Gázolaj árak 660 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 411.69 Ft USD 395.26 Ft CHF 435.92 Ft GBP 487.09 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91417 hozzászólás
#52117 csferri
2017-09-11 21:01:10

Válasz rsandor #52114. hozzászólásáraSzerinted akkor menne neki? Itt is olvasgat már egy pár éve de nagy fejlődés nincssmile lolsmile lol

#52115 csferri
2017-09-11 20:58:41

Válasz Claastra. #52111. hozzászólására A későbbi kiadásokon rajta volt a sujozás helye,kb 84-85-ig gyártottak örvénykamrás hengerenként izzítós d50 motort,ezeknek a blokk már d240 volt de a bele d50.

Nincs profilkép
#52114 rsandor
2017-09-11 20:47:34

Válasz Mtz 550E #52112. hozzászólására 20 AS BELSŐVEL 2.5 GUMIGYŰRŰ KELL BELE /ÁLTALÁBAN/. HOGY HOGY KELL KICSERÉLNI??? HÁT NEM IS TUDOM SZERINTEM IRATKOZZ BE EGY MEZŐGAZDASÁGI GÉPSZERELŐ 3 ÉVES ISKOLÁBA UTÁNA HÁTHA MENNI FOGsmile cursing.

Nincs profilkép
#52112 Mtz 550E
2017-09-11 07:25:26

Hali!
A pótkocsi billentő csövet összeteszem a traktoron a gyorscsatlakozóval miért engedi mellette vissza az olajat csepeg lefelé?
O-gyűrűt hogyan lehet benne kicserélni?

Nincs profilkép
#52111 Claastra.
2017-09-11 00:09:39

Válasz vén cigány #52094. hozzászólásáraakkor abban már nem d50-es tengely van 30-40éves motor ki tudja hányszor volt már javítva

#52110 medikus
2017-09-10 21:25:32

Válasz medikus #52109. hozzászólásáraLemaradt!A kuplungszerkezet,és tárcsa centírozása helyett lehet többet érne az adagolót stroboszkóppal pontosan 90 fokokban beállítani!Attól hogy egyformát nyom,még lehet fok beli eltérés!(szerintem)!smile nonono

#52109 medikus
2017-09-10 21:09:41

Válasz máris szomszéd #52080. hozzászólásáraTe mindent az egész kuplungot centírozni akarod!!Én pusztán arra gondoltam,hogy a tárcsa majd el fog mozdulni,elfordulni a centírozás helyéről!!!Ezért azt kár is beletenni! Igen,nekem ennyire fussa,mert (néha) gondolkodok is!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#52108 lakatos gabesz
2017-09-10 20:49:40

Válasz Tomi81 #52107. hozzászólásáraKöszönöm szépen a válaszod!

#52107 Tomi81
2017-09-10 19:53:02

Válasz lakatos gabesz #52106. hozzászólásáraAz úgymond a gyorsaságát szabályozza , a reakciónak. Befelé tekered lassabban kifelé tekered gyorsabban reagál

Nincs profilkép
#52106 lakatos gabesz
2017-09-10 19:26:46

Válasz Tomi81 #52103. hozzászólásáraAhol a szabályzási modot választod felette van egy tekerő azzal mit lehet állítani?ha befele tekerném mi történne?

Nincs profilkép
#52105 lakatos gabesz
2017-09-10 19:25:10

Válasz Tomi81 #52103. hozzászólásáraÉn is probáltam már helyzetszabályzásban meg erőszabályzásban is de ugyan úgy fel emeli.viszon én azt gondoltam van alhasi huzom most vágattam hardoxból egy vonólemezt 60mm furattal ami ehez a hashuzó kampójára rá menne és meg probálom azzal huzni

#52104 vén cigány
2017-09-10 18:43:55

Válasz prütyi #52099. hozzászólásáraEz egy mtz550-es, d50 motorral. Az ékszíjtárcsa is a széles.

#52103 Tomi81
2017-09-10 18:28:34

Válasz Tomi81 #52102. hozzászólásáraPróbáltam úgy is, hogy a helyzetszabályzó be van kapcsolva. B.szhattam. Felemelte úgy is... Amúgy ez egy esetben gáz, a tárcsánál... Na nincs is utána. Kolléga úgy oldotta meg, hogy feltette a pótkocsi húzot, egy nagy kazánlemezt hajtott, egyik végeva húzóba, a másik elengánsan meghajtva ami nem engedte a harmadik pontot feljönni

Nincs profilkép
#52101 lakatos gabesz
2017-09-10 18:19:01

Válasz Tomi81 #52098. hozzászólásáraHa jól tudom elméletileg nem szabadna semleges helyzetben fel emelnie a függesztő karokat.neked is fel emeli ha valami nehéz van rajta?

#52100 Tomi81
2017-09-10 18:18:51

Válasz prütyi #52099. hozzászólásáraUgyanerre gondoltam. A másik fórumon (index) az okosok szerint a legütőképesebb motor az ötvenes, nyolcvanas fejjel. Szerintem meg az ami a 1025be van(1500 alá nem engedi a fordulatot). De lehet kicsit elfogult vagyok. smile pimp

#52099 prütyi
2017-09-10 18:10:23

Válasz vén cigány #52094. hozzászólásáraAkkor abban a blokkban sem a gyári főtengelye volt mivel az 50-esek főtengelyét gyárilag nem lehet súlyozni, ezért kaptak nagyobb lendkereket hogy az által legyen a kiegyensúlyozás. A tiédben 550-es főtengely lehet.

#52098 Tomi81
2017-09-10 18:03:34

Válasz lakatos gabesz #52097. hozzászólásáraAkkor nem a traktorba van a hiba. Ha tudod súlyozd meg a tárcsa elejét.
Valahol láttam esztétikusan mtz orrsúlyokkal felszerelt tárcsát

Nincs profilkép
#52097 lakatos gabesz
2017-09-10 18:00:20

Válasz Tomi81 #52096. hozzászólásáraIgen ezzel nem lehet nyomatni.

#52096 Tomi81
2017-09-10 17:56:55

Válasz lakatos gabesz #52095. hozzászólásáraSajnos az új mind ilyen. A régi mtz hidraulikával nyomatni is lehetett, na az újjakkal nem.

Nincs profilkép
#52095 lakatos gabesz
2017-09-10 17:10:56

Sziasztok.valakinek esetleg nincs meg a kzsolt88 féle mtz erőszabályzó prezentáció?a javításával kapcsolatban tavasszal hogy meg vettem az mtzt rossz volt az erőszabályzó vettem bele egyett azóta meg ment megszorult a rudazat része most vettem bele de viszont ha felakasztom a vontatott tárcsát szép lassan fel emeli a fügesztő karokat.

#52094 vén cigány
2017-09-10 11:20:30

Válasz Claastra. #52093. hozzászólásáraNem tudom lefényképezni, mert már feltettem a kartell deknit.
Pedig azon ott a súlyok helye én is csak lestem.

#52091 vén cigány
2017-09-10 06:12:09

Válasz vén cigány #52090. hozzászólásáraVégül is az 550E-nél is csak simán felteszik a súlyokat. Csak azt nem tudom, hogy van-e d50-hez való súly vagy a 80-asé jó rá?

#52090 vén cigány
2017-09-10 06:09:42

Válasz Vízpocsékoló #52076. hozzászólására1750 ford/perc a gyári max fordulat.
Nálam 1950-re van állítva.
Majd Szenit vagy Atist megkérdezem, ha fent lesznek a fórumom, hogy mit mit gondolnak. D50 főtengely súlyozásáról.

Nincs profilkép
#52089 D-032-a
2017-09-10 00:38:03

Zavarok egy kicsit most itt.
A jó gépszerelők régebben sem a mg.gépszerelő ískolákból jöttek. Hanem a tsz-ek és az á. gazdaságok gépműhelyei környékén, az öreg szakik mellett csak elleshetett valamit, az akit érdekelt a szakma.
Most nem ilyen világ van. De az is becsülendő ha valaki tanulni akarja és egyáltalán, hogy belenyúl az olajba, a szutyokba.
Ha most nem tanulja senki, akkor néhány év múlva ki a bánat fogja csinálni?Az is érthető, ha néha egy-egy jószándékú hozzászólónak is kevesebb a türelme.
Az nem változott a régi időkből, hogy a kezdőkkel szemben bármilyen hangnem megengedett, de a profikat egy rossz szó sem érheti.
Hajrá fiúk, és ne tegyétek le a kulcsot!smile thumbupcool


#52088 mtz1221
2017-09-09 22:53:30

Válasz Maszek Zs #52087. hozzászólásáraNa látod ezt én sem tudom,de hogy a 80-asé mozog a 12-es csavarokon az biztos.

#52087 Maszek Zs
2017-09-09 22:36:55

Válasz mtz1221 #52081. hozzászólásáraNem tudom csak kérdezem az 50-es szerkezete nem illesztőstiften van?

#52086 Vízpocsékoló
2017-09-09 22:28:34

Válasz máris szomszéd #52080. hozzászólásáraNagyon komoly verseny volt. Kíváncsian várjuk a 23-át, hajrá a dobogó legmagasabb fokáért! smile thumbupcool

#52085 Tomi81
2017-09-09 21:57:34

Válasz .Richard. #52077. hozzászólásáraMert gondolom pucéron egyensúlyozzák, a 892eken nincs súly, a 820on van, a 920ast meg a 952 nem tudom. Namost mikor centírozzák még nem tudni lesz e rajta súly vagy sem. És akkor ott vagyunk amit először írtam.

#52084 mtz1221
2017-09-09 21:50:52

Válasz zscsizmadia #52083. hozzászólásáraMenyi üzemórát bírt ki az orosz ??Majd írd meg mivel másabb jobb a cseh.

Nincs profilkép
#52083 zscsizmadia
2017-09-09 21:05:14

1221-esen turbo csere orosz volt rajta most cseh turbot kap az jobb de miért is esetleg valaki????????Ja és majd keresztbe áll a bele és müködött nem fosta el magát hamarabb most kifeküdt végleg nyomta az olajat mindkét irányba.Csomó csavar beleszakadt jó kis meló meg nem passzol az átmenet a puffhoz.smile thumbdown

#52081 mtz1221
2017-09-09 20:56:15

Válasz máris szomszéd #52080. hozzászólásáraMedikust nem kell leszólni,elég sokat segít ő mindenkinek.Most meg 100%-an igaza is van.Jó a szerelőd tanácsa hogy egyben kell kicentirozni mindent,de b@szhassa mikor a kuplung szerkezetnek 1 mm-es löttye van gyárilag.És 3000 fordulatnál te is tudod menyi még 0.5 mm is !!

#52080 máris szomszéd
2017-09-09 20:46:33

Válasz mindenkinek.
Vannak akik csak élcelődnek az emberen de segíteni nem is akarnak valószínűleg nem is tudnak. Aki magára veszi az ő baja.
Ha valaki kérdez azért teszi,mert nem tud valamit vagy biztosra akar menni ezért leszólni kár.
Akik segítettek eddig is vagy próbáltak azoknak köszönöm.
Vén cigány: a motor ablakos hogy az milyen számú nem tudom.Hagyományos 50-es főtengely és ezen nem is fogok változtatni.Annyi,hogy az olajzás miatt újabb blokk lesz.
Medikus: kuplungszerkezetet miért nem lehet összejelölni badarság de neked csak ennyire fussa.
Vízpocsékoló: te láttad élőben egyértelmű,hogy van mit rajta csiszolni de meg lesz az.Abszolút kezdőként azért lenyomott olyanokat akik évek óta építgetik a motort.
Richard: Természetes,hogy normál használathoz nem kell ez.Viszont a verseny sportból lehet "tanulni".Erősebb rugó van természetesen a vezérműtengely gyári.Azért a dugóból van leesztergálva a kompresszió viszony csökkentés miatt az is jelent kicsit.A dugókból kell még esztergálni csak nem mertem a számításaim szerint megcsinálni utána már tuti nem éri utol a kipufogó szelepet.
Egyébként ez egy tanuló motor valószínűleg vissza lesz butítva és megy a permetezős trakiba.

Mivel egyébként kicsit tudatlan vagyok a szerelés terén amit még egyszer sem csináltam elfogadom a segítséget ha kérdezek.

Nincs profilkép
#52079 dagadtmadar
2017-09-09 19:52:54

Ma osszetoltuk a vasat meglepoen konnyen osstealltak a dolgok...
Most mennek a hezagolgatasok meg ilyesmi holnap folytatodik....
Talan jovohet kozepen mar gurul... :)
Nagyvinalakban ami cserelve lett...
Lendkerek kuplung kinyomocsapany darazsderekban kuplunghazban es hatso hidban a csapagyak nagyresze differencialmu szimmeringek...
TLT relujitas.
Folyamatban a hidraulika ujaepitese

#52078 csoppika
2017-09-09 16:50:06

Válasz .Richard. #52077. hozzászólásáraGondolom erősebb rugó, meg esetleg hegyes vezérműtengely...

Nincs profilkép
#52077 .Richard.
2017-09-09 16:40:41

Válasz Tomi81 #52075. hozzászólásáraJa,lehet. De miért számít, milyen traktorba megy? Lendkerèk,meg a szerkezettel kiegyensùlyozni,normál hasznàlatnàl felesleges. Versenymotor,az màs. Èn azon csodàlkozok,hogy 3600fordulato,nem èri utol a dugò a kipufogó szelepet. Van idelye a rugònak visszanyomni a tolòrudat,himbàt?

#52076 Vízpocsékoló
2017-09-09 14:56:53

Válasz vén cigány #52073. hozzászólásáraNekem is d50-es van, mi nem raktunk rá nagyobb lendkerék + a súlyok már lehet hogy sok, én max 2000-ig pörgetem csak

#52075 Tomi81
2017-09-09 14:36:32

Válasz .Richard. #52074. hozzászólásáraFélreértettél.
A főtengelyt pucéron tuti kiegyensúlyozzák.

De honnan tudja a szegény főtengely, hogy milyen traktorba kerül?

Nincs profilkép
#52074 .Richard.
2017-09-09 14:21:11

Válasz Tomi81 #52070. hozzászólásáraAmelyik főtengelybe vannak furatok a sonkàkban,azokat talàlomra fùrják,vagy tènyleg annyit Fùr,amennyit a kiegyenlítés kíván? Vagy,csak így spòrol anyagot,mert nem tud üreges sonkàt önteni? Azt sem vizsgàljàk? Pedig ,minden főtengely furatos. Akkor, minek a furat?

#52073 vén cigány
2017-09-09 12:48:49

Válasz vén cigány #52072. hozzászólásáraMég lent van az kartel dekni, ha nem rontja el, Hétfőn veszek.

Még d50-re nem hallottam, hogy lehet rá tenni súlyokat. smile confused
Tegyek rá, vagy hagyjam a fenébe?

#52072 vén cigány
2017-09-09 12:40:30

Válasz vén cigány #52068. hozzászólásáraCsak azért kérdezem, mert a d50 főtengelyen is mintha lenne helye súlyoknak.
Rálehet tenni?

#52071 medikus
2017-09-09 11:36:30

Válasz máris szomszéd #52063. hozzászólásáraMajd ne feledd összejelölni a lendkeréken a kuplung szerkezetet,a szerkezethez a tárcsát,mm pontosan!smile lol

#52070 Tomi81
2017-09-09 10:09:15

Olvasgatom itt két napja a centírozást, mostmár csak leírom amit gondolok.

Szerintetek a gyárban centírozzák a főtengelyt?
Mert én kétlem. Vagy minden 1000.-et.

Ez csak a saját véleményem.

#52069 ..MZ/X..
2017-09-09 09:34:42

Válasz vén cigány #52065. hozzászólásáraJó esetben igen, ki van centrírozva, rosszabban meg nincs. Jártunk úgy, hogy gyári original ruszki lendkerék el volt fúrva és rövid időn belül el is törte a főtengelyt.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Korszakalkotó innováció erózióvédelemre, árok- és csatornaburkolásra, tározók...
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
Mi is ott leszünk, keressetek minket a D pavilon D/15-ös standján.
Cambridge henger simítóval
Cambridge henger simítóval

3.950.000 Ft

Fendt 720 Vario ProfiPlus
Fendt 720 Vario ProfiPlus

47.199.000 Ft

John Deere 6140R
John Deere 6140R

28.285.000 Ft

Fendt 824 Vario
Fendt 824 Vario

35.999.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]