Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 404.69 Ft USD 392.62 Ft CHF 430.85 Ft GBP 485.44 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91788 hozzászólás
Nincs profilkép
#47488 Norbi94
2016-12-18 21:10:28

Válasz Mtz 550E #47485. hozzászólásáraHallo!
Èn cseréltem tavaly a 82esen. Nem kellett bontani. A règi nehezen jött le mert el volt öregedve. Én elvágtam késsel es úgy kifeszítettem. Az új már könnyen ráment, csak előtte a házba tartsd, ne a minuszba kint.

#47487 Szeni
2016-12-18 21:00:57

Válasz mtztom #47484. hozzászólásáraEzt innen nehéz megjósolni. Biztos, h. a vízmelegítő jól dolgozik? meleg a blokk oldala? termosztát van benne? ha nincs, megfordul a víz benne, ls a henger alja hideg marad, akkor nem bírja tekerni. Ha jó meleg a blokk, akkor én átmérném az önindító meg az akksi közötti főkébelt, és a fülke testelést, mint ahogy már ezt előbb is javasolták. Valahol biztos meg lehetne találni a hibát.

Nincs profilkép
#47486 mtztom
2016-12-18 17:50:59



Az öninditó relé felett van még egy elektromos doboz, sajtesem szerint még ezen a 80as on dinamó van nem generátor, olyat is csinált már hogy ráadom az aramtalanitot es inditom es kattog egy relé a biztositekok mogott. Ez érintkezesi probléma lehet?

Nincs profilkép
#47485 Mtz 550E
2016-12-18 17:49:38

Hali!
Mtz alsó vízcsövet nehéz kicserélni vagy mennyire kell bontani? Hozzálehet férni bontás nélkül?
Másik miért van az néha hogy bentről kulccsal nem akar indulni csak kat kat, de kintről összezárva meg indul rendesen! Akksik újjak! Hátúl a fülke testelésére szolgáló vezetéket szoktátok cserélni valamikor?

Nincs profilkép
#47484 mtztom
2016-12-18 17:43:31

Válasz Szeni #47482. hozzászólásáraMelegen már jól indul! Sőt beindulas utan ha le is állítom mar konnyebben indul.

A 82es mtz 20perc vizmelegités után pöcre indul ezért fura hogy ez miert nem.

#47482 Szeni
2016-12-18 16:09:39

Válasz mtztom #47479. hozzászólásáraÉs hogy tekeri, ha már járt egy kicsit?

#47481 medikus
2016-12-18 16:00:05

Válasz mtztom #47479. hozzászólásáraTapogass!!!!Ami meleg,ott a baj!!!!!smile thumbup

Nincs profilkép
#47480 kori01
2016-12-18 14:42:33

Válasz mtztom #47479. hozzászólásáraelsőnek csatlakozásokkal kezd testkábel az áramtalanitónál stb

Nincs profilkép
#47479 mtztom
2016-12-18 14:39:26

Sziasztok!

Segítséget kérnék van egy 80as 85ös évjáratú nagyfülkés mtz.m de most a hidegekben nem indul még vizmelegìtővel sem. Akksi új, öninditó felújitva kb 1 hónapja. De csak nyöszörög és alig hajt.
Mi lehet az oka?

Nincs profilkép
#47478 kori01
2016-12-18 08:56:43

Válasz bukócsöves-50 #47471. hozzászólásáraSzemre belövöd,szoros nem lehet, de tul nagy hezagot se hagyj neki.

Nincs profilkép
#47477 kori01
2016-12-18 08:54:23

Válasz Norbi94 #47472. hozzászólásáraHüvely dugo gyürü hajtokarcsapagy,a nyugvora is érdemes ranezni,

#47475 Gabesz2
2016-12-18 08:02:27

Válasz prütyi #47468. hozzászólásárasmile confused
Hogy csináltad az átalakítást?
Tettél az d50-es blokkba 80-as dugattyút és 80-as hengerfejet?

Nincs profilkép
#47474 Toxi
2016-12-17 22:48:10

Válasz gjoni #47441. hozzászólásáraBocs csak a képet néztem.

#47473 medikus
2016-12-17 22:37:44

Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #47470. hozzászólásáraTalálkoztunk olyannal,hogy a váltó hozzá volt hegesztve alul a difiházhoz,15 centi hosszan!smile cursingsmile lol

Nincs profilkép
#47472 Norbi94
2016-12-17 22:28:49

Ha már így bele jöttem a kérdezésbe.
A 82 kicsit eszi az olajat, baromi nagy a kartergáz, illetve gyengült is kicsit. Egy motor generál ráférne. Mit érdemes ilyenkor cserélni, ha meg van bontva?

Nincs profilkép
#47471 bukócsöves-50
2016-12-17 22:18:04

Üdv!
Érdeklődnék a difinek mekkora foghézagot kell adni?

Válasz N.. Tamás #47399. hozzászólásáraSzerintem jobban járnál ha az új MTZ-nek a gondolatát is elfelejtenéd.

Mindegy hol gyártják, szinte mind szar, valami nyűgje van.... smile aikido smile w00t

#47469 prütyi
2016-12-17 18:34:25

Válasz VDénes #47461. hozzászólásáraTudok kecskeméten egy céget aki úgy csinálja,hogy beviszed a régi hengerfejed és egyből vihetsz is egy teljesen felújított hengerfejet.Nekünk a 80-as hengerfejünket 45e teljesen felújították,de a vadásztársaságunk 50-eséhez is tőlük lett hozva egy 50-es hengerfej ami a cseredarabbal együtt 25e ft-ba került.

#47468 prütyi
2016-12-17 18:27:01

Válasz medikus #47466. hozzászólásáraMajd az új gazdája foglalkozik vele. Igazság szerint meg se fordult a fejünkben újra 50-essé felújítani a motort. Majd szépen megtakarítom és meghirdetem az izzító gyertyákkal és a porlasztókkal együtt hátha valaki lát benne fantáziát. Helyette már készen van a teljesen felújított 80-as hengerfej.Jövőhéten remélhetőleg már ketyegni fog a szinte vatta új motor.

#47467 csoppika
2016-12-17 18:15:54

Válasz medikus #47466. hozzászólásáraFelénk mikor ilyet próbáltak cserélni ritkán állt meg benne az új...

#47466 medikus
2016-12-17 17:39:44

Válasz prütyi #47464. hozzászólásáraLehet csak kimozdult!Cserélhető!smile thumbup

Nincs profilkép
#47465 a2457
2016-12-17 12:44:38

Válasz prütyi #47464. hozzászólásárahajdanában danában.. amikor még kölök voltam és jogsim sem volt kaptam egy távoli rokontól egy autót. egy csodás öregebb diesel bmw-t ami már semmire sem volt jó, papírok és minden nélkül.
fő baja hengerfej volt, síkolni kellett volna.
ami akkor nem lett volna egyszerű, plusz én csóró is voltam meg a család is.

maradt a "régi" megoldás,
katt ide
függően attól mennyit kell leszedni belőle.. és persze ha van hozzá türelem akkor nem olyan vészes. mielőtt megint ki leszek nevetve, nem volt az olyan régen amikor ez nem volt olyan ritka megoldás.
és mint látjuk ma sem feltétlen ment ki a divatból.
a videóbanugyan aluminium csiszatol a pajtás, de a vas is így műxik.

#47464 prütyi
2016-12-17 12:37:44

Válasz VDénes #47461. hozzászólásáraA mi 50-es hengerfejünket síkba kellene húzatni mert kiállnak az előkamrák belőle. Kb 30km/h tudot 50-esként menni.

Nincs profilkép
#47463 a2457
2016-12-17 12:32:56

Válasz Norbi94 #47462. hozzászólásáranagyjából tizen egy-két százalékkal többet. motorfordulat arányos. ha 1800 ment 25 öt mondjuk, akkor 2000 en megy 27 et.

Nincs profilkép
#47462 Norbi94
2016-12-17 11:17:39

Válasz prütyi #47460. hozzászólásáraÍgy már érthető. Sokat ér az a plusz Le az biztos. És a 2000-es fordulaton mennyit tud mennyi? Csak mert pótkocsizásnál nem egy utolsó szempont

Nincs profilkép
#47461 VDénes
2016-12-17 08:51:40

Válasz prütyi #47460. hozzászólására20ból kijön egy másik hengerfej? Vagy már nem előkamrás a tietek?

#47460 prütyi
2016-12-17 08:31:44

Válasz Norbi94 #47459. hozzászólásáraA miénk is 2000 forgot 50-esként. Semmi baja nem lett tőle. Az áttépítés oka az hogy minden féle képpen felújításra várt a motor. A 80-asra való áttépítés kicsivel drágább, de az a +20 le-re nekünk szükségünk van.

#47458 csoppika
2016-12-16 23:38:28

Válasz Norbi94 #47455. hozzászólásáraAz 50-es adagolót a röpsúly miatt kb 2000-ig lehet felhúzni...

Nincs profilkép
#47457 Norbi94
2016-12-16 23:37:01

Válasz a2457 #47456. hozzászólásáraokés köszi! majd még közben biztos lesznek kérdéseim :)

Nincs profilkép
#47456 a2457
2016-12-16 23:28:50

Válasz Norbi94 #47455. hozzászólásárafőtengelyt ki kell egyensúlyoztatni, és akkor nincsen akadálya.
anélkül sem kizárt, vannak 80 asok amiknek a főtengelyén nincsen "súly". ezek azért lettek ráaggatva hogy legyen miből köszörülni hogy ne a főtengely anyagát gyengítsék a köszörüléssel.
amik jobban sikerült darabok enélkül is bírják a 2200 as fordulatot.

Nincs profilkép
#47455 Norbi94
2016-12-16 23:16:52

Válasz a2457 #47454. hozzászólásáraÉs az 50es motor bírná, ha kicsit többet pörögne?
A 82 nekem is 2200at pörög, de nem egy ismerős van, akinek 2800 körül jár. Gondolom akkor az 50es is elbírna egy 2000-2200as fordulatot.

Nincs profilkép
#47454 a2457
2016-12-16 23:00:51

Válasz Norbi94 #47453. hozzászólásáratechnikailag a 80 as motor az 50 esnek a tuning változata.
jobban kiegyensúlyozott főtengellyel és 1800 as helyett 2200 as maximális fordulattal egyformán teljesítenek. vannak más különbségek is, nem elhanyagolhatóak de a lények itt van igazából. többet pörög, s ennyi.

Nincs profilkép
#47453 Norbi94
2016-12-16 22:51:41

Válasz a2457 #47452. hozzászólásáraEz igaz. Köszi a kifejtést, ennyire még nem vagyok otthon a témában :)
Én is 80ast vennék, de igazából kétszeres áron van, és nincs annyi rá. Eléggé elszaladtak az árak úgy veszem észre

Nincs profilkép
#47452 a2457
2016-12-16 22:24:10

Válasz Norbi94 #47451. hozzászólásáraez úgy műxik hogy minden motornak van egy fajlagos fogyasztása. azt mutatja meg hogy hány gramm üzemanyagot fogyaszt el, ha egy órán át 1 lóerőt vagy 1 kw ot kell leadnia. ez a mértékegysége, gramm/(lóerőóra) vagy gramm/(kilówattóra) attól függően miben adják meg. 2 motor közül az fogja a kevesebbet fogyasztani ugyanarra a munkára, amelyiknek ez alacsonyabb. teljesen mindegy melyik hány lóerős, hány hengeres, stb.. ameddig közel egyforma ez a mutatójuk, addig közel egyformán fogyasztanak.

a 80 as motor (vagy a 80 asra átépített 50 es motor) fajlagos fogyasztása elég közel van az 50 eséhez. inkább legyen tarcsiban 20-30 ló és sose kelljen, minthogy kéne a paripa de nincsen..

Nincs profilkép
#47451 Norbi94
2016-12-16 22:14:28

Válasz prütyi #47438. hozzászólásáraKöszi. 52-est nem igazán találtam, egyenlőre jó lesz a mezitlábas is könnyebb munkákra.
Miert raktok bele 80as motort? Nyilván erősebb lesz, de az többet is fogyaszt nem?

Nincs profilkép
#47450 Norbi94
2016-12-16 22:12:42

Válasz VDénes #47435. hozzászólásáraKöszi. Nehéz munkát nem végezne, csak lesz krumpli is, oda meg jó a szűkebb gèp

#47449 rigás
2016-12-16 20:54:30

Válasz Fodor István_36197 #47447. hozzászólásáraEz a hiba már lassan a "GYIK" kategória ezen a fórumon.smile smile
A kapcsoló rudazaton találsz egy pozicionáló golyós reteszt az van berohadva. Nagyjából az oldalváltó magasságában, (annak háta mögött) a trepni alatt van. Azt a bütyköt kell csavarlazítóval jól befújni aztán jól beolajozni. Visszatérő probléma nekem úgy évente kétszer meg kell ezt játszanom, egy alapos lemosás, vagy egy jókora sárfürdő után pláne.smile wink

#47448 Gergő80
2016-12-16 19:41:35

Válasz a2457 #47446. hozzászólásáragyárilag ifa híd van a hajtottak alatt 80 literes szivattyúval körmös kapcsoló van a hidromotor meg a híd között
kérdeztem a hajtott fékezett kerék agyat 500+fát mondtak darabjára úgyhogy az felejtős
Palms kocsikat nézegettünk nagyon tetszenek de ez még a jövő zenéje
de a híd biztos hátrébb lesz téve

Nincs profilkép
#47447 Fodor István_36197
2016-12-16 19:24:25

A 820 gépemen nem birom bekapcsolni az első hajtást csak ha kivülről kalapácscsal megütögetem.

Nincs profilkép
#47446 a2457
2016-12-16 19:19:33

Válasz Gergő80 #47445. hozzászólásárameg ahhoz kell valami böszmeteg szivattyú is a masinára.. és valami féle megoldás arra hogy szabadon is futhasson a híd, nem akarunk visszahajtani a hidromotorra szükségtelenül.
az sem biztos hogy áttétel nélkül elbír vele a hidromotor, sanszos hgy kéne még áttételezni rajta (valami bolygóműves cucc esetleg, vagy mtz tltből elvileg megoldható a szabadonfutós is) s ha már hajtott híd akkor difizár az.. soha nem rosz ötlet.

aztán már lassan majdnem másik pótnál tartunk.. nekem is ez a dilemmám, de lehetséges hogy az is lesz belőle. boogie-s, hajtott hidas.

#47445 Gergő80
2016-12-16 19:07:30

Válasz a2457 #47437. hozzászólásáraigen úgy sokkal jobb lenne ha legalább 15-20 centit hátrébb lenne a híd meg vannak rajzolva a sablonok hogy milyen lemezek kellenek a művelethez de gondolkodok a hajtott hídon is csak az a gond hátrafelé kéne nézni a kardánnak csak ott férne el a hidro motor

#47444 atisgyulai
2016-12-16 18:23:25

Válasz Fsanyi88 #47443. hozzászólásáraFontos a fülketábla?
Ha nem felügyelethez, hanem sima vizsgaállomásra viszed, nem nézik.

#47443 Fsanyi88
2016-12-16 18:08:41

Üdv Mindenkinek!

MTZ-hez fülke táblát hogyan lehet "kreálni"?
Lenne egy papír nélküli traktor, amihez tudnék venni papírt, alvázkerettel, de a hozzá tartozó fülke tábla már nincs meg. Ilyenkor mi a járható út?
smile bansmile bansmile ban

Nincs profilkép
#47442 Claaastra
2016-12-16 17:57:54

Válasz gjoni #47441. hozzászólásáranem lesz semmi bibi,mert ha elolvasta volna rendesen ,párhuzamba kötötte

#47441 gjoni
2016-12-16 17:54:46

Válasz Toxi #47440. hozzászólásáraÉs akkor most mi lesz a bibi így?

Nincs profilkép
#47440 Toxi
2016-12-16 17:51:36

Válasz Mtz 550E #47394. hozzászólásáraGyönyörű CSAK ez SOROS kötés és így 24 V-od lett.
smile lolsmile lolsmile w00t

Nincs profilkép
#47439 a2457
2016-12-16 17:30:55

Válasz VDénes #47436. hozzászólásáravolt olyan hogy vettem drága pénzért skf csapágyat, aztán egy hétig se bírta.
tizedéért vettem kbs-t.
köszöni évek óta teszi a dolgát..
nem mindíg tükrözi az ár a minőséget.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A napraforgó talaj-előkészítésének és vetésének sarokpontjai
A napraforgó talaj-előkészítésének és vetésének sarokpontjai
A napraforgó termesztéstechnológiája igazából az elővetemény betakarításával...
Hirdetés
Mikrobiológiai készítmények alkalmazása napraforgóban – megoldás a Macrophomina ellen is!
Mikrobiológiai készítmények alkalmazása napraforgóban – megoldás a Macrophomina ellen is!
A napraforgó-termesztők számos kihívással szembesülnek, amelyek hatással vannak...
Pzk-7 rendsodró eladó
Pzk-7 rendsodró eladó

180.000 Ft

Spc,Mtz,Vetőgép
Spc,Mtz,Vetőgép

600.000 Ft

Syngenta Torino kukorica vetőmag
Syngenta Torino kukorica vetőmag

45.000 Ft

Kühne KMK-4 Lazító
Kühne KMK-4 Lazító

500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]