Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Magister #45143. hozzászólásáraHát én heggeszteni nem tudok, inkább rábízom egy hozzáértőre, de akkor az a lényeg hogy elvileg érdemes javítani.....
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraSzia! Ezt nagyon szépen meglehet javítani!!!
Le kell takarítani és NiCu elektródával meglehet hegeszteni!!!!
A lényeg, hogy kicsi hőterhelés legyen!
Rövid szakaszokat húzz, és a cementit rácsokat a kalapács smoldjával szét kell tördelni!!!!
Kicsit többet hajtatod már füstöl. Havernak is meg nekem is ugyanazt a problémát játszotta, mikor akart indulni a gép kilökte a bendixet, volt hogy télen 10-15 indításra indult be.
utána érdklődtem, nemtudom, nem néztem milyen volt rajta, de a kicsiből a magnet/magneton nemtom pontosan típusut szabad megvenni, az cseh gyártmány és erősített..... állítólag a többi gyenge és előfordulhat vele olyan mint ahogyan én jártam. Én nem tudom nekem milyen volt fent, azzal vettem a tarkit....sajnos!
Szóval ma leszereltük az önindítót és minden hiányzott róla.....
Kinyitottuk alúlról a házat, egyből ki is esett a tengelye az önindítónak, de a fogaskerék rész még benne van, valahol beszorulva. viszont ami már biztos hogy szét kell húzni, mert a kuplungszerkezetet is szétbarmolta. szóval kicsit zsebbenyúlós lesz.
Amiben nem tudom mit tegyek, de szerintem egy próbát megér, hogy ne keljen új darázsderekat/kuplungházat venni, megpróbálom beheggesztetni! Szerintetek az jó lesz úgy? megtudják jól csinálni? csinált már valaki ilyet?
Sziasztok!
Le tudná valaki rajzolni a villamos kötéseket az MTZ50-ben. Generátor, önindító, izzítás, indítórelé érdekelne. A gyári rajzon van egy pótellenállás, az hová kerül?
A gépkönyv szerint elkezdtem de nem igazán működik...
Előre is köszönöm!
Válasz N.. Tamás #45135. hozzászólásáraIgen, kicsi áttételes öníndítóm van, ezek ilyen gyengék, rövid időre tervezték, fogyasztói társadalomnak.
Sok gyártója van Kínától Litvániáig. A minőség is így változik.
Én kb.8 éve vettem az elsőt.
Válasz AJ #45134. hozzászólásáraÉnis pont tárcsázásból tértem haza, leakasztottam a tárcsát, akkor még indult, majd előrébb álltam 3-4 métert, szépen leállítottam mert volt még dolgom a tárcsán aztán már nem indult..... Hát ha ma lesz egy kis időm ránézünk hogy okosabbak legyünk....... Neked is kis önindító van? Ezek ilyen gyengék? Ilyen könnyen széthullanak?
Hello N Tamás!
Én is hasonlóan jártam vasárnap.
Hazaérve tárcsázásból lemostam a 820-ast. Utána állnék be a magtárba és az önindító csak forog de a bendix nem húz be, nem kapcsolódik a fogaskoszorúhoz. Azt hittem valami relé beázott, de azok szárazak voltak, és két napig a napon száradva utána sem indult. Már beszéltem egy elektromossal, vegyem le az önindítót és vigyem el neki. Leszerelve azonnal látom a hibát, a hajtóműves önindítónak kettétört a fogaskerék tengelye és a fogaskerék előrecsúszott a koszorúba ill. mellé. Szerencsére én nem akartam behúzatni, mert úgy jártam volna mint te. Volt egy régi bendix tengelyem kicseréltem és azonnal indult.
Szerintem nem kell széthúzni, csak a kuplungházat átnézni. És egy új önindító és GO!
Válasz N.. Tamás #45128. hozzászólásáramár érthetőbb. Tipp. Kis indító meghajtó kereke ,vagy tengelye letörhetett,vagy,kicsúszott,ha erre képes,azt ezért nem hajtott. De,bent lehetett a fogaskoszorúba. Meghúzáskor a koszorú kinyomta a fogaskerékkel kuplungharang tetejét.talán,ennyi. Ezek szerint így széteshet? Behegeszt,ha ép a koszorú,Kuplung szerkezet,azt egy másik indító motorral mehet tovább. Talán,a főtengelyt nem feszítette meg úgy,hogy baja maradjon. Talán......mindenképpen lutri. szét kéne húzni,a kacatok elakadása,vagy újboli kár okozásai miatt.
Holnap lefotózom,kis önindító, és a tetején tört ki,a motor után, ott ahol a lendkerék van. A méretével kapcsolatban egy nem szabályos kör,de kB egy közepes méretű tojáshoz hasonló darab... máshoz nem is tudom hasonlítani.
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraKözben haza húztuk, üresben szépen csendesen gurul, semmi hangja. Előfordulhat hogy luhullottak az aljába a darabok, így ha az alját megbontjuk és kitakarítjuk plusz az önindítónál is átnézzük, kitakarítjuk akkor előfordulhat hogy nem kell széthúzni? És öntvénypálcával heggeszthető?
Egyébként ezek az új kis önindítók ilyen könnyen széthullanak? A régi naggyal sose jártunk még így....... Valaki valami tanácsot?
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraAz indító motort mindenképp vedd le és nézz bele!!!
Ott nagyon nem jó ha valamit bekap!!
Ha nem nagy a kitörés és nem függ tőle semmi akkor "hideg" öntvény hegesztéssel vissza lehet tenni...persze látni kellene..
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáravalami egyedi problémád lehet. Szerintem valami képet dobj ide,mert nem tiszta,hogy a kuplungharang törte,vagy váltó,vagy mi? gyári indító motor,vagy áttételes?
Sziasztok. Nagy problémám van.... Mit tanácsoltok? Szóval ami történt.... Nem indult a traktor mtz 55/82. Az önindító csak zúgott, nem tolt ki , nem indított..... Gondoltuk meghúzzuk. Azonnal indult viszont egyből csörgött, kattogott, recsegett, ropogott. Leállt aztán mikor kiszáltam akkor láttam hogy a fogaskerékház vagy nemtudom mi a hivatalos neve, szóval egy darab ki is tört a tetején belőle. Azt mondják biztos széthullot az önindító, behullott a fogaskerekekhez és szétfeszítette. Azt se tudom mi tévő legyek...... Valakinek valami tanácsa? Mondtak már olyat is hogy ha leszedem az önindítót, belelátok és ha nincs belehullva,széthullva, széttörve semmi akkor csak öntvénypálcával heggesztessem vissza a lyukat , új önindító és mehet..... mi a véleményetek? Tudnátok tanácsolni valamit hogyan lássak neki? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv mindenkinek Tamás.
Válasz UE-28 #45121. hozzászólásáraamit még érdemes figyelni az a centrifugálszűrő. ha leállítod a motort annak még sokáig pörögnie kell ha minden rendben van.
ha nincsen rendben, akkor legalább a szűrőt takarítani kell.
Válasz prütyi #45119. hozzászólásáraHa nincs nagyon bele rohadva hátul a csőbe akkor nem nehéz le venni. Ha meg igen akkor vágd el és mikor rakod vissza teszel egy beleillő csővet kicsit megpöccinted azt kész.
Válasz UE-28 #45114. hozzászólásáraez csak hozzávetőleges dolog.
ha sokat kellet erőlködnie és sokat kormolt, és kopás végett több kormot engedett be az olajtérbe a gyűrű, akkor hamarabb cserélsz olajat.
az olaj nem megy tönkre a "használattól".
egyszerűen "csak" annyi történik hogy elkezdi felvenni a kormot, amitől felhígul, és elsavasodik, és a finom korom szemcsék végett kenőanyag helyett inkább polírozó anyag lesz belőle. a hőterheléstől pedig kipárolog belőle az adalék anyagok egy része. Ezek az anyagok részben a viszkozitást állítják be , ez a másik oka annak hogy a fáradt olaj vékonyabb. Az adalékok másik része pedig az olaj fémekhez való tapadását javítja.
csak üzemórára hagyatkozni nem jó ötlet, az csak egy hozzávetőleges adat.
ha csak könnyű munkát végzett a masina és nem kormol a motor mert nincsen agyontekerve az adagoló, akkor elmehet 300 órát is egy közepes minőségű olajjal.
ugyanakkor ha kemény talajmunka volt végig akkor a 200 inkább közelebb van a valósághoz.
én azt szoktam nézni hogy mennyi olajat evett meg, és hogy hogyan néz ki az olaj.
hogyan fut le a nívópálcáról az új olajhoz képpest.
Válasz prütyi #45111. hozzászólásáraÜdv!
Úgy tudom kisfűlkésed van. Vedd ki az első szélvédőt,told széjjel a váltó előtt onnan már szerintem tudod. Mennyi idő? Hát vessz össze az asszonnyal reggel és holnap Estére kész lesz!
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy 50-esen mennyi ideig tart egy teljes váltó csapágyazás? Illetve merről célszerűbb bontani a gépet a váltó kiszabadításához előröl vagy hátulról?
Információt kérek tőletek, hogy az alábbi képen látható Mtz50 típusú traktornál az 55-ös számú alkatrészt "hajtótengely"-t a motor felöli részen ki tudom venni?
További szép napot.
Válasz kevesa #45104. hozzászólására2db persely van benne, én kihúztam a tengelyt és elvágtam, majd a perselybe hegesztettem laposvasat keresztbe. Elvágott tengelyt pedig kalapáccsal ütöttem, szerencsére könnyen kijött. Tengelyt is cserélném mert ha válla van akkor mégszorulhat és eltörik. Eredeti oroszt vennék azt még nem törtem és nem is kopik annyira. Kereket nem vettem le.
Valaki akinek van valamilyen ábrája MTz hátsó részéről azon belül is a vonórudat ami tartja tengely az nekem lötyög abban ha jól tudom van egy persely azt szeretném kicserélni hátha a rud még nem deformálodott. Azt mi módon tudnám kivarázsolni milyen mélyen van benne az a persely?
Válasz Jakabjóska #45102. hozzászólásáraIgen direkt igy vettem parba a 12 v a ablakmoso a gombjától hoztam szerintem jo az onnan test a fülke a 3 jelado es amikor áramot adok kiakad 120-nal most vagy valami vezetek vagy csatlakozó nem jo. Vagy tényleg az óra nem jo. Holnap lehet hozok egy másik órát. A mechanikus meg azért mert nagyon nagy a jelado része es nem bírom meg kozcsavarral sem becsavarni
Válasz kevesa #45101. hozzászólásáraYK-133 óra+ TM 100 jeladó. A bekötés elvileg jó, 12V a biztosítéktól az orosz "B" (nálad a 2), a jeladó az orosz "D" (3), a maradék a test (1).
Nekünk az 50-esben ugyanez volt, óracsere oldotta meg ( az új HBR óra nem volt jó). Én a helyedben mechanikus órát tennék be
Most csinálok ilyet először szóval vízórát szeretnék bekötni.
Még pedig ezt.
A 1 végre kötöttem a testet amit a fülkéhez csavaroztam a 2. véghez raktam a 12V amit az ablakmosó csatlakozojától hoztam és végül a 3. vezetékre kötöttem a jeladót.
De amikor áramot adok neki a műszer kiakad felmegy 120-ra szóval valami csak nem jó.
És a jeladó is új ehhez az órához vettem hol ronthattam el?
Válasz csoppika #45098. hozzászólásáraEz király...
Nekem kimaradt az életemből,mert sosem dolgoztam gyárban,csak maszeknál a mezőgazdaság mellett... Esztergályos üzemben lehúztam pár évet,ott nem volt gombaölős hűtőfolyadék.Nyáron isteni volt az emulzió mikor megbuggyant.
Autószervízben is lehúztam 6 évet,míg zöldkártyát is csináltunk,az csodálatos volt,főleg télen,mikor elszívás nélkül túráztattuk az ezer éves szutykokat,hogy kicsit lejjebb menjen a co,a munkatárs meg képembe fújta a cigi füstöt vigyorogva,hogy mivan,nem bírod?
Válasz Bandita29 #45097. hozzászólásáraMelyik nem???
Nyalni kell a multik valagát ezerrel...
Alu öntöde... galvanizáló üzem, horganyzó üzem... acélöntöde...pl...
Nehézipar: gerinc
Levegős gépek: por, olajgőz(marógépek eregetik a közösbe a gombaölős olajos hűtővíz gőzét), ízületek, hajszálerek
Öntöde:füst, gyantagőz, dimetil-etil-amin gáz(ebben az a vicces, hogy ott is tilos dohányozni, mert káros)... nézz utána...
Aztán eme cégek a helyi jó viszony kialakítása miatt támogatnak sportot, gyereknapot stb. Csak az óvodás Pistikének elfelejtik mondani, hogy apa kicsit előbb meg fog halni, mint kellene...
Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáraAz a helyzet, hogy a: kezem/karom/derekam/
hátam/szemem/tüdőm elhasználja a cég... Valamit had tegyek már tönkre én is szórakozásból...
Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáravaskos gumilap a fülke aljára, meg a műszerfal alatti részre sokat segít.
meg a fülke tetejére.
hoszzabb kipuffogó ami jobban a fülke fölé nyúlik, az is sokat segít.
motorházon legyenek fennt a takaróelemek, rengeteget fog a zajon.
pajtás múlt évben megfúrkodta a fülke zártszelvényeit és kinyomta purhabbal a belsejét, az sem elvetélt ötlet de magam részéről nem furkodnám.
91544 hozzászólás
Válasz Magister #45143. hozzászólásáraHát én heggeszteni nem tudok, inkább rábízom egy hozzáértőre, de akkor az a lényeg hogy elvileg érdemes javítani.....
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraSzia! Ezt nagyon szépen meglehet javítani!!!
Le kell takarítani és NiCu elektródával meglehet hegeszteni!!!!
A lényeg, hogy kicsi hőterhelés legyen!
Rövid szakaszokat húzz, és a cementit rácsokat a kalapács smoldjával szét kell tördelni!!!!
Kicsit többet hajtatod már füstöl. Havernak is meg nekem is ugyanazt a problémát játszotta, mikor akart indulni a gép kilökte a bendixet, volt hogy télen 10-15 indításra indult be.
Kis önindítóm egyszer volt, de többet sose lesz. Semmivel sem tudnak többet mint a nagy.
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraigy jártam énis csak nekem beszorult menetközbe és le satu fékezet
nagyon kellemetlen
utána érdklődtem, nemtudom, nem néztem milyen volt rajta, de a kicsiből a magnet/magneton nemtom pontosan típusut szabad megvenni, az cseh gyártmány és erősített..... állítólag a többi gyenge és előfordulhat vele olyan mint ahogyan én jártam. Én nem tudom nekem milyen volt fent, azzal vettem a tarkit....sajnos!
Szóval ma leszereltük az önindítót és minden hiányzott róla.....
Kinyitottuk alúlról a házat, egyből ki is esett a tengelye az önindítónak, de a fogaskerék rész még benne van, valahol beszorulva. viszont ami már biztos hogy szét kell húzni, mert a kuplungszerkezetet is szétbarmolta. szóval kicsit zsebbenyúlós lesz.
Amiben nem tudom mit tegyek, de szerintem egy próbát megér, hogy ne keljen új darázsderekat/kuplungházat venni, megpróbálom beheggesztetni! Szerintetek az jó lesz úgy? megtudják jól csinálni? csinált már valaki ilyet?
Sziasztok!
Le tudná valaki rajzolni a villamos kötéseket az MTZ50-ben. Generátor, önindító, izzítás, indítórelé érdekelne. A gyári rajzon van egy pótellenállás, az hová kerül?
A gépkönyv szerint elkezdtem de nem igazán működik...
Előre is köszönöm!
Válasz N.. Tamás #45135. hozzászólásáraIgen, kicsi áttételes öníndítóm van, ezek ilyen gyengék, rövid időre tervezték, fogyasztói társadalomnak.
Sok gyártója van Kínától Litvániáig. A minőség is így változik.
Én kb.8 éve vettem az elsőt.
Válasz AJ #45134. hozzászólásáraÉnis pont tárcsázásból tértem haza, leakasztottam a tárcsát, akkor még indult, majd előrébb álltam 3-4 métert, szépen leállítottam mert volt még dolgom a tárcsán aztán már nem indult..... Hát ha ma lesz egy kis időm ránézünk hogy okosabbak legyünk....... Neked is kis önindító van? Ezek ilyen gyengék? Ilyen könnyen széthullanak?
Hello N Tamás!
Én is hasonlóan jártam vasárnap.
Hazaérve tárcsázásból lemostam a 820-ast. Utána állnék be a magtárba és az önindító csak forog de a bendix nem húz be, nem kapcsolódik a fogaskoszorúhoz. Azt hittem valami relé beázott, de azok szárazak voltak, és két napig a napon száradva utána sem indult. Már beszéltem egy elektromossal, vegyem le az önindítót és vigyem el neki. Leszerelve azonnal látom a hibát, a hajtóműves önindítónak kettétört a fogaskerék tengelye és a fogaskerék előrecsúszott a koszorúba ill. mellé. Szerencsére én nem akartam behúzatni, mert úgy jártam volna mint te. Volt egy régi bendix tengelyem kicseréltem és azonnal indult.
Szerintem nem kell széthúzni, csak a kuplungházat átnézni. És egy új önindító és GO!
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólására Szia mi có hegesztövel szoktuk csinálni sok öntvényt meg lehet hegeszteni még az mtz blokot is
Válasz N.. Tamás #45128. hozzászólásáramár érthetőbb. Tipp. Kis indító meghajtó kereke ,vagy tengelye letörhetett,vagy,kicsúszott,ha erre képes,azt ezért nem hajtott. De,bent lehetett a fogaskoszorúba. Meghúzáskor a koszorú kinyomta a fogaskerékkel kuplungharang tetejét.talán,ennyi. Ezek szerint így széteshet? Behegeszt,ha ép a koszorú,Kuplung szerkezet,azt egy másik indító motorral mehet tovább. Talán,a főtengelyt nem feszítette meg úgy,hogy baja maradjon. Talán......mindenképpen lutri. szét kéne húzni,a kacatok elakadása,vagy újboli kár okozásai miatt.
Válasz N.. Tamás #45130. hozzászólásáraA lentebb 45107es hozzászólásban közzétett képen található tömb legelejének a legteteje.....
Válasz N.. Tamás #45129. hozzászólásáraHírtelen ahogy ránézek a motor és fülke közötti rész....
Holnap lefotózom,kis önindító, és a tetején tört ki,a motor után, ott ahol a lendkerék van. A méretével kapcsolatban egy nem szabályos kör,de kB egy közepes méretű tojáshoz hasonló darab... máshoz nem is tudom hasonlítani.
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraKözben haza húztuk, üresben szépen csendesen gurul, semmi hangja. Előfordulhat hogy luhullottak az aljába a darabok, így ha az alját megbontjuk és kitakarítjuk plusz az önindítónál is átnézzük, kitakarítjuk akkor előfordulhat hogy nem kell széthúzni? És öntvénypálcával heggeszthető?
Egyébként ezek az új kis önindítók ilyen könnyen széthullanak? A régi naggyal sose jártunk még így....... Valaki valami tanácsot?
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraAz indító motort mindenképp vedd le és nézz bele!!!
Ott nagyon nem jó ha valamit bekap!!
Ha nem nagy a kitörés és nem függ tőle semmi akkor "hideg" öntvény hegesztéssel vissza lehet tenni...persze látni kellene..
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáravalami egyedi problémád lehet. Szerintem valami képet dobj ide,mert nem tiszta,hogy a kuplungharang törte,vagy váltó,vagy mi? gyári indító motor,vagy áttételes?
Sziasztok. Nagy problémám van.... Mit tanácsoltok? Szóval ami történt.... Nem indult a traktor mtz 55/82. Az önindító csak zúgott, nem tolt ki , nem indított..... Gondoltuk meghúzzuk. Azonnal indult viszont egyből csörgött, kattogott, recsegett, ropogott. Leállt aztán mikor kiszáltam akkor láttam hogy a fogaskerékház vagy nemtudom mi a hivatalos neve, szóval egy darab ki is tört a tetején belőle. Azt mondják biztos széthullot az önindító, behullott a fogaskerekekhez és szétfeszítette. Azt se tudom mi tévő legyek...... Valakinek valami tanácsa? Mondtak már olyat is hogy ha leszedem az önindítót, belelátok és ha nincs belehullva,széthullva, széttörve semmi akkor csak öntvénypálcával heggesztessem vissza a lyukat , új önindító és mehet..... mi a véleményetek? Tudnátok tanácsolni valamit hogyan lássak neki? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv mindenkinek Tamás.
Válasz Maszek Zs #45122. hozzászólásáraLehet hogy erre a célra kérek kölcsön egy "gólyás" 50-est a faluból.
Válasz UE-28 #45121. hozzászólásáraamit még érdemes figyelni az a centrifugálszűrő. ha leállítod a motort annak még sokáig pörögnie kell ha minden rendben van.
ha nincsen rendben, akkor legalább a szűrőt takarítani kell.
Válasz prütyi #45119. hozzászólásáraHa nincs nagyon bele rohadva hátul a csőbe akkor nem nehéz le venni. Ha meg igen akkor vágd el és mikor rakod vissza teszel egy beleillő csővet kicsit megpöccinted azt kész.
Válasz a2457 #45117. hozzászólásáraMikor kormolna, mindig visszaváltok, és lényegében csak kaszált, bálázott és szállított.
A motor kitűnő állapotban van, nem kell rátölteni.
Köszi!
Ez a kihelyezett vezértömb honnan kaphatja az olajat?
https://www.youtube.com/watch?v=ubj3dZpZllY
Ha nem kéne mindig hogy menjen, akkor egy gyorscsatlakozóra is rá lehetne kötni a gépen és akkor megy mikor egy kar le lenne nyomva.?
Válasz Maszek Zs #45115. hozzászólásáraAkkor a fülke elejét szedjem le és úgy mehet szét. A bukokeretet hogy szokás feltámasztani hogy ne zavarjon semmibe?
Válasz pamko #45116. hozzászólásáraNem kell állítani semmin.
Válasz UE-28 #45114. hozzászólásáraez csak hozzávetőleges dolog.
ha sokat kellet erőlködnie és sokat kormolt, és kopás végett több kormot engedett be az olajtérbe a gyűrű, akkor hamarabb cserélsz olajat.
az olaj nem megy tönkre a "használattól".
egyszerűen "csak" annyi történik hogy elkezdi felvenni a kormot, amitől felhígul, és elsavasodik, és a finom korom szemcsék végett kenőanyag helyett inkább polírozó anyag lesz belőle. a hőterheléstől pedig kipárolog belőle az adalék anyagok egy része. Ezek az anyagok részben a viszkozitást állítják be , ez a másik oka annak hogy a fáradt olaj vékonyabb. Az adalékok másik része pedig az olaj fémekhez való tapadását javítja.
csak üzemórára hagyatkozni nem jó ötlet, az csak egy hozzávetőleges adat.
ha csak könnyű munkát végzett a masina és nem kormol a motor mert nincsen agyontekerve az adagoló, akkor elmehet 300 órát is egy közepes minőségű olajjal.
ugyanakkor ha kemény talajmunka volt végig akkor a 200 inkább közelebb van a valósághoz.
én azt szoktam nézni hogy mennyi olajat evett meg, és hogy hogyan néz ki az olaj.
hogyan fut le a nívópálcáról az új olajhoz képpest.
Ha motorolaj cserénél ,a most benne lévő Hardt oil 20w-50 est, lecserélném, valami komolyabb ,amiről már korábban szó esett, Q8 10w-40, 15w-40 olajra.
valószinű ,hogy állitani kell majd a szűrő alatti olajnyomás csavaron?
Válasz prütyi #45111. hozzászólásáraÜdv!
Úgy tudom kisfűlkésed van. Vedd ki az első szélvédőt,told széjjel a váltó előtt onnan már szerintem tudod. Mennyi idő? Hát vessz össze az asszonnyal reggel és holnap Estére kész lesz!
Válasz Jakabjóska #45113. hozzászólásáraKöszi, akkor várok vele még egy picit
Válasz UE-28 #45112. hozzászólásáraGépkönyv 240 üzemórát ír olajcserére
Üdv!
Jól olvastam a mezőgép archívumban, hogy MTZ-ben (82) 200 üó.-ként kell a motorolajat cserélni?
Köszönöm
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy 50-esen mennyi ideig tart egy teljes váltó csapágyazás? Illetve merről célszerűbb bontani a gépet a váltó kiszabadításához előröl vagy hátulról?
Válasz kevesa #45108. hozzászólásáraNincs perem, ki jön az csak fordítva ahogy berakták nekem hegesztéssel kb 10perc volt a 2db persely
Szerintem igen. A kép is úgy mutatja.
Válasz 9020 #45105. hozzászólásáraÉrtem koszi akkor majd küzdeni kell vele. Nincs neki pereme h másik oldalról bedugva valamit ki lehetne ütni?
A kép lemaradt.
Tisztelt hozzáértő emberek.
Információt kérek tőletek, hogy az alábbi képen látható Mtz50 típusú traktornál az 55-ös számú alkatrészt "hajtótengely"-t a motor felöli részen ki tudom venni?
További szép napot.
Válasz kevesa #45104. hozzászólására2db persely van benne, én kihúztam a tengelyt és elvágtam, majd a perselybe hegesztettem laposvasat keresztbe. Elvágott tengelyt pedig kalapáccsal ütöttem, szerencsére könnyen kijött. Tengelyt is cserélném mert ha válla van akkor mégszorulhat és eltörik. Eredeti oroszt vennék azt még nem törtem és nem is kopik annyira. Kereket nem vettem le.
Valaki akinek van valamilyen ábrája MTz hátsó részéről azon belül is a vonórudat ami tartja tengely az nekem lötyög abban ha jól tudom van egy persely azt szeretném kicserélni hátha a rud még nem deformálodott. Azt mi módon tudnám kivarázsolni milyen mélyen van benne az a persely?
Válasz Jakabjóska #45102. hozzászólásáraIgen direkt igy vettem parba a 12 v a ablakmoso a gombjától hoztam szerintem jo az onnan test a fülke a 3 jelado es amikor áramot adok kiakad 120-nal most vagy valami vezetek vagy csatlakozó nem jo. Vagy tényleg az óra nem jo. Holnap lehet hozok egy másik órát. A mechanikus meg azért mert nagyon nagy a jelado része es nem bírom meg kozcsavarral sem becsavarni
Válasz kevesa #45101. hozzászólásáraYK-133 óra+ TM 100 jeladó. A bekötés elvileg jó, 12V a biztosítéktól az orosz "B" (nálad a 2), a jeladó az orosz "D" (3), a maradék a test (1).
Nekünk az 50-esben ugyanez volt, óracsere oldotta meg ( az új HBR óra nem volt jó). Én a helyedben mechanikus órát tennék be
Véleményetek szerint mi lehet a hiba?
Most csinálok ilyet először szóval vízórát szeretnék bekötni.
Még pedig ezt.
A 1 végre kötöttem a testet amit a fülkéhez csavaroztam a 2. véghez raktam a 12V amit az ablakmosó csatlakozojától hoztam és végül a 3. vezetékre kötöttem a jeladót.
De amikor áramot adok neki a műszer kiakad felmegy 120-ra szóval valami csak nem jó.
És a jeladó is új ehhez az órához vettem hol ronthattam el?
Válasz Bandita29 #45099. hozzászólásáraAz emulzió itt is megbuggyanik. De vmelyik gépben fél évig benne van...el nem hiszem, hogy gombaölő nélkül...
Válasz csoppika #45098. hozzászólásáraEz király...
Nekem kimaradt az életemből,mert sosem dolgoztam gyárban,csak maszeknál a mezőgazdaság mellett... Esztergályos üzemben lehúztam pár évet,ott nem volt gombaölős hűtőfolyadék.Nyáron isteni volt az emulzió mikor megbuggyant.
Autószervízben is lehúztam 6 évet,míg zöldkártyát is csináltunk,az csodálatos volt,főleg télen,mikor elszívás nélkül túráztattuk az ezer éves szutykokat,hogy kicsit lejjebb menjen a co,a munkatárs meg képembe fújta a cigi füstöt vigyorogva,hogy mivan,nem bírod?
Válasz Bandita29 #45097. hozzászólásáraMelyik nem???
Nyalni kell a multik valagát ezerrel...
Alu öntöde... galvanizáló üzem, horganyzó üzem... acélöntöde...pl...
Nehézipar: gerinc
Levegős gépek: por, olajgőz(marógépek eregetik a közösbe a gombaölős olajos hűtővíz gőzét), ízületek, hajszálerek
Öntöde:füst, gyantagőz, dimetil-etil-amin gáz(ebben az a vicces, hogy ott is tilos dohányozni, mert káros)... nézz utána...
Aztán eme cégek a helyi jó viszony kialakítása miatt támogatnak sportot, gyereknapot stb. Csak az óvodás Pistikének elfelejtik mondani, hogy apa kicsit előbb meg fog halni, mint kellene...
Válasz csoppika #45096. hozzászólásáraMilyen munkahely az ami kicsinálja az embert,de amugy csend van?
Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáraAz a helyzet, hogy a: kezem/karom/derekam/
hátam/szemem/tüdőm elhasználja a cég... Valamit had tegyek már tönkre én is szórakozásból...
Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáravaskos gumilap a fülke aljára, meg a műszerfal alatti részre sokat segít.
meg a fülke tetejére.
hoszzabb kipuffogó ami jobban a fülke fölé nyúlik, az is sokat segít.
motorházon legyenek fennt a takaróelemek, rengeteget fog a zajon.
pajtás múlt évben megfúrkodta a fülke zártszelvényeit és kinyomta purhabbal a belsejét, az sem elvetélt ötlet de magam részéről nem furkodnám.