Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.51 Ft USD 394.94 Ft CHF 438.4 Ft GBP 495.05 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90866 hozzászólás
#61566 Gumóka
2018-12-12 17:18:51

Válasz rigás #61565. hozzászólásáraX tárcsát tudtam venni, de a szögvas vázas.
Ez van most, csavarozott profilmervítéseket kapott vastagfalú profilból, meg rátettünk egy vasúti betontalpat.
Amúgy jó állapotnak örvend, idős bácsitól vettem.
Súlyal meg jól is dolgozik.


Öregapámnak volt régen fft-20-as.

#61565 rigás
2018-12-12 17:07:34

Válasz Gumóka #61557. hozzászólásáraMelyik román tárcsa van (volt) X vagy V.
Nekem van egy 3.2-es V 820-as mtz húzza, húzta amíg a Rába ki nem váltotta.
Ahhoz képest ahogy kinéz hát, egész jól szolgált. Bár az itteni földek miatt dobni kellett rá némi súlyt.smile smile

#61564 rigás
2018-12-12 16:55:57

Válasz medikus #61562. hozzászólásáraÉs még ott az állítható szabályzós. Ha oda van neki tekerve 14.5V az akksin.

#61563 rigás
2018-12-12 16:50:19

Válasz gandalfcappy #61561. hozzászólásáraAz amper megkeresi a leggyengébb láncszemet, szerencsére az óra volt az.smile sweatdrop
Amit az előbb írtál, az egy jó és egyszerű gyakorlatias módszer a vekker vizsgálatához.smile thumbup

#61562 medikus
2018-12-12 16:39:57

Válasz gandalfcappy #61559. hozzászólásáraÚj,de melyik fajta!Szabályzó nélküli,beépített szabályzós,vagy a régi 3 fázisú!Mind lehet új!

#61561 gandalfcappy
2018-12-12 16:36:15

Válasz rigás #61558. hozzászólásáraNem vagyok biztos a tekercsben, de nekem, szakadt már meg. Úgy volt, hogy amikor valami zárlat lett benne, fehér és fekete folt jelent meg az üvegén. Addig pörkölődött a bele 1 másodperc alatt, hogy a zárlat kiégett (hála égnek, h nem robban az akku, vagy gyulladt ki valami vezeték), és megszakadt. Aztán kidobtam.

#61560 rigás
2018-12-12 16:31:36

Válasz medikus #61556. hozzászólásáraJogos nem biztos, hogy csebokszári van rajt!
Kéne még infó...

#61559 gandalfcappy
2018-12-12 16:31:32

Válasz medikus #61556. hozzászólásáraHát mondjuk, állítás szerint új, gondolom annak nincs hibája, és jól van bekötve.

Ja, ha meg Amper mérőt kell vizsgálni, akkor sorosan kell kötni 1 izzóval, és úgy adni 12v-ot az izzó 1ik szálára, és az Ampermérő másik szálára. Ha világít az izzó, és az ampermérő mér, akkor az OKÉS. 45W-os izzónál láthatóbb a mutató kitérése.

#61558 rigás
2018-12-12 16:24:21

Válasz gandalfcappy #61553. hozzászólásáraRégi 2 csavaros ampermérőbe tudtommal nincs tekercs az más elven működik. már ha az van benne, mert ugye egyikünk sem látta.smile rolleyes
Ettől függetlenül az is meg tud szakadni, vagy elég ha belül rossz a kontakt máris oda a töltés és persze nem is mér.
Nyáron volt egy ilyen esetem beázott az óra és az oxidáció miatt megnőtt a belső ellenállása, ezért elkezdett melegedni és az egyik csavarnál megadta magát.

#61557 Gumóka
2018-12-12 16:19:17

Válasz Mtz 550E #61550. hozzászólásáraA soradagolval nekem gyors 5-be 6 literre jött ki 3,2-es román tárcsával olyan földön, ami minden irányba lejt, nem is kicsit.
Egyébként az fft tárcsával öregapámé 7 litert evett régen.

Teletanktól teletankig mértem.

Szántásra szeptemberben 2 fejjel 26 litert evett ugyanazon a szánkópálya földön, lassú 5-el.

Lekopogom, nekem jó az adagolóm, erőlködik sem füstöl túlzottan.

Alapjáraton mintha ugatna, bár herélt a kipufogó is, de pont nem zavar smile tonguep

A kellő ereje megvan, a fogyasztása jó, nem tocsog kívül sem az olajba.

#61556 medikus
2018-12-12 16:17:42

Válasz gandalfcappy #61555. hozzászólásáraKérdés hogy most milyen generátor van rajta?!

#61555 gandalfcappy
2018-12-12 16:10:29

Én úgy ellenőriztem régebben, hogy a generátor töltő szálát összezártam a gerjesztő tekercs szálával, így kigerjesztve maximálisan, és ha mutatott a mutató, akkor fesszabályzó volt a ludas.

#61554 rigás
2018-12-12 16:06:34

Válasz bububer #61551. hozzászólásáraIgen! A régi ampermérő óráknál a két ötös csavar valamelyike (vagy mindkettő), megég meglazul óra dobós. Töltésvisszajelzőt is nézd meg jó e.

Igazából ide a lámpa kevés, feszültséget kellene mérni az akksin. Járó motornál min. 13,5 max. 14,5V-ot, az értékek motorfordulat és fesz. szabályzó típus függőek.

#61553 gandalfcappy
2018-12-12 16:05:35

Válasz bububer #61551. hozzászólásáraHát ha az Amper mérőd rossz, mondjuk a tekercse belül elszakadt, mert elégett, vagy nem érintkezik, akkor az beleszól a dologba. Amper mérő az akku és a generátor között van, ha szakadt, akkor ne is jelez, meg nem is tölt.
Na de a fesszabályzód az működik?

Nincs profilkép
#61551 bububer
2018-12-12 15:36:49

Üdv. Segítség kellene! Régi 82 mtz-n nincs töltésem. Új a generátor új aksi. Ki lámpáztam amennyire tudtam van áram a generátornál felmegy a műszerfalhoz is és onnét is visszamegy az áram. Viszont nem jelez a töltésvisszajelzőm se illetve az amperóra sem mutat
Semmit. Kérdésem az hogy ha nemjó az óra azis bezavarhat a töltésnek?

Nincs profilkép
#61550 Mtz 550E
2018-12-12 15:15:32

Üdv Mtz 1221!
Neked a köradagolós gépek mennyit fogyasztanak? Mert én kicsit sokkallom letárcsáztam 0.6Ha-t sebesség 6 tárcsa 2.4m! És megevett 10litert! Olyan mintha megnőtt volna a fogyasztás!

#61549 rigás
2018-12-12 13:21:22

Válasz ..MZ/X.. #61540. hozzászólásáraNekünk is van ilyen szebb időket is látott udvaros gépünk félhulla motorral, amit minden nap használ a tehenész emberünk csóri gép szerencsétlenségére.
Már mindent levert elhagyott amit lehetett most épp a fülkét bontja le róla...smile hammer Siralmas látvány.smile crying De, jobbat nem érdemel nem is vezethet másikat csak ezt amit már testre szabott.smile sweatdrop

Bár Warinsky javítás egyenlőre nincs napirenden, azért szólok ha találok valamit.smile cowboy

#61548 mtz1221
2018-12-12 13:15:08

Ukrán minőségi alkatrészek.0.001 pontossággal.smile sweatdrop

#61547 mtz1221
2018-12-12 12:48:36

Válasz antalocz #61546. hozzászólásáraOda is bekel hajtani egy kis teflonkarikát,többet nem fog könnyezni sem.Csővel a 210nm-re nehogy ráhúzzatok mert kiszakad a menet a blokkból.Esetleg olyat meglehetne próbálni hogy fél kört tágítani mindegyik fejcsavaron be indítani a motort hogy felmelegedjen 80/90 fokra,és úgy melegen ráhúzni ismét 210-re.Hátha.smile whistling

Nincs profilkép
#61546 antalocz
2018-12-12 12:42:34

Válasz csferri #61543. hozzászólásáraIgen job hatul a legszuronel

Nincs profilkép
#61544 Anti ygh866
2018-12-12 07:59:21

Helló ,olyan észrevétellel fordulok hozzátok hogy van 1 2007 évj mtz aminél a nem rég volt fagyban mentem szántani s a hűtővizem olyan 50-60fokig ment fel,másnap feltekertem a zsalut akkor kicsit több lett de amint indultam hazafele vissza lement 40fokra s így elég kevés fűtésem is volt,Kinek van ilyen gépe várom a hozzászólásokat tanácsokat.Köszi mindenkinek aki ír.

#61543 csferri
2018-12-12 07:52:16

Válasz antalocz #61542. hozzászólásáraHátsó sarokba az olajfuratnál? OTT be kellet volna tömítőpasztázni a tömítést, csak azt a részt.

Nincs profilkép
#61542 antalocz
2018-12-12 07:47:50

Sziasztok !Tegnap hengerfejeztuk az mtz -t nyomatek kulcsal 210nm re lehuztuk a hemgerfejet,De ma inditasnal engedi az olajat .Az lenne a kerdes hogy eleg ha vascsovel athuzzuk jobban igy ahogy van vagy uj tomites kell?

#61541 ..MZ/X..
2018-12-11 20:45:50

Válasz rigás #61539. hozzászólásárasmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup
Ha alkatrészbe, vagy bontott gépbe botlasz ne tartsd magadban. Keresgélek egy komplett váltóféket fékdobostól, mindenestől.

#61540 ..MZ/X..
2018-12-11 20:35:34

Válasz rigás #61537. hozzászólásáraNem, ez egy szépsorsú kisfülkés 82-es. Valamikor láncos árokásó volt a vízműnél. Lóg a bele, ugatröfögnyávoghápogkotkodácsol de minden nap indul. Vizet nem szabad bennehagyni ha megáll mert befolyik az égéstérbe. Előző tulaj megfagyasztotta, meg párszor rendesen meg is főzhették már mert nem sík a motortömb, blokkot kellene cserélni.smile blushing

#61539 rigás
2018-12-11 20:13:22

Válasz ..MZ/X.. #61536. hozzászólásáraSikerült, mint Bendegúznak azzal a büdös banyával'e...smile lol
Van egy két apróság amit majd kissé közelebbről is meg kell nézni.
De, dolgozik szépen, és ahogy belejöttem tényleg gyorsan lehet vele pakolni.
Ráadásul, a vártnál jobban teljesített a mély ásó szerelékkel azt hittem gyengébb lesz.smile offtopic

#61538 Gumóka
2018-12-11 20:12:33

Válasz rigás #61535. hozzászólásáraSemmi gond, ugye én még "gyerek" voltam akkoriban, öregapám volt a szaki, ugyan sok mindent megtanított, de komolyabb dolgunk ezzel a szervóval sosem volt.

Illetve a sok kimaradt év fejben is hozott némi kimaradást.
Alkatrészügyileg van helyi forrás ukrajnából, szart még nem adott nekünk a srác.

Ugye én éveken át földmunkagépeket és építőipari teherkocsikat vezettem/kezeltem és javítottam. Ott is sok mindent meg kellett tanulni, de minimális rálátással, huzalommal és végiggondolva az összetételt, működést, sok mindent meg lehet csinálni, de segítség azért mindig jól jön és néha kell is.

Amúgy ez lett a felhasználói társadalom sajnos, ma már nem a minőség, a mennyiség a lényeg.
Ez máshol is érvényes, hogy sok, kritikán aluli alkatrészminőség van, de van ahol a gyári meg bűn drága, csak sokszor azt nem értettem, hogy maroknyi alkatrészbe mi a tök kerül 100 ezrekbe...
Azért köszönöm a segítséget!smile thumbup

#61537 rigás
2018-12-11 19:59:27

Válasz ..MZ/X.. #61533. hozzászólásáraMelyik fújkál csak nem a "büdi"!?smile laugh

#61536 ..MZ/X..
2018-12-11 19:58:39

Válasz rigás #61535. hozzászólásáraWarynskivel sikerült már összebarátkozni?smile smile

#61535 rigás
2018-12-11 19:52:22

Válasz Gumóka #61526. hozzászólásáraÉrtem, akkor van háttér.
Bocs ha kissé szájbarágósan adtam elő, csak itt néha így kell...
Kicsit olvasgatsz, itt is sokan segítenek meg amikor csinálod majd meglátod nem is olyan bonyolult.
Egyetlen előnye ennek a megoldásnak, hogy járó motor nélkül is lehet kormányozni különben egy kacimba az orbithoz képest.smile whistling
Ettől függetlenül meg lehet csinálni viszonylag jóra, csak rá kell szánni az időt.
Öreg, bukócsöves 50-eseim vannak amiket az idők során már össze vissza mókoltak.
Így, nekem csak úgy sikerült ezeket a szervókat rendbe rakni ha levettem és minden egyes alkatrészét átnéztem. Ha tehetem bontott alkatrészeket használok, vagy nagyon megnézem milyen új alkatrészt veszek.
Sajnos igaz, az új alkatrészek zöme hamisítvány, ami nem az az meg kínai.smile sweatdrop

#61534 ..MZ/X..
2018-12-11 19:36:59

Válasz Gumóka #61529. hozzászólásáraHa jól rémlik a nyomásszabályzón 8x1 menet van, ha passzol rá az oxigén órája akkor jó. 100-120-baros óra elég. Üzemmeleg olajnál, koppra kitekert kormánnyal meg kellene lenni 60 barnak.

#61533 ..MZ/X..
2018-12-11 19:31:54

Válasz B.Bali #61528. hozzászólásáraMég semmilyet, nem volt idő foglalkozni vele.
Amelyik szánt abban jó a hőfok, az etetős meg belefúj a vízbe szóval az sem marad hideg.smile biggrin

#61532 Gumóka
2018-12-11 19:31:12

Válasz ..MZ/X.. #61530. hozzászólására25 hektár van a muterral közösen, illetve 2 gyerekkori barátommal társultunk, kisegíteni egymást.
Tehát van traki 4, igaz abból 1 gólya, 2 50-es, meg nekem a 82, tehát megoldás van mindenresmile biggrin

#61531 Gumóka
2018-12-11 19:27:22

Válasz ..MZ/X.. #61525. hozzászólásáraVolt iván kettő is valamikor, barna 82, meg 1025.2 meg egy universal öregapámnál.

Egyéb okokból kényszerültem saját gépet venni.
Ismerős az alkatrész minőség.
2003-as 1025-ben 1500 óránál összeszakadt a nyelestengelycsapágy pl. a fék új kora óta szar volt, meg a sok apróság, pedig akkor azt mondták, jó széria... Aha...

Csak hát az idei évig az aktív gazdálkodásból úgy 9 év kimaradt, meg már sok emlék is, na meg épp kiskorúként kezdtem, akkor inkább az élmények voltak fontosaksmile surrendersmile smile

#61530 ..MZ/X..
2018-12-11 19:27:05

Válasz ..MZ/X.. #61525. hozzászólásáraJa az még lemaradt, ha halaszthatatlan melókat is kell csinálni a géppel akkor nem árt ha van az udvarban még egy amibe gond esetén át lehet ülni, mert gond az bizony lesz.smile lolsmile unsure
Az sem nagy probléma ha jövet-menet nyitott szemmel jár az ember és ha bárhol öreg szoci alkatrészbe botlik azt a lehető leggyorsabban a magáévá teszi.

#61529 Gumóka
2018-12-11 19:19:56

Válasz ..MZ/X.. #61525. hozzászólásáraNyomásméréshez elvileg az oxigénpalack reduktor nyomásmérő órája passzol, emlékeim szerint?
Nyomáson csak azért nem gondolkoztam, mert a szervó vaj.
Lényegében az irányítókartól lefelé minden meg lett nézve.

Nekem már csak az oszlop maradt.

Nincs profilkép
#61528 B.Bali
2018-12-11 19:17:34

Válasz ..MZ/X.. #61525. hozzászólásáraTermosztátot milyet vettél?

Nincs profilkép
#61527 Tomszi
2018-12-11 19:15:23

Válasz Mtz 550E #61523. hozzászólásáraEzt honnan tudod? Be van kötve a membrán az adagolón? (nem emlékszem pontosan, hogy van-e rajta)

És mi van a levegősödéssel? Írtál valami olyasmit, hogyha fogy a gázolaj egy szint alá, akkor lelevegősödik.

#61526 Gumóka
2018-12-11 19:12:19

Válasz rigás #61516. hozzászólásáraIgen emelőn lett nézve.
Teherautót illetve földmunkagépeket javítottam eddig, bár ahol főállású voltam oda sofőrnek mentem, amiből gépkezelő lettem, de hát ha 28 eszközre nincs szerelő...
Igaz onnan már megszabadultam.smile tonguep
Szóval a futómű zsigerből jött, de mint mtz szervóoszlop nekem kimaradt eddig, tehát ennél lövésem se volt. Eddig.

#61525 ..MZ/X..
2018-12-11 19:11:50

Válasz Gumóka #61502. hozzászólásáraSajnos Ivánnál nem számít az ha új vas van benne. Sokszor jobb a bontott 30 éves cucc mint a gyárinak hazudott, kínai, új alkatrész.
Volt, hogy pl kardán felújítás után nem bírt az új szalag 1 kemény munkaórát. Itt semmire nincs garancia. A sufniban tartani kell majd minden alkatrészből legalább 2 garnitúrát.

Az is be tudja szitálni ha döglődik a kerékcsapágy, vagy kopottak a reduktor hüvelyek.
De ha a kormányt rángatja akkor vagy nem működik a hidraulika, vagy a vezérléssel van gond. A munkahengernek meg kellene tartania.
Nyomást sem ártana mérni.

#61524 Gumóka
2018-12-11 19:04:21

Válasz mtz1221 #61511. hozzászólásáraNem eladásra szánt gép volt amúgy, meghalt a tulaja, hagyatékival is írattam át.
A felesége és a lánya volt mint eladó, gondolom ők nem estek neki villáskulccsalsmile lol
Se mosva se semmi nem volt, még mi tettük bele próbára az akkut is.

Nincs profilkép
#61523 Mtz 550E
2018-12-11 19:00:49

Válasz Tomszi #61522. hozzászólásáraGázolaj mennyiséget szépen szabályozza a turbó nyomáshoz képest!

Nincs profilkép
#61522 Tomszi
2018-12-11 18:59:07

Válasz Mtz 550E #61521. hozzászólásáraMivan? Mit szabályoz a turbónyomáshoz?

És mi a helyzet a levegősödéssel?

Nincs profilkép
#61521 Mtz 550E
2018-12-11 18:53:03

Válasz csferri #61520. hozzászólásáraJobb sokkal! Meg szèpen szabàlyozza a turbónyomáshoz képest!

#61520 csferri
2018-12-11 18:45:53

Válasz Mtz 550E #61519. hozzászólásáraErő milyen a másik adagolóhoz képest?

Nincs profilkép
#61519 Mtz 550E
2018-12-11 18:23:36

Válasz csferri #61518. hozzászólásáraIgen megvagyok vele elégedve! A fogyasztást azt még nem méregettem annyira de szépen dolgozik! Ha nagyobb sebességgel indulok és kicsi a fordulat akkor kicsit bele ugat vagy röfög de attól függetlenül jó! Amire még rájöttem ha belekuplungolok vagy kicsit csúsztatom akkor nem röfög bele!

#61518 csferri
2018-12-11 18:12:00

Válasz Mtz 550E #61517. hozzászólásárasmile thumbup, Meg vagy vele elégedve, olyan lett mint vártad?

Nincs profilkép
#61517 Mtz 550E
2018-12-11 18:06:44

Többen kérdeztétek a köradagolót itt egy szántásról készült videó aki még nem látta!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=rdj8O8EPRX4

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Van, ami még a marhákat is übereli gázkibocsátásban
A kormány döntött a vendégmunkásokról
A kormány döntött a vendégmunkásokról
Csak akkor jöhet vendégmunkás, ha már nincs magyar munkavállaló.
Szarvasmarha-trágya
Szarvasmarha-trágya

3.000 Ft

MTZ 50
MTZ 50

1.000.000 Ft

MTZ 82
MTZ 82

3.200.000 Ft

MTZ 82
MTZ 82

4.200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]