Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 411.02 Ft USD 394.48 Ft CHF 438.79 Ft GBP 494.07 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90901 hozzászólás
Nincs profilkép
#48201 Mtz 550E
2017-01-12 22:38:16

Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraHogy érted hogy vastagok a csapok a fűtéshez? Mit befolyásol? Képet tudsz majd csinálni nekem a csapról vagy csapokról? Meg felülről a radiátirokról? Köszönöm!

#48199 medikus
2017-01-12 20:11:20

Válasz Claassic #48196. hozzászólásáraÉs a savas zsír,amivel kenegette!smile lol

Nincs profilkép
#48198 Bali0727
2017-01-12 20:06:37

Válasz Claassic #48196. hozzászólásáraKöszi Nemsokára széthúzuk es megnézem ezeket is

#48197 medikus
2017-01-12 20:00:12

Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraNagy a dugattyú hőtágulása!smile confused

#48196 Claassic
2017-01-12 19:56:46

Válasz Bali0727 #48193. hozzászólásáraKinyomócsapágy, a csúszkája kopott, esetleg még a villatengely is lehet görbe, ennek a perselyei. Ezeket kéne megnézni.

Nincs profilkép
#48195 Richard.
2017-01-12 19:54:13

Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraNekem csak egy teherautó fűtőtest van benne, arról szív mindkét ventillàtor,alul megy be a víz,felül ki. Direkt,a saját lègtelenitese miatt. Teherautóba elég egy,akkor a Trakiban is. Hatèkonyabb,mint a gyári régi mtzbe való

Nincs profilkép
#48194 Richard.
2017-01-12 19:51:22

Válasz jaminka #48187. hozzászólásáraA hajtókar csapágy,meg a dugattyucsapszeg mennyire lôgô?nemè inditàskor èri el a kipufogò szelepet?egyébként ez friss nyom,vagy valami százéves hiba nyomai?

Nincs profilkép
#48193 Bali0727
2017-01-12 19:51:16

Sziasztok mtz82 kuplung új korától kezdve nagyon nehéz benyomni a rugó rásegitőt már mindenfelé állítottam de nem lett jobb a nyomszrkezet cserélve újra semmi javulás

Nincs profilkép
#48192 a2457
2017-01-12 19:49:28

Válasz Mtz 550E #48177. hozzászólásáranemcsináltam vele semmit, tiszta a hűtővizem, működik a vízpumpám, zár a hűtősapkám, működik a termosztátom, tiszta a hűtő radiátor és a fűtő is, és vastagak a csapok a fűtéshez.
2. esen csak egyszer próbáltam ki de embertelen.
most amikor v.melyik reggel volt -16 átnyomtam kettesre de 2 perc múlva leégette a pofámat telibe.

#48191 zsoltrs
2017-01-12 19:28:48

Válasz Claassic #48190. hozzászólásáraHolnap meglesem

köszönöm

#48190 Claassic
2017-01-12 19:14:08

Válasz zsoltrs #48189. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú bekapcsoló karja alatt találod a leeresztő csavart. Ez a kar a fülke jobb első kis ablaka alatt-mellett van. A szivattyú a vezérlő tömb alatt, középen van.

#48189 zsoltrs
2017-01-12 19:05:31

Válasz Claassic #48186. hozzászólásáraKöszi a választ.
Nekem egy 1995-ös 80-asom van.
Ezt gondolom nevezhetjük réginek...

Kicsit laikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Pontosan hol van a hidr. szivattyú?
És mi ez a bekapcs?

Azt tudom, hogy az elosztó a műszerfal alatt van.

Bocsi a bugyuta kérdésekért.

#48188 Vinkó75
2017-01-12 18:55:42

Válasz Claassic #48184. hozzászólásáraVoltak gondok már előtte vele ezért le lett cserélve a szabályzó. Most ez lett a játéka. Ez még a régi (6+1) furatos. A Dorkernél nem is volt. Az Axinál igen, de a látottak alapján ott is kitudja mióta állt.

#48187 jaminka
2017-01-12 18:54:55

Válasz Vinkó75 #48180. hozzászólásárahengerfej nem volt még síkolva se fészek marva.A fészek marást azt most szeretnénk majd csinálni!

#48186 Claassic
2017-01-12 18:53:31

Válasz zsoltrs #48182. hozzászólására22 liter kell bele. A leeresztő a sziv. bekapcs. alatt van, az újabbakon egy üreges csavar van oda kötve, a régi pirosokon meg csak egy sima 22-es négyzet kulcsnyílású.

#48185 jaminka
2017-01-12 18:53:27

Válasz VDénes #48179. hozzászólásáraVezérléshez ha minden igaz amióta nálunk van (15éve) nem volt hozzá nyúlva!

#48184 Claassic
2017-01-12 18:50:50

Válasz Vinkó75 #48183. hozzászólásáraAkkor a szeleptömbben kotlott meg valami. Elfordult a belselyében a vezérlőpálya? szerű henger. Egyszer szétbontottam egy ilyet, de nem emlékszem a részleteire. Annyi maradt meg bennem, hogy nagyon primitív az egész.

#48183 Vinkó75
2017-01-12 18:47:06

Válasz Claassic #48181. hozzászólásáraA kar le van kötve pont ezért..amúgy érdekesen működött. Így végig emelt,nulla állásban vagy annak a környékén gyorsabban emelt és hátra húzva teljesen megállt.

#48182 zsoltrs
2017-01-12 18:46:01

Hali

A 80-as hidraulikájába hány liter olaj kell?
Illetve merre felé tudom leengedni?

Van ilyenkor valamilyen eljárás a légtelenítésre vonatkozóan?

köszönöm

#48181 Claassic
2017-01-12 18:43:14

Válasz Vinkó75 #48175. hozzászólásáraSzerintem elmozdult az üza. tartály, és rátart a karra, ezért emel.

#48180 Vinkó75
2017-01-12 18:41:37

Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraPéldául ha volt síkolva a hengerfej és nem süllyesztették utána a szelepfészket. Jó lenne tudni mi volt az előzmény és mi volt cserélve.

Nincs profilkép
#48179 VDénes
2017-01-12 18:41:02

Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraVezérlés jó helyen van?

#48178 jaminka
2017-01-12 18:32:37

Sziasztok!Ma szétszedtük a gépet és a fülke felőli 1.henger legfelső gyűrűje 7 darabba volt!A kérdésem most az lenne, hogy a szelepek mért vernek bele a dugattyúba?

Nincs profilkép
#48177 Mtz 550E
2017-01-12 18:12:28

Válasz a2457 #48168. hozzászólásáraNem tudom te mit csináltál vele de nekem 2es fokozaton alig jön meleg levegő! Fent a radiátorhoz tesztek be valamit esetleg? Meg a bal oldali venti 1es fokozaton miért lassú alig fújja befele a levegőt? Test hiba vagy valami befolyásolhatja?

#48175 Vinkó75
2017-01-12 17:38:48

Az Íván valami csoda ! A leginkább jellemző a hidraulikára. Nem tart-leenged. Na ez tart nem enged le magától, úszóban igen és nyomatva, de viszont állandóan emel. A 80-as régi antiszilip van raja. Amint látni vatta új.smile laughsmile laughsmile laugh Mindig van valami extra.

Nincs profilkép
#48174 Mtz 550E
2017-01-12 17:20:01

Üdv!
Mtz közbenső támaszba zsírt lehet vagy szoktatok tenni az olaj mellé?

#48173 mtz1221
2017-01-12 11:32:07

Válasz Szeni #48169. hozzászólásáraBarátom ahogy öregedsz,annál jobban kezdesz kötözködni.Az biztos hogy te vagy itt köztünk a legokosabb,de ne várd el hogy napról napra dicsérjenek.Örülni kell hogy több észt kaptál az élettől és bírsz segíteni másokon.Ha valamelyik nap a kúp keréknél is leírtad volna(rébuszok meg rávezetős duma nélkül),hogy haver bazd meg a kúpkerék neked nem jó szögben közelíti meg a tányérkerekedet,és azért törte le fogakat,mert különben 2000 óránál nem szabadna még cserélni,akkor lehet az érintett sem kezdett volna el okoskodni meg támadni,hanem elgondolkodott volna.

#48172 Bandita29
2017-01-12 10:06:58

Érdemes megnézni,hogy a ventillátor lehetőleg a radiátoron keresztűl húzza a levegőt. Gyárilag is szivaccsal van eltömítve,ami az idő múlásával szétporlad. Hiába meleg a fűtőtest,ha a levegő kitudja kerülni.

Nincs profilkép
#48171 a2457
2017-01-12 09:02:48

Válasz Szeni #48169. hozzászólásáranem erről van szó.
csak más szempontokat is felvetettünk, semmi hiba nincsen abban amit írsz.
úgy gondolnám hogy azt próbáljuk kivesézni mér úgy kötötte az orosz ahogy.


különben se szokjál le, valamit olvasnom kell.

#48170 medikus
2017-01-12 09:01:21

Válasz a2457 #48168. hozzászólásáraVisszább meg pont azt írják,hogy 2 fokozaton nincs fűtés,szinte semmi!

#48169 Szeni
2017-01-12 07:30:26

smile sadsmile sadsmile sad
Úgy látom, bármelyik oldalról közelítünk a témához, az én állásfoglalásom nem állja a helyét. Elnézést kérek, h. butaságokkal traktáltam a csapatot. A jövőben igyekszek leszokni erről.

Nincs profilkép
#48168 a2457
2017-01-12 01:00:23

Válasz Szeni #48163. hozzászólásárana rendben, de folyassál folyamatosan 60-70-80-90 fokos vizet a hordóba, ha csak az alján van mindíg 10 centi meleg víz folyamatosan, akkor is jól átmelegszik az egész.
mert a hordó maga is vezeti a hőt.
ez meg egy kicsi radiátor, viszonylag jó hővezető saját anyagán belül, a hőleadó felülete nem olyan bazinagy és meglehetősen meleg víz megy benne normális esetben.
2. es fokozatra kapcsolt ventillátornál nem lehet megmaradni mostsem a masinában nyitott ablakok mellet se.
sanszos ha "alulról" lenne töltve akkor az ülepedés nagyobb veszélyt jelentene mint így.
"lefele" mosni könnyebb mint "felfele".

#48167 mtz1221
2017-01-11 22:32:49

Válasz medikus #48164. hozzászólásáraPedig lehet nem ártana ha valaki megpróbálná úgy csinálni.Nekem a fürdőszobában a szárítós radiátort úgy kötötték be (nem akarták a csővel elcsúfitani a falat) és az a radiátor (lehet csak a magassága miatt)15-20 percel később hűl le.smile offtopic

#48166 atisgyulai
2017-01-11 22:24:59

Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraAz elmélet jó, de annyit hozztennék hogy nem làtunk bele a rendszerbe.
Sőt, ez a te hasonlatodtól annyiban eltér hogy itt zàrt rendszerről van szó, és az a -leesik a víz, és nem töltődik fel jobbann- dolog kicsit eltúlzott. Nem kétlem hogy marad benne levegő (mtz-ről van szó), de nyomás alatt a keringetés a levegő jelentős részét kitolja.
Én pl. nem éreztem még különbséget a két fűtés között.

#48165 medikus
2017-01-11 22:06:13

Válasz medikus #48164. hozzászólásáraSőt a kazánból nem alulról szívják kifelé a vizet!A meleg fönt szeret lenni!Úgy áramlik.

#48164 medikus
2017-01-11 22:03:51

Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraNem jó a hasonlat.A kazánt alulról töltjük fel,a kazáncsapon keresztül!Alulról emelkedik a víz,ami a radiátorból kiszorítja a levegőt.A meleg ág akkor is a felső ág,pedig a kazánból a meleg vizet nyomathatnád a radiátorok aljába is.Még sem úgy csinálják!

#48163 Szeni
2017-01-11 21:55:23

Válasz atisgyulai #48156. hozzászólásáraNagyon egyszerű az egész. Vegyünk egy hasonlatot az egyszerűbb szemléltetés érdekében: vegyél egy 200 literes hordót. Ez lesz a fűtőtested. Tessék ráhegeszteni egy csőcsatlakozást alulra, és felülre. Ha az alsón nyomatod bele a melegvizet, a vízszint alulról szépen emelkedni fog, tolja kifelé felül a levegőt maga előtt, aztán, mikor megtelt a hordó vízzel, és kiment az összes levegő, akkor jó meleg lesz az egész hordód. Ez volt az én verzióm.
Most vegyük a másik esetet, amikor felülről kezdem benyomni a vizet: a hordó tele van levegővel, felül jön be a víz, leesik alulra,vagy lefolyik a hordó egyik oldalán, és elterül alul, viszont, mikor teljesen ellepte az alsó kiömlő nyílást, onnantól már nem a levegő fog kifelé menni, hanem a víz, és a levegő bentreked, és mindegy, h. mekkora nyomást adsz neki, vagy bármit csinálsz vele, a levegő nem fog a víz alá bújni, h. kimenjen a hordóból. Ugyan ez van a fűtőtestnél is. Felül bemegy a víz, az első adandó alkalommal leesik, elmegy a kifolyó résig, és onnantól a levegő bentreked. Legfeljebb annyival másabb a helyzet, h. kisebb, mint a 200 literes hordó, és ezért könnyebben átmelegszik az egész, és valaki azt hiszi, h. fűt, pedig valójában belülről igen kevés hányadát éri a víz. A szobában a radiátornál azért a felső a bejövő, hogy ezzel is segítse a fajsúlykülönbségen alapuló keringést (etázsba megy a fűtés) de a régebbi nagy vízterű radiátoroknál ugyanúgy bentrekedt a levegő, ha nem légtelenítették ki. Sokszor lehetett hallani csordogáló hangot, illetve sokszor láttam olyat, h. az első három tag meleg volt, a többi 20 meg hideg. Visszatérve az MTZ-hez, ott nem kell etázsba menni a fűtésnek, mert van szivattyú, ami nyonja, és igazából nekem soha nem volt olyan bajom, h. hideg van a gépben, sokkal inkább, h. le kéne venni a fordulatát a fűtőmotornak, vagy lekapcsolni az egyiket, vagy csak éppen kinyitni a vízcsapot, mert nem lehetett megmaradni a melegtől.

#48162 Szeni
2017-01-11 21:32:16

Válasz Claassic #48157. hozzászólásáraEzt én pont fordítva gondolom. Mindjárt megmondom, h. miért.

#48161 atisgyulai
2017-01-11 21:14:55

Válasz medikus #48160. hozzászólásáraEbben igazad van. Akkor ugyan azt a hőfokú vizet kapná mindkettő. smile thumbup
Viszont az akkor is mindegy hogy felülre vagy alulra megy a meleg.
De így eredetiben is ha felnyomja a 85-90°C-os vizet, gatyában lehet melózni! smile w00t

#48160 medikus
2017-01-11 21:04:45

Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraValamiért a központi fűtésnél is a radiátorok(párhuzamba) vannak kötve,pedig a szivattyú végigtolná a rendszerben a vizet!Én csak ebből indulok ki!De lehet nem jól gondolom?

#48158 atisgyulai
2017-01-11 20:49:05

Válasz Claassic #48157. hozzászólásáraSzerintem ha az egyikben lehűlt a víz, azt vezethetitek akár hová, az már nem fog fűteni.
smile nonono

#48157 Claassic
2017-01-11 20:44:58

Válasz Szeni #48155. hozzászólásáraFagyállót kell használni! Persze a tervezők arra gondoltak hogy mindenféle körülmények között, akár vízzel is használják majd a gépet, és ez igaz is. De én is átvariálom a sajátomat felső melegvíz bevezetésűre.

#48156 atisgyulai
2017-01-11 20:43:45

Válasz Szeni #48155. hozzászólására"nem tudod kivarázsolni belőle a levegőt."
Lehet hogy nagyon álmos vagyok, de ezt nem értem!
smile confused

#48155 Szeni
2017-01-11 20:35:54

Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraTökéletesen igazad van, csak egy a bibi: ha így van kötve, a kettes radiátor nem fog fűteni, csak negyed gőzzel, mert nem tudod kivarázsolni belőle a levegőt. Az valóban igaz, h. az én kötési módszeremmel bennemarad a kettesben a víz, ha le akarnám engedni.

#48154 Szeni
2017-01-11 20:29:59

Válasz medikus #48152. hozzászólásáraHa a maximális melegleadást nézzük, akkor így is jó, mert úgy is a feljövő víz tömege a meghatározó, az h. milyen sorrendben megy a radiátorokba, nem nagyon. Inkább az tudja meglőni a rendszert, amit az előbb beszéltünk, h. a radiátor alján legyen a bejövő ág, és a tetején az elmenő, különben tényleg nem fűt az egész, és még rá se lehet jönni könnyen,(mindenkinek)h. mi a baj.

#48153 atisgyulai
2017-01-11 20:26:27

Válasz Szeni #48151. hozzászólásáraÜdv!

Azért van gyárilag a radiátorok alján a ki/bevezetés (a lefelé jövő csövek)
hogy le lehessen engedni belőle a folyadékot.
Fűtés szempontjából szinte lényegtelen, mert keringetve van a folyadék, és ekkora radiátorméretnél nincs hőkülönbség az alja és a teteje között.
Ha meleg a víz akkor fűt, ha nem, akkor reszket a paraszt. smile w00t

#48152 medikus
2017-01-11 20:20:23

Válasz Szeni #48151. hozzászólásáraÉn Y ággal szét osztanám őket,lehet sokkal melegebbet adna!Így az egyik radiátor hűtött vize,bele van vezetve a másikba!smile nonono

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
A szankciók ellenére az oroszok piaci részesedése a legnagyobb Európában.
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Többféle tényező okoz bizonytalanságot a piacon.
Kocsi kerék prés lovas eke
Kocsi kerék prés lovas eke

250.000 Ft

Dolly egy tengelyes
Dolly egy tengelyes

850.000 Ft

Zetor proxima 100 mtz
Zetor proxima 100 mtz

9.900.000 Ft

SPC 4/6 soros vetőgép eladó
SPC 4/6 soros vetőgép eladó

380.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]