Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408.16 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP487.8 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz1221 #67208. hozzászólásáraAz egyértelműen klímakompresszor, nyomja az a levegőtis ezek szerint bivalymód.
Ismerősnek egy öreg orosz szaratov hűtőgép kompresszora a fújtató berendezés...
Hadjátok már a fenébe a porlasztókat,állítsa mindenki amennyire akarja.De van olyan is hogy egyik mester órája 170-et mutat a másiké meg másnap 190-et. Nézzétek meg inkább ezt a vietnámi videót és mondjátok meg nekem miből van csinálva rá a kompresszor???Létezik hogy klíma kompresszorból ??? Ha igen mennyit tudnak azok nyomni,meg mennyire megbízhatóak ha csinálnák belőle egyet a garázsba ???A vietnámi traktoros videókon az összes(nem csak mtz)gépre valami oknál fogva ilyen van rakva.
Na, mindjárt teszek néhány képet a verdásba.
Opel Y17dt isuzu, én még ilyen trutyit nem láttam motorba. A legrosszabb öreg udvaros emtézémnek is tisztább a motorja pedíg abba már régóta az az olaj megy amit a többiből leeresztek.
Válasz Lala5995 #67202. hozzászólásáraAzt megragadtad hogy E10!!Való igaz,benzin!De dízel sem egy fajta van,a több fajtán túl több töltő állomás,több féle adalékkal!2300 max fordulat!!Van amelyik csak 1800!Max fordulaton nem mindig jársz,kormolsz!A lényeg hogy az Mtz nem euro motoros!Nem tudja,ezért nem is akarunk tőle csodákat várni! Lényeg hogy ne "ugasson" !
Válasz medikus #67200. hozzászólásáraEz is jogos, mosóolajat (gázolaj) ha benne hagyom a tekenőbe 1 hét múlva átmegy olajfesték hígítóba.
A régóta (1-2 hónap) álló gépeknek is ha beleszimatolok a tankba pláne ha nincs túl tele, hát van annak mindenféle szaga csak gázolaj nem.
Válasz medikus #67200. hozzászólásáraMedikus! Ezt ne! Nem benzinnel megy az MTZ! Nem a füst a lényeg! Hanem a tartósság és a teljesítmény! A nagy fordulat: 5-600Fordulat/ perc alacsony. 2000-2300 fordulat a maximális fordulat az MTZ-nél. Ezt nevezhetjük nagynak az alapjárathoz képest. Ha már megkérdezted, hogy járok a traktorral? Általában nem az alapjárat közeli fordulatszámmal! Gyakran a maximális fordulaton, vagy a közelében.Füst csak nagy terhelésen!. Gyári értéken a porlasztók!
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólásáraEz a hozzáállás szakmailag megalapozott, és jogos.
Csak, emtézés berkekben gyakran megy a mókolás.
Hozzá kell tennem magam is élek az mtz mókolás tudományával, veterán kategóriás az a lényeg, hogy arrébb menjen elven és csak is saját gépek esetén.
Minden más esetben tartom magam a gyári szervíz útmutatókhoz. No, kényszerből volt már kivétel az erősítette a szabályt.
Válasz Lala5995 #67195. hozzászólásáraNagy fordulat az 1800-2000? Az mtz motort szellőztetni kell,ha akár milyen fordulaton jársz is vele!Nem a fordulat miatt romlik,hanem a fos üzemanyag miatt!Lásd E10 üzemanyag!Az etanolt duplázzák jan 1 től,de tudják hogy milyen dugulásokat okoz a rendszerekben!Hónapokra leállítani semmit nem lehet,mert beleköt a tartályba,meg minden hova!Na attól füstöl a gép!
Válasz mtz892mtz #67198. hozzászólásáraOlvasd el figyelmesen amit bemásoltam!(#67197 Lala5995 | 2019-12-19) Nem én találtam ki!
A szelepek, hengerfejek ilyenek miatt mennek a kukába! Mikor vágja át a dugattyút a gázolajsugár? Ha kicsi a nyomás és belfolyik (pisil) ahengerbe a gázolaj! A nagyobb cseppek később égnek el. Ezért ég szét kipuffogó, szelep, tubó, stb! Ha valaki nem hiszi, járjon utánna és tanuljon saját kárán! Sajnálom az értetlen embereket!
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólására Nincs itt baj semmi a gyári értékkel.. Mikor ki jön a gyárból az mtz mondjuk nincs ott baj szerintem az értékekkel. Az meg más ha az ember finomit rajta utolog egy kicsit,föleg ha már valami volt késöbb javitva is rajta. Szerintem jobb,ha simában,csendesebben jár az a motor,még ha kormól is egy kicsit,mint hogy kopogjon. De ez csak az én véleményem.
Válasz Lala5995 #67195. hozzászólására,,Teljes terhelésen viszonylag egyszerű a helyzet: hosszabb-rövidebb idővel a felső holtpont előtt kell minél több gázolajat minél finomabban elporlasztani az égéstérben. A nagy, sőt még nagyobb befecskendezési nyomás itt duplán fontos: egyrészt finomabb az üzemanyag eloszlatása, ami jótékony hatással van a koromkibocsátásra, másrészt a befecskendezés nem tarthat túl sokáig, mert a kipufogóütemig elhúzódó égés gyorsan túlmelegítheti a turbót.Sok üzemanyagot kevés idő alatt befecskendezni pedig csak nagy, sőt még nagyobb nyomáson lehet. Ez az oka a szinte minden katalógusban megjelenő befecskendezési nyomások közti versenyfutásnak. Végre egy olyan szám, melynek nem csak marketingszempontból van jelentősége, hanem valódi, tényleges haszon (kevesebb korom, nagyobb teljesítmény) állhat mögötte. Egy jó befecskendező rendszer fontos jellemzője tehát a minél magasabb befecskendezési nyomás."
Válasz medikus #67193. hozzászólásáraA környezetvédelemhez semmi közöm! A kormolást a rossz porlasztás okozza! Amely időbeni és méretbeni hiba lehet.
Aki pedig a sületlenséget még el is hiszi, hogy a nagyobb nyomás a környezetvédelm szempontjából fontos- talán jó lenne ha utána olvasna!
Amikor turbót szerelünk egy szívó motorra, mi fog változni? Több levegő jut a hengerekbe. A nyomás marad? Ja a 10 emeletes épületben is ugyanaz a víznyomás, mint a földszinten.... Ajánlom egy porlasztóbeállító készülék tüzetes vizsgálatát üzem közben! Kis nyomásnál és növelve a nyomást! Lassu adagolás mellett. Érdekes és tanulságos! Ezek szerint jobb ölfával tűzet rakni, mint aprófával?
MTZ-re visszatérve: Először is a gép általában nagy fordulaton dolgozik. Amely nagyobb nyomást kíván. Kis fordulaton minden diesel kopog. Traktoroknál a szabályzó az Összrezsim tipusu. Amelyhez illik a fix előtöltés! EDC és egyéb adagolók más mást kivánnak!
Kiváncsi vagyok én arra a környezetvédelemre..... a hdi motoros autómnak sokkal büdösebb és fojtósabb a füstje, hidegen- melegen, mint pl az MTZ-nek....
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólásáraBiztos valami nagy környezet védő lehetsz!Mtz ről beszélünk!Semmi 2000 baros nyomás!Az mtz 50 145 bar ra van hivatalosan állítva!Akkor az is kormol?Kell is,mert anélkül nem megy! Egy Golf I-II sem tud lemenni sem az aknáról,ha gyári,illetve környezetvédelmi normát akarsz tőle!Akkor most szerinted az Mtz be tankoljunk prémium dízelt?A gyártó a környezetvédelmi norma miatt gyárt,nagy nyomású rendszert,nem nézi az a fogyasztót,hogy annak a meghibásodása(mert az is elromlik)mennyibe fog kerülni!Esetleg kuka az egész,mert milliós nagyság rend!Nekem nagyon megfelel a hagyományos adagoló!Majd ha a repűlőre tesz Adblut,akkor beszéljünk környezet védelemről!
Válasz mtz892mtz #67190. hozzászólásáraUtoljára irok a befecskendezési nyomással kapcsolatban! Akinek jó, ha a gyári értéknél kisebb nyomást használ, tegye! Utána ne szídjon senkit! A koromlerakódás, kis foprdulaton járatás utáni nagy olajfogyasztás, gyűrűleragadás és még jó pár hiba miatt!
A gyártók talán a drágábban eladható gépek miatt készít magas nyomással? Ajánlom a Közös nyomócsöves rendszernél is a közel 2000 Baros nyomást csökkenteni! Azok is kopogósan járnak! Utána a MÉH telepet felkeresni a sok hulladékkal!
Aki nem érti, hogy nem csak a környezetvédelem miatt fontos a gyári érték- Ő reménytelen szakember!
A felújításnál elkövetett hibák miatti kopogást nem a tüzelőanyagellátó rendszerben kell keresni! Például a derékszögelés hiányát, csapszegpersely szakszerű dörzsárazását és a dugattyu, csapszeg párosítását említem többek közt!
Válasz mtz892mtz #67163. hozzászólásáraÜdv!
Én úgy vettem észre hogy magasabb nyomásnál kemény kopogós hangja van a gépnek! Sztem kisebb nyomáson hamarabb kipörög! Hidegindításnál nem nagyon venni észre külömbséget de mondom ez csak az én véleményem!
Válasz 9020 #67176. hozzászólásáraNem mellékesen: Az MTZ vonóhorog nem öntvény! Kovácsolt acél. Csak a felsőtartó része acélöntvény. A vonóhorgot lehet helyettesíteni a Zetoréval, kis átalakítás után.
Válasz mocsencsi1 #67181. hozzászólásáraAttól függ hogyan, mivel hegeszted. Amit ti csináltatok az meleg hegesztés, de van hideg hegesztés is ahol meg elméletileg 250°C fölé nem mehet a hegesztendő alapanyag hőmérséklete. Ami a legfontosabb az a feszültségmentesítés, azt nem szabad elspórolni. Meg nem árt némi rutin sem. Lehet cifrázni, sokszor még a legnagyobb profiknak sem sikerül. Rengetegszer hiába jó a hegesztés maga ha technológiai hiba történt, hegesztés mellett törik el az anyag. Több száz oldalas szakkönyvek vannak amik csak az öntvények szakszerű hegesztésével foglalkoznak. Na meg minden szakinak megvan a maga nünükéje hogyan kell szerinte csinálni.
Válasz fexco #67178. hozzászólásáraVan hely mindennek.Nálunk már lehet gyárilag ilyennel kérni az mtz-ket.Két fajta van belőle,a hosszabbat kell kérni,ott lelehet pont az alsó húzó magasságáig tenni a fejet.Vagy alulra venni olyant amiből egy tengely lóg ki felfelé,és azt lehet biztosítani egy kis pöcökkel.Gránit vagy kramp oldalán valahol van katalógus.Meg ott sokkal olcsóbb is.
Válasz mocsencsi1 #67181. hozzászólásáraNem szivatott. Az egyik barátom hegesztő, nála láttam öntvény hegesztést. Csak úgy szabad csinálni, hogy a darabokat izzásig hevíteni, majd hegeszteni, utána a lehető leglassabban hűteni, így az anyag egyenletesebben hűl ki, nincs az hogy a széleken hidegebb mint a közepe, mert akkor mikrorepedések lesznek benne. Ha repedés lesz benne, nem biztos hogy látod szabad szemmel, de terhelés alatt eltörhet. Ezért szokták ultahanggal nézni a hegesztés után. Én nem vállalnám be olyan helyen a hegesztést, mint egy vonórész.
Acél öntvények hegesztésénél a nagyon lassú kihűlés a legfontosabb, egy hegesztős ember szerint, de lehet szívatott és órákig kis gázégővel melegítette velem az öntvénydarabot.
Majd száraz homokkal betakarva hűtés.F@sz@ lett.
Válasz mtz1221 #67177. hozzászólásáraNemtudom hogy ezzel lehet e ugy dolgozni,hogy letolv alulra lehet nem is teljesen,és igy hozzáakasztani egy alsóbekötésű permetezőt.a gardán nak van helye???
Ne kísérleteztek öntvény heggesztésével, pláne a kampóéval! Minősített hegesztő számlával megcsinálta 2 évre rá aratáskor leszakadt az egytengelyes pótom rakott kocsival partnak fel... Való világ nyertes lett
Válasz ..MZ/X.. #67174. hozzászólásáraAmúgy tök igazad van, de a ruszkinak ezek az öntött acéljai tényleg nagyon jól hegeszthetők,meg persze a siker kulcsa nem a 4616
Válasz Lala5995 #67171. hozzászólásáraNem elriasztani akarom, csupán nem biztos, hogy laikusnak ezen kellene kísérletezni. Nem is a hegeszthetőség volt a kérdés. 4616-al jól körbevarrja tuti, hogy az öntvényben lesz olyan rész ami üveg keménységűre eddződik és előbb-utóbb törik mint a ropi. Ráadásul az utóbbi időben a 4616 egy kalap végtermék, nem is használom, inkább böhler fox eti vagy ami még jó az a lincoln omnia, esetleg ER23. Amúgy sg2 is jól fogja ezeket a ruszki öntvényeket.
Függesztőkart meg remélhetőleg szakszemélyzet vagy gép hegeszti hozzávaló hozaganyaggal és nem egy közepes minőségű, általános felhasználású rutilos elektródával.
Válasz ..MZ/X.. #67169. hozzászólásáraNem kell elriasztani senkit a hegesztéstől! Lehet hegeszteni! Én még az EB jelü pálcával is hegesztettem! A képen látható vonórúd sem magától ragadt össze!
Válasz fexco #67154. hozzászólásáraAcél öntvény, én nem hegesztgetném mert ha véletlenül letörik és elszabadul a vontatmány akkor abból még problémád is lehet, pláne ha közúton, forgalomban önállósítja magát a szeker. Magas nikkel tartalmú elektróda kellene hozzá pl 92.58, 2-3 centi varrat lerakása után feszültség mentesíteni, megvárni míg visszahűl aztán újra varrni tovább.
Válasz Mtz 550E #67160. hozzászólására SZia! Mit vettél észre mikor növelted,vagy csökentetted a nyomást rajtuk? Mikor pörgött ki jobban,és a hideg inditás mikor jobb ha magasabb,vagy alacsonyabb a nyomás?? kössz!!
91560 hozzászólás
Válasz mtz1221 #67208. hozzászólásáraAz egyértelműen klímakompresszor, nyomja az a levegőtis ezek szerint bivalymód.
Ismerősnek egy öreg orosz szaratov hűtőgép kompresszora a fújtató berendezés...
Válasz mtz1221 #67208. hozzászólásáraHűtőgép kompresszort is használnak hobbi célból autó gumi pumpálásra!
Hadjátok már a fenébe a porlasztókat,állítsa mindenki amennyire akarja.De van olyan is hogy egyik mester órája 170-et mutat a másiké meg másnap 190-et. Nézzétek meg inkább ezt a vietnámi videót és mondjátok meg nekem miből van csinálva rá a kompresszor???Létezik hogy klíma kompresszorból ??? Ha igen mennyit tudnak azok nyomni,meg mennyire megbízhatóak ha csinálnák belőle egyet a garázsba ???A vietnámi traktoros videókon az összes(nem csak mtz)gépre valami oknál fogva ilyen van rakva.
Válasz medikus #67206. hozzászólásáraBezony az nagyon fontos!
Na, mindjárt teszek néhány képet a verdásba.
Opel Y17dt isuzu, én még ilyen trutyit nem láttam motorba. A legrosszabb öreg udvaros emtézémnek is tisztább a motorja pedíg abba már régóta az az olaj megy amit a többiből leeresztek.
Válasz Lala5995 #67202. hozzászólásáraAzt megragadtad hogy E10!!Való igaz,benzin!De dízel sem egy fajta van,a több fajtán túl több töltő állomás,több féle adalékkal!2300 max fordulat!!Van amelyik csak 1800!Max fordulaton nem mindig jársz,kormolsz!A lényeg hogy az Mtz nem euro motoros!Nem tudja,ezért nem is akarunk tőle csodákat várni! Lényeg hogy ne "ugasson" !
Válasz rigás #67204. hozzászólásáraEzért érdemes tele tankolni! A gázolajat zárt edényben tárolni.
Válasz medikus #67200. hozzászólásáraEz is jogos, mosóolajat (gázolaj) ha benne hagyom a tekenőbe 1 hét múlva átmegy olajfesték hígítóba.
A régóta (1-2 hónap) álló gépeknek is ha beleszimatolok a tankba pláne ha nincs túl tele, hát van annak mindenféle szaga csak gázolaj nem.
Válasz rigás #67201. hozzászólásáraA kényszer sok szabályt felül ír! De amint lehet, vissza a szabályoshoz! Legtöbben ezt tartjuk is!
Válasz medikus #67200. hozzászólásáraMedikus! Ezt ne! Nem benzinnel megy az MTZ! Nem a füst a lényeg! Hanem a tartósság és a teljesítmény! A nagy fordulat: 5-600Fordulat/ perc alacsony. 2000-2300 fordulat a maximális fordulat az MTZ-nél. Ezt nevezhetjük nagynak az alapjárathoz képest. Ha már megkérdezted, hogy járok a traktorral? Általában nem az alapjárat közeli fordulatszámmal! Gyakran a maximális fordulaton, vagy a közelében.Füst csak nagy terhelésen!. Gyári értéken a porlasztók!
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólásáraEz a hozzáállás szakmailag megalapozott, és jogos.
Csak, emtézés berkekben gyakran megy a mókolás.
Hozzá kell tennem magam is élek az mtz mókolás tudományával, veterán kategóriás az a lényeg, hogy arrébb menjen elven és csak is saját gépek esetén.
Minden más esetben tartom magam a gyári szervíz útmutatókhoz. No, kényszerből volt már kivétel az erősítette a szabályt.
Válasz Lala5995 #67195. hozzászólásáraNagy fordulat az 1800-2000? Az mtz motort szellőztetni kell,ha akár milyen fordulaton jársz is vele!Nem a fordulat miatt romlik,hanem a fos üzemanyag miatt!Lásd E10 üzemanyag!Az etanolt duplázzák jan 1 től,de tudják hogy milyen dugulásokat okoz a rendszerekben!Hónapokra leállítani semmit nem lehet,mert beleköt a tartályba,meg minden hova!Na attól füstöl a gép!
Válasz mtz892mtz #67198. hozzászólásáraOlvasd el figyelmesen amit bemásoltam!(#67197 Lala5995 | 2019-12-19) Nem én találtam ki!
A szelepek, hengerfejek ilyenek miatt mennek a kukába! Mikor vágja át a dugattyút a gázolajsugár? Ha kicsi a nyomás és belfolyik (pisil) ahengerbe a gázolaj! A nagyobb cseppek később égnek el. Ezért ég szét kipuffogó, szelep, tubó, stb! Ha valaki nem hiszi, járjon utánna és tanuljon saját kárán! Sajnálom az értetlen embereket!
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólására Nincs itt baj semmi a gyári értékkel.. Mikor ki jön a gyárból az mtz mondjuk nincs ott baj szerintem az értékekkel. Az meg más ha az ember finomit rajta utolog egy kicsit,föleg ha már valami volt késöbb javitva is rajta. Szerintem jobb,ha simában,csendesebben jár az a motor,még ha kormól is egy kicsit,mint hogy kopogjon. De ez csak az én véleményem.
Válasz Lala5995 #67195. hozzászólására,,Teljes terhelésen viszonylag egyszerű a helyzet: hosszabb-rövidebb idővel a felső holtpont előtt kell minél több gázolajat minél finomabban elporlasztani az égéstérben. A nagy, sőt még nagyobb befecskendezési nyomás itt duplán fontos: egyrészt finomabb az üzemanyag eloszlatása, ami jótékony hatással van a koromkibocsátásra, másrészt a befecskendezés nem tarthat túl sokáig, mert a kipufogóütemig elhúzódó égés gyorsan túlmelegítheti a turbót.Sok üzemanyagot kevés idő alatt befecskendezni pedig csak nagy, sőt még nagyobb nyomáson lehet. Ez az oka a szinte minden katalógusban megjelenő befecskendezési nyomások közti versenyfutásnak. Végre egy olyan szám, melynek nem csak marketingszempontból van jelentősége, hanem valódi, tényleges haszon (kevesebb korom, nagyobb teljesítmény) állhat mögötte. Egy jó befecskendező rendszer fontos jellemzője tehát a minél magasabb befecskendezési nyomás."
Válasz Jakabjóska #67194. hozzászólásáraAz nem számít, az eurokonform bűz!
Az emtézédé nem.
Válasz medikus #67193. hozzászólásáraA környezetvédelemhez semmi közöm! A kormolást a rossz porlasztás okozza! Amely időbeni és méretbeni hiba lehet.
Aki pedig a sületlenséget még el is hiszi, hogy a nagyobb nyomás a környezetvédelm szempontjából fontos- talán jó lenne ha utána olvasna!
Amikor turbót szerelünk egy szívó motorra, mi fog változni? Több levegő jut a hengerekbe. A nyomás marad? Ja a 10 emeletes épületben is ugyanaz a víznyomás, mint a földszinten.... Ajánlom egy porlasztóbeállító készülék tüzetes vizsgálatát üzem közben! Kis nyomásnál és növelve a nyomást! Lassu adagolás mellett. Érdekes és tanulságos! Ezek szerint jobb ölfával tűzet rakni, mint aprófával?
MTZ-re visszatérve: Először is a gép általában nagy fordulaton dolgozik. Amely nagyobb nyomást kíván. Kis fordulaton minden diesel kopog. Traktoroknál a szabályzó az Összrezsim tipusu. Amelyhez illik a fix előtöltés! EDC és egyéb adagolók más mást kivánnak!
Válasz medikus #67193. hozzászólására"A gyártó a környezetvédelmi norma miatt gyárt,nagy nyomású rendszert,nem nézi az a fogyasztót"
Kiváncsi vagyok én arra a környezetvédelemre..... a hdi motoros autómnak sokkal büdösebb és fojtósabb a füstje, hidegen- melegen, mint pl az MTZ-nek....
Válasz Lala5995 #67192. hozzászólásáraBiztos valami nagy környezet védő lehetsz!Mtz ről beszélünk!Semmi 2000 baros nyomás!Az mtz 50 145 bar ra van hivatalosan állítva!Akkor az is kormol?Kell is,mert anélkül nem megy! Egy Golf I-II sem tud lemenni sem az aknáról,ha gyári,illetve környezetvédelmi normát akarsz tőle!Akkor most szerinted az Mtz be tankoljunk prémium dízelt?A gyártó a környezetvédelmi norma miatt gyárt,nagy nyomású rendszert,nem nézi az a fogyasztót,hogy annak a meghibásodása(mert az is elromlik)mennyibe fog kerülni!Esetleg kuka az egész,mert milliós nagyság rend!Nekem nagyon megfelel a hagyományos adagoló!Majd ha a repűlőre tesz Adblut,akkor beszéljünk környezet védelemről!
Válasz mtz892mtz #67190. hozzászólásáraUtoljára irok a befecskendezési nyomással kapcsolatban! Akinek jó, ha a gyári értéknél kisebb nyomást használ, tegye! Utána ne szídjon senkit! A koromlerakódás, kis foprdulaton járatás utáni nagy olajfogyasztás, gyűrűleragadás és még jó pár hiba miatt!
A gyártók talán a drágábban eladható gépek miatt készít magas nyomással? Ajánlom a Közös nyomócsöves rendszernél is a közel 2000 Baros nyomást csökkenteni! Azok is kopogósan járnak! Utána a MÉH telepet felkeresni a sok hulladékkal!
Aki nem érti, hogy nem csak a környezetvédelem miatt fontos a gyári érték- Ő reménytelen szakember!
A felújításnál elkövetett hibák miatti kopogást nem a tüzelőanyagellátó rendszerben kell keresni! Például a derékszögelés hiányát, csapszegpersely szakszerű dörzsárazását és a dugattyu, csapszeg párosítását említem többek közt!
JÓ estét! Valakinek van a gépén,mtz jén K27-43-01 es túrbó? És mik a tapasztalatok?
Válasz Mtz 550E #67188. hozzászólására Szerintem jó meglátás..
Válasz Mtz 550E #67188. hozzászólásáraTisztára profi leszel
Válasz mtz892mtz #67163. hozzászólásáraÜdv!
Én úgy vettem észre hogy magasabb nyomásnál kemény kopogós hangja van a gépnek! Sztem kisebb nyomáson hamarabb kipörög! Hidegindításnál nem nagyon venni észre külömbséget de mondom ez csak az én véleményem!
Válasz Lala5995 #67185. hozzászólásáraSorry nem tudtam
De akkor is eltört a hegesztés mellett hogy miért javították azt nem tudom
Válasz wernerj #67182. hozzászólásáraVeled ellentétben vannak bátor emberek!
Válasz 9020 #67176. hozzászólásáraNem mellékesen: Az MTZ vonóhorog nem öntvény! Kovácsolt acél. Csak a felsőtartó része acélöntvény. A vonóhorgot lehet helyettesíteni a Zetoréval, kis átalakítás után.
Válasz mocsencsi1 #67181. hozzászólásáraAttól függ hogyan, mivel hegeszted. Amit ti csináltatok az meleg hegesztés, de van hideg hegesztés is ahol meg elméletileg 250°C fölé nem mehet a hegesztendő alapanyag hőmérséklete. Ami a legfontosabb az a feszültségmentesítés, azt nem szabad elspórolni. Meg nem árt némi rutin sem. Lehet cifrázni, sokszor még a legnagyobb profiknak sem sikerül. Rengetegszer hiába jó a hegesztés maga ha technológiai hiba történt, hegesztés mellett törik el az anyag. Több száz oldalas szakkönyvek vannak amik csak az öntvények szakszerű hegesztésével foglalkoznak. Na meg minden szakinak megvan a maga nünükéje hogyan kell szerinte csinálni.
Válasz fexco #67178. hozzászólásáraVan hely mindennek.Nálunk már lehet gyárilag ilyennel kérni az mtz-ket.Két fajta van belőle,a hosszabbat kell kérni,ott lelehet pont az alsó húzó magasságáig tenni a fejet.Vagy alulra venni olyant amiből egy tengely lóg ki felfelé,és azt lehet biztosítani egy kis pöcökkel.Gránit vagy kramp oldalán valahol van katalógus.Meg ott sokkal olcsóbb is.
Válasz mocsencsi1 #67181. hozzászólásáraNem szivatott. Az egyik barátom hegesztő, nála láttam öntvény hegesztést. Csak úgy szabad csinálni, hogy a darabokat izzásig hevíteni, majd hegeszteni, utána a lehető leglassabban hűteni, így az anyag egyenletesebben hűl ki, nincs az hogy a széleken hidegebb mint a közepe, mert akkor mikrorepedések lesznek benne. Ha repedés lesz benne, nem biztos hogy látod szabad szemmel, de terhelés alatt eltörhet. Ezért szokták ultahanggal nézni a hegesztés után. Én nem vállalnám be olyan helyen a hegesztést, mint egy vonórész.
Acél öntvények hegesztésénél a nagyon lassú kihűlés a legfontosabb, egy hegesztős ember szerint, de lehet szívatott és órákig kis gázégővel melegítette velem az öntvénydarabot.
Majd száraz homokkal betakarva hűtés.F@sz@ lett.
Válasz fexco #67179. hozzászólásáraKöszi az eddigi hozzászólásaitokat!
Válasz ..MZ/X.. #67169. hozzászólásáraAcél öntvéy.valami ilyesmire tippeltem én is.eddig nemnagyon egyértelműek a vélemények.
Válasz mtz1221 #67177. hozzászólásáraNemtudom hogy ezzel lehet e ugy dolgozni,hogy letolv alulra lehet nem is teljesen,és igy hozzáakasztani egy alsóbekötésű permetezőt.a gardán nak van helye???
Válasz fexco #67161. hozzászólásáraÉn lifteset fogok rá venni,és arra olyan vonófejet amilyen kell.Valamikor volt régebben betéve ide katalógus van rá valami 20 fajta fej minden méretben kampós is.
https://webshop.axial.hu/erogep-alkatreszek/vonofejek/mtz-tartobak-kezi-csapos-vonofejjel-421277-413912.html
Ne kísérleteztek öntvény heggesztésével, pláne a kampóéval! Minősített hegesztő számlával megcsinálta 2 évre rá aratáskor leszakadt az egytengelyes pótom rakott kocsival partnak fel... Való világ nyertes lett
Válasz ..MZ/X.. #67174. hozzászólásáraAmúgy tök igazad van, de a ruszkinak ezek az öntött acéljai tényleg nagyon jól hegeszthetők,meg persze a siker kulcsa nem a 4616
Válasz Lala5995 #67171. hozzászólásáraNem elriasztani akarom, csupán nem biztos, hogy laikusnak ezen kellene kísérletezni. Nem is a hegeszthetőség volt a kérdés. 4616-al jól körbevarrja tuti, hogy az öntvényben lesz olyan rész ami üveg keménységűre eddződik és előbb-utóbb törik mint a ropi. Ráadásul az utóbbi időben a 4616 egy kalap végtermék, nem is használom, inkább böhler fox eti vagy ami még jó az a lincoln omnia, esetleg ER23. Amúgy sg2 is jól fogja ezeket a ruszki öntvényeket.
Függesztőkart meg remélhetőleg szakszemélyzet vagy gép hegeszti hozzávaló hozaganyaggal és nem egy közepes minőségű, általános felhasználású rutilos elektródával.
Válasz Mtz 550E #67160. hozzászólásáraAkkor lehet a 150-nél tökéletes?
Válasz medikus #67147. hozzászólásáraNa akkor le sz@rom a rétegeket ,az a lényeg szántani lehet vele ,mint a barom ,le tesztelve
Válasz ..MZ/X.. #67169. hozzászólásáraNem kell elriasztani senkit a hegesztéstől! Lehet hegeszteni! Én még az EB jelü pálcával is hegesztettem! A képen látható vonórúd sem magától ragadt össze!
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/10905/Vonorud_lanc_D_37_d_28_l_975_4_furatos_MTZ1221_ORIGINAL.html
Válasz Tom250 #67168. hozzászólásáraSzívesen még pár kép
https://indafoto.hu/nagytojas/fojto_visszacsapo_szelep
Válasz fexco #67154. hozzászólásáraAcél öntvény, én nem hegesztgetném mert ha véletlenül letörik és elszabadul a vontatmány akkor abból még problémád is lehet, pláne ha közúton, forgalomban önállósítja magát a szeker. Magas nikkel tartalmú elektróda kellene hozzá pl 92.58, 2-3 centi varrat lerakása után feszültség mentesíteni, megvárni míg visszahűl aztán újra varrni tovább.
Válasz Gergő80 #67165. hozzászólásáraKöszi!
Válasz fexco #67161. hozzászólásárapersze csinálok képeket meg a rajzokat is visszahozom az esztergályostól
Válasz Tom250 #67164. hozzászólásáragyári állapotba a vezérlő tömb alsó kivezetése
Válasz Tom250 #67162. hozzászólásárafolytó visszacsapó szelep
a másik kérdésem pedig hogy a 80-as munkahengeren melyik cső felelős az emelésért, a jobb vagy a bal oldali??
Válasz Mtz 550E #67160. hozzászólására SZia! Mit vettél észre mikor növelted,vagy csökentetted a nyomást rajtuk? Mikor pörgött ki jobban,és a hideg inditás mikor jobb ha magasabb,vagy alacsonyabb a nyomás?? kössz!!
Ki milyen folytószelepet használ MTZ-n zuhanásgátlónak?
Válasz Gergő80 #67159. hozzászólásáraha elkészült feltehetnéd a fotot!nekem is kell egyet csinálni februárra.