Gázolaj árak 578 Ft Benzin árak 566 Ft EUR 384.76 Ft USD 327.55 Ft CHF 411.52 Ft GBP 438.21 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség
95056 hozzászólás
#94756 mtz1221
2025-11-20 09:00:41

Válasz Jakabjóska #94747. hozzászólásáraNa nekünk meg csak 1ventilátor és befúvó rács van a kékben, jobb oldalt. De az is alig fú direktbe kötve.smile cursing

#94755 mtz1221
2025-11-20 08:57:26

Válasz fexco #94752. hozzászólásáraNem hinném, de lehet. De qrvára rendes és hozzá értő Ő is.smile thumbup

#94754 mtz1221
2025-11-20 08:56:04

Válasz HektárHarcos #94753. hozzászólásáraPekins Iveco mercedes a solis is nagyobbat ír a kiufogóra, és nekem a 6 hengeresre is. Szerintem elírták. Én 1x állítottam be turbós perkinst mindegyiket 3 tizedre, elkezdett tőle füstölni kicsit.smile cursing

#94753 HektárHarcos
2025-11-20 07:29:21

Válasz mtz1221 #94751. hozzászólásáraÉn is ugy emlékeztem . A könyve meg 0.25 -0 25 ír a 920.3 meg a 952.3 is . Ezért nem értettem.

#94751 mtz1221
2025-11-19 21:26:36

Válasz HektárHarcos #94744. hozzászólásáraSzívót 0.3 kipufogót 0.45re minden turbós motornál hidegen.smile wink

Nincs profilkép
#94750 .Richard.
2025-11-19 21:21:06

Válasz Gumóka #94748. hozzászólására89 es. Hajlított hidraulika karok,tlt vèggel,egy kapcsoló ès kèt fordulattal,meg a befuvok az ajtóhoz közel vannak a mennyezeten. smile lol csak,hogy semmi ne legyen egyforma. Kèr szètrohadt rèz fűtőtestel. Egy teherautojèt hehesztettem be tartóval a szűrő mögè.

#94749 Jakabjóska
2025-11-19 19:32:31

Válasz Gumóka #94748. hozzászólásáraAz még az volt. Az enyém 86-os, az ablaktörlő kapcsoló ebben is tekerős de már oldalt van a műanyag lapban.

#94748 Gumóka
2025-11-19 19:15:47

Válasz Jakabjóska #94747. hozzászólásáraLehet ez még az első kiadású volt, ebbe volt még a tekerőkapcsolós ablaktörlő, meg középen van felül a kapcsolótábla.

Hátul meg még ilyen rövid pici ablakteleszkóp is volt, meg a hajtott hidraulika karos volt, amin olyan fogók voltak, mint a tlt kapcsolón.

#94747 Jakabjóska
2025-11-19 18:42:00

Válasz Gumóka #94746. hozzászólásáraAz első nagyfülkésekben mindkét ventilátor külön kapcsolható, 1 fokozatú volt. 85 körül lett módosítás, onnan 2 fokozatú a ventilátor, és egy kapcsoló van.

#94746 Gumóka
2025-11-19 18:12:21

Válasz Jakabjóska #94745. hozzászólásáraNa mondjuk ezt nem is néztem a rajzon se, csak 1-es álláson 1 motor megy, 2-esen meg mindkettő Nálam

#94745 Jakabjóska
2025-11-19 18:07:24

Válasz Gumóka #94741. hozzászólásáraA kis fokozatnál sorba van kötve a két motor.

#94744 HektárHarcos
2025-11-19 17:57:54

920.3 nál ki mennyire állítja a szelep hézagot könyve alapján 0.25-0.25

#94743 Gumóka
2025-11-19 13:57:59

Válasz mtz1221 #94742. hozzászólásáraKell előtétellenálás és egy többállású kapcsoló.
Csak a motor bírja e, nem ismerem annyira.
Nálam a gyári csak 1 fokozatú, csak külön kapcsolható a kettő, de 1 is fúj úgy, hogy a szélvédőre fújatom, de a fejemen is érzem.

#94742 mtz1221
2025-11-19 13:40:32

Válasz Gumóka #94741. hozzászólásáraSzerintem meg, de ahhoz kell az előtét ellenélása is az autóból ? Milyen fordulat, nekem 1es fokozaton alig fú ?

#94741 Gumóka
2025-11-19 13:37:55

Azt egyébként meg lehet csinálni az mtz fűtőmotorjával, hogy valami személyautó kapcsolóját rákötni, fordulatszámszabályzás miatt?

Nem igazán indokolt ez a fordulat.

#94740 mtz1221
2025-11-19 11:07:41

Válasz jaromiv #94736. hozzászólásáraVan mtzéd vagy javítasz másoknak hogy ennyire vágod a témát ???

Nincs profilkép
#94739 jaromiv
2025-11-18 21:40:41

Válasz Maszek Zs #94737. hozzászólásáraNeki az alap problémája, hogy valami szétveri a bendixet.

Nálam ez alap, hogy először a kontaktokat ellenőrzöm, pucolom, addig hozzá sem fogok semmihez.

Nincs profilkép
#94738 jaromiv
2025-11-18 21:29:07

Válasz jaromiv #94736. hozzászólására"írni és olvasni már nem megy" .
... (zöldike). A önindítóról a 3. szál,

tehát nem generátor

#94737 Maszek Zs
2025-11-18 21:22:22

Válasz zozobp #94731. hozzászólásáraÜdv!
Nekem hasonló problémám volt. Itt menet közben dobta ki. Megcsiszoltam a test kábelt a fülkénél mind a két végénél plusz az indító alatt. Medikus javasolta a test problémát. Sokat javult utána!

Nincs profilkép
#94736 jaromiv
2025-11-18 21:21:47

Válasz zozobp #94726. hozzászólásáraÜdv!

Akkor, ahogy írtad, vettél újat, és az már be is van rakva.

Rémlett nekem valami, aztán most látom, hogy ennek az öszvérnek ( 921) a villamosságával már küzdöttem egyezer. ( 2017 -ben). Nézd el nekem, hogy nyolc év után kiesett!

A lényeg, hogy ennek a gépkönyvében nincs villamos ábra. De az alapja a 820 standard kapcsolás. ( szokásos Ivánék féle +megoldásokkal)

A kapcsolási rajz szerint maradhat részlegesen behúzva a bendix, úgy hogy közben nem forgat.

1.) Alap, hogy az önindító motoráramkörét a behúzó tekercs zárja, az ott lévő érintkezőkkel.
A működés során először behúz, majd amikor eléggé kiment a bendix zárja az indító (24V-os) áramkört.

2.) Ha nem kap elég áramot a behúzó tekercs, akkor ugyan kimozdul a bendix, de nem zárja az indító áramkört.

3.) Esetünkben van egy állandó 12 volt és egy állandó 24 volt. Mind a kettő a testkapcsolóból jön ki. A 24 volt csak az önindítóra van rákötve. ( vastag kábel). Magát az indítást 12 , 24 voltos indító relé végzi. Mind a két feszültség bele van kötve. A relébe a 24 volt, az önindítóról megy ( narancssárga vezeték). A reléből a kijövő 12 voltos vezeték működteti a behúzó tekercset (zöldike). A generátorról a 3. szál, a fekete megy a feszültség szabályozóba.

4.) Az indítórelé, a működtetést a izzítóreléről és a indítás vezérlő egységről kapja. Tehát a relét nem közvetlenül kapcsolja a gyújtáskapcsoló. A két relé egy előtét ellenálláson keresztül van összekötve.

Következtetés: az indító relé adhat át áramot a behúzó tekercsre, ami elég ahhoz, hogy a bendix kimozduljon, de nem elég ahhoz, hogy az önindítóban zárja a 24 voltos áramkört.

A hibát okozhatja:
A test kapcsoló, az indítás vezérlő, az izzítórelé vagy az indítórelé, és a két relé közötti előtét ellenállás. Na és persze lehet a reléfoglalatok beégése, esetleg kábelsérülés, vagy kosz.

Kevésnek tartom a 3,5 kW -os önindítót, mert ehhez a géphez 4 kW -ot írnak, 2x90 Ah akkuval. A magneton 9172780 önindítóhoz nem is hozza 921 -es mtz-t. ( Ajánlott a 920 és a 922 -höz, de nincs közte a 921 -es)

Berakom ide 820 -as magyar doksiját. Mtz villamos ábrában ez egy standard. (2015-ös)


Ide teszem még a 921 -esét. (2017-es, de nincs újabb)


Ennyit tudtam tenni érted.

Nincs profilkép
#94735 .Richard.
2025-11-18 17:43:25

Válasz mtz1221 #94734. hozzászólásáraÈn nem tudom,hogy van a 24 voltos rendszerük. De minden relè beragadhat. De a gyujtáskapcsolo biztosan 12vel működik, aztán minimum 2relèje lehet,mert a 24et is valami alkotja. Lehet,hosszabb inditásnál odaragad az èrintkező. A kèt kerèk kapcsolodását a kisfogaskerèk leèlezèse tudja javítani. A gyári indítoja fogszèle kb. 45fok. Ha arra köszörültem a kicsit,az is simán belekapott,nem darált. Csak a kapcsolodással volt gondja az elejèn. .Leköszörülve jó lett.

#94734 mtz1221
2025-11-18 16:54:15

Na várjatok már kicsit gyerekek. Ezen a gépen mint az enyémen is csak az indítón van 24 volt. Ott nem tud behúzva maradni ha szar valamelyik akksi ? Amit leírt a fogaskoszorúról, ott nem hinném hogy baj van. Nálunk kéken 2+mm mozgása van a lendkeréknek, és mégis fogja 1ből. Viszont 10+ éve cseréltem koszorút, csak nem emlékszem már, de mintha akkor az is ette volna a bendixet valamiért. Utolsó hetekbe szétszedés előtt valamiért visszaraktam a gyári nagy szarját, az meg startal de indította mindig 1.re.

Nincs profilkép
#94733 .Richard.
2025-11-18 14:41:37

Válasz zozobp #94731. hozzászólásáraA relèről megy az áram a behuzonak a kis madzagjára. Hát,ezen az új gèpen fogalmam nincs hol van. Kapcsolásirajz,ilyesmin keresd. Műszerfal alatt szoktak lenni,de nem tudom. Sok helyre ezen nem tudják eldugni. Amúgy a gyújtáskapcsoló is èpp úgy lehet ludas.

Nincs profilkép
#94732 .Richard.
2025-11-18 14:38:49

Válasz zozobp #94730. hozzászólásáraCsak kiváncsiságbol,cserèlj relèt,ha hozzáfèrni! Igaz a lámpa jó ötlet. Nekem nem volt mechanikus baja,csak szèpen kinyiffant. De majd itt kollègák hátha tudnak megoldást. Lehet vezetèk kidörzsölődès,ilyesmi is.

Nincs profilkép
#94731 zozobp
2025-11-18 14:37:33

Válasz .Richard. #94729. hozzászólásáranem tudom hol keressem az indítórelèt. van egy villanyosdoboz a motortèrben valszeg ott van. Vagy megpróbàljam a nagy kàbelt visszakövetni?

Nincs profilkép
#94730 zozobp
2025-11-18 14:36:17

Válasz .Richard. #94727. hozzászólásáraA summa az lett hogy mi is inkàbb vagy gyengènek ítèltük, vagy bentmarad. Megvettem a prestolite-ot. Illetve bekerül egy 24v-os izzó ami elalszik majd remèlhetőleg indítàs utàn.

Nincs profilkép
#94729 .Richard.
2025-11-18 14:24:23

Válasz zozobp #94724. hozzászólásáraMeg kène nèzni,vagy cserèlni egy inditorelèt. Nincse szètesve,neme nèha nem ejt ki,belül meg nem hallod meg,ha 5percig esetleg rajthagyja az áramot. Ahhoz szerelő sem kell,ha cserèled. Gondolom ezen nem az a retek százèves van a hidraulikatartályon.

Nincs profilkép
#94728 .Richard.
2025-11-18 14:20:20

Válasz .Richard. #94727. hozzászólásáraBocsi. Közben jövök megyek, benèztem. a kèpen ott pont nem látszik. Na mindegy amit írtam lehet van kètfajta. Szóval a kerèk meg a tengely egy anyag az enyèmen. Kèrdès,hány fajta ilyent árulnak.

Nincs profilkép
#94727 .Richard.
2025-11-18 14:16:39

Válasz zozobp #94724. hozzászólásáraFigyelj! Medikus anno azt írta,hogy ezt az indító motort mèg Skoda felicián is látta. Lehet csak a matrica az odavalo,a motor nem. Nekem is volt egy ilyen, forgorèszzárlata lett. De!! A kisfogaskerèk nem ricnin van,hanem a csapágyház felöl jön ki a spirálos tengely amikor benyomja a koszorú a a kereket. Tehát, a tengely ès a kisfogaskerèk egy anyag. A kèpen amit betettèl az meg nem. A kèp alapján sokkal gyengèbbnek tűnik,mint az enyèm,holott kívülről ugyan úgy nèz ki. Szerintem ez oda gyenge. Csak az enyèm alapján gondolom ezt.

Nincs profilkép
#94726 zozobp
2025-11-18 12:57:41

Így sem mutat kilengèst.

Nincs profilkép
#94724 zozobp
2025-11-18 12:46:37

Válasz jaromiv #94722. hozzászólására921.3
2018.06
Gyàri kàbelek. 3 nagy sarus az indító felsőjère. A kicsi sarus zöld meg a kiscsavarra.

Nincs profilkép
#94723 zozobp
2025-11-18 12:38:20

Válasz .Richard. #94720. hozzászólásáraLàmpàzva meg volt... Indítózàs abbahagyàsànál megszűnik a làmpa is...
Ennyi nem elèg?

Nincs profilkép
#94722 jaromiv
2025-11-18 12:37:34

Válasz zozobp #94719. hozzászólásáraIgen számít, mert ez szisztematikus hiba. Főleg ezért, mert az eredetid is hibás volt.

Most más dolgom van.
Melyik gép ez, mikori évjárat?
Melyik önindító? (tipus)
Kérnék egy fotót az önindító villamos bekötéséről, a csatlakkozókról, esetleg bekötve!

Este lesz időm, átnézem a villamos ábrát.

Nincs profilkép
#94721 zozobp
2025-11-18 12:35:38

Válasz zozobp #94719. hozzászólásáraElőre - hàtra kilengèst mèrtem mèg csak.
Oldalirànyba nem fèrek oda de megrpóbàlok valami drótot vagy az óràt odarögzíteni hogy làssam üt-e

Nincs profilkép
#94720 .Richard.
2025-11-18 12:28:34

Válasz zozobp #94713. hozzászólásáraKuplungot benyomod, aztán lassan felengeded. Aztán a lendkerèknèl egy nagy csavarhúzóval,befeszitve az indító motor helyènèl a lendkerék meg a hűtő felöli öntvènyhez, aztán hirtelen elnyomod a válto felé. Picit megy az. Hideg olajnál lehet nem veszed èszre,de akkor az jó úgy. Amúgy ott a behuzo lesz a hiba,hogy mint irták,áramot kaphat. Elvileg ha a vezetèkeit rateszed,valaki fogja,te meg ráinditasz,mikor megáll,lehet kint is marad. Ezèrt kinyitja. Gondolom talán ez előfordulhat. Persze mèrni kène nincse rajta áram,inditás után.

Nincs profilkép
#94719 zozobp
2025-11-18 12:27:24

Válasz jaromiv #94717. hozzászólásáraAz nem tudom hogy szàmít-e az elektromos hibànàl hogy ez màr a harmadik önindító...
Most jönne a prestolite csak ugye ha az is szètmegy majd az is 50e.
A fogakat megmèrtem óràval 0.1-0.4 mm közt mozog a kilengès a fogaknàl.
Van èrtelme mèrnem akkor is az elektromos hibàt ha 3 önindító is tönkrement?

Nincs profilkép
#94718 zozobp
2025-11-18 12:23:59

Válasz zozobp #94714. hozzászólásáraegyik irànyba se mozog kèzzel megnèzve. Se benyomott se kiengedett kuplunggal.

Nincs profilkép
#94717 jaromiv
2025-11-18 12:16:39

Válasz zozobp #94715. hozzászólásáraIgen.
Írtam, hogy rögzíted az önindítót. Pl Valami szorítóval, vagy az egyik rögzítőcsavar helyén.
Elektromos hibát feltárni műszer nélkül nem igazán lehet.

Ugye itt most feltételezzük, hogy nincs elég áramerősség a behúzáshoz, vagy a forgatáshoz.
Vagy túl korán kezd forgatni, és késik a behúzó, vagy behúz, de nem enged el.
Vagy zárlatos valami és kapcsolás közben a feszültség esik le.
Elektromosan „csak” ennyi hibád lehet.

A szerkezeti hiba keresésének csak ezek kizárása után van értelme.
Persze a méretek ellenőrzése, vagy a holtjátékok keresése mind kizárt egy - egy hibát.

Nincs profilkép
#94715 zozobp
2025-11-18 12:01:40

Válasz jaromiv #94706. hozzászólásáraAz önindítót le kène fixàlni ahhoz nem? Hiàba fogok rá lèccel ha az önindító fog elforogni nem?
A màsik hogy nincs multimèterem plàne nem lakatfogós smile rolleyes

Nincs profilkép
#94714 zozobp
2025-11-18 11:56:03

Válasz jaromiv #94712. hozzászólásáraKinyomott ès nem kinyomott kuplunggal sem moccan meg a lendkerèk se előre se hàtra.

Nincs profilkép
#94713 zozobp
2025-11-18 11:49:02

Válasz .Richard. #94710. hozzászólásáraazt hogy tudom megnèzni hogy nem csúszkàl-e?
A lendkereket (kèzzel próbàltam előre hàtra tolni de meg se moccan.

Nincs profilkép
#94712 jaromiv
2025-11-18 11:47:16

Válasz zozobp #94707. hozzászólásáraZárd ki az elektromos hibát, azzal a módszerrel, amit írtam!

Amíg az nincs meg, addig minden csak találgatás.

A méreteid alapján 3mm, az alaptávolság a koszorú és a kerék között. Behúzva kb 15 mm a kapcsolódás. Nem tökéletes, de elmegy. Én tennék egy újabb mérést, benyomott kuplunggal majd utána a lendkereket hátrafeszítve. Mennyi lehet a főtengely axiális mozgása?

Nincs profilkép
#94711 zozobp
2025-11-18 11:24:45

Megpróbàlok ràrakni egy màgnestalpas óràt hogy üt-e vhol.

Nincs profilkép
#94710 .Richard.
2025-11-18 11:24:31

Válasz zozobp #94707. hozzászólásáraFőtengely sem csuszkál előre hátra? Akkor villamoson marad bennt? Állitolag a behuzotekercs gombrol yujtáskapcsolorol behuz, aztán magát benntartja, kulcs visszafordutáskor megszűnik a behuzo,de a benntartonak is el kell engedni. akkor ott lesz a hiba mert nem engedi el? ??

Nincs profilkép
#94709 zozobp
2025-11-18 11:22:48

ez az önindító felőli oldal
A fogak nincsenek elkopva a fotó rossz szerintem

Nincs profilkép
#94708 zozobp
2025-11-18 11:20:04

Válasz mtz1221 #94702. hozzászólására4600 üó
Sajnos a gyàrija nincs meg, elpocsèkoltam. Az is bontott volt mert rà volt írva hogy rossz. Valami lelenc volt azzal adtàk.

Nincs profilkép
#94707 zozobp
2025-11-18 11:15:21

Válasz .Richard. #94699. hozzászólásárajó ötlet, megmèrtem. Alapàllapotàban nem èri el a koszorút. Kitolt àllapotàban pedig nem èr túl a koszorún.
Koszorú fogtàvolsàg 34.85mm
önindító alapàllapot 31.5mm -re nyúlik be
koszorú fog tulsó fele 54mm
önindító kitolt àllapot 49.8 mm
önindító fog mèlysèg 19mm
koszorú fog vastagsàg 20mm

Minden jó szerintem.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Célzott védelem kukoricában és gyümölcsösben: itt a MIMIC
Célzott védelem kukoricában és gyümölcsösben: itt a MIMIC
A MIMIC gyomorméregként néhány órán belül leállítja a hernyók táplálkozását,...
Hirdetés
Gyökerektől a szemkitelítődésig – így támogatják a modern technológiák a kukoricát
Gyökerektől a szemkitelítődésig – így támogatják a modern technológiák a kukoricát
A kukorica fejlődésének minden szakaszában kulcsszerepe van a célzott...
John Deere R4030 önjáró permetezőgép
John Deere R4030 önjáró permetezőgép

69.800.000 Ft

ÁROKÁSÓ FORGÓKOTRÓ MINI KOTRÓ PÓTKOCSI RAKODÓKOCSI UTÁNFUTÓ KÖZELÍTŐKOCSI GUMIHEVEDERES GUMIKEREKES
ÁROKÁSÓ FORGÓKOTRÓ MINI KOTRÓ PÓTKOCSI...

600.000 Ft

EGYEDI HIBRID PÓTKOCSI UTÁNFUTÓ BILLENCS GYÁRTÁS 1, 5t - 4t-ig. TRAKTORHOZ PICKUPHOZ BILLENŐ
EGYEDI HIBRID PÓTKOCSI UTÁNFUTÓ BILLENCS...

1.000.000 Ft

Tárcsa eladó
Tárcsa eladó

4.600.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]