Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraHogy érted hogy vastagok a csapok a fűtéshez? Mit befolyásol? Képet tudsz majd csinálni nekem a csapról vagy csapokról? Meg felülről a radiátirokról? Köszönöm!
Válasz Bali0727 #48193. hozzászólásáraKinyomócsapágy, a csúszkája kopott, esetleg még a villatengely is lehet görbe, ennek a perselyei. Ezeket kéne megnézni.
Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraNekem csak egy teherautó fűtőtest van benne, arról szív mindkét ventillàtor,alul megy be a víz,felül ki. Direkt,a saját lègtelenitese miatt. Teherautóba elég egy,akkor a Trakiban is. Hatèkonyabb,mint a gyári régi mtzbe való
Válasz jaminka #48187. hozzászólásáraA hajtókar csapágy,meg a dugattyucsapszeg mennyire lôgô?nemè inditàskor èri el a kipufogò szelepet?egyébként ez friss nyom,vagy valami százéves hiba nyomai?
Sziasztok mtz82 kuplung új korától kezdve nagyon nehéz benyomni a rugó rásegitőt már mindenfelé állítottam de nem lett jobb a nyomszrkezet cserélve újra semmi javulás
Válasz Mtz 550E #48177. hozzászólásáranemcsináltam vele semmit, tiszta a hűtővizem, működik a vízpumpám, zár a hűtősapkám, működik a termosztátom, tiszta a hűtő radiátor és a fűtő is, és vastagak a csapok a fűtéshez.
2. esen csak egyszer próbáltam ki de embertelen.
most amikor v.melyik reggel volt -16 átnyomtam kettesre de 2 perc múlva leégette a pofámat telibe.
Válasz zsoltrs #48189. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú bekapcsoló karja alatt találod a leeresztő csavart. Ez a kar a fülke jobb első kis ablaka alatt-mellett van. A szivattyú a vezérlő tömb alatt, középen van.
Válasz Claassic #48184. hozzászólásáraVoltak gondok már előtte vele ezért le lett cserélve a szabályzó. Most ez lett a játéka. Ez még a régi (6+1) furatos. A Dorkernél nem is volt. Az Axinál igen, de a látottak alapján ott is kitudja mióta állt.
Válasz zsoltrs #48182. hozzászólására22 liter kell bele. A leeresztő a sziv. bekapcs. alatt van, az újabbakon egy üreges csavar van oda kötve, a régi pirosokon meg csak egy sima 22-es négyzet kulcsnyílású.
Válasz Vinkó75 #48183. hozzászólásáraAkkor a szeleptömbben kotlott meg valami. Elfordult a belselyében a vezérlőpálya? szerű henger. Egyszer szétbontottam egy ilyet, de nem emlékszem a részleteire. Annyi maradt meg bennem, hogy nagyon primitív az egész.
Válasz Claassic #48181. hozzászólásáraA kar le van kötve pont ezért..amúgy érdekesen működött. Így végig emelt,nulla állásban vagy annak a környékén gyorsabban emelt és hátra húzva teljesen megállt.
Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraPéldául ha volt síkolva a hengerfej és nem süllyesztették utána a szelepfészket. Jó lenne tudni mi volt az előzmény és mi volt cserélve.
Sziasztok!Ma szétszedtük a gépet és a fülke felőli 1.henger legfelső gyűrűje 7 darabba volt!A kérdésem most az lenne, hogy a szelepek mért vernek bele a dugattyúba?
Válasz a2457 #48168. hozzászólásáraNem tudom te mit csináltál vele de nekem 2es fokozaton alig jön meleg levegő! Fent a radiátorhoz tesztek be valamit esetleg? Meg a bal oldali venti 1es fokozaton miért lassú alig fújja befele a levegőt? Test hiba vagy valami befolyásolhatja?
Az Íván valami csoda ! A leginkább jellemző a hidraulikára. Nem tart-leenged. Na ez tart nem enged le magától, úszóban igen és nyomatva, de viszont állandóan emel. A 80-as régi antiszilip van raja. Amint látni vatta új. Mindig van valami extra.
Válasz Szeni #48169. hozzászólásáraBarátom ahogy öregedsz,annál jobban kezdesz kötözködni.Az biztos hogy te vagy itt köztünk a legokosabb,de ne várd el hogy napról napra dicsérjenek.Örülni kell hogy több észt kaptál az élettől és bírsz segíteni másokon.Ha valamelyik nap a kúp keréknél is leírtad volna(rébuszok meg rávezetős duma nélkül),hogy haver bazd meg a kúpkerék neked nem jó szögben közelíti meg a tányérkerekedet,és azért törte le fogakat,mert különben 2000 óránál nem szabadna még cserélni,akkor lehet az érintett sem kezdett volna el okoskodni meg támadni,hanem elgondolkodott volna.
Érdemes megnézni,hogy a ventillátor lehetőleg a radiátoron keresztűl húzza a levegőt. Gyárilag is szivaccsal van eltömítve,ami az idő múlásával szétporlad. Hiába meleg a fűtőtest,ha a levegő kitudja kerülni.
Válasz Szeni #48169. hozzászólásáranem erről van szó.
csak más szempontokat is felvetettünk, semmi hiba nincsen abban amit írsz.
úgy gondolnám hogy azt próbáljuk kivesézni mér úgy kötötte az orosz ahogy.
Úgy látom, bármelyik oldalról közelítünk a témához, az én állásfoglalásom nem állja a helyét. Elnézést kérek, h. butaságokkal traktáltam a csapatot. A jövőben igyekszek leszokni erről.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásárana rendben, de folyassál folyamatosan 60-70-80-90 fokos vizet a hordóba, ha csak az alján van mindíg 10 centi meleg víz folyamatosan, akkor is jól átmelegszik az egész.
mert a hordó maga is vezeti a hőt.
ez meg egy kicsi radiátor, viszonylag jó hővezető saját anyagán belül, a hőleadó felülete nem olyan bazinagy és meglehetősen meleg víz megy benne normális esetben.
2. es fokozatra kapcsolt ventillátornál nem lehet megmaradni mostsem a masinában nyitott ablakok mellet se.
sanszos ha "alulról" lenne töltve akkor az ülepedés nagyobb veszélyt jelentene mint így.
"lefele" mosni könnyebb mint "felfele".
Válasz medikus #48164. hozzászólásáraPedig lehet nem ártana ha valaki megpróbálná úgy csinálni.Nekem a fürdőszobában a szárítós radiátort úgy kötötték be (nem akarták a csővel elcsúfitani a falat) és az a radiátor (lehet csak a magassága miatt)15-20 percel később hűl le.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraAz elmélet jó, de annyit hozztennék hogy nem làtunk bele a rendszerbe.
Sőt, ez a te hasonlatodtól annyiban eltér hogy itt zàrt rendszerről van szó, és az a -leesik a víz, és nem töltődik fel jobbann- dolog kicsit eltúlzott. Nem kétlem hogy marad benne levegő (mtz-ről van szó), de nyomás alatt a keringetés a levegő jelentős részét kitolja.
Én pl. nem éreztem még különbséget a két fűtés között.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraNem jó a hasonlat.A kazánt alulról töltjük fel,a kazáncsapon keresztül!Alulról emelkedik a víz,ami a radiátorból kiszorítja a levegőt.A meleg ág akkor is a felső ág,pedig a kazánból a meleg vizet nyomathatnád a radiátorok aljába is.Még sem úgy csinálják!
Válasz atisgyulai #48156. hozzászólásáraNagyon egyszerű az egész. Vegyünk egy hasonlatot az egyszerűbb szemléltetés érdekében: vegyél egy 200 literes hordót. Ez lesz a fűtőtested. Tessék ráhegeszteni egy csőcsatlakozást alulra, és felülre. Ha az alsón nyomatod bele a melegvizet, a vízszint alulról szépen emelkedni fog, tolja kifelé felül a levegőt maga előtt, aztán, mikor megtelt a hordó vízzel, és kiment az összes levegő, akkor jó meleg lesz az egész hordód. Ez volt az én verzióm.
Most vegyük a másik esetet, amikor felülről kezdem benyomni a vizet: a hordó tele van levegővel, felül jön be a víz, leesik alulra,vagy lefolyik a hordó egyik oldalán, és elterül alul, viszont, mikor teljesen ellepte az alsó kiömlő nyílást, onnantól már nem a levegő fog kifelé menni, hanem a víz, és a levegő bentreked, és mindegy, h. mekkora nyomást adsz neki, vagy bármit csinálsz vele, a levegő nem fog a víz alá bújni, h. kimenjen a hordóból. Ugyan ez van a fűtőtestnél is. Felül bemegy a víz, az első adandó alkalommal leesik, elmegy a kifolyó résig, és onnantól a levegő bentreked. Legfeljebb annyival másabb a helyzet, h. kisebb, mint a 200 literes hordó, és ezért könnyebben átmelegszik az egész, és valaki azt hiszi, h. fűt, pedig valójában belülről igen kevés hányadát éri a víz. A szobában a radiátornál azért a felső a bejövő, hogy ezzel is segítse a fajsúlykülönbségen alapuló keringést (etázsba megy a fűtés) de a régebbi nagy vízterű radiátoroknál ugyanúgy bentrekedt a levegő, ha nem légtelenítették ki. Sokszor lehetett hallani csordogáló hangot, illetve sokszor láttam olyat, h. az első három tag meleg volt, a többi 20 meg hideg. Visszatérve az MTZ-hez, ott nem kell etázsba menni a fűtésnek, mert van szivattyú, ami nyonja, és igazából nekem soha nem volt olyan bajom, h. hideg van a gépben, sokkal inkább, h. le kéne venni a fordulatát a fűtőmotornak, vagy lekapcsolni az egyiket, vagy csak éppen kinyitni a vízcsapot, mert nem lehetett megmaradni a melegtől.
Válasz medikus #48160. hozzászólásáraEbben igazad van. Akkor ugyan azt a hőfokú vizet kapná mindkettő.
Viszont az akkor is mindegy hogy felülre vagy alulra megy a meleg.
De így eredetiben is ha felnyomja a 85-90°C-os vizet, gatyában lehet melózni!
Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraValamiért a központi fűtésnél is a radiátorok(párhuzamba) vannak kötve,pedig a szivattyú végigtolná a rendszerben a vizet!Én csak ebből indulok ki!De lehet nem jól gondolom?
Válasz Szeni #48155. hozzászólásáraFagyállót kell használni! Persze a tervezők arra gondoltak hogy mindenféle körülmények között, akár vízzel is használják majd a gépet, és ez igaz is. De én is átvariálom a sajátomat felső melegvíz bevezetésűre.
Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraTökéletesen igazad van, csak egy a bibi: ha így van kötve, a kettes radiátor nem fog fűteni, csak negyed gőzzel, mert nem tudod kivarázsolni belőle a levegőt. Az valóban igaz, h. az én kötési módszeremmel bennemarad a kettesben a víz, ha le akarnám engedni.
Válasz medikus #48152. hozzászólásáraHa a maximális melegleadást nézzük, akkor így is jó, mert úgy is a feljövő víz tömege a meghatározó, az h. milyen sorrendben megy a radiátorokba, nem nagyon. Inkább az tudja meglőni a rendszert, amit az előbb beszéltünk, h. a radiátor alján legyen a bejövő ág, és a tetején az elmenő, különben tényleg nem fűt az egész, és még rá se lehet jönni könnyen,(mindenkinek)h. mi a baj.
Azért van gyárilag a radiátorok alján a ki/bevezetés (a lefelé jövő csövek)
hogy le lehessen engedni belőle a folyadékot.
Fűtés szempontjából szinte lényegtelen, mert keringetve van a folyadék, és ekkora radiátorméretnél nincs hőkülönbség az alja és a teteje között.
Ha meleg a víz akkor fűt, ha nem, akkor reszket a paraszt.
Válasz Szeni #48151. hozzászólásáraÉn Y ággal szét osztanám őket,lehet sokkal melegebbet adna!Így az egyik radiátor hűtött vize,bele van vezetve a másikba!
90901 hozzászólás
Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraHogy érted hogy vastagok a csapok a fűtéshez? Mit befolyásol? Képet tudsz majd csinálni nekem a csapról vagy csapokról? Meg felülről a radiátirokról? Köszönöm!
Válasz medikus #48199. hozzászólására
Válasz Claassic #48196. hozzászólásáraÉs a savas zsír,amivel kenegette!
Válasz Claassic #48196. hozzászólásáraKöszi Nemsokára széthúzuk es megnézem ezeket is
Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraNagy a dugattyú hőtágulása!
Válasz Bali0727 #48193. hozzászólásáraKinyomócsapágy, a csúszkája kopott, esetleg még a villatengely is lehet görbe, ennek a perselyei. Ezeket kéne megnézni.
Válasz a2457 #48192. hozzászólásáraNekem csak egy teherautó fűtőtest van benne, arról szív mindkét ventillàtor,alul megy be a víz,felül ki. Direkt,a saját lègtelenitese miatt. Teherautóba elég egy,akkor a Trakiban is. Hatèkonyabb,mint a gyári régi mtzbe való
Válasz jaminka #48187. hozzászólásáraA hajtókar csapágy,meg a dugattyucsapszeg mennyire lôgô?nemè inditàskor èri el a kipufogò szelepet?egyébként ez friss nyom,vagy valami százéves hiba nyomai?
Sziasztok mtz82 kuplung új korától kezdve nagyon nehéz benyomni a rugó rásegitőt már mindenfelé állítottam de nem lett jobb a nyomszrkezet cserélve újra semmi javulás
Válasz Mtz 550E #48177. hozzászólásáranemcsináltam vele semmit, tiszta a hűtővizem, működik a vízpumpám, zár a hűtősapkám, működik a termosztátom, tiszta a hűtő radiátor és a fűtő is, és vastagak a csapok a fűtéshez.
2. esen csak egyszer próbáltam ki de embertelen.
most amikor v.melyik reggel volt -16 átnyomtam kettesre de 2 perc múlva leégette a pofámat telibe.
Válasz Claassic #48190. hozzászólásáraHolnap meglesem
köszönöm
Válasz zsoltrs #48189. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú bekapcsoló karja alatt találod a leeresztő csavart. Ez a kar a fülke jobb első kis ablaka alatt-mellett van. A szivattyú a vezérlő tömb alatt, középen van.
Válasz Claassic #48186. hozzászólásáraKöszi a választ.
Nekem egy 1995-ös 80-asom van.
Ezt gondolom nevezhetjük réginek...
Kicsit laikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Pontosan hol van a hidr. szivattyú?
És mi ez a bekapcs?
Azt tudom, hogy az elosztó a műszerfal alatt van.
Bocsi a bugyuta kérdésekért.
Válasz Claassic #48184. hozzászólásáraVoltak gondok már előtte vele ezért le lett cserélve a szabályzó. Most ez lett a játéka. Ez még a régi (6+1) furatos. A Dorkernél nem is volt. Az Axinál igen, de a látottak alapján ott is kitudja mióta állt.
Válasz Vinkó75 #48180. hozzászólásárahengerfej nem volt még síkolva se fészek marva.A fészek marást azt most szeretnénk majd csinálni!
Válasz zsoltrs #48182. hozzászólására22 liter kell bele. A leeresztő a sziv. bekapcs. alatt van, az újabbakon egy üreges csavar van oda kötve, a régi pirosokon meg csak egy sima 22-es négyzet kulcsnyílású.
Válasz VDénes #48179. hozzászólásáraVezérléshez ha minden igaz amióta nálunk van (15éve) nem volt hozzá nyúlva!
Válasz Vinkó75 #48183. hozzászólásáraAkkor a szeleptömbben kotlott meg valami. Elfordult a belselyében a vezérlőpálya? szerű henger. Egyszer szétbontottam egy ilyet, de nem emlékszem a részleteire. Annyi maradt meg bennem, hogy nagyon primitív az egész.
Válasz Claassic #48181. hozzászólásáraA kar le van kötve pont ezért..amúgy érdekesen működött. Így végig emelt,nulla állásban vagy annak a környékén gyorsabban emelt és hátra húzva teljesen megállt.
Hali
A 80-as hidraulikájába hány liter olaj kell?
Illetve merre felé tudom leengedni?
Van ilyenkor valamilyen eljárás a légtelenítésre vonatkozóan?
köszönöm
Válasz Vinkó75 #48175. hozzászólásáraSzerintem elmozdult az üza. tartály, és rátart a karra, ezért emel.
Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraPéldául ha volt síkolva a hengerfej és nem süllyesztették utána a szelepfészket. Jó lenne tudni mi volt az előzmény és mi volt cserélve.
Válasz jaminka #48178. hozzászólásáraVezérlés jó helyen van?
Sziasztok!Ma szétszedtük a gépet és a fülke felőli 1.henger legfelső gyűrűje 7 darabba volt!A kérdésem most az lenne, hogy a szelepek mért vernek bele a dugattyúba?
Válasz a2457 #48168. hozzászólásáraNem tudom te mit csináltál vele de nekem 2es fokozaton alig jön meleg levegő! Fent a radiátorhoz tesztek be valamit esetleg? Meg a bal oldali venti 1es fokozaton miért lassú alig fújja befele a levegőt? Test hiba vagy valami befolyásolhatja?
Válasz Mtz 550E #48174. hozzászólásáracsak folyékony zsírt
Az Íván valami csoda ! A leginkább jellemző a hidraulikára. Nem tart-leenged. Na ez tart nem enged le magától, úszóban igen és nyomatva, de viszont állandóan emel. A 80-as régi antiszilip van raja. Amint látni vatta új. Mindig van valami extra.
Üdv!
Mtz közbenső támaszba zsírt lehet vagy szoktatok tenni az olaj mellé?
Válasz Szeni #48169. hozzászólásáraBarátom ahogy öregedsz,annál jobban kezdesz kötözködni.Az biztos hogy te vagy itt köztünk a legokosabb,de ne várd el hogy napról napra dicsérjenek.Örülni kell hogy több észt kaptál az élettől és bírsz segíteni másokon.Ha valamelyik nap a kúp keréknél is leírtad volna(rébuszok meg rávezetős duma nélkül),hogy haver bazd meg a kúpkerék neked nem jó szögben közelíti meg a tányérkerekedet,és azért törte le fogakat,mert különben 2000 óránál nem szabadna még cserélni,akkor lehet az érintett sem kezdett volna el okoskodni meg támadni,hanem elgondolkodott volna.
Érdemes megnézni,hogy a ventillátor lehetőleg a radiátoron keresztűl húzza a levegőt. Gyárilag is szivaccsal van eltömítve,ami az idő múlásával szétporlad. Hiába meleg a fűtőtest,ha a levegő kitudja kerülni.
Válasz Szeni #48169. hozzászólásáranem erről van szó.
csak más szempontokat is felvetettünk, semmi hiba nincsen abban amit írsz.
úgy gondolnám hogy azt próbáljuk kivesézni mér úgy kötötte az orosz ahogy.
különben se szokjál le, valamit olvasnom kell.
Válasz a2457 #48168. hozzászólásáraVisszább meg pont azt írják,hogy 2 fokozaton nincs fűtés,szinte semmi!
Úgy látom, bármelyik oldalról közelítünk a témához, az én állásfoglalásom nem állja a helyét. Elnézést kérek, h. butaságokkal traktáltam a csapatot. A jövőben igyekszek leszokni erről.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásárana rendben, de folyassál folyamatosan 60-70-80-90 fokos vizet a hordóba, ha csak az alján van mindíg 10 centi meleg víz folyamatosan, akkor is jól átmelegszik az egész.
mert a hordó maga is vezeti a hőt.
ez meg egy kicsi radiátor, viszonylag jó hővezető saját anyagán belül, a hőleadó felülete nem olyan bazinagy és meglehetősen meleg víz megy benne normális esetben.
2. es fokozatra kapcsolt ventillátornál nem lehet megmaradni mostsem a masinában nyitott ablakok mellet se.
sanszos ha "alulról" lenne töltve akkor az ülepedés nagyobb veszélyt jelentene mint így.
"lefele" mosni könnyebb mint "felfele".
Válasz medikus #48164. hozzászólásáraPedig lehet nem ártana ha valaki megpróbálná úgy csinálni.Nekem a fürdőszobában a szárítós radiátort úgy kötötték be (nem akarták a csővel elcsúfitani a falat) és az a radiátor (lehet csak a magassága miatt)15-20 percel később hűl le.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraAz elmélet jó, de annyit hozztennék hogy nem làtunk bele a rendszerbe.
Sőt, ez a te hasonlatodtól annyiban eltér hogy itt zàrt rendszerről van szó, és az a -leesik a víz, és nem töltődik fel jobbann- dolog kicsit eltúlzott. Nem kétlem hogy marad benne levegő (mtz-ről van szó), de nyomás alatt a keringetés a levegő jelentős részét kitolja.
Én pl. nem éreztem még különbséget a két fűtés között.
Válasz medikus #48164. hozzászólásáraSőt a kazánból nem alulról szívják kifelé a vizet!A meleg fönt szeret lenni!Úgy áramlik.
Válasz Szeni #48163. hozzászólásáraNem jó a hasonlat.A kazánt alulról töltjük fel,a kazáncsapon keresztül!Alulról emelkedik a víz,ami a radiátorból kiszorítja a levegőt.A meleg ág akkor is a felső ág,pedig a kazánból a meleg vizet nyomathatnád a radiátorok aljába is.Még sem úgy csinálják!
Válasz atisgyulai #48156. hozzászólásáraNagyon egyszerű az egész. Vegyünk egy hasonlatot az egyszerűbb szemléltetés érdekében: vegyél egy 200 literes hordót. Ez lesz a fűtőtested. Tessék ráhegeszteni egy csőcsatlakozást alulra, és felülre. Ha az alsón nyomatod bele a melegvizet, a vízszint alulról szépen emelkedni fog, tolja kifelé felül a levegőt maga előtt, aztán, mikor megtelt a hordó vízzel, és kiment az összes levegő, akkor jó meleg lesz az egész hordód. Ez volt az én verzióm.
Most vegyük a másik esetet, amikor felülről kezdem benyomni a vizet: a hordó tele van levegővel, felül jön be a víz, leesik alulra,vagy lefolyik a hordó egyik oldalán, és elterül alul, viszont, mikor teljesen ellepte az alsó kiömlő nyílást, onnantól már nem a levegő fog kifelé menni, hanem a víz, és a levegő bentreked, és mindegy, h. mekkora nyomást adsz neki, vagy bármit csinálsz vele, a levegő nem fog a víz alá bújni, h. kimenjen a hordóból. Ugyan ez van a fűtőtestnél is. Felül bemegy a víz, az első adandó alkalommal leesik, elmegy a kifolyó résig, és onnantól a levegő bentreked. Legfeljebb annyival másabb a helyzet, h. kisebb, mint a 200 literes hordó, és ezért könnyebben átmelegszik az egész, és valaki azt hiszi, h. fűt, pedig valójában belülről igen kevés hányadát éri a víz. A szobában a radiátornál azért a felső a bejövő, hogy ezzel is segítse a fajsúlykülönbségen alapuló keringést (etázsba megy a fűtés) de a régebbi nagy vízterű radiátoroknál ugyanúgy bentrekedt a levegő, ha nem légtelenítették ki. Sokszor lehetett hallani csordogáló hangot, illetve sokszor láttam olyat, h. az első három tag meleg volt, a többi 20 meg hideg. Visszatérve az MTZ-hez, ott nem kell etázsba menni a fűtésnek, mert van szivattyú, ami nyonja, és igazából nekem soha nem volt olyan bajom, h. hideg van a gépben, sokkal inkább, h. le kéne venni a fordulatát a fűtőmotornak, vagy lekapcsolni az egyiket, vagy csak éppen kinyitni a vízcsapot, mert nem lehetett megmaradni a melegtől.
Válasz Claassic #48157. hozzászólásáraEzt én pont fordítva gondolom. Mindjárt megmondom, h. miért.
Válasz medikus #48160. hozzászólásáraEbben igazad van. Akkor ugyan azt a hőfokú vizet kapná mindkettő.
Viszont az akkor is mindegy hogy felülre vagy alulra megy a meleg.
De így eredetiben is ha felnyomja a 85-90°C-os vizet, gatyában lehet melózni!
Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraValamiért a központi fűtésnél is a radiátorok(párhuzamba) vannak kötve,pedig a szivattyú végigtolná a rendszerben a vizet!Én csak ebből indulok ki!De lehet nem jól gondolom?
Válasz Szeni #48155. hozzászólására2db Y ág megoldja!
Válasz Claassic #48157. hozzászólásáraSzerintem ha az egyikben lehűlt a víz, azt vezethetitek akár hová, az már nem fog fűteni.
Válasz Szeni #48155. hozzászólásáraFagyállót kell használni! Persze a tervezők arra gondoltak hogy mindenféle körülmények között, akár vízzel is használják majd a gépet, és ez igaz is. De én is átvariálom a sajátomat felső melegvíz bevezetésűre.
Válasz Szeni #48155. hozzászólására"nem tudod kivarázsolni belőle a levegőt."
Lehet hogy nagyon álmos vagyok, de ezt nem értem!
Válasz atisgyulai #48153. hozzászólásáraTökéletesen igazad van, csak egy a bibi: ha így van kötve, a kettes radiátor nem fog fűteni, csak negyed gőzzel, mert nem tudod kivarázsolni belőle a levegőt. Az valóban igaz, h. az én kötési módszeremmel bennemarad a kettesben a víz, ha le akarnám engedni.
Válasz medikus #48152. hozzászólásáraHa a maximális melegleadást nézzük, akkor így is jó, mert úgy is a feljövő víz tömege a meghatározó, az h. milyen sorrendben megy a radiátorokba, nem nagyon. Inkább az tudja meglőni a rendszert, amit az előbb beszéltünk, h. a radiátor alján legyen a bejövő ág, és a tetején az elmenő, különben tényleg nem fűt az egész, és még rá se lehet jönni könnyen,(mindenkinek)h. mi a baj.
Válasz Szeni #48151. hozzászólásáraÜdv!
Azért van gyárilag a radiátorok alján a ki/bevezetés (a lefelé jövő csövek)
hogy le lehessen engedni belőle a folyadékot.
Fűtés szempontjából szinte lényegtelen, mert keringetve van a folyadék, és ekkora radiátorméretnél nincs hőkülönbség az alja és a teteje között.
Ha meleg a víz akkor fűt, ha nem, akkor reszket a paraszt.
Válasz Szeni #48151. hozzászólásáraÉn Y ággal szét osztanám őket,lehet sokkal melegebbet adna!Így az egyik radiátor hűtött vize,bele van vezetve a másikba!