Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR412.88 FtUSD401.77 FtCHF438.98 FtGBP489 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Szeni #45720. hozzászólásárana várjál mert mára már agyterhelt vagyok.
szóval azt írja kilóméterenként van benne 19.2 kg réz.
8,96 gr/cm^3 a sűrűsége.
és ez ugye nem tömör eres, hanem sodrott.
na akkor.. 70mm^2 a keresztmettszett.
1km = 1000m = 10000 cm = 100000 mm
akkor egy km en 70mm^2 térfogatban az 7,00,000 mm^3 = 7 liter.
azthiszem itt a hiba, de nem vetnék rá keresztet mert mára már lefüstölt az ékszíj :D
Válasz t-16m #45719. hozzászólására Nem olvastam végig minden hozzászólást a témában de gondolom a feszültségeséssel van bajod ,én úgy oldottam meg, igaz nem túl esztétikus hogy az indító motorhoz lehető legközelebb csináltam egy tartók az akksinak. Lényegesen gyorsabban tekeri ugyanaz az akksi ugyanazt az indító motort, csak a kábel hossza kb 25cm és nem x méter és persze oda tettem az áramtalanító kacsolót is.
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Előre is köszönöm a
válaszokat :)
Válasz a2457 #45718. hozzászólásáraNézegetem itt az oldalt. Írja, h. a 70 mm2-es vezetékben 19,2 kg réz van kilométerenként.
70 mm2 X 1000= 70000 mm2/m , azaz 70cm3/méter, azaz 70 liter/km.
Ha egy liter réz 8,9 kg, akkor a 70 liter= 623kg/ kilométer
És nem jövök rá, h. hol számoltam el magamat.
Válasz Richard. #45712. hozzászólásáraJah...muszáj lesz kikötnöm, mert amúgy a vízszintező rúdja csak dísz lesz...meg megőszülök, ha minden megfordulás után szemre szinteznem kell... Ez a tárcsa nem olyan, mint az előző, hogy menjen bele amíg bír...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraA vezetéket négyzet miliméterben adjuk meg.Az MTZ esetében 50,70 négyzet miliméteres kell.Mert hosszab mint két méter.Ezen télen is kevesebb feszültség esik.
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraHosszùtàvon biztos kiszopja a csapszeg furatokat. Alsò vonòpad,guzslànc össuehùzva ne lafogjon,magasságot beàllìtani,valami nagyszemű,legalább 8milis lànccal a vonòpadot meg a 3dik függesztòkar csapjàhoz kikötni,hidraulika tehermentesìtèse cèljàbòl. Simìtònàl működött.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraÉn az 50 mm2-es vezetéket (kb 8mm átmérőjű a vezeték bele) használnám minimum. Ez tartósan kb. 200A-t tud de impulzusban 800-1000A át tud rajta menni (1-2 méteren). Az átmérő a területből így számolható: Gyök alatt Terület/Pi*2 Pl.: 50 mm2/3,14=15,9 15,9 a gyök alatt=3.99 3,99*2=8 Remélem érthető voltam.
Válasz Faragó János #45706. hozzászólásáraTermészetesen, sőt még ügyesen fel is fűti a gépet. Javaslom a szalagokat hozzáértő cserélje ki, állítsa be, valamint a hajtóműolajat is jól elszennyezi a kopás, azt is érdemes lenne cserélni/tisztítani. Első lépésben.
Srácok! Az mtz hátsó ifa huzató felfogatására való füleken ha tárcsát húznék? Bírhatja? Mondjuk vmi Hamster vagy mifene fej van ráhegesztve az mcv konzolra, úgy hogy forogni is tud...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraÉn csak messziről nézegetem ezt a témát, és örülök, ha egy hozzáértőtől tanulhatok valamit. Már többször volt gondom a vezeték nem megfelelő vastagságával. Jobb hijján csak a vezetéken létrejövő feszültségesésből következtetek. A tudományos álláspont szerint mennyi ampert lehet ráengedni egy négyzetmilliméter rézre? Nézegettem az anyag fajlagos ellenállásának képletét, amiben a hossz, mint szorzó szerepel. E-szerint egy 20 centis vezeték kétszer annyi áramot tud elvinni, mint egy 40 centis . Ezt valahogy nehezemre esik elképzelni. Adhatnál egy kis felvilágosítást ebben a témában. Gondolom, mások is örülnének neki, mivel sokan raknak fel munkalámpákat, meg hasonló dolgokat. Nem ártana a tisztánlátás ezügyben.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraHa 24V a rendszered, akkor elég lenne egy 10-es átmérő is, de ha 12V, akkor kell a 12-es. Ha ettől kicsit nagyobb, az nem baj.
Válasz masina #45691. hozzászólásáraszerintem a difi azért melegebb,mert a kúpkerék elég nagy fordulaton forog a véglehajtásokhoz képest,plusz,még a nyomaték amit átad. véglehajtásnál szinte alig van fordulat,csak nagy nyomaték. a váltó,ugyan olyan meleg nem? ott is pörögnek a kerekek rendesen.
Válasz t-16m #45694. hozzászólásárahegesztő munkakábel, mert az olajálló és pontosan arra van hogy nagy ampert elviseljen.
a lehető legvastagabbat amit megenged a tárcád és rá lehet erőszakolni az akksi sarura.
forrasztott kábelvégződéssel.
Nem rég találtam ezt a hsz.-t, bár más típus meg nem is ú.. .érdekesség képen. Agrolux fórum 10575
" Őszintén szólva nem tudjuk mi a pontos baja.Nem mindig diferál szét a két kerék,csörög,rázza a behajtó kardánt.Röviden ennyi.
Ebben elvileg van valami automata difizár,szerintünk az nem jó.Valószínű lesz bele 1 új hétfőn.
"Agrolux fórum 10575
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán. thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
91328 hozzászólás
Válasz a2457 #45724. hozzászólására1000 méter, az nem 10ezer centi, hanem 100 ezer
Válasz Szeni #45720. hozzászólásáraSehol. Rossz a táblázat.
Keresztmetszet 1X70mm2 Ellenállás 20 °C-on 0,268 Ohm/km Terhelhetőség levegőben 213A Terhelhetőség földben 238A Hajlitási sugár 246mm Külső átmérő 16,4mm Maximális huzóerő 3500kg Rézsúly 672kg/km Innen.
Válasz Szeni #45720. hozzászólásáraén nem tudom, de vettem 100méter 5x6mmxmmvezetéket van vagy 80kiló
Válasz rsándor #45723. hozzászólásáraKöszönöm :)
Válasz Szeni #45720. hozzászólásárana várjál mert mára már agyterhelt vagyok.
szóval azt írja kilóméterenként van benne 19.2 kg réz.
8,96 gr/cm^3 a sűrűsége.
és ez ugye nem tömör eres, hanem sodrott.
na akkor.. 70mm^2 a keresztmettszett.
1km = 1000m = 10000 cm = 100000 mm
akkor egy km en 70mm^2 térfogatban az 7,00,000 mm^3 = 7 liter.
azthiszem itt a hiba, de nem vetnék rá keresztet mert mára már lefüstölt az ékszíj :D
Válasz denkolevente #45721. hozzászólására Valószínű el van állítódva a csavarja vagy esetleg elszakadt. Vedd le a deknit a tank alatt és máris okosabb vagy
Válasz t-16m #45719. hozzászólására Nem olvastam végig minden hozzászólást a témában de gondolom a feszültségeséssel van bajod ,én úgy oldottam meg, igaz nem túl esztétikus hogy az indító motorhoz lehető legközelebb csináltam egy tartók az akksinak. Lényegesen gyorsabban tekeri ugyanaz az akksi ugyanazt az indító motort, csak a kábel hossza kb 25cm és nem x méter és persze oda tettem az áramtalanító kacsolót is.
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Előre is köszönöm a
válaszokat :)
Válasz a2457 #45718. hozzászólásáraNézegetem itt az oldalt. Írja, h. a 70 mm2-es vezetékben 19,2 kg réz van kilométerenként.
70 mm2 X 1000= 70000 mm2/m , azaz 70cm3/méter, azaz 70 liter/km.
Ha egy liter réz 8,9 kg, akkor a 70 liter= 623kg/ kilométer
És nem jövök rá, h. hol számoltam el magamat.
Válasz a2457 #45718. hozzászólásáraKöszönöm szépen a linket.Akkor innen rendelek!
Válasz t-16m #45716. hozzászólásáraitt olcsó a hegesztőkábel. méterre adják. annyit rendelsz amennyi kell.
Válasz szg1 #45707. hozzászólásáraköszönöm a segitséget holnap megnézetem
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!Venni fogok akkor 70 mm2 kábelt csak először megnézem milyen hosszúságú az eredeti!
Válasz t-16m #45694. hozzászólására50 70 négyzet miliméteres sodrott rézkábelt,ha lehet műanyag szigetelésűt.Sok helyen rögzitve nehogy kidörzsölödjön.
Válasz Richard. #45712. hozzászólásáraJah...muszáj lesz kikötnöm, mert amúgy a vízszintező rúdja csak dísz lesz...meg megőszülök, ha minden megfordulás után szemre szinteznem kell... Ez a tárcsa nem olyan, mint az előző, hogy menjen bele amíg bír...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraA vezetéket négyzet miliméterben adjuk meg.Az MTZ esetében 50,70 négyzet miliméteres kell.Mert hosszab mint két méter.Ezen télen is kevesebb feszültség esik.
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraHosszùtàvon biztos kiszopja a csapszeg furatokat. Alsò vonòpad,guzslànc össuehùzva ne lafogjon,magasságot beàllìtani,valami nagyszemű,legalább 8milis lànccal a vonòpadot meg a 3dik függesztòkar csapjàhoz kikötni,hidraulika tehermentesìtèse cèljàbòl. Simìtònàl működött.
Válasz Szeni #45702. hozzászólásáraÜdv!
Itt találsz egy kis segítséget. A 20mm többet tud mint a 40 esetleg más anyagból készült vezetőknél lehet igaz.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraÉn az 50 mm2-es vezetéket (kb 8mm átmérőjű a vezeték bele) használnám minimum. Ez tartósan kb. 200A-t tud de impulzusban 800-1000A át tud rajta menni (1-2 méteren). Az átmérő a területből így számolható: Gyök alatt Terület/Pi*2 Pl.: 50 mm2/3,14=15,9 15,9 a gyök alatt=3.99 3,99*2=8 Remélem érthető voltam.
Válasz szg1 #45708. hozzászólásáraA hasi kampót nem akarom visszatenni, úgyhogy marad a vonólap...
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraÜdv!
Én nem tenném oda mert a vonócsapot ha megnézed sokkal vastagabb, plusz még a csavarokat is kirángatja majd..
Válasz Faragó János #45706. hozzászólásáraTermészetesen, sőt még ügyesen fel is fűti a gépet. Javaslom a szalagokat hozzáértő cserélje ki, állítsa be, valamint a hajtóműolajat is jól elszennyezi a kopás, azt is érdemes lenne cserélni/tisztítani. Első lépésben.
Válasz szg1 #45682. hozzászólásáraeléggé csuszik a TLT lehet azis a probléma?
Srácok! Az mtz hátsó ifa huzató felfogatására való füleken ha tárcsát húznék? Bírhatja? Mondjuk vmi Hamster vagy mifene fej van ráhegesztve az mcv konzolra, úgy hogy forogni is tud...
Valakinek nincs porvédő kupakja az a műanyag menetes fekete a ruszki hidraulika csatlakozóra?
Érdekelne pár darab!
Válasz _NB_ #45700. hozzászólásáramtz 80-bais?
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraÉn csak messziről nézegetem ezt a témát, és örülök, ha egy hozzáértőtől tanulhatok valamit. Már többször volt gondom a vezeték nem megfelelő vastagságával. Jobb hijján csak a vezetéken létrejövő feszültségesésből következtetek. A tudományos álláspont szerint mennyi ampert lehet ráengedni egy négyzetmilliméter rézre? Nézegettem az anyag fajlagos ellenállásának képletét, amiben a hossz, mint szorzó szerepel. E-szerint egy 20 centis vezeték kétszer annyi áramot tud elvinni, mint egy 40 centis . Ezt valahogy nehezemre esik elképzelni. Adhatnál egy kis felvilágosítást ebben a témában. Gondolom, mások is örülnének neki, mivel sokan raknak fel munkalámpákat, meg hasonló dolgokat. Nem ártana a tisztánlátás ezügyben.
Válasz Szeni #45699. hozzászólásáraA kábelokat nem átmérőben határozzuk meg.
Válasz tuborg #45698. hozzászólásárayess.....sssss
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraHa 24V a rendszered, akkor elég lenne egy 10-es átmérő is, de ha 12V, akkor kell a 12-es. Ha ettől kicsit nagyobb, az nem baj.
perkins motort be lehet rakni mtz-be?
Válasz masina #45691. hozzászólásáraszerintem a difi azért melegebb,mert a kúpkerék elég nagy fordulaton forog a véglehajtásokhoz képest,plusz,még a nyomaték amit átad. véglehajtásnál szinte alig van fordulat,csak nagy nyomaték. a váltó,ugyan olyan meleg nem? ott is pörögnek a kerekek rendesen.
Válasz a2457 #45695. hozzászólásáraVastagságot esetleg tudsz mondani?
Válasz t-16m #45694. hozzászólásárahegesztő munkakábel, mert az olajálló és pontosan arra van hogy nagy ampert elviseljen.
a lehető legvastagabbat amit megenged a tárcád és rá lehet erőszakolni az akksi sarura.
forrasztott kábelvégződéssel.
Sziasztok!Ki milyen kábelt ajánlana az önindító és az akkumulátor közé ami makulátlanul vezeti a cundajt?Válaszotokat előre is köszönöm!
Nem rég találtam ezt a hsz.-t, bár más típus meg nem is ú.. .érdekesség képen.
Agrolux fórum 10575
" Őszintén szólva nem tudjuk mi a pontos baja.Nem mindig diferál szét a két kerék,csörög,rázza a behajtó kardánt.Röviden ennyi.
Ebben elvileg van valami automata difizár,szerintünk az nem jó.Valószínű lesz bele 1 új hétfőn.
"Agrolux fórum 10575
Válasz masina #45691. hozzászólásáranyerő mindkettő.
valóban szoros lehet a hézagolás,
és valóban azért szokott ALUL menni a kardán :)
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraaz ötlet teljesen jó, mármint oroszosan jó :)
értem a logikáját.
de azért ez mégsem igazán megoldás semmire..
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Válasz gandalfcappy #45685. hozzászólásáraCserélni is ill. marni is lehet. Google a barátod. "MTZ szelepfészek"
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
Válasz Faragó János #45681. hozzászólásáraTehát akkor forralja a vizet ha a TLT-t használod. Lehetséges hogy a TLT rosszul van beállítva és állandóan fékeli magát?
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán.
thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...