Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 407.83 Ft USD 393.55 Ft CHF 432.15 Ft GBP 488.04 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91574 hozzászólás
#46324 medikus
2016-10-28 19:24:10

Válasz mtz1221 #46322. hozzászólásáraMotorral együtt a váltót!!

Nincs profilkép
#46323 Matyi50
2016-10-28 18:09:33

Válasz mtz1221 #46322. hozzászólásáraAkkor jó! Régen csináltam már,de akkor mindig ugy csináltuk,hogy fülke le volt véve...

#46322 mtz1221
2016-10-28 16:32:26

Válasz Matyi50 #46321. hozzászólásáraMiért lenne macerás,letolod a motrot róla,utána meg kitolod a váltót.

Nincs profilkép
#46321 Matyi50
2016-10-28 11:12:46

Üdv!
A fülke levétele nélkül ki lehet venni a felezőt és a váltót egy 82esből,vagy nagyon macerás?

Nincs profilkép
#46320 a2457
2016-10-28 00:11:49

Válasz Gabi 007 #46318. hozzászólásáraazért ez a fajta karakterisztika nemigen volna kedvező egy trakiba (lapos nyomaték görbe) az inkább olyan alkalmazásban jó, ahol a teljes fordulatszám tartományhoz képest egy egy viszonlyag szűk tartományban van csak szükségünk a teljes teljesítményre.

ha traki motorokat nézed akkor itt inkább nyomaték tartalék kell (leszámítva a fokozatmentes hajtáslánccal felszerelteket, mivel ott akár lehet teljesen konstans is a fordulatszáma a motornak), és jellemzően viszonlyag kisfordulaton leadják a maximális nyomatékukat, ami onnantól kezdve viszont csökken a fordulatszám növekedésével.
ez kívánatos tulajdonság, a traktorok motorja kifejezetten nem lapos nyomaték karakterű. eleve a traki motorok nagyon kis fordulatszám tartománnyal bírnak.
jellemzően 1.5 - 3 szorosa a maximális fordulatszámuk az alapjáraténak.
az alapjárat másfélszere körüli fordulaton elérik a nyomaték csúcsot, maximális fordulatszámon ennek lehet hogy csak a harmada a nyomaték amit leadnak.

folyamatos gyorsításhoz inkább folyamatos nyomaték szükséges, tekintettel arra hogyha a nyomaték nem változik, de a fordulatszám nő, akkor a leadott teljesítmény a fordulatszám arányában egyenesen arányosan nő, kapunk olyan motort amit sportos autóba szeretnénk. rálépsz a gázra és húz folyamatosan.

trakiban inkább a lóerő grafikon szokott lapos lenni, mert a fontos az hogyha jön egy kis emelkedő mondjuk altalajlazítás közben akkor ne kelljen visszaváltani, hanem a többlet terhelésre fordulatszám eséssel válaszoljon a motor, ami a karakterből adódóan nagyobb nyomatékkal jár és akkor nem fulladunk le.

ha érdekel valakit van egy hivatalos mérésem egy d245.5 motorról.
nyomaték, fajlagos fogyasztás, lóerő van rajta feltüntetve, egészen 2400 as fordulatszámig. (MMZ mint gyártó által megjelölt maximális tartósüzemi fordulatszám, nem mellékesen)

no, asszem mostmár nem offolok többet, ennek igazából nemigen itt lenne a helye, és nemigen tudom hogy a fórumon van e ahol ez kifejezetten helyén lenne.

Nincs profilkép
#46319 Gabi 007
2016-10-27 23:46:18

Válasz Gabi 007 #46318. hozzászólásáraMármint nem a kerékre gyakorolt nyomaték nemváltozik,hanem a motor által leadott nyomaték.Az annyi amennyi,és pontsmile thumbup

Nincs profilkép
#46318 Gabi 007
2016-10-27 23:16:09

Válasz tnorbi371 #46311. hozzászólásáraPedig a számok makacs dolgok! A nyomaték az egy erő és egy kar hosszának a szorzata, pl:400 Nm azt jelenti, mintha a főtengelyt egy 1 méter hosszúságú (sugár irányú) rúddal akarnád elforgatni 400 N (40 kg tömegű test súlya) erővel.És a megadott gyári értéket azért nincs értelme további áttételekkel,átmérőkkel bonyolítani,mivel ez egy maximális érték a motoron,amely a hajtásláncon áthaladva ellenállási,súrlódási tényezőkön kívül nem változik,perszea hozzá tartozó fordulatszámot tartva.A lóerő (teljesítmény) forgó mozgásnál a teljesítmény a nyomaték (newton - méter) és a fordulatszám (egész pontosan az azzal arányos szögsebesség)szorzata.Tehát világosan latszik,hogy a fordulatszám növelésével nő a teljesítmény (LE).De ez még mindig kevés,mivel a gyári adatok maximum értékek,adott fordulatszámhoz tartoznak.A motorok teljesítmény nyomaték görbéje kellene a külömbségek megértéséhez mivel egy laposabb nyomatékgörbe (értsd:a csúcs előtt és után nem meredeken lefelé ível) tágabb fordulatszám tartományon belül biztosítya az erőt.És még csak a téma felszínét kaparásszuksmile sweatdrop

Nincs profilkép
#46317 Celtises
2016-10-27 22:05:50

Válasz a2457 #46315. hozzászólásáraElhiszem. Valószínű ott ahol nem működik más baj van. Ami az erdőn működik az a szántóföldön is.

#46316 Tomi81
2016-10-27 22:03:26

Válasz Celtises #46314. hozzászólásáraMilyen típusban gondolkodsz?

Nincs profilkép
#46315 a2457
2016-10-27 22:02:29

Válasz Celtises #46313. hozzászólásáramindkettővel dolgoztam, igaz erdőben nem mezőgazdasági munkában.
tapasztalatból mondom hogy ég és föld volt a kettő közt a különbség.

Nincs profilkép
#46314 Celtises
2016-10-27 21:56:53

Válasz Tomi81 #46307. hozzászólásáraÉrtem. Információ gyűjtés gyanánt kérdezem, mert hallottam ezt is azt is róla.

Nincs profilkép
#46313 Celtises
2016-10-27 21:54:09

Válasz a2457 #46306. hozzászólásáraElméletben én is így gondoltam. Sok helyről hallottam, hogy nem sokat ér az egyenes híd.

#46312 Tomi81
2016-10-27 21:51:57

Válasz tnorbi371 #46311. hozzászólásáraAzt már leírták mi a különbség a motor között.
A 892 váltója nem olyan jó talajra. Ezért nem érzed az erőt annyira benne.
Viszont vetni, vegyszerezni kocsizni nagyon jó.

Nincs profilkép
#46311 tnorbi371
2016-10-27 21:36:33

Szerintem ne a számokat nézük adatokat Nm hasonló. Hanem mik a külömbségek,eltérések a 90.és a 105 lovas motor között,és csak is a motor között! Feltételezzük fel,ha a 90 böl 105 lovat akarnánk kihozni.

Nincs profilkép
#46310 a2457
2016-10-27 21:28:06

Válasz medikus #46309. hozzászólásárateljesen igazad van egy nullával elcsúsztam, de a végeredmény szempontjából ami az arányokat illeti a világon semmi jelentősége nincsen.
úgyértem a végén kapott két forgatónyomaték aránya nem fog változni.

#46309 medikus
2016-10-27 20:50:42

Válasz a2457 #46303. hozzászólásáraValami már kezdetnek nem jó!A 180cm átmérő hogy lett kerületre 0.56 méter?

#46308 Tomi81
2016-10-27 20:40:09

Válasz mtz1221 #46302. hozzászólásáraValó igaz, elk.rtuk. Mert mi azt néztük, hogy a lóerőt milyen forulaton adja le.

#46307 Tomi81
2016-10-27 20:36:15

Válasz Celtises #46305. hozzászólásáraTavaly olyan 80 mázsát fordítottam meg bent a tarlón. Nem szokásom de muszáj volt. Nem azt mondom hogy tetszett neki, de megfordult.
A föld végén a tarlón állva egyenesen kellett kimenni a földútra, 140mázsa gond kaparás nélkül.
(mondjuk az enyém 1025, de biztos találsz olyan sebességet amivel a 892 is normálisan elindul)

Szántáskor van amikor be sem kapcsolom az elejét...

Nincs profilkép
#46306 a2457
2016-10-27 18:50:04

Válasz Celtises #46305. hozzászólásáravonóerőben az egyeneshidas sokkal sokkal többet tud leadni mint a szöghajtásos.
nehezebb eleve, és jobb a tömegeloszlása is.

ideiglenesen malacra rá lehet spanolni vagy fixesre cserélni, de csak ha tudod mit csinálsz.
hátsó felnin vannak hasznos lukak, 20 as láncot átfűzöl rajta és összefogatod csavarral. na majd akkor fognak fogni a kerekei. ameddig lehúzod a földről a pótot fennmaradhat.

Nincs profilkép
#46305 Celtises
2016-10-27 18:44:50

A 892-es az egyeneshìddal tud úgy húzni,mint egy nyugati kategória társa pl. Carraro hidas? Gondolok itt sikvidéken tarlón 10t feletti rakománnyal indulásra.
Rossz körülmények közti szántásra.
Csak szöghajtásoshoz volt szerencsém, de az csak kapirgál meg racsnizgat meg pattog.

Nincs profilkép
#46304 a2457
2016-10-27 18:00:29

ja, és soha ne maximum nyomatékon dolgozol.
hanem az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékon.
nem ugyanaz.

Nincs profilkép
#46303 a2457
2016-10-27 17:59:45

Válasz mtz1221 #46302. hozzászólásáramaradjunk ennél:

Gabi adataiból:
1025.2 104,7LE 385Nm @ 2200
892.2 88,4LE 396Nm @ 1800


na most mivel a váltó áttételeket nemtudom és lusta vagyok megnézni, ezért kitalálunk eggyet.
mondjuk hogy a kereke 180 centi átmérőben.
akkor ennek a keréknek a kerülete ~0,560 mééééter.

és mi azt szeretnénk hogy 10 km/hr al haladjon a traktor. mert csak. ezt a 10 et most csak kitaláltuk, tökmindegy mennyi. most épp ezen a sebességen hasonlítjuk őket össze.
no, akkor 10,000 métert akarunk egy óra alatt megtenni, a kereke meg 0,56 méter kerületben. akkor egy óra alatt kell neki fordulni ~17860 at. (nem pontos számok, fejből nem megy pontosabbra, lusta ember vagyok)
ezt tegye mindkét traktor maximális motorfordulatszámnál.
2200 fordulat percenkét az 132000 óránként.
1800 fordulat percenként az 108000 óránként.
ezeket kell nekünk 17860 ra leáttételezni, akkor fog teljesülni az hogy teljes motorfordulatszámon pörgetve a motort, mindkettő közel 10 km/hr tempóval haladjon.
132000/17860 az kb. 7,4 :1 hez lassító áttétel,
108000/17860 az kb. 6 :1 hez lassító áttétel.

szóval
Gabi adataiból:
1025.2 104,7LE 385Nm @ 2200 -> 7,4:1 hez kell lelassítani a váltóval
892.2 88,4LE 396Nm @ 1800 -> 6:1 hez
kell lelassítani a váltóval
--
hogy cirka 10 km/hr tempóval haladjon mindkettő.
áttételekről tudjuk hogy a fordulatszám és a nyomaték fordítottan arányos.
ha mondjuk felére csökkentem a fordulatszámot, akkor duplájára emelkedik a nyomaték.
ez esetben a 1025.2 es traki nyomatéka 385 Nm, mivel 7,4:1 hez áttételezek le, így a nyomaték amit kerékre ad 7,4 szeresére nő, ami ~2850 Nm keréken.
a másik traki 394 Nm nyomatékú, de 6:1 hez lassítom. ezért a nyomaték 6 szorosára nő.
ami ~2380 Nm keréken.

és itt a válasz,
Gabi adataiból:
1025.2 2850 Nm @ 10km/hr
892.2 2380 Nm @ 10km/hr

persze jobb volna ismerni valódi áttételeket, mármint a beépített váltó és difimű áttételt, a valós kerék kerületet, és a pontos fordulatszámot amikor 10 km/hr el megy mindkettő, valamint megnézni azon a fordulatszámon melyik motor hány Nm et ad le.

ez most csak arra jó hogy a logikáját mutassa. amúgy a 2850 Nm / 2380 Nm közel egyenlő a 104 ló / 88 ló val.
van talán egy századnyi eltérés.

szóval a lóerő dönt, ha a váltó jól illeszkedik a motorhoz. lehet rajta mosolyogni is, természetesen. meg ki is lehet próbálni igazolásképpen.

remélem egy kockacukrot azért kapok :D

#46302 mtz1221
2016-10-27 17:33:42

Válasz Tomi81 #46301. hozzászólásáraMost már akkor meséljétek el nekem is a szorzás lényegét mert még mindig nem értem.1221 1600rpm-nél a max nyomaték ami 500nm.1025 szintén 1600rpm-nél a max nyomaték ami 385nm.Mit tudtok még ezen szorozgatni ?

#46301 Tomi81
2016-10-27 17:17:31

Válasz mtz1221 #46295. hozzászólásáraÉn értem a szorzás lényegét. Ő azt számolta, hogy a kerékre mennyi nyomaték esik.
De ha ugyanezen gondolatmenet alapján
1025 kontra 1221
2200/1600*385= 529Nm

És a valóságban te is igazolod, hogy 1km/h jobban húzza az ekét

#46300 mtz1221
2016-10-27 17:09:00

Válasz toronyiránt #46298. hozzászólásáraPontosan,a lóerő húzza az ekét nem a nyomaték.Az 1025-ös-nél 35 lóerő jut 1 vasra az 1221-nél meg 32.5 lóerő ,és ennyi.Ha köbcentit,henger számot vagy nyomatékot számolnánk,akkor az 1221es jobb adatokra jönne ki.A nyomaték az csak a motor karakterisztikáját határozza meg,pl nálunk 6 hengeres 105 lóerős perkins motor az volt traktorban meg kombájnban is.össze se lehetett a kettőt hasonlitani.A traktoré az 1300 fordulat körül adta le a max nyomatékot(húzott kis gázról is mint az őrült)A kombájné az meg 1600 körül(ha nem a variátorral lassítottál hanem a gázt vetted le 3.-ban alapjáratra,volt hogy lefulladt .)

Nincs profilkép
#46299 a2457
2016-10-27 16:27:30

Válasz Szeni #46296. hozzászólásárana rajta akkor ne fogd vissza magad.
kíváncsi vagyok "miben" hibáztam.

Nincs profilkép
#46298 toronyiránt
2016-10-27 15:10:43

Válasz mtz1221 #46295. hozzászólásáraA plusz egy ekefejnek plusz harminc lóerő kellene az öregek szerint, bár nem tudom hány lovas a 1221.2-es.

Nincs profilkép
#46297 tnorbi371
2016-10-27 14:53:39

Utánna néztem az 1025.2 TKP 7-es Turboval van szerelve. Meg ha az elökamra is ha nagyobb,meg ha az adagolon is más a beálitás akkor már meg is van töblet erö az 1025.2 nek. Az én véleményem. Nyomaték ide vagy oda.

#46296 Szeni
2016-10-27 12:41:26

Jó a téma, nagyon jók a hozzászólások smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup Jól szórakozok rajtuk.

#46295 mtz1221
2016-10-27 11:34:10

Válasz a2457 #46294. hozzászólásáraMég jó hogy a nyomatékot oda szorozzuk ahová akarjuksmile hammer,Na de erre varjatok gombot,az 1025.2-es mtz 4 ugyan olyan henger,dugó,fejszelepek mint az 1221.2-es 6 hengerrel.A 4 hengeres ugyanolyan ekével,egy földön,egymás után szántva,1km/h-val jobban húzta a 3 vasat mint a 6 hengeres a 4 vasat.A 6 hengeres papíron 500 Nm/1600rpm-en.

Nincs profilkép
#46294 a2457
2016-10-26 23:31:48

azért nehéz összehasonlítani mert a kerékre leadott nyomatékot kell fgyelni.
a motor nyomatékánál inkább a karaktere számít, nem maguk az abszolut értékek.

s akkor kiderül hogy a lóerő mindíg győzni fog. úgy szokás ezt "normalizálni" hogy úgy csinálunk mintha a nagyobb fordulatú motort leáttételeznénk a kisebbfordulatúval egy fordulatra.

Gabi adataiból:
1025.2 104,7LE 385Nm @ 2200
892.2 88,4LE 396Nm @ 1800

szóval a 1025 ös nyomatékát beszorozzuk (2200/1800 = 1,2) vel, így akkor
469 Nm -t kapunk.

és így is van, az az erősebb.
ez azért van mert ha mindkettővel teljes fordulatszámon szeretnénk menni X km/hr al, akkor a nagyobb fordulatszámú motort jobban le kéne áttételezni. cserében ugye nő a nyomaték.

innentől kezdve a kérdés az hogy a váltó mennyire illeszkedik a motorhoz.
szóval ahhoz hogy meglehessen válaszolni a kérdést a hajtáslánc áttételeire is szükség van. aszerint kell a kerékre adott nyomaték görbéket megnézni a két masinánál.
természetesen a görbék alakja meg fog egyezni a motor nyomaték görbéjével, ezért azt hogy melyik "fulladósabb" abból is meg lehet mondani. azt hogy mekkora erővel fog nekünk húzni viszont csak a hajtáslánc áttételeivel lehet meghatározni.

#46293 Szeni
2016-10-26 23:09:58

Na most akkor melyik hát az erősebb?

#46292 anca
2016-10-26 21:51:55

1025,1020 stb váltója is más mint a hagyományos amivel a 892-esek verziói vannak szerelve.Van a portán 1025-ös és 892-es is ugyan arra a munkagépekre de a 1025 eröböl huz mindent könnyedén a másik erölködik jobban neki.Szállitani a 892-es jobb a sebesség és a válto miadt,talajra a 1025 sebesség osztása megfelelöbb.Utolag 892-est vennék csak éppen elég az erö amire kell,müszaki megoldásai egyszerübbek.Alkatrész árai olcsobbak.smile whistling

Nincs profilkép
#46291 Gabi 007
2016-10-26 21:16:04

Válasz tnorbi371 #46289. hozzászólásáraMinden relatív!smile wackoEbben a kérdésben nem mernék állástfoglalni,mivel azonnal "kapnám"smile hammer pró és kontra

#46290 Tomi81
2016-10-26 21:09:36

Válasz tnorbi371 #46289. hozzászólásáraNem. Elvileg a 892 az erősebb. Kisebb fordulaton van meg neki a nyomaték.
Ha azt is elengednéd 2200-ig, lehet abból is kijönne a 105LE.
Mondjuk mivel gyorsított váltója van ebből pont nem fog semmit érezni.
Sőt gyengébbnek tűnik mint egy utólag turbózott 82-es ugyanabban a fokozatban.

Nincs profilkép
#46289 tnorbi371
2016-10-26 20:52:48

Válasz Gabi 007 #46286. hozzászólására Tehát ha jól értem 892.2 nagyobb fordulat számon nem ad le akkora teljesitményt mint a 1025.2. Meg persze a névleges fordulatszám miat is akkor az 1020asok erösebbek!?

Nincs profilkép
#46288 tnorbi371
2016-10-26 20:35:28

Válasz anca #46284. hozzászólására Kösz szépen a választ! smile smile

Nincs profilkép
#46287 Gabi 007
2016-10-26 20:33:13

Válasz Gabi 007 #46286. hozzászólásáraEgyes traktortipusoknál 2400,2600 névleges motorfordulatszámmal is vannak traktorok persze nagy LE értékkel a konkurensek hasonló kategóriájú gépeit túlszárnyalva,de a Nm értékeikkel már szépen beleolvadnak a szürkeségbe.Traktoroknál nagyon fontos paraméter a forgatónyomaték!

Nincs profilkép
#46286 Gabi 007
2016-10-26 20:09:18

Válasz tnorbi371 #46278. hozzászólására"mitől erősebb?" Ez egy érdekes kérdés.Nézzük a tényeket,a gyár honlapján feltüntetett adatok: 1025.2 104,7LE 385Nm névleges motorfordulatszám 2200 892.2 88,4LE 396Nm névleges motorfordulatszám 1800 Tehát mivel a LE vagyis a teljesítmény a fordulatszámból számított érték így a 1025 nagyobb teljesítményre képes pl:pótkocsizáskor mikor 2200-as motorfordulatszámon A-ból B-be teljesít.Másik oldalon ott a Nm (newtonméter) ami a főtengely a kerekekre gyakorolt forgatónyomatékát jelzi így a 892 nagyobb nyomaték leadására képes(picivel) pl:szántásnál 11Nm többlete van,és mivel a nyomaték alacsonyabb motorfordulatszámon a magasabb (1400)növelve a fordulatszámot lassan csökken. Tehát melyik "erősebb" smile whistling

Nincs profilkép
#46285 peti kistraktoros
2016-10-26 19:00:59

Válasz ...:::Pisti:::... #46259. hozzászólásáraszia az emailt elfogadom a szentesi kisöregét elöre is köszönöm,mert tartalék adagolot akkor elvinném:D

#46284 anca
2016-10-26 18:12:56

1020 akár hányasokknak 55-ös dugattyúkamrája van meg nagy turbo aadagoló beállitás is más persze meg a fordulat 2200.A .3-asoknak van coulerja meg izzitógyertya a hengerfejbe,és a porlaszto is más.Nagyvonalakba.

#46283 Büresz
2016-10-26 17:30:16

Válasz Tomi81 #46282. hozzászólásáraElvileg a hüvelyek dugók ugyan akkor méretű, sőt még a 1221-esek is csak annyi hogy 2-vel több. Az orosz nem bonyolította túl.

#46282 Tomi81
2016-10-26 16:40:50

Válasz tnorbi371 #46278. hozzászólásáraEzt már én is szeretném tudni.
Az biztos, hogy nagyobb a turbó, más a hengerfej.
(legalábbis a habi is és a kelet agro is külön cikkszámon hozza hozzá a hengerfejet)

De hogy belül mi lehet?

De ha egyszer szét lesz szedve az enyém, majd megmondom.

#46281 gjoni
2016-10-26 13:35:32

Válasz tnorbi371 #46280. hozzászólásáraJobb az első meghajtás kardánja is középen van

Nincs profilkép
#46280 tnorbi371
2016-10-26 12:33:54

Válasz gjoni #46279. hozzászólásáraDe nem a .3 asokra gondolok,hanem a .2 esekre. Mint 892.2 és 1021 vagy 25.2. Azokon nincs interculer.

Nincs profilkép
#46278 tnorbi371
2016-10-26 12:11:55

Üdw! Azt szeretném kérdezni hogy a 892 töl az 1021 es vagy 1025 ös mitöl erösebb? AZ adagoló beálitás más vagy a turbó? Köszönöm elöre is!!

#46277 atisgyulai
2016-10-26 08:54:45

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraÜdv!

Kicsit konkrétabban leírhatnád ezt a "sebességben maradt " dolgot.
(Mit csinál, ill. mit nem! Váltókar mozog-e? stb.)
Esetleg olyan is előfordulhat hogy a léptetővilla rögzítő csavarja kiesett, és csak üresen mozog a tengelye.
Mindenképpen váltófedél levétele legyen az első. Ha megvan a hiba, utána lehet eldönteni hogyan tovább.

#46276 rigás
2016-10-26 08:15:28

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraValószínűleg összecsúszott a kulissza, A golyós rögzítő mechanika rugó törése szokta okozni, esetleg nagymértékű kopás.
Ha ez a baj, az kis bontással könnyen javítható.

Leveszed a váltó fedelet, majd a kulisszát amelyik léptető villát kézzel tudod mozdítani, vagy ide oda csúszkál az a hunyó. érdemes ilyenkor kicserélni az összes rugót illetve golyót.
elvileg lehet villa törés, de én még olyat nem láttam.
ja, ha már ott vagy érdemes megnézni a váltó tengelyeit egy spájszerral...

#46275 medikus
2016-10-26 07:05:21

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraLeveszed a váltófedelet és meglátod!Mi az hogy sebességben ragadt?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Magyar kutatók fejlesztése segítheti a gyógyszeripart és az agrártechnológiát
Magyar kutatók fejlesztése segítheti a gyógyszeripart és az agrártechnológiát
Biztonságos, széles körben alkalmazható, ipari méretben is használható.
Nagy István: Ukrajna uniós csatlakozása komoly kockázatot jelent
Nagy István: Ukrajna uniós csatlakozása komoly kockázatot jelent
Az agrárminiszter szerint a következményei beláthatatlanok és...
Cummins új motor
Cummins új motor

2.990.000 Ft

Vadlegelő keverékek és sok egyéb vetőmag kaphatók
Vadlegelő keverékek és sok egyéb vetőmag...

1.400 Ft

TERMÉNY DARÁLÓ 380 V
TERMÉNY DARÁLÓ 380 V

70.000 Ft

ZF váltó új Voith RETARDER
ZF váltó új Voith RETARDER

1.200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]