Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.84 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Büresz #53449. hozzászólásáraA rakodós, ganyézós gépben nincs egyáltalán fűtés, nincsenek rajta a műszerfal alatti burkolatok így a ventillátor be tudja nyomni a fülkébe a meleget, de indulás után fél órával lehet vetkőzni. Új fajta termosztátház és azt hiszem talán valamilyen opel termosztát van benne. Alapjáraton ketyegéskor is beáll 80-ra. Télen mikor már cidri van rá szoktam dobni a takarót, így minden meleg a fülkébe jön.
Válasz gjoni #53448. hozzászólásáraa régi típusú is 80 fokos vízzel fűt rendesen. a ház felső vízcső felöli részén a barom gyártó, furt egy 6os lukat, légtelenítés miatt. a húszéves ugyan olyan termoszházon, kb.2es furat volt. az, fűtött. a 6ossal ki sem nyit a termosztát, mert visszahűti magát azzal a vízzel,ami ott átmegy. max, terhelésnél melegül, utánna alapon visszahül. ez nagyon elbassza az egész termosztát beállítást. lényegében olyan, mintha 2 milit állandóban nyitva lenne.
Válasz Gazdász35 #53436. hozzászólásáraJó néha sporolni de szerintem ne ezen hisz kb 2500Ft ról van szó.És még le is forràzhatod magad ha nem szereltél ilyet vagy késöbb nyit a termo még a motort is megfőzöd.Akkor viszont meleged lesz csak az idegtöl.
Válasz Gazdász35 #53441. hozzászólásáraahogy,írják. Leforraszt a kontra anya a termosz végéről,aztán,mérni vízben,utánna Fellazít és állítható a kiscsavarral. Kifelé tekerve később nyit. De, a teljes nyitás is eltolódik. lényegében jobban elő van feszítve a hőre táguló ketymet a belében.
Gáztűzhelyre kávésbőgre félig vízzel, bele a termosztát, ha profi akarsz lenni, akkor kazánhőmérőt is mellé rakod, majd csavargatod a kivánt hőfokra. Csak figyelni kell, hogy mikor nyit.
Sziasztok
Régi típusú fűtőmotort kilehet cserélni új típusúra (1motoros)?
Illetve az új típusú fűtőmotorról mi a tapasztalat, mennyire csinál meleget?
Nekem a régi típusúnál elég jól fel kell öltözni.
Sziasztok
Régi típusú fűtőmotort kilehet cserélni új típusúra (1motoros)?
Illetve az új típusú fűtőmotorról mi a tapasztalat, mennyire csinál meleget?
Nekem a régi típusúnál elég jól fel kell öltözni.
Hali!
Ha a vezérlésnél a közlő kerék hosszirányba lóg az is csinálhat foghézagot?
Ha cserélem a fogaskerekeket akkor az adagoló hajtót a közlőt és a vézérműt elég cserélni ezt a hármat?
A vezérműről levenni a fogaskereket csapágylehúzó kell vagy csak spajszer?
Válasz Tomi81 #53427. hozzászólásáraRosszul gondolod. Traktormotorokon teljes fordulatszám-tartományban működő szabályzó van. Magyarul mindig a beállított fordulatszámot szabályozza, legyen az alapjárat, full gáz, vagy köze bárhol.
Javaslom esti olvasmánynak a Mezőgazdasági Erőgépek I. című kék színű könyvet. De tényleg, nem bántásból
Válasz Tomszi #53425. hozzászólásáraÉn ennyire nem vágom az adagolót, de szerintem teljes gázra szabályoz. Magyarul megyek 1800al, jön a húzós rész, ráadja az összes kaját (esetembe a 2200 hoz valót). Oszt vagy tartja az 1800at vagy nem. De ha megyek 2200al akkor mit ad?
De ha úgy van ahogy írod, hogy a max kaja több mint a padló, akkor 1800nál is azt fogja rátenni.
Válasz mtz1221 #53423. hozzászólására45x2200=99000
Így se jó. Sőt ha névlegesen fordulaton egy óra se, 60x2200=132000.
Nekem meg belemegy 145000
Ponr az olajcsere miatt nem mindegy.
Válasz Tomi81 #53411. hozzászólásáraA szabályzó a névleges fordulatnál (max. gáz) is rá tud szabályozni, ha csökken a fordulat, azért szabályzó a neve. Nyilván nem a végtelenségig.
Miért lenne kínzás az hogy a névleges üzemi fordulaton (teljes gázon) dolgozol egy erőgéppel, természetesen ha le van terhelve, nem csak üresen pörög. Az én ismeretségi körömben legyen az tsz vagy magángazda, talajművelő gépekkel minddel így dolgoznak, a tszben napi 12 órákat, és ez nem kínzás. Szántás, lazító, gruber, kombinátor. Mechanikus adagolós gépekről beszélek, Rába, JD, Magnum, de az MTZ-is.
A nyomatékcsúcs meg egy érdekes dolog, ugye amit diagramon szoktak ábrázolni. Én úgy tudom, úgy tanították, hogy a motor nyomatékát és teljesítményét a következőképpen mérik a fékpadon: ott a motor teljes gázon megy (szakszerűen mondva teljes töltéssel) és elkezdik fékezni(terhelni) közbe meg folyamatosan mérik a paramétereket. na de a nyomatékcsúcsnál vissza van terhelve a motor elég rendesen, mondjuk névleges 2200 f/min-hez képest 1600-ra. Szántáskor sose terheled le ennyire, esetleg csak pillanatokra, de addig se.
Ha valaki máshogy tudja nyugodtan írja le vagy erősítse meg.
Válasz Tomi81 #53420. hozzászólásáraNe törődj vele,örülj hogy számol.Mint már írtam vagy 5x legalább,nem e az adott motor névleges fordulatszámán,45 perc alatt megy bele 1 óra.És motor után volt valamikor megadva az olajcsere periódus is.És ez végett van az 550-ben meg a 820-ban más típusú óra is.
Válasz Zoltán Rózsa #53419. hozzászólásáraLehet hogy telibe találtál.Ha csak 1 nagynyomású cső is rövidebb akkor már sz@rul jár a motor.Falsot nem tud szívni(akkor nyomná kifelé)viszont többnek volt már gondja az után gyártott csövekkel .Annyira puha sz@rok,hogy mikor meghúzod rendesen,a hollander összezárja a lukat.
Válasz Mtz 550E #53405. hozzászólásáraSzia nem tudom hogy ez segít de ezt el akartam mesélni neked. Már jó ideje ki akartam cserélni a nyomócsöveket ami megy a porlasztokhoz a 4 db.Azért mert már annyit feszegettem a hollandit hogy szívárgott a gázolaj.
Felraktam az új csöveket és be indítottam a trakit.
Alapjáraton OK.. aztán 1600-1800 nál elkezd ugatni a traki.Mondom ne basz egyböl a Te problémád jutott eszembe hiába húzztam le a csavarokat semmi ugyan úgy kapkod.
Nem paráztam mert tudtam hogy semmit nem tekertem el a gépen.
Fogtam vissza raktam a régi csöveket és jó lett nem "" ugat röfög".
Szóval szerintem valahol fars levegőt szív vagy nyom be a traki neked is.
Nézd meg jól le vannak e húzva a csővek és hogy nem kap valahol levegőt
Nézzd meg azt is hogy a porlasztok jól le vannak e húzzva.
Szerez egy nyomaték kulcsot úgy nem szakítod meg.
Annyival kell húzni amilyen a csavar.Ha 10 es a csavar húzzd 10 kg .
Ennyi nézd át a csöveket.Lehet a fars levegő miatt van.
Na most lehet a profik majd le offolnak de Én erre gondoltam.
Válasz sonkabence #53416. hozzászólására1x próbált a haver alapjáraton sodrózni az 550-essel... Többet evett, mintha eggyel kisebb fokozatban 1500-on pörgette volna...
Én a könnyű melót is 1500-1600-on csinálom... Nehezet 1800 körül.
Válasz mtz1221 #53412. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat! Akkor le kell szoknom az 1500-1600 fordulatról és jócskán meg kell emelnem. :) ismerős olyanokat tanácsolt, hogy ő 1100-nál jobban nem pörgeti, ha tárcsázik (fél 6, szőlőt), szerencsére nem hallgattam rá. Mivel szőlőbe dolgozok a géppel, így a 820-as ereje szinte sosincs kihasználva, talán ezért is tűnik fölösleges pörgetésnek az 18-1900, de megfogadom a tanácsokat. Még nincs veszve semmi, nagyon az elején vagyok a szakmának.
Válasz mtz1221 #53412. hozzászólásáraNem is mondtam hogy 1500on menjen. Én 1800-1900en használom. 2200 a padló.
A kicsi 1700on megy 30 éve, olyan 9000óra körül jár, a váltó-difi még bontatlan. A turbó vagy 6éve biztos rajta van.
Most kezde el dobálni a 9et, úgyhogy bele kellesz nézni. De ez szerintem azért nem rossz.
Lazítózok és közben ráértem figyelgetni az üzemóra számlálót. Hát nekem valahogy sehogy se jól számol szerintem.
1 óra 25 perc alatt ment bele 1üzemóra. Ebből 7percet ment alapjáraton, a többit (kb 95%) 1800on.
Ha jól számolok akkor az olyan 142-145000 főtengelyfordulat. Ez se a 100000 fordulathoz, se a max fordulaton egy órához se jó (132000)
Válasz Tomi81 #53411. hozzászólásáraPedig igaza van,2000 fordulattól nem szabad nehéz munkánál lejjebb ereszteni.Inkább egyen többet mint a váltó difit megegye a nyomaték.Még a márkás gépek is fele idő alatt megadják magukat,ha olyan vezeti aki lopja a naftát és egész nap 1500-1700 fordulaton szánt vele.
Válasz Tomszi #53409. hozzászólásáraSzerintem felesleges a teljes gáz, egyrészt minek kínozni, másrészt leeszi a hajad, harmadrészt akkor már hova szabályoz ha visszább esik a fordulat?
Nem tudom érted e mire gondolok?
1900 bővem elég a muszkának.
Válasz sonkabence #53404. hozzászólásáraA körülményektől függ hogy mi a helyes fordulatszám.
Diesel motornak nem árt az alapjárat, persze azért egész nap ne azon ketyeregjen. Viszont alapjáraton én 800-900 alá nem engedem le, ott már lehet hogy nincs minden helynek megfelelő kenése, még akkor se ha óra szerint megvan az olajnyomás.
Ha olyan munkát csinálsz amihez nagyobb vonóerő kell (pl. szántás), amivel le van terhelve rendesen, azt teljes gázon csináld, legalábbis én úgy csinálom. Ha könnyebb munkát (rendsodró, permetező) akkor nem muszáj padlózni, hanem ahogy kényelmesen elviszi.
Válasz Mtz 550E #53405. hozzászólásáraMi az hogy van foghézag? Talán lábhézag...
Minek foglalkozol vele ennyit. Fele ennyit javítgasd és keressél hibát rajta, használd! Ne használd azon a fordulaton ahol röfög.
Hali!
Szerintem ne cseréld le a fogaskerekeket,foghézagnak meg lennie is kell,mivel a motor egyirányba forog a foghézag nincs is.
Szerintem hívj egy komoly szerelőt,mert nem a vezérlésnél lesz a baj.
Nekem a közlő kerék lóg-lafog a motor mégis szépen jàr.
Hali!
Ma eljutottunk a vezérlés megnézéséhez és minden jelre volt rakva! Az adagoló hajtó fogaskerék és a közlőkerék között van foghézag és a közlőkerék meg a vezérmű tengely fogaskerék között van foghézag!
Szerintetek cseréljem le a 3 fogaskereket (adagoló hajtó fogaskerék közlőkerék és vezértengely fogaskerék)vagy hogy csináljam?
Sziasztok! Tanácsot keretnék kérni gépkezeléssel kapcsolatban rutinosabb gépészektől. Konkrétan a helyes fordulatszám megválasztásról. Elég régóta olvasom a fórumot és sokan írták, hogy a gépet lehetőleg 1800-1900 fordulaton használjuk a motor-váltó kímélése miatt. (Főleg szántásnál volt ez megemlítve) Tisztában vagyok vele, hogy az alacsony fordulat az egyik legkárosabb a motornak. Nos, mekkora ez a fordulat egy 820-as MTZ-n? Az én fülemnek az 1500-1600 fordulat kellemes. Úgy érzem ez a legkényelmesebb a gépnek. Ez alatt erőlködik, 1800-1900 használva pedig fölöslegesen pörög a hangja alapján. Az itt olvasottak alapján, viszont az 1500-600 fordulat nagyon kevésnek számít. Ebben szeretnék tanácsot kérni.
(A 820-as permetezőt húz, tárcsázik, szánt, lazít. Tárcsázni hosszú 5-ben szoktam, szántani hosszú 3-ba.)
Válasz csoppika #53402. hozzászólásáraMeg ugye kérdés, hogy van-e mit mutatni, bár azért a 40 fokot eléri talán termosztát nélkül is...
Ha van multimétered, akkor esetleg a jeladó drótját (meg az óránál)megnézheted vele szakadásra.
91752 hozzászólás
Válasz Büresz #53449. hozzászólásáraA rakodós, ganyézós gépben nincs egyáltalán fűtés, nincsenek rajta a műszerfal alatti burkolatok így a ventillátor be tudja nyomni a fülkébe a meleget, de indulás után fél órával lehet vetkőzni. Új fajta termosztátház és azt hiszem talán valamilyen opel termosztát van benne. Alapjáraton ketyegéskor is beáll 80-ra. Télen mikor már cidri van rá szoktam dobni a takarót, így minden meleg a fülkébe jön.
Válasz gjoni #53448. hozzászólásáraa régi típusú is 80 fokos vízzel fűt rendesen. a ház felső vízcső felöli részén a barom gyártó, furt egy 6os lukat, légtelenítés miatt. a húszéves ugyan olyan termoszházon, kb.2es furat volt. az, fűtött. a 6ossal ki sem nyit a termosztát, mert visszahűti magát azzal a vízzel,ami ott átmegy. max, terhelésnél melegül, utánna alapon visszahül. ez nagyon elbassza az egész termosztát beállítást. lényegében olyan, mintha 2 milit állandóban nyitva lenne.
Válasz Büresz #53449. hozzászólásáraMa reggel hatkor már póló nem tudom miről maradtál le !
Válasz gjoni #53448. hozzászólásáraNyáron...![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Gazdász35 #53436. hozzászólásáraÚj típusú van nekem benne pólóban lehet trakizni !
Válasz Gazdász35 #53436. hozzászólásáraJó néha sporolni de szerintem ne ezen hisz kb 2500Ft ról van szó.És még le is forràzhatod magad ha nem szereltél ilyet vagy késöbb nyit a termo még a motort is megfőzöd.Akkor viszont meleged lesz csak az idegtöl.![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
Válasz .Richard. #53445. hozzászólásáraAkkor azok csak pénteken dolgoznak.![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Mivel legalább 10 van kint eldobva.Az elekton bírja már 7 éve.
Válasz mtz1221 #53443. hozzászólásáraakkor annak kifőzted a szemét.
gondolom,pénteki széria volt.
Válasz Gazdász35 #53441. hozzászólásáraahogy,írják. Leforraszt a kontra anya a termosz végéről,aztán,mérni vízben,utánna Fellazít és állítható a kiscsavarral. Kifelé tekerve később nyit. De, a teljes nyitás is eltolódik. lényegében jobban elő van feszítve a hőre táguló ketymet a belében.
Válasz .Richard. #53438. hozzászólásáraNem mert nekem a régiekkel ,mindnek az volt gondja hogy pár hét után srégan nyitva maradt a tányér egyik oldala.![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Válasz Gazdász35 #53441. hozzászólásáraA termosztátot kikell szerelni hozzá!
Gáztűzhelyre kávésbőgre félig vízzel, bele a termosztát, ha profi akarsz lenni, akkor kazánhőmérőt is mellé rakod, majd csavargatod a kivánt hőfokra. Csak figyelni kell, hogy mikor nyit.
Válasz .Richard. #53440. hozzászólásáraBocsi
De pontos hol illetve hogyan, ezzel mit tudok szabályozni vagy állítani.?
Előre is köszönöm.
Válasz Gazdász35 #53439. hozzászólásáraa végén a csavarral.
Válasz .Richard. #53438. hozzászólásáraHogyan kell állítani rajta. ?
Válasz mtz1221 #53437. hozzászólásáraa régi tipusú is képes melegebbet,csak állítani kéne rajt. Olyant nem próbáltál?akkor nem kell cserélni.
Válasz Gazdász35 #53436. hozzászólásáraÚj fajta termosztát ház,87 fokos elekton márkájú termosztáttal.És gatyában lehet traktorozni.
Sziasztok![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Régi típusú fűtőmotort kilehet cserélni új típusúra (1motoros)?
Illetve az új típusú fűtőmotorról mi a tapasztalat, mennyire csinál meleget?
Nekem a régi típusúnál elég jól fel kell öltözni.
Sziasztok![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Régi típusú fűtőmotort kilehet cserélni új típusúra (1motoros)?
Illetve az új típusú fűtőmotorról mi a tapasztalat, mennyire csinál meleget?
Nekem a régi típusúnál elég jól fel kell öltözni.
Válasz Mtz 550E #53433. hozzászólásáraRakd össze, add el és vegyél másikat![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
![smile surrender](/oldforum/images/smiles/surrender.gif)
Válasz Mtz 550E #53430. hozzászólásáraA közlő kerék csapját hogyan lehet kicserèlni?
Válasz mtz1221 #53428. hozzászólásáraFekete fehér (zöld-fehér) mechanikus.
Megköszönöm ha megteszed.
Válasz Tomszi #53429. hozzászólásáraNa ma is tanultam. Tényleg nem tudtam.
Hali!
Ha a vezérlésnél a közlő kerék hosszirányba lóg az is csinálhat foghézagot?
Ha cserélem a fogaskerekeket akkor az adagoló hajtót a közlőt és a vézérműt elég cserélni ezt a hármat?
A vezérműről levenni a fogaskereket csapágylehúzó kell vagy csak spajszer?
Válasz Tomi81 #53427. hozzászólásáraRosszul gondolod. Traktormotorokon teljes fordulatszám-tartományban működő szabályzó van. Magyarul mindig a beállított fordulatszámot szabályozza, legyen az alapjárat, full gáz, vagy köze bárhol.
Javaslom esti olvasmánynak a Mezőgazdasági Erőgépek I. című kék színű könyvet. De tényleg, nem bántásból
Válasz Tomi81 #53426. hozzászólásáraMilyen az órád ??Piros digitális vagy a fekete fehér.Ha odajutok traktorozni,én is le stopperolom az már biztos.
Válasz Tomszi #53425. hozzászólásáraÉn ennyire nem vágom az adagolót, de szerintem teljes gázra szabályoz. Magyarul megyek 1800al, jön a húzós rész, ráadja az összes kaját (esetembe a 2200 hoz valót). Oszt vagy tartja az 1800at vagy nem. De ha megyek 2200al akkor mit ad?
De ha úgy van ahogy írod, hogy a max kaja több mint a padló, akkor 1800nál is azt fogja rátenni.
Válasz mtz1221 #53423. hozzászólására45x2200=99000
Így se jó. Sőt ha névlegesen fordulaton egy óra se, 60x2200=132000.
Nekem meg belemegy 145000
Ponr az olajcsere miatt nem mindegy.
Válasz Tomi81 #53411. hozzászólásáraA szabályzó a névleges fordulatnál (max. gáz) is rá tud szabályozni, ha csökken a fordulat, azért szabályzó a neve. Nyilván nem a végtelenségig.
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Miért lenne kínzás az hogy a névleges üzemi fordulaton (teljes gázon) dolgozol egy erőgéppel, természetesen ha le van terhelve, nem csak üresen pörög. Az én ismeretségi körömben legyen az tsz vagy magángazda, talajművelő gépekkel minddel így dolgoznak, a tszben napi 12 órákat, és ez nem kínzás. Szántás, lazító, gruber, kombinátor. Mechanikus adagolós gépekről beszélek, Rába, JD, Magnum, de az MTZ-is.
A nyomatékcsúcs meg egy érdekes dolog, ugye amit diagramon szoktak ábrázolni. Én úgy tudom, úgy tanították, hogy a motor nyomatékát és teljesítményét a következőképpen mérik a fékpadon: ott a motor teljes gázon megy (szakszerűen mondva teljes töltéssel) és elkezdik fékezni(terhelni) közbe meg folyamatosan mérik a paramétereket. na de a nyomatékcsúcsnál vissza van terhelve a motor elég rendesen, mondjuk névleges 2200 f/min-hez képest 1600-ra. Szántáskor sose terheled le ennyire, esetleg csak pillanatokra, de addig se.
Ha valaki máshogy tudja nyugodtan írja le vagy erősítse meg.
Válasz Tomi81 #53413. hozzászólásáraTegyél bele elektromos számlálót.
Válasz Tomi81 #53420. hozzászólásáraNe törődj vele,örülj hogy számol.Mint már írtam vagy 5x legalább,nem e az adott motor névleges fordulatszámán,45 perc alatt megy bele 1 óra.És motor után volt valamikor megadva az olajcsere periódus is.És ez végett van az 550-ben meg a 820-ban más típusú óra is.
Válasz Tomi81 #53420. hozzászólásáraElég szarul!![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Válasz Zoltán Rózsa #53419. hozzászólásáraLehet hogy telibe találtál.Ha csak 1 nagynyomású cső is rövidebb akkor már sz@rul jár a motor.Falsot nem tud szívni(akkor nyomná kifelé)viszont többnek volt már gondja az után gyártott csövekkel .Annyira puha sz@rok,hogy mikor meghúzod rendesen,a hollander összezárja a lukat.![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Válasz csoppika #53418. hozzászólásáraHát akkor ez hogy a fehérorosz k.rva anyja szerint számol!?
Válasz Mtz 550E #53405. hozzászólásáraSzia nem tudom hogy ez segít de ezt el akartam mesélni neked. Már jó ideje ki akartam cserélni a nyomócsöveket ami megy a porlasztokhoz a 4 db.Azért mert már annyit feszegettem a hollandit hogy szívárgott a gázolaj.
Felraktam az új csöveket és be indítottam a trakit.
Alapjáraton OK.. aztán 1600-1800 nál elkezd ugatni a traki.Mondom ne basz egyböl a Te problémád jutott eszembe hiába húzztam le a csavarokat semmi ugyan úgy kapkod.
Nem paráztam mert tudtam hogy semmit nem tekertem el a gépen.
Fogtam vissza raktam a régi csöveket és jó lett nem "" ugat röfög".
Szóval szerintem valahol fars levegőt szív vagy nyom be a traki neked is.
Nézd meg jól le vannak e húzva a csővek és hogy nem kap valahol levegőt
Nézzd meg azt is hogy a porlasztok jól le vannak e húzzva.
Szerez egy nyomaték kulcsot úgy nem szakítod meg.
Annyival kell húzni amilyen a csavar.Ha 10 es a csavar húzzd 10 kg .
Ennyi nézd át a csöveket.Lehet a fars levegő miatt van.
Na most lehet a profik majd le offolnak de Én erre gondoltam.
Válasz Tomi81 #53413. hozzászólására100000 a Zetornál van, de abba érzésre jobban megy az üzemóra, mint a Szergejbe...
Válasz sonkabence #53416. hozzászólására1x próbált a haver alapjáraton sodrózni az 550-essel... Többet evett, mintha eggyel kisebb fokozatban 1500-on pörgette volna...
Én a könnyű melót is 1500-1600-on csinálom... Nehezet 1800 körül.
Válasz mtz1221 #53412. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat! Akkor le kell szoknom az 1500-1600 fordulatról és jócskán meg kell emelnem. :) ismerős olyanokat tanácsolt, hogy ő 1100-nál jobban nem pörgeti, ha tárcsázik (fél 6, szőlőt), szerencsére nem hallgattam rá. Mivel szőlőbe dolgozok a géppel, így a 820-as ereje szinte sosincs kihasználva, talán ezért is tűnik fölösleges pörgetésnek az 18-1900, de megfogadom a tanácsokat. Még nincs veszve semmi, nagyon az elején vagyok a szakmának.
Válasz mtz1221 #53412. hozzászólásáraJa! Megnéztem 2/4 9.3km/h, 3/2 10,6
Válasz mtz1221 #53412. hozzászólásáraNem is mondtam hogy 1500on menjen. Én 1800-1900en használom. 2200 a padló.
A kicsi 1700on megy 30 éve, olyan 9000óra körül jár, a váltó-difi még bontatlan. A turbó vagy 6éve biztos rajta van.
Most kezde el dobálni a 9et, úgyhogy bele kellesz nézni. De ez szerintem azért nem rossz.
Lazítózok és közben ráértem figyelgetni az üzemóra számlálót. Hát nekem valahogy sehogy se jól számol szerintem.
1 óra 25 perc alatt ment bele 1üzemóra. Ebből 7percet ment alapjáraton, a többit (kb 95%) 1800on.
Ha jól számolok akkor az olyan 142-145000 főtengelyfordulat. Ez se a 100000 fordulathoz, se a max fordulaton egy órához se jó (132000)
Válasz Tomi81 #53411. hozzászólásáraPedig igaza van,2000 fordulattól nem szabad nehéz munkánál lejjebb ereszteni.Inkább egyen többet mint a váltó difit megegye a nyomaték.Még a márkás gépek is fele idő alatt megadják magukat,ha olyan vezeti aki lopja a naftát és egész nap 1500-1700 fordulaton szánt vele.
Válasz Tomszi #53409. hozzászólásáraSzerintem felesleges a teljes gáz, egyrészt minek kínozni, másrészt leeszi a hajad, harmadrészt akkor már hova szabályoz ha visszább esik a fordulat?
Nem tudom érted e mire gondolok?
1900 bővem elég a muszkának.
Válasz sonkabence #53404. hozzászólásáraPont nyomatékcsúcson gyáratod a motort 1600nál.
1700-on gyáratsd ha sokallod az 1800at.
Válasz sonkabence #53404. hozzászólásáraA körülményektől függ hogy mi a helyes fordulatszám.
Diesel motornak nem árt az alapjárat, persze azért egész nap ne azon ketyeregjen. Viszont alapjáraton én 800-900 alá nem engedem le, ott már lehet hogy nincs minden helynek megfelelő kenése, még akkor se ha óra szerint megvan az olajnyomás.
Ha olyan munkát csinálsz amihez nagyobb vonóerő kell (pl. szántás), amivel le van terhelve rendesen, azt teljes gázon csináld, legalábbis én úgy csinálom. Ha könnyebb munkát (rendsodró, permetező) akkor nem muszáj padlózni, hanem ahogy kényelmesen elviszi.
Válasz Mtz 550E #53405. hozzászólásáraMi az hogy van foghézag? Talán lábhézag...
Minek foglalkozol vele ennyit. Fele ennyit javítgasd és keressél hibát rajta, használd! Ne használd azon a fordulaton ahol röfög.
Hali!
Szerintem ne cseréld le a fogaskerekeket,foghézagnak meg lennie is kell,mivel a motor egyirányba forog a foghézag nincs is.
Szerintem hívj egy komoly szerelőt,mert nem a vezérlésnél lesz a baj.
Nekem a közlő kerék lóg-lafog a motor mégis szépen jàr.
Válasz Mtz 550E #53405. hozzászólásáraHegeszd fel!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Hali!
Ma eljutottunk a vezérlés megnézéséhez és minden jelre volt rakva! Az adagoló hajtó fogaskerék és a közlőkerék között van foghézag és a közlőkerék meg a vezérmű tengely fogaskerék között van foghézag!
Szerintetek cseréljem le a 3 fogaskereket (adagoló hajtó fogaskerék közlőkerék és vezértengely fogaskerék)vagy hogy csináljam?
Sziasztok! Tanácsot keretnék kérni gépkezeléssel kapcsolatban rutinosabb gépészektől. Konkrétan a helyes fordulatszám megválasztásról. Elég régóta olvasom a fórumot és sokan írták, hogy a gépet lehetőleg 1800-1900 fordulaton használjuk a motor-váltó kímélése miatt. (Főleg szántásnál volt ez megemlítve) Tisztában vagyok vele, hogy az alacsony fordulat az egyik legkárosabb a motornak. Nos, mekkora ez a fordulat egy 820-as MTZ-n? Az én fülemnek az 1500-1600 fordulat kellemes. Úgy érzem ez a legkényelmesebb a gépnek. Ez alatt erőlködik, 1800-1900 használva pedig fölöslegesen pörög a hangja alapján. Az itt olvasottak alapján, viszont az 1500-600 fordulat nagyon kevésnek számít. Ebben szeretnék tanácsot kérni.
(A 820-as permetezőt húz, tárcsázik, szánt, lazít. Tárcsázni hosszú 5-ben szoktam, szántani hosszú 3-ba.)
Válasz csoppika #53402. hozzászólásáraMeg ugye kérdés, hogy van-e mit mutatni, bár azért a 40 fokot eléri talán termosztát nélkül is...
Ha van multimétered, akkor esetleg a jeladó drótját (meg az óránál)megnézheted vele szakadásra.