Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.01 Ft USD 390.17 Ft CHF 432.15 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
Nincs profilkép
#48986 sooty
2017-02-13 17:45:16

Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraNa, mondtam én, hogy nem tudom, hogyan működik MTZ-nél.
De ha így, és elmegy 15000 üzemórát, akkor ezt így kell megcsinálni/tatni. 15000 üzemóra az egy örökké valóság....

#48985 mtz1221
2017-02-13 17:38:00

Válasz sooty #48983. hozzászólásáraTe se tudsz azért mindent.A 80as évekbeli perkins mociknak úgy megy felénk a nagyjavítása,hogy kiszedik a hengereket,utána lesíkolják a blokkot.Belepréselik a hengereket,hogy maradjon 3-4 tized kiállása,majd bele rakják a dugókat gyűrű nélkül(a dugók alapból hosszabbak!)Majd leesztergálják a felesleget róluk(ott is megvan adva a tűrés).Igaz sok munka van vele,de 15000 órát eltudnak menni.És az mtz-nél is kivitelezhető lenne,csak utána keveseknek menne az otthoni nagyjavítás.

#48984 csoppika
2017-02-13 17:24:19

Válasz gabika82 #48982. hozzászólásáraCentrifugál O gyűrűje??? Cserélted?

Nincs profilkép
#48983 sooty
2017-02-13 16:51:01

Nem a blokkból szoktak köszörülni, hanem a hengerfejből. Az vetemedik el a nyomás és a hő hatására. Alapszabály diesel autónál, hogy ha leveszed a hf-t akkor síkolás nélkül nem lehet visszarakni. Személyautóknál ugye a hf-tömítésen ékekkel vagy pöttyökkel jelölik a vastagságot. Mármint, hogy egy síkolás után egy ékes/pöttyös tömítés jön és így tovább. Nem tudom elhinni, hogy az orosz ezt ne így csinálná, de hogy dugóból esztergálni meg ilyenek, ez szerintem a kókányolás magas foka. Pont,mint a hf tömítés bármivel való bekenőcsözése. Viszonylag fillérekből lehet tömítést gyártatni egyedi méretre is, ha mégsem lenne gyári. Amit a srác művel a videón, na az se semmi. Ótvar szar marógépen (aminek úgy lóg a főorsólya, hogy nagyon) házilag buherált tárcsára felrak egy eszterga lapkát, és ezzel próbál bármit is tenni.Maga a lapka gyártása során nagyobb a tűrésmező mint amit le kell venni a síkból. Egy lapkával úgysem tudja megcsinálni mert a sok furat miatt kitörik az éle. Ha fordít vagy lapkát cserél már el is rontotta az egészet. Itt pár századról van szó össz-vissz. Legutoljára egy 5 hengeres hf-et javíttattam gépműhelyben. Síkolás és szelepszár szimering javítás volt 25ezer Ft. Egy másik használt blokknál mi a garancia, hogy nem kell ugyanezt megcsinálni. Az egyszer elvégzett jó munka a legolcsóbb.
Ezek mind diesel személy autókra vonatkoznak, és nem tudom, hogy az MTZ-nél ez hogyan működik.

#48982 gabika82
2017-02-13 15:32:17

Sziasztook adott egy 82 es mtz amibe olajat cseréltünk elötee 3 báros olajnyomás volt mikor lecseréltem alig 1bár van 15w40 enes olajat raktam bele agipot valakinek van ötlete

#48981 ..MZ/X..
2017-02-12 23:14:21

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraHa már ennyit dolgozik, költ rá az ember akkor érdemes normálisan megcsinálni. Van oda való közdarab. LINK
Ha megveszed a gyári fedelet, kiütöd a vakdugót és leméred az átmérőjét egy esztergályos 3 sör árából legömbölyíti neked. Nekünk több éve így megy és semmi baja, gyári kinézetű.

#48980 Gergő80
2017-02-12 21:39:26

Válasz Sanyee #48953. hozzászólásáraígy van turbós elő kamrás izzítós 50es tkp7 turbóval

#48978 Vinkó75
2017-02-12 20:08:55

Válasz .Richard. #48976. hozzászólásáraA motoron a centri szűrő mögött van vakdugó...oda is lehet barkácsolni. Ha kell akkor kell egy új dugó bele fabrikálni egy csatlakozót és beütni.

Nincs profilkép
#48977 a2457
2017-02-12 19:58:38

Válasz Plútó #48975. hozzászólásáraez teljesen járható út. de ha nem is akar az ember ilyesmit csinálni és már levette a hengerfejet a masináról akkor szerintem egy kis nézelődést megérdemel hogy sík e blokk.
bár ezt már írtam.
ez csak azért van mert én spec képtelen lennék megállni hogy ne nézzem meg. ilyen fóbia szerű dolog.

Nincs profilkép
#48976 .Richard.
2017-02-12 19:37:54

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraCentrifugál szűrő teteje hidraulikus csővel,miért nem jó?

#48975 Plútó
2017-02-12 19:04:19

Válasz a2457 #48968. hozzászólásárasmile thumbupNa én is pont ezt a lehetőséget próbáltam vázolni.Akkor ezek szerint az MTZ-nél is járható út lehet.

#48974 mtz1221
2017-02-12 18:02:59

Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraSzerintem 1x-randa.2x-útban van.3x-mivan ha beleakad gally,kuki vagy napra szár és kiveszi a helyéről.?

Nincs profilkép
#48973 Mtz 550E
2017-02-12 17:55:42

Válasz mtz1221 #48972. hozzászólásáraA beöntő tetejébe mièrt nem jó amugy oda rakni a csövet??

#48972 mtz1221
2017-02-12 17:21:55

Válasz Mtz 550E #48971. hozzászólásáraEgy kicsit egyenesítsd meg flexel,vagy fúrj bele menetet és hőálló szilikonnal rakd bele a csonkot.
Vagy van ilyen megoldás is.
http://www.keletagro.hu/turbozas/nehezsegek.php

Nincs profilkép
#48971 Mtz 550E
2017-02-12 17:07:15

Válasz mtz1221 #48970. hozzászólásáraBeöntő cső oldalába egy hidraulikus csőcsatlakozó? Csak a félgömbölyű részen hogy fog megállni a csatlakozó?

#48970 mtz1221
2017-02-12 16:53:09

Válasz Mtz 550E #48967. hozzászólásáraBele lehet,de ne a fedélbe tedd .Fúrj egy lukat a beöntőcsőbe abba tegyél egy csonkot és bilincsel fogasd rá a csövet.

Nincs profilkép
#48969 a2457
2017-02-12 16:41:29

Válasz a2457 #48968. hozzászólásáramielőtt elfeljtem,
katt
az ürge itt simán tized milit levesz belőle.

Nincs profilkép
#48968 a2457
2017-02-12 16:34:46

azért annyit szétszedett motornál már csak meglehet tenni hogy egy rendesebb fém vonalzót rátesz az ember meg elkezd alá dugdosni hézagmérőt, hogy lássa egyáltalán sík e a felület, azt ha nem egy századot már csak lehet rajta alakítani. a kicsit vastagabb hengerfejötmítésel is lehet játszani, de a vastagság nem fogja önmagában kitölteni a hézagot, maximum ideig-óráig. azt lehet egyszer fordul benne melegen a víz s megent elmegy a tömítés. a kettő együtt szerintem járható út, a tömítendő felületek legyenek simák vagy simábbak, s akkor mehet bele a gyártatott tömítés amire rá van hagyva a vastagságból annyi amennyit levettek a blokkból. s akkor a kiállás nem fog változni.
még ha nem is ez a választott út, legalább vonalzóval megnézni érdemes lehet a blokkot, ha mástnem legalább tudja az ember hogyha oda kerül akkor kell e másik/új blokk vagy sem.

Nincs profilkép
#48967 Mtz 550E
2017-02-12 16:21:19

Üdv nektek!
Mtz turbó visszafolyó csövét belehet kötni az olajbeöntő fedelébe? Mert nekem a blokk oldalán nincs meg az a kiképzett rész csak a dugó van!

#48965 Plútó
2017-02-12 15:15:29

Válasz medikus #48960. hozzászólásáraPl.a Zetor motornál 2 méretű tömítést lehet használni,a dugó kiállás méretétől függően.Amit összeszerelés előtt illik megmérni,és a megfelelő méretű tömítést beépíteni.

#48964 medikus
2017-02-12 15:13:44

Válasz Plútó #48962. hozzászólásáraAz mind csak olyan lenne hogy, vagy,vagy!Lehet 50 fokon jó lenne,80-nál meg már nem!

#48963 medikus
2017-02-12 15:10:59

Válasz vén cigány #48961. hozzászólásáraCsinálnak ilyet,eladásra!!!smile lol

#48962 Plútó
2017-02-12 15:08:30

Válasz medikus #48960. hozzászólásáraÍgy igaz ahogy írod.De én arra gondoltam,hogy a nagyobb dugó kiállást,nem oldaná-e meg a vastagabb tömítés?

#48961 vén cigány
2017-02-12 15:02:22

Válasz medikus #48960. hozzászólásáraTehát a lényeg a Mtz-nél a blokk síkolás nem igazán nyerő. (erősen korlátozott)
Ha dugattyú nagyon kiáll, azzal sok mindent nem lehet kezdeni.

Pár éve vettem egy 550-est. 1500 üzemórás és a elóző gazda , olyan szerelőhöz vitte, aki tömítő pasztával(ecetsav tartalmú) kente be a hengerfej tömítést. Mivel valahol mindig bugyogott a víz a hűtőben. (végül hüvely repedés volt)
És megmarta a heger felületét. (kátyus lett)

#48960 medikus
2017-02-12 14:54:20

Válasz Plútó #48959. hozzászólásáraHa a blokkot síkolod,nagyobb lesz a hüvely kiállás!Akkor azt meg süllyeszteni kellene!Ha süllyeszted,akkor meg a dugó kiállása lesz nagyobb!Nem?

#48959 Plútó
2017-02-12 14:44:55

Az MTZ-nél nem járható út a vastagabb hengerfej tömítés a blokk síkolásakor?Csak századokról,max.pár tizedről van szó.Annyival vastagabb tömítést lehet csináltatni,és annak bírni kéne.Így nem kellene semmit esztergálni.Ez csak egy gondolat,de személyautó motoroknál ez működik.

#48958 mtz1221
2017-02-12 14:26:58

Válasz Sanyee #48956. hozzászólásáraMeg lehet vele próbálkozni.Nekem egy
vacak benzines rover motor minden 10000 km-nél kifújt.Végén mérgemben meg hézagoltuk simán esztergályossal.A henger aljából le lett esztergálva,és oda lett alátét csinálva amennyit kért.Azóta elment 75000-et gond nélkül.


#48957 csoppika
2017-02-12 14:02:16

Válasz Sanyee #48956. hozzászólásáraHa van kedved szórakozni vele, akkor vehetsz tőlen egy ilyen blokkot, ami ezért van sztenderensmile lol

#48956 Sanyee
2017-02-12 13:25:42

Válasz medikus #48955. hozzászólásáraOff. Blokk csiszolás nélkül a henger magasságát ha be vsn sülyedve.?

#48955 medikus
2017-02-12 13:16:24

Válasz Sanyee #48954. hozzászólásáraMit hézagolsz ki,ha alacsonyabb lesz a blokk?

#48954 Sanyee
2017-02-12 13:10:59

Válasz medikus #48947. hozzászólásáraHézagolás könnyen megoldható de az esztergálás vajon járható út?

#48953 Sanyee
2017-02-12 13:07:51

Válasz Gergő80 #48949. hozzászólásáraTurbós 50es? Ha annál is hekytákl akkor nem kérdés hogy jobb.

#48952 Vinkó75
2017-02-12 11:23:46

Válasz medikus #48950. hozzászólásáraEzért javasoltam a blokk cserét.

#48950 medikus
2017-02-12 11:15:40

Válasz Vinkó75 #48948. hozzászólásáraAz ilyen jellegű munka szerintem nem igazán járható út!A blokk magasságának csökkentése miatt,a dugó méretét is csökkenteni kellene!De ki tudja annak a hőtágulását,hogy mennyivel!Ha sokkal csökkented a dugó hosszát,növeled a káros teret,lehet nem akar majd indulni!Ha kevésbé csökkented,a dugó,bele ver a szelepbe!Néha lehet a dugó tetején látni ilyet!Ez csak olyan esetben járható,mint pl az Ifa,ahol külön van a hengertömb a forgattyús háztól,és gyárilag is hézagolható!smile nonono

#48949 Gergő80
2017-02-12 11:08:45

Válasz Sanyee #48936. hozzászólásáratapasztalatom szerint jobb a felületi hibákat jobban elviseli kitölti
az előkamráknál szépen takar tömít és annyival vastagabb hogy turbózásnál nem kell a dugattyúhoz hozzányúlni
míg sima szívó 50-es volt addig csak grafitos tömítést használtam zsírral megkenve

#48948 Vinkó75
2017-02-12 10:16:56

Válasz medikus #48947. hozzászólásáraÍgy voltunk vele "mi" is. Bruttó 10 ezer / óra lenne a munkadíja a blokk ilyen jellegű megmunkálásának,(felénk). De nagyon kérdőjeles még akkor is. Egy napot ráírnak máris 100-120 a vége. És mért ne írná rá , mikor 1 milla az új motor. Így inkább nettó 150 ért az új blokk.

#48946 Sanyee
2017-02-12 08:43:47

Válasz a2457 #48941. hozzászólásáraMennyit kéne mérni?

És mit lehet csinálni, ha lentebb vagy fentebb van?

#48945 Sanyee
2017-02-12 08:42:28

Válasz mtz1221 #48942. hozzászólásáraAzt majd még megkérdem tőle. De szerintem ha a szélén mondjuk van egy tized kiállás azt besíkolják és középen (hengereknél) marad minden.

Nincs profilkép
#48944 a2457
2017-02-12 02:13:02

Válasz rsándor #48943. hozzászólásárahát, jo.
de egy mérést biztos nem ér meg, főleg ha már levan szedve a hengerfej ?

Nincs profilkép
#48943 rsándor
2017-02-11 20:35:32

Válasz a2457 #48941. hozzászólására Annyira azért nem rossz a helyzet, átlagos használat mellett /sajnos üzemórát nem tudok írni/ 1.5 évig is kibírja, csak a régi mtz-m 8 évig ment egy tömítéssel, mondjuk akkor kevesebb volt a munka is

#48942 mtz1221
2017-02-11 20:25:25

Válasz Sanyee #48938. hozzászólásáraDe az mtz-nél mi van a síkba maratás után ?Minden hüvely cserénél azokat is meg a dugókat is esztergálni kell ?

Nincs profilkép
#48941 a2457
2017-02-11 20:19:57

Válasz rsándor #48939. hozzászólásárabiztosan méricskélnék mielőtt összeraknám.
veszteni nem tudsz vele, ha meg itt a hiba és összerakod akkor csak megszivattad magad.

Nincs profilkép
#48940 .Richard.
2017-02-11 19:54:44

Válasz Sanyee #48938. hozzászólásáraTessék figyelni a hengerfejcsavarok könnyen kèzzel valò behajtàsàra. Kèzzel hajtva. könnyen menjen,ha szorul,elviszi a nyomatèkot, a fejet meg nem szorítja. Akkor meg tud vetemedni a fej.

Nincs profilkép
#48939 rsándor
2017-02-11 19:51:41

Válasz a2457 #48934. hozzászólásáraA hüvelykiállást kéne megmérni, mert ugye ott tömít, egyenlőre a hengerfejet rendbe teszem már rendeltem bele egy rézbetétes hengerfej tömítést aztán meglátjuk, ha megint baja lesz, akkor megyek tovább .

#48938 Sanyee
2017-02-11 19:28:40

Válasz mtz1221 #48937. hozzászólásáraA gyárban talán mindegy is mert minden síkba kerül össze alul-fölül. De a mostaniaknál sikerül néha rácáfolniuk erre.
Egy ismerősnek volt mindig hengerfejes a gép hiába a sikolás meg a nyomáspróbák mindig kudarcot vallottak. Aztán egy szerelőbrigád elvitte a blokkot síkba maratni azóta gondmentes a gép. Ez elég nagy munka és nem is olcsó.
Ezért kéne nyomatékkal megúzni és később után is húzni, de régen hol volt ilyen. (Talán még ez sem garancia rá egy olyan blokknál ami már megvolt erőltetve.)

#48937 mtz1221
2017-02-11 19:01:22

Válasz Sanyee #48935. hozzászólásáraNálunk meg grafitos zsírral szokták bekenni.De én nem hiszem hogy a gyárban bármivel is kínlódnának vele,és mégis az új megy el legtovább.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
Extra hozzáadott értéket hordoznak.
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Az adatalapú döntéshozatal forradalmasítja a mezőgazdaságot.
V-tárcsa
V-tárcsa

190.000 Ft

FLIEGL DK 180 MAXUM pótkocsi
FLIEGL DK 180 MAXUM pótkocsi

8.000.000 Ft

Regent 5 késes közép mély lazító
Regent 5 késes közép mély lazító

320.000 Ft

Vogel & Noot euro-grubber toldalékok gruber
Vogel & Noot euro-grubber toldalékok...

38.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]