Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 414.08 Ft USD 396.98 Ft CHF 444.25 Ft GBP 499 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90779 hozzászólás
#45329 gjoni
2016-08-01 13:48:03

Válasz amino #45328. hozzászólásáraHali nekem van egy eladó kamaz 24 voltos 20000ft újszerű!

Nincs profilkép
#45328 amino
2016-08-01 12:58:07

mtz hez 24 v os önindítók közül mit ajánlatok? A legdrágábbat mert az a legjobb? Mit tudnak ezek az áttételesek? Nagyon rövid életüek? Van már látom 28-35 ezerért is...nekünk iskra volt de az már újan valami 90 ezer. köszi?fontos!

#45327 atisgyulai
2016-07-31 22:29:52

Válasz Celtises #45322. hozzászólásáraÜdv!

smile nonono
Ezt cáfolnám.
Nem feltétlenül kell hogy így legyen.
Pl. nekünk nem melegszik, pedig mtz.

Nincs profilkép
#45326 Celtises
2016-07-31 22:03:36

Válasz szg1 #45317. hozzászólásáraVízszivattyú volt már lent?
Tömítésén elég rés van vágva?

#45325 Büresz
2016-07-31 22:02:21

Válasz Celtises #45324. hozzászólásáraÉn nem azt mondtam hogy nem emeli csak attól nem melegedhet.

Nincs profilkép
#45324 Celtises
2016-07-31 22:01:03

Válasz Büresz #45323. hozzászólásáraNem azt mondom , hogy a klímától lesz 110 fokos a vize. 8-10 fokot képes lehet emelni , de ez sem biztos, mert konkrétan nem mértük. Amúgy sztem sem kellene +hütő.
Én kíváncsiságból kidobnám belőle a termosztátot. Akkor hova állna be.

#45323 Büresz
2016-07-31 21:50:47

Válasz Celtises #45322. hozzászólásáraEzt mind értem de azért mert klímás 8 hűtő a megoldás sztetek? Itt a faluba is van egy klímás nem melegszik, pedig szánt lazítózik meg mindent.

Nincs profilkép
#45322 Celtises
2016-07-31 21:45:42

Válasz Büresz #45320. hozzászólásáraA klíma emeli a hőfokot. Főleg 35 fokos melegben. Nem csak az Mtz-nél.

Nincs profilkép
#45321 a2457
2016-07-31 19:52:22

Válasz szg1 #45318. hozzászólásáranem csökkenti, az mtz vízszivattyúja meglehetősen erős. egy kis suzuki hűtő nem okozna gondot +ba.
párhuzamosba is menne, ha aggódsz a nyomáscsökkenés miatt, gondold el azért a fülke fűtő is magasan van és simán rá tud keringetni párhuzamos kötéssel.
valszeg így is csinálnám amúgy.
ami pedig a flexibilitást illeti, hidraulika tömlő, préselt végződéssel.
a büdös életben nem lesz neki baja.
így lenne elég hűtése bőven.
megkockáztatom a ventillátor fölös lenne a kishűtőre ha egy suzukié, párhuzamosan a gyári hűtővel szerintem bőven elég lenne a természetes környezeti légmozgás is.
mondjuk egy 90 fokos vellanyos gombát betennék a biztonság kedvéért :D

#45320 Büresz
2016-07-31 19:21:07

Válasz szg1 #45317. hozzászólásáraÉrtem de nem szabadna melegednie a légkonditól sztem.

Nincs profilkép
#45319 szg1
2016-07-31 19:07:09

Válasz atisgyulai #45315. hozzászólásáraÜdv!
Én meghagynám a motorolajhűtőt, esetleg egy jobb hatásfokú kisebb hűtőre ki lehetne cserélni. A soklapátos ventillátor talán nagy fordulaton okozhat problémát ha nem viszkós mert eléggé tudja fogni a motort. Egyébként köszönöm az infókat!!

Nincs profilkép
#45318 szg1
2016-07-31 19:03:31

Válasz a2457 #45309. hozzászólásáraIgen, rá kell hogy fújjon minden hűtőre a ventillátor akkor nem lesz probléma legfeljebb a motor kap egy kis forró levegőt kívülről dehát az már nem akkora probléma. Kérdés: a másodlagos hűtőket párhuzamosan kell kötni hogy ne csökkenthesse egy esetleges szűkebb keresztmetszet az átáramlást? Ha te feltennéd a másodlagos hűtőegységet a motorháztetőre, hogy oldanád meg a vízcső fexibilis csatlakoztatását? A motorháztető felnyitás miatt kérdezem..

Nincs profilkép
#45317 szg1
2016-07-31 18:52:50

Válasz Büresz #45310. hozzászólásáraÜdv!

Se elállítgatva nincs, se túlterhelve gondolatom szerint. Olyat, hogy tartósan látható füst jöjjön ki belőle, nem is tudok produkálni. Klíma nélkül nem melegedett meg soha, azaz egyszer 100 fok környékére felment amikor zúzáskor telement a hűtő magokkal. Azóta viszont mindig ügyelek hogy tiszta legyen a hűtő, réz fékcsőből csináltam egy toldatot a levegő tisztítópisztolyra azzal kifúvatom ha olyat csinálok. Úgygondolom hogy csak a mostani 35-40 fokban (plusz a klíma melegíti előtte a levegőt) tud elégtelen lenni a hűtés.

#45316 MTZ1025.3
2016-07-31 18:31:05

Válasz Szeni #45313. hozzászólásáraAnnak idejen mi allitottuk el onnan tudom, mert tudtuk motorfelujitas lesz elobb utobb es hatha azzal meg ment volna.
Amugy nagyon vizhofok fuggo ennel hogy nincs kulon olaj huto....
Szerintem azert is egett meg a fotengely csapagysor mert amikor lazitoztunk 90 fokos viznel keves volt az olajnyomas meg forro volt az olaj es nem volt kenese.smile pimp

#45315 atisgyulai
2016-07-30 23:05:34

Válasz szg1 #45308. hozzászólásáraÜdv!
Nézd meg a műanyagosokat.
Olajhűtőt kihagyta a cooler miatt
(vízzel hűti a szűrőnél). Soklapátos ventillátor.
Nekünk a klímához két kisebb hűtőt tettek, egyet a cooler elé,egyet pedig az első fedél alá fektetve, elektromos ventivel.
Vízhőfok télen-nyáron, ha esik,ha fúj, 90°C.(a blokkban)A hűtőben mindig kevesebb kell hogy legyen, mert különben nincs tartalék ha hűteni kell. Meg persze az olajat sem hűtheti forró vízzel.
Termosztátot is érdemes ellenőrizni, lehet hogy csak az sz.rakodik, és csak a blokkban olyan meleg a helyzet.
smile blushing

Nincs profilkép
#45314 Richard.
2016-07-30 22:25:50

Válasz Büresz #45310. hozzászólásáraNem szabad 100%on döngetni folyamatosan! Minőség rovàsàra megy!smile thumbup

#45313 Szeni
2016-07-30 21:05:51

Válasz MTZ1025.3 #45307. hozzászólásáraHonnan veszed, h. el volt állítva? Te állítottad el? Mi van, ha nem vol elállítva, hanem más ok miatt nem volt nyomás, ami ok még jelenleg is fennáll?

#45312 Szeni
2016-07-30 21:01:06

Válasz MTZ1025.3 #45305. hozzászólásáraHát pont erről beszéltem, h. nem jó, ha 5 a nyomás, még a 4 is sok. Nem tudok mást mondani, mint amit már a 286- os hozzász.-ban is leírtam. tessék a-szerint eljárni.

#45310 Büresz
2016-07-30 20:17:36

Válasz szg1 #45308. hozzászólásáraSztem valahol máshol kellene keresgélni a hibát, mert olyat hogy egy mtz melegedne még nem hallottam. Vagyis hazudok mert az ismerősömnek melegedett a 1221-ese igaz 160 lóerős crystal adagoló értékeire lett belőve.

Nincs profilkép
#45309 a2457
2016-07-30 16:43:07

Válasz szg1 #45308. hozzászólásárahát + hűtőfelületnek biztosan örül, de hogy a légáramlás hogy fog alakulni kérdéses, annak meg nemsok értelme van hogy amit lefúj meleg levegő az egyik hűtőről, azt szívja be a másik.
inkább feljebb veleztném valahova a túlfolyót és a beöntőt, és valami suzuki vagy más kisautó hűtőjét ventillátorral feltenném a motorzháztetőre , fektetve.
az elég kicsi, azthiszem nem lógna le a motorházról, a ventillátor adott, 12 voltos. túlsokat nem zabálhat mert ezeknek a kicsi autóknak sincsen nagy generátora.
bontottan szerintem 15 körül megáll egyben, onnantól egy kis csövezés és elvileg 40 lovat le tud hűteni az is. +pont hogy ott fennt talán a por sem érné annyira.

Nincs profilkép
#45308 szg1
2016-07-30 16:18:58

Üdv!

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, hasznosak voltak. A plusz 2 hűtő a motor oldalára lapos ventillátorokkal megvalósíthatónak tűnik. Egy kis motorháztető átalakítás még megoldható, a homlokrakodó adapter miatt a 2 oldalburkolat már úgyis ugrott bár én nem örülök neki. Láttam olyat is hogy a klímahűtőt ventillátorostól feltették a fülketetőre. Azon is gondolkodtam hogy a mechanikus hajtású motorhűtő venillátor helyett elektromosat alkalmazni de az üzemeltetési hatásfok biztosan rosszabb lenne (mondjuk annak nem kellene mindig mennie) meg aztán kellene egy nagyobb generátor is..

#45307 MTZ1025.3
2016-07-29 22:13:46

Válasz VTR-es #45306. hozzászólásáraIgen motorgeneral utan vagyunk, bar azt hozza teszem elotte el volt allitva mert semmi olaajnyomas nem volt.
Nem vettuk le a szurohazat, csak a filtert csereltuk ki mivel eldobhato szuros.

#45306 VTR-es
2016-07-29 21:43:50

Válasz MTZ1025.3 #45305. hozzászólásáraÍrtad hogy motorgenerál után lett ez a jelenség, . Javításkor le szereltétek az olajszűrőt komplett? Volt hogy javítás után benyomta a trutyit az olajszűrő szelepeibe, ez okozott ingadozó olajnyomást.

#45305 MTZ1025.3
2016-07-29 21:11:05

Válasz Szeni #45286. hozzászólásáraTekertem kifele mar annyira hogy a zarocsavar nem ment a helyere.
De nem tapasztaltam valtozast max annyi hogy fordulaton 5 helyett 4 lett nem meleg motornal.

Nincs profilkép
#45304 Richard.
2016-07-29 20:52:45

Válasz _NB_ #45301. hozzászólásáraTàrcsa màr a minimumon van,mert rà van dugva Lènyegèben a csapàgyhàzra. Meg kell mèrni,a hűtő felső vìzcső,meg az alsò vîzcső közti hőfok különbsèget. Nyom az a pumpa eleget. Mèg kèt hűtő oldalt a motorhàztetőre a hìd fölè,leburkolva,plusz kèt vellanyventivel,azt mire beèr ùjra a vìz a motorba,meg is mohásodik,nem,hogy lehül! smile lolhàrom hűtő sorba kötve. De ha jò a motor,hűtő,termosztát, akkor, mièrt melegül annyira?jò a műszer? Esetleg egy sebessèggel lassabban?

#45303 Jakabjóska
2016-07-29 20:17:03

Válasz _NB_ #45302. hozzászólásáraEz a ventillátor fordítósdi az E-516 kombájnokon is volt

#45302 _NB_
2016-07-29 16:15:19

Válasz _NB_ #45301. hozzászólásáraAz a műanyag vagy fém keret ami a hűtőn van és benne forog a ventilátor, megvan ?



Ha sok a pénz smile devil, akkor van a Cleanfix-is nem tudom segítene e, de baromi látványos amikor a kocsma előtt lenyomatod a ganyét a gépről :)

#45301 _NB_
2016-07-29 15:07:21

Válasz szg1 #45296. hozzászólásáraMTZ főtengely és vízpumpa ékszíjtárcsája mekkora ?
Kapunk egy arányszámot ezt kéne egy mai trakiéval összehasonlítani.
Egy mai traki mellett ha megállsz a ventilátor súgása igen erőteljes, valószínűleg a fordulatszáma is nagyobb, mint az öregeké.
Az MTZ vízpumpa ékszíjtárcsáját ha kisebbre esztergálnák nem segítene a problémán ?
A víz is kicsit fürgébben menne, meg a ventilátor is.

#45300 csoppika
2016-07-29 13:57:47

Válasz szg1 #45296. hozzászólásáraA hűtő előtt alul a híd felett van gumilap? Hogy a pelyvát ne szívja fel a földről???

#45299 csoppika
2016-07-29 13:56:03

Válasz Celtises #45298. hozzászólásáraJa és pl a Deutzban láttam kihúzható, takarítható sűrű szitát(műa keretben) a hűtők között/előtt...

Nincs profilkép
#45298 Celtises
2016-07-29 12:34:24

Válasz szg1 #45296. hozzászólásáraIntercooler, hidraulika olajhűtő, klímahűtő, vízhűtő, ventillátor a sorrend általában.
A motorolaj hűtő van ahol a blokkban van vagy a motor oldalán.
A klímahűtőnél sok nyugati gyártó nem is használ külön ventillátort. Az Mtz klímahűtőjénél kb. 3x vastagabb és sokkal nagyobb felületű hűtőt használnak a légkondihoz. A vízhűtő nem olyan sokkal nagyobb bár ez gyártó és típusfüggő is.
A ventillátorok sokkal nagyobbak és 8-10 lapátosak. Ekkora az Mtz-nél nem játszik, mert nincs hely.Én megpróbálnám a több lapátos ventillátort ami még befér.

A hidraulika olaj hűtő, miért kell?
Azt én a munkagépen oldanám meg ami igényli.
Ennyi minden nem fog beférni szerintem, hogy takarítható is legyen.

#45297 csoppika
2016-07-29 12:21:19

Válasz szg1 #45296. hozzászólásáraGondolom, ekkora motorhoz nagyobb vízhűtőt tesznek. Esetleg a motorolaj hűtő egy vizes hőcserélő...???

Nincs profilkép
#45296 szg1
2016-07-29 11:24:25

Üdv!

Ötleteket szeretnék MTZ hűtés ügyben. Szeretnék egy hidraulika olajhűtőt és egy töltőlevegő visszahűtőt beszerelni egy vas motorháztetős 892.2-be. Vízhűtő, motorolajhűtő és klímahűtő van benne eddig. Sajnos bekapcsolt klíma mellett inkább 100 mint 80 fok közelében jár a gép terhelten. Jelenleg 6 lapátos vas ventillátor van rajta /a gyári/, ez közvetlen hajtású. Gondolkodtam a 11 lapátos ventillátoron de úgygondolom ez kevés önmagában. A klímán van villanymotoros ventillátor de az is a vízhűtő felé nyomja a forró levegőt. Nyugati gépeken hogy oldják ezt meg?

#45295 Szeni
2016-07-29 06:50:22

Akkor csinálnék ilyet, ha az lenne a cél, h. szűrőnek látszon, de ne szűrjön semmit.

#45294 Szeni
2016-07-29 06:49:00

Nem tudom ti melyik MTZ-t ismeritek, de ami mifelénk van, annak a szűrője egy kalap szar. Azon semmi nem működik, mert egy ökör tervezte. .se a felső porleválasztó, se az olajtükör, mert minden fordítva van rajta.

Nincs profilkép
#45293 a2457
2016-07-28 23:16:41

Válasz VTR-es #45292. hozzászólásáraa műszaki elvvel nincsen baj, az olajtükrös szűrő jól üzemel.

de a megvalósítás kegyetlen :D
a centrifugál rész nemigen működik, a kis felület miatt a szűrő betét túlsokat fog a motoron, és az olajtükör is kicsi.
az ötlettel nincsen baj, de ez a szűrő egyszerűen túl kicsi és nincsen elég alaposan megtervezve.
én magánvéleményem szerint az olajtükrös jobb mint a sima papírbetétes. csakhát kifogytunk helyből hamar. és ha már a levegőnél tartunk, szívó motorosokon az a brilliáns megoldás ahogy a szívócsonk megy.. csak hogy beférjen a rühes izzító fáklya és a folytószelep... sose fogok felette napirendre térni.

#45292 VTR-es
2016-07-28 22:48:47

Válasz Szeni #45289. hozzászólásáraNincs azzal a légszűrővel semmi baj, az hidd el nagyon is jól szűr, csakhogy nem változtattak a méretén a 90-es turbósakon a sima szívóhoz képest, így ha még jó erőben van a motor és a szeretik is pörgetni szépen kiszipkázza az olajat az aljából ami levegőszűrés 60-80% -ban biztos felel, na inentől kuka az egész. A 1025-ön megoldották ,a hosszabb kuplungház miatt elfér a nagyobb méret. A műanyagosakba meg donaldson papírbetétes van.

#45291 MTZ1025.3
2016-07-28 22:46:19

Válasz Szeni #45286. hozzászólásáraEz nem olyan egyszeru lesz de megprobalom, mivel nem lehet hozzaferni a kormanyszivattyutol , lekellett venni a szurőhazat. Vagy csinalok egy célszerszamot.

#45290 Szeni
2016-07-28 22:39:30

Válasz VTR-es #45288. hozzászólásáraAz is egy megoldás, de így legalább látom. és tolok neki egy kis gázt, ha nagyon leesik.

#45289 Szeni
2016-07-28 22:38:16

Válasz VTR-es #45287. hozzászólásáraIgen, végül is elmennek viszonylag sokat. A motor kopására meg talán az is magyarázat, h. a légszűrő olyan mesterien van kitalálva (látszik rajta h. komoly tervezés eredménye), h. az enyém a tizenkét év alatt egy deka port se fogott meg. Ha arra gondolok, h. a johndeerból, vagy a 106-osból mennyi por kijön naponta, akkor az a csoda, h. még megy. Nagyon rá vagyok indulva, h. csinálok rá egy normális légszűrőt.

#45288 VTR-es
2016-07-28 22:33:39

Válasz Szeni #45286. hozzászólásáraVagy legalább ne raktak volna beléjük órát, Piros lámpa , jó nagy és kész, nem idegesíti a pilótát.smile thumbup

#45287 VTR-es
2016-07-28 22:30:50

Válasz Szeni #45286. hozzászólásáraVagy legalább picit növelték volna a szivattyú teljesítményétsmile whistling. De ettől függetlenül nekem az egyik példány 14 éve meg vagy 10000üó-ja ilyen szar( sőt még ettől gyengébb) olajnyomással is el van bontatlanulsmile thumbup

#45286 Szeni
2016-07-28 22:22:30

Válasz MTZ1025.3 #45279. hozzászólásáramelegen teljes gáznál tekered kifelé. Látni fogod az órán, mikor nyit a szelep, és határozottan elkezdi ejteni a nyomást. Na akkor beállítod 3 barra, és kész. Ha félgáznál ejti a nyomást, akkor keresed a szökési útvonalat. Alapjáraton az enyém se több 1,5-nél, de hát mit vársz? Legalább tehetett volna bele a gyárja egy szelepet, ami 1200 fordulat alatt lezárja a dugó locsoló fúvókákat, mert ugyebár alapjáraton mi a bánatnak kell locsolódni????? és lenne alapjáraton is nyomás, dehát ehhez ész is kellett volna......

Nincs profilkép
#45285 a2457
2016-07-28 22:20:22

Válasz Bandita29 #45283. hozzászólásáraén ma vettem sárhányót.. előre.
"kibontás után" helyben kiderült hogy egy teljes tenyérnyi helyen ki volt már "gyárilag" rohasztva. gondolom hogy ne üssön el az idősebb gépekétől.
nyáron hűtőventillátort vettem, szemmel láthatólag excenteres volt, csak hogy jó legyen. a vízszivattyú -pedig piros volt- élből "gyárilag" repedéssel volt ellátva, felszerelés után a gőz árnyékára lettem figyelmes.

soroljam?
a jó mtz-s bolt sose ad semmiből 1 darabot. minimum kettő, és ami nem jó visszaviheted.
ez volna a szomorú igazság. bár vannak jó példák is, néha egészen jó szériákat fogni ki :D

Nincs profilkép
#45284 Richard.
2016-07-28 22:09:34

Válasz Bandita29 #45283. hozzászólásáraÜdv!
smile thumbupna,épp ez az. Lehet,ott is hasonló a dolog!

#45283 Bandita29
2016-07-28 22:06:02

Válasz Richard. #45281. hozzászólásáraHali!

Mtz cuccok közt nem is lehet találni mérethibás alkatrészeket....smile whistling
Cserélni akartam olajszivattyút nemrég,de a boltban amit elém tettek, a tengelye axiális irányban mozgott majd 2 mm-t. Csak megköszöntemsmile lol és maradt a régi.

Nincs profilkép
#45282 Magister
2016-07-28 22:03:40

Válasz MTZ1025.3 #45268. hozzászólásáraNekem a T25-ben is ugyan ezt csinálta...Agip olajjal..
Olaj ment a lecsóba.. és lám-lám jó lett.
Sima Habis ment bele azóta jó..

Nincs profilkép
#45281 Richard.
2016-07-28 21:55:31

Válasz MTZ1025.3 #45279. hozzászólásáratipp. Talán a leg egyszerűbb,régi szivattyúval megpróbálni. Kimosni,nem kerül pénzbe,meg talán a legkevesebb munka. Beszerelt új holmikon látható lett volna a méretkülönbség,ha hibás,vagy sérült.

Nincs profilkép
#45280 rsándor
2016-07-28 21:49:36

Válasz MTZ1025.3 #45265. hozzászólására Mechanikus vagy elektromos óra van benne mert ha elektromos akkor biztos valótlanságot mutat, tegyél bele egy mechanikust és úgy nézd meg mennyi az annyi.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica gyomirtásának kihívásai a szélsőséges időjárás tükrében
A kukorica gyomirtásának kihívásai a szélsőséges időjárás tükrében
A kiszámíthatatlan csapadékeloszlás jelentősen meghatározza a gyomirtás sikerét.
Ha támad az aflatoxin – mit tehetünk ellene?
Ha támad az aflatoxin – mit tehetünk ellene?
A toxinszint mértéke erősen összefügg a klímaváltozással.
RCW szalagos műtrágya/mésziszapszóró eladó
RCW szalagos műtrágya/mésziszapszóró...

115.000 Ft

Egy tengelyes állatszállító pótkocsi eladó
Egy tengelyes állatszállító pótkocsi...

470.000 Ft

Case ih puma 195
Case ih puma 195

16.500.000 Ft

5 db borjú eladó
5 db borjú eladó

260.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]