Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
Nincs profilkép
#49086 Full Random
2017-02-16 23:08:25

Sziasztok, továbbra is építem MTZ 80 traktoromat mint néhány jóval régebbi hozzászólásomban már elhangzott.
Az önindítóhoz értem, ami indításkor nagyon lassan tekert aminek persze sok oka lehet. Szétszedés után a legjelentősebb probléma amit észleltem, hogy a szénkefetartó szét van ropogtatva vagyis 3 helyen teljesen törött.
Nézelődtem az utódja után,habinál bruttó 1970 keletagronál 9400 ft. A gyári cikkszám mindkettőnél egyforma. Szerintetek kereskedelmi árrés különbség vagy minőségbeli különbség ennek a szerintem hatalmas különbségnek az oka.

tanácsaitokat előre is köszönöm szépen, tisztelettel: Bálinthabikeletagro

Nincs profilkép
#49085 dagadtmadar
2017-02-16 21:28:33

Válasz zsozsi51 #49084. hozzászólásáraEz nem a géphez lett véve :D
valami szövetes jobb minőségű RK-05-ös rotációskapa hajtó ékszíja :D

#49084 zsozsi51
2017-02-16 21:08:28

Válasz dagadtmadar #49079. hozzászólásáraMegkérdezhetem, hogy a képem látható ékszíj milyen típusú?

Nincs profilkép
#49083 dagadtmadar
2017-02-16 20:48:30

Válasz rsándor #49082. hozzászólásáraigaz igaz :D
eléggé univerzális a szűrőház :D

Nincs profilkép
#49082 rsándor
2017-02-16 20:46:14

Válasz dagadtmadar #49081. hozzászólásáraNem hiszem hogy kell esztergálni, van olyan menettel csak szét kell nézni.

Nincs profilkép
#49081 dagadtmadar
2017-02-16 20:44:29

Válasz rsándor #49080. hozzászólásáraa közcsavar ami bele megy attól függ h milyen menetes a szűrő, de le lehet méricskélni és esztergáltatni bele olyan csavart amire az adott szűrő jó, persze gondolom függ attól is h mi a szűrő átmérője...

Nincs profilkép
#49080 rsándor
2017-02-16 20:42:27

Válasz dagadtmadar #49079. hozzászólására Köszi a választ én is gondolkodom egy ilyenben, és lehetne rá venni valani normális szűrőt mann vagy agcos-t.

Nincs profilkép
#49079 dagadtmadar
2017-02-16 20:33:50

Válasz rsándor #49057. hozzászólásáraÜdv!
Az olajnyomásom tökéletes 1200-as fordulattól 2,5-3 között alapjáraton 1 fölött valamivel

Fehérgyarmaton vettem Takács Sándornál sajnos nem tudom h mi a pontos típusa a szűrőháznak, de tökéletesen passzol a centrifugál szűrő méreteivel
A nyomás be volt rajta állítva feltettem és tökéletesen teszi a dolgát...

Nincs profilkép
#49078 amino
2017-02-16 20:13:16

Válasz Sanyee #49065. hozzászólásárarendben ezeket átnézem majd.Nem tudom még milyen más munkahenger van a kormánnyal kapcsolatban egy olyan mtz-n ami ég nem orbitos de majd utána nézek ennek is.Szerelőhöz nem tudom elvinni nem műszakis még max a szerelő tud eljönni :D

#49077 Büresz
2017-02-16 18:17:51

Válasz Mtz 550E #49076. hozzászólásáraValahol biztos kapni olyan csövet.

Nincs profilkép
#49076 Mtz 550E
2017-02-16 18:07:45

Válasz Büresz #49074. hozzászólásáraTényleg igazad van most megmértem a túrbó kivezetése 60mm meg a szívócső egyik vége is 60mm a másik vége 58mm meg a légszűrőnek is 58mm! De ilyen gumicsövet ami 58 meg 60mm lehet kapni? Mert az enyémet kicsit rövidre szabták és éppen csak összeér!

#49075 Büresz
2017-02-16 17:17:23

Válasz Mtz 550E #49073. hozzászólásáraHa összetudod rakni akkor tökmind1 hogy merre áll.

#49074 Büresz
2017-02-16 17:16:51

Válasz Mtz 550E #49073. hozzászólásáraNekem nem volt egyforma szerintem, legalábbis a 2 cső biztosan nem. szettbe vettem.

Nincs profilkép
#49073 Mtz 550E
2017-02-16 17:01:57

Válasz Büresz #49072. hozzászólásáraA turbón 58mm meg a légszürő házon is! Te hogy raktad a tieden?

#49072 Büresz
2017-02-16 16:27:27

Válasz Mtz 550E #49069. hozzászólásáraMert más a méret a turbón is meg a légszűrőn is.

#49071 mtz1221
2017-02-16 15:35:04

Válasz Mtz 550E #49069. hozzászólásáraNem lehet hogy nem véletlenül különböznek.smile wacko
A rájövő gumicsövek egyformák?

#49070 mtz1221
2017-02-16 15:31:38

Válasz Sanyee #49065. hozzászólásáraÉs mi az az egyedi megoldás ???

Nincs profilkép
#49068 Mtz 550E
2017-02-16 15:02:29

Hali!
A turbó szívócsövének a két vége nem egyforma mindegy hogy fordítom vagy befolyásol valamit?



#49067 Vinkó75
2017-02-16 14:43:59

Válasz a2457 #49059. hozzászólásáraNyilván ütött a vodka. Az új blokkból a 4 db olaj fúvókát kihagyták...amin keresztül lövi az olajat a dugattyú alá. Na de ilyen nincs polcon sem. Végül a kicsit módosított popszegecs ,alulról beerőszakolva, meghozta az olajnyomást.

#49066 fpityu
2017-02-16 12:17:48

Válasz T.f. #49023. hozzászólására Pedig forog ha leállítod a motort még egy darabig hallani lehet hogy forog a centrifugál szűrő.

#49065 Sanyee
2017-02-16 11:57:55

Válasz amino #49061. hozzászólásáraNem éppen arra értettem, de ott is érdemes már kicserélni a gumigyűrűket. Javítani biztos javít valamit.
Viszont néha még egy komplett új munkahenger csere se oldja meg a dolgot.
Amibe a kormányrúd csatlakozik az a csigatengely. Az állítható ívet befele ütve tudod ennek a holtjátékát állítani. Ha már nem lehet tovább állítani akkor csigatengely csere kéne. De akkor már a fogasív és fogaslécre is rá kéne nézni. Csigatengely cserénél nem kell taljesen meghúzni a csavart. Elég neki 20Nm plusz még egy kicsit visszább engedni ezen is.

Van egy egyedi megoldás szerintem itt nem is nagyon hallottak róla. Ha már minden csere csődött mondott érdemes alkalmazni.

#49064 medikus
2017-02-16 09:15:57

Válasz amino #49061. hozzászólásáraSzerintem vidd el szerelőhöz,te annyi mindenhez NEM ÉRTESZ!!!!!!!!smile confused

#49063 rigás
2017-02-16 09:15:37

Válasz a2457 #49053. hozzászólásáraNeked nem kell mondanom inkább a többiek kedvéért, ugye a jó öreg rába-mam motor ott van centri és papír/filc szűrő is.

A rába-man-nál találtak ki jobb motort is, viszont ebből a szempontból (olajszűrés) jó.

Ha jól rémlik, van neked egy 01-es szériaszámú kiközelítőd...smile rolleyessmile drool

Nincs profilkép
#49061 amino
2017-02-16 09:04:55

Válasz Sanyee #49055. hozzászólásáraköszi a válaszokat.Ehhez a kormányzás futómű állitás dolgokhoz nem nagyon értek bocs.Ez egy régi nagy kormányoszlopos mtz.most nézegettem rajzokat.Szóval a munkahengerre arra gondolsz ami ha szemből nézed és jobb oldalon van abba van valami karmantyú egy tengelyen ami fogaslécbe végződik tehát az a karmantyú szerinted sokat elereszt,kopott? nem kizárt(cserélni fogom)...kormányoszlopba senki nem javított még.Annyi még,hogy az oszlop hátulján kabin fele néző tengely mire kormányrúd csatlakozik ott van egy csavar lefogatású állítható ív annak mi a szerepe??az is végálláson van már azt valaki már rá állította az idők során...Keréköszetartást nem tudom hogy kell mérni ittholi körülmények között de gumik egyformán vannak kopva szerintem azzal nem volt gond.

#49060 Büresz
2017-02-16 07:18:54

Válasz amino #49052. hozzászólásáraElőször nézz egy pontos kerék összetartást ami igazából széttartás kell hogy legyen, 2-3 akár 5 mili.

Nincs profilkép
#49059 a2457
2017-02-15 21:41:16

Válasz Vinkó75 #49054. hozzászólásáraember, oroszoktól jön, bármi megeshet :D

Nincs profilkép
#49057 rsándor
2017-02-15 21:40:28

Válasz dagadtmadar #49046. hozzászólásáraEbben is vannak állítható szelepek? Olajnyomás nem változott jó irányba mióta felraktad?

#49055 Sanyee
2017-02-15 21:29:05

Válasz amino #49052. hozzászólásáraEzt elég sok minden eggyüttese kiválthatja nálad, hogy beszitál a kormàny.
Első kőrben azt mondanám, hogy sok a munkahengered visszaeresztése!

#49054 Vinkó75
2017-02-15 21:21:02

Hmmmmmm.....az elképzelhető egy új üres blokk átépítésekor a kis olaj záródugók nem lettek beütve,a motor két végén ? Ezért a tömítést a nyomás áttépve elszökik? Nyilván beleszaladtam egy ilyenbe.

Nincs profilkép
#49053 a2457
2017-02-15 21:06:01

Válasz vén cigány #49050. hozzászólásáraés az volna a korrekt megoldás egyébként..
a centrifugál önmagában szerintem nem elég. ahogy a papír sem. a kettő együtt viszont ritka dolog :D

//az említett henger vonal hiba nagyonis helytálló, azért nem említettem mert felújítani használtat szokott az ember aztán előbb ki szokott derülni. de maximálisan jár a pont.//

Nincs profilkép
#49052 amino
2017-02-15 21:04:26

sziasztok!
10 pontos kérdés: kipofoztunk egy 5000 üzemórát futott góyalábas 82-es Mtz-t (motor,kuplung,hengerfej,adagoló,porlasztók,hűtő,generátor,üzemanyag rendszer,összes olaj stb,javítva lett vagy cserélve)de egy fő hiba a kerekek szitálása nem sikerült megoldani:( amit cseréltünk összes gömbfej betétekkel meghúzva!alsó irányítókar meghúzva(laza volt)!kormányrúdon voltak lazulások ezek is meghúzva+a csukló utáni bordás tengely is új és fel lett öntve friss olajjal a rendszer.Máshoz nem nyúltunk,a szitálás nem szűnt meg semmit sem változott, aszfaltos úton alig lehet korrigálni annyira szitál már 10-15 km/h nál kb...:( biztos ismert probléma ez a fórumba ezért várom a segítségeteket a toronyban kellene ezt állítani valahol?hol és mennyit ? ??hallottam valami kihézagolásról is. köszi a segítséget!

#49050 vén cigány
2017-02-15 20:52:56

Válasz Büresz #49047. hozzászólásáraAz Ifákon papír és centrifugál is volt.

Nincs profilkép
#49048 dagadtmadar
2017-02-15 20:44:31

Válasz Büresz #49047. hozzászólásárakivéve ha nem forog nagyon jó meg minden de csak a szopás van vele...
a papírszűrőt meg 200 óránként eldobod és nincs vele gond...

#49047 Büresz
2017-02-15 20:40:35

Válasz dagadtmadar #49046. hozzászólásáraGondolkodtam már én is ilyenen, de elvileg jobban megszűri olajsarat a centriszűrő.

Nincs profilkép
#49046 dagadtmadar
2017-02-15 20:29:29

Válasz Büresz #49037. hozzászólásáraÜdv! én feladtam a küzdelmet a centrifugál szűrővel soha nem tudtam eldönteni h forog-e vagy sem...
2x eltört a tengely még bontottan is 5000 lett volna darabja a 2. törésnél újat akartam venni...
9000-et mondtak rá de a patronos szűrő kompletten 14000 volt és egy patron 1000-2000 között mozog.

#49045 Sanyee
2017-02-15 20:16:26

Válasz a2457 #49044. hozzászólására31,68km/h.

A remegés meg lehet attól is, hogy a blokkba a furat nem egyenes.
Sok új mtz-nél így csak a blokk csere oldja meg a dolgot. Utánna már mennek rendesen nem remeg a kipufogó úgy mint előtt.

Nincs profilkép
#49044 a2457
2017-02-15 19:42:25

Válasz Mtz 550E #49039. hozzászólásárahát ha meg akarod szüntetni akkor újra le kell bontani és megnézni hogy ki van e egyensúlyozva a főtengely, biztos e hogy a hajtókarok dugattyúk és csapszegek egyforma tömegűek stb..
lendkerék is megtud szivatni , szintén mehet szabályzásra majd egyensúlyozásra.
főtengelytörés előidézője egyébként a rezonencia.egy másik témakörben kérdeztem nincsen e valakinek leharcolt motor+kuplung+váltó (80-as) s amikor valaki válaszolt rá hogy mondjak árat felújított a motor, én ugyan hasra mondtam valamit de kevésbé tetszett az illetőnek. nos azért van, mert tudom hogyha csak mindenből újat beledob az ember az ugyan nincsen felújítva.
ez még a szerencsésebb eset amikor összeméred az alkatrészeket, de akkor gondolom te is érzed hogy nem 100% os mert rázza magát. ez a vibrálás rázza az egész gépet, minden csapágyat és fogaskereket. meg a csodás minőségű orosz öntvényeket.
durva esetben a kuplungház anyagát is kifárasztja, de az olyankor szokott lenni amikor mondjuk csak 1 hengernél cserélnek dugattyút mert az volt csak repedt aztán összedobják úgy. na az gányolás mesterfokon.
a tévedés az szokott lenni hogy úgysem pörög 2200 nál többet az mtz, nem olyan gyors motor. de aki szemfüles megnézi lökethosszát, és kipötyögi hogy 2200 as fordulaton milyen gyorsan száguldozik az a dugattyú azt máris pofán vágja a valóság.

#49042 lala1
2017-02-15 19:34:27

Hogy könnyebb legyen.

Nincs profilkép
#49041 dávidka234567
2017-02-15 18:17:34

valaki esetleg nemtugya hogy a 80 mtz szervo szivatyu forgás irányát?

Nincs profilkép
#49040 Mtz 550E
2017-02-15 17:06:11

Hali!
Valaki rakott fel mostanában új 80-as hengerfejet? Mert nekem a levegőszűrő felől a hengerfejen van egy kiscsavar és ott szivárog az olaj vagy mi az ott?

Nincs profilkép
#49039 Mtz 550E
2017-02-15 17:00:30

Válasz a2457 #49005. hozzászólásáraÜdv!
Megcsináltuk a motorgenerált: főtengely köszörülés új csapágysor hüvely dugó gyűrűsor és kapott egy turbót is!

Mi összerakás előtt a hajtókarokat a dugót csapszeggel együtt leméregettük! És úgy raktuk össze!

Ez a rázkódás vagy rezonancia nekem is eddig nem volt ennyire! Új motortartóbak lett rakva!

#49038 mtz1221
2017-02-15 12:04:37

Válasz Büresz #49037. hozzászólásáraNekem sem volt semmi koksz benne.Végül azt vettem észre hogy a biztonsági szelep(a felső a centrifugán)hamarább nyitott mint a nyomástartó.Fel alátéteztem(fel is ment a nyomás 5 bárra,pedig előtte az alsó szelepre nem reagált)és megjavult utána.Ja meg én is cseréltem az O gyűrűt is.

#49037 Büresz
2017-02-15 07:12:27

Válasz mtz1221 #49036. hozzászólásáraLehett hogy nekem sem forog mert nem hallom és olajcserekor nincs olajsár. Mit nézzek meg rajt?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mutatjuk, mi vonatkozik az elővásárlási jogra.
Csütörtöktől emelkednek az üzemanyagárak
Csütörtöktől emelkednek az üzemanyagárak
A benzin és a gázolaj ára is növekszik.
JCB 535-95 teleszkópos rakodó / 2019 / 2 356 üzemóra / Lízing 20%-tól
JCB 535-95 teleszkópos rakodó / 2019 / 2...

42.900 EUR

Eladó Rába Steiger 360 cummins motorral ( igény esetén munkaeszközeivel)
Eladó Rába Steiger 360 cummins motorral...

10.000.000 Ft

Ih keréksúly 2db
Ih keréksúly 2db

420.000 Ft

Burgonyavetőgép
Burgonyavetőgép

1.100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]