatták a hüvelyeket! De te ezt is jobban tudod!
Válasz .Richard. #69185. hozzászólásáraBocsi de milyen tömítés képes mire?Nem kötekedés csak ezt nem értem.A hüvely kicsúszásáról volt szó.
Válasz zt tomi #69183. hozzászólásáraIgaz! A szorulást meg amire az öreg tömités képes ne keverd! De ha benne lesz a viz amit ott ereszt le akkor beszoptad! Miattam forgathatod! Egy laposvas hüvelyleszoritonak a volt munkahelyemen azért volt kitalálva. Hengerfejcsavar aláfogatva tartja a persely peremnél.
Válasz Lala5995 #69182. hozzászólásáraMilyen tévedést nem ismerek be?
Válasz .Richard. #69178. hozzászólásáraHát azért azt nem nyomja ki,mert nagyobb erő kell a hüvely kihúzásához,mint az az erő amit a gyűrűk sűrlòdása átad a hüvelynek.
Válasz Lala5995 #69181. hozzászólásáraA hiba pontos leirását ugy sem tudjuk meg! Valószinüleg megtartja magának, hogy ne kelljen beismernie a tévedését!
Válasz .Richard. #69180. hozzászólásáraIgazad van! De ezt ő jobban tudja- azért kérdezte!
Válasz Lala5995 #69179. hozzászólásáraLeg egyszerűbb lenne Ha levegővel a lyukon meg lenne nyomatva akkor a vezértengely furatokon akadálytalanul szenyelne. Ha Alulrol látni akkor nem az az utolso forgocsap a hiba. Ha szenyel akkor középen nem megy bele az olaj . Ki lehetne silabizálni. De szerintem bonthatja a motor elejét.
Válasz .Richard. #69178. hozzászólásáraItt kezdődik a szakma! Olajnyomás és egyéb kérdések-érdekes téma!
Például az új traktoroknál néha előfordul, hogy egy záródugó helyett kettőt nyomat be a dolgozó. Utána nem lesz kenés például az adagolómeghajtó fogaskereék perselyénél.
%0-esnél, amennyiben ablakos- könnyen meg lehet állapítani a hibát. Ha nem ablakos, akkor az olajteknő levételével meglesz a hiba. Amennyiben tudja a szerelő, mit és hogyan keressen!
Válasz zt tomi #69175. hozzászólásárakinyomod a dugoval a hüvelyt mert semmi nem fogja. Vagy megmozdul azt folyatja majd a vizet az olajba.
Válasz zt tomi #69175. hozzászólásáraHa olyan jó szerelő vagy, miért nem tudod a hiba okát?
A vezérmütengelytől nem megy fel az olaj. Tehát a vezérmütengely csapágyánál is lehet hiba! Ja, értem- az a csapágy, nem csapágy! Amikor egy csapágy hangot ad, akkor már van baj! De előtte is lehet gondja! Én is láttam egyet- mást! Például ilyen hibát is!De azért köszönöm a kioktatást!
Olajnyomás egy hibás csapágy miatt növekedhet!Sok motornál ez a csapágyhiba jele! De lehet olyan is, amikor csökken a nyomás! Még érdemes lesz a könyvek tanulmányozása!
Válasz zt tomi #69175. hozzászólásáraLehet az avatarod miatt nem gondolták, hogy ennyire vágod a témát
Válasz Lala5995 #69170. hozzászólásáraGondolom láttál már MTZ motort nem egyet te is.A blokkban megy le egy cső ami kb 10-12 mm átmérőjű és abban van a furat.Ezt is kivettem és kicseréltem a gumigyűrűket rajta.Belül tiszta.Tehát a vezérmű tengelyig lemegy ez a cső.Onnan nem megy fel az olaj.A hüvely meg hogy a faxba tudna kijönni????????Nem értem.Mi fogja kitolni??????Ha a csapágy elkenődik vagy netán elforog akkor a hangja is egy icipicikét csúnyácska lenne!És az olajnyomás csökkenne az biztos.Szerelő vagyok 23 éve már láttam egyet s mást.Csak ilyennel még soha nem találkoztam,és egy barátom aki garis szerelő az sem .Úgyhogy csak azért kérdezetem hátha valaki találkozott már ilyennel.Ezek az alap dolgok amiket itt írnak ezekkel tisztában vagyok.
Válasz gabika82 #69167. hozzászólásáraSima csavart tegyél! Ha tőcsavart tennél, akkor csak olyan hosszu férne el, amely az anyán túllógva sem érné el a szelepfedelet!
Válasz oli003 #69171. hozzászólásáraMegveheted nyugodtan,nekem is az van benne. Nagyon meg vagyok elégedve vele
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraFel lett cserélve az olajcső tőcsavarja.Bár találkoztam már olyannal hol mindkét csavar biztosító csapos volt. Elfordulhatott a himbatengely és jöhetett a gond. Vagy szimplán dugulás a feljövő furat és környékén.
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni ,hogy 80-ast turbózom meg és milyen hüvely garnitúrát vegyek bele? Azt mondják,hogy a 3gyűrűst tegyem bele nem melegszik annyira.Márkára melyiket vegyem meg?A horse power szettet néztem de ér az ennyit?Tud anyival többet mint amennyivel többe kerül?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Válasz zt tomi #69169. hozzászólásáraÉrtem én, hogy a hengerfej nem volt a helyén! De miért nem lehet gond a csapágyaknál? A hengerfejtömités csere előtt vol olajnyomás a szelepeknél? Valószinüleg előtte sem lehetett nagy olajnyomás.A csapágynál nem csak elszökik az olaj! Hanem mi lehet még? Aki nem az elsőt csinálja-tudja!
Például elfordul a házban a csapágy, vagy elkenődik. Ilyenkor inkább nő az olajnyomás. Mert valahol nem lesz elégséges kenés. A drótot azért ajánlottam, hogy a furatban esetleg a dugulást megoldja, amikor a motor forog, van olajnyomás. Függetlenül a hengerfejtől! De a hengerfej nélküli inditózásnál figyelni kell a hüvelyekre! Ha megmozdul, lesz gond!
Válasz Lala5995 #69163. hozzászólásáraNem olvastad el rendesen amit írtam.A hengerfej nem volt fent mikor megjárattuk önindítóval.Az felnyomta 3 bár ig,és akkor is csak könnyezett.Tehát a tömítésnek ehhez semmi köze.Ez nem az első volt amit csináltam.Ha a csapágyaknál lenne gond,akkor nem lenne járó motornál 4 bár,mert akkor nagy lenne a résveszteség.
Válasz Anti ygh866 #69162. hozzászólásáraNekem az egyiken csak ilyen van. Ha málik a többiről erre cserélem. Nagyon jól bírja, nem keményedik meg, repedezik ki mint a gumi. Awab bilinccsel nem szabad használni mert az elvágja, gbs-t használok mindenhova.
Sziasztok!olyan kérdésem lenne a 80 as hengerfejnél van a szelephimbasornak 4 tőcsavarja ugye ami fogja a szelephimbasor végén ugye 2 furat van ugye egyik a tőcsavar másikba meg sima csavatr tegyek?
Most ne a szántást nézzétek!A hütővíz hőmérséklet szerintetek normális megfelelő értéket mutat?,még sosem volt a zöld mezőben, tavalyi BY 86fokos termosztát van benne,
Válasz Lala5995 #69164. hozzászólásáraA bilincsre vigyázni! Könnyen elvághatja!
Válasz Anti ygh866 #69162. hozzászólásáraJobb, mint a sima gumi! De megéri?
Válasz zt tomi #69161. hozzászólásáraA hengerfej a helyén! Egy acélhuzalt dugj a furatba! 1-1,5 mm átmérőjüt. Ha legalább 12-13 cm-t lemegy, akkor maj mehet le az olajteknő! A csapágyaknál lehetnek gondok. Mindenképpen hengerfejtömítés csere lesz! Igy akkor kellene magforgatni a motort. Olaj legyen az olajteknőben! Ha rendesen megy az olaj, akkor egy másik tömítés- odafigyelve a felrakásnl, jó lesz!
ilye tipusu sziliko csövet haszál valaki?
mennyire strapabíró?termosztátháztól a hűtőig,
Válasz mtz1221 #69160. hozzászólásáraOtt az olaj járatba semmit nem lehet beleejteni,mert csak egy 3-4 mm-es furat van,és az tiszta .
Válasz zt tomi #69159. hozzászólásáraSzét kellene akkor szedni a centrifuga szűrő szelepeit,valahol ott lesz a gond.Meg ha már lent van akkor megnyomatni levegővel,majdcsak nem ejtettek bele valamit a blokkba felülről az olaj lukon.
Válasz mtz1221 #69157. hozzászólásáraEzek alap dolgok.Nem itt van a gond.A teljes sztori a következő.Szóltak,hogy kinyomta a tömítést és meg kellene csinálni.Nem értem rá,és ők kicserélték.Szóltak,hogy nem indul nézzem meg.Nem mindig fordul át a motor rendesen.Kimentem és néztem,hogy körbe a tömítésnél vizes.Nem húzták le rendesen.Nehezen beindítottuk úgy hogy nem rajta a szelepdekli,mert azt hittem elsőre,hogy azért nem fordul át mert valamelyik szelep kitámaszt.De nem ez volt a gond mert a szelephézag jó volt.Nehezen beindult,és menet közben vettem észre,hogy nincs olajzása a himbáknak.Na ekkor én leszedtem a hengerfejet mert úgy is új tömítés kell.Hengerfej nélkül önindítózva néztük,hogy az olajzó furaton jön e föl olaj a blokknál,de csak szinte könnyezett.Bent a mutató meg már 3 bárt mutatott.Tehát már a hengerfej alatt van a gond.
Válasz mtz1221 #69157. hozzászólásáraAz 50esen olajcső van két csavarral. Vagy abban van olyan
is már ami a himba alatt nyom?
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraA régi tömítést oda mértétek az újhoz ?A blokk jobb hátsó sarkán jön fel az olaj egy kb 16 mm-es lukon.De a hengerfejen el van tolva az ugyanakkora luk oldalra,így kb 2 mm-en tud elmenni csak az olaj.Ha nem volt helyén mm-re pontosan a tömítésen,akkor elzártad az olaj útját.A himbák nem voltak szét szedve,mert a talpán jön fel az olaj,ha össze lettek cserélve ott is elzárhattad az olaj útját.
Válasz zt tomi #69155. hozzászólásáraHa nem a tömítés a hiba akkor talán a himbatengelyen lévő lyuk nix egy helyen a bekötőcsavarral. Eredetileg ott egy csapos csavar van aminek a hegye bele megy a himbatengelybe, hogy ne járj így.