Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 414.77 Ft USD 402.09 Ft CHF 439.56 Ft GBP 489.72 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91328 hozzászólás
Nincs profilkép
#50478 a2457
2017-04-21 00:33:07

Válasz dagadtmadar #50477. hozzászólásárana látod, ez így van. javítani csak jó cuccal érdemes.

a baj az hogy néha nehéz megmondani mi a jó cucc és mi nem az ..

Nincs profilkép
#50477 dagadtmadar
2017-04-20 22:37:01

Válasz sooty #50476. hozzászólásáraAz eredetiből "elvileg" nincs kisajnálva az anyag!

Ugyan így voltam a vezérlőtömbbel az "eredetit" vettem meg bele majdnem 60000 Ft volt az olcsóbb olyan 20000 Ft-ért is lett volna... Sokat olvasgattam itt és arra jutottam h az eredetinek mondottat veszem meg 4. éve h gond nélkül dolgozik a hidraulika ugyan olyan mint azon an apon ahogy felszereltük, talán poros lett :D nem enged nem melegszik 2x akadt fen a kúpos szelep benne....

Aki megvette velem párhuzamosan az olcsó szart az pár hónap után cserélte is ki....

Azóta mindenből a legjobb minőségű alkatrészeket felújító szetteket veszem meg, igaz sokszor nem a legdrágább a legjobb!

Nincs profilkép
#50476 sooty
2017-04-20 22:30:00

Urak, megint kérdés.

Nézegetem az alkatrész árakat. Az egyik 1500, a másik 6000Ft. Cikkszám ugyan az, csak a zárójeles rész a más. Miért ekkora a különbség? Mi az ok?

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/11425/Csuszohuvely_081_ORIGINAL.html

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/267/csuszohuvely_081.html

#50475 _NB_
2017-04-20 22:00:37

Nincs profilkép
#50474 a2457
2017-04-20 21:57:42

Válasz dagadtmadar #50473. hozzászólásáranem rosz megoldás pedig,
biztosan nem roszabb mint a centrifugál szűrő.

legjobb meg ha van mindkét féle..

Nincs profilkép
#50473 dagadtmadar
2017-04-20 21:50:35

Sokan meg fognak kövezni....

De egyszerűbb a takarítása és szerintem szűr úgy mint a centrifugál szűrő

most cseréltem 200 óránál ha tudtam h van ilyen szűrő akkor sokkal előbb ráteszem és nem bajlódok a centrifugál szűrőnek a tengelyével.... 3x tört el igaz mindig használtat kapott, mert egy új tengely közel annyi mint ez a filteres szűrőház....

#50472 Sötét Paraszt
2017-04-20 21:36:23

Válasz csoppika #50471. hozzászólásáranem.
mikó takarítod faszányosan kijön egybe az összes kosz
Egysze lesz idő lefínyképezem.

#50470 mtz1221
2017-04-20 21:14:47

Válasz Sötét Paraszt #50468. hozzászólásáraEz nem is rossz ötlet.Én beledobnám a mosógépbe,de mivel egyszer a levegőszűrő betétjeit kimostamsmile sweatdropazóta elvagyok tőle tiltva.Vagyis a mosógép gombjait nem szabad nyomkodnom,esetleg néha a gazdáját a tetején.smile whistling

#50469 Bandita29
2017-04-20 21:02:03

Válasz Full Random #50466. hozzászólásáraArra a szűrőbetétre kell egy kupak szerű valami,meg a belsejébe egy olajterelő lemez,amit a belinkelt videoban sem láttam. Nekem is hiányzott a bele a szűrőnek. Szerintem magát a rotort azért nem dobták ki,mert anélkül nem lenne olajnyomás. Sehol sem kaptam hozzá alkatrészt,az lett a vége,hogy vettem egyet kompletten.

#50468 Sötét Paraszt
2017-04-20 20:31:21

Válasz mtz1221 #50467. hozzászólásáraNyomtatópapírbú vág bele a paraszt két csíkot (mive egy a4 nem ér körbe) oszt kis zsírra beleragasztja, az olajsarat se kő kotrogatni többet hehe.

Nincs profilkép
#50466 Full Random
2017-04-20 19:42:00

A motor olaj centrifugál szűrőbe hogyan kell állnia a réz szűrőbetétnek? Egyáltalán tegyek bele ha nem volt benne?

#50465 vén cigány
2017-04-20 17:39:16

Válasz a2457 #50463. hozzászólásáraCsak annyi, hogy korábbán is beázhatott és előtte nem volt ilyen gond.
Mindig hykomol 80w-90 volt benne.
Ennek már négy éve. Tartalék gép. 2-3 hetente beindítom és megyek vele pár kört. Most nem tudom, hogy mit mutat a belseje. Majd lehet veszek egy endoszkóp kamerát és meglesem.

Nincs profilkép
#50463 a2457
2017-04-20 17:06:14

Válasz vén cigány #50462. hozzászólásáranajó de annak hogy beázott mi a köze az olajhoz ?

#50462 vén cigány
2017-04-20 16:00:59

Válasz csontii #50460. hozzászólásáraNekem rossz tapasztalatom volt a 140-es olajjal.
Beleöntöttem és egy év múlva lekellett venni a hátsó hajtóműház fedelét és meglepődve tapasztaltam, hogy rozsda foltok jelentek több helyen.
Főleg a féltengelyeknél a "nagy" fogaskerekeknél.
Valahol kaphatott vizet. Korábban ilyen a 90-es olajokkal nem tapasztaltam.
Egyébként csendesebb volt a váltó...

Nincs profilkép
#50461 a2457
2017-04-20 15:38:39

Válasz csontii #50460. hozzászólásáraezt nem támasztanám alá, a következő tapasztalaom végett:
szárzúzómnak egy nagyon nagy 1:1 áttételű szöghajtása van. és töményen zsírt kap, a hajtásház 3/4 ig fel van vele töltve.
és cserélem szezononként. hogy ez megtudjam oldani nem beöntő nyílás van hanem egy 10x10 centis ablak van rá vágva. mágnest én ragasztottam bele.

a mágnesen van fémforgács bőven, a használt zsír viszont tiszta. szemmel látható fényes pontok nincsennek benne.

én semmire nem mondom hogy kötelező, természetesen. csak a tapasztalatot tudom leírni, aszerint meg a vaskosabb kenőanyaggal tartósabbnak bizonyultak a dolgok (már amibe lehet tenni).

Nincs profilkép
#50460 csontii
2017-04-20 15:23:57

Válasz Büresz #50459. hozzászólásáraMa beszéltem egy mtz olajforgalmazóval. Azt mondta nem szabad bele tenni a váltójába 85w-140-es olajat,mert hogy a fémszilánkok nem tudnak leülepedni a mágneshez. Vélemény?

#50459 Büresz
2017-04-20 12:12:39

Válasz Jakabjóska #50455. hozzászólásáraÉn akkoris a 140-est raknám bele.

#50458 pop
2017-04-20 11:47:14

Sziasztok hol lehet állítani 80as Mtz szervó ján mert már nehéz

Nincs profilkép
#50457 bogyun
2017-04-20 09:19:19

Van aki már próbált MTZ-re front TLT? Ha igen, mik a tapasztalatok? Konkrétan erre a megoldásra gondoltam:

http://www.bohr.hu/fronttlt.htm

#50456 vén cigány
2017-04-20 08:59:04

Tárcsacsapágy!!!!
"A minőségi golyóscsapággyal szerelt VBF tárcsacsapágyak tripla porvédővel vannak szerelve. A háromszoros tömítettség háromszor hosszabb élettartamot eredményez. Ha hosszú távú megoldást keres, válassza bátran termékünket! ST típusú tárcsacsapágy IH tárcsákhoz Gyártói jelölés: ST491 SQ30,5 Furat: négyszög alakú Ezt a csapágyat a leggyakrabban IH típusú tárcsákkal használják, de sok más mezőgazdasági alkalmazása is előfordul. A frissen vásárolt csapágy zsírtöltöttsége 30-50% között van. Általában 300-400 üzemóra után kell újratölteni kb. 2-3 cm3 zsírral, majd 50-60 üzemóránként megismételni az újratöltést. "

Tárcsa csapágy vásárlás előtt állok, létezik, hogy a csapágyakat 300-400 üzemóra után kell csírozni???? Habár tudom, hogy gyakrabbi zsírzás kinyomja a szimeringet!!!

#50455 Jakabjóska
2017-04-20 08:52:20

Válasz sooty #50437. hozzászólására4 kezelési könyvem van, 1967- től 1989-es kiadásig, mindben C-90, vagy Hy-90-es olajat ír a váltóba.

Olaj ez szerintem jó, és jó áron is van

Nincs profilkép
#50454 a2457
2017-04-20 02:21:27

ez dacia?

#50453 csoppika
2017-04-20 02:05:16

Válasz _NB_ #50452. hozzászólásáraEz csak akkor fordulhat elő, ha sikerül eredeti alkatrész szerezni...smile biggrinsmile sweatdrop

#50452 _NB_
2017-04-20 02:02:01

Válasz a2457 #50451. hozzászólásáraés néha tízből egyszer előfordulhat, hogy az összeszerelt alkatrészekből harckocsi lesz.smile biggrin

Nincs profilkép
#50451 a2457
2017-04-19 23:56:53

Válasz sooty #50450. hozzászólásáraez kétségtelen előnye az mtz-nek, ha a fő öntvények megvannak a többi alkatrészt barátságon áron be lehet szerezni akár a sarki fűszerestől is...
az máskérdés hogy az alkatrészek minősége mind anyag és megmunkálás terén egy jó nagy kalap kula.
cserébe piszok olcsó, és türelemmel összeáll mint a Dacia Tlx :D csak a ideális kombináció kell.

Nincs profilkép
#50450 sooty
2017-04-19 23:45:12

Válasz ..MZ/X.. #50447. hozzászólásáraEzt már több helyről is hallottam, mármint, hogy a régiek jobban bírják mint az új.
Épp ma beszéltem egy kollégával, ő is azt mondta, hogy vesz az ember egy 82-est mondjuk 2millióért. Ha rákölt még 1 milliót akkor az egész gépet újjá építette.
Az új gép meg kb 7milla. Ebben is van ráció.

Nincs profilkép
#50449 sooty
2017-04-19 23:41:55

Válasz Büresz #50444. hozzászólásáraIgazából nem lett jó. Szét fogom tolni az egészet. Ha nekem krumpliszedés közben adja meg magát júniusban, amikor a szedőt húzom, biztos, hogy felrobbanok. Inkább megcsinálom most. Illetve május első napjaiban, ahogy kiszedem a fóliás krumplit.
Kicsit eltoltam a javítás idejét, most előbb garázst építek neki, de ha már hozzáfogtam akkor akkorát csinálok, hogy a teherautó is beférjen.

Nincs profilkép
#50448 sooty
2017-04-19 23:38:23

Válasz Büresz #50445. hozzászólásáraMeglett igen. Azt hiszem bolygókerekeknek hívják. 3db van benne és tűgörgős persely is jár bele. Na ebből kettő össze volt törve, a harmadikban pedig már nem volt görgő se. Elmondásod alapján szedtem szét. Reggel nekiálltam, aztán mentem alkatrészért ebédre kész is lett.

#50447 ..MZ/X..
2017-04-19 22:46:28

Válasz sooty #50437. hozzászólásáraSAE 250 viszkozitási osztályú olajról van szó.
A váltó azért recseg mert szinkronizálatlan. Ezen segít a rutin, a vastag olaj és a nyelestengely fék már ha van benne.
Ne aggódj ezek az öreg vackok még mindig jobban bírják mint az újak. Van nekünk is ami már a 40-et tölti mégis teszi a dolgát. Megéltek már szebb napokat. Még 5db van belőlük mindenféle variációban.

#50446 ..MZ/X..
2017-04-19 22:24:39

Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraAz, hogy nem folyik már csak mellékhatás, nem ez a fő indok. Mindezek mellett volt, hogy azért vágtuk tele zsírral mert menni kellett és nem volt idő javítani. Végig lett nyomva a szezon aztán szét lett tolva.

#50445 Büresz
2017-04-19 22:20:29

Válasz sooty #50443. hozzászólásáraHátuljánál is meglett a hiba?

#50444 Büresz
2017-04-19 22:19:57

Válasz sooty #50443. hozzászólásáraMegcsináltad az 540-1000res átváltót? Egyszerű volt?

Nincs profilkép
#50443 sooty
2017-04-19 22:16:03

Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraAkkor ez lesz, vagy ilyen. Valóban ez a legolcsóbb. A Mannol is 20ért van.
Még megkérdem a kamionboltos havert, hogy ha nála veszem akkor mennyi, de ez a 17-20/20liter szerintem vállalható.

#50442 mtz1221
2017-04-19 22:12:29

Ma voltam egy 820-as elő számláért.És olyan van hogy 82,1 meg 820.A 820-on mindkét oldalán van fellépő,a motor oldalán vannak lemezek,meg van rajta alsó fix húzó.1000 euróval drágább,meg egyiken sincs karos hidraulika kikapcsoló,meg homlokrakodóhoz hidraulika kivezetés,felétek is ilyenek mostanában,vagy a mi kereskedőnk gennyeskedik az apróságokon ?

#50441 Büresz
2017-04-19 22:10:23

Válasz mtz1221 #50439. hozzászólásáraBármelyik márka csak gondoltam ez a legolcsóbb.

Nincs profilkép
#50440 dagadtmadar
2017-04-19 22:07:30

Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraHehe most én is ezzel pótoltam az elcsepergett 10 litert :D
olyan mint a jó szaftos takony :D
Igaz előtte ugyan ebből ment bele 40l 80w90-es
de legközelebb csak ez a 140-es megy bele

#50439 mtz1221
2017-04-19 22:02:48

Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraÉs itt a vége.Ez a jó és ebbe ha lehet ne szóljon senki bele,csak még jobban összezavarjuk.Annyi hogy bármilyen 85\140-est vehet,amelyik neki tetszik.

#50438 Büresz
2017-04-19 21:51:02

Válasz sooty #50437. hozzászólásáraHa rám hallgatsz ebből beleteszel 40-45 lityit, amit a nívó megkíván és nem lesz semmi gondod vele. http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5297/Hardt_Oil_TRANSMISSION_85W140_GL4_20_l.html 17e áfásan 20 liter.

Nincs profilkép
#50437 sooty
2017-04-19 21:30:49

Tök jó, hogy ennyi tapasztalat van. Itt már csak az a baj, hogy nekem legalább 20órás tapasztalatom van már az MTZ-vel ami 32 éves. (ki tudja van-e még benne bármi is amio gyári) Jelenleg a leengedett váltóolaj egyértelműen jól folyik, tuti, hogy nem mézes. Feltételezem nincs benne zsír, vagy csak kevés. Érdekes szaga van, de hogy büdös-e azt nem tudom megmondani. Az is biztos, hogy a váltóból sehonnan sem folyik az olaj. Most is azért akarom lecserélni, mert cserélni kell a komplett TLT rendszert a drázsderékban. Elég sok fém forgácsot is össze szedett a leeresztő csavar mágnese.
Viszont nem vagyok okosabb ennyi hozzászólás után se. Én rakok bele zsírt, ha kell....
Én Mannool 80W90-es olajat néztem, de ez is 30ezer a 40liter. Ha elrontom a zsírral akkor drága. Milyen az a 250-es olaj? Mi annak a pontos megnevezése? Sajna ez nekem nem mond túl sokat. A váltás egyébként reccsen, de hogy ez most attól van, mert rossz, öreg,rossz kuplung, én nem csinálom jól, vagy ez gyárilag ilyen, ezt én nem tudom megmondani.

Szóval milyen a 250-es olaj?

Nincs profilkép
#50436 a2457
2017-04-19 21:03:06

azt azért remélem véletlen sem gondolod hogy az összes indok a vastagabb olaj egyetlen indoka az hogy lusták volnánk?
kezd egy kicsit banális lenni a dolog.

azé megyen ez az 50 esbe meg a 80 asba, mert ez áll legközelebb tulajdonságaiban a gyártó által eredetlieg használthoz a sok-sok éves tapasztalat alapján.

de felőlem 0w5 el is feltöltheted ha megnyugtat.

Nincs profilkép
#50435 Full Random
2017-04-19 20:51:25

Válasz medikus #50429. hozzászólásáraVan 2 zt 303 a telephelyen ahol szoktam trakttorozni.az egyik benne van az 5 éves projektbe.jó lesz talajmunkázni. Az a baja, hogy össze keveri a váltó és a hidraulika olajat valaami pici szimering hibája miatt. De ehez mázsás vasakat kell bontani rajta meg fülk le. Most még az mtz-t pofozom de tetszik a zt is.

#50433 Vinkó75
2017-04-19 20:42:33

Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraA folyás miatt mi nem rakunk vastagabb anyagot. A folyást megjavítjuk. Csak példának hoztam fel, hogy megy hajtómű vastag anyaggal is évekig gond nélkül.

#50432 Vinkó75
2017-04-19 20:38:12

Válasz mtz1221 #50424. hozzászólásárasmile thumbupsmile thumbupAz ezred forduló környékén...a Kamafo ltd..nem tudom létezi-e még a cég,termékét teszteltük. Készítettünk egy hasonló készüléket az egykori műhelyfőnökömmel. Az olaj minták mentek a Mol-hoz. Az szakmai anyag némileg leszűkített formában,megjelent a Mezőgazdasági technika lapban anno. Gyakorlatilag a Mol olajak lettek feljavítva az adalékkal. 300 órás olajnak is jó értékei jöttek vissza. Idővel a Mol olajak is fejlődtek, ezt igazolták a tesztek. Főként JD flotta volt, min teszteltük a cégnél az olajat-adalékot.

#50431 Büresz
2017-04-19 20:30:08

Válasz Vinkó75 #50430. hozzászólásáraOké bocsismile surrender, csak a folyás miatt kell bele a sűrűbb azt nem értem.smile cowboy

#50430 Vinkó75
2017-04-19 20:20:22

Válasz Büresz #50421. hozzászólásáraNem vitázunk..simán megosszuk bő 2-3 évtizedes tapasztalatainkat.smile thumbup

#50429 medikus
2017-04-19 20:18:06

Válasz Full Random #50403. hozzászólásáraKi akart húzni egy Zt-t a csatorna oldalából!A kötelet a függesztő orsó helyére akasztották,ami magasabban van,mint a tengelyvonal:egy rántás volt!smile sweatdrop

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Íme négy megbízható, biztonságosan termeszthető kukoricahibrid – stabil termés a kihívások ellenére is! + VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Így biztonságosan értékesíthető többek között a napraforgó és a búza.
MNF X DUROK HIZÓK
MNF X DUROK HIZÓK

900 Ft

Claas Variant 360
Claas Variant 360

4.500.000 Ft

ÚJDONSÁG LAMELLA CNH törzscsuklós traktorhoz
ÚJDONSÁG LAMELLA CNH törzscsuklós...

3.324 Ft

Detk szippantó
Detk szippantó

1.350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]