Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 407 Ft USD 390.32 Ft CHF 429.55 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91544 hozzászólás
Nincs profilkép
#45144 N.. Tamás
2016-07-15 20:18:08

Válasz Magister #45143. hozzászólásáraHát én heggeszteni nem tudok, inkább rábízom egy hozzáértőre, de akkor az a lényeg hogy elvileg érdemes javítani.....

Nincs profilkép
#45143 Magister
2016-07-15 19:46:13

Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraSzia! Ezt nagyon szépen meglehet javítani!!!
Le kell takarítani és NiCu elektródával meglehet hegeszteni!!!!
A lényeg, hogy kicsi hőterhelés legyen!
Rövid szakaszokat húzz, és a cementit rácsokat a kalapács smoldjával szét kell tördelni!!!!

#45142 Büresz
2016-07-15 18:48:21

Kicsit többet hajtatod már füstöl. Havernak is meg nekem is ugyanazt a problémát játszotta, mikor akart indulni a gép kilökte a bendixet, volt hogy télen 10-15 indításra indult be.

#45141 Büresz
2016-07-15 18:46:17

Kis önindítóm egyszer volt, de többet sose lesz. Semmivel sem tudnak többet mint a nagy.

Nincs profilkép
#45140 Faragó János
2016-07-15 18:44:33

Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraigy jártam énis csak nekem beszorult menetközbe és le satu fékezet
nagyon kellemetlen

Nincs profilkép
#45139 N.. Tamás
2016-07-15 17:55:47

Nincs profilkép
#45138 N.. Tamás
2016-07-15 17:51:44

utána érdklődtem, nemtudom, nem néztem milyen volt rajta, de a kicsiből a magnet/magneton nemtom pontosan típusut szabad megvenni, az cseh gyártmány és erősített..... állítólag a többi gyenge és előfordulhat vele olyan mint ahogyan én jártam. Én nem tudom nekem milyen volt fent, azzal vettem a tarkit....sajnos!
Szóval ma leszereltük az önindítót és minden hiányzott róla.....
Kinyitottuk alúlról a házat, egyből ki is esett a tengelye az önindítónak, de a fogaskerék rész még benne van, valahol beszorulva. viszont ami már biztos hogy szét kell húzni, mert a kuplungszerkezetet is szétbarmolta. szóval kicsit zsebbenyúlós lesz.
Amiben nem tudom mit tegyek, de szerintem egy próbát megér, hogy ne keljen új darázsderekat/kuplungházat venni, megpróbálom beheggesztetni! Szerintetek az jó lesz úgy? megtudják jól csinálni? csinált már valaki ilyet?

#45137 greenhorizont
2016-07-15 16:06:59

Sziasztok!
Le tudná valaki rajzolni a villamos kötéseket az MTZ50-ben. Generátor, önindító, izzítás, indítórelé érdekelne. A gyári rajzon van egy pótellenállás, az hová kerül?
A gépkönyv szerint elkezdtem de nem igazán működik...
Előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#45136 AJ
2016-07-15 14:58:59

Válasz N.. Tamás #45135. hozzászólásáraIgen, kicsi áttételes öníndítóm van, ezek ilyen gyengék, rövid időre tervezték, fogyasztói társadalomnak.
Sok gyártója van Kínától Litvániáig. A minőség is így változik.
Én kb.8 éve vettem az elsőt.

Nincs profilkép
#45135 N.. Tamás
2016-07-15 07:44:47

Válasz AJ #45134. hozzászólásáraÉnis pont tárcsázásból tértem haza, leakasztottam a tárcsát, akkor még indult, majd előrébb álltam 3-4 métert, szépen leállítottam mert volt még dolgom a tárcsán aztán már nem indult..... Hát ha ma lesz egy kis időm ránézünk hogy okosabbak legyünk....... Neked is kis önindító van? Ezek ilyen gyengék? Ilyen könnyen széthullanak?

Nincs profilkép
#45134 AJ
2016-07-15 07:32:03

Hello N Tamás!
Én is hasonlóan jártam vasárnap.
Hazaérve tárcsázásból lemostam a 820-ast. Utána állnék be a magtárba és az önindító csak forog de a bendix nem húz be, nem kapcsolódik a fogaskoszorúhoz. Azt hittem valami relé beázott, de azok szárazak voltak, és két napig a napon száradva utána sem indult. Már beszéltem egy elektromossal, vegyem le az önindítót és vigyem el neki. Leszerelve azonnal látom a hibát, a hajtóműves önindítónak kettétört a fogaskerék tengelye és a fogaskerék előrecsúszott a koszorúba ill. mellé. Szerencsére én nem akartam behúzatni, mert úgy jártam volna mint te. Volt egy régi bendix tengelyem kicseréltem és azonnal indult.
Szerintem nem kell széthúzni, csak a kuplungházat átnézni. És egy új önindító és GO!

#45133 mtz zoli
2016-07-14 22:02:37

Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólására Szia mi có hegesztövel szoktuk csinálni sok öntvényt meg lehet hegeszteni még az mtz blokot is

Nincs profilkép
#45132 Richard.
2016-07-14 22:01:29

Válasz N.. Tamás #45128. hozzászólásáramár érthetőbb. Tipp. Kis indító meghajtó kereke ,vagy tengelye letörhetett,vagy,kicsúszott,ha erre képes,azt ezért nem hajtott. De,bent lehetett a fogaskoszorúba. Meghúzáskor a koszorú kinyomta a fogaskerékkel smile cursingkuplungharang tetejét.talán,ennyi. Ezek szerint így széteshet? Behegeszt,ha ép a koszorú,Kuplung szerkezet,azt egy másik indító motorral mehet tovább. Talán,a főtengelyt nem feszítette meg úgy,hogy baja maradjon. Talán......mindenképpen lutri. szét kéne húzni,a kacatok elakadása,vagy újboli kár okozásai miatt.

Nincs profilkép
#45131 N.. Tamás
2016-07-14 21:38:21

Válasz N.. Tamás #45130. hozzászólásáraA lentebb 45107es hozzászólásban közzétett képen található tömb legelejének a legteteje.....

Nincs profilkép
#45130 N.. Tamás
2016-07-14 21:32:32

Válasz N.. Tamás #45129. hozzászólásáraHírtelen ahogy ránézek a motor és fülke közötti rész....

Nincs profilkép
#45129 N.. Tamás
2016-07-14 21:31:11

Holnap lefotózom,kis önindító, és a tetején tört ki,a motor után, ott ahol a lendkerék van. A méretével kapcsolatban egy nem szabályos kör,de kB egy közepes méretű tojáshoz hasonló darab... máshoz nem is tudom hasonlítani.

Nincs profilkép
#45128 N.. Tamás
2016-07-14 21:22:51

Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraKözben haza húztuk, üresben szépen csendesen gurul, semmi hangja. Előfordulhat hogy luhullottak az aljába a darabok, így ha az alját megbontjuk és kitakarítjuk plusz az önindítónál is átnézzük, kitakarítjuk akkor előfordulhat hogy nem kell széthúzni? És öntvénypálcával heggeszthető?
Egyébként ezek az új kis önindítók ilyen könnyen széthullanak? A régi naggyal sose jártunk még így....... Valaki valami tanácsot?

Nincs profilkép
#45127 Magister
2016-07-14 21:22:04

Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraAz indító motort mindenképp vedd le és nézz bele!!!
Ott nagyon nem jó ha valamit bekap!!
Ha nem nagy a kitörés és nem függ tőle semmi akkor "hideg" öntvény hegesztéssel vissza lehet tenni...persze látni kellene..

Nincs profilkép
#45126 Richard.
2016-07-14 21:20:33

Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáravalami egyedi problémád lehet. Szerintem valami képet dobj ide,mert nem tiszta,hogy a kuplungharang törte,vagy váltó,vagy mi? gyári indító motor,vagy áttételes? smile cursing

Nincs profilkép
#45125 N.. Tamás
2016-07-14 20:55:01

Sziasztok. Nagy problémám van.... Mit tanácsoltok? Szóval ami történt.... Nem indult a traktor mtz 55/82. Az önindító csak zúgott, nem tolt ki , nem indított..... Gondoltuk meghúzzuk. Azonnal indult viszont egyből csörgött, kattogott, recsegett, ropogott. Leállt aztán mikor kiszáltam akkor láttam hogy a fogaskerékház vagy nemtudom mi a hivatalos neve, szóval egy darab ki is tört a tetején belőle. Azt mondják biztos széthullot az önindító, behullott a fogaskerekekhez és szétfeszítette. Azt se tudom mi tévő legyek...... Valakinek valami tanácsa? Mondtak már olyat is hogy ha leszedem az önindítót, belelátok és ha nincs belehullva,széthullva, széttörve semmi akkor csak öntvénypálcával heggesztessem vissza a lyukat , új önindító és mehet..... mi a véleményetek? Tudnátok tanácsolni valamit hogyan lássak neki? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv mindenkinek Tamás. smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

#45124 prütyi
2016-07-14 19:35:12

Válasz Maszek Zs #45122. hozzászólásáraLehet hogy erre a célra kérek kölcsön egy "gólyás" 50-est a faluból.

Nincs profilkép
#45123 a2457
2016-07-14 18:44:44

Válasz UE-28 #45121. hozzászólásáraamit még érdemes figyelni az a centrifugálszűrő. ha leállítod a motort annak még sokáig pörögnie kell ha minden rendben van.
ha nincsen rendben, akkor legalább a szűrőt takarítani kell.

#45122 Maszek Zs
2016-07-14 15:21:10

Válasz prütyi #45119. hozzászólásáraHa nincs nagyon bele rohadva hátul a csőbe akkor nem nehéz le venni. Ha meg igen akkor vágd el és mikor rakod vissza teszel egy beleillő csővet kicsit megpöccinted azt kész.

#45121 UE-28
2016-07-14 15:11:53

Válasz a2457 #45117. hozzászólásáraMikor kormolna, mindig visszaváltok, és lényegében csak kaszált, bálázott és szállított.

A motor kitűnő állapotban van, nem kell rátölteni.

Köszi!

#45120 Sanyee
2016-07-14 10:43:09

Ez a kihelyezett vezértömb honnan kaphatja az olajat?
https://www.youtube.com/watch?v=ubj3dZpZllY

Ha nem kéne mindig hogy menjen, akkor egy gyorscsatlakozóra is rá lehetne kötni a gépen és akkor megy mikor egy kar le lenne nyomva.?

#45119 prütyi
2016-07-14 09:40:58

Válasz Maszek Zs #45115. hozzászólásáraAkkor a fülke elejét szedjem le és úgy mehet szét. A bukokeretet hogy szokás feltámasztani hogy ne zavarjon semmibe?

#45118 Plútó
2016-07-14 09:31:58

Válasz pamko #45116. hozzászólásáraNem kell állítani semmin.

Nincs profilkép
#45117 a2457
2016-07-14 09:00:31

Válasz UE-28 #45114. hozzászólásáraez csak hozzávetőleges dolog.
ha sokat kellet erőlködnie és sokat kormolt, és kopás végett több kormot engedett be az olajtérbe a gyűrű, akkor hamarabb cserélsz olajat.

az olaj nem megy tönkre a "használattól".
egyszerűen "csak" annyi történik hogy elkezdi felvenni a kormot, amitől felhígul, és elsavasodik, és a finom korom szemcsék végett kenőanyag helyett inkább polírozó anyag lesz belőle. a hőterheléstől pedig kipárolog belőle az adalék anyagok egy része. Ezek az anyagok részben a viszkozitást állítják be , ez a másik oka annak hogy a fáradt olaj vékonyabb. Az adalékok másik része pedig az olaj fémekhez való tapadását javítja.

csak üzemórára hagyatkozni nem jó ötlet, az csak egy hozzávetőleges adat.
ha csak könnyű munkát végzett a masina és nem kormol a motor mert nincsen agyontekerve az adagoló, akkor elmehet 300 órát is egy közepes minőségű olajjal.
ugyanakkor ha kemény talajmunka volt végig akkor a 200 inkább közelebb van a valósághoz.

én azt szoktam nézni hogy mennyi olajat evett meg, és hogy hogyan néz ki az olaj.
hogyan fut le a nívópálcáról az új olajhoz képpest.

#45116 pamko
2016-07-13 23:35:29

Ha motorolaj cserénél ,a most benne lévő Hardt oil 20w-50 est, lecserélném, valami komolyabb ,amiről már korábban szó esett, Q8 10w-40, 15w-40 olajra.

valószinű ,hogy állitani kell majd a szűrő alatti olajnyomás csavaron?

#45115 Maszek Zs
2016-07-13 23:31:47

Válasz prütyi #45111. hozzászólásáraÜdv!
Úgy tudom kisfűlkésed van. Vedd ki az első szélvédőt,told széjjel a váltó előtt onnan már szerintem tudod. Mennyi idő? Hát vessz össze az asszonnyal reggel és holnap Estére kész lesz!smile thumbup

#45114 UE-28
2016-07-13 20:49:09

Válasz Jakabjóska #45113. hozzászólásáraKöszi, akkor várok vele még egy picitsmile wink

#45113 Jakabjóska
2016-07-13 19:05:57

Válasz UE-28 #45112. hozzászólásáraGépkönyv 240 üzemórát ír olajcserére

#45112 UE-28
2016-07-13 17:20:30

Üdv!

Jól olvastam a mezőgép archívumban, hogy MTZ-ben (82) 200 üó.-ként kell a motorolajat cserélni?

Köszönöm

#45111 prütyi
2016-07-13 17:10:52

Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy 50-esen mennyi ideig tart egy teljes váltó csapágyazás? Illetve merről célszerűbb bontani a gépet a váltó kiszabadításához előröl vagy hátulról?

Nincs profilkép
#45110 9020
2016-07-13 12:42:37

Válasz kevesa #45108. hozzászólásáraNincs perem, ki jön az csak fordítva ahogy beraktáksmile cowboy nekem hegesztéssel kb 10perc volt a 2db persely

#45109 Büresz
2016-07-13 11:48:18

Szerintem igen. A kép is úgy mutatja.

#45108 kevesa
2016-07-13 11:32:48

Válasz 9020 #45105. hozzászólásáraÉrtem koszi akkor majd küzdeni kell vele. Nincs neki pereme h másik oldalról bedugva valamit ki lehetne ütni?

Nincs profilkép
#45107 winum
2016-07-13 11:18:10

A kép lemaradt.Tengelykapcsoló

Nincs profilkép
#45106 winum
2016-07-13 11:16:10

Tisztelt hozzáértő emberek.

Információt kérek tőletek, hogy az alábbi képen látható Mtz50 típusú traktornál az 55-ös számú alkatrészt "hajtótengely"-t a motor felöli részen ki tudom venni?
További szép napot.

Nincs profilkép
#45105 9020
2016-07-12 19:04:51

Válasz kevesa #45104. hozzászólására2db persely van benne, én kihúztam a tengelyt és elvágtam, majd a perselybe hegesztettem laposvasat keresztbe. Elvágott tengelyt pedig kalapáccsal ütöttem, szerencsére könnyen kijött. Tengelyt is cserélném mert ha válla van akkor mégszorulhat és eltörik. Eredeti oroszt vennék azt még nem törtem és nem is kopik annyira. Kereket nem vettem le.

#45104 kevesa
2016-07-12 17:39:10

Valaki akinek van valamilyen ábrája MTz hátsó részéről azon belül is a vonórudat ami tartja tengely az nekem lötyög abban ha jól tudom van egy persely azt szeretném kicserélni hátha a rud még nem deformálodott. Azt mi módon tudnám kivarázsolni milyen mélyen van benne az a persely?

#45103 kevesa
2016-07-10 21:34:06

Válasz Jakabjóska #45102. hozzászólásáraIgen direkt igy vettem parba a 12 v a ablakmoso a gombjától hoztam szerintem jo az onnan test a fülke a 3 jelado es amikor áramot adok kiakad 120-nal most vagy valami vezetek vagy csatlakozó nem jo. Vagy tényleg az óra nem jo. Holnap lehet hozok egy másik órát. A mechanikus meg azért mert nagyon nagy a jelado része es nem bírom meg kozcsavarral sem becsavarni

#45102 Jakabjóska
2016-07-10 21:21:20

Válasz kevesa #45101. hozzászólásáraYK-133 óra+ TM 100 jeladó. A bekötés elvileg jó, 12V a biztosítéktól az orosz "B" (nálad a 2), a jeladó az orosz "D" (3), a maradék a test (1).

Nekünk az 50-esben ugyanez volt, óracsere oldotta meg ( az új HBR óra nem volt jó). Én a helyedben mechanikus órát tennék be

#45101 kevesa
2016-07-10 20:31:00

Véleményetek szerint mi lehet a hiba?

Most csinálok ilyet először szóval vízórát szeretnék bekötni.
Még pedig ezt.



A 1 végre kötöttem a testet amit a fülkéhez csavaroztam a 2. véghez raktam a 12V amit az ablakmosó csatlakozojától hoztam és végül a 3. vezetékre kötöttem a jeladót.

De amikor áramot adok neki a műszer kiakad felmegy 120-ra szóval valami csak nem jó.

És a jeladó is új ehhez az órához vettem hol ronthattam el?

#45100 csoppika
2016-07-09 23:07:03

Válasz Bandita29 #45099. hozzászólásáraAz emulzió itt is megbuggyanik. De vmelyik gépben fél évig benne van...el nem hiszem, hogy gombaölő nélkül...

#45099 Bandita29
2016-07-09 21:07:16

Válasz csoppika #45098. hozzászólásáraEz király...
Nekem kimaradt az életemből,mert sosem dolgoztam gyárban,csak maszeknál a mezőgazdaság mellett... Esztergályos üzemben lehúztam pár évet,ott nem volt gombaölős hűtőfolyadék.Nyáron isteni volt az emulzió mikor megbuggyant.smile wacko
Autószervízben is lehúztam 6 évet,míg zöldkártyát is csináltunk,az csodálatos volt,főleg télen,mikor elszívás nélkül túráztattuk az ezer éves szutykokat,hogy kicsit lejjebb menjen a co,a munkatárs meg képembe fújta a cigi füstöt vigyorogva,hogy mivan,nem bírod?smile lol

#45098 csoppika
2016-07-09 20:44:38

Válasz Bandita29 #45097. hozzászólásáraMelyik nem???
Nyalni kell a multik valagát ezerrel...
Alu öntöde... galvanizáló üzem, horganyzó üzem... acélöntöde...pl...
Nehézipar: gerinc
Levegős gépek: por, olajgőz(marógépek eregetik a közösbe a gombaölős olajos hűtővíz gőzét), ízületek, hajszálerek
Öntöde:füst, gyantagőz, dimetil-etil-amin gáz(ebben az a vicces, hogy ott is tilos dohányozni, mert káros)... nézz utána...
Aztán eme cégek a helyi jó viszony kialakítása miatt támogatnak sportot, gyereknapot stb. Csak az óvodás Pistikének elfelejtik mondani, hogy apa kicsit előbb meg fog halni, mint kellene...

#45097 Bandita29
2016-07-09 20:35:18

Válasz csoppika #45096. hozzászólásáraMilyen munkahely az ami kicsinálja az embert,de amugy csend van?smile huh

#45096 csoppika
2016-07-09 18:48:07

Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáraAz a helyzet, hogy a: kezem/karom/derekam/
hátam/szemem/tüdőm elhasználja a cég... Valamit had tegyek már tönkre én is szórakozásból...smile biggrin

Nincs profilkép
#45095 a2457
2016-07-09 18:08:30

Válasz Földönfuto #45094. hozzászólásáravaskos gumilap a fülke aljára, meg a műszerfal alatti részre sokat segít.
meg a fülke tetejére.
hoszzabb kipuffogó ami jobban a fülke fölé nyúlik, az is sokat segít.
motorházon legyenek fennt a takaróelemek, rengeteget fog a zajon.
pajtás múlt évben megfúrkodta a fülke zártszelvényeit és kinyomta purhabbal a belsejét, az sem elvetélt ötlet de magam részéről nem furkodnám.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mindenki kapott még egy kis időt az eGN benyújtásához!
Mindenki kapott még egy kis időt az eGN benyújtásához!
Február 3-án éjfélig végezhető el az adatszolgáltatás.
Hirdetés
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Díjnyertes, hatalmas vetőgépet mutatott be az Amazone +VIDEÓ
Soronkénti elzárással rendelkezik a gép, így 1 százalék alá csökkenthetők az...
Német gyártmányú,  9 kapás 2m-es grúber eladó
Német gyártmányú, 9 kapás 2m-es grúber...

520.000 Ft

MTZ-82 traktor
MTZ-82 traktor

4.500.000 Ft

Piaci ponty, ponty
Piaci ponty, ponty

1.000 Ft

Massey Ferguson 6S155 - 0%Áfa-Leszállítva
Massey Ferguson 6S155 -...

39.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]