Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR412.88 FtUSD401.77 FtCHF438.98 FtGBP489 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz zsoltrs #50926. hozzászólásáraHa az emelést abbahagyod és a dőlés is megáll, akkor szerintem tömb... Nekem ha leütöm a gémemelő karját és közben felemelem a padot, míg felér a gém enged... (ilyenkor 2 kör is nyitva van) De ez a traki saját tömbje... És annyit jelez, hogy kevés a liter 2 munkafolyamathoz... Meg az olaj ott dolgozik, ahol könnyebb neki...
Válasz ..MZ/X.. #50925. hozzászólásáraŐk helyezték üzembe, a joystick azt csinálja amit kell. Eleinte motorolaj volt benne, de én lecsereltem 68asra, de ezzel folyik az olaj a traki tombjebol szóval lehet h újra motorolaj lesz benne. Egyébként mindkét olajjal ugyanaz a jelenség.
Hogy lehet nyomást mérni? 150bar korulinek kellene lenni?
Amikor emelem a gémet, akkor a rakodó tombjenek az egyik ága nyit. De közben a bb emelő a zsákkal együtt bukik előre, pedig ahhoz n is nyúlok. Elvileg zárva kellene lennie annak az agnak.
Most vagy a folyadék lett osszenyomhato, vagy valahol a rakodos részen atenged az olaj(saját tombje v a munkahenger?)
Válasz zsoltrs #50923. hozzászólására
Így már azért másab a leányzó fekvése. Nyomást kellene mérni. Lehet, hogy a szivattyú döglődik. Feltételezem, hogy a rakodó tömbje jól lett bekötve. Milyen olaj van a hidraulikában?
Válasz ..MZ/X.. #50922. hozzászólásáraLehet h félreérthetően fogalmaztam.
Nem a karokkal vezerlem a rakodot, hanem joystickkal. Egyébként 2 utas 4 munkahengeres a rendszer. Tavaly novemberi, ha dolgoztam vele 20 órát sokat mondok (csak bb emelés és egy kis gabonakanal).
A munkahengernek csak n illik atengednie.
Kibillentett állapotból hozzám függőbe a bb zsákot meg se mozdul. Nincs elég olaj nyomás?
Válasz zsoltrs #50918. hozzászólásáraAz orosz tömbjével nem a legtutibb hosszabb távon rakodózni. Finom mozgásokat nehéz csinálni vele, és nem marad ott ahová állítod mert átenged. Kevés az olaj, vékony az olaj akkor is produkál hasonlókat.
Agrowolfnál kapsz kb 100-ért bolgár tömbbel joystickot. A gyári tömbbel sorba kell kötni. Rá sem fogsz majd ismerni.
Válasz csontii #50920. hozzászólásáraNos nem tudom kinek milyen állapotú a rendszer... Én nem vagyok a karbantartásra vmi igényes, igaz 100-200 órát megy évente a homlokrakodósom, de most is szinte alapjáraton felemelte a 900kilós ganészórót a gémjével... (fostam, hogy nem megy)
Mondjuk a szervó egyből hasztalan lett...
Segítséget szeretnék kérni. A szűk 1 éves rakodom a 80ason (95es gyártású nagyfulkes) alábbi jelenséget produkálja az elejétől fogva. Eddig azt hittem, hogy ez ilyen, de már kezdek kételkedni.
Big bag emelő is van rajta. Addott 500kilos bb zsák, felemelem és kezdem kifelé billenteni. KB 45 foknál megallok és próbálom visszabillenteni (függőleges állásba), de n jön vissza hiába porgetem a motort.
Más,
Ha még lejebb billentenem a bb emelőt a zsákkal vízszintes irányba, utána próbálnám felemelni a gémet magasabbra, akkor ugyan a gém emelkedik, de a bb emelő meg kezd jobban elorebukni vízszintes irányba. Például amikor kamionrol szedem le a zsákokat. A benti zsákot már nem tudom felemelni, mivel az emelőt előre kell billenteni a kamion platoja miatt. Felakasztottam és kijjebb húzom a platón és úgy billentem magamra.
Eddig azt hittem h az erokar miatt van ez. De már 500 kilonal is? Ha billen az emelő magától, akkor az olaj minek van benne? Hová folyik, miért n zárja el a szelep?
Válasz lakatos gabesz #50914. hozzászólásáraLakatos ember vagy, nem hinném, hogy gondot okozna ergonómikusabbá varázsolni egy darab köracéllal. Oda hajtod ahol neked kézre esik.
Válasz .Richard. #50911. hozzászólásáraCsak az enyémek nincsenek ilyen hosszúak.viszont amit linkeltem képet ez olyannak tünik és nem 8s drága a habinál ha ez az akkor inkább megveszem.
Válasz .Richard. #50911. hozzászólásáraCsak az enyémek nincsenek ilyen hosszúak.viszont amit linkeltem képet ez olyannak tünik és nem 8s drága a habinál ha ez az akkor inkább megveszem.
Válasz lakatos gabesz #50905. hozzászólására Ez egy 34 éves 550 karja, amibe még bele toldottam 27-cm köracélt.Ezt te is megtudod csinálni vagy egy csődarabot ráhúzol, és csavarokkal rögzíted, így bármikor leveheted, és alakíthatod, vagy oda hegeszted, és oda hajlítod ahol neked kézre esik.Én csak a munkahengerét alakítottam mert a másikat ritkán használom.
Válasz csoppika #50909. hozzászólásáraNekem az egyenes szárú és rövid van benne makdnem mint a kisfülkés mtzkben de nagyon rosz nagyon előre kell hajolni mikor tolom fel a kart.nagybatyámnak volt egy 80-as mtzje aminek a kulpungja is más volteg.ezek a karok voltak benne mint neked és sokkal jobb volt mint az enyém kézre esőbb volt ez a fajta.viszont a habbinál találtam ilyesmi kart csak nem tudom az e.linkelek egy képet ez lenne a habbinál,szerinted ez az a fajta mint a tied?
Válasz Jakabjóska #50907. hozzászólásáraNagyon szepen köszönöm. Ilyen karokat nem lehet beszerezni valahol?ezek sokkal kézre esőbbek mint az én 1995 évjáratú mtz 550e traktoroméba.
Elment a kuplung a 82 sen vagyis nem emelt ki rendesen.
Alánéztem a tárcsán még látni 4-4mm oldalanként és amit tudtam hogy azt a 3 db béka vagy kalapácsfej ki hogy nevezi kicseréltem mert össze vissza álltak és le is voltak kopva
Viszont be raktam az újjat szívtam a kis állítocsavarokkal de 1mm tűréssel be lőttem.Probakör kiemel tudok váltani ok raknám rá a kis fedelet és azt látom hogy megint 1cm lógással össze vissza állnak az a 3 db béka vagy mi.
Mi lehet a gáz szerkezetben el van törve valami?.A vissza húzó rugokat nem cseréltem de nem tüntek rossznak lehet az a baj?
Várom a tanácsokat köszi.
Valakinek esetleg van olyan mtz traktorja amiben a kupplung nem a padlos változat hanem a régi ami a müszerfal burkolat mögé van beépitve?egyszer láttam egy olyan traktort de annak a hidraulika karjai mássab álásuak voltak esetleg ha van valakinek ilyen képet tudna róla mutattni?válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz máris szomszéd #50901. hozzászólásáraha bírná a vas többi része fordítva izgi lenne.
a katalógusból kiderül hogy a motorban (245 ös széria) van bőven tartalék, amenyiben az ember érti is amit csinál.
de sajna a ~90 lovat is alig bírja a váltó meg a hajtáslánc többi része.
Úgy félfüllel halottam olyat,hogy az mtz motort beépítette az iván teherautóba is de semmi információt nem találtam róla.Esetleg valaki tud róla valamit?
Válasz ..MZ/X.. #50899. hozzászólásáraPontosan.Még annyit tennék hozzá ha nem túl szerencsés természetű valaki,akkor ő az állító kulcs másik felére kössön madzagot.
Válasz a2457 #50895. hozzászólásáraNem olyan nagy dolog az. Kis rutinnal 10 perc ráállítani. A negyedes krova simán elfér a munkahenger alatt, a 10-es csavarral kell ügyeskedni kicsit.
Az állítócsavar is simán csavarod vagy a krovával ha 6lapfejű az állítócsavar, vagy fogóval, villáskulccsal ha lapított. Mindig az ellenkezőjét mint ahogyan a kar áll.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraHa sokat használod a kardánt akkor érdemes átalakítani erősítettre. Nem nagy összeg és jobban bírja a kiképzést.
Bolygókerekekbe HK2016 tűgörgős csapágyból rakj kettőt, ez így őrök életű. Műanyag kosaras tűgörgőt felejtsd el.
Beállítást én úgy szoktam, hogy leveszem a rásegítő rugót, majd egy 10-es csavarral rögzítem középállásban, addig húzok a szalagon míg épp el lehet fordítani a csonkot. Visszaszerelem a rugót, kiveszem a rögzítő csavart és kipróbálom. Ha nem fékezi meg kikapcsolt állapotban akkor a menetirány szerinti elsőn kell húzni, ha megcsúszik bekapcsolt állapotban, vagy nagyon hátul van a bekapcsoló kar akkor a hátsón kell húzni.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraA beállításához szerintem keress egy olyan valakit aki ért hozzá, már sokszor csinálta, és hívd el, ilyen minden faluban van szerintem. Én belinkelem neked a könyv ide vonatkozó oldalát, de senki nem az alapján állítja szerintem, mert én még senkitől nem hallottam nyomatékkulcsozni, mint a könyv írja, viszont itt elmagyarázni nem tudom a mikéntjét, egyszer ha megmutatja vki utána biztos menni fog.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraaz nem mindeggyiken van. rá lehet a munkaszalagra spanolni vele, egy excenteres csavarral (már ha egyről beszélünk) mert amúgy mókás bontani miatta. mármint mukahenger csapszeget kiszedni, ablakot levenni, és azokkal a hülye csavarokkal játszani a munkaszalagra ráfeszíteni..
Válasz sooty #50886. hozzászólásáraA motor-útarányos átkapcsoló karja az ülés előtt/alatt (a kiemelt részen) van egy kis ablak, kb. 10cmx10cm, mint már írták. Valamelyiken már meg sincs a zárólemez, de újabbat láttam olyat is amin egy karral gyárilag ki volt vezetve, hogy könnyebben elérhető legyen. 3 állása van: kikapcsolt, útarányos (3,5 ford/m), motorarányos. Baloldalt a műszerfal oldalán van egy cetli ami mutatja az állásait. Sokat nem lehet ám rajta mozdítani, én egy hosszú crovával szoktam lenyúlni. Van hogy foghegyen áll, és azért nem kapcsolódik össze egyből, a legjobb ha átkapcsolod útarányosra akkor kicsit meggurítod és mikor még pont nem áll meg akkor húzod át. Motorarányosra meg járó motornál nem célszerű, észreveszed, mert darál, azt meg ha leállítod a motort és szintén mielőtt megáll bekapcsolni.
Remélem tudtam segíteni.
A hajtás elvi vázlata, ezt az előzőhöz akartam, de sehogyse sikerült. Itt pont fordítva van a 2 féktárcsa a valóshoz képest, gondolom azért mert így jobban látható.
Válasz Tomszi #50892. hozzászólására
Igen, köszi a felhomályosítást. Na ezt én még délután nem tudtam, utána találtam egy hasonló leírást.
Szóval ha a kart a fülkében hátra húzom akkor a 7-es jobb oldali rúdja befékezi a 9-est és így kap hajtást a 11-es.
Mivel most szét van szedve, holnap kap új csapágyakat és utána összerakom. Próbálgatom majd jól beállítani. Találtam arról is leírást, valami félig behúzott kar állásba van valami stiftelési lehetőség, de ez nem világos.
Válasz sooty #50885. hozzászólásáraA bolygóműnek általánosságban az a lényege hogy a 3 fő része (napkerék, bolygókerekek a bolygótartóval, belső fogazású koszorúkerék) közül egyiket lefogod, egyet meghajtasz, a harmadikon meg veszed le a hajtást. És attól függően hogy melyik a hajtott és a fékezett változik az áttétel és a forgásirány, lehet lassító, gyorsító.
Na most az MTZ TLT-nél az egyik fék fogja a bolygókeréktartót és hozzá kapcsolódóan a kimenő tengelyt, tehát a TLT csonkot. Ha ez be van fékezve, a kapcsolókar a fülkében elöl van, akkor áll a TLT, és ha igaz a csonkot se tudod forgatni kézzel.
A másik szalag a napkereket fékezi, ez van akkor ha bekapcsolod a TLT-t. Ez a hátsó fék. És ha ez nem jó, csúszik, akkor van hogy gyenge a TLT, nehezebb gépet nem bír el.
Válasz Büresz #50888. hozzászólásáraVágom melyik kar az. Ahhoz nem nyúltam. Viszont közben meglett a megoldás. Holnap még veszek pár csapágyat a tltbe hátra, kicserélem és meg is lessz.
Csupa tuti lesz a vas. De hogy ne unatkozzak, közben az ivecom generátora elfelejtett tölteni....
Válasz sooty #50886. hozzászólásáraAz ülés elött van egy 10x10cm-es ablak azt leveszed és ott van egy kar elvileg a munkahenger csapszegnél, azt higy merre mikyen hajtás azt nemtudom. Vagy a fellépőnél is látszik a kar.
És végeztem és nem lett jó!
Középen minden ok, kapcsolok 500at és 1000et is. Jó húzósan lehet kapcsolni. Igen ám, de hátul simán lefogom kézzel a tengelyt. Ott már nincs hajtás. Kivettem az egész hátulját de nem értem mitől forog. A hasában egészen a bolygókerekekig megvan a hajtás. A bolygókerekek meghajtják a hátsó fékszallagos részt, onnan viszont nem értem hogyan kap hajtást az első fékszallagos rész és ezáltal a tengely. Jó bonyolultan fogalmazo, de nem tudom minek mi a hivatalos neve. Asszem éjjel lehet megint a gépkönyvet tanulmányozni.
Válasz zsoltrs #50882. hozzászólásáraDe akkor direkt a forgorész gerjesztése ha összezárod.teljes töltés. Bocsi de ennek villamosságszerelő lesz a vége.
Válasz zsoltrs #50880. hozzászólásáraJáró motornál zárd rövidre a generátor két kivezetését.Ha akkor elkezd tölteni rendesen,akkor a gerjesztéssel van a gond.
Válasz zsoltrs #50877. hozzászólásáraItt vannak doksik általában a vége felé van az elektromos kapcsolásokról is rajz, ha esetleg a kiválasztott doksin rossz minőségű érdemes megnézni egy kisebb vagy nagyobb mocival szerelt hasonló verzióét hátha ott élesebb a rajz.
- link
91328 hozzászólás
Válasz zsoltrs #50926. hozzászólásáraGarancia nincs rá.Meg ette a fene ha egy év alatt átenged a munkahenger,vagy kinyikkan a tömb.A munka hengerekre kellene velük rakatni
SZELEPEKET.
Válasz zsoltrs #50926. hozzászólásáraHa az emelést abbahagyod és a dőlés is megáll, akkor szerintem tömb... Nekem ha leütöm a gémemelő karját és közben felemelem a padot, míg felér a gém enged... (ilyenkor 2 kör is nyitva van) De ez a traki saját tömbje... És annyit jelez, hogy kevés a liter 2 munkafolyamathoz... Meg az olaj ott dolgozik, ahol könnyebb neki...
Válasz ..MZ/X.. #50925. hozzászólásáraŐk helyezték üzembe, a joystick azt csinálja amit kell. Eleinte motorolaj volt benne, de én lecsereltem 68asra, de ezzel folyik az olaj a traki tombjebol szóval lehet h újra motorolaj lesz benne. Egyébként mindkét olajjal ugyanaz a jelenség.
Hogy lehet nyomást mérni? 150bar korulinek kellene lenni?
Amikor emelem a gémet, akkor a rakodó tombjenek az egyik ága nyit. De közben a bb emelő a zsákkal együtt bukik előre, pedig ahhoz n is nyúlok. Elvileg zárva kellene lennie annak az agnak.
Most vagy a folyadék lett osszenyomhato, vagy valahol a rakodos részen atenged az olaj(saját tombje v a munkahenger?)
Válasz zsoltrs #50923. hozzászólására
Így már azért másab a leányzó fekvése. Nyomást kellene mérni. Lehet, hogy a szivattyú döglődik. Feltételezem, hogy a rakodó tömbje jól lett bekötve. Milyen olaj van a hidraulikában?
Válasz zsoltrs #50918. hozzászólásáraátenged a munkahenger. vagy a tömb.
Válasz ..MZ/X.. #50922. hozzászólásáraLehet h félreérthetően fogalmaztam.
Nem a karokkal vezerlem a rakodot, hanem joystickkal. Egyébként 2 utas 4 munkahengeres a rendszer. Tavaly novemberi, ha dolgoztam vele 20 órát sokat mondok (csak bb emelés és egy kis gabonakanal).
A munkahengernek csak n illik atengednie.
Kibillentett állapotból hozzám függőbe a bb zsákot meg se mozdul. Nincs elég olaj nyomás?
Válasz zsoltrs #50918. hozzászólásáraAz orosz tömbjével nem a legtutibb hosszabb távon rakodózni. Finom mozgásokat nehéz csinálni vele, és nem marad ott ahová állítod mert átenged. Kevés az olaj, vékony az olaj akkor is produkál hasonlókat.
Agrowolfnál kapsz kb 100-ért bolgár tömbbel joystickot. A gyári tömbbel sorba kell kötni. Rá sem fogsz majd ismerni.
Válasz csontii #50920. hozzászólásáraNos nem tudom kinek milyen állapotú a rendszer... Én nem vagyok a karbantartásra vmi igényes, igaz 100-200 órát megy évente a homlokrakodósom, de most is szinte alapjáraton felemelte a 900kilós ganészórót a gémjével... (fostam, hogy nem megy)
Mondjuk a szervó egyből hasztalan lett...
Válasz csoppika #50919. hozzászólásáraVagy a hidraulika tömb enged át. Én is ma cserélem ki az enyémen.
Válasz zsoltrs #50918. hozzászólásáraHa kétutas a munkahenger, esetleg átenged a mandzsetta?
Homlokrakodosok figyelem!
Segítséget szeretnék kérni. A szűk 1 éves rakodom a 80ason (95es gyártású nagyfulkes) alábbi jelenséget produkálja az elejétől fogva. Eddig azt hittem, hogy ez ilyen, de már kezdek kételkedni.
Big bag emelő is van rajta. Addott 500kilos bb zsák, felemelem és kezdem kifelé billenteni. KB 45 foknál megallok és próbálom visszabillenteni (függőleges állásba), de n jön vissza hiába porgetem a motort.
Más,
Ha még lejebb billentenem a bb emelőt a zsákkal vízszintes irányba, utána próbálnám felemelni a gémet magasabbra, akkor ugyan a gém emelkedik, de a bb emelő meg kezd jobban elorebukni vízszintes irányba. Például amikor kamionrol szedem le a zsákokat. A benti zsákot már nem tudom felemelni, mivel az emelőt előre kell billenteni a kamion platoja miatt. Felakasztottam és kijjebb húzom a platón és úgy billentem magamra.
Eddig azt hittem h az erokar miatt van ez. De már 500 kilonal is? Ha billen az emelő magától, akkor az olaj minek van benne? Hová folyik, miért n zárja el a szelep?
Remélem tudtok okosat mondani.
Válasz lakatos gabesz #50916. hozzászólására
Válasz ..MZ/X.. #50915. hozzászólásáraLehet az lesz megcsinálom olyanra amilyenre akarom köracélból.
Válasz lakatos gabesz #50914. hozzászólásáraLakatos ember vagy, nem hinném, hogy gondot okozna ergonómikusabbá varázsolni egy darab köracéllal. Oda hajtod ahol neked kézre esik.
Válasz .Richard. #50911. hozzászólásáraCsak az enyémek nincsenek ilyen hosszúak.viszont amit linkeltem képet ez olyannak tünik és nem 8s drága a habinál ha ez az akkor inkább megveszem.
Válasz .Richard. #50911. hozzászólásáraCsak az enyémek nincsenek ilyen hosszúak.viszont amit linkeltem képet ez olyannak tünik és nem 8s drága a habinál ha ez az akkor inkább megveszem.
Válasz lakatos gabesz #50905. hozzászólására Ez egy 34 éves 550 karja, amibe még bele toldottam 27-cm köracélt.Ezt te is megtudod csinálni vagy egy csődarabot ráhúzol, és csavarokkal rögzíted, így bármikor leveheted, és alakíthatod, vagy oda hegeszted, és oda hajlítod ahol neked kézre esik.Én csak a munkahengerét alakítottam mert a másikat ritkán használom.
Válasz lakatos gabesz #50910. hozzászólásáraMegoldás,hajlítod, mèg s betűt is csinàlhatsz belőle,ha akarsz. Nekem gyàrilag hajlított,meg alsó pedàlos.
Válasz csoppika #50909. hozzászólásáraNekem az egyenes szárú és rövid van benne makdnem mint a kisfülkés mtzkben de nagyon rosz nagyon előre kell hajolni mikor tolom fel a kart.nagybatyámnak volt egy 80-as mtzje aminek a kulpungja is más volteg.ezek a karok voltak benne mint neked és sokkal jobb volt mint az enyém kézre esőbb volt ez a fajta.viszont a habbinál találtam ilyesmi kart csak nem tudom az e.linkelek egy képet ez lenne a habbinál,szerinted ez az a fajta mint a tied?
Válasz lakatos gabesz #50908. hozzászólásáraMiért, abban milyenek?
Válasz Jakabjóska #50907. hozzászólásáraNagyon szepen köszönöm. Ilyen karokat nem lehet beszerezni valahol?ezek sokkal kézre esőbbek mint az én 1995 évjáratú mtz 550e traktoroméba.
Válasz lakatos gabesz #50905. hozzászólására
Üdv.
Elment a kuplung a 82 sen vagyis nem emelt ki rendesen.
Alánéztem a tárcsán még látni 4-4mm oldalanként és amit tudtam hogy azt a 3 db béka vagy kalapácsfej ki hogy nevezi kicseréltem mert össze vissza álltak és le is voltak kopva
Viszont be raktam az újjat szívtam a kis állítocsavarokkal de 1mm tűréssel be lőttem.Probakör kiemel tudok váltani ok raknám rá a kis fedelet és azt látom hogy megint 1cm lógással össze vissza állnak az a 3 db béka vagy mi.
Mi lehet a gáz szerkezetben el van törve valami?.A vissza húzó rugokat nem cseréltem de nem tüntek rossznak lehet az a baj?
Várom a tanácsokat köszi.
Valakinek esetleg van olyan mtz traktorja amiben a kupplung nem a padlos változat hanem a régi ami a müszerfal burkolat mögé van beépitve?egyszer láttam egy olyan traktort de annak a hidraulika karjai mássab álásuak voltak esetleg ha van valakinek ilyen képet tudna róla mutattni?válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz máris szomszéd #50901. hozzászólásáraha bírná a vas többi része fordítva izgi lenne.
a katalógusból kiderül hogy a motorban (245 ös széria) van bőven tartalék, amenyiben az ember érti is amit csinál.
de sajna a ~90 lovat is alig bírja a váltó meg a hajtáslánc többi része.
Válasz máris szomszéd #50901. hozzászólásáraItt az összes tipús.
Válasz máris szomszéd #50901. hozzászólásárahttp://www.po-mmz.minsk.by/en/catalogue/trucks/
Úgy félfüllel halottam olyat,hogy az mtz motort beépítette az iván teherautóba is de semmi információt nem találtam róla.Esetleg valaki tud róla valamit?
Válasz ..MZ/X.. #50899. hozzászólásáraPontosan.Még annyit tennék hozzá ha nem túl szerencsés természetű valaki,akkor ő az állító kulcs másik felére kössön madzagot.
Válasz a2457 #50895. hozzászólásáraNem olyan nagy dolog az. Kis rutinnal 10 perc ráállítani. A negyedes krova simán elfér a munkahenger alatt, a 10-es csavarral kell ügyeskedni kicsit.
Az állítócsavar is simán csavarod vagy a krovával ha 6lapfejű az állítócsavar, vagy fogóval, villáskulccsal ha lapított. Mindig az ellenkezőjét mint ahogyan a kar áll.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraHa sokat használod a kardánt akkor érdemes átalakítani erősítettre. Nem nagy összeg és jobban bírja a kiképzést.
Bolygókerekekbe HK2016 tűgörgős csapágyból rakj kettőt, ez így őrök életű. Műanyag kosaras tűgörgőt felejtsd el.
Beállítást én úgy szoktam, hogy leveszem a rásegítő rugót, majd egy 10-es csavarral rögzítem középállásban, addig húzok a szalagon míg épp el lehet fordítani a csonkot. Visszaszerelem a rugót, kiveszem a rögzítő csavart és kipróbálom. Ha nem fékezi meg kikapcsolt állapotban akkor a menetirány szerinti elsőn kell húzni, ha megcsúszik bekapcsolt állapotban, vagy nagyon hátul van a bekapcsoló kar akkor a hátsón kell húzni.
Válasz a2457 #50895. hozzászólására
Munkahenger csapszeget nem veszem ki. Kijönnek a csavarok úgy is. Bár a lapát kezeimmel lehet szerencsétlenkedni.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraA beállításához szerintem keress egy olyan valakit aki ért hozzá, már sokszor csinálta, és hívd el, ilyen minden faluban van szerintem. Én belinkelem neked a könyv ide vonatkozó oldalát, de senki nem az alapján állítja szerintem, mert én még senkitől nem hallottam nyomatékkulcsozni, mint a könyv írja, viszont itt elmagyarázni nem tudom a mikéntjét, egyszer ha megmutatja vki utána biztos menni fog.
Válasz sooty #50893. hozzászólásáraaz nem mindeggyiken van. rá lehet a munkaszalagra spanolni vele, egy excenteres csavarral (már ha egyről beszélünk) mert amúgy mókás bontani miatta. mármint mukahenger csapszeget kiszedni, ablakot levenni, és azokkal a hülye csavarokkal játszani a munkaszalagra ráfeszíteni..
Válasz sooty #50886. hozzászólásáraA motor-útarányos átkapcsoló karja az ülés előtt/alatt (a kiemelt részen) van egy kis ablak, kb. 10cmx10cm, mint már írták. Valamelyiken már meg sincs a zárólemez, de újabbat láttam olyat is amin egy karral gyárilag ki volt vezetve, hogy könnyebben elérhető legyen. 3 állása van: kikapcsolt, útarányos (3,5 ford/m), motorarányos. Baloldalt a műszerfal oldalán van egy cetli ami mutatja az állásait. Sokat nem lehet ám rajta mozdítani, én egy hosszú crovával szoktam lenyúlni. Van hogy foghegyen áll, és azért nem kapcsolódik össze egyből, a legjobb ha átkapcsolod útarányosra akkor kicsit meggurítod és mikor még pont nem áll meg akkor húzod át. Motorarányosra meg járó motornál nem célszerű, észreveszed, mert darál, azt meg ha leállítod a motort és szintén mielőtt megáll bekapcsolni.
Remélem tudtam segíteni.
A hajtás elvi vázlata, ezt az előzőhöz akartam, de sehogyse sikerült. Itt pont fordítva van a 2 féktárcsa a valóshoz képest, gondolom azért mert így jobban látható.
Válasz Tomszi #50892. hozzászólására
Igen, köszi a felhomályosítást. Na ezt én még délután nem tudtam, utána találtam egy hasonló leírást.
Szóval ha a kart a fülkében hátra húzom akkor a 7-es jobb oldali rúdja befékezi a 9-est és így kap hajtást a 11-es.
Mivel most szét van szedve, holnap kap új csapágyakat és utána összerakom. Próbálgatom majd jól beállítani. Találtam arról is leírást, valami félig behúzott kar állásba van valami stiftelési lehetőség, de ez nem világos.
Köszönöm a részletes leírást.
Válasz sooty #50885. hozzászólásáraA bolygóműnek általánosságban az a lényege hogy a 3 fő része (napkerék, bolygókerekek a bolygótartóval, belső fogazású koszorúkerék) közül egyiket lefogod, egyet meghajtasz, a harmadikon meg veszed le a hajtást. És attól függően hogy melyik a hajtott és a fékezett változik az áttétel és a forgásirány, lehet lassító, gyorsító.
Na most az MTZ TLT-nél az egyik fék fogja a bolygókeréktartót és hozzá kapcsolódóan a kimenő tengelyt, tehát a TLT csonkot. Ha ez be van fékezve, a kapcsolókar a fülkében elöl van, akkor áll a TLT, és ha igaz a csonkot se tudod forgatni kézzel.
A másik szalag a napkereket fékezi, ez van akkor ha bekapcsolod a TLT-t. Ez a hátsó fék. És ha ez nem jó, csúszik, akkor van hogy gyenge a TLT, nehezebb gépet nem bír el.
A gépkönyvi ábra:
Sziasztok. Egy MTZ 550 ös trakim van. És az minek lehet hogy pl országuti 6ba remeg a motor rész fülke.?
Válasz zsoltrs #50877. hozzászólásáraIgen!
Válasz Büresz #50888. hozzászólásáraVágom melyik kar az. Ahhoz nem nyúltam. Viszont közben meglett a megoldás. Holnap még veszek pár csapágyat a tltbe hátra, kicserélem és meg is lessz.
Csupa tuti lesz a vas. De hogy ne unatkozzak, közben az ivecom generátora elfelejtett tölteni....
Válasz sooty #50886. hozzászólásáraAz ülés elött van egy 10x10cm-es ablak azt leveszed és ott van egy kar elvileg a munkahenger csapszegnél, azt higy merre mikyen hajtás azt nemtudom. Vagy a fellépőnél is látszik a kar.
Válasz ...:::Pisti:::... #50884. hozzászólásáraLehet, hogy tényleg az lesz.
Kíváncsi vagyok +ba megy-e az amper mérő.
Egyébként azon keresztül gerjedne?
Még egy kérdés, hol tudom kapcsolni, hogy motorfordulatos legyen a hajtás, és hol a haladási sebbességes hajtást?
És végeztem és nem lett jó!
Középen minden ok, kapcsolok 500at és 1000et is. Jó húzósan lehet kapcsolni. Igen ám, de hátul simán lefogom kézzel a tengelyt. Ott már nincs hajtás. Kivettem az egész hátulját de nem értem mitől forog. A hasában egészen a bolygókerekekig megvan a hajtás. A bolygókerekek meghajtják a hátsó fékszallagos részt, onnan viszont nem értem hogyan kap hajtást az első fékszallagos rész és ezáltal a tengely. Jó bonyolultan fogalmazo, de nem tudom minek mi a hivatalos neve. Asszem éjjel lehet megint a gépkönyvet tanulmányozni.
Válasz zsoltrs #50882. hozzászólásáraDe akkor direkt a forgorész gerjesztése ha összezárod.teljes töltés. Bocsi de ennek villamosságszerelő lesz a vége.
Üdv . Nemrég vettem egy Mtz 80-as traktort és beszitál az eleje.Mi lehet a baj valami megoldást tud rá valaki ?
Válasz mtz1221 #50881. hozzászólásáraAzon két plusz van, az n gond?
Válasz zsoltrs #50880. hozzászólásáraJáró motornál zárd rövidre a generátor két kivezetését.Ha akkor elkezd tölteni rendesen,akkor a gerjesztéssel van a gond.
Válasz _NB_ #50879. hozzászólásáraKöszönöm a linkeket, de minden tiszteletem aki el tud menni rajtuk.
Válasz zsoltrs #50877. hozzászólásáraItt vannak doksik általában a vége felé van az elektromos kapcsolásokról is rajz, ha esetleg a kiválasztott doksin rossz minőségű érdemes megnézni egy kisebb vagy nagyobb mocival szerelt hasonló verzióét hátha ott élesebb a rajz.
- link
vagy van ilyen is
- kép 1
- kép 2