Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR414.77 FtUSD402.09 FtCHF439.56 FtGBP489.72 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok!
Valaki a jelenlévők között próbálta már az új típusú MTZ-n (920.3) a légkörmérő órát elektromosról hagyományosra alakítani?
Jó lenne ha valami mutatna valamit...
szép napot mindenkink olyan problémám lenne hidraulikával kapcsolatosam hogy egyik pillanatrol a másikra nem emelte fel a munka gépet. kivetem a nyakas szelepet pár apró koszt találtam rajta megtisztitotam viszaraktam müködik de mégse ugy ahogy szokot . alapjáraton emelte eddig az ekét most félgázon segitségeteket előre is köszönöm
Válasz mgszerelo #44480. hozzászólásáraÜdv:
Hát lehet hogy a minőséggel vannak gondok.Nekem is a négyből három be van repedezve, amelyik nincs abba van még egy betű ütve, az valószínű nem ugyanott készült.Ha visszanézed raktam fel képet róla, nekem 4 éve lett újítva, nem cseréltem ki, de az emberbe mindig ott van a félsz hogy mikor esik szét.
üdv
lehet amatőr leszek,820.2 Tlt hajtásával van gond.Állandóan forog kikapcsolt helyzetbe is!gondoltuk állítunk rajt és levettük a 2tank közti kis állító ablakot és láttuk hogy az egyik hoszu állítócsavar el van törve kitudtuk huzni de az alja bent maradt a menetbe tükörrel látni... akkor most kikellne szednünk alul az egész hajtást és az a kérdésem hogy a fékszalagok is kijönnek e valamint azok tengelyei vagy csak a középső tngely csapágyak fogaskerekek stb...mert ugye valahogy kikell vennünk a beletört csavart! szóval kitekerjük a másik állító csavar is és ugy huzassuk kifelé az egészet lent? köszi! sürgős lenne ha valai segit köszi
2. kép: fogyasztókkal (helyzetjelző, tompított, munkalámpák /-1, mert kiégett/, elakadásjelző, klíma, ventilátor) Ami nem volt működtetve: a féklámpa, ablaktörlő.
Sziasztok!
Olyan problémám akadt, hogy melegen nehezen emel a traktor csak nagy gázzal, valamint a kormányt is csak nagyobb gázzal tudom forgatni. Egy MTZ 82.1 (2001) - ről van szó, orbitos, a kormányszivattyú ns 10. Tudnátok tanácsot adni mit tegyek hogy melegen is emeljen könnyen, meg a kormány is forogjon? A kormányforgás hidegen is nehézkes alacsony fordulaton.
Hát a traktorom nem igazán fotogén...
Dolgoztam szervizben 6 évig,és az ékszíjtárcsát ott kukáztam össze...Hogy mire való azt nem tudom.
A villamosság nem bonyolult ezen a szinten...Ha egy helyzetjelző lámpát képes vagy bekötni,akkor egy beépített szabályzós generátor sem okozhat gondot... Egyébként ha valahol szikrázik,akkor szigetelő szalag,ha nem szikrázik akkor meg kontakt spray....
Válasz Bandita29 #44462. hozzászólásáraOK Köszi!
Ez a villamos dolog nekem nem fekszik. Így nem is értek hozzá. de ez a fénykép dolog érdekelne engem is! Itt a környéken 20éve nincs normális villamos szerelő. De most jut eszembe van egy trabim és arra vettem annó egy 4ütemü varburg generátort,ami vadi új volt akkor Leszedem és megnézetem.
Sziasztok valaki találkozott már ezzel a problémával 820.2 nél hogy megbolondult hidralika ha lefelé kellene engedni egy darabig emel és utána enged le ha tud valaki valami tanács előre is köszönöm .
Válasz csoppika #44456. hozzászólásáraÉn is a Wartburg generátorra akartam írni hogy elég. Az is alapjárat közelében tudja a 42 Ampert. Ebből a szempontból a japán generátorok a legjobbak. Azok kifejezetten úgy készülnek hogy alapjáraton tudják a névleges teljesítményüket. Egyébként a régi 50-es generátora az IFA generátor gerjesztésével elég jó kombót alkot, nekem évek óta jól működik. Annyi a gond vele hogy hajlamos beázni..
Válasz Bandita29 #44462. hozzászólásáraNo végre egy használható adat:-)))
Az mtz tárcsája ment rá, vagy mi egyéb??? Idáig filóztam, milyen generátort vegyek... Esetleg lefotóznád?
Válasz a2457 #44464. hozzászólásáraA napokban ha használom, lehet hogy már ma, majd megnézem a digit műszer szerint az értékeket, megpróbálok képeket is készíteni hozzá, ha összejön.
Válasz emcett #44463. hozzászólásáraegy 12 voltos akksinak ha fel van töltve kéne mutatni 12,7 voltot.
ez felett kell lennie a töltő feszültségnek ahhoz hogy vegyen is fel valamit.
namost egy 80% ra töltött akksi 12,42 őt ad, egy félig lemerült pedig 12,06 voltot.
az ha 12 volt felett marad az még annyira nem teljesen jó. 12,8 - 13,2 volt között van az a töltő feszültség amit töltés megőrzésre (tehát önkisülés elleni védelemnek) bevett.
14,2 és 15 volt közt van amit elfogadunk egy generátortól. az egyezményes érték a 14.4 volt. ennyit kellene mutatnia ha rendben akarnánk tudni a rendszert.
mondjuk 12.5 voltal még épphogy csak feltölt, de még akkor is nagyon sokáig tart neki, az akksi élettartamának egyik legfontosabb tényezője hogy mennyi időt tölt nem 100% ra feltöltve. minnél kevesebbet, annál jobb.
Szóval rendben hogy javított rajta, de sajnos ez még azért nem 100% os eredmény.
látszik hogy tized voltokról beszélünk legtöbbször, a különbség élettartamban a pár havonta-néhány évente cserélünk akksit mert nem indít már rendesen, illetve a 15 évig nem nyúltunk hozzá.
azért kell a nagy generátor hogy indítás után minnél előbb vissza legyen töltve teljes kapacitásra az akksi. akkor nem fog szulfátosodni, és biztosan fog indítani, és nemkell cserélgetni.
eleve puszta elektronikai szempontból a fix párhuzamos kötésű 12 voltos rendszer ami szóba jöhet, illetve a minden oldalról nézve legjobb, ha 24 voltos az indítás és utánna párhuzamosan vannak kötve az akksik.
az volna a legjobb ha alapjáraton is minimum 12,5 volt lenne stabilan ami kijön a geneárotrból felkapcsolt mindenféle elektromos kütyü mellett, és teljes fordulaton úgy hogy minden ki van kapcsolva ami vellanyos, sem menne 14.8 fölé.
ez lenne az ideális.
ideális dolgok a valóságban nincsennek, de attól még ehhez célszerű tartani, ha a cél az hogy sokáig gond és hiba mentesen üzemeljen minden.
Ez a generátor téma azért is érdekes, mert a 1221.4-en nekünk a gyári Iskra (sajnos nem tudom hány W-os, holnap megnézem!) generátor a digit műszer szerint 13,9-14,2 V között tölt ford.számtól függően, és az a baj, hogy a gyári elhelyezési pontján a hőterheléstől folyamatosan megolvadt a felső aksit töltő fesz.szab 20 A -es biztosítéka, amitől a felső aksi az érintkezés hiányossága miatt nem volt töltve, aztán X - idő után lemerült. De át tettem a fesz.szabályzót a gép orrába a hűtő elé, így szépen szűken megoldódott a probléma, nem olvad meg a biztosíték műanyag háza, és nem gyullad ki a műszerben a piros lámpa. És még egy észrevétel: ha az összes (munka)lámpát, klímát, ventilátort bekapcsolom, akkor is 12 V fölött marad a töltés bőven, tehát elméletileg nem húzza lefelé az aksikat.
Az optimális megoldás ez lenne: (nem saját, hanem netes kép)
Válasz Maszek Zs #44461. hozzászólásáraOpelon 10-es szíj van,cseréltem tárcsát a generátoron. Gyárilag 2 szál megy rá,a vastag a töltő,meg egy vékony a gerjesztésnek kontroll lámpán keresztül. Vagy rövidre zárod,és akkor marad az egy vezeték,vagy a gyári megoldás... Pl. én tettem egy 2wattos lámpát az ampermérő mellé gerjesztésnek.Elszakadt a szíj multkor,így egyből észrevettem,a víz még el sem indult felfelé... Vaterán vettem,5000ft+a pósta....
A felfogatás teljesen egyszerű,nemkellett semmi barkács.... alul hosszú 10-es csavar,felül meg a gyári mtz kitámasztó.
Válasz Bandita29 #44458. hozzászólásáraKöszi neked és mindenkinek is a választ.
Mindjárt meg nézem mennyibe fáj egy ilyen generátor. Azért kell 13-as szíj mert ilyen a főtengelyen is,meg csak egy vezeték megy rá a generátorra. Meg ne kelljen nagyon átalakítani. Az Opeléra is csak egy megy??
hát az biztos hogy az mtz generátor sokra nem való.
ellenben remekül gyilkolja az akksit :D
megmondom őszintén ha 40 ezerbe is fáj kicserélni kocsi generátorra, akkor is megéri, mert az akksin bepótolja magát.
abból a nevetséges 500 watt ból azért ha lejönnek a lámpák.. hamar kiderül hogy menetközben is le lehet meríteni az akksit, ha nincsen forgatva a motor.
ami az ékszíjat érinti kérdés, ugye az behatárolja mekkora kakaót lehet ráengedni a generátorra, és nyilván azt is hogy mennyi szuflával lehet tölteni.
ezért van aki szerint fölös a nagyobb generátor.
csakhogy, egy 100 Amperes generátor nem tölt mindíg 100 amperral. attól függ mekkora a fogyasztás. Szóval annyit nyerünk vele hogy biztosak lehetünk abban hogy az akksik rendesen töltve vannak, és nem kell hozzá ordító motor sem.
ez az autógenerátor dolog egyike a legegyszerűbb, és leghasznosabb dolgoknak amit lehet egy mtz-n mókolni. vetekszik a párhuzamkapcsolós 24 voltos áttételes önindítással.
Generátor...Mikor a lejebb említett boltba egy hét után vittem vissza az 1000 wattos generátort,mert megdöglött,és ott mindenki a fejét csóválta,meg hogy ilyennel még sosem volt probléma,meg hogy biztos itt vettem-e kérdések záporoztak... akkor döntöttem el,hogy soha többet nem veszek mtz generátort. Enyémen dizel f astra generátora van, valeo a márkája,ez tölt... ha az akku kivánja akkor 7-800-as fordulaton kibukik az ampermérő 30 fölé.Ha az összes lámpa ég,akkor sem megy minuszba a mutató alapjáraton.
A generátor témához a tisztánlátás végett esetleg annyit lehetne még hozzáfűzni, h. nem teljesen írták ki rá a teljesítmény jelzését. Az 1000w utánról véletlenül lemaradt az h.: /2 db/1800RPM. Én is bedőltem egyszer ennek a felírásnak, vettem egy 1000w-osat, aztán mikor nem akarta elszaggatni az istrángot, akkor ráakasztottam egy lakatfogót, és kiderült, h. 1800 fordulat kellett neki ahhoz, h. 40 Ampert le bírjon adni. Egyszóval sokkal többet ér egy bontóból szedett régi zsiguli, v. Skoda generátor, mint egy 1000w-osnak csúfolt Orosz kútkölönc. Ja, és arról ne is álmodjon senki, h. 1400 fordulat alatt hajlandó lenne egy kicsit is dolgozni ez a műszaki csoda."
Válasz szg1 #44455. hozzászólásáraElég is lenne... De sajna ezt csak teljes fordulaton tudja... Alapjárat közelében gyikfing... Viszont az autó generátor már ott is tölt rendesen...
Már egyszer kérdeztem, de valahová eltűnt a kérdésem:
Régi fajta első híddal szerelt 82-es MTZ orbitosra alakításához hol érdemes megvenni az alkatrészeket? A régi szervóoszlop csak tartálynak maradna, minden mást 820-as mintájára akarnánk átalakítani.
Válasz Maszek Zs #44447. hozzászólásáraTalán a régi japán autókon volt 13-as szíj...(autós boltban kérdezz rá)
70 A alatt legyen, mert annyit tud kb átvinni egy ékszíj.(hozzáértők tanácsa volt)
Tehát ebből nyilvánvaló, mennyit ad le valójában az 1000wattosnak csúfolt mtz generátor...(valaki innen mérte már... talán 42ampert teljes fordulaton)
Srácok! Lehet, hogy kérdeztem már... Kuplung szerkezet csere( +tárcsa+kinyomócsapágy) lesz(mtz80). (Bitang nehéz nyomni, és éppencsak kiemel hideg olajnál. Már 2x állítottak rajta... 1 hétig volt jobb(de jó akkor sem)...
Milyent vegyek? Tara? Jók szoktak lenni? Habiról rendelném,mert itt Győrben minden"gyári"...meg "ilyenért még senki nem reklamált"...
Üdv!
Villamossággal nem vagyok tisztába. Ezért kérdezem 80-as motorhoz(13-ékszíjhoz) generátor de csak egy vezeték megy rá. Milyet ajánlanátok?!?! És milyen árban.
Válasz benducino74 #44442. hozzászólásáraPadlólemez kibont, aztán hozzá lehet férni a fedélhez. Szerintem szégyen kategória hogy ilyen hevenyészett módon van össze dobálva ez a verzió. Ettől még a fogasléces fedél is jobb lehet.(gondolat)
Mtz 820-nál, amikor sebességet akartam váltani, mintha eltört/szétesett volna a sebesség váltó kar, elkezdett lötyögni. Alánézve, a tengely, amire csavarral, és koronás anyával a végén biztosítva van, (kb 40 mm átmérőjű) mozog, mozgatja a kar, tehát valószínű az öntény házon belül eset szét, vagy tört el valami.
Volt valaminek már ilyen esete? mi lehet a gond?
Orvoslásához hogyan érdemes hozzá kezdeni?
Fülkelemezek levétele után... javítható?
Válasz Maszek Zs #44438. hozzászólásáraCsináltam én is,most is megcsinálnám,ha nem 0.5 mm-t kellene kivakarni a perselyből. Lehet nincs vékonyabb anyag oroszéknál
Még nincs szétkapva,de kb egy éve volt lenn a hengerfej,és egy dugón látszanak a szelepek nyomai,ebből gondoltam hogy a persely van oda....
Pedig benned bíztam,hogy neked van polcon,és ha személyesen elmegyek érte....
Válasz Plútó #44437. hozzászólásáraDe mit kezdjek vele,ha veszek méretre gyártott perselyt? A külső és belső felület ott biztos hogy egytengelyü. Amit utólag kell méretre fúrni,ott már lehet hibát hibára halmozni.
Válasz Bandita29 #44436. hozzászólásáraÜdv!
Csináltam egyszer mind a 4-et valamelyik motoron. Akkor ezek szerint valami nagy mákom volt,az jól sikerült! Még mindíg megyPedíg 5éve volt. Nagyon kicsiket állíts rajta nálam így nem rágott bele.
91332 hozzászólás
Válasz DZSIMI #44484. hozzászólásáraNyomást nem mértél a hidraulika csatlakozónál ?Mennyit nyom a szívattyú ?
Üdv!
Van valakinek eladó jó állapotú kör adagolója komplett nyomó csövekkel!
santa.szabolcs@gmail.com
Köszönöm
Sziasztok!
Valaki a jelenlévők között próbálta már az új típusú MTZ-n (920.3) a légkörmérő órát elektromosról hagyományosra alakítani?
Jó lenne ha valami mutatna valamit...
szép napot mindenkink olyan problémám lenne hidraulikával kapcsolatosam hogy egyik pillanatrol a másikra nem emelte fel a munka gépet. kivetem a nyakas szelepet pár apró koszt találtam rajta megtisztitotam viszaraktam müködik de mégse ugy ahogy szokot . alapjáraton emelte eddig az ekét most félgázon segitségeteket előre is köszönöm
Válasz AJ #44482. hozzászólásáraKöszi a tanácsot megnézem. Üdv Olah
Válasz olah #44470. hozzászólásáraHali!
Nézd meg a helyzet erő szabályzó átkapcsolóját, mert ha az bekapcsolódik akkor tud ilyet csinálni!
Üdv: AJ
Válasz mgszerelo #44480. hozzászólásáraÜdv:
Hát lehet hogy a minőséggel vannak gondok.Nekem is a négyből három be van repedezve, amelyik nincs abba van még egy betű ütve, az valószínű nem ugyanott készült.Ha visszanézed raktam fel képet róla, nekem 4 éve lett újítva, nem cseréltem ki, de az emberbe mindig ott van a félsz hogy mikor esik szét.
Helló sziasztok. szerintetek mitől reped be a dugó egy MTZ 892-es motorjába (kb 3 éves traktor) Előre is köszönöm a tanácsokat.
Válasz amino #44478. hozzászólásáraKijön komplett az egész.
üdv
lehet amatőr leszek,820.2 Tlt hajtásával van gond.Állandóan forog kikapcsolt helyzetbe is!gondoltuk állítunk rajt és levettük a 2tank közti kis állító ablakot és láttuk hogy az egyik hoszu állítócsavar el van törve kitudtuk huzni de az alja bent maradt a menetbe tükörrel látni... akkor most kikellne szednünk alul az egész hajtást és az a kérdésem hogy a fékszalagok is kijönnek e valamint azok tengelyei vagy csak a középső tngely csapágyak fogaskerekek stb...mert ugye valahogy kikell vennünk a beletört csavart! szóval kitekerjük a másik állító csavar is és ugy huzassuk kifelé az egészet lent? köszi! sürgős lenne ha valai segit köszi
Válasz a2457 #44466. hozzászólására2. kör: maximális fordulatszámon
1. kép: fogyasztók nélkül
2. kép: fogyasztókkal (lásd előző hsz.)
3. kép: balra fent a fordulatszám
Válasz a2457 #44466. hozzászólásáraElső kör: alapjáraton.
1. kép: fogyasztók nélkül
2. kép: fogyasztókkal (helyzetjelző, tompított, munkalámpák /-1, mert kiégett/, elakadásjelző, klíma, ventilátor) Ami nem volt működtetve: a féklámpa, ablaktörlő.
3. kép: bal felül a fordulatszám.
Válasz Bandita29 #44473. hozzászólásáraA cipésznek a cipője,a szabónak a nadrágja lukas!Ne szégyeld a traktorod!!
Sziasztok!
Olyan problémám akadt, hogy melegen nehezen emel a traktor csak nagy gázzal, valamint a kormányt is csak nagyobb gázzal tudom forgatni. Egy MTZ 82.1 (2001) - ről van szó, orbitos, a kormányszivattyú ns 10. Tudnátok tanácsot adni mit tegyek hogy melegen is emeljen könnyen, meg a kormány is forogjon? A kormányforgás hidegen is nehézkes alacsony fordulaton.
Köszönöm előre is.
Maszek Zs , Csoppika....
Hát a traktorom nem igazán fotogén...
Dolgoztam szervizben 6 évig,és az ékszíjtárcsát ott kukáztam össze...Hogy mire való azt nem tudom.
A villamosság nem bonyolult ezen a szinten...Ha egy helyzetjelző lámpát képes vagy bekötni,akkor egy beépített szabályzós generátor sem okozhat gondot... Egyébként ha valahol szikrázik,akkor szigetelő szalag,ha nem szikrázik akkor meg kontakt spray....
Válasz a2457 #44466. hozzászólásáraHolnap tudom megnézni ezt a töltés témát, mert megyek reggel vele KRM-ezni!
Válasz Bandita29 #44462. hozzászólásáraOK Köszi!
Ez a villamos dolog nekem nem fekszik. Így nem is értek hozzá. de ez a fénykép dolog érdekelne engem is! Itt a környéken 20éve nincs normális villamos szerelő. De most jut eszembe van egy trabim és arra vettem annó egy 4ütemü varburg generátort,ami vadi új volt akkor Leszedem és megnézetem.
Sziasztok valaki találkozott már ezzel a problémával 820.2 nél hogy megbolondult hidralika ha lefelé kellene engedni egy darabig emel és utána enged le ha tud valaki valami tanács előre is köszönöm .
Válasz csoppika #44456. hozzászólásáraÉn is a Wartburg generátorra akartam írni hogy elég. Az is alapjárat közelében tudja a 42 Ampert. Ebből a szempontból a japán generátorok a legjobbak. Azok kifejezetten úgy készülnek hogy alapjáraton tudják a névleges teljesítményüket. Egyébként a régi 50-es generátora az IFA generátor gerjesztésével elég jó kombót alkot, nekem évek óta jól működik. Annyi a gond vele hogy hajlamos beázni..
Udvozletem. Azt szeretnem kerdezni toletek, hogy hany uzemorankent kel az mtz-n cserelgetni az akumlatorokat? 820 az alany
Válasz Bandita29 #44462. hozzászólásáraNo végre egy használható adat:-)))
Az mtz tárcsája ment rá, vagy mi egyéb??? Idáig filóztam, milyen generátort vegyek... Esetleg lefotóznád?
Válasz emcett #44465. hozzászólásárakíváncsi leszek, és köszönöm előre is.
Válasz a2457 #44464. hozzászólásáraA napokban ha használom, lehet hogy már ma, majd megnézem a digit műszer szerint az értékeket, megpróbálok képeket is készíteni hozzá, ha összejön.
Válasz emcett #44463. hozzászólásáraegy 12 voltos akksinak ha fel van töltve kéne mutatni 12,7 voltot.
ez felett kell lennie a töltő feszültségnek ahhoz hogy vegyen is fel valamit.
namost egy 80% ra töltött akksi 12,42 őt ad, egy félig lemerült pedig 12,06 voltot.
az ha 12 volt felett marad az még annyira nem teljesen jó. 12,8 - 13,2 volt között van az a töltő feszültség amit töltés megőrzésre (tehát önkisülés elleni védelemnek) bevett.
14,2 és 15 volt közt van amit elfogadunk egy generátortól. az egyezményes érték a 14.4 volt. ennyit kellene mutatnia ha rendben akarnánk tudni a rendszert.
mondjuk 12.5 voltal még épphogy csak feltölt, de még akkor is nagyon sokáig tart neki, az akksi élettartamának egyik legfontosabb tényezője hogy mennyi időt tölt nem 100% ra feltöltve. minnél kevesebbet, annál jobb.
Szóval rendben hogy javított rajta, de sajnos ez még azért nem 100% os eredmény.
látszik hogy tized voltokról beszélünk legtöbbször, a különbség élettartamban a pár havonta-néhány évente cserélünk akksit mert nem indít már rendesen, illetve a 15 évig nem nyúltunk hozzá.
azért kell a nagy generátor hogy indítás után minnél előbb vissza legyen töltve teljes kapacitásra az akksi. akkor nem fog szulfátosodni, és biztosan fog indítani, és nemkell cserélgetni.
eleve puszta elektronikai szempontból a fix párhuzamos kötésű 12 voltos rendszer ami szóba jöhet, illetve a minden oldalról nézve legjobb, ha 24 voltos az indítás és utánna párhuzamosan vannak kötve az akksik.
az volna a legjobb ha alapjáraton is minimum 12,5 volt lenne stabilan ami kijön a geneárotrból felkapcsolt mindenféle elektromos kütyü mellett, és teljes fordulaton úgy hogy minden ki van kapcsolva ami vellanyos, sem menne 14.8 fölé.
ez lenne az ideális.
ideális dolgok a valóságban nincsennek, de attól még ehhez célszerű tartani, ha a cél az hogy sokáig gond és hiba mentesen üzemeljen minden.
Ez a generátor téma azért is érdekes, mert a 1221.4-en nekünk a gyári Iskra (sajnos nem tudom hány W-os, holnap megnézem!) generátor a digit műszer szerint 13,9-14,2 V között tölt ford.számtól függően, és az a baj, hogy a gyári elhelyezési pontján a hőterheléstől folyamatosan megolvadt a felső aksit töltő fesz.szab 20 A -es biztosítéka, amitől a felső aksi az érintkezés hiányossága miatt nem volt töltve, aztán X - idő után lemerült. De át tettem a fesz.szabályzót a gép orrába a hűtő elé, így szépen szűken megoldódott a probléma, nem olvad meg a biztosíték műanyag háza, és nem gyullad ki a műszerben a piros lámpa. És még egy észrevétel: ha az összes (munka)lámpát, klímát, ventilátort bekapcsolom, akkor is 12 V fölött marad a töltés bőven, tehát elméletileg nem húzza lefelé az aksikat.
Az optimális megoldás ez lenne: (nem saját, hanem netes kép)
Válasz Maszek Zs #44461. hozzászólásáraOpelon 10-es szíj van,cseréltem tárcsát a generátoron. Gyárilag 2 szál megy rá,a vastag a töltő,meg egy vékony a gerjesztésnek kontroll lámpán keresztül. Vagy rövidre zárod,és akkor marad az egy vezeték,vagy a gyári megoldás... Pl. én tettem egy 2wattos lámpát az ampermérő mellé gerjesztésnek.Elszakadt a szíj multkor,így egyből észrevettem,a víz még el sem indult felfelé... Vaterán vettem,5000ft+a pósta....
A felfogatás teljesen egyszerű,nemkellett semmi barkács.... alul hosszú 10-es csavar,felül meg a gyári mtz kitámasztó.
Válasz Bandita29 #44458. hozzászólásáraKöszi neked és mindenkinek is a választ.
Mindjárt meg nézem mennyibe fáj egy ilyen generátor. Azért kell 13-as szíj mert ilyen a főtengelyen is,meg csak egy vezeték megy rá a generátorra. Meg ne kelljen nagyon átalakítani. Az Opeléra is csak egy megy??
hát az biztos hogy az mtz generátor sokra nem való.
ellenben remekül gyilkolja az akksit :D
megmondom őszintén ha 40 ezerbe is fáj kicserélni kocsi generátorra, akkor is megéri, mert az akksin bepótolja magát.
abból a nevetséges 500 watt ból azért ha lejönnek a lámpák.. hamar kiderül hogy menetközben is le lehet meríteni az akksit, ha nincsen forgatva a motor.
ami az ékszíjat érinti kérdés, ugye az behatárolja mekkora kakaót lehet ráengedni a generátorra, és nyilván azt is hogy mennyi szuflával lehet tölteni.
ezért van aki szerint fölös a nagyobb generátor.
csakhogy, egy 100 Amperes generátor nem tölt mindíg 100 amperral. attól függ mekkora a fogyasztás. Szóval annyit nyerünk vele hogy biztosak lehetünk abban hogy az akksik rendesen töltve vannak, és nem kell hozzá ordító motor sem.
ez az autógenerátor dolog egyike a legegyszerűbb, és leghasznosabb dolgoknak amit lehet egy mtz-n mókolni. vetekszik a párhuzamkapcsolós 24 voltos áttételes önindítással.
Én egy 70Ah-s Bosch-t tettem föl.
Ha a két tompított megy, és a 4 munkalámpa, a töltés akkor is 14.2V alapjáraton.
Felújítottam, és úgy tettem fel, többet nem akarok generátorra gondolni.
Így 11000ft lett a vége.
Kapott 2 Koyo csapágyat, egy Hella fesszabot, meg a kommutátort újra csináltattam.
Válasz csoppika #44457. hozzászólásáraÜdv....
Generátor...Mikor a lejebb említett boltba egy hét után vittem vissza az 1000 wattos generátort,mert megdöglött,és ott mindenki a fejét csóválta,meg hogy ilyennel még sosem volt probléma,meg hogy biztos itt vettem-e kérdések záporoztak... akkor döntöttem el,hogy soha többet nem veszek mtz generátort. Enyémen dizel f astra generátora van, valeo a márkája,ez tölt... ha az akku kivánja akkor 7-800-as fordulaton kibukik az ampermérő 30 fölé.Ha az összes lámpa ég,akkor sem megy minuszba a mutató alapjáraton.
Válasz szg1 #44455. hozzászólásáraItt idézném egy megbecsült olvtárs hozzászólását:
"
Ugrás a témához »
Szeni | 2015-05-22 15:08:43
A generátor témához a tisztánlátás végett esetleg annyit lehetne még hozzáfűzni, h. nem teljesen írták ki rá a teljesítmény jelzését. Az 1000w utánról véletlenül lemaradt az h.: /2 db/1800RPM. Én is bedőltem egyszer ennek a felírásnak, vettem egy 1000w-osat, aztán mikor nem akarta elszaggatni az istrángot, akkor ráakasztottam egy lakatfogót, és kiderült, h. 1800 fordulat kellett neki ahhoz, h. 40 Ampert le bírjon adni. Egyszóval sokkal többet ér egy bontóból szedett régi zsiguli, v. Skoda generátor, mint egy 1000w-osnak csúfolt Orosz kútkölönc. Ja, és arról ne is álmodjon senki, h. 1400 fordulat alatt hajlandó lenne egy kicsit is dolgozni ez a műszaki csoda."
Válasz szg1 #44455. hozzászólásáraElég is lenne... De sajna ezt csak teljes fordulaton tudja... Alapjárat közelében gyikfing... Viszont az autó generátor már ott is tölt rendesen...
Válasz csoppika #44449. hozzászólásáraElég is az a 42A.. régi IFA, Wartburg generátorok tudtak ennyit. A 150-200Ah akkukhoz ez is bőven sok.
Válasz gjoni #44453. hozzászólásáraMost néztem Tara-ból csak tárcsa van mindkét csomagküldőnél:-(
Válasz csoppika #44451. hozzászólásáraÉrdemes erős a szegecselése is látszik ,hogy anyagból van!
Üdv emberek!
Már egyszer kérdeztem, de valahová eltűnt a kérdésem:
Régi fajta első híddal szerelt 82-es MTZ orbitosra alakításához hol érdemes megvenni az alkatrészeket? A régi szervóoszlop csak tartálynak maradna, minden mást 820-as mintájára akarnánk átalakítani.
Válasz gjoni #44450. hozzászólásáraLehet megpróbálom a Tara márkát. Legalább van rá vmi nyomtatva... Nem "gyári", de van neve...
Válasz csoppika #44448. hozzászólásáraTara rugós van az enyémben eddig jónak tűnik!
Válasz Maszek Zs #44447. hozzászólásáraTalán a régi japán autókon volt 13-as szíj...(autós boltban kérdezz rá)
70 A alatt legyen, mert annyit tud kb átvinni egy ékszíj.(hozzáértők tanácsa volt)
Tehát ebből nyilvánvaló, mennyit ad le valójában az 1000wattosnak csúfolt mtz generátor...(valaki innen mérte már... talán 42ampert teljes fordulaton)
Srácok! Lehet, hogy kérdeztem már... Kuplung szerkezet csere( +tárcsa+kinyomócsapágy) lesz(mtz80). (Bitang nehéz nyomni, és éppencsak kiemel hideg olajnál. Már 2x állítottak rajta... 1 hétig volt jobb(de jó akkor sem)...
Milyent vegyek? Tara? Jók szoktak lenni? Habiról rendelném,mert itt Győrben minden"gyári"...meg "ilyenért még senki nem reklamált"...
Üdv!
Villamossággal nem vagyok tisztába. Ezért kérdezem 80-as motorhoz(13-ékszíjhoz) generátor de csak egy vezeték megy rá. Milyet ajánlanátok?!?! És milyen árban.
Válasz csoppika #44422. hozzászólásáraKöszi!
Akkor következő 3pontos kérdés, ki milyet venne bele?
A sok rossz közül, valami jót szeretnék, nem baj ha drágább, de nem akarom többször szerelni.
Válasz benducino74 #44442. hozzászólásáraNekem egyszer a hegesztés engedett el.
Énis aszitem, hogy mozog.
Válasz Maszek Zs #44441. hozzászólásáraKöszi! Még gondolkodom rajt!
Válasz benducino74 #44442. hozzászólásáraPadlólemez kibont, aztán hozzá lehet férni a fedélhez. Szerintem szégyen kategória hogy ilyen hevenyészett módon van össze dobálva ez a verzió. Ettől még a fogasléces fedél is jobb lehet.(gondolat)
Mtz 820-nál, amikor sebességet akartam váltani, mintha eltört/szétesett volna a sebesség váltó kar, elkezdett lötyögni. Alánézve, a tengely, amire csavarral, és koronás anyával a végén biztosítva van, (kb 40 mm átmérőjű) mozog, mozgatja a kar, tehát valószínű az öntény házon belül eset szét, vagy tört el valami.
Volt valaminek már ilyen esete? mi lehet a gond?
Orvoslásához hogyan érdemes hozzá kezdeni?
Fülkelemezek levétele után... javítható?
Köszönöm.
Válasz Bandita29 #44440. hozzászólásáraPerselyem van,ha eljössz szívesen adok!
Válasz Maszek Zs #44438. hozzászólásáraCsináltam én is,most is megcsinálnám,ha nem 0.5 mm-t kellene kivakarni a perselyből. Lehet nincs vékonyabb anyag oroszéknál
Még nincs szétkapva,de kb egy éve volt lenn a hengerfej,és egy dugón látszanak a szelepek nyomai,ebből gondoltam hogy a persely van oda....
Pedig benned bíztam,hogy neked van polcon,és ha személyesen elmegyek érte....
Válasz Plútó #44437. hozzászólásáraDe mit kezdjek vele,ha veszek méretre gyártott perselyt? A külső és belső felület ott biztos hogy egytengelyü. Amit utólag kell méretre fúrni,ott már lehet hibát hibára halmozni.
Válasz Bandita29 #44436. hozzászólásáraÜdv!
Csináltam egyszer mind a 4-et valamelyik motoron. Akkor ezek szerint valami nagy mákom volt,az jól sikerült! Még mindíg megyPedíg 5éve volt. Nagyon kicsiket állíts rajta nálam így nem rágott bele.