Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.2 Ft USD 400.32 Ft CHF 438.4 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91316 hozzászólás
#49014 csferri
2017-02-14 21:49:53

Válasz .Richard. #49012. hozzászólásáraHa az olajfuratokat ledugóznád ugyan annyi lenne az olajnyomás, ha az O gyűrű nem tömít gyengül az olajnyomás.smile thumbup

#49013 Sanyee
2017-02-14 21:44:56

Válasz 9020 #49006. hozzászólásáraTurbós mtz-be nem jó, de szívó motorba elmehet 20w50.
Van nem sokkal drágábban magasabb minősítésű olajuk is.
ts-1 15w-40-el nekem még nem volt bajom. Azt tudnám ajánlani minimumnak.

Nincs profilkép
#49012 .Richard.
2017-02-14 21:39:06

Válasz gabika82 #49010. hozzászólásáraezt leírnád bővebben? Mert én nem értem. A centrifugál szűrő, az alumínium henger,azt fogja a nagy anya a tetején,azt ha lecsavarod,lejön az alu henger trutymóstol. Az aluhenger alatt,oldalról van egy tömitő gyűrű azon a részen,ami a tengelyen marad. Az sérült? Ha az sérült,szerintem a nyomás ugyanúgy meg kell hogy maradjon,mert a tengelyen lévő forgó alumínium rész közepén megy ki az olaj akadájtalanul,merha nem így lenne,akkor a centrifugát a kicsi olajfurat fúvókék nem tudnák forgatni,mert csurig lenne olajjal. Én úgy tudom,hogy külön van szabályzója a max olajnyomásnak,meg az üzemi olajnak. Na ha az üzemi olajnyomást a centrifuga levakolása,vagy,tömítés hiánya okozza,akkor ott ez így nem jó. A centrifuga mellékéramú szűrő,a forgó alumínium tetején lévő olajfuvóka furatai ledugózása adhat esetleg plusz olajnyomás emelkedést,ha valaki fanatikus,az kiiktatja a szűrőt,de ugye ez itt nincs. Tehát,én ezt így nem értem,ha a szűrő jól össze van rakva,ilyen nem lehet.ez akkor a véletlenek összeadódása okaozta az olajhiányt,valami kosztól a szelepnél. Javítsatok ki,mert ezt én nem értem.smile cursing

Nincs profilkép
#49011 Claaastra
2017-02-14 21:27:50

Válasz Plútó #48989. hozzászólásáraHa tsz-csés módszerrel raknák össze nem volna gond,mert a szakik kiválogatták az összevaló dolgokat és mértek amit kellett,és nem volt ennyi gomd,igaz akkor csak" eredeti "
alkatrész volt

#49010 gabika82
2017-02-14 20:43:25

Üdv megoldodott a probléma a gépen a centrifugál szüröházba akol szét kel szedni a szűrőt hogy kitakaritsuk és ot van egy gumigyűrű és ez meg volt keményedve és kitörött belöle egy darab ott ment el a nyomás csak a tulaj nem vette észre kicseréltem és most olyan mint volt köszi mindenkinek

Nincs profilkép
#49009 Nabu
2017-02-14 20:26:55

Válasz gabika82 #48982. hozzászólásáraSzia! Ekkora nyomáskülönbség szerintem csak abból adódhat, hogy a centrifugálszűrő házában lévő 3 szelep tolattyúja kitért helyzetben megszorult valami kosz miatt. Ki kellene szedni a záródugókat majd a rugókat és megnézni, hogy a tolattyúk könnyen mozognak-e. Jó minőségű olajat használtál abból nem adódhat a hiba.

Nincs profilkép
#49008 rsándor
2017-02-14 20:24:24

Válasz dávidka234567 #49007. hozzászólására Azért sipol mert végálláson van és elenged a nyomástartó szelep az nem baj, a kuplungot úgy kell beállítani hogy mindhárom kiemelővillánál egyforma legyen a hézag a csapágyhoz képest és kb 1 gyufaszálnyi.

Nincs profilkép
#49007 dávidka234567
2017-02-14 18:50:34

Üdv most vettem egy mtz 80 as kisfülkést és olyan problémám van hogy ha alászedem a kormányt teljesen valami sipol milehet a baj?másik kérdésem kuplung beállitásrol mitkell ellenőrizni és hol köszönöm előre is

Nincs profilkép
#49006 9020
2017-02-14 18:19:42

Sziasztok!
20w50 mannol motorolajaról mi a véleményetek?
szívó 80-ba menne, évente csere kb 100 óránként

Nincs profilkép
#49005 a2457
2017-02-13 22:16:31

és itt jön egy érdekes kettősség,
ugyan a gazda akkor nyugodt ha nincsen kókányolva és szép új hüvely-dugó-csapszeg-gyűrű kerül a motorba, de egyik sem kérdi meg hogy össze lettek e mérve.
hajtókarokról nem is beszélve.
kuplungozásnál is, lendkereket ugyan hányan szabályoztatnak, és egyensúlyoztatnak ki ?
mert kéne, aztán ha ezek megvannak máris nem rázkódik úgy a masina, éspediglen a rezonencia sok kakaót igényel. aki nem hiszi próbálja meg rázni a gépet úgy ahogy a motor teszi..
azt mindenki tudni véli ha egyszer bontva lett sose lesz olyan mint a gyári . tartja a szájhagyomány, és mitn minden folkloreban, ebben is megvan az igazságalap. hát azért nem lesz olyan, mert beszaladnak a bótba, megveszik az alkatrészt amiről köztudott hogy nem képviseli a magas színvonalat, kimarad az illesztés és a finom munka majd valóban alaposan összeszerelik és utána már ráz, nem olyan erős, sűrűn hengerfejes stb..

az ha az alkatrészeket összeilleszti az ember hogy a tömítés tudjon tömíteni pl. az közelsem kókányolás. a kókányolás az amikor mégcsak kósza gondolatként sem merül fel megmérni hogy a két felület egyáltalán sík e.

én megértem hogy nem szokták, nem szokták, de nehogymár szokásjog képezze egy műszaki művelet alapját.. az azért mégiscsak áthág egyfajta vonalat. nincsen abban semmi legenda hogy elmehet az mtz motor is közel 10 ezer üzemórát egy felújítás után, máskérdés hogy akkor figyelni kell a részletekre. a videóban látható otthoni megoldás a síkolásra ugyan nem a legszerencsésebb, de még mindíg szerencsésebb mint tized mili hézagot hagyni.
(a videóban elvileg azt mondja hogy tizedes eltérés van)ha akar rajta finomítani mert magának csinálja akkor egy vacak indigóval megnézi hogy a hengerfej felül e rendesen, aztán ha nem marad a jó öreg... időrabló.. kézi megoldás csiszolópapírral meg egy vaskos síküveggel.. na nem mondom vasblokkot azért eltart egy darabig.. de ha magának csinálja lehet nekifekszik.

#49003 mtz1221
2017-02-13 21:52:24

Válasz gabika82 #49002. hozzászólásáraAz olajtól biztos nem ment el a nyomásod.(esetleg ha most vetted a géped,és felöntötték 68-as hidraulika olajjal)A szűrőnél lesz a gond,vagy elkúrtál valamit összerakásnál,vagy felakadt valamelyik szelep benne.

#49001 Vinkó75
2017-02-13 21:16:13

Őszintén mondom ha a blokkal gond van a tulajok kivétel nélkül cserélik. Egyszerűen a barkácsolós megoldásoktól idegenkednek, és én is. Időigényes az pedig drága. Ha már a pakolást gyártatni kell akkor minimum 2 db kell. Mivel ha kimenne ott a másik. És ez egy végtelen történet. Ebbe nem mennek bele azt szeretik, ha gond van jön az alkatrész, megcsinálva hamar és tolják tovább. A régi klasszikus javítgatós telek szinte nincsenek is. Inkább alkatrész cserék. A hengerfejet max 30 ért nyomás próbázva házhoz hozzák szinte,ezért én nem bajlódok vele. Síkolni pedig nem tudnám. Az az elvitték előlem a síkköszörűt, azóta nem is mozgat a dolog. Még hónolgatom az érdemesnek mondható hüvelyeket. De inkább hozzák az új garnitúrát.

#49000 Plútó
2017-02-13 20:26:29

Válasz Jakabjóska #48995. hozzászólásáraA kivétel erősíti a szabályt.smile thumbupcool

#48999 mtz1221
2017-02-13 20:04:16

Válasz Jakabjóska #48996. hozzászólásáraNálunk is még tanonc koromban,Nem lettek bele rakva a porlasztók és húzgáltuk őket fél napot hideg járatás néven.És a végén semmivel sem lettek jobbak,mint amivel nem okoskodtak a főnökök.

#48998 mtz1221
2017-02-13 19:59:48

Válasz medikus #48994. hozzászólásáraNem jó fejeztem ki magam,engem se zavar ha 3-4 évente fejpakolást cserélek.De ismerek olyant akinek a blokkjára ráteszed a vonalzót,szemmel látszik hogy 5-6 tizedet lejeb van a közepe,vagy olyat is láttam hogy a 4 henger le van süppedve.És szerintem egy ilyen blokkból ha lemarnának 1 mm-t,meg a henger dugókból is 1-1mm-t,akkor gond nélkül menne tovább.Vagy pl a lesüppedt hengert felalátéteznék a többi magaságára,akkor akkor az is sokkal tovább bírná.Viszont pár hete láttam egy pár éves deutz motort.Alig hittem a szememnek,egy 5-6 tizedes acéllemez a fejpakolás.Mekkora pontossággal dolgoznak azok?Igaz a dugók közepe meg szét volt égve 3xxx óránál.

#48997 gabika82
2017-02-13 19:49:36

Válasz csoppika #48984. hozzászólásáraNem az enyem a gép de melyik gumigyűrűre gondolsz

#48996 Jakabjóska
2017-02-13 19:39:13

Válasz medikus #48994. hozzászólásáraA régebbi hüvelygarnitúrákban a B- C- M- jelölés benne volt a dugattyúban is, úgy adták az ugyanolyan jelű hüvelyben. A tsz-ben raktunk össze motort M-jelű hüvelybe C-s dugattyúval, pár évig mentem vele úgy.

#48995 Jakabjóska
2017-02-13 19:35:45

Válasz Plútó #48992. hozzászólásáraPedig én is TSZCS-traktorosból lettem szerelő.....

#48994 medikus
2017-02-13 19:24:35

Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraA probléma ott van,hogy az mtz illesztését nem kellene hasonlítani egy(nyugati)perkins motorhoz!Ha az Mtz-t úgy meg illesztenéd,még a műhelyből sem tudnál kiállni,akkorra megszorulna!Nem tud egyformát gyártani!!M S C hüvelygarnitúra!!Ebbe dobja bele,a különböző méretű dugókat!!!A hidraulika tömbben sem csereszabatosak a tolattyúk,nem felcserélhetőek!!Vajon miért?smile nonono

Nincs profilkép
#48993 sooty
2017-02-13 19:12:12

Válasz Plútó #48990. hozzászólásáraIgen, ez a "jóvanazúgy" meg "parasztnaktanyára" ez a kedvencem. Ezért is csinálok magamnak amit csak tudok, mert egyszerűen nincs/kevés a megbízható jó szaki.(olasz autóm van) Még akkor sincs, ha a pénz nem/kevésbé számít. Egy nyavalyás üzemanyag szintjelzőt (régi típusú) nem tudtam a környéken sehol se venni, mert nem tartanak a boltok, és beszerezni se tudják.... Neten meg simán rendeltem magamnak újat....

#48992 Plútó
2017-02-13 19:11:50

Válasz Jakabjóska #48991. hozzászólásáraDe legalább te kiválogatod.Hidd el sokan összerakják azzal amit elsőre kaptak.

#48991 Jakabjóska
2017-02-13 19:01:10

Válasz Plútó #48989. hozzászólására" régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül "

Ja, ha ennyire egyszerű lenne...... De ezeknél a szuper, minőségi alkatrészeknél van, amikor 5-6 garnitúrát át kell válogatni, és annyiból lesz egy jó. Dugattyúgyűrűvel jártam már úgy, hogy a 20 db-ból 19 nem fért bele a hüvelybe, reszelni kellett belőle.

#48990 Plútó
2017-02-13 18:44:08

Válasz sooty #48988. hozzászólásáraMeglehetne,sőt meg is kéne.Csak az a baj,hogy nem sok alkatrészt árulnak manapság MTZ-hez ami bírna 15000 órát.Ehhez még hozzájön a "jólvanazúgy",aztán meg lehet köpködni,hogy sz@r.

#48989 Plútó
2017-02-13 18:38:44

Válasz a2457 #48977. hozzászólásáraHát igen,csak úgy van értelme a javításnak,felújításnak ha minden apró részletre oda van figyelve.Én azt gondolom,hogy részben azért van ennyi probléma az MTZ-vel,mert jó régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül és azt hiszik,hogy fel van újítva.Aztán meg csodálkoznak,hogy 1000 órát sem bír.

Nincs profilkép
#48988 sooty
2017-02-13 18:23:16

Válasz Plútó #48987. hozzászólásáraJogos, de ugye azt mondja a kolléga, hogy ezt meg lehetne csinálni MTZ-nél is.

#48987 Plútó
2017-02-13 18:19:11

Válasz sooty #48986. hozzászólásárasmile lolNem olvastad elég figyelmesen.Nem az MTZ motor ment 15000 órát,hanem a Perkins motor.

Nincs profilkép
#48986 sooty
2017-02-13 17:45:16

Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraNa, mondtam én, hogy nem tudom, hogyan működik MTZ-nél.
De ha így, és elmegy 15000 üzemórát, akkor ezt így kell megcsinálni/tatni. 15000 üzemóra az egy örökké valóság....

#48985 mtz1221
2017-02-13 17:38:00

Válasz sooty #48983. hozzászólásáraTe se tudsz azért mindent.A 80as évekbeli perkins mociknak úgy megy felénk a nagyjavítása,hogy kiszedik a hengereket,utána lesíkolják a blokkot.Belepréselik a hengereket,hogy maradjon 3-4 tized kiállása,majd bele rakják a dugókat gyűrű nélkül(a dugók alapból hosszabbak!)Majd leesztergálják a felesleget róluk(ott is megvan adva a tűrés).Igaz sok munka van vele,de 15000 órát eltudnak menni.És az mtz-nél is kivitelezhető lenne,csak utána keveseknek menne az otthoni nagyjavítás.

#48984 csoppika
2017-02-13 17:24:19

Válasz gabika82 #48982. hozzászólásáraCentrifugál O gyűrűje??? Cserélted?

Nincs profilkép
#48983 sooty
2017-02-13 16:51:01

Nem a blokkból szoktak köszörülni, hanem a hengerfejből. Az vetemedik el a nyomás és a hő hatására. Alapszabály diesel autónál, hogy ha leveszed a hf-t akkor síkolás nélkül nem lehet visszarakni. Személyautóknál ugye a hf-tömítésen ékekkel vagy pöttyökkel jelölik a vastagságot. Mármint, hogy egy síkolás után egy ékes/pöttyös tömítés jön és így tovább. Nem tudom elhinni, hogy az orosz ezt ne így csinálná, de hogy dugóból esztergálni meg ilyenek, ez szerintem a kókányolás magas foka. Pont,mint a hf tömítés bármivel való bekenőcsözése. Viszonylag fillérekből lehet tömítést gyártatni egyedi méretre is, ha mégsem lenne gyári. Amit a srác művel a videón, na az se semmi. Ótvar szar marógépen (aminek úgy lóg a főorsólya, hogy nagyon) házilag buherált tárcsára felrak egy eszterga lapkát, és ezzel próbál bármit is tenni.Maga a lapka gyártása során nagyobb a tűrésmező mint amit le kell venni a síkból. Egy lapkával úgysem tudja megcsinálni mert a sok furat miatt kitörik az éle. Ha fordít vagy lapkát cserél már el is rontotta az egészet. Itt pár századról van szó össz-vissz. Legutoljára egy 5 hengeres hf-et javíttattam gépműhelyben. Síkolás és szelepszár szimering javítás volt 25ezer Ft. Egy másik használt blokknál mi a garancia, hogy nem kell ugyanezt megcsinálni. Az egyszer elvégzett jó munka a legolcsóbb.
Ezek mind diesel személy autókra vonatkoznak, és nem tudom, hogy az MTZ-nél ez hogyan működik.

#48982 gabika82
2017-02-13 15:32:17

Sziasztook adott egy 82 es mtz amibe olajat cseréltünk elötee 3 báros olajnyomás volt mikor lecseréltem alig 1bár van 15w40 enes olajat raktam bele agipot valakinek van ötlete

#48981 ..MZ/X..
2017-02-12 23:14:21

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraHa már ennyit dolgozik, költ rá az ember akkor érdemes normálisan megcsinálni. Van oda való közdarab. LINK
Ha megveszed a gyári fedelet, kiütöd a vakdugót és leméred az átmérőjét egy esztergályos 3 sör árából legömbölyíti neked. Nekünk több éve így megy és semmi baja, gyári kinézetű.

#48980 Gergő80
2017-02-12 21:39:26

Válasz Sanyee #48953. hozzászólásáraígy van turbós elő kamrás izzítós 50es tkp7 turbóval

#48978 Vinkó75
2017-02-12 20:08:55

Válasz .Richard. #48976. hozzászólásáraA motoron a centri szűrő mögött van vakdugó...oda is lehet barkácsolni. Ha kell akkor kell egy új dugó bele fabrikálni egy csatlakozót és beütni.

Nincs profilkép
#48977 a2457
2017-02-12 19:58:38

Válasz Plútó #48975. hozzászólásáraez teljesen járható út. de ha nem is akar az ember ilyesmit csinálni és már levette a hengerfejet a masináról akkor szerintem egy kis nézelődést megérdemel hogy sík e blokk.
bár ezt már írtam.
ez csak azért van mert én spec képtelen lennék megállni hogy ne nézzem meg. ilyen fóbia szerű dolog.

Nincs profilkép
#48976 .Richard.
2017-02-12 19:37:54

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraCentrifugál szűrő teteje hidraulikus csővel,miért nem jó?

#48975 Plútó
2017-02-12 19:04:19

Válasz a2457 #48968. hozzászólásárasmile thumbupNa én is pont ezt a lehetőséget próbáltam vázolni.Akkor ezek szerint az MTZ-nél is járható út lehet.

#48974 mtz1221
2017-02-12 18:02:59

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraSzerintem 1x-randa.2x-útban van.3x-mivan ha beleakad gally,kuki vagy napra szár és kiveszi a helyéről.?

Nincs profilkép
#48973 Mtz 550E
2017-02-12 17:55:42

Válasz mtz1221 #48972. hozzászólásáraA beöntő tetejébe mièrt nem jó amugy oda rakni a csövet??

#48972 mtz1221
2017-02-12 17:21:55

Válasz Mtz 550E #48971. hozzászólásáraEgy kicsit egyenesítsd meg flexel,vagy fúrj bele menetet és hőálló szilikonnal rakd bele a csonkot.
Vagy van ilyen megoldás is.
http://www.keletagro.hu/turbozas/nehezsegek.php

Nincs profilkép
#48971 Mtz 550E
2017-02-12 17:07:15

Válasz mtz1221 #48970. hozzászólásáraBeöntő cső oldalába egy hidraulikus csőcsatlakozó? Csak a félgömbölyű részen hogy fog megállni a csatlakozó?

#48970 mtz1221
2017-02-12 16:53:09

Válasz Mtz 550E #48967. hozzászólásáraBele lehet,de ne a fedélbe tedd .Fúrj egy lukat a beöntőcsőbe abba tegyél egy csonkot és bilincsel fogasd rá a csövet.

Nincs profilkép
#48969 a2457
2017-02-12 16:41:29

Válasz a2457 #48968. hozzászólásáramielőtt elfeljtem,
katt
az ürge itt simán tized milit levesz belőle.

Nincs profilkép
#48968 a2457
2017-02-12 16:34:46

azért annyit szétszedett motornál már csak meglehet tenni hogy egy rendesebb fém vonalzót rátesz az ember meg elkezd alá dugdosni hézagmérőt, hogy lássa egyáltalán sík e a felület, azt ha nem egy századot már csak lehet rajta alakítani. a kicsit vastagabb hengerfejötmítésel is lehet játszani, de a vastagság nem fogja önmagában kitölteni a hézagot, maximum ideig-óráig. azt lehet egyszer fordul benne melegen a víz s megent elmegy a tömítés. a kettő együtt szerintem járható út, a tömítendő felületek legyenek simák vagy simábbak, s akkor mehet bele a gyártatott tömítés amire rá van hagyva a vastagságból annyi amennyit levettek a blokkból. s akkor a kiállás nem fog változni.
még ha nem is ez a választott út, legalább vonalzóval megnézni érdemes lehet a blokkot, ha mástnem legalább tudja az ember hogyha oda kerül akkor kell e másik/új blokk vagy sem.

Nincs profilkép
#48967 Mtz 550E
2017-02-12 16:21:19

Üdv nektek!
Mtz turbó visszafolyó csövét belehet kötni az olajbeöntő fedelébe? Mert nekem a blokk oldalán nincs meg az a kiképzett rész csak a dugó van!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdok kerültek a gazdákhoz
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
A felhívásokra többszörös volt a túljelentkezés.
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Egy éve csak reménykedtek a termelők egy hasonlóan magas árban.
Állatkedvelő segédmunkás
Állatkedvelő segédmunkás

450.000 Ft

Eladó fűkasza
Eladó fűkasza

2.900.000 Ft

Bálaszállító pótkocsi
Bálaszállító pótkocsi

900.000 Ft

Pöttinger rendsodró
Pöttinger rendsodró

950.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]