Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 412.71 Ft USD 400.32 Ft CHF 438.6 Ft GBP 489 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91346 hozzászólás
#63896 Büresz
2019-05-06 20:17:56

Válasz rigás #63894. hozzászólásáraUgyanolyan van rajt mint a rábádon. Holnap megpróbálok rájönni a problémára, (ha megvan akkor megírom) csak a párhuzam kapcsoló fedele nincs meg és nem volt kapcsolási rajzom.

Nincs profilkép
#63895 redisi
2019-05-06 20:15:31

Válasz ...:::Pisti:::... #63893. hozzászólásáraSzia! Köszönöm a válaszodat! Holnap reggel megprobálunk állítani rajta. Csavarjuk be tövig, vagy kevesebbel próbálkozzunk?

#63894 rigás
2019-05-06 20:12:48

Válasz medikus #63885. hozzászólásáraKöszönöm!
ezt a képet elmentem még jól jöhet.
Igazából én sokáig tévészerelő voltam, így ennél bonyolultabb dolgokon is el kellett igazodnom.
DE! A két szakma nem egy, így az autóvillamosság terén van mit tanulnom és szívesen veszem a segítséget Tőled is mástól is.smile cowboy

Most az a nagy kérdés, hogy Büresz kollégának melyik fajta kapcsolója van a mechanikus, vagy az elektronikus mint nekem a rábán és miért nincs töltése annak ellenére, hogy a generátora elmondása szerint működik...smile huh

#63893 ...:::Pisti:::...
2019-05-06 20:05:45

Válasz redisi #63867. hozzászólásáraAnnak nemsok értelme lenne, ha egy csavarhúzóval be tudnánk állítani, hogy mit akarunk látni. Rögtön beállítanék egy teletankot például.
Természetesen az egész rendszer nyomását állítjuk. Az egyik állítócsavar a maximum nyomás,
A másik pedig az olajhűtő elkerülő ága(ha mínusz akárhány fokban le van az olaj dermedve, ne nyomja szét a hűtőt) elengedi a felesleget.

#63892 Büresz
2019-05-06 20:02:54

Válasz medikus #63891. hozzászólásáraHa jól emlékszem odáig már nem ér el, de holnap átbogarászom, addig várom az ötleteket.

#63891 medikus
2019-05-06 20:00:04

Válasz Büresz #63890. hozzászólásáraA párhuzamkapcsoló 51 kivezetését kövesd nyomon!A párhuzam kapcsoló 51 pontján még meg van a töltő feszültség?Lehet oda már nem jut el!!

#63890 Büresz
2019-05-06 19:55:37

Válasz medikus #63889. hozzászólásáraKöszi, ránézek, de kitér a 0-ától erre is, arra is.

#63889 medikus
2019-05-06 19:54:16

Válasz Büresz #63886. hozzászólásáraValószínű rossz az ampermérő!Épp a minap cseréltem eg Mtz 50 ben,ott se ment át rajta a töltő áram!Egyszerűen letudod ellenőrizni!Vagy agy kábellel összekötöd az ampermérő két kivezetését,vagy minden vezetéket leveszel,és összekötöd egy M5 csavarral!Utána mérsz az akkun!smile thumbup

#63888 Büresz
2019-05-06 19:49:37

Válasz rigás #63887. hozzászólásáraÉn se ástam még bele magam, ahogy fater bekötötte 10en pár éve úgy működik, csak most valami szivat...smile angry

#63887 rigás
2019-05-06 19:48:01

Válasz medikus #63882. hozzászólásáraNa végre!smile sweatdrop
Segíts már mert izzadok!smile lol
Ebbe az ifás sor párhuzam kapcsolós dologba nem mélyedtem még el, és nem is fogok amíg a rábán be nem döglik!smile laugh

#63886 Büresz
2019-05-06 19:45:48

Válasz medikus #63885. hozzászólásáraMiért nincs töltés akksin mérve?

#63885 medikus
2019-05-06 19:42:41

Válasz rigás #63876. hozzászólására-és + sarkot kell megszakítani!Ha megnézed a párhuzam kapcsoló rajzát,láthatod hogy a két akku pozitív és negatív kábele van összekötve!Ezért az egyik akku pozitív,a másik akku negatív kivezetését kell az áramtalanítóval megszakítani!

#63883 Büresz
2019-05-06 19:36:46

Válasz medikus #63882. hozzászólásáraArra értettem hogyha kinyomom működik minden mert jó a töltés.

#63882 medikus
2019-05-06 19:34:02

Válasz Büresz #63875. hozzászólásáraHa az áramtalanítód csak egy kábel áramkörét szakítja meg,akkor van áram!Párhuzam kapcsolón keresztül!!!!Az Ifa áramtalanító + és - kivezetést old!!smile sweatdrop

#63881 rigás
2019-05-06 19:26:31

Válasz Büresz #63877. hozzászólásáraIgen a sor párhuzam kapcsolós rendszer kicsit kacimbásabb, nekem a rábán van ilyen onnan ismerem.

#63880 rigás
2019-05-06 19:24:00

Válasz szg2 #63879. hozzászólásáraTeljesen igazad van!
Nem akartam még jobban bonyolítani a mondanivalómat ezért nem tértem ki a nagy áramú (izzító indító) áramkörökre.smile cowboy

Nincs profilkép
#63879 szg2
2019-05-06 19:03:52

Válasz rigás #63873. hozzászólásáraKis kiegészítés: nem minden fogyasztó van az ampermérő egyik felén, az izzítást és az önindító bendix áramát nem méri (ezek oda vannak kötve ahová a + vezeték is ami az önindítóról jön fel. Ezek vannak tehát az egyik oldalon, a másik oldalon vannak a fény berendezések, ventillátor ilyesmi és az aggregátor is. Amikor az ampermérő pluszba lendül ki, csak az akku töltőáramát méri ha minuszba, csak az akkuból kivett áramot (kivétel az izzítás/bendix), mert azt nem.smile cowboy

#63878 mtz1221
2019-05-06 18:59:26

Válasz redisi #63862. hozzászólásáraA dugattyú aljára ami fúja az olajat porlasztószerőség,az nem esett ki valamelyik ???

#63877 Büresz
2019-05-06 18:57:39

Válasz rigás #63876. hozzászólásáraIfa áramtalanító van rajt, nem tudom pontosan mit szakít meg, 4 vastag kábel megy rá. Holnap komolyabban ránézek.

#63876 rigás
2019-05-06 18:50:10

Válasz Büresz #63875. hozzászólásáraHa az áramtalanítót kinyomod semminek nem szabad működnie! nézd meg azt is nincs e beragadva!
Az áramtalanítónak az akku(k) negatív sarkát (test) kell közvetlen megszakítania. Ha ezt nem teszi vagy beragadt (rossz) vagy más úton kap testet a traktor.

#63875 Büresz
2019-05-06 18:27:27

Válasz rigás #63873. hozzászólásáraHa kinyomom az áramtalanítót akkor is működik minden fogyasztó.

#63874 Büresz
2019-05-06 18:26:17

Válasz rigás #63873. hozzászólásáraKöszi, holnap rámérek, a párhuzamkapcsólót szétszedtem, elég szarul néznek ki az érintkezői, meg csiszolom majd.

#63873 rigás
2019-05-06 18:20:06

Válasz Büresz #63871. hozzászólásáraMérj az ampermérőnél is feszültséget mert a generátor közvetlen az ampermérőre van kötve, és az ampermérőn keresztül megy a feszültség/áram az akksikra és a fogyasztókra.
Ergó, az ampermérő egyik kivezetésén mérned kell a generátornál mért feszültséget és jó esetben a másik kivezetésen is annyit kell mérned (1-2 tized volt eltérés lehet).
Vagy is ha az óra egyik kivezetésén méred a generátor feszültségét, a másikon pedig az akksin jelenleg mérhetőt akkor az óra valószínűleg rossz.
Hú de egyszerűen leírtam!smile sweatdropsmile wacko
Párhuzamkapcsolót meg kiszerelt állapotban ki tudod mérni egy ohm mérővel.

#63872 rigás
2019-05-06 18:01:30

Válasz redisi #63868. hozzászólásáraSzívesen!
Sajnos többet nem tudok hozzászólni mert az 1025 nekem magas. Csak a saját gépeimet bütykölöm ha kell, és a flottámban egy D243-as szívó motor a legújabb.

#63871 Büresz
2019-05-06 17:59:54

Válasz rigás #63870. hozzászólásáraAmpermérőn nem mértem rá, párhuzam kapcsoló van már vagy 12 éves kb.

#63870 rigás
2019-05-06 17:56:30

Válasz Büresz #63869. hozzászólásáraAmpermérő kapcsain mértél feszültséget, mert lehet maga az ampermérő óra is hibás.
Meg az ifa párhuzam kapcsoló sem örök élet.

De, majd csak idetalál Medikus elektronikában ő a professzor!smile thumbupcool

#63869 Büresz
2019-05-06 17:42:12

Válasz Büresz #63866. hozzászólásáraAmpermérőnél biztosíték jó, csavarok nem lazák. Egy kicsit ki is mozdul a mutató de az akksikon mérve kicsi a feszültség.

Nincs profilkép
#63868 redisi
2019-05-06 17:37:09

Válasz rigás #63865. hozzászólásáraSzia! Köszi a válaszodat. Jelenleg mechanikus óra van rajta. De ugyan az a helyzet.

Nincs profilkép
#63867 redisi
2019-05-06 17:34:13

Válasz ..MZ/X.. #63864. hozzászólásáraSzia! Köszi a válaszodat. Ez a másik kérdésem, hogy ha a nyomáshatárolót betekerem, akkor az egész motorban megnő a nyomás, vagy csak az órára fog többet adni?
Mechanikus óra van most rajta.

#63866 Büresz
2019-05-06 17:26:42

Mtz-n a generátornál mérve van töltés akksin nincs, mitől lehet? ifa párhuzam kapcsolóval és áramtalanítóvalsmile angry szerelt.

#63865 rigás
2019-05-06 17:26:37

Válasz redisi #63862. hozzászólásáraFú baszzus! smile scared
Amit itt felsoroltál az egy fél motor, és egy kisebb vagyon. Ezek után illene neki működni!
Mechanikus órával mértétek a nyomást? Mert az elektronikus óra nem megbízható!

#63864 ..MZ/X..
2019-05-06 17:17:15

Válasz redisi #63862. hozzászólásáraTurbo nem kocsonyát gyárt, valami el lett tolva az olajjal.
Előbb az olajnyomás és az olaj tűnt el, ez okozta a többi galibát.
A nyomáshatároló szelepet meg kellene próbálni koppra betekerni. Sajnos az új alkatrész nem garancia arra, hogy jól is működik az.
Olajszivattyú szívó csöve nincs eltörve, repedve? Eléri az olajat?

Nincs profilkép
#63863 redisi
2019-05-06 17:10:18

Válasz redisi #63862. hozzászólásáraHa az állító szelepen az olajszűrő alatt adok rá nyomást, akkor azzal a motorban is emelkedik a nyomás, vagy csak a mérőórára húzok rá és a rendszerben nem nő a nyomás?

Nincs profilkép
#63862 redisi
2019-05-06 17:06:36

Sziasztok!
Kétségbeesett MTZ tulajdonosként fordulok hozzátok.
MTZ 1025.2 D-245 túrbós motor. A gépparkomban van még három darab MTZ 82.1, amiken eddig mindig minden problémát sikerült megoldani. De ezzel a ... 1025.2-vel nem boldogulunk. Folyamat a következő: Nem tudom pontosan, hogy mitől, vagy a turbó kiment és beszívta a kormot az olajba, vagy rosz minőségű volt a motorolaj, de egy nap leragadt a főtengely. Bekocsonyásodott benne a motorolaj. Összebarmolta a főtengelyet, beállt az adagoló és ami a fő probléma: ELTŰNT AZ OLAJNYOMÁS!!!
Jelenlegi helyzet: Teljes motorfelújítás keretein belül ki lett cserélve: Perselyek, dugattyúk, gyűrűk, Főtengely, fötengely betétek (csúszócsapágyak mind), adagoló fel lett újítva. De az olajnyomás hideg motorral 1,5. Ha megmelegszik 1 alá esik. Kicsréltük az olaj pompát és az olajfilter tartó részét (amiben a szabályozó szelep van), de a NYOMÁS MÉG MINDIG NINCS!! Ha valakinek van hasonló tapasztalat, kérem segítsetek! SOS :/

Nincs profilkép
#63861 gabor.illes19
2019-05-05 21:20:38

Válasz ...:::Pisti:::... #63859. hozzászólásáraSzia, van mellette egy ilyen szerelő nyílás mint az ábrán felül. Nem vettem még le mert ahogy néztem az összes olajat le kell engedni. Vetés után akartam az első hidat felszerelni rá. Ha meg lehet csinálni széthúzás nélkül akkor lehet nekiállok, ha nem akkor megvárom az első híd szerelést.

Nincs profilkép
#63860 karibácsi
2019-05-05 17:45:38

Válasz norb7909 #63850. hozzászólásáraCsapvizet bele , ha nem ál el akkor tegyél bele hűtő tömítőt és kész .

#63859 ...:::Pisti:::...
2019-05-05 15:15:08

Válasz gabor.illes19 #63858. hozzászólásáraHát ha levetted a lemezt és körbefordítottad akkor szét kell húzni. Ennek már nincs dekni a kapcsolónál ugye

Nincs profilkép
#63858 gabor.illes19
2019-05-05 14:32:07

Válasz B.Bali #63832. hozzászólásáraKöszönöm, regisztráltam is. Várom hogy kapjak belépő kódot.

Ha a tlt 500-1000 es kapcsolót alul a váltóház előtt teljesen körbe lehet fordítani, lehet kívülről javítani vagy szét kell húzni?

Nincs profilkép
#63856 szg2
2019-05-05 12:19:02

Válasz norb7909 #63855. hozzászólására63849-ben én is azt írtam hogy csak használd tovább...

Nincs profilkép
#63855 norb7909
2019-05-05 11:01:26

Válasz mtz1221 #63854. hozzászólásáraKöszi. Most megnyugtattál. Sokat dolgoztam rajta és féltem, hogy tönkrevágtam.

#63854 mtz1221
2019-05-05 10:55:01

Válasz norb7909 #63853. hozzászólásáraNem lett annak semmi baja ne párázz.Egyik ismerős addig szántott vele víz nélkül még meg nem állt a motor.Meggyűrűzték és azóta is megy.én a porlasztó hüvelyeket se venném ki belőle,hanem csapvízzel hajtanám pár hónapot,és majd a vízkő szépen befogna mindent.

Nincs profilkép
#63853 norb7909
2019-05-05 10:31:02

Válasz szg2 #63851. hozzászólásáraMár megvettem hozzá, csak ki kell cserélni. Motor hengerfej nem károsodhatott emiatt? Sokan mondják, hogy mentek már vele így és nem lett baja. Most készültem el vele hatósági műszakira, de utána már használnám. Szártépő meg összel kis szántás. Munka közben derül ki. Milyen jelenség ha hengerfejes?

Nincs profilkép
#63851 szg2
2019-05-05 10:13:43

Válasz norb7909 #63850. hozzászólásáraLétezik hozzá kiszedő hasonló a csapágylehúzóhoz de ha könnyezik lehet hogy könnyen kijön :) amúgy lehet hogy csak meg kell takarítani ha sikerül deformáció nélkül kiszedni a vízkő meg a rozsda miatt könnyezik általában

Nincs profilkép
#63850 norb7909
2019-05-05 09:47:12

Válasz szg2 #63849. hozzászólásáraA perselyeket gumigyürüt kicserélem. Bár tegnap már minimálisan könnyezett csak. Porlasztó persely kiszedésre valami okosság?

Nincs profilkép
#63849 szg2
2019-05-05 09:01:23

Válasz norb7909 #63846. hozzászólásáraÉn feltölteném fagyállóval, majd használnám és figyelgetném, a fogyást pótolnám. Lehet hogy beáll vissza.

Nincs profilkép
#63848 norb7909
2019-05-05 06:55:13

Válasz karibácsi #63847. hozzászólásáraMtz 50 1971-es ablakos motor.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Több idő a földeken, kevesebb az irodában – szabaduljon meg egy nagy tehertől!
Több idő a földeken, kevesebb az irodában – szabaduljon meg egy nagy tehertől!
Egyetlen felületen kezelheti minden fontos adatszolgáltatási és adminisztrációs...
Mutatjuk, mi történik kedden az üzemanyagárakkal
Mutatjuk, mi történik kedden az üzemanyagárakkal
Kerülj képben a benzin és a gázolaj átlagárával!
MTZ hidraulika elosztó szelepes 1025 SALEO ORIGINAL
MTZ hidraulika elosztó szelepes 1025...

101.000 Ft

Drótháló,  PVC drótfonat,  vadháló,  betonoszlop,  kapu
Drótháló, PVC drótfonat, vadháló,...

99 Ft

MTZ hidraulika elosztó SALEO ORIGINAL
MTZ hidraulika elosztó SALEO ORIGINAL

96.000 Ft

Kerítésépítés! Drótháló,  drótfonat,  NATO-háló,  táblás kerítés
Kerítésépítés! Drótháló, drótfonat,...

2.399 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]