Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.37 Ft USD 402.25 Ft CHF 438.98 Ft GBP 489 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91311 hozzászólás
Nincs profilkép
#45211 a2457
2016-07-23 23:24:39

Válasz konyal #45210. hozzászólásáraha éppen nem is ez recseg ropog benne, ez akkor is cserés szerintem.
katt ide
a képen alsó tengely a tlt, még ennek a csapágyai szoktak tönkremenni, de ez a ritkább eset. meg ha volt benne sűrű olaj bőven akkor nemigen hallani inkább csak remeg tőle a gép.

más tlt gond nem nagyon van, mivel nemigen van több alkatrésze neki.

#45210 konyal
2016-07-23 20:52:29

Válasz a2457 #45208. hozzászólásárahát a tengelyre meröleges tehát cseresmile bored

#45209 Vízpocsékoló
2016-07-23 20:32:35

Válasz Richard. #45206. hozzászólására Üdv! Az csak addig lesz ott ameddig nem találok bele normálisat. A többi régóta rajta van minimális kopás látszik rajtuk.

Nincs profilkép
#45208 a2457
2016-07-23 19:40:09

Válasz konyal #45207. hozzászólásáraszerintem az már egy kicsit sok.
persze kérdés merre mozog 2-3 mm ert ?
tengely irányban vagy arra merőlegesen?

#45207 konyal
2016-07-23 18:54:48

Válasz a2457 #45192. hozzászólásáraszia kivettem a tltét nem sok mindent látokrajta de a kisfogaskerek viszont két-három mm mozognak az jó vagy csere smile confused

Nincs profilkép
#45206 Richard.
2016-07-23 13:51:52

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraJa,hogy olyan jò az anyaga? Akkor kàr is belerakni. A vonòszàrak,meg a függesztőkarok csapja is szarok? Vonòszàrat,ahol tartja a függesztő, az a csapszeg? Az is puha,amit àrulnak? Azokat cserèltem,talàn eredeti volt,kalapos csap,de berepedt,. Időben meglàttam, mert meggörbült. Oda sima vasat faragtak, nem kopott,nem görbült meg. Igaz,ott màs az erőkar,talàn fele annyit szenved,mint fönt.

#45204 Vízpocsékoló
2016-07-23 12:05:38

Válasz colizoli #45202. hozzászólásáraÜdv! Teljesen egyetértek veled,ott a pont!smile thumbupcool Inkább jó minőségű csapokat bele oszt csókolom.

#45202 colizoli
2016-07-23 07:04:07

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraNe foglalkozz a károgokkal. 79-s kisfülkésem van az eredeti csapszeggel és a kopás 1 mm-en belül van és soha a büdös életben nem kenegettem semmivel.smile whistling

Nincs profilkép
#45201 a2457
2016-07-23 00:17:31

nem a legszebb megoldás, de ha a csapszeg tényleg edzetlen és puha akkor bevágsz egy bödön használt olajat a mélyhűtőbe, a csapszeget felmelegíted világos narancs színre, aztán bedobod a mélyhűtött olajba.
aztán ha kihűlt mély vörösre melegíted újra és hagyod hogy lassan hüljön ki homokban.
nem elegáns de volt már hogy hirtelen nem volt egyébb opció, és végülis elégedett vagyok az eredménnyel. elég edzett lett, és nem rideg.

#45200 Szeni
2016-07-22 23:42:03

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraHa gyenge az anyag, mindegy h. mennyi olajat adsz neki, akkor is tönkre megy. Ha nincs más lehetőség, esztergálni kell 10.9 es csavarból. Az bírni fogja.

#45199 Vízpocsékoló
2016-07-22 23:36:46

Válasz Richard. #45196. hozzászólásáraÜdv! Mint lentebb egy kolléga írta, inkább az anyagminőséggel lesznek gondok, most is amit kaptam csapszeg közönséges köracélból van esztergálva, még a végén sincs semmi perem, én hegesztettem rá 20 alátétet. Az előző is ilyen lehetett azért ette meg fél év alatt.
Amúgy 4-5 mázsás gépnél nincs nehezebb. Régebben nagyon sokáig bírták a csapok is, pedig soha nem volt zsírozva, vagy olajozva. Most majd megpróbálom zsírozgatni, hátha hosszabb életű lesz.

#45198 Szeni
2016-07-22 23:33:50

Válasz kevesa #45194. hozzászólásáraNem biztos h. minden részletet tudtam tökéletesen értelmezni, de az, ahogy hol mozog, meg hol nem, meg előre, meg hátra, az a normális működés szerint van. Ezek után már csak az a kérdés, h. miért nem hajt az eleje. Erről kellene valami infó, mert ezt a leírtakból nem lehet megállapítani.

Nincs profilkép
#45197 a2457
2016-07-22 23:31:05

Válasz Richard. #45196. hozzászólásárapersze, több olaj kell bele ugyanahoz az emelés magassághoz.
viszont könnyebb a dolga.
ha rendben van a sima 100 as munkahenger is hanyatvágja amúgy a traktort :D
110 es ha befér segédemelővel az életbiztosítás ilyen téren.

Nincs profilkép
#45196 Richard.
2016-07-22 22:38:09

Válasz Vízpocsékoló #45195. hozzászólásáraHasználat elött olajzóval olajat a munkahenger csapra ,meg a függesztő és vonószár csapszegére. Többi vastag anyag,kicsiket eszi hamar. Nehéz gépnél,én megpróbálnám a segéd emelőket. Sok földnél,megéri szerintem. Mindennek könnyebb a dolga. Igaz,amit lÁtok gépet,lassabban emel,sok a munkahenger,de legalább bírja.

#45195 Vízpocsékoló
2016-07-22 21:58:13

Üdv! Na ez is pusztulásig bírja. Kapott komplett originál emelőszerkezetet,hát attól tartok ez nem fogja 30 évig bírni 2 csapszeg cserével.Vannak gondok az illesztéssel (1) a zsír nem a tengely, és a persely között jön, hanem a legnagyobb része a ház, és a persely közt(2) a karok és a ház közt 2-2mm hézag (ez a leszorító lemez végére hegesztett 4 db köracélal megoldva) (3) az eredetit a traktor nem bírta lecibálni a stiftről na ezt messziről rá lehet dobni,de legalább erősített karok vannak rajta.smile thumbup

#45194 kevesa
2016-07-22 21:21:55

szerintetek mi lehet a hiba forrása?
Nem hajt az eleje szóval nekem szabadonfutos a kardántengelyem és amikor beleteszem a stiftet ha még nincs is bekapcsolva az eleje akkor nem tudnám szabad kézzel forgatni. Vagy mozogna az egész traki, de amikor bekapcsolom az első hajtást akkor is tudom kézzel forgatni és nem mozog a gép előrefelé, de amikor hátra mozgatom akkor meg mozog szóval hátrafelé hajt. Mi lehet a hiba forrása szerintem az első hídba tört szét valami?

Illetve merjem így használni a gépet?

Nincs profilkép
#45192 a2457
2016-07-21 22:01:31

Válasz konyal #45190. hozzászólásáraegyik lehetőség a bolygómű, ezt hátulról ki tudod venni egyben. a teljes tlt hajtást.

ha az rendben van akkor van még egy pont, a fülkében is ki lehet kapcsolni a tlt hajtást, ott szokott még csapágy probléma lenni. ahoz ketté kell szedni a masinát.

illetve az 540/1000 es kardán kapcsoló körmeinél. megkéne azt is nézni -már ha olyan amin van ilyen a hasán- lehet hogy valami "csak" megütötte a váltót aztán azért csinál ilyet.

egyébb baj nemhiszem hogy lehet, ez a 3 szokott lenni mindttalan és mindíg.
ha a bolygomű a ludas erőteljesen javasolnám az erősített kivitelre való cserét. nem olcsó de jó. /ha a tiédhez van olyan/

Nincs profilkép
#45191 vukk.attila
2016-07-21 21:44:53

hali.olyan kérdésem lenne mtz 82-ben a váltóban szétment az elsőhajtás kisfogaskereke.azt kilehet ugy cserélni hogy a váltott ne keljen széthuzni? csinált már valaki ilyet ? :Dsmile whistling

#45189 csoppika
2016-07-21 19:41:14

Válasz konyal #45187. hozzászólásáraBeleállsz orral egy mély árokba( mint kocsma záróra után szoktak), aztán a váltóolaj sem folyik ki...smile biggrin

#45188 csoppika
2016-07-21 19:38:43

Szerintem ki kell húznod a kardán egységet hátul. Rendesen hajt, és úgy ropog?

#45187 konyal
2016-07-21 19:22:03

sziasztok volna egy kérdésem recseg ropog a tlt kihajtás ha gépethajtok vele (tudom akaszam le a gépet akkor nem recseg ropogsmile lolsmile lolsmile lol)
udv konyalsmile helpsmiliesmile helpsmilie

#45186 Vízpocsékoló
2016-07-20 22:14:01

Válasz Magister #45180. hozzászólásáraEz egy 36 éves mtz és higgyétek el hogy oda van rá figyelve.Eddig aki látta mindenki mondta, hogy nem folyik ebből az olaj sehol.
Ez a része is rendbe lesz rakva rövidesen.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#45184 Richard.
2016-07-20 22:03:24

Válasz Bandita29 #45182. hozzászólásáraAkkor kèrjük mag a kollègàt,h. Az ůj holmit olajozza reggel,ha hasznàlja,meg minden gépcsere alkalmàval.aztàn szàmoljon be az illesztèsről!smile thumbup

Nincs profilkép
#45183 a2457
2016-07-20 21:59:09

zsírspray, és kompresszor.
heti 1x.
bőven elég.

akinek nem fér bele, annak énis azmondanám ne kenegesse semmivel. tényle csak a por ül be és jobban csiszol mintha fém a fémen menne...
sajnos semmi porvédője nincsen ennek a vacaknak.
filóztam rajta hogy kéne csinálni de feladtam, mert egy utolsó lusta disznó vagyok.

#45182 Bandita29
2016-07-20 21:56:19

Válasz Richard. #45179. hozzászólásáraOlajjal csak az a problémám,mint amit a kolléga említett,hogy belerakódik a por,és kész a csiszoló massza. A rakodók illesztései kicsit pontosabbak,ott ritkán fúj át a szél egy kis port a csap és a persely közt.
Itt az anyagminőséggel is gondok lehetnek.Azt nem tudni mi történt fél éve,hogy cserélni kellett a csapot,de ez a kopás durva egy picit.

Nincs profilkép
#45180 Magister
2016-07-20 21:49:08

Válasz Vízpocsékoló #45178. hozzászólásáraÉrtem én.., értem ám..na de ez akkor is BERÁGÓDÁS!!!!!!! az meg elégtelen kenési állapot ..
Nem??? van rá megoldás...pl garfitos kenő anyag...plö: grafitos lánckenőanyag...vagy...?

Nincs profilkép
#45179 Richard.
2016-07-20 21:45:06

Válasz Bandita29 #45177. hozzászólásáraOlaj. Nem szèp,csak anyagtakarèkos! Rakodòk forgòcsapjai zsìrozhatòak. Ez is igènyel valamit! Nem beszèlv,h. Mekkora erő kell,ha a beràgòdott csapszeggel emelünk. Közben elfordul.

#45178 Vízpocsékoló
2016-07-20 21:43:20

Válasz Magister #45176. hozzászólásáraSzerintem inkább az ovális furat ette meg,fél éve volt benne a csapszeg cserélve.Ha zsírozom akkor még jobban rakodik rá a por, és akkor meg azért eszi meg.smile thumbdown

#45177 Bandita29
2016-07-20 21:37:09

Tegye fel a kezét az az ember,aki rendszeresen leköti a munkahengert,hogy egy kis zsírral összemaszatoljon mindent!smile lol

Nincs profilkép
#45176 Magister
2016-07-20 21:26:53

Válasz Richard. #45175. hozzászólásáraMegette a zsír...látszik hogy oda volt rá figyelve...smile surrendersmile surrender

Nincs profilkép
#45175 Richard.
2016-07-20 21:20:55

Válasz Vízpocsékoló #45174. hozzászólásárasmile cursingígy jàr a fèm,mikor becsìpi a zsírt!

#45174 Vízpocsékoló
2016-07-20 20:37:46

Na ennek se volt már sok hátra!smile sweatdrop

#45173 csoppika
2016-07-20 20:34:00

Válasz Dozer #45172. hozzászólásáraTehát a 360/70R24 helyett felejtős...

#45172 Dozer
2016-07-20 19:27:22

Válasz csoppika #45169. hozzászólására13.6r24 ( 340/85r24 ) , 18.4r34 ( 460/85r34 )
felel meg. Vagy 380/70r24 és 520/70r34 ugyan az az átmérő csak szélesebbek.

#45171 csoppika
2016-07-20 16:38:05

Válasz fexco #45170. hozzászólásáraA srácnak voltyre van asszem. Nagyon kopik...sok a fafuvar év közben aszfalton...

#45170 fexco
2016-07-20 13:45:43

Válasz csoppika #45169. hozzászólásáraez a gyári gumiméret!!!a 13,6ot szorozd be!!egyébbként ha a gumi márkára akarsz kitérni,a mostani merevhidasok belshinával,mig a 2005környékéig vegyesen jött ki a merevhidas ruszki belshinával és magyar taurus gumival....nekem volt ilyenem,semmivel se jobb de rosszabb se.nem láttam különbséget...smile cowboy

#45169 csoppika
2016-07-20 12:45:34

Srácok!
Jár valaki 13.6r24-es (taurus) mérettel 820.2 mtz-vel? Passzol rá? (18.4r34 a hátsó)

Nincs profilkép
#45168 a2457
2016-07-19 22:47:58

Válasz Gabesz2 #45165. hozzászólásárade, reménykedhetsz.
lehet a gumigyűrű is.

Nincs profilkép
#45167 Richard.
2016-07-19 22:39:02

Válasz Gabesz2 #45165. hozzászólásáraAz èn esetem... Tünet Ugyan ez volt,ott az ùj hengerfej tömìtés megoldotta. 2000forint csak,meg a meló. Szerintem egy pròbàt megèr. Ja,èn Megnyomattam a vìzrendszert,semmi víz nem ment bele a kartelba,leengedtem az olajat,Leeresztőnèl pár perc után sem jött víz. . Az sem mutatta meg. Nyomasd meg!

#45166 Máté80
2016-07-19 21:38:12

Válasz Gabesz2 #45165. hozzászólásáraHa szürkül benne, akkor víz, ha csak szimplán nő a karterban az olajszint, akkor gázolaj az adagolón keresztül (például).

#45165 Gabesz2
2016-07-19 20:11:03

Ha MTz-ben nő az olajszint, belefolyik a víz valahol. Ez lehet a hengerfej tömítésnél is vagy ne reménykedjek a hüvely gumi gyűrű a ludas?

10 éve lett hüvelyezve, lehet az után gyártott gumi gyűrűk elrenyhültek... kb. két éve fagyálló után kezdett szivárogni.

Nincs profilkép
#45164 zoltan.horvath40
2016-07-19 16:03:51

Sziasztok!Szeretnék érdeklődni,hogy mi a véleményetek az Mtz 1221.2 fém burkolatos gépekről érdemes beruházni avagy felejtős.Kb 50H földhöz kellene-somogy- esetleg nagy lenne?Köszi a válaszokat!

#45163 Tobszi
2016-07-19 13:32:11

Válasz kevesa #45162. hozzászólásáraItt megtalálod:
http://traktoralkatresz.eu/mtz-alkatreszek/

#45162 kevesa
2016-07-19 13:17:21

Valakinek nincs egy bontott ábrája MTZ reduktorházról?

Orbitos szöghajtásosról érdekelen hol találom benne a hézagoló lemezeket.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdok kerültek a gazdákhoz
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
A felhívásokra többszörös volt a túljelentkezés.
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Egy éve csak reménykedtek a termelők egy hasonlóan magas árban.
FAZA PCL 210 rönkvonszoló
FAZA PCL 210 rönkvonszoló

630.000 Ft

Oldalfal magasító
Oldalfal magasító

220.000 Ft

Güde GHS 14 fahasító
Güde GHS 14 fahasító

560.000 Ft

TSC 10 t fahasító
TSC 10 t fahasító

490.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]