Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
Nincs profilkép
#59586 Mtz 550E
2018-08-28 20:08:47

Válasz Tomi81 #59585. hozzászólásáraÚgy hogy már két adagolósnál is voltam beállították itt lóg ott lóg itt volt vele gond ennek menni kell és felrakás után meg semmi változás nincs! Legtöbbször az a baj nehéz 4 egyforma elemet találni! Meg az ugatást padon nem látja azt nem tudja kiszűrni!

Azt is mondták már lehet hogy motor felújítás előtt is sántított az adagolóm csak akkor kopottabb motornál nem jött ki most meg erősebb és egyből reagál rá a motor!

#59585 Tomi81
2018-08-28 19:53:49

Én nem tudom, hogy a picsába nem tudják rendesen megcsinálni azt az adagolót. 4 mtz van a portán egyik sem ugat, pedig nem egyforma évjáratok meg mindegyik másik fajta.

#59584 ...:::Pisti:::...
2018-08-28 19:30:49

"Sokat bajlódtak az utn adagolóval ezért kell forgóelosztós"
Nagyon jó marketing duma.
Neked már be is talált

Nincs profilkép
#59583 Mtz 550E
2018-08-28 19:28:05

Válasz mtz1221 #59581. hozzászólásáraHa meghagyom a sivatagi szűrőt is akkor is kevés hozzá?

Nincs profilkép
#59582 Mtz 550E
2018-08-28 19:26:44

Válasz mtz1221 #59581. hozzászólásáraHa lesznek kérdéseim segitel majd benne? Te mit szólsz ehez a fajta adagolóhoz? Emailba is beszélhetünk majd irtam neked legutóbb valamivel kapcsolatba már nem emlékszek de nem válaszoltál!

#59581 mtz1221
2018-08-28 18:38:28

Válasz Mtz 550E #59578. hozzászólásáraA gyári finom szűrő kevés lesz hozzá.Vagy a lecsavarozható újabb fajtáét vagy + még egy golf diesel vagy Cav szűrőt neki.

#59580 _NB_
2018-08-28 18:38:15

Válasz gjoni #59579. hozzászólásáraDe ha elkészül megállíthatatlan lesz, mint a Vörös Hadsereg . . .

de ahhoz el kellene mennie a magányos MTZ 50 szerelők útjára Indiába, ahonnét lehet, mint a legnagyobb MTZ Guru térne vissza . . . egy saját videoklippel smile lolsmile flowers







#59579 gjoni
2018-08-28 15:21:43

Én is fanatikus adagoló buzi vagyok ,de ennyire nem ,mint mtz 550 ez már nekem is durva smile lol

Nincs profilkép
#59578 Mtz 550E
2018-08-28 14:10:54

Válasz Tomszi #59572. hozzászólásáraHali!
Ha meglesz az adagoló úgy gondoltam felrakom a szelepváltást figyelve a lendkerékbe stift be! Utána az adaglót körbe forgatom hogy gázolaj legyen mindenütt és utána kiválasztom ahogy rajzoltad az első befecskendezést és úgy szépen sorba!

Légtelenítést nem tudom hogy lehetne megoldani meg a mostani szűrővel működne a dolog a sivatagitól jövő csövet rákötném a finomszűrő oldalára az a finomszűrő aljáról meg menne az adagolóra!

Ahogy beszéltem velük sokat bajlódtak ők is az Utn adagolóval valamikor nekik se lett jó pedig mindent elkövettek így kezdték el gyártani Mtz-re ezt a forgó elosztós adagolót!

#59577 medikus
2018-08-28 07:16:54

Válasz Tomszi #59572. hozzászólásáraKár ezzel foglalkozni,úgy sem lesz ebből semmi!smile thumbupsmile sweatdrop

#59576 rigás
2018-08-27 22:12:14

Válasz Tomszi #59574. hozzászólásáraTalán azért megy mert, az MTZ nyűhetetlen...smile innocent

Nincs profilkép
#59574 Tomszi
2018-08-27 21:55:26

Válasz Maszek Zs #59573. hozzászólásáraNa azt nem írom le. smile thumbup Egyébként rövidebb lenne. smile cool Meg különben is, annyiszor szedte már le az adagolóját meg rakta vissza (ha ő csinálta), mégis megy neki.smile biggrin

#59573 Maszek Zs
2018-08-27 21:51:24

Válasz Tomszi #59572. hozzászólásáraÉs mikor van jelen a motor?smile blink Nem ám azt hiszi jel azt még se!smile scared Egy fordulattal arrébb van???smile lol

Nincs profilkép
#59572 Tomszi
2018-08-27 19:45:49

Válasz Mtz 550E #59564. hozzászólásáraBambának nem smile thumbupcool
Na jó, hülyének sem. smile flowers

Rajzoltam, csak neked, hogy lásd hogy tényleg nem nézlek hülének.
Ha a motor jelre van állítva (1.henger befecskendezés). Hajtod a köradagolót és az 1-gyel jelölt épp nyom, akkor azt veszed kiindulásnak. (lehetne bármelyik, de valahonnan el kell kezdeni) Ha a nyíllal jelzett irányba forog (a csövek felől nézve) akkor következőnek a 3 fog adagolni, így azt a gyújtási sorrendben következő hengerre teszed, ami a 3. (mivel az mtz gyújtási sorrendje 1-3-4-2) A rajzomon a számok a hozzá tartozó hengert jelölik.
Ez az elmélet, ilyet még nem raktam fel, csak gyári mtz köradagolót, de az is hasonlóan működött, csak ott a fokolótárcsa miatt kiadódott, melyik az első.
Elvileg jól rajzoltam a forgásirányt is.

#59571 rigás
2018-08-27 19:29:59

Válasz Tomszi #59570. hozzászólásáraNyomni nem, de szívni igen nagyobb fordulatnál a szelepen keresztül is ment gázolaj azért nyüszített.smile wacko Igazából kellett neki némi idő mire megértettem eme gubanc működésének mikéntjét.smile lol

Nincs profilkép
#59570 Tomszi
2018-08-27 19:20:03

Válasz rigás #59569. hozzászólásáraHa bent volt a nyomástartó szelep akkor arra igazából nemis tudott nyomni a tápszivattyú.

#59569 rigás
2018-08-27 19:07:04

Válasz Sanyee #59561. hozzászólásáraJól látod! Így a szűrő párhuzamosan van kötve az adagolóval ami szűretlen naftát kapott, nyomást sem tarthatta (ezért kellett percekig indítózni) mert a nyomástartó a szűrő bemenetén volt ami járó motornál ordított kínjába.

Fék: mérd meg a tárcsák vastagságát, 12mm vagy kicsit többnek kellene neki lenni. ha a tárcsák mérete jó akkor a felfekvő felületek kopottak.
Amúgy 2mm is elmegy. Kicsit rá kell állítani és kész az a lényeg, hogy fogjon MTZ ez nem Doxa óra.smile whistlingsmile wink
Így csak tárcsa cserével azonnal nem szokott egyből jó lenni össze kell neki kopni a régi felületekkel. Ha nem kell azonnal fékpadra állni néhány után állítás, és egy idő után jó lesz. Tapasztalat után mondom nem a szervízkönyv szerint.smile sweatdropsmile surrender

#59568 rigás
2018-08-27 18:26:10

Válasz rigás #59567. hozzászólásáraBocs!
ezt neked szántam Máris szomszéd.

#59567 rigás
2018-08-27 18:19:42

Válasz Sanyee #59560. hozzászólásáraHosszú éveken keresztül használhatták így. Látszott, hogy küszködtek vele, áttétes önindító, vízmelegítő, szanaszét égetett izzítás és indítás kábelek. Plusz halott tápszivattyú csurgó csepegő csövek lyukas és koszos szűrők.
Csóri motor így is ment mert amúgy minden rendbe van vele, még az adagoló/porlasztókat sem kellett megnézetnem szelephézagot is itt-ott kellett picit állítani. A kis önindító maradt a vízmelegítőt sem vettem le udvaros gép télen is lesz használva eleget, nagyon hidegben jól jöhet kíméli a motort, aksit. Most némi külső helyrepofozás után izzítás nélkül is könnyen indul 3-4-et fordul tolja a fekete füstöt és szépen egyenletesen füstmentesen jár dinamikus, és erős.
Egy 80-as blokkba fűzött 50-es motor amit valamikor hozzáértő pakolt össze.

#59566 gjoni
2018-08-27 16:00:34

Válasz Agromanó #59563. hozzászólásáraKemecse ott tudok profit ,ő gyártja bele a karmantyút!

Nincs profilkép
#59565 Mtz 550E
2018-08-27 15:56:36

Válasz máris szomszéd #59559. hozzászólásáraÜdv!
Neked így vannak az adagolótól a csövek bekötve a porlasztóhoz a hütőfelől kezdve? Hogy ahogy berajzoltam 1-2-3-4!

Neked hogy sikerült kilégteleníteni meg a gázolajat átfolyatni rajta?

Nincs profilkép
#59564 Mtz 550E
2018-08-27 15:52:44

Válasz Tomszi #59558. hozzászólásáraTudom hogy hülyének meg bambának nézel de ha képpel ábrázolva elmagyarázva meg értek mindent!

Nincs profilkép
#59563 Agromanó
2018-08-27 15:37:20

Tokaj környékén nem tudtok valakit, aki munkahenger felújítással foglalkozik?

#59562 gjoni
2018-08-27 07:41:00

Válasz máris szomszéd #59557. hozzászólásáraSztem az 50 km/órát simán megysmile whistling

#59561 Sanyee
2018-08-26 22:56:41

Válasz rigás #59556. hozzászólására* A szűrőbe kéne nyomni a gázolajat nem pedig onnan és a tankból is egyoldalt szivatni.

#59560 Sanyee
2018-08-26 22:52:06

Válasz rigás #59556. hozzászólásáraÉs ha 2mm az új tárcsával akkor mi van?

#59559 máris szomszéd
2018-08-26 22:41:24

Válasz rigás #59556. hozzászólásáraÉs ez működött?Gondolom igen.Hány órát ment így?

Nincs profilkép
#59558 Tomszi
2018-08-26 22:36:41

Válasz Mtz 550E #59538. hozzászólásáraA köradagoló egymás után adagol ahogy forog. Az egyes csatlakozásokat a gyújtási sorrendben megfelelő hengerre kell kötni. Tehát ott azt az elemet ami másodiknak nyom, azt arra a hengerre kötöd, ami a gyújtási sorrendben a második, tehát a 3-asra. Előtte meg egyet kinevezel elsőnek, ami épp nyom, ezt az első hengerre kötöd. Mint benzinesnél a gyújtáselosztónál.

A soros adagoló a gyújtási sorrendnek megfelelően adagol. Az MTZ-nél maradva ha le vannak szedve a nyomócsövek, akkor ahogy elkezded forgatni, látszik hogy először az 1.(hajtás felől) nyom, aztán 3., 4., 2. (padon csinálva jól látszik) Ezért kell a nyomócsöveket úgy rakni hogy 1.elem-1.henger, 2-2, 3-3, 4-4.

MOST IS AZT MONDOM, NE KÍSÉRLETEZZ VELE, HAGYD OLYANRA AKI TUDJA IS HOGY MIT CSINÁL!!!

#59557 máris szomszéd
2018-08-26 22:34:00

Válasz gjoni #59555. hozzászólásáraEz nem a nyúl-béka variálása?

#59556 rigás
2018-08-26 22:30:29

Válasz Mtz 550E #59536. hozzászólásáranem arról van szó, szokták azt mérni. Egy új átlagos fékbetét cirka 12mm széles tudtommal lehet szélesebbet és keskenyebbet is kapni (után)gyártója válogatja. Vagy méretre lehet lehet szabályozni.
Menete: a fékházba bepakolod a motyót, féktárcsa, nyomólap majd a másik féktárcsa, a házra ráteszel egy fém vonalzót a felső tárcsa feladora és vonalzó közötti rés cirka 0,5mm kell legyen, de 1mm-nél nem lehet több. (nem gyári adat saját tapasztalat).

adagoló téma (nem kötekedés csak kíváncsiság részemről)
Hol itt a baj?

#59555 gjoni
2018-08-26 22:11:23

Válasz joti #59539. hozzászólásáraEz jó ám ,de csak orbitos gépben,mert ha beszitál a kerék bukfenc.A sógoré megy vele ,mint állat ,jobban mint a 952.3smile whistling

#59554 máris szomszéd
2018-08-26 21:58:49

Válasz mtz1221 #59551. hozzászólásáraIgaz bármelyik lehet az első befecskendező az adagolón ez tuti nem magyarázom miért,útálom sokat pötyögtetni a betűket.

#59553 medikus
2018-08-26 21:54:45

Válasz mtz1221 #59551. hozzászólásáraÁÁÁÁ.Magas ez így is neki!smile lol

#59552 máris szomszéd
2018-08-26 21:53:39

Ez a traktor nem talajmunkázik csak kisegítő traktor,azért van,hogy ne kelljen leakasztani munkagépet,mert kevés a traktor.Meg beugró ha valamelyik megadja magát.
Ezt turbósan vettem innen a fórumról akkor nagyon csúnyán röfögött de tényleg.Egy próba javítás volt az adagolósnál kicsit jobb lett de sírni lehetett volna tőle ahogy ment rángatott.
Voltam főtengelyt köszörültetni székkutason és ott beszélgetés közben mondta az öreg,hogy törték az mtz-ék a főtengelyt hordták hozzá de minden rendben volt blokkilag.Azok amelyikeknek 1800-as a max motorfordulata nem tudom melyik nem vagyok típusszám zsonglőr.Akkor gondolták végig,hogy mi a faszért tördelik a főtengelyt és az adagolót gondolták a hibásnak.Nem azért ,mert rossz hanem,mert a befecskendezési dinamikája nem az igazi.
És gondolom a kis fordulaton nagy terhelés meg a rossz főtengely ütős égés dinamika törte a tengelyt.
Ekkor jött a köradagoló és megoldódott a probléma.
Na ezt szépen megrágtam magamban és döntöttem ki kell próbálni csak el lustálkodtam a dolgot.
Azért kellett átrakni a szűrőt a másik oldalra ,mert ahova tudtam volna tenni ott takarta a motorszámot.

#59551 mtz1221
2018-08-26 21:35:41

Válasz medikus #59544. hozzászólásáraÉs miért ne rakhatná,ha a fokoló tárcsa marad ??smile confused

#59550 csoppika
2018-08-26 21:28:35

Válasz .Richard. #59546. hozzászólásáraVagy egy ilyen...smile lolsmile lolsmile lolsmile lol
Igaz, ezt lehet 2 évente cserélni, ha nem kapsz jó minőséget...

Nincs profilkép
#59549 Tomszi
2018-08-26 21:10:50

Válasz máris szomszéd #59521. hozzászólásáraAutó sufnituningolásos berkekben azt mondják, ha a turbóhoz csatlakozó membrán tűjét megfordítják, már akkor is harapósabb lesz. smile biggrinsmile biggrinsmile biggrin

Nincs profilkép
#59548 Tomszi
2018-08-26 21:09:11

Válasz .Richard. #59546. hozzászólásáraŐ, igen, ez is igaz. Vagy elektromos tápszivattyú, de ez meg, áhh, akkor már nem MTZ, inkább a pumpás.

Nincs profilkép
#59547 .Richard.
2018-08-26 20:59:55

Válasz VDénes #59545. hozzászólásáraSzerintem is hülyeség leírni, hogy kevesebbet fogyaszt. Amelyik ut nem vizsszintes, ami ritka, akkor ott 50nnel rohanna inkább többet kajál mint kevesebbet.kicsit emelkedős úton,hogy tartsa a sebességet nyomja neki a kaját. De ez 100 kilóméteren lehet, csak pár literrel több. Üresen biztos kevesebb, még ha egy óra alatt ugyan annyit is eszik,összehasonlítva egy lassúbbal, de időben hamarabb odaér, ezért kevesebb a gázolaj is. Rakottan biztos több. Lehet, hogy így gondolja, a kevesebb kaját..

Nincs profilkép
#59546 .Richard.
2018-08-26 20:51:42

Válasz Tomszi #59541. hozzászólásáraátszívja az, de kéne egy gyári pumpás gázolajszűrő ház, mint a renault 19 en volt. meg a többi régin is az volt, a légtelenítés miatt. jába az adagoló kézi pumpa nélkül. mire felszivja meg kilégteleníti javítás vagy szűrőcsere után, lefüstöl az önindító.

Nincs profilkép
#59545 VDénes
2018-08-26 20:48:41

Válasz medikus #59543. hozzászólásáraAz a reklám része a dolognak.
Szerintem km-ként ugyanannyit fogyaszt ha nem többet. Csak ugye gyorsabban megjárom a kört.

#59544 medikus
2018-08-26 20:44:58

Válasz Mtz 550E #59538. hozzászólásáraHogy rakhatnád bármelyik csövet elsőnek!!Neked ez egy nagy HOMÁLY!!Ne kísérletezz!smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile sweatdrop

#59543 medikus
2018-08-26 20:40:25

Válasz joti #59539. hozzászólásáraNem biztos az az üzemanyag spórolás!Megváltozik a nyomaték,kisebb lesz,a motor hamarabb erőlködik,kéri a kaját!smile confused

Nincs profilkép
#59542 VDénes
2018-08-26 20:33:35

Válasz joti #59540. hozzászólásáraA 892 nekünk gyárilag ilyen. Igaz nekünk 18,4R34 gumival van, de megy mint a rakékta. Én félek is benne 9 egészben.
Ha most nem sokat haszálod a felezőt akkor van értelme.

Nincs profilkép
#59541 Tomszi
2018-08-26 20:25:57

Válasz Mtz 550E #59538. hozzászólásáraElvileg működnie kellene. Majd mások is hozzászólnak talán. Ha át tudja szívni rajt a tápszivattyú akkor mindenképpen.

Nem értesz az adagolóhoz! Látszik ebből a hozzászólásodból is! Hányszor mondjuk még! Meg ne próbáld magad felrakni! Csak készre kérd!

A nyomócsöveket úgy hajtod hogy elférjen, persze nem biztos hogy jól fog kinézni.

Biztos csak a rendőr az út szélén, meg a halál!
A tiéd amennyire röfög azzal én semmit nem csinálnék, hajtsd amíg megy.

Nincs profilkép
#59540 joti
2018-08-26 20:23:04

Válasz joti #59539. hozzászólására ismeri ezt a szettet valaki?

Nincs profilkép
#59539 joti
2018-08-26 20:22:14





A termék cikkszáma: Mtz Gyorsító szett

A termék leírása:

Ezt a szettet azoknak ajánljuk akik főként szállításra használják a traktorjukat és a váltójuk nem gyorsított váltóval van szerelve. A sebesség váltón lévő fogaskerekek cserélésével nagyobb végsebességet lehet elérni, ezáltal üzemanyagot spórol közúti szállításnál.

Nincs profilkép
#59538 Mtz 550E
2018-08-26 20:16:09

Válasz Tomszi #59529. hozzászólásáraHa a durvaszűrőtől jövő csövet rákötöm a finomszűrő oldalára és a finomszűrő aljáról menne a cső az adagolóra mint most is van úgy működne a dolog?
Csak nem tudom hogy elférnek e így a nagynyomású csövek mert a forgó elosztós adagolón ugye hátul jönnek ki a csövek! Ebben igaz egy adagoló elem van így akkor bármelyiket rakhatom elsőnek a befecskendezés szempontjából valami ilyesmit is olvastam ezekről az adagolóról!

Ezzel biztos hogy nem fog röfögni ugatni? Tudom sokszor leszólsz meg mérgesek vagytok rám de köszönöm a segítségeteket! Mindig körbemagyarázzátok és a végén azért csak sikerül megcsinálnom!

#59537 medikus
2018-08-26 19:01:06

Válasz Mtz 550E #59536. hozzászólásáraVan abból több féle vastagság!Hogy miért? A többit majd kikockázod!
smile confused

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A napraforgó az egyik legfontosabb termesztett növényünk.
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mutatjuk, mi vonatkozik az elővásárlási jogra.
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ TARTÁLYKOCSI RAKTÁRKÉSZLETRŐL - ROYAL TRAKTOR
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ...

5.290.000 Ft

Mtz 82
Mtz 82

3.400.000 Ft

E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó
E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó

1.000.000 Ft

Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi
Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi

1.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]